Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 214 pagina's: 1 2 3 4 ... 209 210 211 212 213 214

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 16 maart 2025 om 20:32:

Ik heb even gewacht met mijn reactie, want ik was witheet. Ik mag het hiet niet zeggen ("we moeten naar ons zelf kijken";) maar wat een schandalige arbitrage weer. Bij de 1-1 wordt een duidelijk overtreding gemaakt voor de pass op Gaai. Die tweede geel is gewoon schandalig. Goes en Brobbey zijn continu aan het knokken, maar geen geel. (want dat zou schorsing zijn tegen PSV).

Waarom wordt dat opgefokte gedoe langs de lijn niet aangepakt ? Ook daardoor ontspoort de wedstrijd. Die Fabiola loopt continu min of meer het veld in en blijft gebaren en zeuren. En als Bosz een keertje hoofdschudt langs de lijn is dat wel geel ?

Eerste helft ook bal over zijlijn, ajax wil snel ingooien maar speler van az gaat er beetje voorstaan, meteen drie reserves van ajax erbij die handgebaren van gele kaart maken naar de scheids. vragen om geel is toch zelf geel? Of geldt dat niet voor reserves ?

En dan dat vuurwerk. Zoals bekend hou ik er wel van, van mij moet het mogen. Maar als het dan voor ons niet mag en daardoor supporters niet meemogen naar uitwedstrijden van de KNVB moet hier toch zeker een sanctie op volgen.

Zes punten als ze naar Eindhoven komen, maar ik vraag me af of we wel mogen winnen. Het moge duidelijk zijn dat we behalve ajax ook de scheids tegenover ons hebben.

Nuance;
Ik heb gezegd dat we naar ons zelf moeten kijken. En dat het voordeel wat ze daar hebben iets anders is. Oftwel, 2 verschillende zaken.

En dat blijf ik zeggen.
Wij hebben onszelf in deze positie gemanouvreerd. Niet het geluk bij de concurrent.

Dat gezegd hebbende;
Het is bijzonder om de 2 kampen te zien, met een gelijke deler, allemaal vinden ze genaaid te zijn door higler.

Het moge duidelijk zijn welke mening ik heb; 1-1 had afgekeurd moeten worden, en die 2e gele kaart was helemaal schandalig. En voor alle aanhangers uit de grachtengordel die kaarten voor Goes wilden; ik denk dat minimaal bij de helft van de duels Brobbey de eerste overtreding maakt. En, iemand die zo sterk is, ligt wel erg vaak huilend op de grond.

Ik weet 100% zeker dat wij de 30e gaan winnen. En dik ook. En dan moeten we het zien.

+1/-0

Obelix schreef op 16 maart 2025 om 22:33:

Ik heb even gewacht met mijn reactie, want ik was witheet. Ik mag het hiet niet zeggen ("we moeten naar ons zelf kijken";) maar wat een schandalige arbitrage weer. Bij de 1-1 wordt een duidelijk overtreding gemaakt voor de pass op Gaai. Die tweede geel is gewoon schandalig. Goes en Brobbey zijn continu aan het knokken, maar geen geel. (want dat zou schorsing zijn tegen PSV).

Waarom wordt dat opgefokte gedoe langs de lijn niet aangepakt ? Ook daardoor ontspoort de wedstrijd. Die Fabiola loopt continu min of meer het veld in en blijft gebaren en zeuren. En als Bosz een keertje hoofdschudt langs de lijn is dat wel geel ?

Eerste helft ook bal over zijlijn, ajax wil snel ingooien maar speler van az gaat er beetje voorstaan, meteen drie reserves van ajax erbij die handgebaren van gele kaart maken naar de scheids. vragen om geel is toch zelf geel? Of geldt dat niet voor reserves ?

En dan dat vuurwerk. Zoals bekend hou ik er wel van, van mij moet het mogen. Maar als het dan voor ons niet mag en daardoor supporters niet meemogen naar uitwedstrijden van de KNVB moet hier toch zeker een sanctie op volgen.

Zes punten als ze naar Eindhoven komen, maar ik vraag me af of we wel mogen winnen. Het moge duidelijk zijn dat we behalve ajax ook de scheids tegenover ons hebben.

Nuance;
Ik heb gezegd dat we naar ons zelf moeten kijken. En dat het voordeel wat ze daar hebben iets anders is. Oftwel, 2 verschillende zaken.

En dat blijf ik zeggen.
Wij hebben onszelf in deze positie gemanouvreerd. Niet het geluk bij de concurrent.

Dat gezegd hebbende;
Het is bijzonder om de 2 kampen te zien, met een gelijke deler, allemaal vinden ze genaaid te zijn door higler.

Het moge duidelijk zijn welke mening ik heb; 1-1 had afgekeurd moeten worden, en die 2e gele kaart was helemaal schandalig. En voor alle aanhangers uit de grachtengordel die kaarten voor Goes wilden; ik denk dat minimaal bij de helft van de duels Brobbey de eerste overtreding maakt. En, iemand die zo sterk is, ligt wel erg vaak huilend op de grond.

Ik weet 100% zeker dat wij de 30e gaan winnen. En dik ook. En dan moeten we het zien.

Nuance van mijn kant, ik had het niet over jou Obelix ;) Ik begrijp je punt en ben het er grotendeels wel mee eens.

Maar ik kijk nu weer praatprogramma's en het regent weer complimenten voor Fabiola dat hij ''met deze spelers'' kampioen kan worden.
Nogmaals, zo slecht zijn die spelers niet, ik denk dat alleen wij betere spelers hebben maar verder geen enkele andere nederlandse club (misschien 1 speler op 1 positie). En ja, ze stonden vorig jaar laatste, maar dat was maar 4 dagen ofzo. Ze hebben ook wel gewoon europees voetbal gehaald, het is niet dat ze toen op degraderen stonden ofzo.

Fabiola maakt ze geen kampioen, wij geven te veel punten gewoon weg, maar doordat ze continu hulp krijgen van de arbitrage staan ze nu boven ons. Zonder die hulp hadden ze minstens 8 punten minder gehad en dus ondanks alles nog steeds onder ons gestaan.
Wij hadden die punten niet weg moeten geven, helemaal mee eens, maar met een eerlijke arbitrage hadden wij ondanks dat nog steeds bovenaan gestaan. Dus is de arbitrage minstens net zo bepalend in mijn ogen.

+2/-0

Ik denk dat ze in Amsterdam nu toch wel wat druk voelen... Ze zien en weten daar zelf ook wel dat ze eigenlijk niet zo'n goed elftal hebben en dat ze heel erg veel geluk hebben.

Aan ons PSV taak om er volgende wedstrijd met 200% in te gaan en te winnen van ze. Dan is het nog maar 3 puntjes en komt de druk er nog meer op te staan daar met nog 7 wedstrijden te gaan.

+1/-0

Beste mede supporters...
Geweldig als we over 2 weken op drie puntjes komen.
Maar helaas gaan we er geen 6 pakken in de Kuip en Enschede...
Heb er helaas een hard hoofd in!?

+1/-0

PSVRijnwoude schreef op 16 maart 2025 om 22:02:

PSVeghel schreef op 16 maart 2025 om 21:52:

Toch alleen maar beter dat Brobbey geen geel kreeg. Laat hem maar lekker spelen over twee weken, die gast kan er toch niks van?

Van acht naar drie punten in twee weken tijd.

Brobbey krijgt tig vrije trappen mee de hele tijd. Dus ik zie hem liever niet spelen. Bovendien krijg ik echt de zenuwen van dat theater van hem.

Dat is precies de reden dat ik zelden de wedstrijden van onze "concurrenten" bekijk. Hoef ik me ook niet aan (rand)zaken te irriteren. Ik moet zeggen dat dat heel goed is voor mijn bloeddruk en gemoedstoestand. Misschien ook iets voor jou? ;)

+1/-0

Corinthians schreef op 17 maart 2025 om 06:40:

Beste mede supporters...

Ik ook hoor. Maar nu heb je in ieder geval een kans. Moet je natuurlijk wel winnen in eigen huis.

+1/-0

Corinthians schreef op 17 maart 2025 om 06:40:

Beste mede supporters...

Het zullen inderdaad spannende weken worden.
Een overwinning tegen Ajax kan ons wel weer het zelfvertrouwen van vorig jaar bezorgen.
Dest is weer terug, Tillman bijna.. Het zou leuk zijn als het ons vanaf nu eens mee zou gaan zitten ipv tegen :)

+1/-0

PSVeghel schreef op 17 maart 2025 om 07:16:

PSVRijnwoude schreef op 16 maart 2025 om 22:02:

PSVeghel schreef op 16 maart 2025 om 21:52:

Toch alleen maar beter dat Brobbey geen geel kreeg. Laat hem maar lekker spelen over twee weken, die gast kan er toch niks van?

Van acht naar drie punten in twee weken tijd.

Brobbey krijgt tig vrije trappen mee de hele tijd. Dus ik zie hem liever niet spelen. Bovendien krijg ik echt de zenuwen van dat theater van hem.

Dat is precies de reden dat ik zelden de wedstrijden van onze "concurrenten" bekijk. Hoef ik me ook niet aan (rand)zaken te irriteren. Ik moet zeggen dat dat heel goed is voor mijn bloeddruk en gemoedstoestand. Misschien ook iets voor jou? ;)

Ik heb gister ook niet live gekeken. Wist de uitslag al toen ik de beelden zag.
Dit was zeker niet goed voor mijn bloeddruk. En helemaal niks kijken geen optie ;)

+1/-0

Ik vind het wel komisch dat ze bij Ajax vinden dat ze zo genaaid zijn door de scheids dat het eigenlijk wel terecht was dat AZ ook nog rood kreeg.

Iemand beweerde zelfs dat Gaaei volgens de spelregels geen rood had moeten krijgen. Maar als je eindigt met een gestrekt been boven de enkel van de tegenstander kun je gewoon gaan douchen. Ook al wilde je een bal wegschoppen en was je net te laat.

+1/-0

Even flink wat rondgelezen over de wedstrijd en inderdaad tot mijn verbazing zie je overal ajaxfans klagen dat ze de scheids tegen hadden.... Serieus? Hoe kom je daarop ? Waar voelen ze zich dan benadeeld ? Iedere halve zool zag toch dat aan die eerste goal een overtreding vooraf ging, das toch geen discussie? En dat die tweede kaart geen kaart was geeft zelfs de scheids zelf toe.
Waar zijn zij dan benadeeld ? Ze vonden blijkbaar dat Goes rood verdiende. Ik zag hem niet zoveel bijzonders doen.
En die ene voordeelsituatie die afgefloten werd (''een zeker doelpunt afgekeurd''). Als je ziet hoe weinig zij scoren is het erg optimistisch om een kans direct als doelpunt te bestempelen.
Zo jammer dat V Bommel er niet bij was, maar misschien was het dan echt uit de hand gelopen.

Zie nu ook dat Baas is opgeroepen voor oranje... Tsja... Flamingo houdt zich goed staande in de CL, draait af en toe de defensie in zijn eentje en werd niet opgeroepen. En nu Baas wel. Maar ja, hou hem ook liever heel in Eindhoven. Maar gek is het wel.

+1/-0

Internet staat vol met fouten die gemaakt zijn, inderdaad beide richtingen op, wat dat betreft is je club voorkeur waarschijnlijk bepalend voor hoe je tot de eind conclusie wilt komen.

De eerste helft werd er door AZ (ik vermoed Penetra) ook een hele flinke tackle van achteren in gezet. Die had ook met rood bestraft kunnen worden.
Doelpunt Ajax (1-0) had afgekeurd kunnen worden wegens een overtreding in de aanval, maar zo blijkbaar ook de 1-2

Ajax heeft dit jaar in elk geval de schijn tegen. Op bepalende momenten lijkt het kwartje telkens net juist hun kant op te vallen.

Baas in Oranje.. sta er niet voor te kijken.. zo gaat het al jaren.

+1/-0

Gaat die Brobbey nou mee doen met Oranje? Ik hoop het wel, en dat hij een paar flinke schoppen krijgt … hoeft trouwens niet eens zo hard te zijn, want die jankerd is bij een blauw plekje van minder dan een cm al 2 weken “geblesseerd” … 😉
Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat hij op de training gaat afmelden, om zodoende geen risico te lopen voor de wedstrijd tegen ons (en dat alles in opdracht van die Fabiolia) …

+1/-0

Laat hem maar lekker meedoen die Brobbey. Die is al gefrustreerd als hij uit de bus stapt. Na een paar forse duels met Flamingo kan hij zich niet meer beheersen en gaat slaan of natrappen. Rood en wegwezen.

+1/-0

Kleine1 schreef op 17 maart 2025 om 12:53:

Gaat die Brobbey nou mee doen met Oranje? Ik hoop het wel, en dat hij een paar flinke schoppen krijgt … hoeft trouwens niet eens zo hard te zijn, want die jankerd is bij een blauw plekje van minder dan een cm al 2 weken “geblesseerd” … 😉
Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat hij op de training gaat afmelden, om zodoende geen risico te lopen voor de wedstrijd tegen ons (en dat alles in opdracht van die Fabiolia) …

We moeten tegen Spanje, dus veel meer dan 3 ballen zal hij niet krijgen ben ik bang.

+2/-0

In ieder geval die Gaaei er niet bij tegen ons ... dus dan komt die laatste "aanwinst" .. Rosa of zo, op die backpositie te staan? Lijkt me wel fun voor een Noa Lang ... die vent kan er niet echt veel van (van wat ik de laatste wedstrijden heb kunnen zien).
En we hoeven ook niet bang te zijn voor die "rushes" van die Gaaei ...

+1/-0

Hendrikus schreef op 17 maart 2025 om 14:01:

Laat hem maar lekker meedoen die Brobbey. Die is al gefrustreerd als hij uit de bus stapt. Na een paar forse duels met Flamingo kan hij zich niet meer beheersen en gaat slaan of natrappen. Rood en wegwezen.

Onze scheidsen kennende lossen ze dat weer diplomatiek op door beide spelers een kaart te geven.

+2/-0

Koen073 schreef op 17 maart 2025 om 15:06:

We moeten tegen Spanje, dus veel meer dan 3 ballen zal hij niet krijgen ben ik bang.

Die gaat na de 1e wedstrijd terug naar huis (geblesseerd) ... mark my words!

+1/-0

Koen073 schreef op 17 maart 2025 om 15:06:

Als Brobbey geen ballen krijgt dan pakt hij wel (iemand in zijn) ballen.
Kijken hoe zo n Spanjaard reageert :)

+1/-0

PSVRijnwoude schreef op 17 maart 2025 om 15:29:

Hendrikus schreef op 17 maart 2025 om 14:01:

Onze scheidsen kennende lossen ze dat weer diplomatiek op door beide spelers een kaart te geven.

Inderdaad, dus beter voorkomen ... gewoon zorgen dat hij niet in een duel kan komen, of zelfs helemaal geen ballen krijgt!
Die gaan trouwens toch de bus parkeren tegen ons, en op de counter spelen. Dus gewoon goed opletten dat we een goede (dubbele) dekking achterin hebben/houden.

+1/-0

Op het Ajax forum zijn ze het met z'n allen eens dat Ajax in beroep moet gaan tegen de rode kaart van Gaaei .. zodat hij tegen ons mee kan spelen.
Hahaha, triest ... vorig jaar kon die gast er helemaal niets van en moest hij verbannen, of zelfs gelyncht worden ... zo erg was het. En nu is het ineens de held ... raar volk daar!
En het blijft nog steeds maar een gewone middelmatige voetballer, die ik er bij ons niet bij zou willen hebben.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 214 pagina's: 1 2 3 4 ... 209 210 211 212 213 214

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax