Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 233 pagina's: 1 2 3 4 ... 229 230 231 232 233

En dan staat er dit op de Ajax Supporters website:
"Waar voor gevreesd werd is werkelijkheid geworden, nu Ajax maandag bekend heeft gemaakt de F-Side leeg te houden tijdens De Klassieker tegen Feyenoord op zondag 14 december."

Waar voor gevreesd werd?? Nou nou redactie (van het Ajax forum) .... zitten jullie ook op de F-side??

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 01 december 2025 om 16:10:

En dan staat er dit op de Ajax Supporters website:
"Waar voor gevreesd werd is werkelijkheid geworden, nu Ajax maandag bekend heeft gemaakt de F-Side leeg te houden tijdens De Klassieker tegen Feyenoord op zondag 14 december."

Waar voor gevreesd werd?? Nou nou redactie (van het Ajax forum) .... zitten jullie ook op de F-side??

ja echt, wat een reactie he?
Ik hoop dat de KNVB hier nog eens fijntjes met een paar wedstrijden overheen gaat.
Straffen die mafkezen..

+2/-0

Ik hoop dat de KNVB hier nog eens fijntjes met een paar wedstrijden overheen gaat.
Straffen die mafkezen..

Hmmm beetje dubbel gevoel bij. Volgens mij is het momenteel een zwaardere straf om een wedstrijd van Ajax WEL te bezoeken. Nu krijgen ze op een presenteerblaadje dat ze niet hoeven te gaan :)

+3/-0

Feyenoord in Europa halve tribune zonder publiek. Ajax wedstrijd zonder publiek. Mag toch hopen dat onze jongens drie seconden nadenken voordat ze dit gaan kopieren🤔

+1/-0

Hendrikus schreef op 02 december 2025 om 10:49:

Feyenoord in Europa halve tribune zonder publiek. Ajax wedstrijd zonder publiek. Mag toch hopen dat onze jongens drie seconden nadenken voordat ze dit gaan kopieren🤔

Ja dat gevoel krijg ik dus ook altijd op het moment dat supporters (lees: hooligans) van andere clubs zich als idioten gedragen. Dan lijken ze vaak het idee te hebben dat ze moeten aantonen nog grotere idioten te zijn.

Hopelijk blijft het inderdaad rustig in ons mooie Eindhoven!

+1/-0

En nog steeds geen reactie van mevr. Halsema?? ... zelfs niet nu ze weer buiten het stadion bezig waren met vuurwerk ... en daar blijkbaar ook geen politie aanwezig was (terwijl je toch min of meer kon verwachten dat ze weer iets zouden flikken ...)?!
Goed stukje beleid daar ....

+3/-0

Straffen die mafkezen..

Hmmm beetje dubbel gevoel bij. Volgens mij is het momenteel een zwaardere straf om een wedstrijd van Ajax WEL te bezoeken. Nu krijgen ze op een presenteerblaadje dat ze niet hoeven te gaan :)

Sterker nog - ik denk dat het op dit moment niet eens nadelig voor ze is om zonder publiek te spelen. De druk loopt al maanden op tijdens thuiswedstrijden en het gefluit is niet van de lucht. Ik vermoed dat sommige spelers er baat bij hadden dat de ArenA vandaag leeg was.

+4/-0

vaio schreef op 01 december 2025 om 07:02:

Benieuwd of Femke Halsema nu ook ballen heeft en zich laat horen.. nu moet de politiek opstaan en afdwingen dat dat vak eens een wedstrijdje of 5 dicht is. Laat die supporters maar eens boeten voor dit gedrag.

Mevrouw Halsema is er als de kippen bij als uitsupporters iets verkeerd roepen en daarmee op de Amsterdamsche zieltjes trappen, maar nu blijft het angstvallig stil.
Ergens logisch, want Femke wil natuurlijk ook de onderwereld niet achter zich aan hebben. Maar ze heeft wel een functie waarin ze eigenlijk zondagavond al meteen een statement had moeten maken.

+3/-0

forza vessem schreef op 03 december 2025 om 09:28:

vaio schreef op 01 december 2025 om 07:02:

Benieuwd of Femke Halsema nu ook ballen heeft en zich laat horen.. nu moet de politiek opstaan en afdwingen dat dat vak eens een wedstrijdje of 5 dicht is. Laat die supporters maar eens boeten voor dit gedrag.

Mevrouw Halsema is er als de kippen bij als uitsupporters iets verkeerd roepen en daarmee op de Amsterdamsche zieltjes trappen, maar nu blijft het angstvallig stil.
Ergens logisch, want Femke wil natuurlijk ook de onderwereld niet achter zich aan hebben. Maar ze heeft wel een functie waarin ze eigenlijk zondagavond al meteen een statement had moeten maken.

Ja, precies, dat dus. Uit persoonlijk oogpunt heel begrijpelijk dat ze zich afzijdig wil houden, maar als burgemeester had ze zich al lang uit moeten spreken. En al helemaal met haar geschiedenis van uitsupporters de les lezen.

+2/-0

Ik weet even niet precies hoe het zit.

Ik snap dat een burgemeester uitsupporters kan verbieden vanwege onrust in de stad. (Probleem in stad is voor politie en die valt onder haar). Maar hoe zit het met eigen publiek in thuiswedstrijden ? Onrust in het stadion valt in eerste instantie niet echt onder de politie toch ? Femke kan toch niet zeggen tegen Feyenoord hou je de F-side maar leeg toch ? Of wel ? Misschien wel als het voor het hele stadion geldt ? Geen idee. Tegen Groningen bleef het leeg, maar toen kreeg je weer de onrust buiten het stadion. En dit was op een niet vooraf goedgekeurde dinsdag dus ik neem aan dat de burgemeester dan nog wel zeggenschap heeft.

Iemand die weet hoe dit zit ?

+1/-0

De clubs zijn verantwoordelijk voor de veiligheid in het stadion, daar gaat de burgemeester niet over. Volgens de site Politie.nl:

De voetbalclub is verantwoordelijk voor de veiligheid en ordehandhaving in het stadion, terwijl de burgemeester de regie voert over de openbare orde buiten het stadion. Om dit goed op elkaar af stemmen hebben de clubs, gemeenten, het openbaar ministerie en politie regelmatig overleg op lokaal niveau. Voor deze partijen zijn ook de KNVB Koninklijke Nederlandse Voetbalbond en supporters belangrijke gesprekspartners.

+1/-0

Als het gaat over strafbare feiten is de club niet verantwoordelijk lijkt me. Dat blijft politie/justitie.
Of zouden die pas in beeld komen als er iemand aangifte doet?

Linksom; blijft slappe hap van Femke dat ze niet stellig afstand neemt van acties als deze die in haar stad plaatvinden..

Voor de KNVB heb ik dezelfde mening overigens... hoe lang moet het duren om met een stelling en/of aanklacht te komen.

+2/-0

vaio schreef op 04 december 2025 om 15:11:

Als het gaat over strafbare feiten is de club niet verantwoordelijk lijkt me. Dat blijft politie/justitie.
Of zouden die pas in beeld komen als er iemand aangifte doet?

Linksom; blijft slappe hap van Femke dat ze niet stellig afstand neemt van acties als deze die in haar stad plaatvinden..

Voor de KNVB heb ik dezelfde mening overigens... hoe lang moet het duren om met een stelling en/of aanklacht te komen.

Halsema is meer bezig om het rapport van de ombudsman over de gezellige werksfeer in de Stopera onderuit te krijgen op het moment.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 233 pagina's: 1 2 3 4 ... 229 230 231 232 233

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax