Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 239 pagina's: 1 2 3 4 ... 235 236 237 238 239

lekker man. liggen prima op schema om naast cl te grijpen.

+1/-0

Toch zegt mijn gevoel dat je zo heel vaak goals kunt affluiten, is het niet altijd zo dat de helft buitenspel staat, behalve de doorkopper? Ik weet het niet, het is maar een gevoel wat ik heb. Het leek me onterecht, maar 2 scheidsrechters zullen het vast beter weten dan ik.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MATEJA schreef op 08 februari 2026 om 19:53:

Toch zegt mijn gevoel dat je zo heel vaak goals kunt affluiten, is het niet altijd zo dat de helft buitenspel staat, behalve de doorkopper? Ik weet het niet, het is maar een gevoel wat ik heb. Het leek me onterecht, maar 2 scheidsrechters zullen het vast beter weten dan ik.

Het is in ieder geval een vrij unieke situatie. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een goal zo heb zien afkeuren. Ik heb precies hetzelfde gevoel als jij hoor, al vond ik de uitleg van Makkelie wel duidelijk.

+1/-0

Waarom werd de goal nou precies afgekeurd? Was het omdat Sadiq een blok zette op Gaaei? Of was het omdat Sadiq vanuit buitenspelpositie een blok zette op Gaaei?

Dat afblokken gebeurt keer op keer en zou m.i. niet afgefloten mogen worden. Dat heeft ook met slimheid en positioneren te maken. Maar als je vanuit buitenspelpositie bewust een verdediger afhoudt en daarmee eigenlijk een bepalende invloed hebt op het vervolg van het spel, dan snap ik wel dat je daarvoor affluit.

Al met al, weer puntverlies voor onze vrienden uit de UFO. Ik ben inmiddels op het punt dat ik me niet meer echt druk maak om hun resultaten.

+1/-0

BasArnhem schreef op 09 februari 2026 om 07:52:

Waarom werd de goal nou precies afgekeurd? Was het omdat Sadiq een blok zette op Gaaei? Of was het omdat Sadiq vanuit buitenspelpositie een blok zette op Gaaei?

Dat afblokken gebeurt keer op keer en zou m.i. niet afgefloten mogen worden. Dat heeft ook met slimheid en positioneren te maken. Maar als je vanuit buitenspelpositie bewust een verdediger afhoudt en daarmee eigenlijk een bepalende invloed hebt op het vervolg van het spel, dan snap ik wel dat je daarvoor affluit.

Al met al, weer puntverlies voor onze vrienden uit de UFO. Ik ben inmiddels op het punt dat ik me niet meer echt druk maak om hun resultaten.

Omdat Saddiq vanuit zijn buitenspelpositie een blok zette. Hierdoor haalde hij voordeel uit zijn buitenspelsituatie. En nam hij dus actief deel aan het spel.

+1/-0

Zinchenko uitgeschakeld voor de rest van het seizoen.
Sneu voor 'm, vond het altijd wel een sympatieke gozer.

+1/-0

Ook wat, haal je 1 aanwinst binnen in de winter-window, waar de ene na de andere (onrealistische) naam wordt gedropt, valt ie na 5 minuten voetballen geblesseerd uit voor de rest van zijn contractduur.

Wel zuur natuurlijk voor Zinchenko en voor Ajax. Ben benieuwd hoe de strijd tussen Ajax, Feyenoord en NEC zich gaat ontvouwen de komende weken.

+1/-0

Zeer sneu dit, waren er een aantal in die selectie die ik dit meer had gegund!

+1/-0

15 minuten gespeeld. 1.5 miljoen aan transfersom betaald en vanwege de eigenrisico zal ajax waarschijnlijk sowieso 100% van zijn salaris moeten betalen de eerste 60-90 dagen.

Uiteindelijk zal dit Ajax zo'n 2 tot 2.5 miljoen kosten, voor 15 minuten...

Zuur voor de speler, uiteraard, dat gun je niemand!

+1/-0

En dan op hun forum afgeven op Feyenoord over Sterling, die niet fit zou zijn …
Zelf zitten ze nu met twee aankopen die (nog) niet (meer) kunnen spelen … Zinchenko en die Tomiyasu
🤣😀

+1/-0

[...]

Ik ben inmiddels op het punt dat ik me niet meer echt druk maak om onze resultaten. Om de resultaten van onze vrienden uit Amsterdam des te meer. Zoals een vriend van mij laatst treffend zei: "Het gaat zo goed met PSV dat een succesvol voetbalweekend niet meer afhankelijk is van het resultaat van PSV."

Op lange termijn is het in het belang van PSV dat Ajax volgend seizoen geen Champions League speelt. En daarom maak ik me wel druk om hun resultaten.

En wat betreft Zinchenko, dat is zeker heel sneu voor hem. Ik heb zijn overstap naar Amsterdam ook nooit echt begrepen. Hij heeft natuurlijk een verleden bij onze club. Waarom zou je dan een contract tekenen bij de grote concurrent die op vrijwel alle gebieden in een diepe crisis zit? Je prijzenkast wordt er niet voller van. Ik kan eigenlijk maar 1 reden bedenken en dat is dat Ajax enigszins in de buurt kan komen van zijn vorstelijke Premier League salaris. Nou denk ik dat hij ook niet de kans had om terug naar ons te komen, maar ik begrijp gewoon niet waarom je als speler nu vrijwillig de keuze maakt om naar Ajax te gaan. En al helemaal niet als je een verleden bij PSV of Feyenoord hebt.

+1/-0

shevchenko schreef op 17 februari 2026 om 14:18:

[...]

Ik ben inmiddels op het punt dat ik me niet meer echt druk maak om onze resultaten. Om de resultaten van onze vrienden uit Amsterdam des te meer. Zoals een vriend van mij laatst treffend zei: "Het gaat zo goed met PSV dat een succesvol voetbalweekend niet meer afhankelijk is van het resultaat van PSV."

Op lange termijn is het in het belang van PSV dat Ajax volgend seizoen geen Champions League speelt. En daarom maak ik me wel druk om hun resultaten.

En wat betreft Zinchenko, dat is zeker heel sneu voor hem. Ik heb zijn overstap naar Amsterdam ook nooit echt begrepen. Hij heeft natuurlijk een verleden bij onze club. Waarom zou je dan een contract tekenen bij de grote concurrent die op vrijwel alle gebieden in een diepe crisis zit? Je prijzenkast wordt er niet voller van. Ik kan eigenlijk maar 1 reden bedenken en dat is dat Ajax enigszins in de buurt kan komen van zijn vorstelijke Premier League salaris. Nou denk ik dat hij ook niet de kans had om terug naar ons te komen, maar ik begrijp gewoon niet waarom je als speler nu vrijwillig de keuze maakt om naar Ajax te gaan. En al helemaal niet als je een verleden bij PSV of Feyenoord hebt.

Dit kan je ook zeggen over spelers die een verleden heeft bij Feyenoord en Ajax die richting PSV gaan. Dat begrijpen hun ook niet.

Het is gewoon simpel, clubliefde bestaat amper en het maakt de spelers niet uit waar ze spelen, zolang ze maar goed betaald krijgen.

+2/-0

manbast74 schreef op 17 februari 2026 om 20:41:

shevchenko schreef op 17 februari 2026 om 14:18:

[...]

Dit kan je ook zeggen over spelers die een verleden heeft bij Feyenoord en Ajax die richting PSV gaan. Dat begrijpen hun ook niet.

Het is gewoon simpel, clubliefde bestaat amper en het maakt de spelers niet uit waar ze spelen, zolang ze maar goed betaald krijgen.

Ik sta ook niet te springen als wij Noa Lang of Dest binnenhalen hoor. Ik haal liever een ander met dezelfde kwaliteiten als het even kan.

Dat laatste daar heb je helemaal gelijk in. Het gaat voor 100% om wat voor die speler zelf het beste is. Zinchenko wilde met het oog op het WK iedere week spelen en zo min mogelijk van zijn Premier League salaris inleveren. Dan kom je bij Ajax uit. Dat je vervolgens alleen maar gezeik aan je kop hebt, een vervelende sfeer op de club en gegarandeerd met 0 prijzen de zomer in gaat telt voor zo'n jongen blijkbaar niet mee.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 239 pagina's: 1 2 3 4 ... 235 236 237 238 239

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax