Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Politiek

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ik weet ook niet waarom ik er af en toe op kijk, misschien een soort ramptoerisme, maar wat een vervelende mensen zitten er op twitter. Extreem-rechtse en linkse lui, vastgeroest in hun eigen bubbel. Denken dat als ze 200 likes hebben "iedereen in Nederland" het ook vindt. Hele enge mensen. Hebben blijkbaar niet door dat ruim een 1/5e van Nederland gewoon op de VVD gestemd hebben. Dat de middenpartijen gelukkig nog een meerderheid hebben. Omdat het in Nederland over het algemeen helemaal niet zo slecht gaat, zeker in vergelijking met andere landen.

Rutte heeft geen leuke baan. Wat hij doet, het zal voor een groep nooit goed zijn. Ik mag hopen voor hem dat hij niet naar die "meningen" kijkt. Want zowel van links tot rechts is hij elke dag de kop van jut. Mensen die zich elke dag enorm druk maken over niets. Van het ene "schandaal", wat morgen weer vergeten is, tot het volgende. Geldt ook voor andere doelwitten als Kaag etc. Mensen moeten blijkbaar iets hebben om af te reageren. Domme, a-sociale media, smartphone tijd is dit.

Doe ik er eigenlijk ook aan mee, door hier weer af te reageren. ;)

 

+5/-2

Klopt dus inderdaad wat ik hierboven schrijf. Met z'n allen Rutte aanvallen.

Wat een crisis is het ook. Iemand een ministerpost willen geven, wat een schande!

In andere landen worden ze naar strafkampen verbannen (Navalny), of wordt het Capitool bestormt. Hier maken ze zich druk over de meeste kleine futiliteiten.

De VN is al bijeen, Biden, Poetin en de Chinese president hebben al crisisberaad. Corona, armoede, oorlogen, kunnen allemaal niet in de schaduw staan van "verkennergate". De grootste crisis ooit.

Het is juist andersom. Wat in prive-gesprekken wordt gezegd moet prive blijven. Men moet juist kwaad zijn op degene die het naar buiten heeft gebracht. Ook onzinnig dat Ollongren, die de reden is voor deze onzin, buiten schot blijft. Rutte afkraken, daar gaat 't om.

Klein land, dat Nederland.

 

+5/-3

Eens, dan denk je inderdaad ga iets nuttigs doen.

 

+2/-2

Inderdaad, Rutte houdt altijd al informatie achter. De verkiezingen zijn net geweest en de kiezer vindt alle schandalen klaarblijkelijk prima. Onder andere dat bombardement en de toeslagenaffaire waren geen futiliteiten, en het stelselmatig achterhouden van informatie is dat ook niet. Je zou op voorhand zeggen dat er genoeg munitie was voor de oppositie. Die kans is gemist. De campagnes van de oppositiepartijen hebben geblunderd en de VVD en D66 hebben gewonnen, dus nu niet meer zeuren.

 

+3/-1

Ik zal niet ontkennen dat ik Rutte (over het algemeen) een prima politicus vind en dat ik lang heb gedacht dat er eigenlijk geen geschiktere premier in het Haagse rondloopt op dit moment. Toch begin ik daar steeds meer aan te twijfelen. En dat komt niet per sé door wat er de afgelopen week is gebeurd, dat komt niet per sé door de toeslagen-affaire, dat komt zeker niet door de Corona-aanpak, maar ik begin wel steeds meer het idee te krijgen dat de manier waarop Rutte het land wil leiden gepaard gaat met een ongezonde cultuur, waar transparantie een vuil woord lijkt.

Wie mijn bijdragen in het "VAR-topic" leest, weet dat ik zelf juist een grote voorstander ben van transparantie. Wat er de afgelopen dagen in Den Haag gebeurde, vond ik mede daardoor tenenkrommend.

Natuurlijk, wat in vertrouwen verteld wordt, moet (in principe) niet naar buiten komen. Het feit dat Ollongren zo onvoorzichtig is, is niet te verdedigen, wat ze gisteren in het debat ook berouwvol toe gaf. Maar de manier waarop Rutte probeerde de verantwoording over deze zaak tegen te houden, de manier waarop hij weigert te vertellen wie hem gisteren in een vroeg stadium op de hoogte bracht van de inhoud van de gespreksverslagen, dat stuit mij tegen de borst. Dat staat dan nog los van het feit dat ik ernstig betwijfel of er met de opmerking "functie elders" nou wel echt een ministerspost bedoeld werd, maar daar zullen we denk ik nooit meer achter komen.

Het heeft er in mijn ogen alle schijn van dat Rutte liefst geen tegenspraak krijgt. Hij deelt precies de informatie die hij wil delen, om zo lastige vragen te voorkomen. Kritische politici als Omtzigt wil hij blijkbaar liever uit de kamer wegpromoveren. En als er dan, ondanks alles, toch een keer een zaak aan het licht komt die een beetje stinkt, en waar hij zich niet meer uit kan redden, dan biedt hij zijn welgemeende excuses aan, weet hij niet meer precies wat er gezegd / gebeurd is en probeert hij zo goed als kan zijn hachje te redden.

Al met al is dat voor mij nu net iets te vaak gebeurd. Daarnaast zijn de geluiden over de zogenaamde "Rutte doctrine" er natuurlijk ook niet vanzelf gekomen. Daarom lijkt het mij een mooi moment om eens iets anders te proberen. Rutte is gisteren gered door zijn huidige coalitiepartners, maar als de verkiezingsuitslag maar net iets anders was geweest, was de motie van wantrouwen gisteren wél aangenomen. En het feit dat de helft van zijn "reddende stemmen" wél een motie van afkeuring indienden, geeft mij toch het idee dat we misschien toch geen Rutte IV krijgen.

Als dat gebeurt, is het natuurlijk nog altijd de vraag of de verandering ten goede is, of dat een kwestie van oude wijn in nieuwe zakken is. Maar als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg, en verandert er sowieso niks.

 

+5/-0

Ik heb het ook hier en daar gevolgd omdat ik het gevoel had dat er iets spannends ging gebeuren maar hoe langer ik keek hoe meer verbaasd ik was over wat nou eigenlijk feitelijk is gebeurd. Mijn waarheid zal niet de exacte waarheid zijn maar stel dat Rutte tegen de verkenners heeft gezegd dat het CDA een belangrijke partner is voor een nieuwe coalitie maar dat hij zich zorgen maakt over de verdeling binnen die partij met een populaire nr 2 tov de minder populair wordende nr 1. En dat een mogelijke oplossing een ministerpost zou zijn. Dan denk ik bij mezelf; is dat nou zo erg? Zal er in al die jaren nooit over personen zijn gesproken? I don't buy it. Als Rutte dat gewoon gezegd had was er voor mij niets aan de hand. De kiezer heeft gekozen en het is niet dat ze net aan de grootste waren, ze waren met kop en schouders de grootste.

Dat hij ervoor koos om te liegen is niet handig geweest, en ik denk dat beide verkenners in landsbelang mee zijn gesleurd. Dat het vertrouwen een deuk heeft gekregen valt niet te ontkennen maar om nu nieuwe verkiezingen aan te vragen vind ik pas echt een schande voor de democratie, net als al die mensen die nu Kaag voor de trein gooien omdat ze geen 'nieuw' leiderschap heeft gebracht.

En dat er dan 's nachts om 03.00 gestemd moet worden voor zo'n belangrijk en groots iets vind ik ook ongelooflijk. Die mensen zitten heel de dag modder naar elkaar te gooien, geef jezelf en anderen wat tijd voor bezinning en wie weet was Rutte dan zelf wel opgestapt. Zo'n stemming had prima de volgende dag of na het Paasweekend gekund.

Waanzin dat er zo weinig nuance is geweest in de kamer gisteren. Iedereen probeerde er zelf zo goed mogelijk uit te komen en er werd nauwelijks uit landsbelang gehandeld. Als er nieuwe verkiezingen komen ga ik uit protest niet stemmen. We hebben dat toneelstuk net 3 maanden gehad en het land heeft gekozen en het is aan hun om een oplossing te vinden.

 

+4/-1

Ijkpunten in de Nederlandse geschiedenis:

- 1600 Slag bij Nieuwpoort

- 1800 Napoleon

- 1940-45 Tweede Wereldoorlog

- 2021 Premier Rutte heeft wel of niet in een prive-gesprek de naam Omtzigt genoemd

Dan vallen die andere dingen toch wel in het niet bij deze huidige crisis van historische omvang.

Het is wel duidelijk. De oppositie grijpt elk wissewasje aan om Rutte te proberen weg te krijgen, omdat ze bang voor hem zijn. D66 en CDA denken dan weer sterker te staan in onderhandelingen voor een nieuw kabinet.

Allemaal heel doorzichtig.

 

+1/-4

Ik sluit me helemaal aan bij de post van BasArnhem!

@Sir Tinus: Ik denk niet zozeer dat Rutte wilde dat Omtzigt een ministerpost zou krijgen vanwege zijn populariteit. Ik denk eerder dat hij hem in zo'n positie zou willen zodat hij minder lastig zou zijn in allerlei dossiers. Hij heeft dan simpelweg de positie niet meer om zijn tanden in dossiers te zetten die de coalitie niet goed zou uitkomen.

Dat er dan 's-nachts om 3 uur nog moet worden gestemd, dat klinkt raar inderdaad. Maar ach, de uitkomst zou om 19:00 uur, of vandaag om pak 'm beet 11:00 niet anders zijn. Die hele voorstelling gisteren was ook vooral voor de buhne, om er zelf maar beter uit te komen. Rutte staat nu bij eventuele hernieuwde formatieronde wel wat zwakker, de anderen gaan meer eisen...
Dus wat nu. Als Kaag woord houdt gaat ze eerst buiten VVD om babbelen. Maar je weet bij voorbaat dat dit kansloos is. Ze houden PVV en FvD sowieso ook erbuiten. Dus dan moeten ze al toen naar een coalitie met minimaal 7 (!) partijen (D'66, CDA, SP, PVDA, GL, PVDD, CU). Dan kom je net aan op 76 zetels. Daar bij zit CDA, die op dit moment heel hard to get spelen, niet per se willen regeren. Maar ook CU, die ver van D'66 af staan op bepaalde gebieden. Bij voorbaat dus een kansloos spel. Maar dat zullen ze (ook weer voor de buhne) misschien wel even gaan spelen als optie.

Dan gaan ze waarschijnlijk toch weer terug naar VVD om die aan boord te krijgen. Er is dan weer wat tijd over deze ophef heen gegaan, D'66 (en evt CDA) kunnen het dan weer iets makkelijker verkopen om met VVD te gaan praten (mede omdat 'over links' niet is gelukt). Dan zal het er vooral vanaf hangen hoe hard men er dan in gaat staan, en hoe het sentiment dan zal zijn of het gaat lukken (en of er partijen baat bij hebben om het niet te laten lukken, denk aan peilingen). Stel dat CDA in de peilingen over 3 maanden op 22 zetels zou staan (Omtzigt effect), dan zouden die best wel eens over willen slaan en hopen op hernieuwde verkiezingen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Petrovic schreef op 02 april 2021 om 13:03:

Ik sluit me helemaal aan bij de post van BasArnhem!

...

Stel dat CDA in de peilingen over 3 maanden op 22 zetels zou staan (Omtzigt effect), dan zouden die best wel eens over willen slaan en hopen op hernieuwde verkiezingen.



Wat betreft je eerste zin; Ik ga daar mee mee. Net als Bas ben ik overigens ook sterk voor transparantie overal waar macht wordt uitgeoefend.

Dan dat Omtzigt effect waar je over spreekt; of in Nederland nu eindelijk veel ogen zijn geopend over het stiekeme gedoe van Rutte - en nog diverse anderen in Den Haag met veel boter op hun hoofd - waag ik te betwijfelen.

Maar een slechtere uitkomst dan nu met zoveel zetels voor de "Zonnekoning" en zijn partij zal toch niet nogmaals voor komen, hoop ik.

Was de hele Tweede Kamer maar gevuld met types als Pieter Omtzigt en Renske Leyten. Dan zou de controlerende taak van het parlement veel beter uitgevoerd worden.

 

+2/-0

Ik doelde met het Omtzigt effect doelde ik niet op het vele liegen en draaien van politici in zijn algemeenheid, dat dat veel mensen de ogen geopend zou hebben. Maar meer het effect van het op deze manier Omtzigt buitenspel proberen te zetten door zijn eigen partij (en waarschijnlijk ook VVD en anderen). In een peiling eerder deze week zou Omtzigt iets van 23 zetels zijn eentje hebben behaald. Totaal niet reëel natuurlijk, en dit zal ongetwijfeld snel weer zakken als het sentiment weer wat is verdwenen. Maar een deel van deze 'proteststemmers' zal bij eventuele nieuwe verkiezingen (als het formeren mislukt) wel bij Omtzigt blijven hangen, en dit zal CDA geen windeieren leggen vermoed ik.

Overigens blijkt meer dan 80% van de VVD achterban nog altijd achter Rutte te staan. Maar deze affaire zal ze wel zetels kosten. En dat zal bij hernieuwde verkiezingen het niet makkelijker maken om wel tot een coalitie te komen. Want dat deel dat weg zou lopen, loopt echt niet over naar links (hooguit klein percentage). En Kaag's 'moord' op Rutte puur voor eigen gewin in deze zaak verdient ook niet de schoonheidsprijs, ik denk niet dat VVD stemmers naar haar zullen overstappen. Dus wie profiteren het meest? PVV, FvD en CDA en misschien JA21. Beide eerste partijen worden sowieso buitengesloten. Stemmen van VVD naar CDA is vestzak/broekzak, dat blijft dezelfde stem voor een coalitie. Dus de partijen met de wil om te regeren (en met fatsoen) gaan er per saldo op inleveren....

 

+3/-0

Laten ze het anders maar eens proberen een links kabinet te formeren, met Kaag als premier. Gaat vast geweldig worden, met 7 partijen ofzo. Net als in Amerika draaien alle (linkse) media meteen 180 graden en is al het beleid opeens fantastisch.

Dat de rechterflank dan nog groter gaat worden, met Wilders die dan elke dag nog meer zal foeteren, wordt dan opeens wel als zielig gezien, want elke kritiek op een vrouw is dan natuurlijk gelijk "seksistisch". Die moet je altijd laten uitpraten (woorden Kaag zelf). Een man als Rutte mag je blijkbaar wel finaal afbreken.*

Het is het resultaat van de enorme verzuiling in Nederland. Mensen zullen Rutte nog gaan missen. Niet alles is perfect, maar er is wel stabiel bestuur. Dat is in dit hevig verzuilde land al een flinke opgave.

* (of een mes in de rug steken. Ik denk dat ze bij de VVD op dit moment het zo voelen)

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Petrovic schreef op 03 april 2021 om 12:18:

Ik doelde met het Omtzigt effect doelde ik niet op het vele liegen en draaien van politici in zijn algemeenheid, dat dat veel mensen de ogen geopend zou hebben. Maar meer het effect van het op deze manier Omtzigt buitenspel proberen te zetten door zijn eigen partij (en waarschijnlijk ook VVD en anderen). In een peiling eerder deze week zou Omtzigt iets van 23 zetels zijn eentje hebben behaald. Totaal niet reëel natuurlijk, en dit zal ongetwijfeld snel weer zakken als het sentiment weer wat is verdwenen. Maar een deel van deze 'proteststemmers' zal bij eventuele nieuwe verkiezingen (als het formeren mislukt) wel bij Omtzigt blijven hangen, en dit zal CDA geen windeieren leggen vermoed ik.

Overigens blijkt meer dan 80% van de VVD achterban nog altijd achter Rutte te staan. Maar deze affaire zal ze wel zetels kosten. En dat zal bij hernieuwde verkiezingen het niet makkelijker maken om wel tot een coalitie te komen. Want dat deel dat weg zou lopen, loopt echt niet over naar links (hooguit klein percentage). En Kaag's 'moord' op Rutte puur voor eigen gewin in deze zaak verdient ook niet de schoonheidsprijs, ik denk niet dat VVD stemmers naar haar zullen overstappen. Dus wie profiteren het meest? PVV, FvD en CDA en misschien JA21. Beide eerste partijen worden sowieso buitengesloten. Stemmen van VVD naar CDA is vestzak/broekzak, dat blijft dezelfde stem voor een coalitie. Dus de partijen met de wil om te regeren (en met fatsoen) gaan er per saldo op inleveren....


Eens.
Ik denk dat het CDA vooral bezig is hoe de kaart Omtzigt te spelen en verzilveren. En Hoekstra weet ook donders goed dat hij niet het stemmen kanon was, en doet nu als of Omtzigt zijn beste partij genoot is. Politiek. Rutte heeft zichzelf in een behoorlijk lastig parket gebracht, maar diegene die hem nu aanpakken zijn voor het gros toch ook een stel engnekken zeg. En ik vraag me oprecht af, wat is het alternatief.

 

+1/-0

En daar gaan we weer. Weer allemaal gezeur. De Tweede Kamer is net een kakelende kippenhok, met allemaal ik-fabriekjes die er alleen maar zitten voor eigen belang ipv landsbelang.

Boeiend wat er 2 jaar geleden in de ministerraad gezegd is. Sowieso is dat een staatsgeheim. Ze zouden er eerder druk over moeten maken wie dit gelekt heeft. Die heeft dus de wet overtreden.

Wie van de regeringspartijen heeft er het meeste baat bij om Rutte nog meer in diskrediet te brengen? Ik denk D66. En daar kleven al heel wat schandalen aan.

Ik neem aan Rutte & co de notulen niet openbaar gaan maken. Als alles openbaar is, is er niet te regeren. Of moeten ze voortaan midden op een plein gaan vergaderen, waarbij elke burger zijn zegje mag gaan doen? Dit is de Nederlandse regering, niet een dorpsvergadering. Prive is prive.

Maar de extreem rechtse en linkse schreeuwers als Wilders en de SP kunnen weer lekker stampij maken.

 

+3/-1

Ik heb toch het idee dat de meeste schandalen de laatste jaren aan de VVD kleven, niet aan D66..

 

+1/-0

Zoals gezegd het zou om landsbelang moeten gaan,doet het natuurlijk al jaren niet,maar dan vind ik transparantei richting het volk toch wel een belangrijke factor.

 

+1/-0

[Complottheorie aan]

Het is wel erg "toevallig" elke keer op woensdag, de "onthullingen".

Het lijkt verdacht veel vooropgezet.

Misschien liep Ollongren (D66) wel express 4 weken geleden met de aantekeningen open buiten rond.

Mevr. Kaag (D66) kan vervolgens een week later de grote Staatsvrouw spelen door Rutte zeer hard aan te pakken, maar nog even te laten "bungelen".

Een paar weken later weer op woensdag lekt men weer nieuwe "geheimen".

Nu is de "verontwaardiging" zo groot dat D66 het vertrouwen helemaal opzegt en er nieuwe verkiezingen moeten komen. Waarbij Kaag nu wel als grote winnaar en "Verbinder" te voorschijn komt.

Eventueel over een paar weken nog een keer "lekken" als het ook volgende week niet lukt om Rutte te kielhalen.

Er zijn vreemdere dingen in de wereld gebeurd.

[Complottheorie uit]

Klinkt misschien vergezocht. Maar die zogenaamde "spontane" foto met Kaag op de tafel waar alle kranten intrapten was ook gefabriceerd. Er zit een heel spindoctors-team bij D66 tegenwoordig. Zie ook de tv-documentaire over Kaag die "toevallig" bij de NPO (D66 Ministerie) werd uitgezonden. Gratis reclame.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 april 2021, 10:30:44.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 22 april 2021 om 10:17:

[Complottheorie aan]

Het is wel erg "toevallig" elke keer op woensdag, de "onthullingen".

Het lijkt verdacht veel vooropgezet.

Misschien liep Ollongren (D66) wel express 4 weken geleden met de aantekeningen open buiten rond.

Mevr. Kaag (D66) kan vervolgens een week later de grote Staatsvrouw spelen door Rutte zeer hard aan te pakken, maar nog even te laten "bungelen".

Een paar weken later weer op woensdag lekt men weer nieuwe "geheimen".

Nu is de "verontwaardiging" zo groot dat D66 het vertrouwen helemaal opzegt en er nieuwe verkiezingen moeten komen. Waarbij Kaag nu wel als grote winnaar en "Verbinder" te voorschijn komt.

Eventueel over een paar weken nog een keer "lekken" als het ook volgende week niet lukt om Rutte te kielhalen.

Er zijn vreemdere dingen in de wereld gebeurd.

[Complottheorie uit]

Klinkt misschien vergezocht. Maar die zogenaamde "spontane" foto met Kaag op de tafel waar alle kranten intrapten was ook gefabriceerd. Er zit een heel spindoctors-team bij D66 tegenwoordig. Zie ook de tv-documentaire over Kaag die "toevallig" bij de NPO (D66 Ministerie) werd uitgezonden. Gratis reclame.



Ja, dat viel mij ook op.
Nu is dat op zich niet vreemd, want elke partij heeft connecties en spindoctors, maar het hoge aantal bij D66 is vrij bizar inmiddels.

Bij die tv-documentaire over D66 was Dexter van der Voorn productieleider. De partner van Eva Jinek dus. Daarnaast is de partner van Ollongren (Irene van den Brekel) producent van Dit-is-M. Dat is wellicht één van de redenen dat je in de aanloop naar de verkiezingen om de dag een D66 prominent daar aan zag schuiven.

Als je het zo bekijkt is de winst bij de verkiezingen relatief laag met zoveel gratis reclame. ;)

Edit:
Ik ben nu trouwens wel benieuwd wat het nieuwe leiderschap gaan doen met het verzoek om de notulen van de ministerraad in te zien, aangezien Rutte aangegeven heeft dat dit wat hem betreft geen probleem is. Lijkt me dat CDA en D66 die een tijdje terug voor volledige transparantie waren, het nu nog altijd zijn?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 22 april 2021 om 09:01:

En daar gaan we weer. Weer allemaal gezeur. De Tweede Kamer is net een kakelende kippenhok, met allemaal ik-fabriekjes die er alleen maar zitten voor eigen belang ipv landsbelang.

...

Ik neem aan Rutte & co de notulen niet openbaar gaan maken. Als alles openbaar is, is er niet te regeren. Of moeten ze voortaan midden op een plein gaan vergaderen, waarbij elke burger zijn zegje mag gaan doen? Dit is de Nederlandse regering, niet een dorpsvergadering. Prive is prive.



Misschien is het niet verkeerd goed te onthouden dat ooit democratie begon in de tijd van Socrates, staande midden op een plein in Athene, waarbij burgers hun zegje mochten doen.

Macht uitoefenen is nooit privé en omdat je zelf al zegt dat er nogal wat lui in Den Haag meer waarde aan hun eigen dan aan het landsbelang hechten, lijkt me dat transparantie onmisbaar is.

Dat niet alleen Rutte een leugenaar is moge duidelijk zijn. Maar je pleidooi voor "het staatsgeheim" zonder welk niet te regeren zou zijn, vind ik heel ongezond.

Laat VVD,D'66,CDA allen maar met de billen bloot gaan.
Wie niets te verbergen heeft, roept niet "privé", liegt niet, praat niet om dingen heen en traint zijn geheugen om uitval te voorkomen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 22 april 2021 om 12:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 22 april 2021 om 09:01:

En daar gaan we weer. Weer allemaal gezeur. De Tweede Kamer is net een kakelende kippenhok, met allemaal ik-fabriekjes die er alleen maar zitten voor eigen belang ipv landsbelang.

...

Ik neem aan Rutte & co de notulen niet openbaar gaan maken. Als alles openbaar is, is er niet te regeren. Of moeten ze voortaan midden op een plein gaan vergaderen, waarbij elke burger zijn zegje mag gaan doen? Dit is de Nederlandse regering, niet een dorpsvergadering. Prive is prive.



Misschien is het niet verkeerd goed te onthouden dat ooit democratie begon in de tijd van Socrates, staande midden op een plein in Athene, waarbij burgers hun zegje mochten doen.

Macht uitoefenen is nooit privé en omdat je zelf al zegt dat er nogal wat lui in Den Haag meer waarde aan hun eigen dan aan het landsbelang hechten, lijkt me dat transparantie onmisbaar is.

Dat niet alleen Rutte een leugenaar is moge duidelijk zijn. Maar je pleidooi voor "het staatsgeheim" zonder welk niet te regeren zou zijn, vind ik heel ongezond.

Laat VVD,D'66,CDA allen maar met de billen bloot gaan.
Wie niets te verbergen heeft, roept niet "privé", liegt niet, praat niet om dingen heen en traint zijn geheugen om uitval te voorkomen.



Alleen zou je dan alle fractievergaderingen van Tweede Kamer fracties ook openbaar moeten maken, anders is het niet transparant hoe de macht gecontroleerd wordt. Dus dan moet je ook kunnen lezen hoe er bijvoorbeeld op de man gespeeld gaat worden door de oppositie en over welke minister zij een loer willen draaien.

En eigenlijk kun je dan bij de media, die de rest in evenwicht houden, nooit meer een anonieme bron hebben. Anders kun je de waarde en rechtmatigheid van die bron ook nooit controleren.

Het probleem hiermee is dat je dan als land totaal onbestuurbaar bent.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 22 april 2021 om 11:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 22 april 2021 om 10:17:

[Complottheorie aan]

Het is wel erg "toevallig" elke keer op woensdag, de "onthullingen".

Het lijkt verdacht veel vooropgezet.

Misschien liep Ollongren (D66) wel express 4 weken geleden met de aantekeningen open buiten rond.

Mevr. Kaag (D66) kan vervolgens een week later de grote Staatsvrouw spelen door Rutte zeer hard aan te pakken, maar nog even te laten "bungelen".

Een paar weken later weer op woensdag lekt men weer nieuwe "geheimen".

Nu is de "verontwaardiging" zo groot dat D66 het vertrouwen helemaal opzegt en er nieuwe verkiezingen moeten komen. Waarbij Kaag nu wel als grote winnaar en "Verbinder" te voorschijn komt.

Eventueel over een paar weken nog een keer "lekken" als het ook volgende week niet lukt om Rutte te kielhalen.

Er zijn vreemdere dingen in de wereld gebeurd.

[Complottheorie uit]

Klinkt misschien vergezocht. Maar die zogenaamde "spontane" foto met Kaag op de tafel waar alle kranten intrapten was ook gefabriceerd. Er zit een heel spindoctors-team bij D66 tegenwoordig. Zie ook de tv-documentaire over Kaag die "toevallig" bij de NPO (D66 Ministerie) werd uitgezonden. Gratis reclame.



Ja, dat viel mij ook op.
Nu is dat op zich niet vreemd, want elke partij heeft connecties en spindoctors, maar het hoge aantal bij D66 is vrij bizar inmiddels.

Bij die tv-documentaire over D66 was Dexter van der Voorn productieleider. De partner van Eva Jinek dus. Daarnaast is de partner van Ollongren (Irene van den Brekel) producent van Dit-is-M. Dat is wellicht één van de redenen dat je in de aanloop naar de verkiezingen om de dag een D66 prominent daar aan zag schuiven.

Als je het zo bekijkt is de winst bij de verkiezingen relatief laag met zoveel gratis reclame. ;)

Edit:
Ik ben nu trouwens wel benieuwd wat het nieuwe leiderschap gaan doen met het verzoek om de notulen van de ministerraad in te zien, aangezien Rutte aangegeven heeft dat dit wat hem betreft geen probleem is. Lijkt me dat CDA en D66 die een tijdje terug voor volledige transparantie waren, het nu nog altijd zijn?



Klopt de NPO heeft een aardig D66 sausje. Zo is de baas van Arjan Lubach (producent programma) de partner van Kajsa Ollongron.

 

+1/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Politiek