Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oude Jongens Krentenbrood Forum » Het (grote) OJK vooraf en achteraf gelul eredivisietopic

Deze normale topic is open en bestaat uit 76 pagina's: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 72 73 74 75 76

Op zich eens, alles op EL lijkt het. Aan de andere kant: De basisspelers die nu gespaard worden speelden nou ook niet echt de pannen van het dak de laatste wedstrijden.

 

+1/-0

Ik kan er alleen een 4-4-2 met ruit van maken.

Fein in de pnv, Guti in de pna.

Maar ik vermoed dat we Guti en Fein als 'halbzehns' gaan zien.

Als we weer aardig spelen maar de goals weggeven omdat de rest verdediging het af laat weten mag Herr Schmidt wel eens op het matje worden geroepen wat mij betreft.

 

+1/-0

Maar hoe krijg je nou ooit vastigheid en patronen in een elftal als je het zo radicaal door elkaar blijft gooien?
Van de week speelden we niet eens slecht, als BaumRTL niet zo was gaan stunten had de wereld er op dat vlak nog aardig uit gezien.
Maar wat is de strategie nu? In dit stadium is zelfs je tweede plek in de competitie niet zeker. Waarom dan met een zomeravond elftal de wei in, ondanks het mooie weer?
Echt niet te volgen en niet te billijken! Hopelijk spelen ze de pannen van het dak, maar ik zeg,
Anders, nl Klumpke....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 21 februari 2021 om 16:37:

Ik kan er alleen een 4-4-2 met ruit van maken.

Fein in de pnv, Guti in de pna.




Als je Rosario dan naar achter haalt is het 5-3-2/3-5-2.

Dit lijkt het te worden zie ik.

 

+1/-0

Maakt niet uit hoe je het neer zet met dit materiaal.
Echt zelden zo cynisch geweest over een opstelling als vandaag

 

+1/-0

Weer heel veel fouten in de passing, zo slecht is dat.

 

+1/-0

Kap er maar mee.

 

+1/-0

Hoe luidt die uitdrukking ook alweer over die winnende coach? :verlegen :B

 

+1/-0

Maar je speelt wel met vuur, als je in de rust met 0-2 had achtergestaan had ik het nog moeten zien

 

+1/-0

Zeker waar hoor, maar in de normale formatie was wellicht de tweede helft niet zo geweest. Nu speelden PSV's beste spelers fris tegen de spelers van Vitesse die er al een helft op hadden zitten.

Het is apart wat Schmidt soms doet, maar ook niet complete onzin.

 

+1/-0

Maar had je meteen zoveel aanpassingen moeten doen dan?
Rosy naar achteren halen is bewezen ellende.
Het argument om spelers te sparen zou je kunnen verdedigen maar wie er in stonden en waar ze stonden in de eerste helft is wel erg glad ijs.

 

+1/-0

Ja, dan had je Teze kunnen laten staan bijvoorbeeld. Maar Rosy maakt deze fouten ook als VM, levert ook bijna altijd direct gevaar op.

Je kan je vraagtekens zetten bij de combinatie ander systeem + veel andere spelers. Dit was was teveel waarschijnlijk.

 

+1/-0

Vanwege de bewezen ellende van Rosario naar achter zag ik vooraf alleen een 442mr in de lijst met spelers.

Op zich is 5-3-2, of wmb beter nog, 5-2-3 geen gekke gedachte als variant, met name tegen ploegen die met 2 spitsen spelen.

 

+1/-0

Was deze achtbaan bewijs dat Schmidt alle kaarten op donderdag zet?

 

+1/-0

Daar heeft hij de spelers zeker voor gespaard in ieder geval.

Toch nog even over de Schmidt-fratsen: Het gaat toch al vaak goed als hij dit doet, zit vast geluk bij, maar toch. Hij kan hiermee misschien juist zijn spelers voor zich winnen op de lange termijn. Die denken ongetwijfeld ook dat ie 'gek' is, maar als het steeds weer goed afloopt ga je er toch uiteindelijk in geloven.

Interessant vind ik het zeker.

 

+1/-0

Maar we liggen intussen wel uit de beker, de competitie lijkt ook verloren en Europees, als je deze week al overleeft, is nog een lange weg.
Als ik bovendien Malen na afloop hoor denk ik niet dat die echt gewonnen is, over Ibi jr kunnen we vrees ik ook kort zijn.
Alleen Rosy zal vast gewonnen zijn, die speelt echt al een paar weken dramatisch weer maar die mag ALTIJD blijven staan.
Overigens moet ik zeggen dat 4giver wel prima zijn herintrede deed.

 

+1/-0

Op de lange termijn zei ik ook. Als dit steeds weer goed gaat in de toekomst, kan niemand er iets van zeggen.

Makkelijk zeggen achteraf natuurlijk, maar Schmidt zegt na afloop dat hij niet gewonnen had als hij begonnen was zoals hij de tweede helft speelde. Daar zit wat in vind ik, op basis van wat ik eerder schreef (frisse topspelers tegen vermoeide tegenstanders, in plaats van tegen frisse tegenstanders). Belangrijk is natuurlijk om de eerste helft te overleven, dat is natuurlijk een risico. Maar dat hij dit als beste optie zag, na donderdag, snap ik wel. En dan heb ik het niet over het systeem.

Ik heb nog steeds het 'Ketchupfles-gevoel' bij dit PSV, met deze trainer. Het kan ineens gaan lopen, al is het pas volgend jaar.
Maar ik geef toe dat het twee kanten op kan vallen: Of Schmidt verliest (definitief) het vertrouwen en faalt, of hij (her-)wint het vertrouwen door ze te overtuigen van zijn ideeën. Dat laatste kan gebeuren met wedstrijden als vandaag.

 

+1/-0

Waarbij opgemerkt dat door het hoog aantal wisselspelers dit jaar tegenstanders ook redelijk "fris" kunnen doorwisselen, en onze eerste helft opstelling nou niet echt afmattend werkt op tegenstanders. Als ik Denzel in distress en Sant-gare aan het eind zie vraag ik mij af hoe het met onze frisheid gesteld is...

Daarbij moet je een ding wel eerlijk zeggen, Rosy maakt elke week een paar gigantische flaters....maar hij is wel ongekend fit. werkt van de eerste tot de laatste minuut en lijkt echt onaantastbaar in fitheid.
Wat krijgt die thuis te eten?!

 

+1/-0

Verdere pluspunten lagen m.i. bij Zahavi en Thomas, die beter voor de dag kwamen dan in andere wedstrijden:

* Zahavi had moeten afleggen op Fein bij een kans in de eerste helft en een tweetal schoten had iets zuiverder gekund, maar verder een prima wedstrijd, beter aanspeelbaar, paar heel goeie afleggers, inclusief de hakbal op Thomas.

* Thomas maakte het een prima invalbeurt met paar goeie loop acties en steekballen.

Viergever viel inderdaad mee, dus als je weer eens 3-5-2 of 3-4-3 wilt spelen, dan zouden deze drie:


------Viergever-------Boscagli--------Teze---------

het waarschijnlijk beter doen dan een laatste linie met Rosario en Baumgartl.

 

+1/-0

Maar Bosui is van de week weer terug, dat is toch goed nieuws vind ik. Voetballend is het echt een van de beste centrale verdedigers van de laatste 20 jaar.
Verdedigend mist hij de snelheid en het ongenadige. Maar ik ben echt wel blij dat hij er weer zal zijn.
Interessant wordt ook hoe de schorsing van Sangare ingevuld gaat worden.
Wie je verder ook brengt, Thomas, van Ginkel. Romauario, Guti...het zijn allemaal spelers die itt Sangare geen controleur van nature zijn.
Ipv met 2 pure controleurs, komen we dus hoe dan ook nu met 2 meer aanvallend georiënteerde middenvelders te spelen.
Nou zou je daar elke wedstrijd blij mee zijn, maar net Oly en de kabouters zijn niet de meest wenselijke tegenstanders om met een meer offensief middenveld te spelen.
Echter....beide wedstrijden moeten gewonnen worden. Dus speel maar eens een keer meer va-banque!
Ik denk dat de kabouters juist het meest moeite hebben met ploegen die hoog tegen hen spelen.
De nood zou dus zomaar tot deugd gemaakt kunnen worden.

Ik denk dat Thomas de plaats van Sangare in gaat nemen.
Ik zou persoonlijk Ginkel graag eens vanaf het begin in de basis willen zien.
Hoe dan ook worden het 2 bijzonder interessante wedstrijden. 2 wedstrijden echter ook waarin je seizoen al in februari over kan zijn!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 76 pagina's: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 72 73 74 75 76

PSV Forum » Oude Jongens Krentenbrood Forum » Het (grote) OJK vooraf en achteraf gelul eredivisietopic