Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 16 oktober 2023 om 13:38:

Waarom Weghorst? Hij deed het leuk op het WK, maar dit seizoen is het een drama. En met puur door de verdediging heen beuken dat gaat je niet lukken tegen die Grieken. Malen is de aanvaller in vorm. Die zou ik met pen in de opstelling schrijven.

De Roon is niet heel overtuigend, maar toch wel beter dan Wieffer. Die vind ik sowieso bij Feyenoord al niet overtuigend. Het middenveld is wel een zwakke plek in de selectie. Wat dat betreft vreemd dat Schouten in zijn tijd bij Bologna maar tot 1 interland kwam.



Laat ik voorop stellen dat ik Weghorst, zeker gezien de Nederlandse spitsen in de afgelopen 20 jaar, ook een armoedige keuze vindt. Echter, Malen vind ik ook een beetje een mooi-weer-voetballer. Iemand die, als het niet loopt, ontzettend veel en makkelijk balverlies leidt, en die niet iets heeft om dat te compenseren. Met Simons heb je ook al een lichtgewicht voorin staan die het vooral moet hebben van acties die lukken. Ik vind Malen en Simons iets teveel van het goede als de druk zodanig op de ketel staat als vandaag. Weghorst is sterk, kan als aanspeelpunt fungeren en zal tegen de verdedigers van Griekenland meer kans hebben om iets aan te richten dan tegen Frankrijk. Vandaar mijn keuze.

Met betrekking tot Taylor: my bad.. geeft direct aan hoe goed ik op de hoogte ben van de exacte 23 namen. Omdat shevchenko hem benoemde, dacht ik dat hij erbij zat.

 

+1/-0

schopje omhoog.. omdat ik vind dat dit topic nu hoger moet staan dan wielrennen :)

 

+1/-0

Gelijk heb je vaio! Het blijft tenslotte een voetbal-forum :)

Ik ben benieuwd welke keuzes Koeman gaat maken, want je hebt aardig wat opties die m.i. niet direct voor elkaar onder doen.

Ik verwacht dat Verbruggen, Dumfries, Van Dijk, Aké, Schouten, Reijnders en Memphis wel vast staan.

Maar voor de vierde verdediger heb je de keus tussen Van de Ven, De Ligt, De Vrij, Geertruida en nu ook weer Maatsen (al verwacht ik dat Koeman die niet direct zal gebruiken). Allemaal goede spelers op zich.

Op het middenveld heb je met Veerman, Blind, Wijnaldum en Gravenberch ook een aantal opties waarmee je net wat andere accenten kan leggen.

En voorin heb je met Gakpo, Simons, Malen, Bergwijn, Frimpong volgens mij nog 5 serieuze opties voor de flanken.

Al met al nog wat keuzes te maken door Koeman. Zeker voor de verdediging en de aanval kennen we luxe-problemen doordat we veel goede spelers hebben. Op het middenveld is het wat fragiel, en kun je bijna niet indenken dat de 6 middenvelders die we hebben(waar ik Blind alvast maar even bijtel voor het gemak) het kunnen redden tegen de sterke middenlinies van de topfavorieten.

We gaan het zien, blij dat het toernooi morgen gaat starten!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 13 juni 2024 om 12:09:

schopje omhoog.. omdat ik vind dat dit topic nu hoger moet staan dan wielrennen :)



Helemaal mee eens. Ben overigens ook wel echt benieuwd naar wat het NL's elftal gaat presteren.
Iedereen in rep en roer over Frenkie, maar die gaan we naar mijn mening niet missen. Zeker niet met Schouten die ook rust brengt en gewoon passes geeft in plaats van gaan dribbelen. En als zijn maatje Veerman ernaast staat en het op zijn heupen heeft, kunnen we wel wat uitrichten met de snelle aanvallers die we hebben.
Verdedigend hebben we ook wel een aantal beesten in de selectie zitten.

Het is te hopen dat het al met al een mooi toernooi wordt met leuke wedstrijden om naar te kijken. Dat zal alleen pas beginnen vanaf de KO-fase ben ik bang.

 

+2/-0

3 Punten en -1 doelsaldo was vorige keer genoeg. Dan moet je wel oppassen dat je niet dik van Frankrijk verliest om dan onder de druk te bezwijken tegen Oostenrijk of om maar twee punten te halen tegen Polen en Oostenrijk. Dat zie ik wel helemaal goed komen.

 

+1/-0

Moet zeggen; het heeft lang geduurd voor bij mij de oranje kriebels voelbaar werden.. nu zo een paar uur voor de start van het toernooi begint het eindelijk te kriebelen.

Ondanks dat ik het voor Frenkie uiteraard vervelend vindt dat hij geblesseerd geraakt is en het toernooi moet missen, ben ik er wel blij mee. Ik denk dat we met het middenveld Veerman-Schouten een schitterend duo hebben staan. Dit hebben ze afgelopen CL campagne wel aangetoond. De afgelopen 2 duels van Oranje was dit al zichtbaar (meer dan de wedstrijden daarvoor waarin Frenkie wel speelde).

Hopelijk valt alles voor Oranje nu weer eens de goede kant op en gaan we met z'n alleen een onvergetelijk toernooi hebben!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

the alchemist schreef op 16 juni 2024 om 20:02:

En dankzij Weghorst viel het de goede kant op.



Gouden wissel (die wel).

 

+1/-0

We kunnen wel alles serieus analyseren, maar ik vond het ook gewoon een leuke wedstrijd om te zien. Genoeg wedstrijden gezien van Oranje met twee controleurs en vooral tikkies breed. Veel energie en creativiteit in dit team ondanks dat niet alles lukt

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Arriba Atiba schreef op 17 juni 2024 om 10:26:

We kunnen wel alles serieus analyseren, maar ik vond het ook gewoon een leuke wedstrijd om te zien. Genoeg wedstrijden gezien van Oranje met twee controleurs en vooral tikkies breed. Veel energie en creativiteit in dit team ondanks dat niet alles lukt



Volledig eens.. voetbal is ook entertainment.. liever een wedstrijd die technisch / tactisch minder sterk is waarbij je 90 minuten op het puntje van je stoel zit door de spanning dan een oersaai technisch perfect schaakspel tussen 2 ploegen die niet durven.

 

+2/-0

Als je dan gisteren de Belgen ziet spelen, dan merk je dat we toch best verwend zijn met een lichting met bovengemiddelde capaciteiten aan de bal. Het verdedigende hart van de Belgen, met Faes, de door ons begeerde Debast en Onana was voetballend dramatisch.

Ik vond Nederland afgelopen zondag ook lekker energiek en leuk spelen. We waren alleen niet superscherp in de afronding, en doordat die corner binnen vliegt, krijg je een lastige wedstrijd voor je kiezen. Gelukkig hadden we ook 2x de mazzel dat een Pools been ervoor zorgde dat Gakpo's schot binnen vloog en dat de bal voor de voeten van Weghorst belandde.

Jammer dat er vanuit de media altijd gelijk weer zondebokken gezocht moeten worden. Het komt heel vaak voor dat in je elftal niet iedereen top is. Nu was Veerman minder dwingend dan wat mensen verwachten, maar hij was niet tenenkrommend slecht. Xavi Simons was niet geweldig, maar heeft toch ook wat aardige dingen laten zien.

Overigens was Schouten voor mij de man of the match. Heerlijk rustig, ook onder druk, en wederom nauwelijks op geen foutje te betrappen.

Wel zou ik tegen Frankrijk iets andere keuzes maken. De Oostenrijkers hebben gisteren laten zien dat je de Fransen met heel veel energie kunt bestrijden en dat ze niet altijd even makkelijk onder de hoge druk uitspelen. En dat ze zeker niet de discipline hebben om overal op het veld steeds ervoor te zorgen dat iedereen goed in positie blijft. Ik denk dat we met Frimpong en Simons op de flanken, en Gakpo wellicht central achter Depay, een goede dosis voetbal en snelheid op de mat kunnen leggen om de Fransen pijn te doen. Dat betekent dat Tijani Reijnders of Joey Veerman naast Schouten komt te spelen, en dat de ander op de bank moet plaatsnemen.

 

+1/-0

Ik vond dat Tijani Reijnders en Joey Veerman elkaar wel regelmatig voor de voeten liepen.
Gaten werden juist gedicht in plaats van benut, gingen regelmatig samen dezelfde kant op, zag er wat onwennig uit.
Hopelijk loopt dat volgende keer wat beter.

 

+1/-0

Wat een lol die Koeman! Veerman is de nieuwe pispaal van oranje. Anderen mogen 180 minuten slecht spelen en staan er nog steeds in of inmiddels al weer in. Veerman pakt hij meteen aan. Klaar met oranje.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Red Bastard schreef op 25 juni 2024 om 18:58:

Wat een lol die Koeman! Veerman is de nieuwe pispaal van oranje. Anderen mogen 180 minuten slecht spelen en staan er nog steeds in of inmiddels al weer in. Veerman pakt hij meteen aan. Klaar met oranje.



PSV'er of niet, het was gewoon niet goed genoeg, net als tegen Polen. Jammer voor Joey. En ja, er mogen er wel meer gewisseld worden.

 

+1/-0

Wat een blamage. Volgende ronde er uit. Zijn we ook meteen van die kutreclames af.

 

+2/-0

Ik had al wel voorspeld dat het een pittig potje zou worden. Maar zo'n slecht oranje had ik nu ook weer niet verwacht. Nou nog één wedstrijdje en we kunnen op vakantie.

 

+1/-0

Vreselijke wedstrijd maar volledig terecht verloren tegen een Oostenrijk dat het tactisch zeer goed voor elkaar had. Nogmaals het bewijs dat wij al een jaar of tien tactisch niet zijn geëvolueerd.

We kunnen hier klagen dat Veerman niet de enige was die slecht speelde maar wat hij liet zien was bijna werkweigering.geen enkele bal was goed bij hem.

 

+1/-0

Nederland speelde dramatisch. De rechterkant met Geertruida en Xavi was eenrichtingsverkeer. Xavi, Geertruida en helaas ook Veerman Eredivisiemateriaal.

Memphis, Van Dijk en Wijnaldum zijn beurse plekken die je zo snel mogelijk moet wegsnijden. Die geven niets om Oranje meer. Van Dijk zie je alleen als hij buitenspel opheft of gebaren loopt te maken na een tegengoal. Dat is niet meer de gedreven aanvoerder.

Oostenrijk had wat geluk. Overtreding van Wimmer had 2e geel moeten zijn, trap op de enkel rood, vasthouden Weghorst had een penalty kunnen zijn, vasthouden Gakpo had een penalty kunnen zijn. Malen wordt ongestraft uit de wedstrijd geholpen. Ook een eigen goal tegenstander is gelukkig.

 

+1/-0

Kijken naar het Nederlands elftal, zowel vorige week tegen Frankrijk alsook gisteren tegen Oostenrijk, is alsof je aan het kijken bent naar het PSV van de periode 2017-2022. Er gaat zoveel mis, dat je je af en toe begint af te vragen of er een tactisch plan is, of er überhaupt samen getraind wordt.

Ja, we kunnen individuele spelers aanwijzen die door de mand vallen. Maar het afgelopen jaar bij PSV met Bosz aan het roer, doet mij vooral beseffen dat de bondscoach hier de hoofdschuldige is. Er is totaal, maar dan ook totaal, geen strijdplan. Soms gaan er 3 man jagen, maar vergeet de 4e mee te doen waardoor de tegenstander altijd heel snel een vrije man gevonden heeft én vervolgens snel ten aanval kan trekken doordat de jagers uit positie zijn.

Gisteren zie je dat Malen een eigen doelpunt maakt, omdat hij veel te laat is bij het terugverdedigen. Als hij gewoon op let, kan hij die voorzet blokken, of wordt ie misschien niet eens gegeven omdat het een kansloze bal zou zijn. Nu zet ie op het laatste moment alles op alles en vliegt ie er ongelukkig in.

Elke bal die in een loze ruimte valt, was voor een Oostenrijker. Er wordt structureel niet kort gedekt, er wordt structureel niet meegelopen met lopende middenvelders en verdedigers. Uiteindelijk valt daar de 1-2 door en bij de 2-3 zie je dat Van Dijk gewoon staat te slapen 2 meter achter de laatste linie.

Het strijdplan van Oostenrijk is geweldig. Al in de eerste wedstrijd tegen Frankrijk kreeg ik sympathie voor hun speelwijze. Ze verdienden niet om die wedstrijd te verliezen. Gisteren zag ik daar zoveel spelvreugde, initiatief en wil om te winnen, dat ik bij een last-minute gelijkmaker van Oranje waarschijnlijk niet eens blij had kunnen zijn.

Nu zal Veerman wel de nationale kop-van-jut worden. Terwijl het in dit team echt waanzinnig moeilijk is om goed te spelen. Deze jongens helpen elkaar niet. Er zijn geen automatismen, er is veel te weinig beweging. Een jongen als Veerman, die heel goed kan voetballen, moet in zo'n situatie ballen vasthouden die hij normaliter allang zou afgeven.

Xavi Simons, Memphis Depay, Donyell Malen... allemaal waren ze gisteren zeer matig. Natuurlijk, soms lukt er een actie en wordt het gevaarlijk, maar op andere momenten zijn ze veel en veel te passief. Wijnaldum is echt om te huilen, die heb ik in 3 invalbeurten nog niet 1x iets zien doen. En als iedereen van enthousiasme uit zijn plaat gaat, omdat Weghorst zijn wedstrijdshirt aantrekt, is ook geen goed teken.

Nathan Aké en Lutsharel Geertruida heb ik nauwelijks aanvallend in actie gezien, terwijl de backs van Oostenrijk er continue overheen vlogen.

Er moet echt een gigantisch wonder gebeuren om dit elftal de tweede ronde te laten overleven. Misschien terug naar een 5-3-2? Misschien proberen met een 4-3-3 op de PSV-manier?

Met de huidige opstelling en strijdplan, gaat het niks worden. Dus waarom niet zo proberen:

-------------------------Verbruggen--------------------------
-Dumfries-------Van Dijk--------------Aké------------Maatsen-
--------------------------Schouten---------------------------
------------Veerman----------------------Reijnders-----------
----Xavi-----------------Weghorst----------------------Gakpo-

Weghorst in de Luuk de Jong rol, twee aanvallend ingestelde backs en Aké gewoon in het centrum.

 

+2/-0

We zijn het er over eens.. het is nog niet zo goed.. 🤪

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 20 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20

PSV Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal