Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Peter Bosz

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11

Ik word wel enthousiast als ik hoor en zie hoe Bosz de evolutie van de spelersgroep voor zich ziet. Ik verwacht alleen niet snel vuurwerk op de transfermarkt. Ik hoop stiekem op een vervanger voor Schouten en duidelijkheid t.a.v. de linksback-positie vóór het WK.

+2/-0

Ik had ergens ook vernomen dat hij vanaf komend seizoen meer met een roulerend middenveld zou willen gaan spelen,dus veel wisselingen op de posities waarbij een speler beurtelings opduikt op de 6 en dan weer de 10-positie enz.
Dus het selectiebeleid zal steeds meer gaan op het aantrekken van multi-functionele spelers.
Heb hier overigens volledig vertrouwen in de technische staf maar hoop wel dat er naar CL-niveau wordt geselecteerd en de focus meer verschuift naar internationale prestaties en of succes.

+1/-0

Multi-functionele spelers of niet, uiteindelijk draait het gewoon om kwaliteit. Als Dest, Saibari, Veerman en eventueel ook Pepi en/of Perisic weggaan, dan moet er heel veel kwaliteit bij, zeker nu Schouten ook geblesseerd is. Het voordeel van een middenvelder is dat deze normaliter comfortabel is aan de bal en het spelletje ook beter "ziet" dan een pure back of aanvaller. Een Nederlandse topploeg heeft er gewoon baat bij dat zijn backs en buitenspelers balvast en balvaardig zijn, en ook het inzicht hebben om te zien waar ze op welk moment juist wel of niet moeten zijn.

Maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk vooral om dat ze voldoende handelingssnelheid, fysiek en vooral voetballend vermogen hebben, want anders red je het bij PSV nog steeds niet. Guus Til, al 3 jaar lang een belangrijke speler voor dit PSV, zal in mijn ogen namelijk nooit genoeg zijn om een onomstreden middenvelder in ons team te zijn.

+1/-0

Daarom ben ik ook benieuwd in hoeverre dit ingevuld gaat worden,want een Til op 6 gaat het m.i ook niet worden.
En ja kwaliteit is doorslaggevend dus ik verwacht wel een heet transferzomertje zo na het WK.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 14 mei 2026 om 11:19:

Multi-functionele spelers of niet, uiteindelijk draait het gewoon om kwaliteit. Als Dest, Saibari, Veerman en eventueel ook Pepi en/of Perisic weggaan, dan moet er heel veel kwaliteit bij, zeker nu Schouten ook geblesseerd is. Het voordeel van een middenvelder is dat deze normaliter comfortabel is aan de bal en het spelletje ook beter "ziet" dan een pure back of aanvaller. Een Nederlandse topploeg heeft er gewoon baat bij dat zijn backs en buitenspelers balvast en balvaardig zijn, en ook het inzicht hebben om te zien waar ze op welk moment juist wel of niet moeten zijn.

Maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk vooral om dat ze voldoende handelingssnelheid, fysiek en vooral voetballend vermogen hebben, want anders red je het bij PSV nog steeds niet. Guus Til, al 3 jaar lang een belangrijke speler voor dit PSV, zal in mijn ogen namelijk nooit genoeg zijn om een onomstreden middenvelder in ons team te zijn.

Denk dat het maar zeer de vraag is of Bosz ook dit seizoen voor de groep staat …

Als hij weer een geheel nieuw elftal kan bouwen verdiend hij echt dat standbeeld maar alsnog het NL elftal lijkt mij zeer waarschijnlijk

+1/-0

Ik denk dat Bosz wel heel loyaal is. Al weten we natuurlijk geen van allen wat voor gesprekken er tussen Peter en PSV hebben plaatsgevonden. Ik hoop in elk geval dat hij blijft. Zie maar weer een trainer te vinden die dit soort resultaten weet te behalen. Daarnaast ook gewoon een goede vent voor de camera. Doet/zegt geen stomme dingen, vertegenwoordigt de club op een goede wijze. Ik ben Bosz-fan ;)

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 05 juli 2026 om 09:44:

Ik denk dat Bosz wel heel loyaal is.
[...]
Daarnaast ook gewoon een goede vent voor de camera. Doet/zegt geen stomme dingen, vertegenwoordigt de club op een goede wijze. Ik ben Bosz-fan ;)

Eens met vaio. Bosz is geen Koeman maar een man van zijn woord. Die springt niet op de trein "die maar één keer voorbij komt". Zou me niks verbazen als hij nog twee jaar voor de groep staat. Zou tevens een zege zijn voor PSV. Al denk ik wel dat zijn standvastigheid (of koppigheid, het is maar hoe je het bekijkt) tot veel irritatie en frustratie zouden kunnen leiden bij de achterban als de resultaten minder zijn.

En verder eens dat hij een uithangbord voor de club is. Praat verstandige taal, komt professioneel over, laat zich zelden uit de tent lokken door de media. Neem nou zo'n Van Persie of Van Bommel, die konden allebei op een gegeven moment geen vraag van een journalist meer normaal beantwoorden. Alles cynisch, minachtend, chagrijnig. Als Bosz het ooit beu is, doet hij het tenminste met een lach.

+1/-0

Je kan je coach niet net voor de start van de competitie laten vertrekken. Dat is vragen om problemen. Voorlopig denk ik ook niet dat de KNVB aan zal kloppen. Misschien onder druk van publieke opinie, maar zo ver is het nog niet.
Dan denk ik dat ze eerst bij Slot aan kloppen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Peter Bosz