Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21

Deze normale topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 51 52 53 54 55

Ik zou het ijzer smeden als het heet is en nu vol voor Kim gaan met de wetenschap dat Schmidt hier nog is en dat als een magneet kan werken. Daarnaast een back-up rechtsback die de potentie heeft om Dumfries op te volgen. Het is gewoon doodzonde dat Zeefuik niet gehaald is want die had de rol van Dumfries gewoon 1 op 1 kunnen overnemen en had je 10 miljoen in je zag gestopt.

Guti en van Ginkel komen erbij, Hendrix kan dan verkassen. Obispo komt er op LCV bij dan hebben we daar wel genoeg opties.

 

+1/-0

Er was nu al geen ruimte meer om een verdediger te halen, waarom zou je dan in januari opeens 10+ miljoen voor Kim kunnen betalen en dan ook nog eens een rechtsback kunnen halen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 19 oktober 2020 om 09:55:

Ik verwacht nog wel enigszins wat vuurwerk in de winterstop, zeker achterin. Gisteren werd duidelijk dat het achterin wel erg mager is, vooral qua bezetting. Onze RCV (die ook back-up RB is) valt uit en er zit nog maar pure verdediger op de bank, dat kan natuurlijk niet.. Daarnaast werd wel weer duidelijk dat Baumgartl hoogstens bankopvulling is.

In het ideale scenario vertrekt Baumgartl, haal je een talentvolle (links)back en vul je de RCV positie in, afhankelijk van Teze's ontwikkeling. Mocht die laatsgenoemde zich in december nog steeds zo goed staande houden als nu, dan is het wat mij betreft zonde om een fiks bedrag neer te tellen voor bijv. een Kim. Dan zou ik eerder gaan voor iemand in de categorie Bruma: betrouwbaar, ervaren en hopelijk niet te beroerd om bij PSV te strijden voor een basisplek.


Ik vind dat je die Sambo en De Haas van jong best als reserve rb/lb kunt gaan gebruiken. De Haas misschien uiteindelijk zelfs als centrumverdediger. Verder ben ik het compleet met je eens, maar denk ik dus dat de buidel zou moeten worden getrokken voor een LCV. Liefst zie ik ze een gevestigde LCV voor de basis en een goedkope jonge RCV voor de bank halen en de rest met de jeugd oplossen. Die Obispo is al door zoveel trainers gewogen en te licht bevonden dat ik geen enkele hoop meer heb dat hij ooit iets bij zal dragen. Viergever eruit, Baumgartl eruit, evt. Mauro eruit en je salarishuis zou het moeten kunnen dragen.

 

+1/-0

Götze nodigt Schürrle met knipoog uit om naar PSV te komen

Na zijn eerste goal voor PSV werd Mario Götze op sociale media van alle kanten gefeliciteerd. Onder meer zijn voormalig collega André Schürrle, afgelopen zomer gestopt met voetballen, liet via emoticons op Instagram van zich horen. Götze knipoogde naar hem met de opmerking dat hij naar PSV zou moeten komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

anoniemmuurbloempje schreef op 19 oktober 2020 om 15:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 19 oktober 2020 om 09:55:

Ik verwacht nog wel enigszins wat vuurwerk in de winterstop, zeker achterin. Gisteren werd duidelijk dat het achterin wel erg mager is, vooral qua bezetting. Onze RCV (die ook back-up RB is) valt uit en er zit nog maar pure verdediger op de bank, dat kan natuurlijk niet.. Daarnaast werd wel weer duidelijk dat Baumgartl hoogstens bankopvulling is.

In het ideale scenario vertrekt Baumgartl, haal je een talentvolle (links)back en vul je de RCV positie in, afhankelijk van Teze's ontwikkeling. Mocht die laatsgenoemde zich in december nog steeds zo goed staande houden als nu, dan is het wat mij betreft zonde om een fiks bedrag neer te tellen voor bijv. een Kim. Dan zou ik eerder gaan voor iemand in de categorie Bruma: betrouwbaar, ervaren en hopelijk niet te beroerd om bij PSV te strijden voor een basisplek.



Ik vind dat je die Sambo en De Haas van jong best als reserve rb/lb kunt gaan gebruiken. De Haas misschien uiteindelijk zelfs als centrumverdediger. Verder ben ik het compleet met je eens, maar denk ik dus dat de buidel zou moeten worden getrokken voor een LCV. Liefst zie ik ze een gevestigde LCV voor de basis en een goedkope jonge RCV voor de bank halen en de rest met de jeugd oplossen. Die Obispo is al door zoveel trainers gewogen en te licht bevonden dat ik geen enkele hoop meer heb dat hij ooit iets bij zal dragen. Viergever eruit, Baumgartl eruit, evt. Mauro eruit en je salarishuis zou het moeten kunnen dragen.



Mmm met betrekking tot Sambo en De Haas ben ik het niet met je eens. Sambo komt pas net kijken en is nog extreem wisselvallig in de KKD (wat natuurlijk ook niet gek is op die leeftijd). De Haas vind ik inderdaad meer een LCV, maar komt ook zwaar te kort. Denk dat die blij mag zijn als hij zich de komende jaren bij een PEC of Fortuna in de basis weet te knokken. Al met al hebben beiden niks te zoeken bij PSV1, ook niet als back-up.

Wat betreft LCV/RCV verwacht ik niet dat PSV opeens veel gaat investeren in een linkspoot, in ieder geval niet in de winter. Boscagli voldoet in het spelletje van Schmidt, ondanks z'n defensieve tekortkomingen. Viergever is een prima back-up en hoeft wat mij betreft nergens heen (of hij er ook zo over denkt is een ander verhaal). Obispo heb ik vervolgens nog niet opgegeven, z'n blessure nu is wel extreem ongelukkig. Gezien z'n contract volgende zomer afloopt moet die af vertrekken in de winter of verlengen. Op basis van z'n spel bij Vitesse had ik eigenlijk wel verwacht dat hij zou meedingen naar een basisplaats. Ik zie hem een beetje als een mix van Boscagli en Viergever; verdedigend is die sterker van Boscagli, maar niet zo goed als Viergever, terwijl hij voetballend beter/lichtvoetiger lijkt dan Viergever, maar weer niet zo goed als Boscagli.

 

+1/-0

Zo lang er niets gebeurt aan de uitgaande kant, gaat er ook niets bij komen ingaand.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 19 oktober 2020 om 17:33:

open/sluit de onderstaande quote:

anoniemmuurbloempje schreef op 19 oktober 2020 om 15:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 19 oktober 2020 om 09:55:

Ik verwacht nog wel enigszins wat vuurwerk in de winterstop, zeker achterin. Gisteren werd duidelijk dat het achterin wel erg mager is, vooral qua bezetting. Onze RCV (die ook back-up RB is) valt uit en er zit nog maar pure verdediger op de bank, dat kan natuurlijk niet.. Daarnaast werd wel weer duidelijk dat Baumgartl hoogstens bankopvulling is.

In het ideale scenario vertrekt Baumgartl, haal je een talentvolle (links)back en vul je de RCV positie in, afhankelijk van Teze's ontwikkeling. Mocht die laatsgenoemde zich in december nog steeds zo goed staande houden als nu, dan is het wat mij betreft zonde om een fiks bedrag neer te tellen voor bijv. een Kim. Dan zou ik eerder gaan voor iemand in de categorie Bruma: betrouwbaar, ervaren en hopelijk niet te beroerd om bij PSV te strijden voor een basisplek.



Ik vind dat je die Sambo en De Haas van jong best als reserve rb/lb kunt gaan gebruiken. De Haas misschien uiteindelijk zelfs als centrumverdediger. Verder ben ik het compleet met je eens, maar denk ik dus dat de buidel zou moeten worden getrokken voor een LCV. Liefst zie ik ze een gevestigde LCV voor de basis en een goedkope jonge RCV voor de bank halen en de rest met de jeugd oplossen. Die Obispo is al door zoveel trainers gewogen en te licht bevonden dat ik geen enkele hoop meer heb dat hij ooit iets bij zal dragen. Viergever eruit, Baumgartl eruit, evt. Mauro eruit en je salarishuis zou het moeten kunnen dragen.



Mmm met betrekking tot Sambo en De Haas ben ik het niet met je eens. Sambo komt pas net kijken en is nog extreem wisselvallig in de KKD (wat natuurlijk ook niet gek is op die leeftijd). De Haas vind ik inderdaad meer een LCV, maar komt ook zwaar te kort. Denk dat die blij mag zijn als hij zich de komende jaren bij een PEC of Fortuna in de basis weet te knokken. Al met al hebben beiden niks te zoeken bij PSV1, ook niet als back-up.

Wat betreft LCV/RCV verwacht ik niet dat PSV opeens veel gaat investeren in een linkspoot, in ieder geval niet in de winter. Boscagli voldoet in het spelletje van Schmidt, ondanks z'n defensieve tekortkomingen. Viergever is een prima back-up en hoeft wat mij betreft nergens heen (of hij er ook zo over denkt is een ander verhaal). Obispo heb ik vervolgens nog niet opgegeven, z'n blessure nu is wel extreem ongelukkig. Gezien z'n contract volgende zomer afloopt moet die af vertrekken in de winter of verlengen. Op basis van z'n spel bij Vitesse had ik eigenlijk wel verwacht dat hij zou meedingen naar een basisplaats. Ik zie hem een beetje als een mix van Boscagli en Viergever; verdedigend is die sterker van Boscagli, maar niet zo goed als Viergever, terwijl hij voetballend beter/lichtvoetiger lijkt dan Viergever, maar weer niet zo goed als Boscagli.


Je maakt valide punten, allebei die jongens komen net kijken en het valt te bezien of die zich door zullen ontwikkelen. Ik ga er echter hierbij ook vanuit dat het salarisgebouw van PSV vrij vol zit. Ik vind de positie Boscagli/Viergever te zorgwekkend om niks aan te doen en aangezien het idee lijkt te zijn om Baumgartl te lozen, zul je sowieso een RCV moeten halen (wellicht eentje die ook op rechtsback uit de voeten kan). Ik help je hopen dat die Obispo in de toekomst het probleem op LCV kan oplossen, maar ik heb er een hard hoofd in en ik denk dat alledrie de LCV's bij PSV door de mand gaan vallen in de grote wedstrijden. Ben benieuwd hoe Boscagli zich profileert tegen Granada, ook niet echt een hoogvlieger, maar wel iets meer uitdaging dan wat PSV tot nu toe is tegengekomen. Het hangt er ook allemaal vanaf wat de financiële mogelijkheden nog zijn bij PSV op dit moment, daar heb ik totaal geen idee van. Een gevestigde LCV kan Teze ook op sommige momenten bij de hand nemen, die zal ongetwijfeld tzt nog wel een terugslag krijgen. Ik verwacht ook niet dat ze het daadwerkelijk doen, maar dromen mag, toch?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 19 oktober 2020 om 17:57:

Zo lang er niets gebeurt aan de uitgaande kant, gaat er ook niets bij komen ingaand.



Mwah mbt een back lijkt me dit niet het geval. PSV heeft de laatste weken vaker laten vallen dat ze nog een back-up voor links/rechtsback zochten. Mijn inschatting is dat ze geen geschikte kandidaat (kwalitatief en qua financien) konden vinden op die korte termijn. Nu is de winter mercato natuurlijk altijd nog iets lastiger, maar wie weet..

Qua CV's zal er idd iets moeten gebeuren aan de uitgaande kant. Als je Baumgartl zo ziet spelen dan kan het zomaar dat hij de komende 15 wedstrijden gaat banken. Hopelijk is er vervolgens een Duitse laagvlieger die hem een half jaar wilt huren. Of nog beter, overnemen. Wie weet kan Doan wel een goed woordje voor hem doen bij Arminia :idee

Mocht PSV inderdaad besluiten voor een topper op RCV te gaan: zolang Kim z'n contract niet verlengd wordt hij er natuurlijk niet bepaald duurder op. Ligt nog vast tot december 2021, dus dan kan/mag je verwachten dat hij in januari een x-aantal miljoenen minder kost. Gezien PSV tot het laatste moment geinteresseerd (leek), kan ik me voorstellen dat die 15 miljoen geen harde vraagprijs was. Stel je voor dat ze deze zomer nog 13 miljoen vragen, dan is dan in januari misschien nog 'maar' rond de 10. Vraag is natuurlijk of PSV dat geld uberhaupt heeft..

Dit bericht is gewijzigd op 19 oktober 2020, 18:34:28.

 

+1/-0

Misschien kan psv vd winter spelers verkopen zoals mo, hendrix,guti,baumgartl, mauro, piroe, obispo, viergever. Vd opbrengst moeten ze dan proberen een goede lcv en reserve rechtsback halen.

Wat baumgartl laat zien is dramatisch en psv onwaardig.

Met deze verdediging mag psv blij zijn als ze met de winterstop 3e staan in de competitie en overwinteren als nr 2 vd poule.

 

+1/-1

Mbt de linksback positie, we hebben maar 1 linksback en dat is Max. Back-up voor deze positie in de huidige selectie is Mauro aangezien hij ook voldoende snelheid en handelingssnelheid heeft.

We moeten echt stoppen met relatief trage spelers op back posities te zetten. Viergever, De Haas, Teze, en Sadilek zijn geen backs, omdat ze zowel snelheid als handelingssnelheid missen.

 

+1/-0

Volgens mij is Teze alles behalve traag en die kan prima als backup voor Dumfries dienen. Probleem is dan alleen dat je niemand meer centraal hebt die Teze kan vervangen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

alexpsv schreef op 23 oktober 2020 om 11:07:

Misschien kan psv vd winter spelers verkopen zoals mo, hendrix,guti,baumgartl, mauro, piroe, obispo, viergever. Vd opbrengst moeten ze dan proberen een goede lcv en reserve rechtsback halen.

Wat baumgartl laat zien is dramatisch en psv onwaardig.

Met deze verdediging mag psv blij zijn als ze met de winterstop 3e staan in de competitie en overwinteren als nr 2 vd poule.



Zoals Mo??? Dat zou echt voor alle partijen zowel sportief als financieel het domste zijn wat je kan doen. Trouwens ook niet bet meest menselijke.

Verder wel eens met je post, doorselecteren is noodzakelijk. Niet per se met de namen. Ik zou Guti toch nog wel een kans willen zien krijgen onder Roger. Die verkoop je nu ook niet makkelijk. Viergever toch wel een bruikbare stand in als CV.

 

+2/-0

Ach ja, na een nederlaag regeert hier vaak de emotie in plaats van het verstand, net als dat een deel van het forum al euforisch wordt van een 0-3 overwinning op Zwolle.

Natuurlijk was het fijn geweest als PSV de middelmaat óf nooit had aangekocht óf inmiddels al meer had doorgeselecteerd. Maar ja, geen enkele club heeft alleen maar voltreffers op de transfermarkt. Daarnaast kan PSV zich ook niet veroorloven om 8 basiswaardige spelers op de bank te zetten.

Je moet hopen dat eens in de zoveel tijd alles goed valt, zoals in het seizoen 2004-2005 of zoals bij Ajax 2 seizoenen geleden. Ervaren routiniers die echt iets toevoegen, jonge talenten die goed genoeg zijn én aankopen die er direct staan.

PSV heeft de afgelopen maand geïnvesteerd in een aantal spelers die de ploeg van meer routine en kwaliteit moeten voorzien. Helaas duurt het nog even voordat Götze volledig fit is, zit Van Ginkel nog langer in de lappenmand en is Zahavi er nu even uit door corona. Dan heb je met Gakpo en Teze nog 2 afwezigen waarvan je kan zeggen dat ze echt iets toevoegen aan het elftal t.o.v. de concurrenten. En ook Rosario is volgens onze laatste trainers beter dan Hendrix, dus ook zijn afwezigheid wordt nadelig geacht voor het elftal.

Als je speelt met het team:

----------------------------Mvogo-------------------------
Dumfries----------Teze----------------Boscagle---------Max
------------Rosario----------------------Sangaré----------
--Götze--------------------------------------------Gakpo--
----------------Zahavi--------------Malen-----------------

dan staat er toch wel even iets anders op het veld als gisteren in de 2e helft. En als je dan Ihattaren, Van Ginkel, Guti, Madueke op de bank hebt zitten, kun je met je wissels ook nog iets forceren zonder dat je elftal direct veel minder wordt.

Dus ja, het zou heel fijn zijn als PSV nog een centrale verdediger van topniveau kan halen. Het zou superfijn zijn als we nog een tweede vleugelspeler met diepgang (en de juiste kwaliteit) zouden hebben naast Gakpo. Maar om op basis van het potje van gisteren te roepen dat we 8 man moeten lozen en 2 verdedigers terug moeten halen, vind ik wel erg opportunistisch.

Het is jammer dat we nu juist in een fase dat we moeten bouwen aan vastigheid te maken krijgen met afwezigen door corona. En het zou me niet verbazen als straks bij de nieuwe testronde blijkt dat er nog een aantal jongens extra zijn besmet. Daarom ben ik bang dat het misschien nog wel even gaat duren voor we met de sterkste opstelling kunnen gaan spelen. En ja, dan moeten we terugvallen op de middelmaat die we gisteren ook voor een deel in actie zagen. Maar iets anders hebben we nu niet, ja...spelers van Jong PSV die afgedroogd worden door FC Volendam. De kans dat we van die jongens er ooit één in PSV 1 gaan zien, lijkt me ook niet al te groot.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

En ja, dan moeten we terugvallen op de middelmaat die we gisteren ook voor een deel in actie zagen. Maar iets anders hebben we nu niet, ja...spelers van Jong PSV die afgedroogd worden door FC Volendam. De kans dat we van die jongens er ooit één in PSV 1 gaan zien, lijkt me ook niet al te groot.



@BasArnhem, dat is net zo kort door de bocht als je in je (sterke) argumentatie hierboven bestrijd over PSV 1.

Alleen op basis van het team resultaat in een moment opname tegen Volendam kan je niet ieder individu in dat team veroordelen.
Om er snel 2 te noemen (en nee dat kan ik niet beoordelen) sluit ik niet uit dat Muller of Ledezma nog wel eens het eerste kunnen halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 23 oktober 2020 om 17:55:

Ach ja, na een nederlaag regeert hier vaak de emotie in plaats van het verstand, net als dat een deel van het forum al euforisch wordt van een 0-3 overwinning op Zwolle.

Natuurlijk was het fijn geweest als PSV de middelmaat óf nooit had aangekocht óf inmiddels al meer had doorgeselecteerd. Maar ja, geen enkele club heeft alleen maar voltreffers op de transfermarkt. Daarnaast kan PSV zich ook niet veroorloven om 8 basiswaardige spelers op de bank te zetten.

Je moet hopen dat eens in de zoveel tijd alles goed valt, zoals in het seizoen 2004-2005 of zoals bij Ajax 2 seizoenen geleden. Ervaren routiniers die echt iets toevoegen, jonge talenten die goed genoeg zijn én aankopen die er direct staan.

PSV heeft de afgelopen maand geïnvesteerd in een aantal spelers die de ploeg van meer routine en kwaliteit moeten voorzien. Helaas duurt het nog even voordat Götze volledig fit is, zit Van Ginkel nog langer in de lappenmand en is Zahavi er nu even uit door corona. Dan heb je met Gakpo en Teze nog 2 afwezigen waarvan je kan zeggen dat ze echt iets toevoegen aan het elftal t.o.v. de concurrenten. En ook Rosario is volgens onze laatste trainers beter dan Hendrix, dus ook zijn afwezigheid wordt nadelig geacht voor het elftal.

Als je speelt met het team:

----------------------------Mvogo-------------------------
Dumfries----------Teze----------------Boscagli---------Max
------------Rosario----------------------Sangaré----------
--Götze--------------------------------------------Gakpo--
----------------Zahavi--------------Malen-----------------

dan staat er toch wel even iets anders op het veld als gisteren in de 2e helft. En als je dan Ihattaren, Van Ginkel, Guti, Madueke op de bank hebt zitten, kun je met je wissels ook nog iets forceren zonder dat je elftal direct veel minder wordt.

Dus ja, het zou heel fijn zijn als PSV nog een centrale verdediger van topniveau kan halen. Het zou superfijn zijn als we nog een tweede vleugelspeler met diepgang (en de juiste kwaliteit) zouden hebben naast Gakpo. Maar om op basis van het potje van gisteren te roepen dat we 8 man moeten lozen en 2 verdedigers terug moeten halen, vind ik wel erg opportunistisch.

Het is jammer dat we nu juist in een fase dat we moeten bouwen aan vastigheid te maken krijgen met afwezigen door corona. En het zou me niet verbazen als straks bij de nieuwe testronde blijkt dat er nog een aantal jongens extra zijn besmet. Daarom ben ik bang dat het misschien nog wel even gaat duren voor we met de sterkste opstelling kunnen gaan spelen. En ja, dan moeten we terugvallen op de middelmaat die we gisteren ook voor een deel in actie zagen. Maar iets anders hebben we nu niet, ja...spelers van Jong PSV die afgedroogd worden door FC Volendam. De kans dat we van die jongens er ooit één in PSV 1 gaan zien, lijkt me ook niet al te groot.



Juuuuist! Ik zou bijna willen zeggen ik snak er onderhand wel naar om deze 11 aan het werk te zien. Waarbij ik eigenlijk als enige aan je post nog kan toevoegen: wie weet wat Fein nog gaat brengen. En ook in de ED zijn tegen alles behalve de top ook Thomas en Mauro bruikbaar voor de breedte.

Tijd, visie en hard werken en dan komt het wel. Ik heb er vertrouwen in!

 

+1/-0

Waarom kun je Rosario niet opleiden als centrale verdediger.
Met Sangare op het middenveld zie ik er liever een linkspoot langs zoals Hendrix.
Of een wat voetballende speler zoals Fein?Thomas.
Rosario heeft de lengte, duelkracht en kan een bal afpakken.
En heeft het spel dan alleen voor zich want Denk dat dit het is wat Rosario laat zien op het middenveld.
Teze erlangs,want die fransman kan er helemaal niks van.

Dit bericht is gewijzigd op 24 oktober 2020, 10:38:33.

 

+1/-0

Tot nu toe weet de trainer nog niet echt te overtuigen. Natuurlijk, komt goed over in de media. Maar op het veld? Een enkele helft dat het een beetje leek op hoe hij wil spelen. Maar een hele wedstrijd is blijkbaar niet mogelijk. Rare wissels ook.

Er zijn uiteraard verzachtende zaken, blessures, corona en het feit dat men vooral middenvelders heeft gehaald maar vergeten is om minimaal 1 goede CV te halen. Toch hadden we nu wel wat verder mogen zijn. Ik ben dan ook geen fan van het systeem wat hij wil spelen. Ik ben bang dat het voor veel spelers te ingewikkeld is of hen niet ligt.

De drie beste spelers van vorig jaar, Malen, Dumfries en Ihattaren, spelen allen niet best. Is denk ik geen toeval. Geef mij maar 4-3-3 of een gewone 4-4-2 met een ruit en een aanvallende middenvelder.

Het zou ook wel grappig zijn als die Sangare eigenlijk amper beter is dan Rosario. Als Van Ginkel fit is moet hij spelen. Had je dat geld beter kunnen besteden aan een goede CV.

 

+1/-2

Goh ja, wat zou dat grappig zijn... :nee

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 24 oktober 2020 om 11:00:

Tot nu toe weet de trainer nog niet echt te overtuigen. Natuurlijk, komt goed over in de media. Maar op het veld? Een enkele helft dat het een beetje leek op hoe hij wil spelen. Maar een hele wedstrijd is blijkbaar niet mogelijk. Rare wissels ook.

Er zijn uiteraard verzachtende zaken, blessures, corona en het feit dat men vooral middenvelders heeft gehaald maar vergeten is om minimaal 1 goede CV te halen. Toch hadden we nu wel wat verder mogen zijn. Ik ben dan ook geen fan van het systeem wat hij wil spelen. Ik ben bang dat het voor veel spelers te ingewikkeld is of hen niet ligt.

De drie beste spelers van vorig jaar, Malen, Dumfries en Ihattaren, spelen allen niet best. Is denk ik geen toeval. Geef mij maar 4-3-3 of een gewone 4-4-2 met een ruit en een aanvallende middenvelder.

Het zou ook wel grappig zijn als die Sangare eigenlijk amper beter is dan Rosario. Als Van Ginkel fit is moet hij spelen. Had je dat geld beter kunnen besteden aan een goede CV.



Man, je kan de beste trainer ter wereld voor de groep zetten, maar ook die gaat er niet voor zorgen dat jongens als Viergever, Baumgartl, Hendrix en Mauro opeens toppers zijn.

Een goede trainer smeedt een collectief waarin ook de zwakkere broeders sterk lijken, maar dat kan alleen maar als het geraamte van het elftal van de juiste kwaliteit is. Een voorbeeld uit de oude doos is Kromkamp, die bij AZ een geweldige rechtsback leek, maar die bij elke andere club nooit meer dat niveau gehaald heeft. Omdat daar zijn tekortkomingen duidelijk werden.

PSV heeft op dit moment zeer weinig spelers die in mijn ogen "CL-kwaliteit" zijn. In 2004 hadden we er heel veel tegelijk: Gomes, Ooijer, Alex, Lee, Van Bommel, Cocu, Park. Later kregen we nieuwe spelers als Timmy Simons, Salcido, Koné en zijn jongens als Afellay en Farfán naar dat niveau toegegroeid. Andere spelers die ik me zo uit de laatste jaren voor de geest kan halen zijn Strootman, Mertens, Jeffrey Bruma, Wijnaldum, Depay, Guardado, Moreno, Pröpper, Lozano, Luuk de Jong en wie weet vergeet ik er nog wel een paar. Elk succesvol seizoen hadden we wel 4 of 5 van die jongens die het geraamte van het team vormden. En met zulke spelers, kun je er een paar naast hebben staan die dan profiteren van de goeie spelers om ze heen.

In het huidige elftal zijn Götze, Van Ginkel, Malen en misschien Zahavi de enige 3 à 4 die in mijn ogen dat kwaliteitsstempel mogen krijgen op basis van wat ze hebben gepresteerd. Daarvan heeft de ene nu corona en pas 2 potjes meegedaan, is er één nog steeds geblesseerd, heeft de ander er net 7 maanden uitgelegen met een knieblessure en de laatste is nu wedstrijdritme aan het opbouwen. Dat wil niet zeggen dat de rest van het elftal alleen maar brandhout is, maar in mijn ogen zijn dat jongens die zich óf nog moeten ontwikkelen, óf lekker kunnen meedraaien in een goed team, óf hoogstens back-up zouden kunnen zijn. Een Gakpo, Dumfries en Max en zo op het eerste oog ook Mvogo, Teze en Sangaré kun je er prima bij hebben. En als je ervoor kan zorgen dat er uit het rijtje Mauro, Thomas, Rosario, Hendrix, Viergever, Baumgartl en Boscagli max 2 à 3 tegelijk spelen, dan heb je in mijn ogen een prima opsteling waar je in Nederland meedoet voor de titel en waarmee je prima de poulefase van de Europa League kunt doorkomen.

En hopelijk kunnen sommige jongens, waaronder ook de veelbelovende youngsters Ihattaren en Madueke, zich doorontwikkelen naar het niveau dat ik ze wel als "CL-waardig" beoordeel. Want dat is wel wat PSV nodig heeft om succesvol te blijven. Je kunt als Nederlandse club niet alleen CL-waardige spelers aantrekken, het is juist belangrijk om (jeugd)spelers zich zo te laten ontwikkelen dat ze de kar kunnen gaan trekken. De afgelopen jaren heeft, op Malen na, niemand zich voldoende doorontwikkeld. De trainer kan daar een rol in spelen, maar het is wel erg vroeg om te zeggen dat Schmidt geen beste indruk maakt. Ik ben juist van mening dat hij een erg sterke indruk maakt. Alleen die wissel Götze Viergever, daar sloeg hij in mijn ogen de plank mis.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 51 52 53 54 55

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21