Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 18 19 20 21 22

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 29 april 2021 om 16:05:

Lijkt me verre van realistisch dat die vier spelers haalbaar zijn zonder Dumfries en Malen te verkopen


Rosario, Doan, Bruma out -> Pröpper Veerman en Kim in.

 

+1/-0

Het zou me niks verbazen wanneer ze doorgaan waar ze het begin van het seizoen gebleven zijn. Kampl en Kim waren vorig seizoen niet haalbaar na flinke investeringen. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Drommel, Arias, Kim, Teze, Max, Sangare, Kampl, Gotze, Madueke, Zahavi, Malen

Hier zou ik vrolijk van worden.

 

+1/-0

Zonder Gakpo en Boscagli?

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 29 april 2021 om 17:35:

Zonder Gakpo en Boscagli?



Gakpo moet inderdaad op de plek van Madueke. Foutje mijnerzijds. Boscagli is niet de verdediger die ons de volgende stap laat maken in mijn ogen. Op het middenveld bracht hij veel meer voetbal, maar de lat moet hoger liggen. Hij mag mijn ongelijk bewijzen door Kampl uit de basis te spelen. Als hij zich blijft ontwikkelen zoals hij gedaan heeft, is dat zeker mogelijk. Er zal toch veel gewisseld worden en komt aan genoeg minuten. Ook voor Madueke zal het volgende seizoen vast niet alleen bestaan uit het bankje warm houden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RoRoNistelillis schreef op 30 april 2021 om 00:45:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 29 april 2021 om 17:35:

Zonder Gakpo en Boscagli?



Gakpo moet inderdaad op de plek van Madueke. Foutje mijnerzijds. Boscagli is niet de verdediger die ons de volgende stap laat maken in mijn ogen. Op het middenveld bracht hij veel meer voetbal, maar de lat moet hoger liggen. Hij mag mijn ongelijk bewijzen door Kampl uit de basis te spelen. Als hij zich blijft ontwikkelen zoals hij gedaan heeft, is dat zeker mogelijk. Er zal toch veel gewisseld worden en komt aan genoeg minuten. Ook voor Madueke zal het volgende seizoen vast niet alleen bestaan uit het bankje warm houden.



Voorin zal er ruimte komen voor Madueke omdat ik Malen echt niet zie blijven. Bovendien is het geld van zijn transfer ook hard nodig om gaten te dichten / investeringen te bekostigen. Madueke en Gakpo erin en Vertessen/Romero op de bank als wissels.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 30 april 2021 om 09:17:

open/sluit de onderstaande quote:

RoRoNistelillis schreef op 30 april 2021 om 00:45:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 29 april 2021 om 17:35:

Zonder Gakpo en Boscagli?



Gakpo moet inderdaad op de plek van Madueke. Foutje mijnerzijds. Boscagli is niet de verdediger die ons de volgende stap laat maken in mijn ogen. Op het middenveld bracht hij veel meer voetbal, maar de lat moet hoger liggen. Hij mag mijn ongelijk bewijzen door Kampl uit de basis te spelen. Als hij zich blijft ontwikkelen zoals hij gedaan heeft, is dat zeker mogelijk. Er zal toch veel gewisseld worden en komt aan genoeg minuten. Ook voor Madueke zal het volgende seizoen vast niet alleen bestaan uit het bankje warm houden.



Voorin zal er ruimte komen voor Madueke omdat ik Malen echt niet zie blijven. Bovendien is het geld van zijn transfer ook hard nodig om gaten te dichten / investeringen te bekostigen. Madueke en Gakpo erin en Vertessen/Romero op de bank als wissels.



Met de verkoop van Ihattaren, Dumfries, Doan, Bruma, Baumgartl en Rosario aangevuld met de vrijgekomen 50 miljoen zou al voldoende ruimte moeten bieden. Wanneer Malen nog een seizoen de ketchup fles weet te openen loopt zijn transferopbrengst zeker niet terug. Wat in het vat zit verzuurd niet. Ik vind Madueke beter vanaf de zijkant. Daarbij is voor mij zeker dat Vertessen niet degene is die bij blessureleed, zoals we dit seizoen hebben mogen beleven, moeiteloos het gat vult. Romero kan ik helaas nog geen eerlijk oordeel vellen. Het zou in zijn geval al heel wat zijn als hij iig fit is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RoRoNistelillis schreef op 30 april 2021 om 09:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 30 april 2021 om 09:17:

open/sluit de onderstaande quote:

RoRoNistelillis schreef op 30 april 2021 om 00:45:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 29 april 2021 om 17:35:

Zonder Gakpo en Boscagli?



Gakpo moet inderdaad op de plek van Madueke. Foutje mijnerzijds. Boscagli is niet de verdediger die ons de volgende stap laat maken in mijn ogen. Op het middenveld bracht hij veel meer voetbal, maar de lat moet hoger liggen. Hij mag mijn ongelijk bewijzen door Kampl uit de basis te spelen. Als hij zich blijft ontwikkelen zoals hij gedaan heeft, is dat zeker mogelijk. Er zal toch veel gewisseld worden en komt aan genoeg minuten. Ook voor Madueke zal het volgende seizoen vast niet alleen bestaan uit het bankje warm houden.



Voorin zal er ruimte komen voor Madueke omdat ik Malen echt niet zie blijven. Bovendien is het geld van zijn transfer ook hard nodig om gaten te dichten / investeringen te bekostigen. Madueke en Gakpo erin en Vertessen/Romero op de bank als wissels.



Met de verkoop van Ihattaren, Dumfries, Doan, Bruma, Baumgartl en Rosario aangevuld met de vrijgekomen 50 miljoen zou al voldoende ruimte moeten bieden. Wanneer Malen nog een seizoen de ketchup fles weet te openen loopt zijn transferopbrengst zeker niet terug. Wat in het vat zit verzuurd niet. Ik vind Madueke beter vanaf de zijkant. Daarbij is voor mij zeker dat Vertessen niet degene is die bij blessureleed, zoals we dit seizoen hebben mogen beleven, moeiteloos het gat vult. Romero kan ik helaas nog geen eerlijk oordeel vellen. Het zou in zijn geval al heel wat zijn als hij iig fit is.



Van die spelers gaat alleen Dumfries een aardig bedrag opleveren en het is nog maar de vraag of de anderen verkocht kunnen worden. Malen lijkt vooral zelf niet meer te willen blijven. Die 50 miljoen kan ook slechts ten dele maar gebruikt worden voor aankopen. Als je dus echt iets wil kunnen doen op de transfermarkt zul je waarschijnlijk 2 grote transfers nodig hebben, niet 1. Ook kun je niet 4 man verkopen en maar 2 terughalen, dit seizoen heeft wel laten zien dat je echt een hele selectie nodig hebt.

 

+1/-0

Je moet die 50 miljoen niet eens meerekenen, het enige wat je er nu aan hebt is dat je alvast kunt voorsorteren op transfers en spelers eerder binnen kunt hengelen. PSV had nog 10 miljoen van Lammers zitten die we niet hebben gebruikt in de winterstop, daar is oa Drommel van gekocht en daar zal nog flink wat van over zijn. Pröpper zal je ongeveer 8 miljoen kosten en dan heb je zeer waarschijnlijk nog inkomende bedragen voor Doan Sadilek en Bruma. Ik verwacht dat PSV zelfs Kim nog kan kopen en Van Ginkel kan aantrekken van dat geld. Dan heb je al meer dan 30(!) selectiespelers waarbij er 10 overbodig zijn en uit mogen kijken naar een nieuwe club. Alle uitgaande transfers kun je dan 1 op 1 vervangen met een aankoop. Ondertussen ben je met de eerste training al vrijwel compleet. Ik verwacht enkel Gakpo Dumfries Max en Malen er niet bij.

Ik ben het met je eens dat we een hele brede selectie nodig hebben maar je kunt op een gegeven moment ook spelers niet meer kwijt als het geen Corona seizoen is zoals dit jaar. Wie weet mag je volgend jaar nog maar 3x wisselen ipv 5x en dan moet je dus een smallere groep hebben met meer kwaliteit dan we bv dit jaar hebben gehad. En als je dan in een smalleere selectie veel spelers hebt die multi inzetbaar zijn dan heb je voor PSV begrippen alles goed voor elkaar. En met Teze Boscagi Viergever Gakpo en Madueke hebben we al veel spelers die op verschillende posities kunnen spelen zonder dat het niveau door de ondergrens zakt.

 

+1/-0

Als het een beetje mee zit, hoeven we maar 1 voorronde te spelen voor de CL (als Man Utd de EL wint). Dat betekent een grotere kans dan normaal op 40 miljoen. Vol voor gaan en niet weer met een half bakken elftal, omdat we liever wachten op buitenkansjes einde transferperiode. Soms levert dat een leuke speler op als Gotze, maar begin augustus moet het elftal er in grote lijnen staan. Dus met een nieuwe CV en middenvelder. En als Dumfries of Malen vertrekt ook hun opvolger.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 30 april 2021 om 11:26:

Als het een beetje mee zit, hoeven we maar 1 voorronde te spelen voor de CL (als Man Utd de EL wint). Dat betekent een grotere kans dan normaal op 40 miljoen. Vol voor gaan en niet weer met een half bakken elftal, omdat we liever wachten op buitenkansjes einde transferperiode. Soms levert dat een leuke speler op als Gotze, maar begin augustus moet het elftal er in grote lijnen staan. Dus met een nieuwe CV en middenvelder. En als Dumfries of Malen vertrekt ook hun opvolger.



Twee voorrondes in dat geval. Als Man Utd de EL niet wint, moet je drie voorrondes spelen

 

+1/-0

Ok, dat valt dan nog tegen. Desondanks moet er PSV eindelijk weer eens staan en het elftal dan al op orde hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 30 april 2021 om 14:21:

Ok, dat valt dan nog tegen. Desondanks moet er PSV eindelijk weer eens staan en het elftal dan al op orde hebben.




Keep on dreaming, dat roepen we elk jaar en is de afgelopen tien jaar nooit het geval geweest.....telkens weer met een 'net niet' elftal de meest essentiele wedstrijden spelen waarin het te verdienen is.

 

+1/-0

Pas na het EK zal de transfermarkt waarschijnlijk echt op gang komen, dat is dus vanaf 12 juli.
2e kwalificatieronde CL is vanaf 20 juli. Dus het zal onmogelijk zijn om dan al een compleet team te hebben staan.

 

+1/-0

Zie stuk vi vandaag over corners / vrije trappen. Meeste doelpunten vallen uit dode spelsituaties. Tip voor jdj om spelers te halen die aanvallend kunnen koppen, daarmee wordt je kampioen!! Zie ook tijd onder Hiddink met cocu Simons Alex Vennegoor Ooijer

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

nl schreef op 01 mei 2021 om 12:39:

Zie stuk vi vandaag over corners / vrije trappen. Meeste doelpunten vallen uit dode spelsituaties. Tip voor jdj om spelers te halen die aanvallend kunnen koppen, daarmee wordt je kampioen!! Zie ook tijd onder Hiddink met cocu Simons Alex Vennegoor Ooijer



Zijn wij blij dat we Gotze al binnen hebben gehengeld :tong

 

+1/-0

Het moge duidelijk zijn dat met het aanblijven van John de Jong & naar alle waarschijnlijkheid ook Roger Schmidt, d'r een enerverende transferzomer te wachten staat. De vooralsnog huidige drie-eenheid gaat graag met elkaar verder en ik ben persoonlijk van mening dat er voldoende is om op voort te borduren. Schmidt heeft Ajax aangeduidt als "de benchmark" en hier heeft hij -hoewel dit vloeken in de kerk is- uiteraard simpelweg gelijk in.

Vanuit die opmerking trek ik de conclusie dat er flink doorgeselecteerd zal gaan worden aankomende zomer & dat Schmidt niet tevreden is over een aantal spelers. Gelukkig heeft v/d Kallen een geweldige job gedaan door enkele miljoenen beschikbaar te stellen, die ongetwijfeld niet verbrast zullen worden dit keer getuige afgelopen zomer.

Uit monde van Rik Elfrik werd opgetekend dat er maar liefst 13(!) uitgaande mutaties te wachten staan en indien we de huidige selectie onder de loep nemen is dat iets dat eigenlijk niet eens onwaarschijlijk lijkt:


Keepers

13. Lars Unnerstall
38. Yvon Mvogo
16. Vincent Muller
21. Maxime Delanghe

Op dit moment is duidelijk dat PSV al afscheid heeft genomen van Lars Unnerstall, hij zal het aankomende seizoen vertrekken naar FC Twente. Echter, verschijnen er steeds meer geluiden dat Yvon Mvogo ook volgend seizoen nog altijd bij PSV op huurbasis actief zal zijn. Met de komst van Joel Drommel heeft PSV echter al voorgesorteerd op het vertrek van Unnerstall. Met Mvogo & de komst van Drommel lijkt de positie tussen de palen dus vooralsnog uitstekend bezet. Een gezonde concurrentiestrijd met Mvogo & Drommel -die op topclub niveau zichzelf nog dient te onderscheiden- heeft PSV een geweldige bezetting tussen de palen, terwijl ook Jong PSV met Delanghe & Muller, twee prima doelmannen heeft.


Verdedigers

24. Armando Obispo
04. Nick Viergever
05. Timo Baumgartl
22. Denzell Dumfries
28. Olivier Boscagli
33. Jordan Teze
31. Phillip Max

Achterin lijkt er aardig wat te veranderen. Denzell Dumfries lijkt ons aankomende zomer hoe dan ook te verlaten, helemaal indien hij als rechtsback van het Nederlands elftal een aardig EK weet te spelen. Daarnaast mag duidelijk zijn dat je de tien miljoen die Timo Baumgartl gekost heeft, voor het grootste deel kunt afschrijven. Hij is door de mand gevallen en mag aankomend seizoen op zoek naar een nieuwe club. De vraag is uiteraard wat Viergever wil doen, zijn positie (LCV) lijkt met Boscagli & Obispo momenteel al dubbel bezet. Ook hij zou met medewerking van PSV uit mogen kijken naar een ploeg waar hij zijn carriere waardig zou kunnen afsluiten met veel speeltijd.


Middenvelders

14. Marco van Ginkel
17. Mauro Junior
15. Erick Gutierrez
18. Pablo Rosario
10. Mohamed Ihattaren
30. Ryan Thomas
06. Ibrahim Sangare
11. Adrian Fein
27. Mario Gotze

Op het middenveld lijkt PSV vooralsnog de meeste mutaties te wachten te staan, Gutierrez is niet tevreden met het gebrek aan speeltijd en kijkt logischerwijs elders als Mexicaans international, terwijl ook Adrian Fein zijn optie tot koop niet gelicht zal gaan worden. Het huwelijk tussen Schmidt en Ihattaren (en daarmee het lot van Mo binnen PSV) lijkt op zijn einde te lopen en dus zal ook hij -het liefst buiten de landsgrezen- zijn heil elders mogen zoeken. Pablo Rosario heeft zich enigszins kunnen onderscheiden afgelopen seizoen, maar blijft richtpunt van kritiek bij vele PSV-supporters. Onder Schmidt onomstreden -maar mogelijkerwijs simpelweg door gebrek aan beter-. Bij een goed bod zal ook hij mogen vertrekken uit Eindhoven.


Aanvallers

29. Joel Piroe
20. Maxi Romero
09. Donyell Malen
19. Cody Gakpo
53. Yorbe Vertessen
23. Noni Madueke
07. Eran Zahavi

Donyell Malen zal na het aanstaande EK, onze club ongetwijfeld verlaten voor een avontuur in het buitenland. Wil zichzelf graag op een hoger niveau bewijzen terwijl die tevens het afgelopen seizoen voornamelijk heeft gespeeld om zijn transfer te bewerkstelligen. Een van onze betere aanvallers momenteel maar vanwege zijn -te aanwezige- geldingsdrang, hoeft zijn vertrek ons elftal niet slechter te maken. Piroe heeft simpelweg geen toekomst meer in Eindhoven en zal zodoende dus mogen uitkijken naar een nieuwe club. Mogelijkerwijs mag ook Vertessen verhuurd worden, indien er garanties op speeltijd kunnen worden afgeleverd door het team dat hem voor een seizoen zou willen huren.


Conclusie

Indien al deze bovenstaande spelers zouden vertrekken staat ons PSV al 10 uitgaande transfers te wachten die opgevangen dienen te worden. Tevens is het dus de vraag wat PSV wil met spelers als: Mvogo, Thomas, Vertessen en is het de vraag of zelfs Gotze wel in Eindhoven wil blijven spelen. Er zijn vooralsnog geen tekenen van een transfer, maar wat indien een buitenlandse topclub het nog 1x met Mario Gotze wil proberen? Kan PSV dan uberhaupt 'nee' zeggen tegen het snelle geld -nadat hij afgelopen tranferzomer transfervrij tekende-?

Met de spelers die overblijven kan tegelijkertijd een aardig elftal samengesteld worden:

Drommel, Teze, -, Boscagli, Max, Gotze, v. Ginkel, Sangare, Gakpo, Zahavi, Madueke

Zoals men ziet, is Teze bij deze invulling doorgeschoven naar de rechtsback-positie, en is enkel de positie van RCV niet ingevuld binnen dit team.


Vooruitblik Transferzomer

Hoewel het elftal dat hierboven benoemd is enkel een RCV ontbreekt, kan iedereen tot de conclusie komen dat het team zelf, niet sterk c.q. breed genoeg is om gedurende een langere periode mee te spelen om de drie hoofdprijzen aankomend seizoen. Waarbij natuurlijk volledige focus zal moeten liggen op het bereiken van de groepsfase van de Champions League, mits de tweede plek veiliggesteld kan worden.

Enkele gerichte aankopen zouden voldoende moeten zijn om dit elftal naar een volgend niveau te helpen. Aankopen die het elftal zowel in de basis elf, als in de breedte sterker zouden maken en waarbij er met een gerichte blik gescout dient te worden op kwalitatieve sterkhouders met de juiste mentaliteit.

Spelers in de categorie Gotze en Zahavi die dit enigszins jonge elftal bij de hand kan nemen en wedstrijden middels hun individuele kwaliteiten over een dood punt heen kunnen helpen. Lastig, maar niet onmogelijk. Hoe zou mijn -rooskleurige- selectie eruit komen te zien aankomend seizoen?


PSV Selectie '21/'22

GK Drommel, Mvogo (Delanghe, Muller)

RVV Arias, Teze (Sambo)
RCV Kim Min Jae, Teze, (Sangare)
LCV Boscagli, Obispo (Luis Felipe)
LVV Max, v. Aanholt (Oppegard)

RCM Propper, Sangare (Kjolo)
LCM Veerman, v. Ginkel (Matuta)
RAM Gotze, Madueke, (Antonisse)
LAM Gakpo, Kampl, (Bakayoko)

STR Zahavi, Maxi Romero (Fofana)
STL Madueke, Kaio Jorge/Brenner/Gabriel Barbosa (Vertessen)

Addo/Lucius-rol - Viergever, Mauro Junior, Ryan Thomas, Vertessen.

Uiteraard is dit wel een perfect scenario, waarbij uiteraard niet iedere speler haalbaar zal blijken en er geschoven zal moeten worden met spelers en namen. Echter, is dit wel een plaatje waar PSV in mijn optiek naar zal moeten streven. Spelers als Propper/Veerman op de plek van Sangare/Rosario zal het aanvalspel dat Schmidt zal willen spelen enkel ten goede komen. Terwijl met de komst van Arias, v. Aanholt, Propper & Kampl er spelers zouden komen die het elftal een mentaliteitsboost kunnen geven. Enkele spelers die de klappen van de zweep kennen en zodoende jong talent bij de hand kunnen nemen.

Voorin zou een nieuwe speler van bijvoorbeeld Braziliaanse komaf zoals Kaio Jorge of Brenner een flinke boost kunnen geven als spelers die zich maar al te graag in Europa willen bewijzen. Spelers in de categorie Malen, die eenvoudig hun aankoopbedrag zullen terugverdienen. Ook een speler als Gabriel Barbosa a.k.a. "Gabrigoal" zou interessant kunnen zijn als opvolger van Malen. Hij is uiteraard al wat ouder en heeft het bij Internazionale niet kunnen laten zien op Europese bodem maar zal evenals Eran Zahavi, maar wat graag voor een revanche willen gaan. Zijn deze spelers haalbaar voor PSV? Het zal mede afhankelijk zijn van het feit of je Champions League behaald of niet, toch vind ik dat PSV hoog zal moeten inzetten in deze kwestie, simpelweg omdat met enkel Madueke & Zahavi, de spoeling erg dun is voorin.

Hoewel de Hilversumse/Nederlandse media anders zal willen doen laten geloven, is het verschil met Ajax niet onoverbrugbaar. Sterker nog, het verschil is veel kleiner dan wij allemaal zouden willen doen denken. Indien Erik ten Hag daar vertrekt, plus enkele sterkhouders ben ik benieuwd hoe zij dit daar zouden willen gaan opvangen.

Vooralsnog zijn wij geen gedoodverfde favoriet voor de titel, daarnaast staat er een enorme klus te wachten voor John de Jong, Vennegoor of Hesselink, Schmidt & consorten om de renovatie in de juiste banen te leiden. Maar, enkele gerichten aankopen kunnen dit elftal aankomend seizoen richting een titel leiden.

Een ding is zeker, PSV moet op zo kort mogelijke termijn een hoofdprijs gaan pakken. Met de herstructurering van de Champions League is nog meer startgeld gemoeid en zodoende is het de aankomende seizoenen aanhaken of afhaken. Een klein risico is geoorloofd om in het aankomende seizoen de titel te pakken. Gaat het weer eens lukken de titel naar Eindhoven te halen in het seizoen '21/'22? Enkel de tijd zal het leren.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 mei 2021, 13:49:42.

 

+1/-0

Er staat ons flink wat te gebeuren, maar anders dan andere jaren is het nu vooral zaak om de middelmaat te lozen. Mvogo, Dumfries, Baumgartl, Rosario, Guti, Fein.

Graag zie ik Mauro, Vertessen, Obispo en Piroe een jaar verhuurd worden in de Eredivisie. In hen zie ik nog wel nuttige spelers voor de toekomst.

Daar komt bij dat waarschijnlijk Malen en Ihattaren vertrekken.
Mijn hoop is dat Götze en Madueke blijven. Die worden heel belangrijk komend seizoen.

In mijn ogen moet je in elke linie hoog inzetten:

DM: Drommel wordt in principe eerste doelman. Indien Mvogo zich kan schikken in een rol als tweede doelman is die positie prima gevuld.

RB: Teze heeft me verrast met zijn uitspraken dat hij liever als rechtback speelt. Ik zou hem eigenlijk koste wat kost centraal laten staan. Daar doet hij het uitstekend en ik vind het als RB met name aanvallend weinig toevoegen. Mijn ideale RB zou Arias zijn. Verdedingend en aanvallend sterk. Momenteel heeft hij een zware blessure. Dit is misschien gunstig voor PSV om hem voor volgend seizoen een jaar te huren. Koop lijkt me niet realistisch.
RCB: in principe Teze. Maar bij het halen van vervangers moet je altijd streven naar iets beters als je al hebt. Is Kim nog in beeld en hoe goed is hij?
LCV: Ik zie Boscagli als middenvelder, dus ook hier moet iets gebeuren. Viergever voldoet prima, maar is ook niet de jongste meer. Hector Moreno zou een goede optie zijn. Hij is een leider en heeft het gif wat we dit jaar zo gemist hebben.
LB: We hebben geen vervanger achter Max. Eventueel Viergever of Boscagli, maar dan moeten meteen meerdere posities geschoven worden. Daar ben ik nooit een voorstander van. Erik Pieters vind ik een goede aanvulling. Heeft ervaring, doet het aanvallend en verdedigend goed bij Burnley.

RCM: Ik vind Rosario het behoorlijk doen met een voetballer naast zich, maar die jongen kan het voor een groot deel van de supporters toch nooit meer goed doen in ons shirt. Ik denk dat het voor iedereen beter is als hij vertrekt. Pröpper wordt genoemd als vervanger. Hier heb ik mijn twijfels bij. Voetballend kan hij zeker mee over, maar ik weet niet of hij tot het gaatje gaat als het nodig is. Ik vind hem ook vrij duur. Sangare is concurrent en eventueel Van Ginkel.

LCM: In principe Boscagli. Mag het uitvechten met Sangare, dit jaar de Koning Balverlies, maar ook hij verdient nog een jaar de kans. Zie Boscagli wat er dan kan gebeuren. Het zal wel bij dromen blijven, maar Guardado is ook weer een jaartje ouder. Zou hij nog een keer terug willen keren en moeten we dat nog willen (ik dus wel!)

RAM: Zonder twijfel Götze, als hij blijft. Je hebt hier Madueke nog achter de hand, maar die zie ik graag in de basis op de plek van Malen als die vertrekt.

LAM: Zonder twijfel Gakpo. Wordt één van de sterkhouders komend seizoen. Ik vind hem het gevaarlijkst vanaf de linkerkant.

RA: Madueke.
LA: Zahavi

Als aanvallers heb je Vertessen, Romero en Piroe achter de hand. Evt Thomas en Mauro Jr voor de 'voorste 4'. Ik ga ervan uit dat Ihattaren vertrekt. Hier moet echt wat bij.

Als je hoog in wil zetten pols je Luuk de Jong voor een terugkeer. Houdt nog steeds van onze club en is een potentieel kampioenmaker. Hiermee is ook meteen ons cornerprobleem opgelost.

Wie weet heeft Schmidt nog een oude bekende in zijn hoge hoed zitten. Kampl wordt genoemd, Kim wordt genoemd. Misschien nog een goede Duitser a la GÖtze, niet zoals Fein.

Verder hoop ik dat de scouting weer eens wat goed werk levert. Spelers als Madueke die er over 1 a 2 jaar écht staan. Met een paar voltreffers stel je ook meteen wat kapitaal veilig.

Wat ik niet begrijp: we hebben overal ambassadeurs rondlopen. Romari en Gomes in brazilie, Salcido in Mexico, enz.
Zouden zij geen kennis hebbe van spelers in hun vaderlandse competitie. Betrek hen erbij, ik denk dat Gomes het graag doet!

In mijn ogen brengt onze scouting veel te weinig, zeker als je ziet hoeveel fulltime scouts we in dienst hebben.

Ook hoop ik dat Schmidt komend seizoen iets minder eigenwijs is. Hij is veel te lang aan blijven modderen met Rosario/Sangare, belangrijke spelers werden gewisseld op rare momenten, steeds de voorkeur geven aan Vertessen ipv Madueke.

Nu bouwen aan een kampioenenmachine!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 02 mei 2021 om 12:39:

Het moge duidelijk zijn dat met het aanblijven van John de Jong & naar alle waarschijnlijkheid ook Roger Schmidt, d'r een enerverende transferzomer te wachten staat. De vooralsnog huidige drie-eenheid gaat graag met elkaar verder en ik ben persoonlijk van mening dat er voldoende is om op voort te borduren. Schmidt heeft Ajax aangeduidt als "de benchmark" en hier heeft hij -hoewel dit vloeken in de kerk is- uiteraard simpelweg gelijk in.

Vanuit die opmerking trek ik de conclusie dat er flink doorgeselecteerd zal gaan worden aankomende zomer & dat Schmidt niet tevreden is over een aantal spelers. Gelukkig heeft v/d Kallen een geweldige job gedaan door enkele miljoenen beschikbaar te stellen, die ongetwijfeld niet verbrast zullen worden dit keer getuige afgelopen zomer.

Uit monde van Rik Elfrik werd opgetekend dat er maar liefst 13(!) uitgaande mutaties te wachten staan en indien we de huidige selectie onder de loep nemen is dat iets dat eigenlijk niet eens onwaarschijlijk lijkt:


Keepers

13. Lars Unnerstall
38. Yvon Mvogo
16. Vincent Muller
21. Maxime Delanghe

Op dit moment is duidelijk dat PSV al afscheid heeft genomen van Lars Unnerstall, hij zal het aankomende seizoen vertrekken naar FC Twente. Echter, verschijnen er steeds meer geluiden dat Yvon Mvogo ook volgend seizoen nog altijd bij PSV op huurbasis actief zal zijn. Met de komst van Joel Drommel heeft PSV echter al voorgesorteerd op het vertrek van Unnerstall. Met Mvogo & de komst van Drommel lijkt de positie tussen de palen dus vooralsnog uitstekend bezet. Een gezonde concurrentiestrijd met Mvogo & Drommel -die op topclub niveau zichzelf nog dient te onderscheiden- heeft PSV een geweldige bezetting tussen de palen, terwijl ook Jong PSV met Delanghe & Muller, twee prima doelmannen heeft.


Verdedigers

24. Armando Obispo
04. Nick Viergever
05. Timo Baumgartl
22. Denzell Dumfries
28. Olivier Boscagli
33. Jordan Teze
31. Phillip Max

Achterin lijkt er aardig wat te veranderen. Denzell Dumfries lijkt ons aankomende zomer hoe dan ook te verlaten, helemaal indien hij als rechtsback van het Nederlands elftal een aardig EK weet te spelen. Daarnaast mag duidelijk zijn dat je de tien miljoen die Timo Baumgartl gekost heeft, voor het grootste deel kunt afschrijven. Hij is door de mand gevallen en mag aankomend seizoen op zoek naar een nieuwe club. De vraag is uiteraard wat Viergever wil doen, zijn positie (LCV) lijkt met Boscagli & Obispo momenteel al dubbel bezet. Ook hij zou met medewerking van PSV uit mogen kijken naar een ploeg waar hij zijn carriere waardig zou kunnen afsluiten met veel speeltijd.


Middenvelders

14. Marco van Ginkel
17. Mauro Junior
15. Erick Gutierrez
18. Pablo Rosario
10. Mohamed Ihattaren
30. Ryan Thomas
06. Ibrahim Sangare
11. Adrian Fein
27. Mario Gotze

Op het middenveld lijkt PSV vooralsnog de meeste mutaties te wachten te staan, Gutierrez is niet tevreden met het gebrek aan speeltijd en kijkt logischerwijs elders als Mexicaans international, terwijl ook Adrian Fein zijn optie tot koop niet gelicht zal gaan worden. Het huwelijk tussen Schmidt en Ihattaren (en daarmee het lot van Mo binnen PSV) lijkt op zijn einde te lopen en dus zal ook hij -het liefst buiten de landsgrezen- zijn heil elders mogen zoeken. Pablo Rosario heeft zich enigszins kunnen onderscheiden afgelopen seizoen, maar blijft richtpunt van kritiek bij vele PSV-supporters. Onder Schmidt onomstreden -maar mogelijkerwijs simpelweg door gebrek aan beter-. Bij een goed bod zal ook hij mogen vertrekken uit Eindhoven.


Aanvallers

29. Joel Piroe
20. Maxi Romero
09. Donyell Malen
19. Cody Gakpo
53. Yorbe Vertessen
23. Noni Madueke
07. Eran Zahavi

Donyell Malen zal na het aanstaande EK, onze club ongetwijfeld verlaten voor een avontuur in het buitenland. Wil zichzelf graag op een hoger niveau bewijzen terwijl die tevens het afgelopen seizoen voornamelijk heeft gespeeld om zijn transfer te bewerkstelligen. Een van onze betere aanvallers momenteel maar vanwege zijn -te aanwezige- geldingsdrang, hoeft zijn vertrek ons elftal niet slechter te maken. Piroe heeft simpelweg geen toekomst meer in Eindhoven en zal zodoende dus mogen uitkijken naar een nieuwe club. Mogelijkerwijs mag ook Vertessen verhuurd worden, indien er garanties op speeltijd kunnen worden afgeleverd door het team dat hem voor een seizoen zou willen huren.


Conclusie

Indien al deze bovenstaande spelers zouden vertrekken staat ons PSV al 10 uitgaande transfers te wachten die opgevangen dienen te worden. Tevens is het dus de vraag wat PSV wil met spelers als: Mvogo, Thomas, Vertessen en is het de vraag of zelfs Gotze wel in Eindhoven wil blijven spelen. Er zijn vooralsnog geen tekenen van een transfer, maar wat indien een buitenlandse topclub het nog 1x met Mario Gotze wil proberen? Kan PSV dan uberhaupt 'nee' zeggen tegen het snelle geld -nadat hij afgelopen tranferzomer transfervrij tekende-?

Met de spelers die overblijven kan tegelijkertijd een aardig elftal samengesteld worden:

Drommel, Teze, -, Boscagli, Max, Gotze, v. Ginkel, Sangare, Gakpo, Zahavi, Madueke

Zoals men ziet, is Teze bij deze invulling doorgeschoven naar de rechtsback-positie, en is enkel de positie van RCV niet ingevuld binnen dit team.


Vooruitblik Transferzomer

Hoewel het elftal dat hierboven benoemd is enkel een RCV ontbreekt, kan iedereen tot de conclusie komen dat het team zelf, niet sterk c.q. breed genoeg is om gedurende een langere periode mee te spelen om de drie hoofdprijzen aankomend seizoen. Waarbij natuurlijk volledige focus zal moeten liggen op het bereiken van de groepsfase van de Champions League, mits de tweede plek veiliggesteld kan worden.

Enkele gerichte aankopen zouden voldoende moeten zijn om dit elftal naar een volgend niveau te helpen. Aankopen die het elftal zowel in de basis elf, als in de breedte sterker zouden maken en waarbij er met een gerichte blik gescout dient te worden op kwalitatieve sterkhouders met de juiste mentaliteit.

Spelers in de categorie Gotze en Zahavi die dit enigszins jonge elftal bij de hand kan nemen en wedstrijden middels hun individuele kwaliteiten over een dood punt heen kunnen helpen. Lastig, maar niet onmogelijk. Hoe zou mijn -rooskleurige- selectie eruit komen te zien aankomend seizoen?


PSV Selectie '21/'22

GK Drommel, Mvogo (Delanghe, Muller)

RVV Arias, Teze (Sambo)
RCV Kim Min Jae, Teze, (Sangare)
LCV Boscagli, Obispo (Luis Felipe)
LVV Max, v. Aanholt (Oppegard)

RCM Propper, Sangare (Kjolo)
LCM Veerman, v. Ginkel (Matuta)
RAM Gotze, Madueke, (Antonisse)
LAM Gakpo, Kampl, (Bakayoko)

STR Zahavi, Maxi Romero (Fofana)
STL Madueke, Kaio Jorge/Brenner/Gabriel Barbosa (Vertessen)

Addo/Lucius-rol - Viergever, Mauro Junior, Ryan Thomas, Vertessen.

Uiteraard is dit wel een perfect scenario, waarbij uiteraard niet iedere speler haalbaar zal blijken en er geschoven zal moeten worden met spelers en namen. Echter, is dit wel een plaatje waar PSV in mijn optiek naar zal moeten streven. Spelers als Propper/Veerman op de plek van Sangare/Rosario zal het aanvalspel dat Schmidt zal willen spelen enkel ten goede komen. Terwijl met de komst van Arias, v. Aanholt, Propper & Kampl er spelers zouden komen die het elftal een mentaliteitsboost kunnen geven. Enkele spelers die de klappen van de zweep kennen en zodoende jong talent bij de hand kunnen nemen.

Hoewel de Hilversumse/Nederlandse media anders zal willen doen laten geloven, is het verschil met Ajax niet onoverbrugbaar. Sterker nog, het verschil is veel kleiner dan wij allemaal zouden willen doen denken. Indien Erik ten Hag daar vertrekt, plus enkele sterkhouders ben ik benieuwd hoe zij dit daar zouden willen gaan opvangen.

Vooralsnog zijn wij geen gedoodverfde favoriet voor de titel, daarnaast staat er een enorme klus te wachten voor John de Jong, Vennegoor of Hesselink, Schmidt & consorten om de renovatie in de juiste banen te leiden. Maar, enkele gerichten aankopen kunnen dit elftal aankomend seizoen richting een titel leiden.

Een ding is zeker, PSV moet op zo kort mogelijke termijn een hoofdprijs gaan pakken. Met de herstructurering van de Champions League is nog meer startgeld gemoeid en zodoende is het de aankomende seizoenen aanhaken of afhaken. Een klein risico is geoorloofd om in het aankomende seizoen de titel te pakken. Gaat het weer eens lukken de titel naar Eindhoven te halen in het seizoen '21/'22? Enkel de tijd zal het leren.



Het is alleen totaal onrealistisch dat je een Van Aanholt kan halen (ja, ik weet dat hij transfervrij is) om hier op de bank te gaan zitten. Net zoals vele miljoenen uitgeven aan Kampl nooit zal gebeuren om hem op de bank te zetten. Daarbij zal een middenveld met én Pröpper én Veerman volledig overlopen worden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 18 19 20 21 22

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 2021/22