Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 1.166
Reg.: 8 november 2019
Favoriete opstelling: geen
Aangezien hier sommigen al zeker weten, zonder hem ooit te hebben zien spelen, dat de beste man er niks van kan, hoor ik graag welke verdedigers PSV wel moet halen die:
- betaalbaar zijn.
- kwalitatief PSV een stuk beter maken.
- de juiste ranking in een computerspelletje hebben.
- op een foto er als een killer uitzien.
Kan nooit zo moeilijk zijn toch?
Guppie
Fan van PSV
Sterspeler WK
Vak: Noord - PR
Forumreacties: 325
Reg.: 25 oktober 2012
open/sluit de onderstaande quote:Brenetjes schreef op 24 mei 2021 om 22:49:
open/sluit de onderstaande quote:Guppie schreef op 24 mei 2021 om 18:42:
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 23 mei 2021 om 12:26:
Je weet dat die coëfficiënten ook zijn gebaseerd op basis van de Europese prestaties, die jij schijnbaar vergelijkbaar vindt?
Vier seizoenen op rij overwinteren, waaronder een halve finale plek in de EL. Nee, heel vergelijkbaar
Als ik goed ben geïnformeerd:
18/19 achtste finale Europa League
19/20 3e in poule CL en vervolgens uit EL via Eintracht Frankfurt
20/21 3e in poule CL en vervolgens uit EL via Villeareal
gut o gut, écht een niveau dat PSV niet kan aantikken.......hou toch op.
Waarom pak je niet vijf jaar op basis waarvan de coëfficiëntenlijst wordt opgebouwd? Of is PSV nu ook vergelijkbaar met Tottenham, Shakthar en Leipzig puur door alleen naar dit seizoen te kijken?
Brenetjes
Mister PSV
Geen lid meer
Aub niet de terugkeer van Luuk de Jong. Past zo niet in het systeem wat we spelen en daarnaast hebben we ook niet de buitenspelers om hem te bedienen. Kan bijna niks anders worden dan een teleurstelling. We hebben met Zahavi al een spits die niks anders kan dan afmaken, laten we er niet twee van dat soort spitsen neerzetten.
Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 1.166
Reg.: 8 november 2019
waarom zou Luuk de Jong niet in het systeem passen? Hij heeft juist de werklust die nodig is (druk zetten kan alleen als iedereen meedoet), kan een bal vasthouden én anderen bedienen, scoort uit hoekschoppen wat op dit moment niemand doet. Vrij bijzonder dat hij dan zeker geen toevoeging zou zijn?
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Forumreacties: 627
Reg.: 27 juli 2017
Luuk de Jong is de ideale spits voor dit systeem. Kijk eens wat wedstrijden uit het verleden terug:
- Hij bepaalde waar en wanneer PSV druk zette op de tegenstander -> essentieel voor het systeem Schmidt
- Balvast en kopsterk -> het aanvallende Plan B wat we nu niet hebben
- Leider in het veld -> hebben we nu niet
Argument van de vleugelspelers gaat niet op. Max is net als Willems en Angelino in het verleden een halve buitenspeler. Gakpo kan een perfecte aangever zijn.
Spelers als Gotze, Propper en Boscagli zijn perfect in staat om een balvast aanspeelpunt door het centrum te bedienen.
Ik zie hem niet samen met Zahavi spelen. Wel de combi met Madueke en dan zie ik Luuk als een enorme upgrade t.o.v. Zahavi.
Luuk heeft inderdaad bepaalde kwaliteiten dat zal ik zeker niet ontkennen. Mijn punt was ook meer dat Luuk niet zal passen icm Zahavi aangezien twee dezelfde soort spitsen zijn (met ieder bepaalde kwaliteiten. Luuk is inderdaad een upgrade tov Zahavi, maar die lijkt niet weg te gaan.
Ik zie Luuk alleen graag komen als Zahavi vertrekt.
open/sluit de onderstaande quote:Mikelvb schreef op 26 mei 2021 om 08:59:
Luuk heeft inderdaad bepaalde kwaliteiten dat zal ik zeker niet ontkennen. Mijn punt was ook meer dat Luuk niet zal passen icm Zahavi aangezien twee dezelfde soort spitsen zijn (met ieder bepaalde kwaliteiten. Luuk is inderdaad een upgrade tov Zahavi, maar die lijkt niet weg te gaan.
Ik zie Luuk alleen graag komen als Zahavi vertrekt.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
Peejay
Fan van PSV
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2006
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: -
Vak: Noord - S
Forumreacties: 4.761
Reg.: 11 januari 2002
open/sluit de onderstaande quote:
Brenetjes
Mister PSV
Geen lid meer
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
open/sluit de onderstaande quote:Peejay schreef op 26 mei 2021 om 13:40:
Klopt, omdat je structureel 2 spelers te kort komt
Maar bedoel je nu 4-4-2 of 4-2-2-2, waarvoor PSV niet de juiste spelers had?
Ha, ha, had ik niet gezien. Maar inderdaad, met onze huidige tactiek voelt het net alsof we met 2 man minder spelen.
Waar het om gaat is dat we weer naar een systeem moeten waarbij het veld wordt breed gehouden. Hopelijk gaat Gakpo minuten maken bij Oranje als linker-vleugel aanvaller, en ziet onze trainer dat hij een goede voorzet heeft.
Hoewel ik ook lees dat Frank De Boer ook dat vermaledijde 5-3-2 wil gaan spelen. Succes. Nu verwacht ik toch al weinig van Oranje. Zeer matig team.
por siempre vencedores
Fan van PSV
Sterspeler EK
Uit: Uden
Vak: -
Forumreacties: 136
Reg.: 15 juli 2013
open/sluit de onderstaande quote:Brenetjes schreef op 26 mei 2021 om 13:42:
Ach, dat is daguardo. Al vanaf letterlijk de eerste dag aan het bashen op Schmidt. Vrij sneu zulke 'supporters'
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
Nou, PSV zet er vaart achter. Na Drommel en Ramalho hebben we dus blijkbaar voor de 3e keer beet met Phillipp Mwene. En dat nog voor de maand juni begonnen is.
Ik vind het uiteraard zeer positief dat PSV in een vroeg stadium bezig is met het op orde brengen van de selectie. Het jammere vind ik dat ik de spelers die tot nu toe komen eigenlijk totaal niet kan beoordelen. Een 29-jarige speler die door RB Salzburg op de transferlijst is geplaatst en een transfervrije 27-jarige back die eigenlijk pas een half jaar een basisplaats heeft gehad op het hoogste niveau zijn in mijn ogen niet de aankopen waar je je op voorhand al eens verheugend van in de handen wrijft. Hopelijk zijn het spelers die in ieder geval de benodigde routine brengen. Maar de kwaliteitsimpuls voor de verdediging, die topspeler die we nodig hebben, die zie ik met deze twee jongens nog niet binnenkomen.
Als je de geruchten verder moet geloven, zou PSV naast Van Ginkel ook nog Pröpper en De Jong willen terughalen. Daarmee haal je nog 3 gelouterde spelers bij je selectie die veel meer in staat moeten zijn een elftal te dragen en wedstrijden te lezen. Ook dat vind ik op zich een goede ontwikkeling.
Het enige wat ik op dit moment nog mis, is de zoektocht naar de nieuwe Strootman of Pröpper, de nieuwe Jetro Willems, de nieuwe Mertens of Lozano. Investeren in kwaliteit, talent, jongens met groeipotentieel die én het elftal direct sterker maken én die ook financieel een klapper kunnen opleveren.
De selectie krijgt langzaam aan wel een beetje vorm.
Doel:
1. Mvogo
2. Drommel
3. Delanghe
4. Müller
Verdediging:
5. Dumfries
6. Teze
7. Ramalho
8. Boscagli
9. Obispo
10. Max
11. Mwene
12. Viergever
--> exit Baumgartl, Luckassen. Als Dumfries verkocht wordt, moet je nog de gewenste "top-kwaliteit-versterking" halen.
--> als er vertrouwen in die jongens is, moeten ook Sambo en Oppegard volgend seizoen meer kansen gaan krijgen
Middenveld:
13. Sangaré
14. Pröpper
15. Van Ginkel
16. Götze
17 & 18. Twee spelers uit het rijtje Ihattaren, Sadilek, Doan, Guti, Rosario, Thomas
exit --> PSV zal afscheid moeten nemen van veel middenvelders omdat ze teveel middelmaat hebben rondlopen. Ik zou zelf het liefst Ihattaren en Sadilek houden, maar ik ben bang dat die van bovenstaand rijtje het makkelijkst te verkopen zijn. Van mij mag ook Veerman nog gehaald worden, maar als dat gebeurt is de noodzaak om te verkopen alleen nog maar hoger.
Aanval:
19. Gakpo
20. Zahavi
21. Madueke
22. L. de Jong
23. Maxi Romero
24. Vertessen
--> exit Bruma, ook Malen heb ik maar als "verkocht" beschouwd, omdat die waarschijnlijk niet te houden is.
Berghuis dus ook een optie. Wordt wel een beetje oud dan. Maar wel een elftal dat kampioen zou kunnen worden. En mijn stokpaardje 4-3-3 wordt dan ook steeds logischer.
-------------- Drommel ---------------
Teze --- Ramalho -- Aankoop --- Max
-------- Propper -- Van Ginkel --------
--------------- Gotze ----------------
-- Berghuis ----- De Jong ----- Gakpo --
Men moet echter niet de fout maken zoals Feyenoord een paar jaar geleden. Een elftal moet ook voldoende restwaarde hebben. Dus ook investeren in een paar grote talenten.
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Alsof hij nu nog genoeg neemt met een plek waarbij hij moet rouleren met een ander. Hij heeft dit seizoen al 32 wedstrijden gespeeld en is ontevreden.
En waarom zou Berghuis dit willen? Bij Feyenoord speelt hij iedere wedstrijd van begin tot eind en dan zal hij voor hetzelfde salaris (in De Kuip tikt hij de 2 miljoen per jaar ook aan) een beetje gaan afwisselen met een andere speler?
PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21