Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 11 mei 2022 om 09:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Guardado84 schreef op 11 mei 2022 om 09:25:

Jan Vennegoor of Hesselink is onze hoofd scouting. Kan iemand mij vertellen waar deze man heel de dag mee bezig is? In mijn veronderstelling zou hij een netwerk op moeten bouwen met scouts in binnen- en vooral ook buitenland. In zuid-Amerika en Scandinavië lijken we voorbij gestreefd door andere clubs en ik zie alleen nog maar namens zoals Bazoer, Krul etc voorbij komen en daarnaast spelers uit de koker van de trainer komen (m.u.v. bijv een Sangare, die gewoon goed is gescout door John de Jong en consorten). Er is budget, er lopen talenten genoeg rond maar binnen onze club, toch bekend om innovatie en netwerk in zuid-Amerika, zien we er te weinig van terug.



Behalve dat Vennegoor helemaal niet (meer) de hoofd scouting is, hebben jij en ieder ander op deze site geen enkel inzicht in wat de scouts wel of niet doen. Afgelopen seizoenen is al meerdere keren bewezen dat een speler aangetrokken werd zonder dat er iets in de media over verscheen.

Het eerste gerucht over Sangaré kwam via een vage Franse site. Toen was hij echter al medisch gekeurd bij PSV. Het verhaal over Götze is uiteraard bekend. De terugkeer van Van Ginkel vorig jaar verscheen volledig uit het niets en zo zijn er nog veel meer voorbeelden.



Ik scout zelf al een aantal jaren voor de jeugd dus ik weet er wel het een en ander vanaf maar bij Vennegoor weet ik dat niet dus daarom stel ik de vraag ook. Blijkbaar weet jij er wel meer vanaf dus ik ben benieuwd wat zijn takenpakket inhoud. Ik ben overigens ook blij geweest met een Marco van Ginkel etc. maar ook dat is voor mij “scouten met het bord op schoot”.

Het baart me zorgen dat het netwerk wat te lijkt vervaagd maar hopelijk zit ik er naast en zien we de komende tijd weer wat pareltjes naar Eindhoven komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guardado84 schreef op 11 mei 2022 om 09:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 11 mei 2022 om 09:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Guardado84 schreef op 11 mei 2022 om 09:25:

Jan Vennegoor of Hesselink is onze hoofd scouting. Kan iemand mij vertellen waar deze man heel de dag mee bezig is? In mijn veronderstelling zou hij een netwerk op moeten bouwen met scouts in binnen- en vooral ook buitenland. In zuid-Amerika en Scandinavië lijken we voorbij gestreefd door andere clubs en ik zie alleen nog maar namens zoals Bazoer, Krul etc voorbij komen en daarnaast spelers uit de koker van de trainer komen (m.u.v. bijv een Sangare, die gewoon goed is gescout door John de Jong en consorten). Er is budget, er lopen talenten genoeg rond maar binnen onze club, toch bekend om innovatie en netwerk in zuid-Amerika, zien we er te weinig van terug.



Behalve dat Vennegoor helemaal niet (meer) de hoofd scouting is, hebben jij en ieder ander op deze site geen enkel inzicht in wat de scouts wel of niet doen. Afgelopen seizoenen is al meerdere keren bewezen dat een speler aangetrokken werd zonder dat er iets in de media over verscheen.

Het eerste gerucht over Sangaré kwam via een vage Franse site. Toen was hij echter al medisch gekeurd bij PSV. Het verhaal over Götze is uiteraard bekend. De terugkeer van Van Ginkel vorig jaar verscheen volledig uit het niets en zo zijn er nog veel meer voorbeelden.



Ik scout zelf al een aantal jaren voor de jeugd dus ik weet er wel het een en ander vanaf maar bij Vennegoor weet ik dat niet dus daarom stel ik de vraag ook. Blijkbaar weet jij er wel meer vanaf dus ik ben benieuwd wat zijn takenpakket inhoud. Ik ben overigens ook blij geweest met een Marco van Ginkel etc. maar ook dat is voor mij “scouten met het bord op schoot”.

Het baart me zorgen dat het netwerk wat te lijkt vervaagd maar hopelijk zit ik er naast en zien we de komende tijd weer wat pareltjes naar Eindhoven komen.



Het punt wat ik met onder andere Van Ginkel wilde maken is dat er ook transfers worden afgerond zonder dat er iets over de media in verschijnt en er dus ook weinig zinnigs over de scouting te zeggen is omdat niemand hier weet over welke spelers wel en niet zijn bekeken.

Vennegoor is inmiddels al ruim een jaar technisch manager van PSV, waarbij hij zowel John de Jong als Ernest Faber assisteert. Denny Spronck is de hoofdscout.

 

+1/-0

Het is lastig om precies te zeggen wat het aandeel van de scouting is. Ramalho stond al langer op het lijstje maar komt omdat hij Schmidt kent. Is hij dan wel of niet gescout? Moeilijk te zeggen.

Ik weet niet wie in Frankrijk de scouting doet, maar die is toch best goed bezig, naast Sangaré is Boscagli toch ook echt wel goed gescout; had bij Nice niet veel in het eerste gespeeld maar laat het nu toch wel zien.

 

+3/-0

Schijnt volgens het ED dat Ajax Timber terug wil halen van Utrecht. Ik weet niet hoe hij daar vertrokken is, maar ik vermoed dat PSV dan weinig kans meer maakt.

Dit bericht is gewijzigd op 11 mei 2022, 23:00:27.

 

+1/-0

Ja dan zal het snel over zijn. Zijn club + tweeling broer (op dit moment althans(

 

+1/-0

Zou Wijnaldum richting WK niet te porren zijn voor een terugkeer?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

abroad schreef op 11 mei 2022 om 22:47:

Ja dan zal het snel over zijn. Zijn club + tweeling broer (op dit moment althans(




Wacht... Is er een mogelijkheid om je tweelingbroer te onttweelingen of te ontbroeren? Daar wil ik graag meer van weteN.

 

+3/-0

Zal ook de vraag zijn welk perspectief Ajax hem kan bieden op speeltijd en wat de kansen daarvoor bij PSV zijn. Hij kon vorig jaar zijn contract verlengen bij Ajax, maar wilde weg omdat hij weinig zou spelen in het eerste elftal. Een basisplaats kan hij daar normaal gesproken ook nog steeds vergeten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Aad de Mos de Twaalfde schreef op 11 mei 2022 om 23:10:

Zou Wijnaldum richting WK niet te porren zijn voor een terugkeer?



Ik denk wel dat hij meer speeltijd zal willen hebben maar gezien het salaris dat hij daar ontvangt - 9 ton per maand - zal PSV niet eens in de buurt komen bij iets wat hij als acceptabele verlaging zal zien.

 

+1/-0

En PSG zal hem ook niet bepaald gratis laten gaan

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 12 mei 2022 om 13:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Aad de Mos de Twaalfde schreef op 11 mei 2022 om 23:10:

Zou Wijnaldum richting WK niet te porren zijn voor een terugkeer?



Ik denk wel dat hij meer speeltijd zal willen hebben maar gezien het salaris dat hij daar ontvangt - 9 ton per maand - zal PSV niet eens in de buurt komen bij iets wat hij als acceptabele verlaging zal zien.



Ai, had geen idee dat hij 10 miljoen per jaar kreeg, tering. Dat maakt het inderdaad lastig. Evenals een afkoopsom - al zou dat betaald kunnen worden van een transfersom voor Sangaré en Guti.
Als die twee daadwerkelijk weggaan, zou Wijnaldum voor mij wel echt een goede oplossing zijn. Ook zou hij qua ervaring het (eventuele) vertrek van Gotze en Zahavi kunnen opvangen.

 

+1/-0

Brenet is transfervrij; als je afscheid neemt van Mwene zou ik het een prima vervanger vinden. Is inmiddels 28, werd toch ook 'gewoon' 3x kampioen met PSV. Is niet de beste back die PSV ooit gehad heeft, maar liet bij Twente de 2e seizoenshelft moeiteloos in de eredivisie mee te kunnen. Heeft overigens ook nog een rekening open staan met Schreuder, kan komend seizoen ook nog aardig zijn. ;)

 

+1/-0

Meen je dit nu serieus?

 

+2/-0

Ja, mij lijkt hij als eerste stand-in op de backposities prima. Kan zowel links als rechtsback dus zodra Teze of Mauro dan uitvalt, kan Brenet erin zonder dat je meteen door de ondergrens gaat.

 

+1/-0

Alsjeblieft niet zeg.
Behalve dat hij dan Oppegaard en Sambo in de weg zit, is dit toch absoluut niet het niveau waar wij heen moeten.

Als een back gebleseerd raakt kun je altijd nog boscagli of Teze daar neerzetten.
Zelfs Mwene is een beter alternatief dan Brenet.

 

+1/-0

Het valt me op dat ieder jaar in deze periode (maart-juni) veel angst heerst dat de halve selectie vertrekt, waaronder alle goede spelers. En dat vervolgens in augustus blijkt dat het allemaal reuze meevalt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 13 mei 2022 om 08:53:

Het valt me op dat ieder jaar in deze periode (maart-juni) veel angst heerst dat de halve selectie vertrekt, waaronder alle goede spelers. En dat vervolgens in augustus blijkt dat het allemaal reuze meevalt.



Er vertrekt toch echt elk seizoen meer dan een halve selectie aan spelers (incl. huurspelers). Alle betere spelers is overdreven natuurlijk, maar afgelopen seizoen vertrokken er 13, waarvan 6 of 7 van onze betere spelers. Het jaar daarvoor vertrok er ook meer dan een halve selectie, maar toen viel het mee voor wat betreft de beter spelers. Het seizoen 19/20 vertrok er ook weer meer dan een halve selectie en daar zaten Luuk de Jong, Lozano, Bergwijn, Angeliño, Pereiro, Ramselaar, Zoet en Romero bij. Het enige seizoen overigens waarin Romero een acceptabel aantal wedstijden heeft gespeeld sinds hij bij ons onder contract staat. Jammer dat dat niet bij ons was.

Maar goed, het is maar wat je mee vindt vallen, denk ik.

 

+1/-0

Van de 7 die je noemt zijn Zoet en Ramselaar gewoon "doorgeselecteerd", was Romero altijd geblesseerd, was Pereiro nooit omonstreden, werd Angelino gehuurd en vertrok Bergwijn pas in de winterstop, na overigens een niet zo heel overtuigende eerste seizoenshelft.

 

+1/-1

Dat klopt, maar hetzelfde zul je over deze zomer kunnen zeggen: sommige spelers zullen zelf vertrekken en anderes zullen doorgeselecteerd worden. Maar de kans dat de selectie voor volgend seizoen er stevig anders uit gaat zien, net als voorgaande jaren, is gewoon groot.

 

+1/-0

Beste transfers zouden het behoud van Gakpo en Sangare zijn. Als je die kunt verleiden tot een langer verblijf, kun je doorbouwen. Waarom zou Gakpo zijn WK-selectie op het spel zetten door het risico te lopen dat hij in Engeland niet gaat spelen? Maar goed, wie ben ik.. Sangare behouden zou echt goud zijn.

Benieuwd wat er in de goal en defensie gaat gebeuren. Mvogo heeft eigenlijk de laatste tijd laten zien een prima keeper voor PSV te zijn. De verdediging geeft echter teveel weg, waardoor elke keeper die achter deze defensie staat het moeilijk zal hebben. Denk daarom dat er achterin, zoals eigenlijk al een paar jaar het geval is, veel gerenoveerd zal moeten worden. Mocht Mvogo niet blijven, zou Van Crombrugge een hele goede optie zijn al kost die wel veel geld denk ik.

Als je op het middenveld Veerman en Sangare al hebt (misschien Guti nog verlengen?) en je houdt voorin Gakpo (verwacht voor Madueke niet echt interesse na een wisselend matig seizoen), Bakayoko die eraan komt en Vertessen nog, dan zit je daar al vrij goed..

Laat me graag verrassen door wat er uit de hoge hoed van de scouting en onze TD komt.. De Zuid-Amerikaanse tour is me over het algemeen goed bevallen, dus die kant op zou ik wel kunnen waarderen..

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23