Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21

Deze normale topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55

Hopen dat zoet,boscagli,luckassen,viergever,rosario,guttierez,mitrouglu en Bruma verkopen.

Doelmannen:
Unnerstall,ruiter,van de meulenhof

Rechtsback:
Dumfries,teze

Rechter centrale verdediger:
Baumgartl, schwaab

Linker centrale verdediger
KONGOLO / VAN DRONGELEN

linksback
RODRIGUEZ ,gloster

Middenveld:
VAN GINKEL,Thomas,ihattaren (basis)
Mauro jr.,mandueke, hendrix,sadilek (wissel)

Aanval:
Malen,Lammers,bergwijn (basis)
Doan,.......,gakpo (wissel)

Van ginkel transfervrij
Rodriguez ( 7 miljoen )
Van drongelen ( 5 miljoen )
Kongolo ( 9 miljoen )

Van drongelen en kongolo niet super top maar redelijk te betalen en beter dan viergever.
Er zal nog een 2e spits gehaald moeten worden, malen is geen spits maar rechtsbuiten.

 

+1/-0

Wat ik al in het topic "Selectie 2019-20" schreef:

++: Wereldnivo
+: uitstekend voor PSV
+/-: kan beter
-: Moet beter
--: mijlenver onder nivo

Doel: Unnerstall, Zoet, Ruiter. Zoet is nu verhuurd. Hij is door het ijs gezakt en de eerste wedstrijd bij FCU was geen verbetering. Unnerstall maakt geen verpletterende indruk. Ruiter heeft nergens op hoog niveau gespeeld en is 36.

Conclusie: +/- . Unnerstall houden, de rest weg. Nieuwe keeper halen die beter is dan Unnerstall. Roulaux doorschuiven naar 3e keeper.

RB: Dumfries, Teze. Houden, beide. Met elkaar de strijd aan laten gaan en Dumfries verkopen als die een beter seizoen draait in 2021. Teze is zijn opvolger.

Conclusie: +.

CV's: Schwaab, Baumgartl, Viergever, Boscagli. Schwaab zakte vorig seizoen al door het ijs, loopt hier bij gebrek aan beter. Baumgartl is geen verbetering, Viergever kwam bij Ajax al tekort en Boscagli is van alles net niks. Te klein voor CV, te langzaam voor LB.

Conclusie: - . Schwaab en Boscagli weg, Obispo, Viergever en Baumgartl houden als backup en 2 nieuwe betere CV's halen. Ondergrens: niveau Bruma.

LB: Viergever, Boscagli, Sadilek. We gebben geen linksback.

Conclusie: -- . Sadilek is VM, Viergever als backup houden en Boscagli weg. Nieuwe LB, kaliber niveau Willems, Pieters, niveau Angelino zou ideaal zijn.

VM: Hendrix, Rosario, Gutierrez, Thomas. Alleen Gutierrez heeft potentie het beoogde niveau te halen. Bij Hendrix en vooral Rosario denk ik vooral aan een vertrek. Thomas oogt een heel nuttige backup.

Conclusie: + (dankzij Gutierrez en de potentie van de MIDDENVELDER Sadilek) . Gutierez en Sadilek houden, Thomas, Rigo en misschien Hendrix als backup. EDIT: was Rigo vergeten. Momenteel geen PSV1 materiaal overigens.

AM: Ihattaren, Afellay, Pereiro, Doan. Ihattaren heeft de potentie de top te halen. Pereiro en Afellay voegen om verschillende redenen niks toe aan het team en Doan is vooral een nuttige backup.

Conclusie: + (dankzij Ihattaren) . Ihattaren behouden, Doan en Mauro als backup. Afellay en Pereiro weg.

Vleugelspelers: Bergwijn, Gakpo, Bruma, Madueke, Doan. Bergwijn's plafond ligt hoger dan PSV, maar niet veel. Ik heb grote twijfels bij Gakpo en Bruma, Madueke ziet er veelbelovend uit. Doan is als Haarlemmer olie.

Conclusie: + (dankzij Bergwijn). Allen houden en volgend seizoen hopen dat Malen en Lammers niet tegelijkertijd geblesseerd zijn.

Spits: Malen, Lammers, Mitroglou. Mitro is helaas niet fit gebleken, Lammers en Malen hebben er ook veel pech mee, maar zijn jong.

Conclusie: + . Malen en Lammers houden. Romero backup. Mitro weg.

Eindconclusie: belangrijkste is (naast het aantrekken van een nieuwe TD en trainer met internationale ervaring) het verspijkeren van de achterhoede. Daar moeten 4 aankopen komen en dat moeten rake klappen zijn. Vandaar een nieuwe TD, deze voldoet niet. Met de huidige selectie en trainer moet een 3e of 4e plaats haalbaar zijn. Meer absoluut niet.

Een goede TD had deze winter al ingegrepen, zodat er nu al begonnen kan worden aan voorbereiding op de campagne 2020-21. Maar ja, JdJ… Nu hebben we de komende 4-5 maanden alleen maar tijdverlies en frustratie.

Dit bericht is gewijzigd op 21 januari 2020, 12:26:59.

 

+1/-0

Qua aanval is het makkelijk, we zijn gewoon al klaar voor volgend seizoen. In ieder geval 2 spitsen die kunnen scoren, Bergwijn is top als linksbuiten en Doan is in ieder geval een rechtsbuiten, hoewel ik denk dat hij wellicht als nr 10 nog gaat groeien dit seizoen.

Malen, Bergwijn, Lammers, Gakpo, Doan, Bruma, Madueke

Qua doelmannen zijn we ook klaar want Unnerstall en Ruiter zijn prima doelmannen die hun rol kennen en ook een stuk ervaring meenemen.

Unnerstall, Ruiter, Roulaux


Qua verdediging en middenveld is niets zeker, het liefst zie je gewoon 6 a 7 aankopen maar dat is niet realistisch. Fijn dat de scouting alleen maar 100% hoeft te focussen op deze linies. Ik weet niet met hoeveel ze zitten maar ik ga ervan uit dat ze minimaal een linksback, allround middenvelder en nog creatieve middenvelder kunnen vinden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 21 januari 2020 om 12:36:

Qua aanval is het makkelijk, we zijn gewoon al klaar voor volgend seizoen. In ieder geval 2 spitsen die kunnen scoren, Bergwijn is top als linksbuiten en Doan is in ieder geval een rechtsbuiten, hoewel ik denk dat hij wellicht als nr 10 nog gaat groeien dit seizoen.

Malen, Bergwijn, Lammers, Gakpo, Doan, Bruma, Madueke



Weet je nog niet. Mee eens dat het de beste linie is, maar eerst nog eens afwachten hoe goed Lammers werkelijk is, hij moet het nog laten zien in PSV 1. En Bergwijn zal wel verkocht worden. Dus moet er zeker nog een aanvaller bij. En een 2e spits die met Lammers mag concurreren. Malen zie ik nog altijd meer als linksbuiten. Met Gakpo en Mandueke heb je twee goede backups voor links- en rechtsbuiten. Bruma en Romero verkopen.

 

+1/-0

Lammers moet je nog de kans geven met volledige voorbereiding. Dus als hij nu half half presteert mag je hem nog niet afschrijven vind ik dus volgend jaar met Malen/Lammers beginnen vind ik meer dan prima.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 21 januari 2020 om 15:05:

Lammers moet je nog de kans geven met volledige voorbereiding. Dus als hij nu half half presteert mag je hem nog niet afschrijven vind ik dus volgend jaar met Malen/Lammers beginnen vind ik meer dan prima.



Wat we in ieder geval volgend jaar nodig hebben is iemand die scoort. Dus doelpunten maakt. Dus de kansen meteen in goals om zet waardoor we geen wekelijks onnodige verliespunten meer oplopen.
Al heeft die spits een houten been, als hij met zijn andere been of zijn kop 20 of meer goals maakt per seizoen, mag hij erbij komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 21 januari 2020 om 17:06:


Wat we in ieder geval volgend jaar nodig hebben is iemand die scoort. Dus doelpunten maakt. Dus de kansen meteen in goals om zet waardoor we geen wekelijks onnodige verliespunten meer oplopen.
Al heeft die spits een houten been, als hij met zijn andere been of zijn kop 20 of meer goals maakt per seizoen, mag hij erbij komen.



Op zich heeft Malen goed gespeeld en veel gescoord (11x in 14 eredivisiepotjes, 6x in 10 Europese wedstrijden). En hij is pas 21. En Lammers schoot er ook 16 in, in 31 wedstrijden bij Heerenveen. Dus volgens mij hebben we spelers die een goal kunnen maken. Sterker: Malen en Lammers is voor NL-begrippen een meer dan uitstekende bezetting, mits niet geblesseerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 21 januari 2020 om 17:06:

Wat we in ieder geval volgend jaar nodig hebben is iemand die scoort.



Effe proberen om die gast uit Aleppo van de PickWick-reclame te contacteren…. Sorry, kon het niet laten.

Maar nu serieus.
De voorhoede van PSV is inderdaad de beste linie, vol met jong talent. Daar schuilt ook het gevaar dat ze voor een groot gedeelte worden weggekocht. Dan heb je wel geld, maar moet je maar weer zien dat er een respectabele voorhoede voor terug komt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

jakoetsk1 schreef op 22 januari 2020 om 10:27:

Op zich heeft Malen goed gespeeld en veel gescoord (11x in 14 eredivisiepotjes, 6x in 10 Europese wedstrijden). En hij is pas 21. En Lammers schoot er ook 16 in, in 31 wedstrijden bij Heerenveen. Dus volgens mij hebben we spelers die een goal kunnen maken. Sterker: Malen en Lammers is voor NL-begrippen een meer dan uitstekende bezetting, mits niet geblesseerd.



Bij Heerenveen is wat anders dan bij PSV. Moeten eerst zien of hij het bij PSV waar maakt. Sowieso moet je een dubbele bezetting hebben, zien we dit seizoen ook weer. Dus twee echte spitsen. Een jong talent achter Lammers, of een meer ervaren stormram. Maar dan wel iemand die nog een beetje fit is, iit Mitroglou, of voldoende kwaliteit heeft, itt Romero.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 22 januari 2020 om 11:14:

open/sluit de onderstaande quote:

jakoetsk1 schreef op 22 januari 2020 om 10:27:

Op zich heeft Malen goed gespeeld en veel gescoord (11x in 14 eredivisiepotjes, 6x in 10 Europese wedstrijden). En hij is pas 21. En Lammers schoot er ook 16 in, in 31 wedstrijden bij Heerenveen. Dus volgens mij hebben we spelers die een goal kunnen maken. Sterker: Malen en Lammers is voor NL-begrippen een meer dan uitstekende bezetting, mits niet geblesseerd.



Bij Heerenveen is wat anders dan bij PSV. Moeten eerst zien of hij het bij PSV waar maakt. Sowieso moet je een dubbele bezetting hebben, zien we dit seizoen ook weer. Dus twee echte spitsen. Een jong talent achter Lammers, of een meer ervaren stormram. Maar dan wel iemand die nog een beetje fit is, iit Mitroglou, of voldoende kwaliteit heeft, itt Romero.



Ehhm, dis is er gewoon (nog): Malen.

 

+1/-0

Ik vind Lammers en Malen genoeg voor 9 positie. Mocht er qua blessures weer iets voorvallen dan is het verstandig om voor 31 augustus nog een optie erbij te kopen maar dan echt als back-up. En dan niet een speler zonder minuten en fitheid maar gewoon een degelijke eredivisie spits.

Laten we aub focussen op scorend vermogen op het middenveld en dan zul je zien dat we makkelijker op voorsprong komen en dus ook makkelijker kunnen voetballen en goals erbij kunnen prikken. Nu komen we telkens op achterstand en krijgen de tegenstander ballen zo groot als een olietanker.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Laat me voorop stellen dat ik 't extreem pijnlijk vind om eind november al een topic aan te maken over het seizoen 2020/21. In al mijn jaren als PSV-fan heb ik nog nooit zo weinig zin gehad in een seizoen als nu. Maargoed, het zij zo en we kunnen in principe alleen maar vooruitkijken om zo de race met Ajax bij te houden. Hadden we vorig seizoen nog de titel gepakt, dan had ik dit jaar in ieder geval meer vrede gehad met een 'tussenjaar', ondanks dat we niet gigantisch veel spelers hebben verloren en aardig wat geld hebben gespendeerd. Bij deze dus mijn visie voor 2020/21, waar overigens op bepaalde plekken gewoon deftig moet worden doorgeselecteerd, ' niet des-PSV's' spelers richting de uitgang werken. Overigens wel met het oog op de realiteit, PSV gaat niet 50 miljoen opstrijken en vervolgens 60 uitgeven, bij wijze van spreken. Bovendien gaan ze ook niet 12 selectiespelers eruit werken.

Aanval

Laat ik maar beginnen met, wat mij betreft in ieder geval, de 'makkelijkste' linie. Duidelijk is dat Bergwijn onze cashcow moet zijn om de rest van de selectie te versterken. Ik maak me geen illusies meer, bedragen van +40 miljoen gaan niet meer worden neergeteld voor Stevie, hoogstens als die een paar goede interlands/EK speelt. Laten we 't dus houden op een miljoen of 35. Bovendien nemen we afscheid van Mitroglou, dat spreekt voor zich. Ik zou vervolgens niks investeren in de voorste linie, hoogstens nog een loonsverhoging voor Malen (cruciaal dat die minimaal nog een seizoen blijft). Met Romero, Piroe en Mauro (blijft imo een optie voor de vleugels) hebben we drie spelers die terugkeren van een uitleenbeurt. Piroe of uitlenen of vertrekken, Romero zou ik erbij houden. Hij speelt vrijwel wekelijks bij Velez, scoort niet veel (2 goals, 3 assist), maar gezien Velez pas 13 goals maakte in dito wedstrijden zijn z'n cijfers nog niet eens zo slecht. Bovendien is die met z'n 20 jaar natuurlijk nog piepjong.

Dan blijft de volgende selectie over:

Spits: Malen, Lammers, Romero
Vleugels: Bruma, Gakpo, Doan, Malen, Mauro

Weg: Bergwijn (35 miljoen), Mitroglou (gratis)
Erbij: /

Kan me voorstellen dat men het een beetje dunnetjes vindt op de vleugels, maar ik heb stiekem toch nog 't idee dat Lammers zich kan ontwikkelen tot een prima spits, Malen zwervend om hem heen en ofwel Bruma, Doan of Gakpo als derde aanvaller. Met Mauro en evt. zelfs Mo als extra opties op de vleugels is er wat mij betreft genoeg keus en kwaliteit aanwezig. Een jongen als Noni kan zich wellicht ook wel opwerken tot de bank. Bij extreme bedragen voor Malen (+40 miljoen)zou ik toehappen, versterking voorin halen en diepte-investeringen doen voor het middenveld en verdediging (bijv. een talentvolle backup voor Dumfries).

Middenveld

Een van de vele hoofdpijndossiers dit seizoen.. Hier moet drastisch worden doorgeselecteerd en geinvesteerd. Laten we maar beginnen met de makkelijkste van de drie posities op het middenveld: de nummer tien.

Mo die gaat hopelijk z'n contract begin volgend jaar verlengen, Pereiro loopt gratis de deur uit en Mauro keert terug van een mooie uitleenbeurt bij Heracles. Op '10' hoeft dus niks te gebeuren. Mo is 'gewoon' onze '10', Mauro een degelijke back-up.

De posities daarachter is echter een heel ander verhaal. Momenteel hebben we met Rosario, Guti, Hendrix, Sadilek, Ibi en Thomas maarliefst zes opties voor twee posities en eigenlijk voldoet geen enkele.. Het liefst zou ik afscheid nemen van vier van deze spelers (Guti, Hendrix, Ibi en Rosario), maar laat ik 't nog enigszins netjes houden en rekenen op een vertrek van de drie eerstgenoemde.

Guti is wellicht een beetje controversieel, maar ik denk niet dat het nog iets gaat worden tussen PSV en Guti, zeker niet met Mark aan 't roer. Hij speelt nog regelmatig bij de nationale ploeg, dus ik denk dat je je verlies kan beperken en mag rekenen op een bedrag rond de 5 miljoen. Dat Ibi volgende zomer vertrekt lijkt me niet zo verrassend, die zal hoogstens nog een paar keer mogen invallen en beeindigt dan z'n carriere in de zomer. M'n keuze om Hendrix te laten vertrekken is gebaseerd op z'n directe concurrent Sadilek. Twee vergelijkbare spelers waarvan je er eigenlijk maar een in je selectie nodig hebt. Sadilek maakt natuurlijk een dramatisch seizoen door op linksback, maar ik geloof dat dit hem alleen maar sterker maakt op z'n natuurlijke positie op 't middenveld. Gezien ik geloof dat Hendrix en Sadilek precies hetzelfde kunnen brengen geef ik de voorkeur aan de vier jaar jongere Sadilek. Hendrix zal hoogstens een miljoen of 3 opleveren.

Dan blijven dus de genoemde Sadilek, Thomas en Rosario over. Thomas wil ik nog wel een kans geven, alhoewel ik betwijfel of die ooit basisspeler wordt. Rosario zie ik liever vertrekken, maar gezien 't grenzeloze vertrouwen van Mark zie ik dat gewoon niet gebeuren. Drie jongens voor twee posities is natuurlijk veel te krap, dus hier komen de Bergwijn-miljoenen van pas. Rigo keert natuurlijk terug van Sparta, maar als die in 2020 geen onbetwiste bassispeler wordt op het Kasteel dan lijkt het me aannemelijk dat we ook definitief afscheid nemen van hem (al heb ik stiekem nog ergens de hoop dat die volgend seizoen een rol van betekenis kan gaan spelen in Eindhoven). Een absolute topaankoop is nodig hier, categorie Guardado, niks meer, niks minder. Ik heb overigens ook het idee/de hoop dat de overige spelers zich zullen optrekken aan deze jongen. De Rosario van begin 2018 was bijv. een prima middenvelder voor PSV. Strootman wordt natuurlijk hier en daar genoemd en ik zie dat persoonlijk wel zitten, al kan ik me voorstellen dat er voor bedragen van 8-10 miljoen ook betere opties rondlopen. Desalniettemin heeft Stroot de afgelopen 6 jaar bijna 200 wedstrijden in Italie en Frankrijk gespeeld, hij is wat mij betreft welkom. Afhankelijk van de ontwikkeling van Rigo zou ik ook nog graag talentvolle 'cashcow' zien komen (6 a 8 miljoen), gezien jongens als Rosario, Thomas en Sadilek eigenlijk nooit gigantische bedragen gaan opleveren. Dat levert dan de volgende selectie op:

Nummer tien: Ihattaren, Mauro
Centraal blok: Rosario, Thomas, Sadilek, aankoop categorie Guardado (bijv. Stroot) en 'cashcow'/Rigo

Weg: Guti (5 miljoen), Hendrix (3 miljoen), Ibi (gratis), Pereiro (gratis)
Erbij: Aankoop categorie Guardado (8 a 10 miljoen), 'cashcow' (6 a 8 miljoen)

Verdediging

Een lastige linie. Vorig seizoen waren we erg stabiel met Viergever-Schwaab achterin, dus het is aannemelijk om de denken dat de defensieve kwetsbaarheid voor een groot deel heeft te maken met Zoet's vormverlies en de abominabele invulling op linksback. Ik verwacht dan ook geen grote investeringen centraal achterin. Schwaab mag, ondanks z'n geroemde BBQ, vertrekken, terwijl Obispo terugkeert van een uitleenbeurt aan Vitesse. Ik heb 'm een aantal keer aan 't werk gezien en was behoorlijk onder de indruk (z'n wedstrijd tegen PSV was veruit z'n slechtste van 't seizoen). Obispo, Viergever en Baumgartl mogen 't gaan uitvechten, Boscagli is noodverband bij blessures. Ik hoop stiekem op een centrum met Obispo en Baumgartl, dat kan nog wel wat worden.

Rechtsback kan er wellicht worden geinvesteerd in een talentvolle opvolger van Denzel, al staat Teze volgens er volgens mij wel goed op bij de staf. Vorig seizoen had ik gedacht dat Dumfries hoogstens twee seizoenen zou blijven, maar volgens mij is hij wel op z'n plek. Overigens vind ik dit wel typisch een speler die een prijskaartje heeft. Mocht er een club met 12 a 15 miljoen over de balk komen dan moet je gewoon afscheid nemen. Ik denk dat we de afgelopen seizoenen iets te vaak hebben vastgehouden aan de selectie (denk aan Zoet).

Linksback hoeven we niet moeilijk over te doen. Hier moet gewoon flink in worden geinvesteerd, het liefst komende winter al, zodat die jongen er in de zomer echt staat. 5 a 6 miljoen en hopelijk dit keer geen Lato praktijken. Hoeft wat mij betreft ook geen jongen van 21/22 te zijn, mag gerust iemand in de categorie 25-27 zijn. Met Boscagli, Sadilek en Gloster heb je nog wat noodverbanden achter de hand.

Centraal: Viergever, Baumgartl, Obispo, Boscagli
Linksback: Aankoop, Boscagli, Sadilek, Gloster
Rechtsback: Dumfries, Teze

Weg: Schwaab (gratis), Lato (gratis)
Erbij: Aankoop linksback (5 a 6 miljoen)

Doel

Had ik ooit de hoop dat Zoet voor een mooi bedrag de deur uit zou gaan, zeker na het seizoen 2016/17, kunnen we nu hoogstens nog rekenen op een miljoen of 2. Erg zonde, maar dat is helaas de realiteit. Investeren in een keeper hebben we eigenlijk al jaren niet gedaan, steeds werden er jongens transfervrij op de kop getikt (Waterman en Unnerstall bijv.). Uitzonderingen de laatste 10 a 15 jaar zijn Tyton en Isaksson waar we zo'n 3 a 4 miljoen voor neertelden. Alhoewel ik 't idee heb dat Lars kan uitgroeien tot een degelijke PSV-keeper, moeten we eigenlijk streven naar meer. Haal toch eens een jongen a la Onana, een seizoen laten wennen en vervolgens zomer 2021 vol de concurrentie aangaan met Unnerstall.

Keeper: Unnerstall, talentvolle aankoop (5 a 6 miljoen), Ruiter

Weg: Zoet (2.5 miljoen)

Conclusie

Al met al lijkt me dit een realistische selectie qua spelers en budget. Je ontvangt zo'n 45 miljoen, bent een flink aantal salarissen kwijt en haalt voor zo'n 30 miljoen vier spelers op, waarvan twee absolute basisspelers en twee grote talenten die hopelijk snel een rol van betekenis kunnen spelen. Vier spelers lijkt misschien mager, maar ik denk dat we ook zeker de terugkeer van onze uitgeleende spelers niet moeten onderschatten. Laten we wel wezen, als Mauro eigendom was van Heracles dan schreeuwde het hele forum nu om 4 a 5 miljoen neer te tellen voor deze 20-jarige Braziliaan, uitblinker op het middenveld en bovendien Braziliaans jeugdinternational.
Obispo idem dito, terwijl Romero natuurlijk ook nog een kans verdient met z'n 20 jaar. En wie weet wordt 2020 wel het seizoen van Dante en Joel op 't Kasteel :)

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet het idee heb dat je bij Ajax in de buurt komt met deze selectie, maar het lijkt me in ieder geval een begin. Een mooie mix van talent en routine, cashcows en nuttige krachten.



Zou toch graag even willen terugkomen op mijn post van twee maanden geleden. Achteraf gezien was ik nog redelijk optimistisch o.a. over de mogelijke ontwikkeling van Romero en het doorselecteren op het middenveld en de verdediging. Heb even wat tweets van Velez-fans doorgenomen en die waren (alweer) niet spreken over Romero's optreden van gisteravond.

Iets bondiger dan de vorige keer:

Aanval

Exit: Bergwijn, Bruma, Mitroglou, Piroe en Romero. Zullen samen goed zijn voor zo'n 40-50 miljoen.

Selectie: Lammers en Malen spits, Gakpo, Doan en Noni voor de vleugels. Mauro en Mo als noodoplossing. Afhankelijk van de ontwikkeling van Noni en Mauro kan je kijken of je er nog een vleugelspits bijhaalt. Als Lammers de concurrentiestrijd wint van Malen dan blijft Donyell natuurlijk een optie voor de vleugels.

Middenveld

Exit: Guti, Rosario, Ibi, Pereiro en Rigo. Ibi en Pereiro lopen gratis de deur uit, voor die overige drie verwacht ik nog zo'n 12 a 15 miljoen (al weet je 't met Raiola maar nooit en weet die Rosario dadelijk voor een mooie bedrag te slijten). Rigo vind ik persoonlijk jammer, maar als je bij Sparta niet uitblinkt dan heb je ook niks bij PSV te zoeken.

Selectie: Mauro en Mo zijn onze opties voor op 10. Thomas, Sadilek en Hendrix blijven over. Daar moet een klasbak a la Guardado bij en het liefst ook een talent die wat kan gaan opleveren. Thomas, Sadilek en Hendrix kunnen nuttige krachten zijn, maar gaan natuurlijk nooit goed geld opleveren. Hier mag wat mij betreft flink met geld worden gesmeten, onze huidige bezetting is schandalig.

Verdediging

Exit: Boscagli en Schwaab. Opbrengst 0.0, voor duidelijke redenen.

Selectie: Het blijft natuurlijk even afwachten wat er gaat gebeuren deze winterstop, maar mocht een linksback uitblijven dan wordt er in de zomer natuurlijk flink de beurs getrokken. Het liefst voor twee spelers, want we kunnen niet blijven klungelen met Sadilek/Viergever. Wat ik tot nu toe van Gloster heb gezien stemt me ook niet echt tevreden. Ik kan me niet voorstellen dat PSV hem al klaar acht voor een back-up rol volgend seizoen. Rechts centraal zal er een concurrent voor Baumgartl bijmoeten, links centraal kunnen Viergever en Obispo 't uitvechten. Op rechts verder geen wijzigingen (al kan Dumfries zo maar vertrekken na dit rampseizoen + mogelijke basisplaats tijdens 't EK).

Keeper

Exit: Zoet en Ruiter voor een vriendenprijsje. Wellicht dat we nog 2 a 3 miljoen vangen als Jeroen een degelijk half jaar keept bij Utrecht.

Selectie: Unnerstall en een talentvolle keeper als concurrent. Derde keeper wordt dan van Osch of Roulaux.

Conclusie

Je neemt afscheid van zo'n 14 spelers. In het meest gunstige geval levert je dat zo'n 65 miljoen en een flinke besparing op je salarisbudget op. Vallen de transfersommen tegen dan kan je nog altijd zo'n 50 miljoen vangen. Laat ik maar afsluiten met een positieve noot en er vanuit gaan dat we Europees voetbal halen en geen gaten hoeven te vullen. Dan kan PSV deze zomer zo'n 30 a 40 miljoen uitgeven.

Een aantal posities gaan worden ingevuld door jeugdspelers en verhuurde jongens (Mauro, Obispo, Noni, van Osch). Als je alles bij elkaar optelt dan zie ik graag zeven jongens komen: vleugelspits, twee middenvelders, twee linksbacks, een RCD en een keeper. Een klasse-middenvelder, linksback en RCD zijn wat mij betreft topprioriteit en hier mag dan ook zo'n 20 a 25 miljoen voor worden gereserveerd. Talentvolle back-ups voor 't middenveld en linksback hoeven geen gigantische uitgaven te zijn, same voor een eventuele vleugelspeler (allemaal afhankelijk van de opbrengsten en eventuele ontwikkeling van jeugdspelers). Zou wel graag zien dat PSV nog aardig wat investeert in een talentvolle concurrent voor Unnerstall.

 

+1/-0

Ik volg je wel in veel gevallen, ondanks dat denk ik dat we Doan moeten gaan zien als nr 10 en Ihattaren als rechtsbuiten (Ziyech rol). Dus ik blijf erbij dat mits Malen Lammers Ihattaren Gakpo Bruma en Doan fit zijn dat we genoeg opties hebben voorin.

Van sommige kunnen we gelukkig afscheid nemen door niet te verlengen, maar van andere zijn we afhankelijk van de markt en bij ondermaats presteren heb je over het algemeen geen vraag naar je spelers. Ik vind dat we best back-ups mogen hebben die het niveau van PSV net aan kunnen tikken als ze op hun tenen lopen, zoals Hendrix en Thomas, maar ik wil er niet teveel op dezelfde positie. Dus een nieuw seizoen met EN Sadilek EN Hendrix EN Guti EN Thomas voor dezelfde positie lijkt me onwenselijk. Het liefst behoud ik er 1 van de 4 maar je hebt het niet voor het zeggen helaas.

Ik zou Ruiter ook proberen te behouden. Ervaring is voor een 2e doelman toch wel erg fijn en zolang hij zich schikt in de rol van 2e keeper lijkt het me prima om hem erbij te houden. Desnoods met wat bekerwedstrijdjes aan speeltijd. Ik ben geen voorstander van het opleiden van keepers want ik vind dat je een goede keeper moet kopen. Het is een ervaringsvak en je verdient er toch nooit op.

Een linksback, onbetwiste basis middenvelder met scorend vermogen en onbetwiste basis verbindingsmiddenvelder met persoonlijkheid. Dus 3 must have aankopen die ervoor kunnen zorgen dat knechten als bv Doan en Baumgartl toch op niveau kunnen spelen en onze talenten Gakpo Ihattaren Lammers Malen en Madueke kunnen shinen. Dan denk ik dat we best een goede coach kunnen vinden die het allemaal weer aan de praat krijgt.

 

+1/-0

Mocht bergwijn vertrekken voor 35 miljoen zou ik voor Linssen gaan en een niet te dure back, 7 a 8 miljoen is de max voor van Aanholt anders Ouwejan halen ( die komt echt wel als hij de kont in de krib gaat gooien )
Linssen kan scoren , heeft ervaring en zet andere spelers voor de goal.
Plek 1 en 2 is niet haalbaar meer.
Linssen als schaduwspits met Lammers,

--------------unnerstal--------------
Dumfries--baumgartl---viergever-aanholt
--------thomas----------hendrix------
Ihattaren-----linssen-----------gakpo
----------------lammers-------------

Bij Heerenveen werkte de tandem Lammers/Vlap perfect.

In de zomer snel proberen afscheid nemen van mitrouglu, guttierez,Afellay,boscagli,luckassen en schwaab.

 

+1/-0

Nu pereiro, Lato en bergwijn vertrokken zijn, mitrouglu is na dit seizoen ook weg, hebben we evengoed niet veel geld voor nieuwe spelers. Bruma moest immers nog bijna volledig betaald worden aan RB Leipzig.

3 spelers die einde contract zijn deze zomer zijn de blessure gevoelige van Ginkel, Linssen en de nederlander chong, scoorde 5 goals en 4 assist in 5 wedstijden in PL 2.

----------------unnerstal--------------
----------------ruiter-----------------
Dumfries---baumgartl--aankoop-van Aanholt
Teze-------aankoop----obispo-----de haas

Van ginkel-----ihattaren---------sadilek
Thomas---------madueke----------ledezma

Malen----------lammers------------chong
Doan-----------aankoop------------gakpo

 

+1/-1

Ik heb Chong al vaak genoeg gezien en die kan er echt niets van. Zeker niet halen als je Gakpo in huis hebt.
Sadilek in de basis, in geen 100 jaar. Hopelijk een jaartje verhuren.
Madueke is een vleugelaanvaller, Ledezma een 10, Malen een spits, De Haas een CV.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 28 januari 2020 om 15:30:

Ik heb Chong al vaak genoeg gezien en die kan er echt niets van. Zeker niet halen als je Gakpo in huis hebt.
Sadilek in de basis, in geen 100 jaar. Hopelijk een jaartje verhuren.
Madueke is een vleugelaanvaller, Ledezma een 10, Malen een spits, De Haas een CV.



We moeten sadilek niet beoordelen op zijn LB positie

 

+2/-0

Klopt, maar hij heeft ook wel laten zien dat we wel op hem kunnen bouwen volgend jaar.

Eigenlijk hebben we 2 nieuwe middenvelders nodig. Een diepgaande scorende middenvelder met loopvermogen en een verbindigngsspeler die van nature een leider is en om het nog moeilijker te maken moeten ze bij elkaar passen ook.

Bv een Prime Leroy Fer en Prime Guardado.... maar probeer dat maar eens te vinden.

 

+1/-0

Topprioriteit is naar mijn mening de positie van controlerende middenvelder. Dé belangrijkste positie in een elftal en daar hebben wij de zo ongeveer slechtste speler van de eredivisie lopen. Durf daar eens écht in te investeren en bouw de rest van het elftal daar omheen. De rest die we hebben is heus niet zo slecht. Zeker geen wereldklasse, maar goed genoeg voor PSV. Alleen ontbreekt het op dit moment totaal aan zelfvertrouwen. Een type Guardado op de plek van Rosario, enkele weken geduld en we draaien weer op het niveau dat bij PSV hoort.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

scmhenk schreef op 28 januari 2020 om 19:05:

Topprioriteit is naar mijn mening de positie van controlerende middenvelder. Dé belangrijkste positie in een elftal en daar hebben wij de zo ongeveer slechtste speler van de eredivisie lopen. Durf daar eens écht in te investeren en bouw de rest van het elftal daar omheen. De rest die we hebben is heus niet zo slecht. Zeker geen wereldklasse, maar goed genoeg voor PSV. Alleen ontbreekt het op dit moment totaal aan zelfvertrouwen. Een type Guardado op de plek van Rosario, enkele weken geduld en we draaien weer op het niveau dat bij PSV hoort.



Eens voor wat betreft de topprioriteit. Al zou dat i.p.v. een controleur ook een type box-to-box met scorend vermogen moeten zijn. Misschien zelfs wel beiden.
Kijk eens naar het aantal goals van middenvelders wat we missen vergeleken met de jaren Wijnaldum, Propper, van Ginkel

Tweede prioriteit is wat mij betreft een centrale verdediger van PSV-waardig niveau. Viergever mag niet de norm zijn. Baumgartl kan wellicht nog stappen maken. Schwaab kan echt niet.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21