Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Heb zijn naam al een keer geopperd toen hij nog bij Volendam speelde: Joey Veerman. Viel toen al op met zijn traptechniek en rust in zijn spel.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 10 maart 2020 om 19:40:

Je moet echt nog wel investeren in de aanval. Daarnaast denk ik dat Malen wel eens de volgende zou kunnen zijn die op korte termijn vertrekt.

Precies. Dat zuinige gedoe begrijp ik niet. En al helemaal niet bij ons als fans. We hebben net Bergwijn verkocht voor 30 miljoen.

De beoogde opvolger is een grote miskoop gebleken (Bruma). Dan moet er een ander komen.

Behalve Malen is de rest van de aanval geen zekerheidje.

- Lammers. Heeft het nog niet echt laten zien. Scoort weinig, traag. Technisch wel goed.
- Gakpo. Veel talent. Moet nog wel veel leren, zoals overzicht. Beter nog een jaar invaller.
- Madueke. Heel talentvol. Maar is net 18 geworden. Rustig brengen.
- Romero. Een paar goals in Argentinie maken hem nu niet opeens eerste spits van PSV. Heeft daarvoor te weinig in Eindhoven laten zien.

Zoals gezegd, iedereen ziet toch dat we op dit moment veel te weinig scoren? Er moet scorend vermogen bij. De nieuwe trainer zal dat ook zien. Dat we dan een brede selectie hebben voorin is alleen maar goed.

+1/-0

Ik begrijp wel dat je het zo benaderd maar ik vind dat je voorbij gaat aan een paar dingen. Ten eerste staan er altijd nieuwe spelers op met doelpunten en assists. Zo is het altijd geweest en zal het altijd blijven zolang je als club maar niet in een diepe crisis zit. Kijk naar Malen in 2018 vs de Malen die ontketend was in 2019. Ihattaren begon echt ijzersterk qua cijfers maar toen het team niet meer draaide en hij met tegenslag om moest gaan verdween het. Bv een Gakpo en Thomas hebben juist weer de kansen gepakt die ze gekregen hebben met belangrijke goals. Romero is nu ook aan het scoren geslagen en dat maakt me benieuwd wat voor vlees we nou in onze 'kuip' hebben. Daarnaast kan een ander spelsysteem voor spitsen ook het verschil maken dus goals maken en niet in het spel voor komen.

Malen 2018 -> 42 wedstrijden 11 goals 5 assists
Malen 2019 -> 25 wedstrijden 19 goals 9 assists

Romero 2019 -> 15 wedstrijden 2 goals 2 assists
Romero 2020 -> 5 wedstrijden 5 goals

Ihattaren 2019 tot crisis -> 24 wedstrijden 7 goals 9 assists
Gakpo sinds PSV 'uit' de crisis is ontwaakt -> 4 wedstrijden 3 goals en 1 assist

We hebben zoveel talentvolle jongens die een serieuze kans verdienen. Bruma is er geen een van dus die zou wat mij betreft zeker mogen vertrekken. Als dan blijkt dat we op links nog steeds te kort komen dan kunnen we altijd nog een goede linksbuiten halen die een perfect fit is in het systeem wat de trainer wil spelen. Maar die trainer hecht waarde aan onze jeugdopleiding, is goed met jonge spelers, en wij hebben ons kapitaal vooral daaraan te danken. Dus het lijkt me logisch om eerst te kijken wat van deze grote groep jonge jongens te maken is.

+1/-0

Daguardo schreef op 13 maart 2020 om 10:41:

James Sonny Crockett schreef op 10 maart 2020 om 19:40:

Je moet echt nog wel investeren in de aanval. Daarnaast denk ik dat Malen wel eens de volgende zou kunnen zijn die op korte termijn vertrekt.

Precies. Dat zuinige gedoe begrijp ik niet. En al helemaal niet bij ons als fans. We hebben net Bergwijn verkocht voor 30 miljoen.

De beoogde opvolger is een grote miskoop gebleken (Bruma). Dan moet er een ander komen.

Behalve Malen is de rest van de aanval geen zekerheidje.

- Lammers. Heeft het nog niet echt laten zien. Scoort weinig, traag. Technisch wel goed.
- Gakpo. Veel talent. Moet nog wel veel leren, zoals overzicht. Beter nog een jaar invaller.
- Madueke. Heel talentvol. Maar is net 18 geworden. Rustig brengen.
- Romero. Een paar goals in Argentinie maken hem nu niet opeens eerste spits van PSV. Heeft daarvoor te weinig in Eindhoven laten zien.

Zoals gezegd, iedereen ziet toch dat we op dit moment veel te weinig scoren? Er moet scorend vermogen bij. De nieuwe trainer zal dat ook zien. Dat we dan een brede selectie hebben voorin is alleen maar goed.

Ik snap het wel, het gaat mij meer om prioriteren. Het middenveld, qua huidig en potentieel niveau, herbergt veel te weinig kwaliteit, onze linksback is een huuurling. Dit terwijl onze aanval, zeker in potentie, van hoog niveau is. Bovendien kan je ook stellen dat onze aanval niet veel scoort omdat het middenveld voor geen meter loopt EN geen scorend vermogen heeft.

Met de komst van Schmidt kunnen we waarschijnlijk niet meer uitgaan van een klassieke 4-3-3. Als hij vasthoudt aan 4-2-2-2 met een 'echte' spits, een inzakkende '(schaduw)spits, een 'klassieke' buitenspeler en een buitenspeler die naar binnentrekt voor steekpasses (de beschreven 'Kampl'-rol), dan heb je in principe de volgende opties:

Pure spits: Malen, Romero, evt Lammers
Inzakkende (schaduw)spits: Ihattaren, Lammers

Klassieke buitenspeler: Gakpo, Bruma, evt Noni
'Kampl'-rol: Doan, Thomas, evt Mauro

Ik durf het persoonlijk wel aan om het seizoen aan te vangen met bijv Malen en Mo voorin en Gakpo en Doan op de vleugels. In die rol kan Malen makkelijk 20 goals maken, Gakpo en Mo ieder 10 en dan nog een handjevol goals voor Doan. Lammers, Romero, Mauro, Bruma, Thomas en Noni vervolgens op de bank. Prima toch?

Zoals ik al eerder aangaf, als je echt gerichte versterkingen wilt op linksback en de twee centrale middenveld-posities dan ben je al minimaal zo'n 20 miljoen kwijt (8 a 9 voor van Aanholt, minimaal 5 a 6 per nieuwe middenvelder). Er moet ook nog een extra CV bij als Schwaab vertrekt en wellicht ook nog een nieuwe keeper als concurrentie voor Unnerstall.

+1/-0

Als de nieuwe trainer 4-4-2 wil gaan spelen, hoeven er maar 4 aankopen bij.

-------------- Unnerstall ----------------

Dumfries - Aankoop - Viergever - Rodriguez

-------------- Aankoop ------------------

------- Doan -------------- Thomas -------

-------------- Ihattaren -----------------

------- Aankoop --------- Malen ----------

Lammers is denk ik te traag, moet een snelle speler voorin. Misschien een optie voor middenveld.

Met Thomas en Doan twee lopers. Doan is wel een gok. Maar enige rechtshalf in selectie. Anders Ihattaren naar rechts en Lammers midvoor.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21