Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21

Deze normale topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 51 52 53 54 55

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 04 maart 2020 om 13:10:


Overigens hoor je gelukkig steeds meer mensen die opteren om Thomas daar neer te zetten, want die zou het ook prima kunnen.



Dat kan zijn, maar volgens mij moet er toch nog minstens eén dergelijke speler bij komen.
Want we misten tot voor kort diepgaande middenvelder en beweging zonder bal.
Ryan als enige in de selectie die dat onderdeel beheerst is te weinig.

We hebben al zoveel statische figuren, die pas bewegen als ze naar de bal komen en die ermee gaan lopen.
A.u.b meer lui aantrekken die bewegen zonder bal en vaak diep gaan, zodat ons spel aantrekkelijker maar vooral efficienter wordt.

 

+1/-1

Ik denk dat Doan het ook kan en misschien nog wel natuurlijker dan Thomas. Ook wel fijn om dat nu te testen zodat je weet of je 1, 2 of 3 nieuwe middenvelders nodig hebt volgend jaar.

 

+1/-0

We zijn volle bak aan het strijden voor de derde plaats (en hopelijk nog hoger). Niet bepaald het ideale moment om nu nog dingen uit te gaan proberen.

 

+2/-0

Nee verder borduren op dingen die werken 5 maanden lang is wel een goed idee?

Als we niets doen worden we 4e dus tenzij je daar genoegen mee neemt moet je iets verrassends doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 maart 2020 om 12:25:

Nee verder borduren op dingen die werken 5 maanden lang is wel een goed idee?

Als we niets doen worden we 4e dus tenzij je daar genoegen mee neemt moet je iets verrassends doen.


Ik snap de redenatie niet, eerlijk gezegd. We hebben nu een prima serie staan imo, 10 punten uit 4 wedstrijden. Schwaab vervangen door Baumi ben ik voorstander van, maar dat schaar ik niet onder "iets nieuws proberen".

Maar waarom nu de tactiek ofzo weer omgooien? Het gaat toch lekker zo of niet dan? En de stelling dat we iets moeten doen omdat we anders 4e worden snijdt geen hout. We hebben het namelijk niet in eigen hand. Als Feyenoord alles wint en wij ook, staan we nog steeds 1 punt achter hen, ongeacht konijnen en hoge hoeden.

Wat tactische aanpassingen naargelang de tegenstander is prima, maar hele nieuwe systemen en opstellingen, zoals een Thomas-Guti-Doan middenveld of een 3-5-2 zoals ik elders las lijkt mij geen goed plan. Zijn alle vastigheden die EINDELIJK een beetje terug aan het komen zijn ineens weer weg.

 

+1/-0

Nou dat schaar ik wel onder iets nieuws proberen want de opbouw met Baumgartl was beter dan die van Schwaab. Het blok van 4 met Schwaab Viergever Rosario en Hendrix heeft dit seizoen laten zien niet te werken. Dat we nu tegen ADO en Vitesse een keer hebben gewonnen ONDANKS dat wil niet zeggen dat je jezelf nooit moet proberen te verbeteren. Ik vind het finetunen overigens en niet alles omgooien.

Vastigheden die terug waren de afgelopen weken hadden te maken met een functionerende linkerkant, maar net daar missen we nu de speler die de belangrijke doelpunten heeft gemaakt. Dus die vastigheden die zijn er zondag sowieso niet. Wat je dan over houdt is dat blok met 4, een stroperige opbouw, een niet voetbalballende keeper en weinig scorend vermogen. Voor mij voelt het als dobbelen en bij 1 2 3 verlies 4 5 gelijk en 6 winst. Dus positief gezegd heb je ook als je doorgaat met dingen die niet werken kan op winst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 maart 2020 om 12:25:

Nee verder borduren op dingen die werken 5 maanden lang is wel een goed idee?

Als we niets doen worden we 4e dus tenzij je daar genoegen mee neemt moet je iets verrassends doen.



Faber voert een andere speelstijl door, we halen 10 punten uit die 4 wedstrijden en vervolgens moet alles weer overhoop worden gegooid omdat we anders 4e worden? :huh Schiet mij maar lek

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 maart 2020 om 12:25:

Nee verder borduren op dingen die werken 5 maanden lang is wel een goed idee?

Als we niets doen worden we 4e dus tenzij je daar genoegen mee neemt moet je iets verrassends doen.



4e Worden is het hoogst haalbare , helaas. Ajax kampioen , AZ , Feyenoord en Hopelijk PSV op 4 . Meer zit er echt niet in.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 06 maart 2020 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 maart 2020 om 12:25:

Nee verder borduren op dingen die werken 5 maanden lang is wel een goed idee?

Als we niets doen worden we 4e dus tenzij je daar genoegen mee neemt moet je iets verrassends doen.



4e Worden is het hoogst haalbare , helaas. Ajax kampioen , AZ , Feyenoord en Hopelijk PSV op 4 . Meer zit er echt niet in.



Waarom zit er niet meér in?
In oktober, net voor al dat dubieuze rood tegen Utrecht en AZ stonden we ongeslagen naast Ajax op kop.
Twee maanden later was alles huilen met de pet op.

Nu klimmen we uit het dal en zitten concurrenten in de penarie.
Waarom zouden wij dan over twee maanden niet die paar puntjes hebben kunnen inhalen?

Ik zie ons nog echt wel minstens derde worden.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 06 maart 2020 om 21:12:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 06 maart 2020 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 maart 2020 om 12:25:

Nee verder borduren op dingen die werken 5 maanden lang is wel een goed idee?

Als we niets doen worden we 4e dus tenzij je daar genoegen mee neemt moet je iets verrassends doen.



4e Worden is het hoogst haalbare , helaas. Ajax kampioen , AZ , Feyenoord en Hopelijk PSV op 4 . Meer zit er echt niet in.



Waarom zit er niet meér in?
In oktober, net voor al dat dubieuze rood tegen Utrecht en AZ stonden we ongeslagen naast Ajax op kop.
Twee maanden later was alles huilen met de pet op.

Nu klimmen we uit het dal en zitten concurrenten in de penarie.
Waarom zouden wij dan over twee maanden niet die paar puntjes hebben kunnen inhalen?

Ik zie ons nog echt wel minstens derde worden.



De enige concurrent die in de penarie zit is Ajax maar die gaat geen 3 wedstrijden meer verliezen . Feyenoord moet nog naar AZ en krijgt Ajax . Wij moeten nog naar Heerenveen en AZ en vergeet uit Fortuna niet . Natuurlijk zou het kunnen maar ik zie het niet gebeuren maar ik hoop dat ik ongelijk heb . Fey zit in een flow met een uitstekende Berghuis, die verspelen niet veel punten meer . Duidelijk dat v Bommel Berghuis wilde , ik zag het niet zitten maar Mark had wel gelijk .

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 06 maart 2020 om 21:28:

Duidelijk dat v Bommel Berghuis wilde , ik zag het niet zitten maar Mark had wel gelijk .



Hiervan kan ik zeggen dat ook mijn mening over Berghuis ten goede veranderd is en dat Mark dus gelijk had in dit geval.

Maar wat betreft het derde kunnen worden; vergeet niet dat eén of twee missers bij de concurrent een einde kunnen maken aan een flow, net als bij ons gebeurd is.

Bovendien gaan AZ-Feyenoord en Feyenoord-Ajax hen heel wat puntverlies opleveren.
Bij winst in Groningen morgen moeten we minimaal derde kunnen worden is mijn mening.

 

+1/-1

Na gisteren weer meer vraagtekens dan uitroeptekens erbij gekregen.

Uitroeptekens
- Unnerstall -> Zorg dat je de speelstijl op hem aanpast, dus minder terug op de keeper en kopsterke spelers voorin
- Dumfries -> De leider van dit PSV maar eigenlijk is dit het moment om hem te verkopen
- Viergever -> Uitstekend sinds we met een linksback spelen, net als vorig jaar geen reden om hem te vervangen
- Rodriguez -> Die optie tot koop was zo slecht nog niet geweest. Zelfs tegen een vorstelijk salaris heel interessant
- Hendrix -> We gaan nooit meer een degelijk bedrag voor hem krijgen, maar ik houd hem er wel graag bij op de bank.
- Thomas -> Nu 2 wedstrijden wat minder opvallend als 10, ik zou hem gebruiken als 6 of 8.
- Gakpo -> Onze beste linksbuiten. Zou volgend jaar back-up plan kunnen zijn maar ook eerste plan.
- Malen -> Gaat niet meer fit worden en indien fit hoogstens eind augustus pas een transfer maken.
- Ihattaren -> Presteert niet goeg genoeg om nu al een transfer te maken.
- Baumgartl -> Zijn te hoge afschrijving en het gebrek aan speelminuten zorgen ervoor dat hij blijft. Verdient een kans.
- Madueke -> Is hij wel een buitenspeler? Is hij niet eerder een spits? Kan echt nog alle kanten op met hem.
- Lammers -> Of je hem nu als 1e of 2e spits gebruikt hij zou normaliter volgend jaar in de selectie zitten.
- Doan -> Er moet een manier zijn om met zijn kwaliteiten een meerwaarde te zijn voor PSV.

Vraagtekens
- Zoet -> Het liefst verkopen, gaat het van Unnerstall niet winnen. Maar wie gaat er betalen?
- Ruiter -> Ziet hij het zitten om nog een jaar 2e doelman te zijn? Hopelijk wel want hij is prima als 2e doelman.
- Teze -> Of Dumfries nu wel of niet vertrekt, wellicht is het goed dat hij net als Obispo een jaar ervaring op doet.
- Obispo -> Ik zie geen basisspeler in hem, maar als Viergever back-up lb is dan moet je hem houden.
- Boscagli -> Niemand gaat hem kopen, dus erbij houden voor de breedte is acceptabel. Hij zit niemand in de weg.
- Rosario -> Bewijst een jaar lang niet die stap te kunnen maken. Moet vervangen worden in de basis en dan?
- Guti -> Heeft zijn kans niet gepakt, bijzonder lastig jaar gehad en misschien is verkoop het beste.
- Sadilek -> Ik zou hem 100% zeker verhuren. Komt technisch te kort maar heeft een groot hart.
- Mauro -> Met ruimte een geweldige voetballer, voor PSV 1? Ik twijfel toch heel hard of hij stabiel kan worden.
- Bruma -> Zou er ergens een club zijn die op de counter speelt en hem een kans wil geven voor pakweg een paar miljoen?

Exit
- Afellay
- Schwaab
- Mitroglu


code:

Unnerstall
Dumfries x Viergever Rodriguez

Thomas x
Ihattaren x x
Malen



Bank; Ruiter, Baumgartl, Hendrix, Doan, Lammers, Gakpo, Madueke

Als je zo kijkt valt het voor volgend jaar vast mee, als er maar een paar goede aankopen worden gedaan. Geen breedteaankopen maar basisversterkingen.

 

+1/-1

Met een aantal goede aankopen denk ik ook dat PSV weer mee doet om de titel. Mag van mij ook 4-4-2 blijven maar zal wel weer 4-3-3 worden:

-------------- Unnerstall ------------------

Teze --- Aankoop --- Viergever --- Rodriguez/Van Aanholt

-------- Aankoop --- Hendrix/Thomas ---------

--------------- Ihattaren ----------------

Aankoop ----- Lammers/Aankoop ------ Malen


Dat zijn dus 4-5 aankopen die nodig zijn. Dat zullen wel weer de bekende namen zoals J Bruma, Van Ginkel, Jahanbahsh etc

Dumfries liever houden maar denk dat die weg gaat.

Lammers vraagteken. Weet niet of die wel eerste spits van PSV moet worden. Daarom goede concurrent halen.

Verder weg: Bruma, Baumgartl, Guti, Rosario, Mitroglu, Afellay, Zoet, Boscagli.

Bank: Gakpo, Madueke, Doan, Mauro, Obispo, Sadilek, Romero, evt. Schwaab.

Nog wel 2 dingen belangrijk: nieuwe, ervaren trainer die vaker kampioen is geworden. En de vraag of het wel verstandig is om De Jong weer 30 miljoen te laten uitgeven. Want hier mag geen enkele miskoop tussen zitten. Weinig vertrouwen in. Rodriguez behouden zou al een eerste stap zijn.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 maart 2020, 20:48:04.

 

+1/-1

Met de ontwikkeling van Romero en het langdurig vastleggen van Madueke vraag ik me af of PSV uberhaubt de beurs moet trekken voor aanvallende versterkingen. We hebben wel veel talent in huis die we wellicht de kans moeten geven voordat we de markt op gaan. Zoals ik ook al in het Romero topic schreef hebben we wel bizar veel smaakjes qua aanvallers;

Linksbuiten;
Gakpo - Snelle buitenspeler met actie, met voorzet maar soms oogkleppen op. Prima schot.
Malen - Heeft ruimte nodig om zijn acties te maken maar is dodelijk trefzeker gebleken. Defensief wel een uitdaging.
Bruma - Kan eigenlijk niets en ondanks zijn gruwelijke vormcrisis eigenlijk totaal onzeker voor volgend jaar.
Mauro - Niet mijn favo plek voor hem maar hij zou het wel kunnen. Net als Doan Lammers en Ihattaren ook optie op 10.

Spits;
Malen - Een echte doelpuntenmaker gebleken en ideale counter spits. Zakt veel weg uit de spitspositie.
Lammers - Kan goals maken, technisch hoogstaand, functionele spits maar wat bescheiden.
Romero - Het is afwachten wat hij bij PSV kan, maar hij begint steeds meer de Romero van 2018 te lijken.

Rechtsbuiten;
Ihattaren - Ziyech achtige aanvaller die gewoon op 15 assists moet kunnen komen. En daarnaast kan scoren.
Doan - Hardwerkende functionele speler met veel technische kwaliteiten maar nog niet doeltreffend.
Madueke - Is het een spits? Linksbuiten? Rechtsbuiten? Of kan hij overal spelen met zijn snelheid en kracht?

Het enige wat we niet hebben is een Luuk de Jong, ervaren kapstokspits. Maar volgens mij kunnen we prima functioneren zonder zo'n type spits in de selectie. Idealiter verpatsen we Bruma zodat we er gewoon vanaf zijn en schrijven we zo min mogelijk miljoenen af. Dan starten we opnieuw met de jonge talenten die we hebben en als we rond medio augustus echt niet overtuigd zijn kunnen we nog wat budget besteden aan een spits.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 10 maart 2020 om 13:41:

Met de ontwikkeling van Romero en het langdurig vastleggen van Madueke vraag ik me af of PSV uberhaubt de beurs moet trekken voor aanvallende versterkingen. We hebben wel veel talent in huis die we wellicht de kans moeten geven voordat we de markt op gaan. Zoals ik ook al in het Romero topic schreef hebben we wel bizar veel smaakjes qua aanvallers;



Iedereen ziet dat we een groot probleem met scoren hebben. Rechtsback Dumfries is notabene de topscorer nu. En Bergwijn is weg. Daar moet in ieder geval een vervanger voor terug.

Ik meen dat jij vooraf aan het seizoen vond dat PSV een fantastische selectie had? ;) Dat hebben we gezien. Positiviteit is prima, maar realistisch kijken is beter. Te zuinig is ook niet goed. Na twee magere jaren moet PSV weer kampioen worden. Gaan gokken op jeugd van 18, een Lammers die nog geen eerste spits nivo heeft of een Argentijn die het de vorige keer bij PSV niet heeft laten zien is zeer onverstandig.

Juist dit seizoen zie je dat goed. Je hebt een brede, ervaren bank nodig. Als De Jong wat beter had geweten dat die Mitroglou niet meer fit genoeg is, had hij iemand anders kunnen halen die wel een meerwaarde had gehad. Had ons met alle blessures veel kunnen schelen.

In elke linie een echte versterking, bij voorkeur met wat ervaring gaat ons verder helpen. Dat zag je ook destijds met Guardado en De Jong erbij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 10 maart 2020 om 15:38:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 10 maart 2020 om 13:41:

Met de ontwikkeling van Romero en het langdurig vastleggen van Madueke vraag ik me af of PSV uberhaubt de beurs moet trekken voor aanvallende versterkingen. We hebben wel veel talent in huis die we wellicht de kans moeten geven voordat we de markt op gaan. Zoals ik ook al in het Romero topic schreef hebben we wel bizar veel smaakjes qua aanvallers;



Iedereen ziet dat we een groot probleem met scoren hebben. Rechtsback Dumfries is notabene de topscorer nu. En Bergwijn is weg. Daar moet in ieder geval een vervanger voor terug.

Ik meen dat jij vooraf aan het seizoen vond dat PSV een fantastische selectie had? ;) Dat hebben we gezien. Positiviteit is prima, maar realistisch kijken is beter. Te zuinig is ook niet goed. Na twee magere jaren moet PSV weer kampioen worden. Gaan gokken op jeugd van 18, een Lammers die nog geen eerste spits nivo heeft of een Argentijn die het de vorige keer bij PSV niet heeft laten zien is zeer onverstandig.

Juist dit seizoen zie je dat goed. Je hebt een brede, ervaren bank nodig. Als De Jong wat beter had geweten dat die Mitroglou niet meer fit genoeg is, had hij iemand anders kunnen halen die wel een meerwaarde had gehad. Had ons met alle blessures veel kunnen schelen.

In elke linie een echte versterking, bij voorkeur met wat ervaring gaat ons verder helpen. Dat zag je ook destijds met Guardado en De Jong erbij.



Maar komt het huidige scoringsprobleem juist niet voort uit de bezetting van het middenveld? Ik denk denk niet dat je persé met Gakpo, Malen, Lammers en Romero op zoek moet gaan naar extra spitsen. Lijkt me eerder dat je mensen erachter nodig hebt die wat kunnen creeren en die spitsen in stelling kunnen brengen.
En inderdaad, bij voorkeur versterkingen met ervaring.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 10 maart 2020 om 13:41:

Met de ontwikkeling van Romero en het langdurig vastleggen van Madueke vraag ik me af of PSV uberhaubt de beurs moet trekken voor aanvallende versterkingen. We hebben wel veel talent in huis die we wellicht de kans moeten geven voordat we de markt op gaan. Zoals ik ook al in het Romero topic schreef hebben we wel bizar veel smaakjes qua aanvallers;

Linksbuiten;
Gakpo - Snelle buitenspeler met actie, met voorzet maar soms oogkleppen op. Prima schot.
Malen - Heeft ruimte nodig om zijn acties te maken maar is dodelijk trefzeker gebleken. Defensief wel een uitdaging.
Bruma - Kan eigenlijk niets en ondanks zijn gruwelijke vormcrisis eigenlijk totaal onzeker voor volgend jaar.
Mauro - Niet mijn favo plek voor hem maar hij zou het wel kunnen. Net als Doan Lammers en Ihattaren ook optie op 10.

Spits;
Malen - Een echte doelpuntenmaker gebleken en ideale counter spits. Zakt veel weg uit de spitspositie.
Lammers - Kan goals maken, technisch hoogstaand, functionele spits maar wat bescheiden.
Romero - Het is afwachten wat hij bij PSV kan, maar hij begint steeds meer de Romero van 2018 te lijken.

Rechtsbuiten;
Ihattaren - Ziyech achtige aanvaller die gewoon op 15 assists moet kunnen komen. En daarnaast kan scoren.
Doan - Hardwerkende functionele speler met veel technische kwaliteiten maar nog niet doeltreffend.
Madueke - Is het een spits? Linksbuiten? Rechtsbuiten? Of kan hij overal spelen met zijn snelheid en kracht?

Het enige wat we niet hebben is een Luuk de Jong, ervaren kapstokspits. Maar volgens mij kunnen we prima functioneren zonder zo'n type spits in de selectie. Idealiter verpatsen we Bruma zodat we er gewoon vanaf zijn en schrijven we zo min mogelijk miljoenen af. Dan starten we opnieuw met de jonge talenten die we hebben en als we rond medio augustus echt niet overtuigd zijn kunnen we nog wat budget besteden aan een spits.



Ik kan me hier prima in vinden. Zelfs met een evt. verkoop van Bruma zou ik gewoon doorgaan met de huidige groep. Vergis je niet, met Malen, Romero en Mauro komen er 'gewoon' drie extra aanvallende opties bij, waarvan Malen al heeft bewezen over scorend vermogen te beschikken. Mijn voorkeur om geen extra aanvallers te halen heeft overigens ook deels te maken met het feit dat PSV moet gaan investeren in middenvelders, een linksback en hoogstwaarschijnlijk een RCV.

De verkoop van Bergwijn en Pereiro leverde al zo'n 35 miljoen op. Een vertrek van Zoet, Boscagli, Rigo, Guti, Rosario, Bruma en Piroe levert ook nog zeker zo'n 20 a 25 miljoen op. Andere (groot)verdieners vertrekken transfervrij, wat flink wat salaris bespaart: Ibi, Schwaab en Mitroglou. Al met al zal PSV dan zon 25 a 30 miljoen te investeren hebben (je haalt zo'n 60 miljoen op, normaliter geeft PSV zo'n 40 a 50% van z'n inkomsten uit. Laatste jaren soms zelfs meer).

Ondanks dat Rodriguez het goed doet, verwacht ik toch dat ze van de zomer van Aanholt oppikken. Dan zit je voor de komende drie jaar in ieder geval goed. Kosten: 8 a 9 miljoen.

Vervolgens moeten er minimaal twee klasbakken bij voor het middenveld. Je kan denken om van Ginkel goedkoop/gratis op te pikken, maar ik zou Marco eerder als een 'extraatje' zien dan als een absolute topversterking. Met z'n blessuregeschiedenis is dat wat mij betreft te riskant. Twee absolute klasbakken, dan moet je toch al gauw denken aan zo'n 12 a 15 miljoen in totaal. Categorie Guardado/Strootman etc. denken we dan aan. Een middenveld met Stroot, van Ginkel en Mo zou natuurlijk heerlijk zijn. Als je vervolgens ook nog een goede wissel-optie hebt voor die achterste twee, plus Hendrix, Thomas en Sadi, dan zit je voorlopig goed.

Dan heb je nog wat over om evt. een concurrent te halen voor Baumgartl. Je kan denken om Bruma goedkoop/gratis op te pikken, mits die interesse heeft. Een achterlinie met van Aanholt-Viergever/Obispo-Bruma-Dumfries bevalt mij eerlijk gezegd wel. Zou zelfs opteren om Obispo daar vast neer te zetten. Een volledig seizoen bij Vitesse en vervolgens naast (voor Eredivisie-begrippen) extreem ervaren spelers als van Aanholt en Bruma basis spelen bij PSV, waarom niet?

Mocht er hier en daar een meevaller zijn qua transferinkomsten en er valt nog wat te besteden dan zou ik nog eerder opteren om te investeren in een talentvolle keeper dan een nieuwe vleugelaanvaller te halen. Drie jeugdkeepers hebben aflopende contracten, van Dorp zie ik nooit een vaste waarde worden en (voormalig) toptalent Delanghe speelt momenteel nog bij U19. Toen die laatsgenoemde drie jaar geleden de overstap van Brussel naar EHV maakte dacht heel Anderlecht dat ze een toekomstige Nr 1. lieten gaan. Dat die nog niet eens minuten heeft mogen maken in Jong kunnen we dus wel redelijk teleurstellend noemen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 maart 2020, 16:38:43.

 

+1/-0

Couldn't agree more met Skipper. En eigenlijk geldt dat voor heel het jaar. Want wij hadden meer dan genoeg scorend vermogen in augustus en september. Buiten het feit dat ons makkelijk plaatste voor EL hebben we ook tegen Basel 4 goals gemaakt. Dan de Eredivisie; 26 goals in 9 wedstrijden... lijkt me meer dan voldoende? Toen kwam de crisis, speelde we maanden zonder spits en met buitenspelers die niet klaar waren.
Daarnaast speelden we met middenvelders die niet/nauwelijks scoren.

Het scorend vermogen zit hem wat mij betreft niet in de spelers, want er staan altijd nieuwe spelers op, maar in de veldbezetting en vooral het niet functionerende middenveld.

Overigens vind ik de selectie nog steeds veel beter dan van Bommel/Faber eruit hebben gehaald. De blessures van Malen en Bergwijn kwamen op een verkeerd moment en de schorsingen van Thomas Hendrix en Viergever hielpen ook niet mee in crisis time. Van Bommel die vast bleef houden aan Zoet, Rosario (zelfs aanvoerder gemaakt) en Sadilek als linksback heeft ons de das om gedaan. Maar dat is voor een ander topic.

Mbt Jasper zijn verhaal; ik zou Viergever juist als stabiele factor behouden. Als Obispo zijn kans krijgt en pakt is het een ander verhaal maar normaliter zit je met Viergever wel goed voor de ED en EL. Ik zou overigens ook Bruma tegen elk bod verkopen en je verlies nemen. We hebben het geluk dat Gakpo al veel waarde vertegenwoordigd dus dan kunnen we dat van Bruma wel missen.

En nogmaals, blijkt in de eerste weken dat we te kort komen qua aanvallende opties dan is er altijd nog ruimte om een 'Rodriguez' huur te realiseren.

 

+1/-0

Je moet echt nog wel investeren in de aanval. Daarnaast denk ik dat Malen wel eens de volgende zou kunnen zijn die op korte termijn vertrekt.

 

+1/-0

Hoezo moet je investeren in de aanval? Malen is potentiele wereldtop, Lammers ontwikkelt zich naar behoren en Romero laat zich nu ook zien. Thomas trouwens ook, nu hij als schaduwspits de kans krijgt. Met deze vier zit je juist geramd komend seizoen mits je 442 blijft spelen. Dit zijn ook vier verschillende types dus super interessant voor de nieuwe trainer.

De aanvallende flankposities zijn ook goed bezet. Gakpo en Ihattaren zijn zeer talentvol evenals Madueke en de verhuurde Mauro jr. Doan is ook pas 21 en heeft volop potentie. Beide flankposities zijn dubbelbezet met 2 rechtspoten en 3 linkspoten.

In verdedigend opzicht echter moet er geinvesteerd worden. Ik vind Hendrix als controleur nog niet zo verkeerd, met als back up Sadilek. Op RCM echter voldoet Rosario niet. Ook is hij niet complementair aan Hendrix. Een fitte Van Ginkel zou daar perfect passen.

Achterin zou het mooi zijn als we beide backs kunnen behouden. Unnerstall toont zich eem behoorlijke keeper en centraal krijgen we Obispo terug. Ik weet echter niet zeker of hij komrnd seizoen al aantoonbaar beter is dan Viergever. Die laatste is ook maar krap voldoende voor PSV normem. Schwaab evenzo en Baumgartl zie ik wel als talentvol, maar we missen duidelijk een echt sterke CV.

Van Ginkel of een andere goede RCM en een goede CV is prioriteit, samem met het behoud van Rodriguez of een alternatief (Van Aanholt). Daarnaast natuurlijk het behoud van onze beste spelers (Dumfries, Ihattaren).

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 51 52 53 54 55

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21