Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Mauro Jr.

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 20 januari 2021 om 11:21:

Hij speelt met heel zijn hart en ziel. Als meer PSVers dat doen hadden we eerste gestaan en simpel van Volendam gewonnen



Geheel eens met jou dat Mauro uitblinkt qua inzet. Iets wat helaas niet meer vanzelfsprekend is bij duurbetaalde profs.
Dat je na afloop het veld verlaat zonder uitgeput te zijn of zonder chagrijnig gezicht terwijl je niet hebt gewonnen, vind ik persoonlijk kwalijk.

Dan mis je killersmentaliteit die hoort bij een topclub.

Verder mag Mauro niet tot onze topspelers behoren, maar dan wil ik toch wel toevoegen dat wij m.i. slechts een paar echte topspelers hebben, te weten Gotze en van Ginkel - mits hij fit is -, en een paar spelers die de top kunnen halen; b.v. Malen en Madueke.
En wellicht Ihattaren als hij de drive van Mauro junior ooit krijgt.

 

+2/-0

Na zijn goal tegen Sparta was Mauro gisteren opnieuw van grote waarde met een (geluks)goal en een mooie assist op Zahavi.

Ik ben vaak kritisch op Mauro, ondank zijn enorme werklust vind ik hem tekort komen voor PSV, maar gisteren bracht hij in die 10 minuten meer dan Thomas en Fein in de 2x75 minuten daarvoor. Hij bracht nieuw elan en heeft mijns inziens meer aanvallende kwaliteiten dan de 2 eerder genoemde spelers.

Hopelijk kan hij de sterke lijn ook eens doortrekken in de grote wedstrijden die er de komende weken aankomen. Gezien alle blessures zal hij zijn minuten zeker gaan maken.

 

+1/-0

Het Spelersrapport

Mauro Jr. 6.5/10

Mauro Jr. onze 'eigen jeugd Braziliaan' die al op jonge leeftijd meermaals in Eindhoven te bewonderen was.

Echter blijkt Mauro Jr. vooral een nuttige kracht, maar geen speler die op langere termijn een belangrijke kracht zal worden in onze hoofdmacht. Voornamelijk een selectiespeler die nooit verzaakt en aanstaande zomer bij een eventueel aantrekkelijk bod zomaar zou mogen vertrekken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 06 mei 2021 om 12:05:

Het Spelersrapport

Mauro Jr. 6.5/10

Mauro Jr. onze 'eigen jeugd Braziliaan' die al op jonge leeftijd meermaals in Eindhoven te bewonderen was.

Echter blijkt Mauro Jr. vooral een nuttige kracht, maar geen speler die op langere termijn een belangrijke kracht zal worden in onze hoofdmacht. Voornamelijk een selectiespeler die nooit verzaakt en aanstaande zomer bij een eventueel aantrekkelijk bod zomaar zou mogen vertrekken.



Eens met de beoordeling.
Ik zou alleen hem wel graag bij de selectie houden als goede stand-in. Je hebt ook altijd jongens nodig die altijd 100% geven als ze mee mogen doen en niet klagen als ze op de bank zitten. Zou hem dus alleen verkopen als er een beter bankzitter-alternatief voorhanden is.

 

+1/-0

Ik hoop dat Roger Mauro morgen laat staan. Vind dat hij de afgelopen weken heeft laten zien een serieuze optie op linksback te zijn, sterker nog, ik denk dat hij de backpositie momenteel beter invult dan Max

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 08 december 2021 om 19:56:

Ik hoop dat Roger Mauro morgen laat staan. Vind dat hij de afgelopen weken heeft laten zien een serieuze optie op linksback te zijn, sterker nog, ik denk dat hij de backpositie momenteel beter invult dan Max



Ik ben wel nieuwsgierig hoe goed hij precies is op die positie. Afgelopen weken spelen hij daar prima, maar is hij eigenlijk ook niet echt getest. Ik weet niet hoe hij het tegen een buitenspelen als Anthony aangezien hij eigenlijk geen verdediger is.

 

+1/-0

PSV speelde meer solide, vond ik. Zoals gezegd is Mauro niet zo vaak getest. Zoals PSV nu speelt, zie ik Max ook wel weer boven zichzelf uitstijgen.

 

+1/-0

Mauro kiest beter zijn momenten dan Max. Max is verdedigend niet beter als Mauro in mijn ogen. Voetballend vind ik Mauro beter, en doordat hij Bruma de ruimte laat staat het verdedigend beter. Er is in mijn ogen geen enkele reden om Mauro nu te wisselen voor Max. Als dat wel gebeurt dan help je zo'n jongen de vernieling in. Hij vult zijn rol al een aantal wedstrijden prima in. Gewoon laten staan. Het is nu niet zo dat Max een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten als linksback.

 

+2/-0

Ik weet niet of je hebt gezien dat Vitesse en Sturm Graz niet eens probeerden het Mauro moeilijk te maken. Volgens mij stonden beide teams met 2 centraal voorop en een extra man achterin. Dat Mauro dan lekker mee kan ballen is dan logisch net als dat Thomas tegen ADO ook prima als rechtsback kan spelen.

Laat Max maar lekker 90 minuten zichzelf helemaal kapot werken en dan kan Mauro zondagavond bij NEC weer opdraven. Het voelt bijna als een luxe.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 09 december 2021 om 10:42:

Ik weet niet of je hebt gezien dat Vitesse en Sturm Graz niet eens probeerden het Mauro moeilijk te maken. Volgens mij stonden beide teams met 2 centraal voorop en een extra man achterin. Dat Mauro dan lekker mee kan ballen is dan logisch net als dat Thomas tegen ADO ook prima als rechtsback kan spelen.

Laat Max maar lekker 90 minuten zichzelf helemaal kapot werken en dan kan Mauro zondagavond bij NEC weer opdraven. Het voelt bijna als een luxe.



Welke tegenstander speelt tegenwoordig nog met echte buitenspelers? En ik vind nogmaals dat Max ook verdedigend kwetsbaar is. Daarnaast mist Max ritme.

 

+1/-0

Real Sociedad

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 09 december 2021 om 11:21:

Real Sociedad



De afgelopen wedstrijden speelden ze 4-4-2 met Sorloth- Qyarzabal in de spits

 

+1/-0

Speelt al een tijdje in de basis en is voetballend/qua voetbal intelligentie gewoon een van de beteren bij PSV. Gisteren ook weer de assist op Gakpo. 9 van de tien spelers zou teruggespeeld hebben.
Voldoet vooralsnog dus meer dan prima. Ik zou hem nog liever op de linkshalf positie zien met bv een Wijndal achter hem.

 

+2/-0

Vind ook dat hij het prima doet - is ook een soort ideale nummer 12. Kun je overal in het elftal zetten en speelt overal een voldoende.
Op linksback voldoet hij voorlopig prima en zit zijn tengere postuur hem niet in de weg.

 

+1/-0

Ik ben echt dolgelukkig met Max-Mauro en hopelijk kunnen we ze beide in deze rol nog anderhalf jaar behouden. Weer een paar puzzelstukjes van het nieuwe PSV op zijn plek. Samen met Veerman, Madueke, Obispo, Ramalho en ik denk ook nog wel Boscagli kunnen we vooruit kijken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

De Tsaar schreef op 18 februari 2022 om 09:00:

Speelt al een tijdje in de basis en is voetballend/qua voetbal intelligentie gewoon een van de beteren bij PSV. Gisteren ook weer de assist op Gakpo. 9 van de tien spelers zou teruggespeeld hebben.
Voldoet vooralsnog dus meer dan prima. Ik zou hem nog liever op de linkshalf positie zien met bv een Wijndal achter hem.



Wijndal? Bah bah … meest overschatte speler van de ED!

 

+1/-1

Mauro Jr. op het middenveld hebben we al vaak genoeg gezien, daarvoor is hij niet goed genoeg. Hij mist handelingssnelheid om daar op PSV-niveau te renderen. Hij doet het op de back-positie echter inderdaad helemaal niet slecht, en ik vind het eigenlijk wel terecht dat hij erin blijft staan nu ook Max weer fit is. Dat balletje op Gakpo gisteren was uitstekend, verdedigend staat hij over het algemeen zijn mannetje en hij doseert veel beter dan Max, die steeds als een blinde kip naar voren rent en dan in de 60e minuut afgepeigerd is.

Echter, kijk je de wedstrijd van gisteren terug en let je dan op wat er mis gaat bij Mauro, dan zie je toch dat dat eigenlijk ook te veel is. Ongelukkige situaties bij de zijlijn, matige passes.. Voor een linksback bij PSV zouden de verwachtingen hoger moeten liggen.

Maar goed, de verwachtingen voor zowat elke positie liggen bij mij hoger dan wat ze gisteren lieten zien. Het enige wat er nog aan ontbrak is dat die Israëli's gisteren nog de gelijkmaker scoorden. Ze hebben weliswaar weinig schoten op doel gehad, maar er waren toch 2 / 3 momenten in onze zestien waar het met een beetje pech verkeerd was afgelopen.

Samenvatting: Mauro Jr. is lekker bezig! Bewijst mijn ongelijk toen ik zei dat hij geen waarde voor PSV zou hebben dit seizoen.

 

+1/-1

Ik zou me eerder voor kunnen stellen dat hij inhoud mist op het middenveld. Maar handelingssnelheid absoluut niet. Is een van de beteren bij PSV op dat vlak. Heeft altijd overzicht over de situatie en weet daar dan ook vaak naar te handelen. heeft bij PSV in het verleden simpelweg de kans niet gehad om zich op het middenveld voor een langere periode te bewijzen.

 

+2/-0

In mijn ogen is Mauro zeer verassend (oke met Sangare) voorlopig toch echt favoriet voor speler van het jaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 20 februari 2022 om 12:05:

In mijn ogen is Mauro zeer verassend (oke met Sangare) voorlopig toch echt favoriet voor speler van het jaar.


Helemaal mee eens. Schmidt wordt wel eens verweten dat hij spelers niet beter maakt, maar Mauro en Guti waren al lang afgeschreven onder van Bommel. Het ontbrak aan kwaliteit en al helemaal aan werklust. En moet je nou eens kijken. Mauro en Guti lopen de graszoden eruit. Daarnaast strooit Guti met passjes en Mauro voetbalt zich met zijn techniek continu uit de problemen. Ik denk dat velen (waaronder ik) niet hadden verwacht dat deze twee nog echt van waarde gingen zijn.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Spelers » Mauro Jr.