Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Champions League 2024/2025

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Zo met een schuin oog kijkend naar de stand en het resterende programma moeten wij vooral hopen op puntverlies van Feyenoord en Stuttgart. PSG en Juventus zullen waarschijnlijk boven ons gaan eindigen, dus het gaat kiele-kiele worden!

+1/-0

Je vergeet dat, áls wij winnen van Rode Ster, we ook een aantal ploegen zoals bijv. Celtic en Club Brugge weer voorbij gaan steken. Pas als we slechts max 1 punt halen uit de resterende 2 wedstrijden halen, komen we in de problemen. Maar dan zijn er wel meer ploegen die gevaarlijk kunnen worden, afhankelijk van de resultaten vanavond en in speelronde 7.

Het blijft koffiedik kijken met deze opzet. We hebben onszelf gisteren een zeer slechte dienst bewezen helaas, waardoor de druk er in Belgrado vol op staat. En we moeten aantreden zonder onze belangrijkste man in de CL tot nu: Malik Tillman.

+1/-0

Het is heel simpel: als je niet kunt winnen van Rode Ster verdien je het ook niet om door te gaan.

+2/-0

Als Liverpool de volgende wedstrijd wint zijn ze zeker eerste. Dan zouden ze misschien met een B team kunnen komen. Maar dat gaat Slot nooit doen denk ik. En tsja als Brest B al te sterk voor ons is dan moeten we er maar niet te veel van verwachten.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 11 december 2024 om 15:08:

Zo met een schuin oog kijkend naar de stand en het resterende programma moeten wij vooral hopen op puntverlies van Feyenoord en Stuttgart. PSG en Juventus zullen waarschijnlijk boven ons gaan eindigen, dus het gaat kiele-kiele worden!

Ik hoop dat feyenoord verliest vanavond, maar aan de andere kant komt Sparta Praag (nu 4 punten meen ik) dan ook wel heel dichtbij en kunnen zij en Feyenoord ons voorbij in de komende rondes als we niet genoeg punten pakken.

+1/-0

Hendrikus schreef op 11 december 2024 om 20:11:

Als Liverpool de volgende wedstrijd wint zijn ze zeker eerste. Dan zouden ze misschien met een B team kunnen komen. Maar dat gaat Slot nooit doen denk ik. En tsja als Brest B al te sterk voor ons is dan moeten we er maar niet te veel van verwachten.

Slot is veel te eerzuchtig en wil zeker bij terugkomst in Nederland nog even laten zien dat hij beter is dan Bosz. Liverpool moet nu thuis tegen Lille, dan winnen ze wel denk ik en dan kunnen ze tegen ons de perfecte score halen in de nieuwe CL, das historie en zal denk ik niet heel vaak gaan gebeuren. Weet bijna zeker dat Slot die kans niet gaat laten lopen.

Hij was ook enorm kritisch op zijn ploeg na de overwinning tegen Girona, hij wil niet alleen winst, maar ook nog goed spel. Die gaat echt niet de wedstrijd laten lopen in Eindhoven. (Nog los van de premies)

+1/-0

Soms is een A-team op 80% een makkelijkere tegenstander dan een tot de tand gemotiveerd B-team. Dat zou voor Liverpool-thuis ook kunnen gelden. Eerst maar eens een resultaat halen in Belgrado.

Tot dusver is het een hele matige CL-campagne. Goed tegen Sporting en Girona, redelijk en wat gelukkig tegen PSG, heel gelukkig tegen Shakthar en ronduit onvoldoende tegen Juve en Brest.

Een aantal spelers levert structureel niet of nauwelijks waarbij met name de flanken er negatief uitspringen. Bakayoko is zeer matig (of is dit wellicht zijn niveau), Karsdorp dramatisch, Dams komt op dit niveau tekort en Lang moet eens wat vaker op het niveau spelen wat hij zelf denkt te hebben.

+3/-0

Ik hoop dat feyenoord verliest vanavond, maar aan de andere kant komt Sparta Praag (nu 4 punten meen ik) dan ook wel heel dichtbij en kunnen zij en Feyenoord ons voorbij in de komende rondes als we niet genoeg punten pakken.

Hmm 2-0 na 10 minuten.

+1/-0

Hmm 2-0 na 10 minuten.

Hun min of meer eerste bal op doel gaat er direct in via een verdediger, en direct de tweede ook. Dan speel je een gewonnen pot ja. Die gaan ons qua punten voorbij en het verschil in doelsaldo (-5) met ons werken zo ook snel weg.

Hup AC Milan ! Hopelijk pakt rode ster een rode kaart of wat.

Echt he, dag was al beroerd na gister en het wordt alleen maar erger. Amper kunnen winnen van RKC en dan dit nu. Zij peiken tenminste als het er echt om gaat.

+1/-0

Het lijkt plek 23 te gaan worden, met PSG, Zagreb en Stuttgart direct in onze nek.

Edit : Het kan dus nog erger, Rode ster gelijk

Dit bericht is gewijzigd op 11 december 2024, 22:41:54.

+1/-0

PSVRijnwoude schreef op 11 december 2024 om 22:25:

Het lijkt plek 23 te gaan worden, met PSG, Zagreb en Stuttgart direct in onze nek.

Zagreb heeft nog 2 lastige wedstrijden met Arsenal uit en AC Milan thuis.
PSG moet tegen Man City en vervolgens tegen Stuttgart die eerst nog de nummer laatst (Slovan Bratislava) krijgen.

Kortom; er moeten nog ergens 3 punten gehaald worden!

+1/-0

Koen073 schreef op 11 december 2024 om 23:03:

PSVRijnwoude schreef op 11 december 2024 om 22:25:

Zagreb heeft nog 2 lastige wedstrijden met Arsenal uit en AC Milan thuis.
PSG moet tegen Man City en vervolgens tegen Stuttgart die eerst nog de nummer laatst (Slovan Bratislava) krijgen.

Kortom; er moeten nog ergens 3 punten gehaald worden!

Eens, zo gaan we het niet redden. En ik lees nu dat feyenoord al zo goed als zeker is van de volgende ronde, maar ik heb daar ook sterk mijn twijfels bij. Munchen lijkt me echt te hoog gegrepen enpunt(en pakken bij Lille? Twee nederlagen zal hun doelsaldo ook niet goed doen. En ik zie nog genoeg ploegen die aan hun 10 punten kunnen komen. maar goed, vooralsnog staan ze er beter voor dan wij.

+1/-0

Mocht Feyenoord twee keer verliezen dan zijn er nog 8 ploegen die Feyenoord in kunnen halen en dat zouden er maximaal 6 mogen zijn om zeker te zijn van de laatste 24.
-Brugge heeft een punt nodig (Juve thuis, City uit)
-Madrid heeft een punt nodig( Salzburg thuis, Brest uit)
-Celtic heeft een punt nodig( Young boys thuis, Aston Villa uit)
-City heeft twee punten nodig( PSG uit, Brugge thuis)
-PSV heeft twee punten nodig (Rode ster uit, Liverpool thuis)
-Zagreb heeft twee punten + doelpunten nodig( Arsenal uit, AC Milan thuis)
-PSG heeft drie punten nodig (City thuis, Stuttgart uit)
-Stuttgart heeft drie punten nodig (Bratislava uit, PSG thuis)

Celtic, Madrid en Stuttgart lijken zekerheidjes en Zagreb zal waarschijnlijk afhaken. Dan gaan City, PSG, Brugge en PSV bepalend zijn voor Feyenoord. Als PSG wint van City en City wint van Brugge en Brugge speelt thuis gelijk tegen Juve komt het alleen nog op PSV aan.
Dan zou een overwinning in Belgrado PSV bij de laatste 24 brengen ten koste van Feyenoord.

Dat wordt nog puzzelen, rekenen en zweten in Eindhoven en Rotterdam in januari.

+2/-0

Volgens OPTA is de kans dat je door bent met 10 pnt 99%. Fey is dus gewoon geplaatst

+1/-0

Hendrikus schreef op 12 december 2024 om 14:02:

Mocht Feyenoord twee keer verliezen dan zijn er nog 8 ploegen die Feyenoord in kunnen halen en dat zouden er maximaal 6 mogen zijn om zeker te zijn van de laatste 24.

Celtic, Madrid en Stuttgart lijken zekerheidjes en Zagreb zal waarschijnlijk afhaken. Dan gaan City, PSG, Brugge en PSV bepalend zijn voor Feyenoord. Als PSG wint van City en City wint van Brugge en Brugge speelt thuis gelijk tegen Juve komt het alleen nog op PSV aan.
Dan zou een overwinning in Belgrado PSV bij de laatste 24 brengen ten koste van Feyenoord.

Dit speculeren vind ik ook het mooie van de nieuwe opzet van de CL. Helaas zijn wij een van de partijen wiens lot aan een dun draadje bungelt, al hebben we de boel nog in eigen hand.

Afgaande op wat hierboven staat, zou ik me als Feyenoord nog niet al te rijk rekenen. Er zijn voldoende scenario's denkbaar waarbij ze met 2 nederlagen alsnog uitgeschakeld worden ondanks de 10 punten.

+1/-0

JesperPSV schreef op 12 december 2024 om 14:12:

Volgens OPTA is de kans dat je door bent met 10 pnt 99%. Fey is dus gewoon geplaatst

Klopt, dat roep ik ook al vanaf de eerste ronde. Maar het scenario wat ik schets is zeker mogelijk. Het zou volgens de statistieken ook niet mogelijk zijn om met tien punten uitgeschakeld te worden in de CL.Laten wij nu uitgerekend de enige ploeg zijn die dat ooit is overkomen.

+1/-0

BasArnhem schreef op 12 december 2024 om 15:37:

Hendrikus schreef op 12 december 2024 om 14:02:

Dit speculeren vind ik ook het mooie van de nieuwe opzet van de CL. Helaas zijn wij een van de partijen wiens lot aan een dun draadje bungelt, al hebben we de boel nog in eigen hand.

Afgaande op wat hierboven staat, zou ik me als Feyenoord nog niet al te rijk rekenen. Er zijn voldoende scenario's denkbaar waarbij ze met 2 nederlagen alsnog uitgeschakeld worden ondanks de 10 punten.

Ik zou me juist wel rijk rekenen. 7 van de 8 ploegen moeten voldoende punten halen om feyenoord eruit te knikkeren en aardig wat van die ploegen spelen ook nog eens tegen elkaar.
De onderlinge uitslagen moeten wel heel perfect op elkaar afgestemd vallen. Niets is onmogelijk maar ik zou mijn geld er wel op in durven te zetten dat ze doorgaan.

+1/-0

Hendrikus schreef op 12 december 2024 om 17:15:

JesperPSV schreef op 12 december 2024 om 14:12:

Het zou volgens de statistieken ook niet mogelijk zijn om met tien punten uitgeschakeld te worden in de CL.Laten wij nu uitgerekend de enige ploeg zijn die dat ooit is overkomen.

2x zelfs volgens mij.
Maar meen ook dat we niet meer de enige zijn.
We waren in elk geval wel de eerste die het overkwam..

+1/-0

Ik blijf het vreemd vinden dat Feyenoord "gewoon" al zeven punten haalt in drie uitwedstrijden met City, Benfica en Girona als tegenstanders terwijl ze thuis in de Mickey Mouse competitie al zoveel punten hebben verspeeld. Dan ga je dadelijk wel naar de tussenronde maar wordt je geen kampioen of misschien zelfs niet eens tweede. En wij tuffen in de competitie gewoon door maar verkloten misschien wel de Europese campagne?

+1/-0

Je bent ook gewoon echt afhankelijk van details en geluk. Ik heb Girona _ Feyenoord gekeken, dat had ook echt anders kunnen aflopen. City dacht er al te zijn en wisselde er jeugdspelers in, vervolgens ging zo n beetje elk schot van Feyenoord erin en schoot City miraculeus op de lat na de 3-3. Tegen Praag een goal via een verdediger en de 4e krijgen ze cadeau. Bij 3-2 had ik het nog maar moeten zien.

Presteren wij nu slecht ? Tegen Sporting hadden we echt 3 punten moeten hebben, dat zei hun trainer ook. Wonder dat het geen 2/3 -0 stond. En van Brest had je gewoon gewonnen als je je normale niveau ook maar een beetje had benaderd. Ik durf ook te zeggen dat als we die eerste goal nou maar gemaakt hadden (kansen genoeg) we de wedstrijd echt naar ons toe hadden getrokken. Brest kreeg de meeste kansen toen wij al min of meer alles of niets aan het spelen waren. En dan de pech met de penalty. Tuurlijk was het geen duidelijke strafschop, maar de vrije trap waar twente uit scoorde tegen ons was er ook geen, en de vrije trap waaruit Brest scoorde was ook geen vrije trap en die kregen zij wel. En als je dan ziet waar bijvoorbeeld Liverpool een strafschop voor kreeg (Vd Beek)

Dus het was echt mogelijk geweest om 5 punten meer te hebben en dan had je gewoon in / bij de top 8 gestaan. Heel misschien kregen we in Parijs dan teveel, maar dan had je alsnog 12 punten.

Afgezien van Brest presteren we echt niet zo slecht, maar het zit ook niet even mee.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Champions League 2024/2025