Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 183 184 185 186 187 188 189

Maar liefst 55 treffers tegen en toch is Hato ''in beeld bij de Engelse top", Diant (of hoe hij ook mag heten) een van de betere keepers in Europa en kaplan de ''rising star".

 

+1/-0

Dit Eredivisie seizoen is gewoon heel historisch te noemen. Het is het seizoen van de comeback van PSV maar tegelijkertijd ook de val van Ajax. Ik vind de val van Ajax dat tegen de Europese top schuurde nog indrukwekkender dan de comeback van PSV.

Feyenoord is overigens stabiel en werd zo vaak vernederd door Ajax. Nu konden ze het zelf terug doen.
Ik wil ook alle complimenten geven aan het goede beleid van Feyenoord. Deze club is weer terug waar het hoort te zijn, de top van Nederland.

PSV daarentegen laat ook een ongekende groei zien en heeft zoveel mogelijkheden. Deze club kan alleen nog maar meer groeien.

Gek genoeg weet Ajax met dit dramatische seizoen toch weer de meeste aandacht te trekken. Niet gek, deze club is de grootste club waar een deel veel van houdt en de rest ze uitkotst.
Ajax komt wel weer terug, ze zijn te groot om kapot te gaan. Echter ik verwacht dat ze wel een lange weg te gaan hebben. PSV en Feyenoord bepalen sowieso de komende 3 jaar wat er bovenin de Eredivisie gaat gebeuren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 07 april 2024 om 19:08:

Maar liefst 55 treffers tegen en toch is Hato ''in beeld bij de Engelse top", Diant (of hoe hij ook mag heten) een van de betere keepers in Europa en kaplan de ''rising star".



Ik vind het wat dat betreft onbegrijpelijk dat die Gaaei 2x voor de rust gewisseld wordt bij een wanprestatie maar dat Hato hier gewoon bleef staan. Blijkbaar mag iemand uit de eigen jeugd bij meerdere doelpunten de mist in gaan en de hele wedstrijd weggespeeld worden en een aankoop niet. Die Engelse top gaat niet komen, zeker niet op basis van vandaag.

 

+1/-0

Wat een wanvertoning van Ajax. Vrijwel alle doelpunten ontstonden door geklungel van Kaplan, Hato, vd Boomen, etc.

Ze hadden nog geluk dat ze weer eens geholpen werden door Zeist. Want het was natuurlijk een rode kaart voor Bergwijn en die twee handsballen waren twee penalties.

Ik vond het nog jammer dat het maar bij 6-0 bleef. Dit was de kans voor Feyenoord om ook hun 10-0 te hebben, maar die hebben ze laten liggen. Ook al had dat wat glans van die van ons weggenomen, ik had het ze wel gegund ;)

 

+2/-0

van Hooijdonk zei het gister wel goed. 'De vijanden van ajax komen niet uit Eindhoven of Rotterdam, maar uit Amsterdam zelf. '
En met de rotzooi daar momenteel is dat een juiste conclusie.

 

+2/-0

Bergwijn wordt niet achteraf geschorst door de tuchtcommissie omdat het incident in de wedstrijdrapportage vermeld werd en dus al beoordeeld is. Onbegrijpelijk.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 08 april 2024 om 13:21:

Bergwijn wordt niet achteraf geschorst door de tuchtcommissie omdat het incident in de wedstrijdrapportage vermeld werd en dus al beoordeeld is. Onbegrijpelijk.



Ik denk dat ze het niet geven van de rode kaart een grotere straf vonden, dan het wel geven van de rode kaart. Blijf maar lekker staan en ploeteren jonge.

 

+9/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 08 april 2024 om 14:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 08 april 2024 om 13:21:

Bergwijn wordt niet achteraf geschorst door de tuchtcommissie omdat het incident in de wedstrijdrapportage vermeld werd en dus al beoordeeld is. Onbegrijpelijk.



Ik denk dat ze het niet geven van de rode kaart een grotere straf vonden, dan het wel geven van de rode kaart. Blijf maar lekker staan en ploeteren jonge.



Inderdaad. Bergwijn zal gehoopt hebben dat ie hiermee 5 wedstrijden geschorst zou worden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 08 april 2024 om 14:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 08 april 2024 om 14:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 08 april 2024 om 13:21:

Bergwijn wordt niet achteraf geschorst door de tuchtcommissie omdat het incident in de wedstrijdrapportage vermeld werd en dus al beoordeeld is. Onbegrijpelijk.



Ik denk dat ze het niet geven van de rode kaart een grotere straf vonden, dan het wel geven van de rode kaart. Blijf maar lekker staan en ploeteren jonge.



Inderdaad. Bergwijn zal gehoopt hebben dat ie hiermee 5 wedstrijden geschorst zou worden.



Dan ben ik benieuwd wat voor overtreding hij komend weekend gaat maken ;)

 

+1/-0

Kijk voor ons maakt het gelukkig allemaal niet zo veel uit. Maar voor NEC, Go Ahead en Utrecht zou het niet verkeerd uitkomen als Bergwijn 4 wedstrijden geschorst was. Dus kan me voorstellen dat die niet zo happy zijn.

Ik zou ook graag vanuit de wedstrijdleiding willen horen wat zij van het voorval vinden en hoe zij tot de conclusie zijn gekomen dat er niks aan de hand is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 08 april 2024 om 16:10:

Kijk voor ons maakt het gelukkig allemaal niet zo veel uit. Maar voor NEC, Go Ahead en Utrecht zou het niet verkeerd uitkomen als Bergwijn 4 wedstrijden geschorst was. Dus kan me voorstellen dat die niet zo happy zijn.

Ik zou ook graag vanuit de wedstrijdleiding willen horen wat zij van het voorval vinden en hoe zij tot de conclusie zijn gekomen dat er niks aan de hand is.



Zoals we gister ook zagen, met of zonder Bergwijn spelen ze ruk. Ik zie alle 3 de tegenpartijen punten pakken of gelijkspel 😅

 

+1/-0

Vorig jaar had zijn moeder bergwijn toch al eens bestraffend toegesproken? Erg vreemd dat een speler die zo vaak bij opstootjes/vechten betrokken is daar nog nooit straf voor gekregen heeft.

Ik hoor trouwens niets meer van Louis? Aan wiens kant staat hij nu in de RVC - Kroes soap? Hij was toch de grote adviseur ? Of is hij eerst snel zijn aandelen aan het verkopen ?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 08 april 2024 om 13:21:

Bergwijn wordt niet achteraf geschorst door de tuchtcommissie omdat het incident in de wedstrijdrapportage vermeld werd en dus al beoordeeld is. Onbegrijpelijk.



Dat is volgens mij al eens vaker gebeurd met spelers van die club.

De vraag is hoe je zoiets wel in de wedstrijdrapportage kunt vermelden als beoordeeld als niets aan de hand. Dan ben je toch totaal ongeschikt als VAR (dat een scheidsrechter zo'n moment gemist heeft, dat kan ik nog begrijpen. Maar gemist is in mijn ogen ook niet beoordeeld, dus dan kan de tuchtcommissie er nog iets mee).

En als je als KNVB het goede voorbeeld wilt geven aan jeugdspelers, dan kan je zo'n incident gewoon niet onbestraft laten. Roep dan de VAR en scheids maar eens op het matje en laat ze uitleggen wat ze wel of niet gezien hebben.

 

+5/-0

Die machtsstrijd bij Ajax en het alles eraan doen om Kroes op zijn positie te laten is echt bizar. Ik ga echt zo hard lachen als ze straks al zijn tegenstanders eruit gewerkt hebben en dat ie dan alsnog een flinke straf krijgt van het AFM en niet aan kan blijven.

 

+1/-0

Wat er allemaal in Amsterdam gebeurt dit jaar, is echt ongekend. Maar laten we ze ook even complimenteren: ze hebben gisteren voor het eerst een wedstrijd gewonnen tegen een team uit de top-4. Chapeau!

Verder opvallend om te zien hoe Michael van Praag eerst als verlosser werd binnengehaald als voorzitter van de RvC toen de hooligans het gemunt hadden op Eringa, terwijl dezelfde Van Praag nu wordt weggehoond omdat de RvC Alex Kroes wil ontslaan.

Ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet denken. Iemand met de achtergrond van Kroes moet weten dat hij handelde met voorkennis toen hij vlak voor de bekendmaking van zijn aanstelling nog een nieuw pakket aandelen kocht. Waarom overweeg je dat überhaupt? Was hij echt gewoon "een beetje dom"? Ik kan het me bijna niet voorstellen.

De volgende vraag is of dat een gegronde reden is om een directeur te ontslaan. Volgens de RvC (het orgaan dat daarover gaat) dus wel. Maar volgens "de ledenraad" dan weer niet. Die zien waarschijnlijk dat er, na Marc Overmars, opnieuw een (waardevol) directielid verdwijnt vanwege 'randzaken'. Gezien alle geluiden dat Ajax al meermaals geprobeerd heeft Overmars terug te halen, verbaast het me niet dat deze actie van Kroes, die toch meer in de categorie 'witteboordencriminaliteit' valt, door een deel van de mensen niet gezien wordt als valide argument om het dienstverband te beëindigen. Ik kan de beargumentering van de RvC wel volgen dat je dit soort gedrag van je eindbaas niet kunt tolereren.

Dan speelt al het gedoe rond het onderzoek naar Mislintat nog mee, waarin de RvC ook bakken kritiek krijgt, en waar door velen wordt gesuggereerd dat de RvC zijn eigen straatje schoon veegt. De organisatie KPMG krijgt ook de zwarte piet toegewezen, omdat ze worden beticht van het uitvoeren van een onderzoek waarvan de gewenste conclusies al door de opdrachtgever waren opgesteld. Ik denk niet dat een partij als KPMG, die tig keer groter is dan Ajax en die ook aan haar reputatie moet denken, zich daarvoor leent.

Al met al is het weer een mooie slangenkuil daar. De hoop wordt opgehangen aan iemand, totdat diegene faalt en weg moet. Dan wordt de hoop weer aan iemand anders opgehangen. En als je toevallig pech hebt en de verkeerde groep je als zondebok ziet, dan wordt je privé geïntimideerd zoals bijv. RVC-lid Mosman. En we hoorden er in de media niks over, maar ik kan me niet voorstellen dat Maurits Hendriks en zijn familie met rust gelaten zijn door de boevenbende van de F-side.

En dan wordt alles ook nog eens enorm opgestookt door het rioolblaadje van Valentijn Driessen. Hoe zij zich over het algemeen mengen in alle politieke spelletjes in Amsterdam, verdient verre van de schoonheidsprijs.

Ajax blijft natuurlijk Ajax. Na gisteren hebben ze een goede kans op directe plaatsing voor Europees voetbal, mits Feyenoord de beker wint uiteraard. Met 3 goede aankopen kan er opeens weer een elftal staan wat in een flow raakt. Als PSV en Feyenoord een paar sterkhouders verliezen en ongelukkig zijn met het aantrekken van spelers, kunnen de posities op de ranglijst in no-time weer omgedraaid zijn. De vooruitzichten voor ons in Eindhoven zijn gelukkig veel beter, met de zekerheid van CL-voetbal en het op dit moment aanwezige spelersmateriaal. Laten we hopen dat we met goed beleid ook volgend seizoen een geweldig jaar gaan krijgen, zodat de prijzendroogte in Amsterdam nog veel langer gaat aanouden.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 15 april 2024 om 10:52:

Ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet denken. Iemand met de achtergrond van Kroes moet weten dat hij handelde met voorkennis toen hij vlak voor de bekendmaking van zijn aanstelling nog een nieuw pakket aandelen kocht. Waarom overweeg je dat überhaupt? Was hij echt gewoon "een beetje dom"? Ik kan het me bijna niet voorstellen.

De volgende vraag is of dat een gegronde reden is om een directeur te ontslaan. Volgens de RvC (het orgaan dat daarover gaat) dus wel. Maar volgens "de ledenraad" dan weer niet. Die zien waarschijnlijk dat er, na Marc Overmars, opnieuw een (waardevol) directielid verdwijnt vanwege 'randzaken'. Gezien alle geluiden dat Ajax al meermaals geprobeerd heeft Overmars terug te halen, verbaast het me niet dat deze actie van Kroes, die toch meer in de categorie 'witteboordencriminaliteit' valt, door een deel van de mensen niet gezien wordt als valide argument om het dienstverband te beëindigen. Ik kan de beargumentering van de RvC wel volgen dat je dit soort gedrag van je eindbaas niet kunt tolereren.




Inderdaad; Kroes staat erom bekend dat hij juist alle regeltjes en clausules tot op de kleinste details weet. Dan is het wel bijzonder onwaarschijnlijk dat hij niet in de gaten had dat hij hier fout bezig was aangezien hij al jaren en jaren met beleggen bezig is.

De RVC geeft aan dat ze '8 dagen intensief overleg' hebben gehad met 'experts en juristen'. Als dat klopt, dan lijkt het me terecht dat Kroes weggestuurd is en niet meer terug kan keren. Maar in Amsterdam zijn ze (buiten de RvC in deze), zoals wel vaker de laatste jaren, het morele kompas volledig kwijt.

Overigens denk ik dat ze zich in Amsterdam ook best wel weer verkijken op deze nieuwe messias dat ze denken dat het allemaal goed komt als hij alsnog begint. Als je kijkt naar zijn verleden heeft hij een aantal dingen goed gedaan, maar ook genoeg dingen gedaan waarbij je je wenkbrauwen kunt fronsen.

 

+1/-0

Overigens vind ik het dan ook weer stuitend hoe er gevallen wordt over het feit dat Van Praag zelf ook 'de mist in ging' met zijn aandelen. Het maakt voor mij nog wel een verschil uit of je een pakketje van 100 aandelen krijgt bij de beursgang, of dat het gaat om de aankoop van een aandelenpakket met een waarde rond de € 200.000,-. Natuurlijk, formeel gezien had Van Praag het natuurlijk moeten registreren, maar waarschijnlijk was hij op zijn leeftijd gewoon weer vergeten dat hij die aandelen überhaupt in zijn bezit had ;)

Als het inderdaad zo was dat de RvC nu pas weet kreeg van het moment waarop Kroes extra aandelen had gekocht, dan zou hier naar mijn beleving wel sprake zijn van het goed hanteren van het morele kompas. Het zou mij overigens ook niet verbazen als er op de achtergrond wellicht wél ook andere dingen spelen en dat Van Praag en de RvC het helemaal niet zo erg vinden dat ze "geen andere keus hadden" dan Kroes te ontslaan. Ik vind Van Praag namelijk ook een gladjanus / engnek eerste klas.

 

+2/-0

Het is toch prachtig om te zien dat ze echt het Bayern Munchen van Nederland zijn.
Geen kampioen en een td die rommelt met aandelen (Hoeness).
Kan mij niet lang genoeg duren, is echt genieten.
Hoogmoed komt voor de val lijkt mij in deze wel erg toepasselijk voor FC Duivendrecht.

 

+1/-0

Dit is wel echt krankzinnig. Het blijft daar maar komen. Die gifbeker is al 3x bijgevuld en het einde is nog niet in zicht.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 183 184 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax