Uit: Dongen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.166
Reg.: 8 oktober 2005
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Hypo666crisy schreef op 19 augustus 2025 om 05:57:
20 miljoen kunnen krijgen voor een niet scorende spits.... het blijft onbegrijpelijk.
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: -
Forumreacties: 4.535
Reg.: 28 juli 1999
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Kleine1 schreef op 21 augustus 2025 om 12:17:
Ik denk dat de meeste clubs die eventuele interesse hebben, ook gaan wachten tot het einde van de transferperiode (of tot Ajax de prijs verlaagd), ook omdat ze heus wel weten dat Ajax het geld hard nodig heeft (om verdere aankopen te kunnen doen).
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.602
Reg.: 18 juli 2017
Favoriete opstelling: 4-3-3
Toch blijft het wonderlijk om te zien hoe een club die 5 jaar geleden tot de best presterende clubs in Europa behoorde, en waar meerdere transfersommen van 75+ miljoen werden getoucheerd, financieel zo afgegleden is dat ze totaal niet in staat zijn te handelen. Laat dit ook een les zijn voor onze directie, dat het ten alle tijden nodig blijft om alert te blijven en niet gek te gaan doen op basis van incidentele inkomsten, waarvan je weet dat ze ook ooit weer een keer gaan wegvallen.
Het feit dat Brobbey Stade Rennais naar verluidt niet ziet zitten, geeft ook aan dat óók hij geïndoctrineerd is door de gedachte dat hij daar te goed voor is. In Leipzig kwam hij er totaal niet aan te pas, en bij Ajax was men alleen tevreden over hem toen er nog nauwelijks verwachtingen van hem waren. Hij levert totaal niet als de topspits van Ajax, op een enkele incidentele goede wedstrijd na.
De club die hem gaat kopen, gaat 20 miljoen weggooien. Zo simpel is het. Het wordt tijd dat er weer eens een jonge Nederlandse spits écht doorbreekt, zodat niemand die clown ooit nog als optie voor een basisplaats in Oranje gaat zien.
Wat slecht beleid voor 1 of 2 jaar wel niet kan doen inderdaad.
Daar waar gevreesd werd voor "het Bayern van Nederland".. gelukkig is van dat scenario maar weinig terecht gekomen.
Wij hebben jaren geleden een soortgelijke situatie gehad, in de tijd van Sanders en Reekers. Contracten / spelers waar we vanaf wilden, salarissen die te hoog waren, teveel invloed en/of geld naar zaakwaarnemers, budgetten gebaseerd op roze wolken.
Ik hoop dat wij van dit tijd geleerd hebben.
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Drenthe
Forumreacties: 638
Reg.: 15 februari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Kleine1 schreef op 21 augustus 2025 om 12:17:
Ik denk dat de meeste clubs die eventuele interesse hebben, ook gaan wachten tot het einde van de transferperiode (of tot Ajax de prijs verlaagd), ook omdat ze heus wel weten dat Ajax het geld hard nodig heeft (om verdere aankopen te kunnen doen).
PSVRijnwoude
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Drenthe
Forumreacties: 638
Reg.: 15 februari 2021
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 22 augustus 2025 om 10:50:
Toch blijft het wonderlijk om te zien hoe een club die 5 jaar geleden tot de best presterende clubs in Europa behoorde, en waar meerdere transfersommen van 75+ miljoen werden getoucheerd, financieel zo afgegleden is dat ze totaal niet in staat zijn te handelen. Laat dit ook een les zijn voor onze directie, dat het ten alle tijden nodig blijft om alert te blijven en niet gek te gaan doen op basis van incidentele inkomsten, waarvan je weet dat ze ook ooit weer een keer gaan wegvallen.
Het feit dat Brobbey Stade Rennais naar verluidt niet ziet zitten, geeft ook aan dat óók hij geïndoctrineerd is door de gedachte dat hij daar te goed voor is. In Leipzig kwam hij er totaal niet aan te pas, en bij Ajax was men alleen tevreden over hem toen er nog nauwelijks verwachtingen van hem waren. Hij levert totaal niet als de topspits van Ajax, op een enkele incidentele goede wedstrijd na.
De club die hem gaat kopen, gaat 20 miljoen weggooien. Zo simpel is het. Het wordt tijd dat er weer eens een jonge Nederlandse spits écht doorbreekt, zodat niemand die clown ooit nog als optie voor een basisplaats in Oranje gaat zien.
Kleine1
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Tilburg
Forumreacties: 530
Reg.: 27 oktober 2019
Ze waren daar op zoek naar een ervaren nr. 6 (zeg maar vervanger van Henderson) ... komen ze uit bij een talent van 20 jaar (van Liverpool), die maar 7 wedstrijden heeft gespeeld op het hoogste niveau ... en dat omdat Heitinga deze jongen kent ...
Toch knap dat die Heitinga de gehele technische staff daarvan kan overtuigen ... of beginnen ze toch in paniek te raken (met name omdat ze niks kunnen verkopen)?! ![]()
Oh ja, en nog vergeten te vermelden ... enkele maanden geleden werd er nog geroepen dat ze het GROOTSTE talent voor die positie hadden rondlopen, ene Mokio?! Hebben ze die dan al afgeschreven?
Dit bericht is gewijzigd op 27 augustus 2025, 12:33:22.
open/sluit de onderstaande quote:Kleine1 schreef op 27 augustus 2025 om 12:27:
Oh ja, en nog vergeten te vermelden ... enkele maanden geleden werd er nog geroepen dat ze het GROOTSTE talent voor die positie hadden rondlopen, ene Mokio?! Hebben ze die dan al afgeschreven?
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 augustus 2025, 13:20:12.
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Een kat in het nauw... Maar ik moet toegeven, ik ken die jongen van Liverpool niet. Geen idee of hij iets kan toevoegen aan Ajax. Met 7 Premier League wedstrijden, lijkt me hier vooral dat Ajax aan het opleiden is voor Liverpool, in plaats van dat ze dé missende schakel aan hun elftal toevoegen. Vooralsnog blijven die Mislintat-jongens toch voor een groot deel als molenstenen om de nek van Kroes hangen.
Qua loting voor de CL heeft Ajax het minder slecht getroffen dan wij. Natuurlijk zijn Chelsea en Inter ook gewoon een maatje te groot, maar de namen zijn toch net wat minder swingend dan Liverpool en Bayern. Olympiakos uit of thuis maakt natuurlijk wel een verschil, en Qarabag lijkt me voor Ajax een must-win op dit niveau. Dan nog Galatasary, Benfica, Villareal en Olympique Marseille. Zware tegenstanders, maar toch allemaal net een maatje kleiner dan Atleti, Napoli, Leverkusen en Newcastle. Voor het Nederlands voetbal te hopen dat ze flink wat punten gaan halen, want voor PSV, Utrecht en Eagles zie ik het vrij somber in.
Of ze in Amsterdam heel rouwig zijn over het feit dat Boadu nu naar Eindhoven komt, dat denk ik niet. Laat ik zo zeggen dat ik er op voorhand ook gelukkiger mee was geweest als hij naar Amsterdam was gegaan.
Kleine1
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 29 augustus 2025 om 16:23:
Of ze in Amsterdam heel rouwig zijn over het feit dat Boadu nu naar Eindhoven komt, dat denk ik niet. Laat ik zo zeggen dat ik er op voorhand ook gelukkiger mee was geweest als hij naar Amsterdam was gegaan.
Kleine1
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
open/sluit de onderstaande quote:vaio schreef op 30 augustus 2025 om 07:32:
Roma is op zoek naar doelpunten.. kan iemand me uitleggen hoe ze dan in hemelsnssm bij Brobbey uitkomen?
Hypo666crisy
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Noordwijk (ZH)
Forumreacties: 374
Reg.: 6 februari 2018
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Tja, de vermakelijkheid van zo'n gelijkspel van Ajax in het vissersdorp wordt wel ernstig gedevalueerd als je een paar uur later terecht in eigen huis verliest van de ploeg die op voorhand de slechtste ploeg in de eredivisie van de laatste 25 jaar genoemd wordt.
Maar goed, neemt niet weg dat het er vooralsnog uitziet alsof Ajax een zeer moeizaam seizoen tegemoet gaat. Nog steeds een overwegend zwakke selectie en nu ook weer een slechte trainer.
PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax