Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 233 pagina's: 1 2 3 4 ... 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233

Als Ajax met Glouck en Edvardsen speelt ipv die Flits Pim en Moro zit er veel meer dreiging in die ploeg. Dan kunnen ze best veel puntjes halen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 06 oktober 2025 om 10:49:

ajax speelt echt dramatisch, maar kijk gewoon eens naar de stand. Bij verlies tegen feyenoord binnenkort (echt niet onmogelijk) staan we gewoon gelijk en dan ook nog ruim achter feyenoord.

Tegen die tijd heeft Ajax al verloren van Az en Twente.. :D

+1/-0

vaio schreef op 06 oktober 2025 om 15:47:

PSVRijnwoude schreef op 06 oktober 2025 om 10:49:

ajax speelt echt dramatisch, maar kijk gewoon eens naar de stand. Bij verlies tegen feyenoord binnenkort (echt niet onmogelijk) staan we gewoon gelijk en dan ook nog ruim achter feyenoord.

Tegen die tijd heeft Ajax al verloren van Az en Twente.. :D

Nou, die twee clubs spelen ook dramatisch, dus ik weet het nog niet ...

+1/-0

Mooi al die berichten over Ajax en de technische staf.

De bakken popcorn zijn niet aan te slepen! Amateuristisch geneuzel

+1/-0

Ik kijk niet vaak naar Ajax, maar vandaag even de 2e helft meegepikt omdat AZ al op 0-2 stond. Ze zijn in balbezit niet eens heel erg slecht op het middenveld en in de aanval, maar die verdediging, ai ai... Magnifiek! En dan denken ze vlak voor tijd terug in de wedstrijd te komen, maar blijkt dat Weghorst een Weghorstje heeft gedaan en dat de 1-2 niet doorgaat. Heerlijk, heerlijk! :D

+3/-0

Hoe kan je in hemelsnaam (na het bekijken van de VAR beelden) besluiten weghorst geel te geven voor die absoluut doelbewuste elleboog ?? Geef meteen toe dat Goes een eikel is maar toch. Dit is bewust, op de strot en hard. Hij ziet het uitgebreid op de beelden in slowmotion en geeft geel ?? Waarom ? Anders had ajax tegen twente ook nog eens zonder spits kunnen spelen.

+6/-0

Inderdaad bizar, en ja zoals je al zegt is die Goes een vreselijke irritante eikel maar dit was toch 100% een bewuste actie van Woutje? Maar goed van mij mag het aftakelingsproces wel wat langer duren en mag "Oh Johnny" nog wel even blijven zitten. Zeker als hij die Gloukh blijft negeren of snel wisselen, want dat is veruit hun beste speler.

+2/-0

En blijft ook onbegrijpelijk voor me dat we van de laatste 5 confrontaties er maar 1 hebben kunnen winnen (en dat was de eerste van de 5).
Ik ga vanavond maar eens Dit was het weekend en studio voetbal kijken om te zien of er nu iemand is die deze gele kaart snapt. Ik neem aan dat de tuchtcommissie niets kan doen omdat de overtreding reeds gezien en beoordeeld is. (ook daar de VAR blijkbaar). kan natuurlijk wel zijn dat de VAR het wel rood vond maar de scheids zelf besloot geel te geven.

+1/-0

Kom maar op met het openbaar maken van dat gesprek!

+2/-0

Hendrikus schreef op 19 oktober 2025 om 08:38:

Inderdaad bizar, en ja zoals je al zegt is die Goes een vreselijke irritante eikel maar dit was toch 100% een bewuste actie van Woutje? Maar goed van mij mag het aftakelingsproces wel wat langer duren en mag "Oh Johnny" nog wel even blijven zitten. Zeker als hij die Gloukh blijft negeren of snel wisselen, want dat is veruit hun beste speler.

De VAR laat een scheidsrechter niet naar het scherm komen voor een gele kaart...

Die regel dat de tuchtcommissie niets meer kan doen als de scheidsrechter geel heeft gegeven, die hadden ze al lang moeten afschaffen.

+5/-0

Dan vraag ik me toch af of Goes niet gewoon aangifte kan doen tegen WW. Of kan dat ook niet bij geel?

+1/-0

Nederbelg schreef op 19 oktober 2025 om 12:58:

Hendrikus schreef op 19 oktober 2025 om 08:38:

De VAR laat een scheidsrechter niet naar het scherm komen voor een gele kaart...

Die regel dat de tuchtcommissie niets meer kan doen als de scheidsrechter geel heeft gegeven, die hadden ze al lang moeten afschaffen.

Maar de VAR kan de scheids wel naar de kant roepen als men van mening is dat geel te licht gestraft is, dat er eigenlijk rood gegeven moet worden.

+1/-0

Waarschijnlijk is het geen rood geworden omdat het bij Goes was.
Die heeft alle schijn tegen, zelf 1 van de grootste etterbakken op de Nederlandse velden.

+2/-0

Eigenlijk nooit echt zin om ajax te kijken. Nu ga ik misschien toch kijken omdat ik hoop een een afgang. (jammer dan voor de coef punten die halen de anderen dan maar). Aan de andere kanty krijgen ze hierna relatief eenvoudige tegenstanders, dus kunnen ze echt hun puntjes nog wel gaan halen en is een nederlaag vandaag geen drama.

Maar goed, iedere keer de laatste jaren als ajax zo goed als KO is en je wacht op de genaderklap staan ze vaak opeens weer op uit de dood. (vaak ook met geluk, scheidsen of tegenstanders die ze te veel onderschatten en ver onder hun niveau spelen).

+1/-0

DieKaleMan schreef op 21 oktober 2025 om 14:14:

Waarschijnlijk is het geen rood geworden omdat het bij Goes was.
Die heeft alle schijn tegen, zelf 1 van de grootste etterbakken op de Nederlandse velden.

Het is geen rood geworden omdat het ajax was. Hoeveel (terecht) rode kaarten zijn er al niet gegeven aan ze? Zelfs bij natrappen (omdat er niet hard genoeg werd nagetrapt), elleboogstoten en handsgevallen.

+3/-0

Mag je medelijden hebben?
Ja....
Maar toch heb ik het niet...nog niet

+2/-0

Ik kan er wel om lachen hoe het daar gaat. Maar als ik er dan denk dat wij daar thuis niet van hebben kunnen winnen, is de glimlach weer snel verdwenen.
#johnnymoetblijven.

+1/-0

Los van het feit dat ik ook wel kan genieten zulke nederlagen van Ajax (sorry, ik heb echt vaak geprobeerd te hopen dat ze winnen in belang van Nederlands voetbal, maar in mijn hart kan ik het niet. Overige clubs gun ik het wel overigens), vond ik het mooiste moment gisteravond de uitspraak van de commentator op een gegeven moment toen hij het verschil met de wedstrijd een dag eerder duidde.
Het was iets in de trend van:

"Het verschil in resultaat/wedstrijd met de andere Nederlandse deelnemer in de CL gisteren is enorm. Zij speelden tegen Buongiorno. Ajax speelt vanavond tegen Buonanotte. Een verschil van dag en nacht..."

Schitterende uitspraak door de letterlijke vertaling en tevens het figuurlijke verschil tussen resultaat/wedstrijd van beide Nederlandse deelnemers :)

+2/-0

Petrovic schreef op 23 oktober 2025 om 12:24:

Los van het feit dat ik ook wel kan genieten zulke nederlagen van Ajax (sorry, ik heb echt vaak geprobeerd te hopen dat ze winnen in belang van Nederlands voetbal, maar in mijn hart kan ik het niet. Overige clubs gun ik het wel overigens), vond ik het mooiste moment gisteravond de uitspraak van de commentator op een gegeven moment toen hij het verschil met de wedstrijd een dag eerder duidde.
Het was iets in de trend van:

"Het verschil in resultaat/wedstrijd met de andere Nederlandse deelnemer in de CL gisteren is enorm. Zij speelden tegen Buongiorno. Ajax speelt vanavond tegen Buonanotte. Een verschil van dag en nacht..."

Schitterende uitspraak door de letterlijke vertaling en tevens het figuurlijke verschil tussen resultaat/wedstrijd van beide Nederlandse deelnemers :)

Ik dacht dat hij juist bedoelde dat Ajax tegen een betere tegenstander speelde?? Ik had het ook niet helemaal goed gehoord, dus ik zat eigenlijk te twijfelen om de herhaling op te zoeken ...

+1/-0

Maar wat is die Weghorst een eikel 1e klas zeg ... die spoort echt niet! En dan weer die reactie achteraf, over die penalty die hij veroorzaakte ... hij geeft weer bijna die tegenstander de "schuld", precies zoals hij ook het verhaal van de elleboog tegen Goes wist te verdraaien.
Als ik trainer was dan liet ik hem toch echt eens banken totdat hij normaal begon te doen ... hij benadeelt toch iedere keer weer het team met zijn gedrag?! Ego-tripper!!

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 233 pagina's: 1 2 3 4 ... 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax