Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Velen geven misschien wel terecht aan dat RvN wegsturen niets zal veranderen. Dat kan waar zijn maar we zijn als team niet gegroeid, jammer maar wel deels op conto van Ruud te schrijven.

Bijkomend, de trainer van PSV verdient 15-20 X modaal. Voor dat bedrag verwacht ik topprestaties

 

+1/-0

Wat hij verdient boeit me niet, of het spel beter wordt wel. Het is en blijft beneden elke maat. Doe mij Bosz maar.

 

+1/-0

Laten we inderdaad een trainer aanstellen die overal faalt :ja

 

+2/-0

Falen is relatief. Ik vond dat hij het bij Ajax toch wel heel netjes gedaan had.

Ja het laatste seizoen begon hij slecht en dat kon hij net niet recht zetten, maar hij haalde en de finale EL, en racete PSV voorbij om bijna Feyenoord nog in te halen, terwijl ze als enigen een dubbel programma hadden.

Dat succes was weer de basis voor veel financiële voorspoed.

Daarbij werd hij Nederlands kampioen met AGOVV.

Maar vooral sarcastisch doen.

 

+1/-0

Kampioen worden bij de amateurs heb ik inderdaad gemist. Meteen halen die man! En niet te vergeten natuurlijk dat hij ook in de Jupiler League kampioen geworden is. Toppertje

 

+1/-0

Niet wanhopen mensen. We houden Utrecht op afstand, lopen een puntje uit op Twente en wie weet dadelijk ook nog op Sparta. Als we nou volgende week ook nog thuis van Twente weten te winnen dan komt de 4e plaats wel erg dichtbij. En volgende jaar horen we tot de beste 32 van Europa las ik hier gisteren ergens…. Heus, het is niet zo slecht als het lijkt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Armada Sur schreef op 19 februari 2023 om 16:43:

Niet wanhopen mensen. We houden Utrecht op afstand, lopen een puntje uit op Twente en wie weet dadelijk ook nog op Sparta. Als we nou volgende week ook nog thuis van Twente weten te winnen dan komt de 4e plaats wel erg dichtbij. En volgende jaar horen we tot de beste 32 van Europa las ik hier gisteren ergens…. Heus, het is niet zo slecht als het lijkt.



Ik vind het een kut seizoen..
kut in Europa, kut in de competitie..
We falen.. en hard!

22 gespeeld, 43 punten.
23 verliespunten in 22 potjes.. ongekend

En laten we eerlijk zijn, ‘t is dat Ajax en Feyenoord er ook een potje van maken, anders hadden we gewoon minstens 15 punten achter gestaan.

Heb heel lang geprobeerd positief te blijven, maar voor dit seizoen is het gewoon op..

 

+3/-0

Ruud nu nog blijven verdedigen omdat hij zg te vroeg/gedwongen zou zijn ingestapt en niets kan doen aan het niveau van de selectie omdat dit de erfenis is van John de Jong gaat mij inmiddels veel te ver.
Zelfs met deze selectie/spelers moet er na bijna 9 maanden toch meer zichtbaar zijn van enige progressie op welke manier dan ook!!
Maar het gegoochel met de opstelling en met posities waar spelers niet thuishoren is toch echt de verantwoordelijkheid van Ruud(ondanks zijn zg onervarenheid)
Maar Ruud blijft volharden in eigenwijsheid/koppigheid in opstelling, tactiek en spelerskeuze.
Ik denk dat een gedeelte van de spelersgroep alsmede zijn collega's TS wel klaar zijn met Ruud zijn manier van werken en denken.
Het volgende clubicoon die het onderspit gaat delven, dit kan helaas niet uitblijven.
Jammer jammer..........

 

+1/-0

Ik geloof niet eens dat het perse bij Ruud ligt. Het is het onvermogen van sommige spelers.
Luuk die roept dat we teveel fouten maken (was hij het niet afgelopen donderdag?), Obispo die fouten maakt, rode kaarten die we krijgen na domme tackels, het missen van 100% kansen..

Ik weet niet of dat onder een andere trainer nou echt beter was gegaan hoor..

 

+2/-0

Ruud is natuurlijk heus wel iets te verwijten, maar dat geldt voor elke trainer.
Zijn wisselbeleid vind ik soms moeilijk te volgen.
Probleem bij veel jongere trainers is m.i. dat ze teveel doelen willen nastreven:
Ze willen resultaat halen en voelen ook de druk om dit met aantrekkelijk, aanvallend voetbal te doen omdat dat is wat het publiek verlangt.
Het kwakkelende PSV van de laatste jaren zou veel meer hebben gehad aan een "type Dick Advocaat", een trainer die schijt eraan heeft of het aantrekkelijk is wat er op de mat gelegd wordt, die begint met een gerichte aankoop om de verdediging dicht te spijkeren en van daaruit de aanvallende opties gaat bekijken. Overal werkt hij de laatste jaren zo en ook overal werkt het best aardig als je een doorsnee selectie hebt.
Natuurlijk zouden we als supporters dan ook kermen over het saaie spel maar naast de kans op wat betere resultaten werd 't ook wel makkelijker om de selectie door te selecteren als je verdediging al grotendeels dicht is en er wat vastigheden zijn ingebouwd.
Nu rammelen alle linies en moet je komende zomer weer een groot aantal spelers uit alle linies gaan vervangen. Dit gaat weer grotendeels op de PSV-manier gebeuren, dus tegen einde transferperiode als Europees de beslissingen alweer zijn gevallen en er alweer enkele competitiewedstrijden zijn verprutst. Bovendien is het makkelijker op zoek te moeten naar een paar gerichte aankopen dan een dozijn spelers voor zowel basis als breedte te moeten zoeken.

 

+1/-0

Ruud is een aardige jongen, maar geen trainer. Nog niet in elk geval.
Ik maak me zorgen om zijn betekenisloze uitspraken. We moeten volwassener zijn. Je mag het niet weggeven. Scorebordjournalistiek.
Er zijn structurele problemen die maar niet weggaan. Het gaat niet om dat ene tegendoelpunt waardoor je 2-2 speelt in plaats va 1-2 wint.
Qua begroting en mogelijkheden moet je ruim van FC Utrecht kunnen winnen. Maar het spel was lange tijd niet om aan te zien.
PSV heeft vaak moeite met de basisbeginselen van het voetbal. De bal in de ploeg houden. Afspraken maken en uitvoeren. Het spel zien en vooruitdenken. Automatismen. Counters uitspelen zoals in het boekje beschreven. Zulke dingen.
Misschien is Ruud te netjes om alle problemen te benoemen, omdat hij dan impliciet kritiek levert op anderen.
Maar ik heb het idee dat Ruud geen Van Bommel is. Van Bommel kan over zijn onervarenheid en zijn eigenwijsheid heen groeien en wordt ongetwijfeld een toptrainer. Een leraar die de klas overziet en boven de stof staat. Dat heb ik bij Ruud nog niet gezien.
Laten we hopen dat ik me vergis.

 

+1/-0

Het probleem bij PSV is niet Ruud van Nistelrooy. Ruud is een beginnende trainer, daar heeft PSV heel bewust voor gekozen. Natuurlijk maakt hij ook soms fouten. Zijn wisselbeleid kan ik niet altijd volgen, en de instelling waarmee de wedstrijd tegen Cambuur bijv. is weggegeven, dat kun je een trainer zeker (mede) kwalijk nemen.

Het probleem bij PSV is veel breder. En in mijn ogen komt dat nu, na het WK in Qatar, allemaal tot uiting. Er lijkt een tijdlang volslagen wanbeleid te zijn gevoerd, waardoor PSV nu met de rug tegen de muur staat. Financieel gezien. En dat heeft sportieve gevolgen.

Er zijn dit seizoen op meerdere momenten keuzes gemaakt die niet goed hebben uitgepakt. De huur van Hoever en Savio. De verkoop van Gakpo en Madueke. Het aantrekken van peperdure, niet wedstrijdfitte spelers die bij de geringste belasting weer een spierblessure oplopen.

Natuurlijk gaat niet alles fout. Het aantrekken van Xavi Simons blijkt een gouden zet. We hebben een prima keeper op doel. En van de huur van Van Aanholt zijn we ook niet zwakker geworden. En ook Brantwaithe, wat ik eerst ook een vreemde huur vond, doet het prima.

Echter heeft Van Nistelrooij een middelmatige selectie gekregen waarvan met Cody Gakpo de belangrijkste speler ook nog in de winter verkocht is. Op dit moment hebben we nauwelijks voldoende aanvallers, laat staan jongens met de kwaliteit die we bij PSV-1 nodig hebben om wedstrijden te beslissen.

En natuurlijk waren we tegen Sevilla de eerste 40 minuten zeker niet de mindere. Maar het staat in de 55e minuut wel 3-0. En natuurlijk hadden we op basis van de kansenverhouding gewoon van Utrecht moeten winnen. Maar het is 2-2 geworden. En zo zijn de 3-0 nederlaag in Leeuwarden, de 4-2 in Groningen, de 2-2 in Sittard en de 1-0 in Emmen ook geen slechte dromen, maar waargebeurde verhalen.

Dus kun je maar 1 conclusie trekken. De kwaliteit van dit elftal is ver onder de maat die PSV moet nastreven. Door oplevingen van Gakpo leek het in de eerste seizoenshelft af en toe nog wat. Maar dit elftal gaat dit seizoen 4e of 5e worden. Hoeveel hoop we door een goede fase in een wedstrijd ook steeds weer krijgen. Het is gewoon continu wachten op de volgende oliedomme actie waarmee een wedstrijd verkloot gaat worden. Daar gaat Van Nistelrooy niks aan kunnen veranderen en Marcel Brands ook niet (in dit seizoen).

 

+4/-0

En waarom wél in een volgend seizoen ? Heeft Brands daarvan in het verleden enige blijk gegeven?
PSV dwaalt allang de waan van de dag volgend in de rondte, er is amper enig lange termijnbeleid te ontdekken. Men plakt pleistertje op slechte plekken en verschuift daarmee alleen het probleem.
Huurconstructies waarmee je alleen de club helpt waarvan je huurt als je de speler toch niet kan overnemen. Huren van spelers welke niet wedstrijdfit zijn......Verrassing: blessure! Hoe naief kun je zijn? Elke keer wachten tot de laatste dag van de transferperiode om dan in de uitverkoop nog een speler te halen waarvoor eerst tien andere clubs al hebben bedankt, of denk je nu echt nog een buitenkansje te vinden in een tijd waarin bij wedstrijden in de competitie van Albanie zelfs al scouts van 3 clubs zitten te kijken?
Ja, Götze kwam de laatste dag, maar dat was iets heel anders.....

Twee jaar terug kiest men eindelijk voor een lange termijn visie en dus vol voor de benadering van Schmidt (ongeacht of je dat zag zitten, men koos wel!) en als het dan na anderhalf seizoen eindelijk loopt is hij al min of meer weggejaagd en kun je weer beginnen.
Vervolgens gaan we weer terug naar de bekende ons-kent-ons, veel te gemoedelijke, amicale sfeer en komt RvN en daarna ook Brands weer.
Het wordt gewoon tijd voor een frisse, niet uit het PSV-nest komende staf die ook eens onvertogen durft te zeggen dat iets of iemand gewoon helemaal ruk is. Hopelijk kan Stewart hierin een beginnetje maken en haalt hij meer mensen met een harde benadering binnen.
Al is het nog maar de vraag of men in Eindhoven met zulke minder begripvolle karakters kan omgaan.
Elke voetbalkenner legt al sinds de zomer de vinger op de zere plek (verdediging is ruk) en toch gewoon na de winterstop verder modderen met Obispo, Teze, Ramalho? Allemaal niveau NEC, Sparta of Utrecht. Nog even zo doorkloten en we zitten daadwerkelijk op dat niveau.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 20 februari 2023 om 14:54:

Het probleem bij PSV is niet Ruud van Nistelrooy. Ruud is een beginnende trainer, daar heeft PSV heel bewust voor gekozen. Natuurlijk maakt hij ook soms fouten. Zijn wisselbeleid kan ik niet altijd volgen, en de instelling waarmee de wedstrijd tegen Cambuur bijv. is weggegeven, dat kun je een trainer zeker (mede) kwalijk nemen.

Het probleem bij PSV is veel breder. En in mijn ogen komt dat nu, na het WK in Qatar, allemaal tot uiting. Er lijkt een tijdlang volslagen wanbeleid te zijn gevoerd, waardoor PSV nu met de rug tegen de muur staat. Financieel gezien. En dat heeft sportieve gevolgen.

Er zijn dit seizoen op meerdere momenten keuzes gemaakt die niet goed hebben uitgepakt. De huur van Hoever en Savio. De verkoop van Gakpo en Madueke. Het aantrekken van peperdure, niet wedstrijdfitte spelers die bij de geringste belasting weer een spierblessure oplopen.

Natuurlijk gaat niet alles fout. Het aantrekken van Xavi Simons blijkt een gouden zet. We hebben een prima keeper op doel. En van de huur van Van Aanholt zijn we ook niet zwakker geworden. En ook Brantwaithe, wat ik eerst ook een vreemde huur vond, doet het prima.

Echter heeft Van Nistelrooij een middelmatige selectie gekregen waarvan met Cody Gakpo de belangrijkste speler ook nog in de winter verkocht is. Op dit moment hebben we nauwelijks voldoende aanvallers, laat staan jongens met de kwaliteit die we bij PSV-1 nodig hebben om wedstrijden te beslissen.

En natuurlijk waren we tegen Sevilla de eerste 40 minuten zeker niet de mindere. Maar het staat in de 55e minuut wel 3-0. En natuurlijk hadden we op basis van de kansenverhouding gewoon van Utrecht moeten winnen. Maar het is 2-2 geworden. En zo zijn de 3-0 nederlaag in Leeuwarden, de 4-2 in Groningen, de 2-2 in Sittard en de 1-0 in Emmen ook geen slechte dromen, maar waargebeurde verhalen.

Dus kun je maar 1 conclusie trekken. De kwaliteit van dit elftal is ver onder de maat die PSV moet nastreven. Door oplevingen van Gakpo leek het in de eerste seizoenshelft af en toe nog wat. Maar dit elftal gaat dit seizoen 4e of 5e worden. Hoeveel hoop we door een goede fase in een wedstrijd ook steeds weer krijgen. Het is gewoon continu wachten op de volgende oliedomme actie waarmee een wedstrijd verkloot gaat worden. Daar gaat Van Nistelrooy niks aan kunnen veranderen en Marcel Brands ook niet (in dit seizoen).



Als je Ruud van Nistelrooij vrij wil pleiten voor de situatie waarin we zitten kun je al deze argumenten gebruiken. Ik ben het er niet mee eens overigens.

Als Roger dit jaar trainer was geweest had Saibari niet rechtsbuiten gespeeld tegen Rangers (Moneygame) en zeker niet 7 maanden later tegen Sevilla. Die had een speler er neer gezet die in de basis betrouwbaar is en die zich iets moet aanpassen op een andere positie. Ik denk bv een Veerman op rechts, of Gakpo in de spits en Veerman op links toen Luuk uitviel. Of Mwene of Mauro op rechtsvoor of zelfs Vertessen. Roger heeft niet naar Bakayoko omgekeken en in de JCS liet hij precies zien waarom (werd ook niet geholpen door Hoever). Roger zou in mijn ogen nooit onvoorwaardelijk kiezen voor Teze en Obispo. En onder aan de streep hebben die spelers wel één ding gemeen.... het is eigen jeugd die eigenlijk niet voldoet voor de rol die ze nu krijgen.

Ik kan het niet accepteren dat als ons middenveld weggespeeld wordt tegen vrijwel elke willekeurige tegenstander dat IK de kwaliteiten van Sangaré/Guti/Veerman overschat en dat Ruud met die 3 gasten niet een middenveld bij elkaar kan kleien wat de lakens uitdeelt in de ED. Het is altijd Til ipv de 3e middenvelder en nooit het systeem of manier van spelen aanpassen. Blijven herhalen en doorgaan op iets wat niet werkt vind ik een hele slechte eigenschap van een trainer. En qua verdediging is hij inderdaad met handen en voeten gebonden en ben ik al blij dat hij inziet dat Jarred de beste is maar waarom nooit Teze-Jarred?

Je moet scoren uit bij Utrecht en je hebt een nieuwe frisse jongen op de bank, die notabene nog een week eerder scoorde terwijl Saibari tegen Sevilla de enige kans verprutste, en je kiest voor Saibari. Wat gebeurt er vervolgens... in de laatste seconde komt ie voor zijn voeten en hij laat 2 punten liggen. Net zoals hij uit bij Fortuna die bal verspeelde op een onbegrijpelijke wijze diep op de 2e helft bij Fortuna. Die voorliefde voor spelers uit eigen jeugd is niet gezond in mijn ogen. Saibari heeft 22 optredens als aanvaller bij PSV 1 en geen goal gemaakt. Als je hem dan gebruikt om een voorsprong te verdedigen dan is dat nog ergens te begrijpen maar niet als je juist een goal nodig hebt.

Denk Teze, Obispo, Bakayoko en Saibari weg en zet er 4 volwassen mannen neer en dit team gaat veel meer betrouwbaar zijn. Zet Mauro rechtsbuiten, zet Mwene rechtsback, zet Ramalho centraal (eventueel Guti ipv Til) en dan heb je de gasten die voor ons de kastanjes uit het vuur haalde vorig jaar weer in het team. Geef hen de sleutels om ieder geval tot de laatste weken nog ergens voor te spelen.

Waar Ruud niet zo veel aan kan doen is dat we nu Gakpo/Madueke kwijt zijn en El Ghazi/Hazard geblesseerd zijn. Dat is puur wanbeleid van Brands en daar kun je Ruud niet op afrekenen. Toch zou het lekker zijn als hij iets zou bedenken waardoor we niet met een middenvelder als rechtsbuiten hoeven te spelen en we niet met het duo Bakayoko en Teze op rechts zo eenvoudig te kloppen zijn.

In mijn ogen zit PSV in een dwangbuis en kunnen ze Ruud niet weg sturen na alles wat er in 11 maanden is gebeurd. Maar het zou eigenlijk wel moeten om vooruit te kunnen is mijn mening. Dus met pijn in mijn hart zeg ik dat PSV beter is zonder Ruud dan met Ruud. Bij Roger heb ik altijd gezegd dat het een topmanager was en geen toptrainer en ik denk dat Ruud een geweldige manager is die kan inspireren en motiveren maar ik vind het geen goede trainer. Of hij dat ooit kan worden is zeker niet uit te sluiten maar het is in mijn ogen niet vergelijkbaar met Cocu in zijn eerste jaar.

 

+7/-0

Ruud had natuurlijk in eerste instantie al (nog) niet aangesteld moeten worden, hoofdtrainer van het eerste is geen plek om trainers op te leiden bij een topclub. Had gewoon eerst ervaring op moeten doen en boven verwachting moeten presteren bij een middenmoter of subtopper. Wat dat betreft vind ik ook vooral dat Brands gefaald heeft door Ruud überhaupt te overwegen en wanneer hij aan geeft meer ervaring op te willen doen om hem toch om te lullen.

Er is bewust gekozen voor 1 à 2 seizoenen met tegenvallende resultaten met een beginnende trainer. Wellicht dat ze dachten dat Fred voldoende zou zijn om de schade te beperken, maar het is wel erg raar en opportunistisch om Ruud eruit te knikkeren wanneer hij presteert zoals je had kunnen verwachten terwijl hij nu juist bijna een jaar aan ervaring bij het eerste heeft.

Met van Bommel was het eigenlijk verbazingwekkend hoe goed hij startte, maar dat ging na de eerste paar tegenslagen ook gelijk mis en hij had in ieder geval in de jeugdopleiding goede resultaten gehaald als trainer. Cocu had ook anderhalf jaar nodig voordat hij ging presteren. (Nee hij draaide dat top seizoen niet in zijn eerste jaar zoals hier weleens onterecht geroepen is)

Oftewel, ik was het er totaal niet mee eens dat hij werd aangesteld, maar nu kan je beter dit en waarschijnlijk komend seizoen uitzitten. Anders had je hem gewoon nooit aan moeten stellen. Dat Schmidt maar voor 2 seizoenen was gehaald vind ik ook nog steeds een grandioos domme gang van zaken. Die had je gewoon gelijk voor 4 a 5 jaar moeten houden of nooit aan moeten stellen, dan kan je iets opbouwen.

 

+1/-0

Ruud en zijn spelers denken zeker waarom zullen we ons best doen tegen vitesse nu feyenoord van ajax heeft gewonnen. Kunnen we toch geen kampioen meer worden.

Ruud van nistelrooij schaam je diep 2e plek is voorronde cl wat psv hard nodig heeft.

Na dit seizoen van veel spelers afscheid nemen en opzoek naar een gemotiveerde trainer die wel wil winnen en kampioen worden.

 

+1/-0

Wat een drama weer. Wat een lamlendig zooitje. Heb je vandaag zowaar kans om goede zaken te doen om je misschien nog te mengen in de strijd voor de tweede plek en CL voetbal. En dan kom je zo ongeïnspireerd voor de dag. Kansloze bende. Misschien kunnen ze die meneer met die snor uit Utrecht even de kleedkamer insturen om een donderpreek te houden. Al zal het niet veel uithalen. Morgen weer betaaldag. Kunnen de heren weer een nieuwe sportwagen laten aanrukken en zelfvoldaan wat kiekjes plaatsen op social media met hun nieuwste aanwinst. Ruud, houd alsjeblieft de eer aan jezelf anders ben je straks onvermijdelijk het volgende PSV icoon dat van zijn sokkel valt. Het seizoen is zo al pijnlijk genoeg.

 

+1/-0

Ruud van nistelrooij per direct ontslaan en die niets nut van een fred rutten erbij. Zet guus hiddink die laatste paar wedstrijden maar voor de groep.

Daarnaast na dit seizoen afscheid nemen van drommel, mwene, ramalho, teze, obispo, sangare, til, luuk de jong, saibari en de spelers die nu al verhuurd zijn.

Van het overgebleven geld van gakpo, madueke en de verkoop van deze spelers een nieuw elftal opbouwen met een trainer als Pascal janssen van az.

 

+1/-0

Pascal Janssen van AZ verliest gisteren anders ook gewoon van FC Twente en heeft precies even weinig punten gehaald als PSV. En het argument dat die trainer het met minder goed materiaal moet doen dan RvN, waag ik ten zeerste te betwijfelen. De door ons als held binnengehaalde Luuk de Jong raakt geen pepernoot, heeft nauwelijks aandeel in het veldspel en het enige wat hij doet is ballen doorkoppen in het luchtledige. Dan is Pavlidis echt geen mindere speler. En het gros van de rest van onze selectie is ook middelmaat troef. Is zo'n Tijani Reinders bijvoorbeeld minder dan Veerman?

Maar goed, dit topic gaat over Ruud van Nistelrooij en gisteren ben ik (voor de zoveelste keer) weer geschrokken van PSV en van de reacties achteraf. Hoe vaak is er de afgelopen 5 jaar niet geroepen dat de instelling echt anders moet? Ruud zei gisteren volgens het artikel op onze voorpagina dat het na onze openingsgoal passief werd. Naast het feit dat we die openingsgoal door een kluts-assist cadeau kregen en ik PSV ook in de eerste 8 minuten niet heel actief vond, ben je dus 82 van de 90 minuten passief. Een schandalige conclusie! En los van een blessure wissel je dan pas in de 80e minuut door Hazard in te brengen? Terwijl je ook Til nog op de bank hebt zitten en je tegen Sevilla hebt gezien dat de aanpak "pompen of verzuipen" best kan werken.

PSV moet zich dit jaar echt kapot schamen. Je bent gvd al zovaak tegen de lamp gelopen. Je bent Europees uitgeschakeld. Je moet tegen een zwakke ploeg die in een hele moeilijke fase zit. En je bent gewoon te lam of te lui om met volle inzet zo'n wedstrijd in te gaan. Vitesse kan er, net als Fortuna en Emmen, helemaal niks van. En toch verlies je daar dit jaar al 7 totaal onnodige punten.

Op basis van gisteren krijgen Sangaré, El Ghazi, Luuk de Jong, Veerman en Fabio Silva van mij een diepe onvoldoende. Niet zozeer vanwege die eigen goal, maar ik heb Sangaré gisteren niet op 1 goede actie kunnen betrappen. Bakayoko had na 5 minuten in de 2e helft al meer laten zien dan El Ghazi in de hele eerste helft. En Fabio Silva was onmachtig in aanvallend opzicht en in verdedigend opzicht was hij regelmatig te laat, waardoor Vitesse nog bijna de 2-1 maakte ook.

Nee, voor de pot van gisteren mag nagenoeg het hele elftal inclusief de technische staf zich heel diep schamen. Er moet wel een godswonder gebeuren als wij nog 2e willen worden. Niet zozeer omdat we er slecht voorstaan, maar omdat ik me niet kan voorstellen dat een ploeg met deze matige instelling niet nog meer onnodig puntverlies gaat leiden.

 

+1/-0

Ruud mag zich op basis van gisteren schamen natuurlijk. En ik deel de zorg dat zijn verklaringen niet perse een opstap zijn naar oplossingen. Ik ben juist bang dat hij over 2 weken weer Teze/Obispo gaat opstellen en weer gaat rommelen met de as.

De vraag der vragen is simpel; haalt Ruud voldoende uit deze selectie? Niemand zal zeggen dat de selectie geen hiaten heeft, zeker na januari, maar er zit toch genoeg kwaliteit in om dit soort wedstrijden te winnen. Buiten het feit dat je weeeeer uit niet wint en weeeer niet tegen een laagvlieger geef je tegenstanders ook gewoon vertrouwen. Als we straks uit bij Volendam spelen weet je dat Volendam erop vertrouwt dat ze kans hebben en dat doet iets met die teams. Geloof is net zo belangrijk als inzet en ik denk dat geloof bij ons team achter blijft en niet de inzet. Het lijkt alsof de spelers weten dat het niet loopt zoals het moet en dat ze wel willen maar het niet kunnen opbuigen omdat er dingen van hen verwacht wordt wat niet realistisch is.

Er gaat teveel fout om te vertrouwen dat Ruud op de korte of lange termijn succesvol gaat zijn met PSV. De vraag is nu of je het acceptabel vind als je met hem 2e wordt en de beker wint. Niet dat ik denk dat één van beide gaat gebeuren maar die kans gaat hij nog krijgen van PSV.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij