Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] Tweeluik met Glasgow Rangers

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Hoe kijken jullie tegen de wedstrijden aan met Glasgow rangers? Op papier moet het kunnen (dat idee had ik echter vorig jaar ook), toen moest het ook kunnen op papier.

In mijn ogen is eerst uit ook een voordeel. Als je daar de schade kunt beperken zou je normaal gesproken dit thuis moeten kunnen herstellen. Daarnaast, mocht het uitlopen op verlenging kan je dit beter in eigen huis doen.

Grootste wijzigingen tov van vorig jaar:

PSV:
Verdediging: Boscagli en van Aanholt ipv Obispo en Max
Vleugels: Lang en Bakayoko ipv Gakpo en Saibari

Middenveld: vorig jaar speelde we met 2 controleurs (Guti & Sangare)

Glasgow:
Middenveld: Cantwell en Cifuentes ipv Davis en Lundstrom
Aanval: Sima, Dessers, Lammers en Danilo ipv Colak, Tillman en Kent

Ik heb beide wedstrijden tegen Servette gezien, ik was niet onder de indruk, ik zie nog geen echt team bij Rangers, terwijl ze er individueel op papier beter voor zouden moeten staan tov vorig jaar.

 

+1/-0

Vorig jaar had het niet alleen op papier gekund, maar had het ook op het veld moeten gebeuren. PSV was niet de mindere in Glasgow en was in de thuiswedstrijd totaal niet zichzelf. Toen tot overmaat van ramp ook Luuk nog uitviel, terwijl we geen reservespits hadden, leek het helemaal nergens meer op. Maar ik vind nog steeds dat PSV die tweestrijd gewoon had moeten winnen.

Dit jaar denk ik er hetzelfde over. Rangers is een grote club, met een grote aanhang, mooi stadion en een fraaie historie. Maar binnen het financiële geweld is het voor de Schotse topclubs ook onmogelijk geworden om te concurreren met de Engelse ploegen en dat zie je voor mijn gevoel duidelijk terug in de kwaliteit van zowel Celtic en Rangers.

Danilo was niet goed genoeg voor Ajax en eigenlijk ook niet goed genoeg voor Feyenoord. Het is geen slechte spits en het is zeker iemand die ons pijn zou kunnen doen, maar echt bang hoeven we van hem niet te worden. Zelfde geldt voor Sam Lammers, die het na zijn vertrek uit Eindhoven nergens heeft laten zien. Dessers heeft een paar goede jaren gehad, maar is een soort voetbalnomade die elk jaar ergens anders neerstrijkt en dat zijn toch meestal ook niet de meest waardevolle spelers. De rest van het elftal van de Schotten ken ik niet, al is die Tavernier natuurlijk wel een speler waar we voor op moeten passen.

De wijzigingen van PSV heb je mooi opgesomd in de openingspost, maar het grote verschil vind ik het voetbal wat er gespeeld wordt. We willen graag de bal hebben en zijn mijns inziens ook een stuk comfortabeler aan de bal dan in het afgelopen seizoen. Dat komt in mijn ogen toch door de voetbalfilosofie en de bijbehorende positionering op het veld.

Gaan we winnen? Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. We gaan 2 wedstrijden onder hele grote druk spelen, waar momenten met blessures, kaarten, arbitrage belangrijke wendingen in kunnen hebben. Maar normaalgesproken zou je toch moeten zeggen dat PSV voldoende kwaliteit moet hebben om te winnen. Eerst volgende week in Glasgow een goede stap zetten en de week daarna het dit keer wel thuis afmaken. Laten we ook niet vergeten dat van de 3 Rangers-goals vorig jaar, er 2 zijn weggegeven door PSV. Benitez die grabbelde bij die vrije trap in Glasgow en (als ik me niet vergis) Ramalho die onnodig en dodelijk balverlies leidde in Eindhoven.

 

+4/-0

Deze keer pakken we ze en gaan we het miljoenen bal weer in 🍻😊

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 16 augustus 2023 om 12:52:

Vorig jaar had het niet alleen op papier gekund, maar had het ook op het veld moeten gebeuren. PSV was niet de mindere in Glasgow en was in de thuiswedstrijd totaal niet zichzelf. Toen tot overmaat van ramp ook Luuk nog uitviel, terwijl we geen reservespits hadden, leek het helemaal nergens meer op. Maar ik vind nog steeds dat PSV die tweestrijd gewoon had moeten winnen.

Dit jaar denk ik er hetzelfde over. Rangers is een grote club, met een grote aanhang, mooi stadion en een fraaie historie. Maar binnen het financiële geweld is het voor de Schotse topclubs ook onmogelijk geworden om te concurreren met de Engelse ploegen en dat zie je voor mijn gevoel duidelijk terug in de kwaliteit van zowel Celtic en Rangers.

Danilo was niet goed genoeg voor Ajax en eigenlijk ook niet goed genoeg voor Feyenoord. Het is geen slechte spits en het is zeker iemand die ons pijn zou kunnen doen, maar echt bang hoeven we van hem niet te worden. Zelfde geldt voor Sam Lammers, die het na zijn vertrek uit Eindhoven nergens heeft laten zien. Dessers heeft een paar goede jaren gehad, maar is een soort voetbalnomade die elk jaar ergens anders neerstrijkt en dat zijn toch meestal ook niet de meest waardevolle spelers. De rest van het elftal van de Schotten ken ik niet, al is die Tavernier natuurlijk wel een speler waar we voor op moeten passen.

De wijzigingen van PSV heb je mooi opgesomd in de openingspost, maar het grote verschil vind ik het voetbal wat er gespeeld wordt. We willen graag de bal hebben en zijn mijns inziens ook een stuk comfortabeler aan de bal dan in het afgelopen seizoen. Dat komt in mijn ogen toch door de voetbalfilosofie en de bijbehorende positionering op het veld.

Gaan we winnen? Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. We gaan 2 wedstrijden onder hele grote druk spelen, waar momenten met blessures, kaarten, arbitrage belangrijke wendingen in kunnen hebben. Maar normaalgesproken zou je toch moeten zeggen dat PSV voldoende kwaliteit moet hebben om te winnen. Eerst volgende week in Glasgow een goede stap zetten en de week daarna het dit keer wel thuis afmaken. Laten we ook niet vergeten dat van de 3 Rangers-goals vorig jaar, er 2 zijn weggegeven door PSV. Benitez die grabbelde bij die vrije trap in Glasgow en (als ik me niet vergis) Ramalho die onnodig en dodelijk balverlies leidde in Eindhoven.



Altijd prettig om jouw stukjes te lezen, dank daar voor 🍻

 

+3/-0

Het kersverse nieuws dat Schouten is toegevoegd aan de selectie. Stel Sangare zou nog bij PSV spelen de komende weken. Zou een volgende middenveld dan wellicht wat meer balans brengen in het team. Om de verdediging wat meer hulp te geven?

Sangare - Schouten
Veerman

 

+1/-0

Er kan zoveel gebeuren dat 'op papier' niet telt. Als wij spelen zoals gisteren dan krijgen we het zwaarder dan vorig jaar en spelen we zoals tegen Feyenoord dan zijn we zwaar de favoriet in mijn ogen. Niet alleen omdat we meer individuele kwaliteit hebben maar vooral omdat we qua voetbal (pressing) een mismatch voor hun zijn. Als zij enkel die bal naar voren rossen omdat ze niet onder de druk uit kunnen voetballen gaan we straks 70% balbezit hebben en dan valt die bal vast wel een paar keer goed. Luuk door de lucht, Lang in de kleine ruimtes, Bakayoko Veerman of Lang vanaf randje 16... het kan allemaal.

Zoals Maarten Wijffels vanmorgen zo mooi zei in de Podcast van het AD; Vorig jaar waren we veel te angstig, we vingen ze op ipv afjagen en als je dan zelf een foutje maakt dan wordt het ineens lastig. En ook als je net Vertessen en Madueke kwijt bent met een blessure en Luuk daar ook nog bij komt. Dit gaat Bosz niet overkomen.

Ik vrees een beetje voor Ibrox omdat het wel echt een sfeervol stadion is en met een achterstand ineens iedereen in paniek kan schieten. Kom je daar op voorsprong dan maak ik me geen enkele zorgen. Blijft het 0-0... helemaal prima.

 

+1/-0

Ik denk dat er dit seizoen weinig 0-0 wedstrijden gaan komen voor PSV.
Persoonlijk had ik liever thuis begonnen, maar het is niet anders. Lang terug is wel van levensbelang.

 

+1/-0

Ik zeg “slopen”!

CL -> here we come!

 

+3/-0

Ik schat persoonlijk de Rangers niet hoger in dan Sturm Graz. Ik denk dat wij zelf onze grootste tegenstander zijn. Met Bosz voor de groep been ik niet bang voor eventuele onderschatting en daarnaast willen de spelers zo enorm graag en willen ze ook nog eens revanche.
Makkelijk zal het zeker niet worden. Blijven ze bij de les in tegenstelling tot sommige momenten gisteren, dan gaan we het redden.
Tegen Graz was het soms net een voetje tegen de bal om zeer gevaarlijke momenten voor Graz nipt te voorkomen. Is dat voetje er niet... Vorig jaar inderdaad een blunder van Benitez (en toch ook Obispo dacht ik).
Hoop dat Lang erbij is en zo niet dat Babadi speelt en niet Vertessen want die viel mij niet mee als basisspeler. Tot slot nog wat meer scherpte voor de goal, want Saibari (2x) en Til misten 100% kansen.
ps Laat van aanholt alsjeblieft nooit meer met rechts op doel schieten.
ps 2 PSV-Rangers 3-1 Rangers-PSV 1-2

 

+2/-0

Toch even om de hosanna stemming te temperen. De afgelopen jaren zijn we er op Benfica na ook uitgevlogen tegen de mindere tegenstander. Het kan dus zeker weer gebeuren.

De verdediging is nog steeds uitermate matig dus zo heel zeker ben ik er niet van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psvdebeste23 schreef op 16 augustus 2023 om 21:37:

Toch even om de hosanna stemming te temperen. De afgelopen jaren zijn we er op Benfica na ook uitgevlogen tegen de mindere tegenstander. Het kan dus zeker weer gebeuren.

De verdediging is nog steeds uitermate matig dus zo heel zeker ben ik er niet van.



Ja en dit seizoen kan het ook goed gaat voor PSV. Ik zie een compleet ander PSV en een andere mindset. Natuurlijk kan het fout gaan maar dat risico loop je altijd. Beetje positiviteit is ook wel eens prettig.

 

+4/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Afhankelijk van het resultaat in de uitwedstrijd zal de druk er (weer) vol op staan in de thuiswedstrijd, maar ik heb er wel vertrouwen in dat we het dit jaar wel halen. Sterkere selectie, andere manier van spelen en Rangers is er niet sterker op geworden. Zag beelden van hun wedstrijd tegen Servette en dat was niets beter dan Sturm Graz. Als PSV naar behoren speelt dan komt dit goed. (en about time, eindelijk weer eens echt CL voetbal in Eindje!!!)

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 17 augustus 2023 om 17:18:

Afhankelijk van het resultaat in de uitwedstrijd zal de druk er (weer) vol op staan in de thuiswedstrijd, maar ik heb er wel vertrouwen in dat we het dit jaar wel halen. Sterkere selectie, andere manier van spelen en Rangers is er niet sterker op geworden. Zag beelden van hun wedstrijd tegen Servette en dat was niets beter dan Sturm Graz. Als PSV naar behoren speelt dan komt dit goed. (en about time, eindelijk weer eens echt CL voetbal in Eindje!!!)



De druk staat er sowieso vol op. Zowel uit als thuis. Dit zijn wedstrijden waar je waarschijnlijk niet met 2 doelpunten verschil de return wedstrijd speelt. Dus de marge zal klein zijn (negatief of positief), dus de druk is groot.

Selectie PSV
Wat betreft de selectie. Onze selectie is sterker zeg je, maar vorig jaar was de selectie vrij gelijkwaardig, echter hadden we Gakpo ipv Lang. Wel denk ik dat onze manier van spelen op dit moment beter is.

Selectie Glasgow
Glasgow heeft individueel niet ingeleverd, maar ze hebben 7 nieuwe spelers die ze moeten inpassen in hun elftal, dit kost tijd en lukt op dit moment nog niet. We treffen ze dus wel op het goede moment.

Laten we hopen dat het meezit :psv

 

+2/-0

Ik zie het eerlijk gezegd best gebeuren dat we met een 1-3 of meer naar huis gaan. De uitslagen van Rangers vorig jaar in Europa:
St Gillis 3-0
PSV 2-2
Napoli 0-3
Liverpool 1-7
Ajax 1-3

Nu dus 2-1 tegen een Zwitserse middenmoter. Waarom zouden wij niet ruim moeten kunnen winnen?

 

+1/-0

Omdat je altijd weer tegen een knullige tegentreffen kunt aanlopen met deze verdediging.
Sturm Graz was ruk maar toch geef je nog best wat mogelijkheden aan ze om te scoren gewoon door slapte,
verkeerd positioneren of niet meespringen bij kopduels.
Pas bij een marge van 3 kun je een beetje achterover hangen, anders hangt telkens de dreiging van de
aansluitingstreffer door gepruts en dus weer billenknijpen in de lucht.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 18 augustus 2023 om 11:10:

Omdat je altijd weer tegen een knullige tegentreffen kunt aanlopen met deze verdediging.
Sturm Graz was ruk maar toch geef je nog best wat mogelijkheden aan ze om te scoren gewoon door slapte,
verkeerd positioneren of niet meespringen bij kopduels.
Pas bij een marge van 3 kun je een beetje achterover hangen, anders hangt telkens de dreiging van de
aansluitingstreffer door gepruts en dus weer billenknijpen in de lucht.



Ja dat kan met elke verdediging. Zo zie je Bayern ook met 3-0 verliezen van Red Bull als ze hun dag niet hebben. Zo zie je Panathinaikos ook winnen van Marseille. Terwijl Marseille op papier 6x zo groot is.

Hopelijk wil Glasgow vooruit voetballen, dan geven ze ook automatisch wat ruimte weg voor PSV. Het is misschien nog wel fijner voetballen dan tegen clubs die zich ingraven.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 18 augustus 2023 om 10:49:

Ik zie het eerlijk gezegd best gebeuren dat we met een 1-3 of meer naar huis gaan. De uitslagen van Rangers vorig jaar in Europa:
St Gillis 3-0
PSV 2-2
Napoli 0-3
Liverpool 1-7
Ajax 1-3

Nu dus 2-1 tegen een Zwitserse middenmoter. Waarom zouden wij niet ruim moeten kunnen winnen?



Als je 100 scenario's uitdenkt voor deze wedstrijd, dan zitten daar waarschijnlijk ook wel een aantal bij dat we ruim winnen. En naar mijn verwachting een veel kleiner aantal dat we ruim verliezen. Maar ook dat behoort tot de mogelijkheden.. Remember Groningen vorig jaar: 40 minuten niks aan het handje en een paar minuten later met 3-0 achterstaan.

Rangers is een Britse club en zal zeker niet op strijdlust willen gaan verliezen. Reken dus maar dat het een heet avondje zal gaan worden op Ibrox. Als PSV zoveel rust aan de bal heeft als tegen Feyenoord, dan is het meest waarschijnlijke scenario dat we ze voetballend de baas zullen zijn. Maar ook Feyenoord kwam toch tot een behoorlijk aantal kansen vanwege een portie opportunisme in het spel.

Ik verwacht daarom toch ook een uitslag die dicht bij elkaar ligt. Een gelijkspel of maximaal 1 goal verschil. En dan is het afhankelijk van kleine momentjes, blunders en geniale ingevingen wie er aan het langste eind trekt. En hopelijk zijn wij dat. Het vertrouwen is er in ieder geval!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 18 augustus 2023 om 09:44:

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 17 augustus 2023 om 17:18:

Afhankelijk van het resultaat in de uitwedstrijd zal de druk er (weer) vol op staan in de thuiswedstrijd, maar ik heb er wel vertrouwen in dat we het dit jaar wel halen. Sterkere selectie, andere manier van spelen en Rangers is er niet sterker op geworden. Zag beelden van hun wedstrijd tegen Servette en dat was niets beter dan Sturm Graz. Als PSV naar behoren speelt dan komt dit goed. (en about time, eindelijk weer eens echt CL voetbal in Eindje!!!)



Selectie PSV
Wat betreft de selectie. Onze selectie is sterker zeg je, maar vorig jaar was de selectie vrij gelijkwaardig, echter hadden we Gakpo ipv Lang. Wel denk ik dat onze manier van spelen op dit moment beter is.



Dat is eigenlijk ook wat ik probeerde aan te geven; niet helemaal duidelijk verwoord; selectie is min of meer gelijkwaardig, maar ik denk dat we nu een beter team zijn / hebben dan vorig seizoen om deze tijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 18 augustus 2023 om 11:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 18 augustus 2023 om 11:10:

Omdat je altijd weer tegen een knullige tegentreffen kunt aanlopen met deze verdediging.
Sturm Graz was ruk maar toch geef je nog best wat mogelijkheden aan ze om te scoren gewoon door slapte,
verkeerd positioneren of niet meespringen bij kopduels.
Pas bij een marge van 3 kun je een beetje achterover hangen, anders hangt telkens de dreiging van de
aansluitingstreffer door gepruts en dus weer billenknijpen in de lucht.



Ja dat kan met elke verdediging. Zo zie je Bayern ook met 3-0 verliezen van Red Bull als ze hun dag niet hebben. Zo zie je Panathinaikos ook winnen van Marseille. Terwijl Marseille op papier 6x zo groot is.




Dat kan zeker, maar feit is dat onze verdediging al jaren ruk is. Dus het wantrouwen is niet geheel nergens op gebaseerd.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] Tweeluik met Glasgow Rangers