Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] Tweeluik met Glasgow Rangers

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Het leek me geen buitenspel, gezien de maailijnen van het veld. En je mag er wel vanuit gaan dat de VAR hier wel een lijntje overheen gelegd heeft. Wellicht dat wij als kijker in Europese wedstrijden deze lijn niet te zien krijgen?

 

+1/-0

Ik was tijdens de wedstrijd overtuigd dat het buitenspel was. Zeer verbaasd ook dat de vlag niet omhoog ging toen de bal in het netje lag. Bij het zien van de herhaling zag ik dat het close was, maar had ik nog steeds het gevoel dat het buitenspel was. Aangezien ik in de veronderstelling ben dat de UEFA zeer geavanceerde buitenspelsoftware gebruikt, ga ik ervan uit dat er geen sprake is van buitenspel.

Verder denk ik dat PSV gedomineerd heeft, de wedstrijd in handen had en ook diverse momenten heeft gecreëerd waarop ze konden scoren. Ik ben het wel met PSV Oisterwijk eens dat je moet oppassen dat je niet tevreden bent met balbezit alleen. Het balbezit moet een doel dienen en je moet dat wel kunnen omzetten in kansen. Je ziet in deze wedstrijd eigenlijk dat de gevaarlijkste momenten allemaal voor de Rangers waren. Ze hebben 2 goals gemaakt, vlak na rust een heel gevaarlijk moment met Tavernier en aan het einde met dat schot van Montrose vlak over de kruising en de kans van Lammers / Danilo. Wij kunnen daar een heel goed doelpunt tegenover zetten, een goal uit een dood spelmoment en verder vooral wat kleinere mogelijkheden en schietkansen. Eigenlijk kom je me 2-2 dus goed weg, ondanks dat je voetballend in grote delen van de wedstrijd veel beter bent geweest.

Deze kwetsbaarheid komt tot nu toe terug in élke wedstrijd die we gespeeld hebben. Zowel Utrecht, Vitesse, Sturm Graz, Feyenoord als Rangers hebben best wat kansen gekregen. Tot nu toe zijn alle resultaten naar behoren geweest, maar dat blijft natuurlijk niet goed gaan.

Op basis van het wedstrijdbeeld zou je zeggen dat we ons volgende week moeten kunnen kwalificeren. Maar zeiden we dat vorig jaar niet ook?

Tot slot: de uitblinkers voor mij was Jordan Teze. Aanwezig, niet te kloppen in de duels en kiest goed zijn momenten om zich met de aanval te bemoeien. Aan de linkerkant was het altijd weer afwachten of Dest of Lang de voorste man was. Het deed me af en toe weer denken aan Max die zoveel aan aanvallen dacht dat hij vergat dat hij eigenlijk verdediger was.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 23 augustus 2023 om 09:00:

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 23 augustus 2023 om 08:29:

Ik zou de trainer deze week nog ontslaan. Want met die Co Adriaanse zelfmoordvoetbal schieten we geen meter op. Uit in Graz was het al kantje boord, maar bij Rangers werkt het dus al niet.
Koning van het balbezit, 1 kans in 70% bal bezit, 2 goals en 2 kansen tegen in 30% wanneer je de bal niet hebt. Ongekende (negatieve) cijfers.



Ongekende negatieve praatjes met je waan van de dag "ik zou de trainer deze week nog ontslaan". Man man man, we zijn net begonnen en het begint ergens op te lijken en we hebben kans ons volgende week te plaatsen voor de CL. Zeker als er nog minstens een goede verdediger komt maar nee jij ontslaat Bosz het liefst meteen.. Wat ben ik blij dat jij alleen maar "supporter" bent en geen persoon die ergens over gaat binnen de club :\(




Dit van de persoon die verdedigers gratis weg wil geven.... Ongekend. Bosz heeft nergens gepresteerd nergens. En wie geeft mij de garantie dat.....

70% bal bezit 1 kans voor en 4 tegen...... Dat heeft niets te maken met net bezig zijn, dat is de stempel van Bosz, of het nu bij Ajax is, Dordmunt, Lyon of waar dan ook.

En het feit dat je wijst dat er een verdediger erbij moet komen, misschien heeft het met de spel opvatting te maken en niet met de kwaliteit van verdedigers. Wat kon de de verdediging bij de 1-0 doen? Wat kon de verdediging doen toen Lang in min 2 liep te prutsen.

PSV stelt al jaren de verkeerde trainer aan, of ze zijn school kinderen, of ze spelen Co Adriaanse voetbal.

We beginnen op het Ajax van het zuiden te lijken, we willen mooi voetbal en bal bezit. Winnen is secundair belang geworden.

 

+3/-4

open/sluit de onderstaande quote:

10.Diego schreef op 23 augustus 2023 om 09:23:

Wat bij mij vooral is blijven hangen; de 2-1 was toch duidelijk buitenspel?

Bij een wedstrijd van deze belangen, bij zo'n belangrijke goal geen herhaling met lijntjes gezien. Niet tijdens de wedstrijd en kan online ook niets vinden.

Ben ik de enige die me daarover verbaasd, of is er later in de uitzending nog duidelijkheid gekomen wat ik wellicht heb gemist?



Eens, dat is bijzonder vreemd inderdaad. Als een situatie zo riekt naar buitenspel krijg je over het algemeen de lijntjes te zien, maar nu inderdaad helemaal niet. Ook na afloop niet. Ben niet zo van de complotten of dat soort wapppie shit en er zal vast een goeie reden voor zijn, maar het komt de transparantie en het vertrouwen in het geheel niet ten goede wanneer er in dit soort twijfelgevallen geen bewijs geleverd wordt. :verlegen

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 23 augustus 2023 om 10:24:

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 23 augustus 2023 om 09:00:

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 23 augustus 2023 om 08:29:

Ik zou de trainer deze week nog ontslaan. Want met die Co Adriaanse zelfmoordvoetbal schieten we geen meter op. Uit in Graz was het al kantje boord, maar bij Rangers werkt het dus al niet.
Koning van het balbezit, 1 kans in 70% bal bezit, 2 goals en 2 kansen tegen in 30% wanneer je de bal niet hebt. Ongekende (negatieve) cijfers.



Ongekende negatieve praatjes met je waan van de dag "ik zou de trainer deze week nog ontslaan". Man man man, we zijn net begonnen en het begint ergens op te lijken en we hebben kans ons volgende week te plaatsen voor de CL. Zeker als er nog minstens een goede verdediger komt maar nee jij ontslaat Bosz het liefst meteen.. Wat ben ik blij dat jij alleen maar "supporter" bent en geen persoon die ergens over gaat binnen de club :\(




Dit van de persoon die verdedigers gratis weg wil geven.... Ongekend. Bosz heeft nergens gepresteerd nergens. En wie geeft mij de garantie dat.....

70% bal bezit 1 kans voor en 4 tegen...... Dat heeft niets te maken met net bezig zijn, dat is de stempel van Bosz, of het nu bij Ajax is, Dordmunt, Lyon of waar dan ook.

En het feit dat je wijst dat er een verdediger erbij moet komen, misschien heeft het met de spel opvatting te maken en niet met de kwaliteit van verdedigers. Wat kon de de verdediging bij de 1-0 doen? Wat kon de verdediging doen toen Lang in min 2 liep te prutsen.

PSV stelt al jaren de verkeerde trainer aan, of ze zijn school kinderen, of ze spelen Co Adriaanse voetbal.

We beginnen op het Ajax van het zuiden te lijken, we willen mooi voetbal en bal bezit. Winnen is secundair belang geworden.


Ik heb je een plusje gegeven omdat ik een eind in je verhaal mee ga,maar ik ben daarentegen wel voorstander van goed verzorgd voetbal,goed positiespel en veel balbezit.
Echter ben ik het er ook mee eens dat het veel sneller ergens toe moet leiden.
Dus de frequentie van het kansen creeren en het liefst zo effectief mogelijk moet duidelijk omhoog.
En daarin zal de tussenweg gevonden moeten worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 23 augustus 2023 om 10:34:

open/sluit de onderstaande quote:

10.Diego schreef op 23 augustus 2023 om 09:23:

Wat bij mij vooral is blijven hangen; de 2-1 was toch duidelijk buitenspel?

Bij een wedstrijd van deze belangen, bij zo'n belangrijke goal geen herhaling met lijntjes gezien. Niet tijdens de wedstrijd en kan online ook niets vinden.

Ben ik de enige die me daarover verbaasd, of is er later in de uitzending nog duidelijkheid gekomen wat ik wellicht heb gemist?



Eens, dat is bijzonder vreemd inderdaad. Als een situatie zo riekt naar buitenspel krijg je over het algemeen de lijntjes te zien, maar nu inderdaad helemaal niet. Ook na afloop niet. Ben niet zo van de complotten of dat soort wapppie shit en er zal vast een goeie reden voor zijn, maar het komt de transparantie en het vertrouwen in het geheel niet ten goede wanneer er in dit soort twijfelgevallen geen bewijs geleverd wordt. :verlegen


Inderdaad, als de technologie beschikbaar is en wordt ingezet, moet dit ook transparant gebeuren zodat daar geen enkele twijfel over kan bestaan. Laat maar zien waarop een beslissing wordt gebaseerd.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 23 augustus 2023 om 10:24:

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 23 augustus 2023 om 09:00:

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 23 augustus 2023 om 08:29:

Ik zou de trainer deze week nog ontslaan. Want met die Co Adriaanse zelfmoordvoetbal schieten we geen meter op. Uit in Graz was het al kantje boord, maar bij Rangers werkt het dus al niet.
Koning van het balbezit, 1 kans in 70% bal bezit, 2 goals en 2 kansen tegen in 30% wanneer je de bal niet hebt. Ongekende (negatieve) cijfers.



Ongekende negatieve praatjes met je waan van de dag "ik zou de trainer deze week nog ontslaan". Man man man, we zijn net begonnen en het begint ergens op te lijken en we hebben kans ons volgende week te plaatsen voor de CL. Zeker als er nog minstens een goede verdediger komt maar nee jij ontslaat Bosz het liefst meteen.. Wat ben ik blij dat jij alleen maar "supporter" bent en geen persoon die ergens over gaat binnen de club :\(




Dit van de persoon die verdedigers gratis weg wil geven.... Ongekend. Bosz heeft nergens gepresteerd nergens. En wie geeft mij de garantie dat.....

70% bal bezit 1 kans voor en 4 tegen...... Dat heeft niets te maken met net bezig zijn, dat is de stempel van Bosz, of het nu bij Ajax is, Dordmunt, Lyon of waar dan ook.

En het feit dat je wijst dat er een verdediger erbij moet komen, misschien heeft het met de spel opvatting te maken en niet met de kwaliteit van verdedigers. Wat kon de de verdediging bij de 1-0 doen? Wat kon de verdediging doen toen Lang in min 2 liep te prutsen.

PSV stelt al jaren de verkeerde trainer aan, of ze zijn school kinderen, of ze spelen Co Adriaanse voetbal.

We beginnen op het Ajax van het zuiden te lijken, we willen mooi voetbal en bal bezit. Winnen is secundair belang geworden.




Plusje erbij. Helemaal eens met je verhaal. Dit heb ik verschillende keren gezegd over het voetbal van Bosz. De beste man begint overal aardig (bij Dortmund 5 keer op rij begonnen bij zijn debuut) maar eens ploegen de tactiek doorhebben heeft hij niet het vermogen om zich aan te passen.

Dit gaat helaas ook bij ons PSV gebeuren. Schrijnend was een moment in de wedstrijd van gisteren waarbij Dest vlakbij het eigen strafschopgebied een voetballende oplossing zocht (die er niet was) terwijl hij door twee-drie man van Rangers onder druk werd gezet. Leuk dat voetballend denken maar tegelijkertijd levensgevaarlijk.

Ik ben er niet zeker van dat wij ons volgende week kwalificeren. Toen ik dat eerder zei werd ik op het forum een zuurpruim gevonden.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 23 augustus 2023 om 10:24:

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 23 augustus 2023 om 09:00:

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 23 augustus 2023 om 08:29:

Ik zou de trainer deze week nog ontslaan. Want met die Co Adriaanse zelfmoordvoetbal schieten we geen meter op. Uit in Graz was het al kantje boord, maar bij Rangers werkt het dus al niet.
Koning van het balbezit, 1 kans in 70% bal bezit, 2 goals en 2 kansen tegen in 30% wanneer je de bal niet hebt. Ongekende (negatieve) cijfers.



Ongekende negatieve praatjes met je waan van de dag "ik zou de trainer deze week nog ontslaan". Man man man, we zijn net begonnen en het begint ergens op te lijken en we hebben kans ons volgende week te plaatsen voor de CL. Zeker als er nog minstens een goede verdediger komt maar nee jij ontslaat Bosz het liefst meteen.. Wat ben ik blij dat jij alleen maar "supporter" bent en geen persoon die ergens over gaat binnen de club :\(




Dit van de persoon die verdedigers gratis weg wil geven.... Ongekend. Bosz heeft nergens gepresteerd nergens. En wie geeft mij de garantie dat.....

70% bal bezit 1 kans voor en 4 tegen...... Dat heeft niets te maken met net bezig zijn, dat is de stempel van Bosz, of het nu bij Ajax is, Dordmunt, Lyon of waar dan ook.

En het feit dat je wijst dat er een verdediger erbij moet komen, misschien heeft het met de spel opvatting te maken en niet met de kwaliteit van verdedigers. Wat kon de de verdediging bij de 1-0 doen? Wat kon de verdediging doen toen Lang in min 2 liep te prutsen.

PSV stelt al jaren de verkeerde trainer aan, of ze zijn school kinderen, of ze spelen Co Adriaanse voetbal.

We beginnen op het Ajax van het zuiden te lijken, we willen mooi voetbal en bal bezit. Winnen is secundair belang geworden.



De enige die van mij zelfs gratis weg mag is Ramalho ja want ik kan niet zeggen dat hij goed is en ik denk niet dat je veel geld voor hem gaat krijgen. Nogmaals, ik begrijp gewoon niet waarom je na enkele wedstrijden de trainer al ontslagen wilt hebben.. maar goed, hierin zullen we wel totaal van mening verschillen en dat mag gelukkig ook. Het interesseeert me eigenlijk niet of we prachtig voetbal spelen of niet, winnen is het belangrijkste.

 

+2/-0

Het wordt hier echt met het jaar gekker :I We spelen een keer gelijk en meteen moet de trainer ontslagen worden, wtf :D

 

+7/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 23 augustus 2023 om 11:42:

Het wordt hier echt met het jaar gekker :I We spelen een keer gelijk en meteen moet de trainer ontslagen worden, wtf :D



Ssttt, mag je niet zeggen hoor ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

10.Diego schreef op 23 augustus 2023 om 09:23:

Wat bij mij vooral is blijven hangen; de 2-1 was toch duidelijk buitenspel?

Bij een wedstrijd van deze belangen, bij zo'n belangrijke goal geen herhaling met lijntjes gezien. Niet tijdens de wedstrijd en kan online ook niets vinden.

Ben ik de enige die me daarover verbaasd, of is er later in de uitzending nog duidelijkheid gekomen wat ik wellicht heb gemist?


Ik dacht ook echt dat het buitenspel was. Had verwacht dat we blauwe en rode lijntjes te zien zouden krijgen (zoals in de Eredivisie) maar niets van dat. Heel vreemd en ontransparant.

Heb voor de fun zelf een lijntje getrokken, maar dat is natuurlijk geen exacte wetenschap, omdat het lastig is om het beeld op het juiste moment stil te zetten en de lijn in het juiste perspectief te tekenen (op basis van de maailijnen). Maar toch.

forumillustratie

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 augustus 2023, 12:02:07 door een mod.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 23 augustus 2023 om 12:01:

open/sluit de onderstaande quote:

10.Diego schreef op 23 augustus 2023 om 09:23:

Wat bij mij vooral is blijven hangen; de 2-1 was toch duidelijk buitenspel?

Bij een wedstrijd van deze belangen, bij zo'n belangrijke goal geen herhaling met lijntjes gezien. Niet tijdens de wedstrijd en kan online ook niets vinden.

Ben ik de enige die me daarover verbaasd, of is er later in de uitzending nog duidelijkheid gekomen wat ik wellicht heb gemist?


Ik dacht ook echt dat het buitenspel was. Had verwacht dat we blauwe en rode lijntjes te zien zouden krijgen (zoals in de Eredivisie) maar niets van dat. Heel vreemd en ontransparant.

Heb voor de fun zelf een lijntje getrokken, maar dat is natuurlijk geen exacte wetenschap, omdat het lastig is om het beeld op het juiste moment stil te zetten en de lijn in het juiste perspectief te tekenen (op basis van de maailijnen). Maar toch.

forumillustratie



Volgens mij loopt jouw lijn niet parallel met de middenlijn, maar als je dat wel zou doen, dan is het nog duidelijker buitenspel!

Ik denk dat die var-mensen bij de uefa opdracht hebben gekregen om sneller te kojken, en daardoor hebben ze dus helemaal niet goed gekeken, en wordt het gewoon geaccepteerd.

 

+2/-0

Zoek als verrassing voor mijn zoontje 2 kaarten voor as woensdag 30 aug. Heb geen clubkaart of seizoenskaart...Wie kan mij helpen?

 

+2/-0

Ik vrees voor je dat niemand dat kan, omdat alles al is uitverkocht

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 23 augustus 2023 om 12:22:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 23 augustus 2023 om 12:01:

open/sluit de onderstaande quote:

10.Diego schreef op 23 augustus 2023 om 09:23:

Wat bij mij vooral is blijven hangen; de 2-1 was toch duidelijk buitenspel?

Bij een wedstrijd van deze belangen, bij zo'n belangrijke goal geen herhaling met lijntjes gezien. Niet tijdens de wedstrijd en kan online ook niets vinden.

Ben ik de enige die me daarover verbaasd, of is er later in de uitzending nog duidelijkheid gekomen wat ik wellicht heb gemist?


Ik dacht ook echt dat het buitenspel was. Had verwacht dat we blauwe en rode lijntjes te zien zouden krijgen (zoals in de Eredivisie) maar niets van dat. Heel vreemd en ontransparant.

Heb voor de fun zelf een lijntje getrokken, maar dat is natuurlijk geen exacte wetenschap, omdat het lastig is om het beeld op het juiste moment stil te zetten en de lijn in het juiste perspectief te tekenen (op basis van de maailijnen). Maar toch.

forumillustratie



Volgens mij loopt jouw lijn niet parallel met de middenlijn, maar als je dat wel zou doen, dan is het nog duidelijker buitenspel!

Dit klopt niet wat je hier zegt. De lijn moet juist niet parallel lopen aan de middenlijn, maar in perspectief. Het lijkt daardoor dat de lijn aan de bovenkant dichter bij de middenlijn zit dan onderaan, maar dat komt omdat het in werkelijkheid natuurlijk 3d is.

Ik heb mijn lijn daarom gebaseerd op een maailijn die er vlakbij ligt. Maar juist dit stukje maakt het lastig. Volgens mij kan de software die de KNVB gebruikt die lijnen automatisch in het juiste perspectief plaatsen en is daarom ook nauwkeuriger dan een lijntje wat ik met de hand trek.

Ik ga ervan uit (maar dat is een aanname) dat de UEFA over een vergelijkbaar systeem beschikt en ik geloof daarom ook best dat het geen buitenspel was, maar de kijker wil dat graag bevestigd zien in beeld. Net zoals ze vaak laten zien dat een bal net wel of niet over de doellijn is gegaan.

 

+3/-0

Wat dat betreft heeft de FIFA bij het WK voor vrouwen wel een stap vooruit gezet qua transparantie, waarbij de scheids wijzigingen n.a.v. een VAR-interceptie mondeling toelichtte voor het publiek.

Normaliter maakt de regie altijd wel tijd voor zo'n plaatje met lijnen, waarom we het dit keer niet gezien hebben, is voor mij ook onduidelijk. Wellicht omdat het alweer heel snel 2-2 werd en men het in alle consternatie vergeten is? Ik weet niet wie uiteindelijk de regie doet voor de uitzending, dus waar 'deze fout' ligt.

Volgens mij beschikt de UEFA in de CL over een veel geavanceerder systeem om buitenspel te bepalen dan het systeem wat er tot vorig jaar in de eredivisie gebruikt werd. Ik ben ook geneigd te denken dat Ramalho gewoon precies op één lijn stond. Maar het leek op de beelden wel degelijk buitenspel.

Verder is het natuurlijk onzin om Bosz eruit te gooien. Ik verwacht dat PSV Oisterwijk sowieso al geen voorstander was van deze trainer, en dat hij niet op basis van gisteravond tot deze conclusie is gekomen. PSV heeft voor deze koers gekozen en daar gaat nu natuurlijk niet aan getornd worden. Je kunt nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen als clubleiding. Net als dat het jammer is voor de supporter die niet meer wilde komen omdat Noa Lang nu in Eindhoven speelt.

Waar hij natuurlijk wel een punt heeft, is dat Rangers, ondanks het grote verschil in voetballend vermogen wat 70 minuten lang duidelijk zichtbaar is geweest, gewoon meer gevaar heeft gesticht dan wij. Dan is het hartstikke leuk dat we de bal hebben, maar zolang wij alleen maar breien en de tegenstander gevaarlijk wordt zodra we de bal een keer inleveren, is dat natuurlijk een hele gevaarlijke speelstijl tegen ploegen die het vermogen hebben om er scherp uit te komen. Wat dat betreft hebben wij de afgelopen decennia meer resultaten geboekt als wij die ploeg waren die er snel en gevaarlijk uit kon komen.

Dat betekent in mijn ogen echter niet dat een meer aanvallende speelstijl niet kan werken, maar dat ieders ondergrens gewoon nóg verder omhoog moet. Zo'n blunder als van Sangaré, dat mag natuurlijk nooit. Maar ook bij de 2e Rangers-goal zie je dat die Cantwell één van onze middenvelders uitspeelt en vervolgens ligt de bal 3 schijven later in ons netje. Je hebt dus helden nodig die in staat zijn om dit soort dingen te corrigeren als ze gebeuren. En balvaste spelers die het aantal momenten van balverlies weten te minimaliseren.

Voor volgende week ben ik er niet gerust op. Die momenten van balverlies gaan we ongetwijfeld weer meemaken. En in de aanval moet het echt wel een stuk secuurder dan gisteren wil je makkelijk tot scoren komen.

 

+3/-0

Hoewel er enkelen zijn die beweren dat PSV alleen maar meer balbezit had, vertellen alle beschikbare statistieken een ander verhaal, namelijk dat alle statistieken in ons voordeel waren.

Schoten: 19 om 11
Balbezit: 70% om 30%
Passes: 614 om 266
Passnauwkeurigheid: 84% om 61%
Hoekschoppen: 10 om 5

Bovendien maakte Rangers aanzienlijk meer overtredingen dan PSV (14 om 6), wat ook laat zien dat ze het moeilijk hadden. Dit maakt het des te frustrerender dat het overwicht niet daadwerkelijk tot uiting kwam in de eindscore, vooral vanwege enkele fouten die we aan onze kant hebben gemaakt.
Daarom vind ik de beweringen dat we met een 2-2 gelijkspel goed wegkomen niet gerechtvaardigd. Naar mijn mening wordt hiermee het spel van gisteravond echt tekortgedaan.

Niettemin ben ik het eens met het feit dat we, gezien deze statistieken, liever meer doelgerichte kansen hadden gecreëerd. Toch verdienen Souttar en Goldson ook erkenning, aangezien ze gedurende de hele wedstrijd solide speelden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 23 augustus 2023 om 14:20:

Wat dat betreft heeft de FIFA bij het WK voor vrouwen wel een stap vooruit gezet qua transparantie, waarbij de scheids wijzigingen n.a.v. een VAR-interceptie mondeling toelichtte voor het publiek.

Normaliter maakt de regie altijd wel tijd voor zo'n plaatje met lijnen, waarom we het dit keer niet gezien hebben, is voor mij ook onduidelijk. Wellicht omdat het alweer heel snel 2-2 werd en men het in alle consternatie vergeten is? Ik weet niet wie uiteindelijk de regie doet voor de uitzending, dus waar 'deze fout' ligt.

Volgens mij beschikt de UEFA in de CL over een veel geavanceerder systeem om buitenspel te bepalen dan het systeem wat er tot vorig jaar in de eredivisie gebruikt werd. Ik ben ook geneigd te denken dat Ramalho gewoon precies op één lijn stond. Maar het leek op de beelden wel degelijk buitenspel.




Ik pak dit stukje er even tussenuit.

Voor buitenspel wordt inderdaad die geavanceerde technologie gebruikt waar ook afgelopen WK van gebruik werd gemaakt met het semi-automatische systeem. Daarvoor zijn er in de stadions ook extra geavanceerde camera's geplaatst en die zullen volgende week ook in het Philips Stadion staan. Alles wordt nog wel door de VAR zelf gecontroleerd, maar de tijd van lijntjes trekken is internationaal al voorbij.

De regie wordt gedaan door het televisiestation die het uitzendt in het land van spelen. Gisteren was het dus een Schotse zender, terwijl volgende week de regie door RTL wordt gedaan.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] Tweeluik met Glasgow Rangers