Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] Tweeluik met Glasgow Rangers

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 25 augustus 2023 om 13:01:

Jullie weten dat we dankzij De Jong een goede uitgangspositie hebben voor de return?

De Jong zou ik sowieso opstellen. Iedere corner, vrije trap of voorzet is gevaarlijk als hij in de zestien staat. De Jong kopt simpelweg ballen binnen, ongeacht de kwaliteit van de tegenstander. Als we Pepi erin zetten missen we dat gevaar. Daarbij komt dat De Jong zich ook vaak nuttig maakt in de verdediging op momenten dat dat nodig is. Dat zie ik Pepi ook niet doen.


Eens,De Jong is alleen al qua persoonlijkheid onmisbaar.
Buiten wat jij al aangeeft is hij ook de man die aangeeft wanneer er collectief druk gezet moet worden,een tandje bij of juist minder.
Herinner ook de wedstrijd van vorig seizoen tegen Rangers op het moment dat ie wegviel,oen ging ook een stuk organisatie en vertrouwen verloren.
Hij moet altijd spelen en laat een Pepe of Tillman maar vanaf de 10-positie aansluiten dan kan Luuk de gaten trekken en de ander de afvallende bal er in knikkeren.

 

+2/-0

Ik zou verbaasd zijn als Schouten NIET in de basis staat.

 

+2/-0

Ik heb ernstige twijfels bij de return. Achterin is het elke wedstrijd weer een foute festival. PSV treft gelukkig vaak tegenstanders die te slecht zijn. Tegen Rangers zagen we al dat zij met hun snelheid voorin en hun goede mentaliteit dit heel goed weten uit te buiten. Verdedigend zijn hun ook beter dan PSV. Je kunt wel betere spelers hebben maar de selectie is niet in balans. Nee Rangers gaat PSV opnieuw in rouw dompelen...

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 26 augustus 2023 om 17:51:

Ik heb ernstige twijfels bij de return. Achterin is het elke wedstrijd weer een foute festival. PSV treft gelukkig vaak tegenstanders die te slecht zijn. Tegen Rangers zagen we al dat zij met hun snelheid voorin en hun goede mentaliteit dit heel goed weten uit te buiten. Verdedigend zijn hun ook beter dan PSV. Je kunt wel betere spelers hebben maar de selectie is niet in balans. Nee Rangers gaat PSV opnieuw in rouw dompelen...



Dat het spannend is ben ik met je eens, maar Rangers hebben 9 nieuwe spelers en de fans spreken week na week van 11 individuen ipv een team. De eerste wedstrijd dat ze wat verbetering zagen was tegen PSV.

Rangers verloor paar weken terug van Kilmarnock. Speelde gelijk tegen Servette. Om nu te zeggen dat ze ons in rouw gaan dompelen is ook wat te vroeg gesproken en erg negatief.

 

+4/-0

Dat is inderdaad de zeer negatieve benadering.

Dat het geen walk-over wordt en geen "kat in het bakkie" is, dat ben ik zeker met je eens. Ondanks dat de media ons willen doen geloven dat PSV vééél beter is dan Rangers en het een schande is als we uitgeschakeld worden. Ook PSV is een team waar aardig wat veranderingen zijn t.o.v. vorig jaar en waar je zeker niet vanaf dag 1 wonderen van mag verwachten.

Toch waren we vorige week voetballend beter. Als we de domme persoonlijke fouten achterwege kunnen laten, dan zijn we in mijn ogen wel degelijk heel kansrijk om door te gaan.

 

+2/-0

Ik blijf erbij… slopen!

Maar dan is het wel belangrijk dat we stoppen met het maken van domme (opbouwende) keuzes. Het ging één keer mis, maar heb vast net als jullie meerdere keren mijn hart vastgehouden. Het ging meermaals bijna mis.. dat moet echt beter.

Lukt dat, dan zie ik ons met 3-0 het veld afstappen en kunnen we ons gaan klaarmaken voor de groepsfase.

 

+1/-0

Gaat er nog gezellig wat vuurwerk afgestoken worden bij het hotel van de Rangers? Alle beetjes helpen!

Forza :psv Down Under

 

+1/-1

Tja, we kunnen het heel negatief en heel positief benaderen maar het feit is dat we er in de onderlinge confrontatie in de afgelopen periode niet eenmaal van hebben weten te winnen over drie wedstrijden.
Ik ga uit van een positief resultaat maar weet ook dat het nergens op is gebaseerd en dat heeft het verleden al uitgewezen.
Ja ik weet het,ik voer de spanning op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Down Under schreef op 28 augustus 2023 om 10:03:

Gaat er nog gezellig wat vuurwerk afgestoken worden bij het hotel van de Rangers? Alle beetjes helpen!



Ik vind dit zo achterhaald en geloof niet dit helpt. Beter dat we in het stadion een hoop geluid maken en dat onze spelers op het veld ze duizelig spelen.

 

+3/-0

Weet iemand of Boscagli fit is?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Down Under schreef op 28 augustus 2023 om 10:03:

Gaat er nog gezellig wat vuurwerk afgestoken worden bij het hotel van de Rangers? Alle beetjes helpen!

Forza :psv Down Under


We hebben vorig jaar gezien hoe goed dat werkt. Ik denk eerlijk gezegd dat je hun er eerder mee motiveert dan vermoeit.

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 28 augustus 2023 om 14:11:

Weet iemand of Boscagli fit is?


Elfrink zei vanmiddag dit: "Hij kan inmiddels weer meetrainen, maar morgen vertelt trainer Peter Bosz pas definitief of hij inzetbaar is bij PSV in het duel met Rangers. Het ziet er in ieder geval niet zo slecht uit dus."

 

+3/-0

Wat ik me afvroeg, wordt er geen supporters mars door Eindhoven georganiseerd voor deze belangrijke wedstrijd? Was vorig jaar voor wedstrijd tegen Monaco, bracht veel sfeer

 

+1/-0

De spanning begint al op te lopen hier en dan is het nog twee dagen. Dat gevoel is lang geleden. Ik lees regelmatig dat we vooral geen opbouwende domme, individuele fouten moeten maken. Dat lijkt me natuurlijk een open deur. Wat dat betreft zou de wedstrijd van vorige week niet alleen een eye-opener moeten zijn maar vooral een keiharde leerschool. Sangaré kreeg de wind van voren en dat is ook terecht, maar wat mij betreft ging er veel te weinig kritiek richting onze keeper.

In de tweede helft zette Rangers ons op een gegeven moment beetje bij beetje onder druk terwijl wij in de opbouw waren. De bal ging uiteindelijk naar Benitez en je zag aan alles dat hij vooral niet onze linksback moest inspelen. Dat moest ie al niet doen als van Aanholt er in stond, maar zeker niet nu de rechtsbenige Dest er stond. Het was een onmogelijke bal waar Dest in de verste verte niets goed mee kon doen. Ik heb me echt zitten te verbijten op dat moment. Ik begreep niet dat Benitez die inschatting niet maakte, hij had er immers het beste zicht op van iedereen. Die bal moest gewoon lang.

En dáár zit wat mij betreft het risico voor woensdag. Daar zit tegelijkertijd ook mijn probleem met Bosz. Toegegeven, we spelen een stuk aantrekkelijker dan voorgaande jaren maar ook veel meer met een risico. Dan heb ik het niet over de restverdediging, maar vooral over het koste wat kost willen voetballen. Natuurlijk geeft Bosz aan dat de spelers die inschatting zelf moeten maken en nooit ten koste van alle risico's moeten blijven opbouwen. Maar spelers weten ook dat de trainer het lekker vindt als men er 'onderuit' voetbalt.

Ten tijde van zijn tijd bij Ajax was de veelgehoorde kritiek op Bosz dat ie geen plan B had. Met name in de finale tegen het Manchester United van Mourinho werd dat pijnlijk blootgelegd. Daarom begrijp ik ook niet dat we niet veel meer vanuit de kracht van deze selectie spelen. Hij heeft één iemand tot zijn beschikking die hij toen bij Ajax niet had; Luuk de Jong. Natuurlijk kun je Rangers het beste voetballend benaderen, maar er is werkelijk niets mis mee om soms als Benitez die bal naar Luuk te spelen. Zowel bij de tegentreffer na de fout van Sangaré als het voorbeeld dat ik hierboven schetste had dit gewoon gemoeten. Natuurlijk wint Luuk tegen Rangers niet al die duels, en nog belangrijker, natuurlijk winnen we daarna ook lang niet altijd die tweede bal aangezien de ruimtes te groot zijn omdat de tijd die je krijgt te kort is om het veld klein te maken als Benitez toch uiteindelijk besluit lang te spelen. Maar we verliezen de bal wel veel hoger op het veld. De kans op een tegentreffer na dergelijk balverlies is dan echt een stuk kleiner.

Ik hoop en ga er vanuit dat Bosz ook deze beelden bekijkt en niet te naïef is. Soms twijfel ik daar wel eens over. Je hebt in feite twee wapens en moet die goed weten te combineren. Voetballend onder de druk uit voetballen heeft de voorkeur, maar de lange bal op Luuk is een hartstikke goed alternatief.

Ik ben heel benieuwd naar de manier waarop we ons woensdag gaan presenteren. En hoe we zichtbaar van onze fouten gaan leren.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 25 augustus 2023 om 13:01:

Jullie weten dat we dankzij De Jong een goede uitgangspositie hebben voor de return?

De Jong zou ik sowieso opstellen. Iedere corner, vrije trap of voorzet is gevaarlijk als hij in de zestien staat. De Jong kopt simpelweg ballen binnen, ongeacht de kwaliteit van de tegenstander. Als we Pepi erin zetten missen we dat gevaar. Daarbij komt dat De Jong zich ook vaak nuttig maakt in de verdediging op momenten dat dat nodig is. Dat zie ik Pepi ook niet doen.



Ben ik niet met je eens …
In vond zeker in die wedstrijd tegen Rangers dat Luuk niet veel toegevoegde waarde had …. Met een meer bewegelijke speler, hadden we naar mijn mening veel meer gevaar kunnen kweken. Daarbij vond ik Luuk ook zeer zwak in het kaatsen van ballen, en een enkele keer zelfs de verkeerde man aanspelen.

Daarbij, wie zegt dat Pepi geen goede kopper is, of verdedigend ook niet z’n steentje kan/zal bijdragen?

Ik deel de mening van Passievrucht, ook vwb het middenveld met Schouten ipv Sangare. Vooral die vertragingen van Sangare komen ons niet ten goede.

 

+2/-0

Goed verhaal, ga ik helemaal in mee.

 

+1/-0

Waar ik er de afgelopen 2 jaar niet zoveel vertrouwen in had heb ik dat dit jaar wel. Ik denk zelfs dat we er aardig overheen gaan lopen. Zeker niet alles ging goed natuurlijk, maar als we maar een beetje gas geven en druk zetten wordt de tegenstander helemaal gek. En nu gaat dat helemaal goed komen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 28 augustus 2023 om 19:47:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 25 augustus 2023 om 13:01:

Jullie weten dat we dankzij De Jong een goede uitgangspositie hebben voor de return?

De Jong zou ik sowieso opstellen. Iedere corner, vrije trap of voorzet is gevaarlijk als hij in de zestien staat. De Jong kopt simpelweg ballen binnen, ongeacht de kwaliteit van de tegenstander. Als we Pepi erin zetten missen we dat gevaar. Daarbij komt dat De Jong zich ook vaak nuttig maakt in de verdediging op momenten dat dat nodig is. Dat zie ik Pepi ook niet doen.



Ben ik niet met je eens …
In vond zeker in die wedstrijd tegen Rangers dat Luuk niet veel toegevoegde waarde had …. Met een meer bewegelijke speler, hadden we naar mijn mening veel meer gevaar kunnen kweken. Daarbij vond ik Luuk ook zeer zwak in het kaatsen van ballen, en een enkele keer zelfs de verkeerde man aanspelen.

Daarbij, wie zegt dat Pepi geen goede kopper is, of verdedigend ook niet z’n steentje kan/zal bijdragen?

Ik deel de mening van Passievrucht, ook vwb het middenveld met Schouten ipv Sangare. Vooral die vertragingen van Sangare komen ons niet ten goede.



Alhoewel je een valide punt hebt m.b.t. het feit dat bewegelijke spelers ons wellicht woensdag goed zouden kunnen helpen, verwacht ik niet dat Bosz onze meest ervaren speler en aanvoerder er naast zal zetten. Schouten zou me niet verbazen als die wel start, maar afwachten of dat i.p.v. Sangaré gaat zijn.

 

+1/-0

De spanning is ongekend. In tijden niet zo gespannen voor een wedstrijd geweest. Als we de rust kunnen bewaren, en net zo spelen als grote delen uit de JCS, hebben die Schotten letterlijk geen schijn van kans. Come on PSV, make us proud!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PFL_STEIN_CITY schreef op 28 augustus 2023 om 17:52:

De spanning begint al op te lopen hier en dan is het nog twee dagen. Dat gevoel is lang geleden. Ik lees regelmatig dat we vooral geen opbouwende domme, individuele fouten moeten maken. Dat lijkt me natuurlijk een open deur. Wat dat betreft zou de wedstrijd van vorige week niet alleen een eye-opener moeten zijn maar vooral een keiharde leerschool. Sangaré kreeg de wind van voren en dat is ook terecht, maar wat mij betreft ging er veel te weinig kritiek richting onze keeper.

In de tweede helft zette Rangers ons op een gegeven moment beetje bij beetje onder druk terwijl wij in de opbouw waren. De bal ging uiteindelijk naar Benitez en je zag aan alles dat hij vooral niet onze linksback moest inspelen. Dat moest ie al niet doen als van Aanholt er in stond, maar zeker niet nu de rechtsbenige Dest er stond. Het was een onmogelijke bal waar Dest in de verste verte niets goed mee kon doen. Ik heb me echt zitten te verbijten op dat moment. Ik begreep niet dat Benitez die inschatting niet maakte, hij had er immers het beste zicht op van iedereen. Die bal moest gewoon lang.

En dáár zit wat mij betreft het risico voor woensdag. Daar zit tegelijkertijd ook mijn probleem met Bosz. Toegegeven, we spelen een stuk aantrekkelijker dan voorgaande jaren maar ook veel meer met een risico. Dan heb ik het niet over de restverdediging, maar vooral over het koste wat kost willen voetballen. Natuurlijk geeft Bosz aan dat de spelers die inschatting zelf moeten maken en nooit ten koste van alle risico's moeten blijven opbouwen. Maar spelers weten ook dat de trainer het lekker vindt als men er 'onderuit' voetbalt.

Ten tijde van zijn tijd bij Ajax was de veelgehoorde kritiek op Bosz dat ie geen plan B had. Met name in de finale tegen het Manchester United van Mourinho werd dat pijnlijk blootgelegd. Daarom begrijp ik ook niet dat we niet veel meer vanuit de kracht van deze selectie spelen. Hij heeft één iemand tot zijn beschikking die hij toen bij Ajax niet had; Luuk de Jong. Natuurlijk kun je Rangers het beste voetballend benaderen, maar er is werkelijk niets mis mee om soms als Benitez die bal naar Luuk te spelen. Zowel bij de tegentreffer na de fout van Sangaré als het voorbeeld dat ik hierboven schetste had dit gewoon gemoeten. Natuurlijk wint Luuk tegen Rangers niet al die duels, en nog belangrijker, natuurlijk winnen we daarna ook lang niet altijd die tweede bal aangezien de ruimtes te groot zijn omdat de tijd die je krijgt te kort is om het veld klein te maken als Benitez toch uiteindelijk besluit lang te spelen. Maar we verliezen de bal wel veel hoger op het veld. De kans op een tegentreffer na dergelijk balverlies is dan echt een stuk kleiner.

Ik hoop en ga er vanuit dat Bosz ook deze beelden bekijkt en niet te naïef is. Soms twijfel ik daar wel eens over. Je hebt in feite twee wapens en moet die goed weten te combineren. Voetballend onder de druk uit voetballen heeft de voorkeur, maar de lange bal op Luuk is een hartstikke goed alternatief.

Ik ben heel benieuwd naar de manier waarop we ons woensdag gaan presenteren. En hoe we zichtbaar van onze fouten gaan leren.


Helemaal eens met je verhaal. Ik had een vergelijkbaar betoog (weliswaar in 7 zinnen :D) al gepost in het voorbeschouwingstopic op de homepagina.

Achterin worden er te veel fouten gemaakt, dat is duidelijk. Niet alleen door de verdedigers, vorige week ook door Sangaré, maar de ellende begint inderdaad ook vaak bij een verkeerde inschatting van Benitez. Persoonlijk vind ik dat je de bal naar voren moet rossen als je in of rond je eigen zestien te veel onder druk komt, als het even kan in de richting van Luuk de Jong. Dat wil niet zeggen dat je nooit van achteruit kunt opbouwen. De tegenstander gaat echt geen 95 minuten collectief onze verdediging afjagen.

Ik ben alleen zo bang dat Bosz te koppig is en niet ingrijpt. Getuige ook zijn interview na de wedstrijd op Ibrox: "Dat was een grote fout van Ibrahim Sangaré, dat is duidelijk. Maar dat is ook inherent aan onze manier van voetballen. Moeten we dan de bal maar naar voren knallen om er zo voor te zorgen dat je achterin de bal niet verspeelt?"

Als ik die woorden lees heb ik er een hard hoofd in. Ik weet in ieder geval wel: als je dezelfde poppetjes op dezelfde plaats zet en ze dezelfde instructie geeft (blijven voetballen!) dan kun je er vergif op innemen dat het morgen weer fout gaat. Ik heb afgelopen dinsdag namelijk ook een aantal momenten gezien dat het maar net goed ging. Met andere woorden, het was geen pech dat Sangaré die fout maakte, er zijn gewoon te veel situaties achterin waarbij we enorme risico's lopen door te blijven voetballen. En dan gaat het er niet om 'of' maar 'wanneer' die fout wordt gemaakt.

 

+3/-0

Het blijft een duivels dilemma.

Als je de bal onnodig vaak lang speelt, dan zal je zien dat je veel balverlies lijdt en dat je daarmee lastiger aan voetballen toe komt. Een van de pijnpunten van de afgelopen 5 jaar is in mijn ogen dat we de bal vaak veel te snel en te makkelijk kwijt raakten. Vooral onze 'explosieve buitenspelers' hadden er nog wel eens handje van om de bal veel te makkelijk kwijt te raken. Dan loop je dus achter de tegenstander aan in plaats van dat de tegenstander achter jou aan loopt.

Als Sangaré in staat was geweest om op die plek vorige week weg te draaien of in de combinatie met hulp van de verdedigers een andere middenvelder vrij aan de bal te krijgen, dan heb je direct ook ruimte gecreëerd om te voetballen, omdat de drukzettende spelers van Rangers uitgeschakeld waren. Dan staan ze dus minder goed georganiseerd en heb je de ruimte om er door heen te voetballen.

Natuurlijk, het risico wat Sangaré nam was, zeker achteraf gezien, onaanvaardbaar. En dat zagen we nog diverse malen in de wedstrijd, o.a. bij Noa Lang in minuut 2. Dus mijns inziens is het zaak voor alle spelers om veel beter te kunnen inschatten wanneer je wel zoiets kunt doen en wanneer niet. Je zal nooit in 100% van de gevallen de juiste keus maken, maar gewoon de bal een keer wegrossen zal wel af en toe moeten gebeuren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] Tweeluik met Glasgow Rangers