Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » PSV in de media » Veronica Inside

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Virgil van Dijk heeft zich inmiddels uitgesproken tegen dit programma namens de internationals. Virgil is een held, veel respect voor deze man.
Wat Akwasi allemaal heeft gezegd is niet slim, maar Johan Derksen is snel verleden tijd, net als zwarte Piet.

 

+2/-6

Het is allemaal selectieve verontwaardiging. Je hoeft waarschijnlijk niet heel lang te graven om wat belastend materiaal jegens Fursjel te vinden. Zijn die sponsoren wel allemaal zuiver op de graat? En dat WK in Qatar? Hebben we daar geen problemen mee? Nee, we richten ons liever tot een man die een opmerking plaatst die bij je in het verkeerde keelgat schiet. Allemaal in het kielzog van wat er in Amerika aan de gang is. Fursjel is niet de voice of reason. Fursjel is part of the problem. Er is sprake van een klassenstrijd, geen rassenstrijd.

Dit bericht is gewijzigd op 20 juni 2020, 17:32:50.

 

+7/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 19 juni 2020 om 14:28:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 juni 2020 om 13:34:

De flauw is slecht, niet grappig en onverstandig. Maar het is geen groot schandaal.

Ik vond het optreden van Akwasi bij Op1 veel erger.



Met als enig verschil dat je naar OpEen kijkt voor de actualiteiten en naar Veronica Inside (in principe) voor het voetbal. Nu weet ik dat het strikt gezien al jaren niet meer om voetbal draait bij Genee, Derksen en Gijp, maar om het 'nabootsen van kleedkamer-praat'. Ik kijk ook al jaren niet meer omdat ik moe werd van hun opvattingen over voetbal en het neersabelen van bepaalde paradepaardjes, maar met om de zoveel weken een nieuwe rel omtrent actualiteiten (transgenders, LGBT-rechten, nu rascisme) hoeft 't van mij al helemaal niet meer.

Gewoon lekker van de buis trekken. Dit trio is nu al 12 jaar op TV, tijd voor een nieuwe generatie lijkt me.



Theo Maasen en Hans Teeuwen roepen ergere dingen daar hoor je niemand over . Het is cabaret . Voor Voetbal hoef je niet naar VI te kijken . De enige die daar serieus probeert te zijn is Jan Boskamp.
Ik mag VI graag zien en ik zoek er ook helemaal niets achter. Iedere uitzending is anders. Wat Derksen deze week roept is volgende week weer anders, het is vermaak en vaak maakt hij zichzelf belachelijk. Je hebt wel gelijk dat het tijd is voor een nieuwe generatie . De vraag is wie . Dat misselijk makende geslijm van sommige spelers en NPO zit volgens mij niemand op te wachten . Bovendien er zit een toets op de afstandsbediening om naar een andere zender over te schakelen . Het vreemde is veel mensen zeggen dat ze niet kijken naar VI maar ze weten wel precies te vertellen wat er allemaal gezegd is .

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Het is niet 1 opmerking, maar een herhaling van zetten bij Derksen. Virgil is niet part of the problem. Hij is iemand die vooruitgang wil in de wereld en ook in de zeer conservatieve voetbalwereld.
Het probleem van racisme is niet alleen een probleem van de US.


quote]James Sonny Crockett schreef op 19 juni 2020 om 18:12:

Het is allemaal selectieve verontwaardiging. Je hoeft waarschijnlijk niet heel lang te graven om wat belastend materiaal jegens Fursjel te vinden. Zijn die sponsoren wel allemaal zuiver op de graat? En dat WK in Quatar? Hebben we daar geen problemen mee? Nee, we richten ons liever tot een man die een opmerking plaatst die bij je in het verkeerde keelgat schiet. Allemaal in het kielzog van wat er in Amerika aan de gang is. Fursjel is niet de voice of reason. Fursjel is part of the problem. Er is sprake van een klassenstrijd, geen rassenstrijd.

 

+2/-3

Ja, steek je kop maar lekker in het zand en hou het bij Van Dijk's virtue signaling.

Dit bericht is gewijzigd op 20 juni 2020, 17:33:47.

 

+4/-1

Dit gaat veel te ver allemaal. Ik vind dat je, of je VI nu leuk vind of niet, het los moet zien van het probleem.

Al die mensen die in de stress schieten, doe normaal man.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 19 juni 2020 om 16:55:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 19 juni 2020 om 13:18:

Het is gewoon een belachelijke grap, ik kijk het programma al lang niet meer.
Derksen is niet meer van deze tijd! Dat is mijn blanke, niet extreem linkse mening.



Schei nou toch uit man.

Zullen we ons eens focussen op de echte problemen en niet op een grap die niet goed valt bij een paar gevoelige types? Dat zo'n lul de dood van zo'n Floyd aan durft te grijpen om het weer eens over Zwarte Piet te hebben.



Zal de corona tijd wel zijn . Mensen vervelen zich en gaan zich nu op dingen focussen wat men normaal niet zou doen puur uit verveling , je moet toch wat. Echte problemen , net wat je zegt praat men niet over . Schijnbaar hebben we nu alleen nog maar corona en racisme . Dat er nu zwarte piet bijgehaald wordt zegt voldoende. Hoe hypocriet kun je zijn.

 

+5/-1

Ik heb de uitzending van VI nog een keer bekeken, maar kan er echt geen racisme in ontdekken. Wel spreekt Derksen zich enkele malen uit tegen racisme. Kan iemand uitleggen welke uitspraak precies het probleem is?

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 19 juni 2020 om 18:04:

Virgil van Dijk heeft zich inmiddels uitgesproken tegen dit programma namens de internationals. Virgil is een held, veel respect voor deze man.
Wat Akwasi allemaal heeft gezegd is niet slim, maar Johan Derksen is snel verleden tijd, net als zwarte Piet.



Virgil zou een held kunnen zijn als hij ervoor bedankt om volgend jaar een WK in Qatar te gaan spelen. Zo niet is het de volgende hypocriet die probeert om karaktermoord op Derksen te plegen.

Ik word kotsmisselijk van het huidige klimaat in Nederland. De vrijheid van meningsuiting geldt blijkbaar alleen nog maar voor het clubje linkse deugers en wordt misbruikt om de rest van het land als een club racisten weg te zetten.

Oproepen tot ordinair geweld op de Dam heet tegenwoordig artistieke vrijheid en een erg een flauwe maar nietszeggende grap is voldoende om iemand als racist weg te zetten en een offensief te ontketenen om Derksen van de buis te krijgen.

Ik benieuwd naar de mening van de zwijgende meerderheid volgend jaar maart.

 

+9/-1

Haha zwijgende meerderheid. Je bent een echte Trump lover merk ik.

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 19 juni 2020 om 20:43:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 19 juni 2020 om 18:04:

Virgil van Dijk heeft zich inmiddels uitgesproken tegen dit programma namens de internationals. Virgil is een held, veel respect voor deze man.
Wat Akwasi allemaal heeft gezegd is niet slim, maar Johan Derksen is snel verleden tijd, net als zwarte Piet.



Virgil zou een held kunnen zijn als hij ervoor bedankt om volgend jaar een WK in Qatar te gaan spelen. Zo niet is het de volgende hypocriet die probeert om karaktermoord op Derksen te plegen.

Ik word kotsmisselijk van het huidige klimaat in Nederland. De vrijheid van meningsuiting geldt blijkbaar alleen nog maar voor het clubje linkse deugers en wordt misbruikt om de rest van het land als een club racisten weg te zetten.

Oproepen tot ordinair geweld op de Dam heet tegenwoordig artistieke vrijheid en een erg een flauwe maar nietszeggende grap is voldoende om iemand als racist weg te zetten en een offensief te ontketenen om Derksen van de buis te krijgen.

Ik benieuwd naar de mening van de zwijgende meerderheid volgend jaar maart.

 

+2/-4

Ik ben het 1000% eens met Nikiforov. Zie het verdorie als een slechte grap en iedereen wordt er gelukkiger van. Is dat nou zo moelijk?

Maar nee mensen denken dat de rashaat, waar tot in de lengte der dagen populaire Oscar films over worden geproduceerd, voort wordt gezet door een minder satirisch opgezet grapje in een programma waar mensen juist kijken voor dit soort flauwe humor. En nu is het podium aan iedereen die een statement wil maken en een sociaal streepje achter zijn naam wil zetten. Tegenstanders komen over een tijd wel aan het woord.

Gevolg, probleem wordt niet opgelost maar uitgesteld. Nu is er in mijn ogen ruimte voor machtsmisbruik en ik kots daarvan.

 

+5/-1

Ik laat het hier bij.Tinus lees nog even de column van Ozcan Okyal van vandaag. Dit geeft precies mijn mening weer.

 

+3/-4

https://www.ad.nl/binnenland/derksen-denkt-dat-hij-de-gewone-man-bedient-maar-zijn-achterban-bestaat-vooral-uit-conservatieve-tokkies~ae12dc28/link


Hele sterke column inderdaad.
Ik hoop echter wel dat de ontwikkeling van de gewone man zich inderdaad ook manifesteert bij de voetballers en bestuurders en dat WK's en trainingskampen Qatar met zwarte piet naar het verleden gaaan.

 

+4/-1

Mee eens Klompje, Qatar is een schandvlek voor onze sport. Op dat vlak zouden de oranje internationals zich ook moeten uitspreken bijvoorbeeld.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 20 juni 2020 om 09:09:

https://www.ad.nl/binnenland/derksen-denkt-dat-hij-de-gewone-man-bedient-maar-zijn-achterban-bestaat-vooral-uit-conservatieve-tokkies~ae12dc28/link


Hele sterke column inderdaad.
Ik hoop echter wel dat de ontwikkeling van de gewone man zich inderdaad ook manifesteert bij de voetballers en bestuurders en dat WK's en trainingskampen Qatar met zwarte piet naar het verleden gaaan.



Ik heb het verhaal over Derksen niet gevolgd en ik kijk al tijden geen VI meer, maar ik vind dit een zeer slechte column. Het enige wat hij zegt is dat Derksen alleen door scheldende tokkies gesteund wordt. Ok, leuk dat je dat vindt, en nu komt de onderbouwing.... NÒÒÒT!

Edit:
En Geert Wilders wordt er ook nog even bij gehaald. Dat is goedkoop alles op een hoop vegen. Overigens stemde ooit bijna een zesde van Nederland (ik niet) op de PVV, ondanks dat ze eigenlijk geen economisch beleid hebben. Blijkbaar zijn dat ook allemaal scheldende tokkies.

Dit bericht is gewijzigd op 20 juni 2020, 12:21:51.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 19 juni 2020 om 17:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 19 juni 2020 om 16:55:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 19 juni 2020 om 16:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 19 juni 2020 om 14:28:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 juni 2020 om 13:34:

De flauw is slecht, niet grappig en onverstandig. Maar het is geen groot schandaal.

Ik vond het optreden van Akwasi bij Op1 veel erger.



Met als enig verschil dat je naar OpEen kijkt voor de actualiteiten en naar Veronica Inside (in principe) voor het voetbal. Nu weet ik dat het strikt gezien al jaren niet meer om voetbal draait bij Genee, Derksen en Gijp, maar om het 'nabootsen van kleedkamer-praat'. Ik kijk ook al jaren niet meer omdat ik moe werd van hun opvattingen over voetbal en het neersabelen van bepaalde paradepaardjes, maar met om de zoveel weken een nieuwe rel omtrent actualiteiten (transgenders, LGBT-rechten, nu rascisme) hoeft 't van mij al helemaal niet meer.

Gewoon lekker van de buis trekken. Dit trio is nu al 12 jaar op TV, tijd voor een nieuwe generatie lijkt me.



Welke nieuwe generatie? Er is geen tweede Johan Derksen. Er is geen tweede Van Der Gijp.



Nou, ik kan me anders wel een oud-voetballer bedenken die heel graag z'n eigen talkshow zou willen hebben. Heeft ook nog een paar maandjes ons mooi shirt lopen uitrekken.. Overigens zie ik dat ook niet graag gebeuren.

Mijn punt is gewoon dat 't nu eigenlijk wel klaar is, zelfs zonder alle commotie zijn ze al jaren over hun toppunt heen. Er zullen vast geen 'directe vervangers' klaar staan, maar haal je hun van de buis, dan ontstaat er binnen nu en een aantal jaar vast wel weer een nieuw duo/trio etc.



Dat ze over hun toppunt zijn is jouw mening, want volgens de kijkcijfers zijn ze al jarenlang erg stabiel. Bovendien denk ik dat je de heren onderschat. Ja, het grootste gedeelte van de tijd gaat het nergens over, laat staan over voetbal, maar dan kijk ik toch nog liever naar een hoop slap geouwehoer dan dat ik af moet stemmen op een Studio Voetbal.

Op wie doel je eigenlijk? Ik ben aan het graven, maar zou eerlijk waar niet weten wie je bedoelt.



Ik had gehoopt dat 't stukje 'ons shirt heeft uitgerekt' wel een belletje zou doen rinkelen :D Ik had 't natuurlijk om onze grote vriend Van Der Meijde. Overigens zou ik net zo min kijken naar een talkshow met hem.

Maargoed, even terug ontopic. Het klopt natuurlijk dat ik 't zelf al jaren beu ben, terwijl ik vroeger standaard keek, dat kleurt mijn mening uiteraard.

Overigens las ik ergens hierboven dat iemand het apart vond dat een boel mensen VI niet kijken, maar wel weten wat er wordt gezegd. Nou, je hoeft tegenwoordig maar 't NRC, de NOS of NU.nl te openen en er staat wel wat over Derksen. Daar hebben we VZ of VP niet meer voor nodig.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 19 juni 2020 om 17:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 19 juni 2020 om 17:16:

De kijkcijfers zeggen wel iets anders dan dat het nu wel klaar is. John de Mol zou ook wel gek zijn als hij VI van de buis zou halen.



Sterker nog, dat worden aanstaande maandag alleen maar meer kijkers. Nog even een weekendje eroverheen waar er weer een blik BN'ers open kan worden getrokken die de anti-beweging alleen maar groter zal maken. En sorry, elke groep waar Arie Boomsma zich toe rekent, ben ik tegen.



Ik was vroeger ook vaste kijker van Voetbal Insite en Voetbal International. In de eerste jaren stond voetbal centraal en de discussies tussen (een sigaar rokende) Johan Derksen en Hans Kraay Sr. (en Willem van Hanegemen) waren soms verhit, maar gingen met name over voetbal. Sinds René van de Gijp een vaste gaste is geworden is dat over de jaren heen langzaam veranderd. Ook Johan Derksen zelf begon langzaam door te krijgen dat het doet van controversiële uitspraken (niet alleen over voetbal) het veel beter doen voor de kijkcijfers, waardoor naar mijn mening Johan meer een karakter van zichzelf is geworden dan een serieuze gast/analist. Met humor en zelfspot wordt vanalles geroepen en hoe meer heisa er ontstaat hoe beter (meer aandacht in het nieuws, meer maatschappelijke discussie) en uiteindelijk ook hoe beter de kijkcijfers. Ik denk daarom wel dat het programma toch wel een ander publiek trekt dan in de begin jaren. Het is meer 'vermaak' dan een serieus voetbalpraatprogramma.

Aan inhoudelijke argumenten ontbreekt het bij Johan en René als het gaat om dit onderwerp. Het enige wat eruit komt over racisme; "Ik kan het me niet voorstellen dat het zo erg is" en over het lastig vallen van homo's; "ik heb nooit op straat zoiets gezien". Aangezien ze zelf niet donker of homo zijn, zijn dat natuurlijk makkelijke en kortzichtige argumenten.

Wat het meeste stoort zijn de uitspraken van Johan en René over activisten: "roeptoeteren", "goedkoop", "preken voor eigen parochie" en "overdrijven". Want dat is exact wat zij zelf ook doen alleen van de ander kant van de discussie. En daarna gaan ze nog zielig doen: 'Mag je in dit land dan niks meer zeggen?' Rot op zeg, ze hebben zelf een fantastisch platform; een redelijk goed bekeken tv programma, waar ze kunnen zeggen wat ze willen. Dat ze daarna gepikeerd zijn dat andere mensen daar weer iets van vinden is dan wel heel hypocriet van ze.

Ik heb lang naar het programma gekeken en vaak gelachen om de grappen, maar precies dit gedrag stoort me het meest. Ze zoeken al jarenlang bewust de aandacht met hun uitspraken (mede voor de kijkcijfers), dan moeten ze ook niet zielig doen als daar op gereageerd wordt. Want juist dat is vrijheid van meningsuiting.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 juni 2020, 13:19:59.

 

+4/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 19 juni 2020 om 20:43:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 19 juni 2020 om 18:04:

Virgil van Dijk heeft zich inmiddels uitgesproken tegen dit programma namens de internationals. Virgil is een held, veel respect voor deze man.
Wat Akwasi allemaal heeft gezegd is niet slim, maar Johan Derksen is snel verleden tijd, net als zwarte Piet.



Virgil zou een held kunnen zijn als hij ervoor bedankt om volgend jaar een WK in Qatar te gaan spelen. Zo niet is het de volgende hypocriet die probeert om karaktermoord op Derksen te plegen.

Ik word kotsmisselijk van het huidige klimaat in Nederland. De vrijheid van meningsuiting geldt blijkbaar alleen nog maar voor het clubje linkse deugers en wordt misbruikt om de rest van het land als een club racisten weg te zetten.

Oproepen tot ordinair geweld op de Dam heet tegenwoordig artistieke vrijheid en een erg een flauwe maar nietszeggende grap is voldoende om iemand als racist weg te zetten en een offensief te ontketenen om Derksen van de buis te krijgen.

Ik benieuwd naar de mening van de zwijgende meerderheid volgend jaar maart.



Een zeer juiste opmerking van jou over Virgil van Dijk en het WK in Qatar.
Laat hij - en de rest van het Oranje team - zich daar maar eens druk over maken in plaats van het boycotten van programma's van Johan Derksen.

Is het een idee dat wij Virgil en de zijnen boycotten wanneer ze in december 2022 naar het land gaan waar echte slavernij en racisme voorkomen?
Als hij dan types als Akwasi meeneemt snijdt het mes van twee kanten.

Terwijl de boter op hun hoofden daar smelt in de woestijn kunnen wij hier ongestoord weer aandacht schenken aan het kinderfeest van Sinterklaas. Zonder geroeptoeter van lieden wier mond heel groot is en bij wie alle historisch besef schijnt te ontbreken.

Met de columns van Akyol - waar ik hierboven over lees - ben ik het doorgaans wel eens, maar ditmaal wil ik wijzen op een nog betere column in Trouw. Digitaal te lezen in het blad van vandaag.

Ephimenco wijst daar op het echte probleem en laat zich niet afleiden door iets onnozels als een al dan niet geslaagde "grapje" van Johan Derksen.
Goed gesproken, Sylvain; wij zijn gelukkig Amerika niet.

 

+5/-4

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 20 juni 2020 om 13:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 19 juni 2020 om 20:43:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 19 juni 2020 om 18:04:

Virgil van Dijk heeft zich inmiddels uitgesproken tegen dit programma namens de internationals. Virgil is een held, veel respect voor deze man.
Wat Akwasi allemaal heeft gezegd is niet slim, maar Johan Derksen is snel verleden tijd, net als zwarte Piet.



Virgil zou een held kunnen zijn als hij ervoor bedankt om volgend jaar een WK in Qatar te gaan spelen. Zo niet is het de volgende hypocriet die probeert om karaktermoord op Derksen te plegen.

Ik word kotsmisselijk van het huidige klimaat in Nederland. De vrijheid van meningsuiting geldt blijkbaar alleen nog maar voor het clubje linkse deugers en wordt misbruikt om de rest van het land als een club racisten weg te zetten.

Oproepen tot ordinair geweld op de Dam heet tegenwoordig artistieke vrijheid en een erg een flauwe maar nietszeggende grap is voldoende om iemand als racist weg te zetten en een offensief te ontketenen om Derksen van de buis te krijgen.

Ik benieuwd naar de mening van de zwijgende meerderheid volgend jaar maart.



Een zeer juiste opmerking van jou over Virgil van Dijk en het WK in Qatar.
Laat hij - en de rest van het Oranje team - zich daar maar eens druk over maken in plaats van het boycotten van programma's van Johan Derksen.

Is het een idee dat wij Virgil en de zijnen boycotten wanneer ze in december 2022 naar het land gaan waar echte slavernij en racisme voorkomen?
Als hij dan types als Akwasi meeneemt snijdt het mes van twee kanten.

Terwijl de boter op hun hoofden daar smelt in de woestijn kunnen wij hier ongestoord weer aandacht schenken aan het kinderfeest van Sinterklaas. Zonder geroeptoeter van lieden wier mond heel groot is en bij wie alle historisch besef schijnt te ontbreken.

Met de columns van Akyol - waar ik hierboven over lees - ben ik het doorgaans wel eens, maar ditmaal wil ik wijzen op een nog betere column in Trouw. Digitaal te lezen in het blad van vandaag.

Ephimenco wijst daar op het echte probleem en laat zich niet afleiden door iets onnozels als een al dan niet geslaagde "grapje" van Johan Derksen.
Goed gesproken, Sylvain; wij zijn gelukkig Amerika niet.



Goede tip VHTLsaw. Sylvain slaat de spijker op zijn kop ,De hypocrieten worden steeds meer ontmantelt. En inderdaad, het zal mij ook benieuwen wat voor uitvluchten onze HELDEN van oranje nu uit de hoed toveren om toch naar het WK in Qatar te gaan.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 20 juni 2020 om 07:14:

Ik laat het hier bij.Tinus lees nog even de column van Ozcan Okyal van vandaag. Dit geeft precies mijn mening weer.



Sterke column ja, mensen die graag naar Derksen luisteren wegzetten als tokkies. Mooi stukje elitaire bagger, waarin hij onbedoeld een zeer reëel en groot probleem onder ogen brengt.

 

+4/-2

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

PSV Forum » PSV in de media » Veronica Inside