James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 14.196
Reg.: 30 november 2007
Favoriete opstelling: geen
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
Koen073
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 416
Reg.: 23 september 2019
open/sluit de onderstaande quote:Klompje schreef op 22 juni 2020 om 09:57:
Bijna helemaal mee eens, maar het gaat juist om het verminderen van de gekkies.
Het is waar dat mensen zich te vaak wentelen in ee slachtofferrol en ervoor kiezen om beledigd te zijn. Het debat is veel te veel gepolariseerd en richt zich op symbolen ipv de echte problemen. Maar de zwarte piet grapjes en dergelijke, zijn die nu anno 2020 echt nog leuk?
Er is ook en moment dat de belediging groter is dan de grap leuk is.
Willem Vissers van de Volkskrant moet ook weer Derksen gaan afkraken. Als er een altijd enorm overdrijft, is hij het wel. Normaal schrijft hij hele pagina's vol over hoe geweldig zijn Amsterdamse cluppie wel niet is, maar dan kan nu natuurlijk niet. Dus moet hij anderen de maat nemen.
Een paar jaar geleden schreef hij bijvoorbeeld nog dat Ajax speelde als "penseelstreken van Hollandse Meesters". Die Vissers is dus eigenlijk ook hartstikke fout. Want:
Hollandse Meesters = Gouden Eeuw = VOC = slavernij.
Iemand die dit soort dingen schrijft is in huidige ogen dus gewoon een rascist!
Dat zo iemand nog bij de Volkskrant mag werken. Ik neem aan dat de adverteerders daar nu ook gaan weglopen.
10.Diego
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Zilver PSV Netwerk Cup Indoor 2008
Uit: Nuenen
Vak: -
Forumreacties: 1.142
Reg.: 7 oktober 2001
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:10.Diego schreef op 22 juni 2020 om 17:16:
Ik ben geen fan van de man, maar Guido Wijers snapt het:
‘Geen grens aan humor, mag overal grap over maken!’
Einde discussie. Punt.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
Forumreacties: 9.244
Reg.: 14 april 2008
open/sluit de onderstaande quote:Klompje schreef op 22 juni 2020 om 07:00:
De geschiedenis van zwarte piet heeft er niks mee te maken. Iedereen die voor zwarte piet wordt uitgescholden is er een te veel. Berder heb ik geen behoefte het io te nemen voor Akwasi zijn aggressieve taal. Die zwartwit-gevolgtrekking laat ik geheel voor vht, die kan duidelijk niet lezen want ik neem nergens een stelling in over de column in trouw.
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 943
Reg.: 19 februari 2006
Hypo666crisy
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Noordwijk (ZH)
Forumreacties: 340
Reg.: 6 februari 2018
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Forumreacties: 14.196
Reg.: 30 november 2007
open/sluit de onderstaande quote:Klompje schreef op 22 juni 2020 om 19:07:
Derksen mag de grap maar iedereen is daarna vrij om die leuk of niet leuk te vinden. En als er veel mensen zich beledigd voelen is de vraag gerechtvaardigd of de grap wel leuk genoeg was om te maken, all things considered.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
Skipper
Fan van PSV
Debutant Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 1.166
Reg.: 8 november 2019
Ik zit in team Henk:
https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/henk-fraser-je-moet-je-nooit-als-slachtoffer-willen-gedragen~a51418f4/link
(Off topic: Zou hem ook graag in de toekomst nog een keer als trainer van PSV zien - hopelijk zou hij dan ook het resterende Calimero-denken in Eindhoven eruit kunnen rossen.)
Revolinho
Mister PSV
Uit: Den Haag
Forumreacties: 4.085
Reg.: 1 september 2004
Ach ik ben ook gekleurd en heb zelf ook nog nooit discriminatie ervaren. Wellicht dat men het wel heeft geprobeerd, maar het ligt meer aan mij. Wat voor kleur je ook bent, ik ben zelf degene die bepaalt of ik je mening interessant vind. En ik ben nauwelijks in de situatie gekomen dat ik afhankelijk van buitenstaanders ben geweest.
Dat social media geeft schreeuwers een podium. Daar ligt een groot deel van het probleem.
Koen073
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 416
Reg.: 23 september 2019
open/sluit de onderstaande quote:Klompje schreef op 22 juni 2020 om 19:07:
Derksen mag de grap maar iedereen is daarna vrij om die leuk of niet leuk te vinden. En als er veel mensen zich beledigd voelen is de vraag gerechtvaardigd of de grap wel leuk genoeg was om te maken, all things considered.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Enerzijds vind ik dat mensen zich tegenwoordig te snel gekwetst voelen, anderzijds kan ik me slecht in die mensen verplaatsen omdat ik "rein" :s ben.
Het grapje van Derksen was idd niet sterk, maar wel als zodanig bedoelt. Ik had graag gezien dat Derksen zich beriep op zijn dichterlijke vrijheid als woordkunstenaar. Want daarmee kom je ogenschijnlijk weg met opruiende uitspraken.
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 23 juni 2020 om 09:54:
Een absoluut kijkcijferrecord met ruim 1,7 miljoen kijkers, tot zover het programma dat al lang over zijn hoogtepunt heen is
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Skipper schreef op 23 juni 2020 om 08:54:
Ik zit in team Henk:
https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/henk-fraser-je-moet-je-nooit-als-slachtoffer-willen-gedragen~a51418f4/link
lang geleden
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Heesch
Forumreacties: 100
Reg.: 27 november 2014
Idd eerlijk verhaal van Henk Fraser.
Ik keek gisteren herhaling van Rondo, daarin zeiden Ruud Gullit en Henk ten Cate (samen met Frenk Rijkaart) beide dat ze enorm verrast werden om het feit dat ze beide een prijs destijds als coach gewonnen hadden enorm veel waardering uit de donkere kant van de mede mens kregen. Dit zagen ze zelf nooit voorheen, ze zagen hun zelf als gewoon en niet als donkere mens. Dit vond ik dus erg fijn om te horen want dit betekend dus dat donkere medelanders in Nederland zich normaal voelen en niet zo "anders" als iedere gekleurde laat over komen op dit moment.
PSV Forum » PSV in de media » Veronica Inside