Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60

En dan is deze droeftoeter zondag de 4e man. Ze verbergen het ook niet he :D

 

+2/-0

Feyenoord-supporter Makkelie vond het gisteren blijkbaar niet nodig om de scheidsrechter te corrigeren en Berghuis met rood naar de kleedkamer te sturen.

Man man man, ik ben een voorstander van de VAR, maar hoe er af en toe mee omgegaan wordt, is te gek voor woorden.

Die kerel van Twente krijgt tegen Fortuna rood voor een harde tackle met de intentie de bal te spelen en Berghuis mag deze moordaanslag plegen met een gele kaart. Sjonge jonge jonge...

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 27 september 2019 om 17:33:

Feyenoord-supporter Makkelie vond het gisteren blijkbaar niet nodig om de scheidsrechter te corrigeren en Berghuis met rood naar de kleedkamer te sturen.

Man man man, ik ben een voorstander van de VAR, maar hoe er af en toe mee omgegaan wordt, is te gek voor woorden.

Die kerel van Twente krijgt tegen Fortuna rood voor een harde tackle met de intentie de bal te spelen en Berghuis mag deze moordaanslag plegen met een gele kaart. Sjonge jonge jonge...



En als je dan hoort wat Kamphuis en Makkelie daar later over te melden hebben zakt je broek echt af.

Lees voor de aardigheid maar eens de vorige pagina van dit topic terug, dan zie je al zoveel idiote gevallen voorbij komen in dit jonge seizoen, dat je de VAR amper meer serieus kunt nemen.

En zondag fluit Makkelie weer gewoon in de Kuip. Alsof er niets gebeurd is...

 

+1/-1

Zoals te verwachten was, PSV speelt nu niet tegen 12 man, maar tegen 13.

Of de rode kaarten nou terecht zijn of niet, het is weer heel toevallig dat dit nu net bij PSV gebeurt. Er zit gewoon weer een Ajax-minded figuur extra mee te kijken. Bij Ajax kijken ze dan vooral of de goals van de tegenstander niet afgekeurd kunnen worden, bij PSV juist naar die van PSV.

Het wordt nu alleen maar nog lastiger om in dit partijdige landje kampioen te worden voor PSV.

 

+1/-1

Begrijp mij niet verkeerd, want de rode kaart van Thomas is in mijn ogen honderd procent terecht en dat geldt ook voor de kaarten van Viergever en Hendrix van vorige week ook.

Ik begin alleen kotsmisselijk te worden van de volslagen willekeur die steeds optreedt. Berghuis kwam een paar weken terug met een krankzinnige tackle die erger was dan deze drie overtredingen bij elkaar en werd met slechts geel bestraft. Wuytens komt tien minuten na de rode kaart van Thomas met een zelfde soort actie op de enkel van Dumfries en krijgt niet eens een kaart. Vervolgens zie je even later ook nog (niet dat het iets aan de uitslag veranderd had) dat een overduidelijke strafschop in Amsterdam niet gegeven wordt als die Taglafico weer als een idioot komt ingevlogen.

De schuld van de nederlaag ligt volledig aan jezelf, maar deze onzin slaat ook helemaal nergens meer op

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 27 oktober 2019 om 15:18:

Zoals te verwachten was, PSV speelt nu niet tegen 12 man, maar tegen 13.

Of de rode kaarten nou terecht zijn of niet, het is weer heel toevallig dat dit nu net bij PSV gebeurt. Er zit gewoon weer een Ajax-minded figuur extra mee te kijken. Bij Ajax kijken ze dan vooral of de goals van de tegenstander niet afgekeurd kunnen worden, bij PSV juist naar die van PSV.

Het wordt nu alleen maar nog lastiger om in dit partijdige landje kampioen te worden voor PSV.



De komst van de VAR heeft het competitieverloop alleen maar oneerlijker gemaakt.

Waar je voorheen nog kon weten en dus accepteren dat scheidsrechters ook fouten maken, blijkt nu keer op keer dat de VAR de meest onwaarschijnlijke blunders begaat door puur willekeurig optreden.

Dat Ajax er baat bij heeft blijkt opvallend vaak, ook vanmiddag, en dat PSV er last van heeft evenzeer.

Wie de tackle van Thomas met rood bestraft wil zien en de rotschop tegen Dumfries laat passeren zou nooit meer achter het scherm mogen plaatsnemen.

Ook de gretigheid waarmee Makkelie vorige week rood trok tegen Viergever alvorens hij serieus naar het scherm had gekeken zag er ongezond uit.

En dan de grapjassen in Heerenveen.
De aangeschoten en volkomen onopzettelijke handsbal van de Groninger na een niet bestrafte duw van de Fries met een penalty bestraffen zou meteen het einde van de carriere van VAR EN scheidsrechter moeten zijn.

Wat een willekeur, wat een treurig gebrek aan niveau, dit onzinnige VAR geklungel.

 

+2/-1

CompetitieverVARsing

 

+1/-1

Ik ben pro VAR, ze moeten het alleen nog verbeteren. Dit seizoen is al beter dan vorig seizoen omdat ze iets minder snel ingrijpen. Dat PSV vaker benadeeld wordt dan dat het ons iets oplevert zal voor 1/3e met pech te maken hebben maarja het kan goed zijn dat het aan het eind van het seizoen in balans is.

Persoonlijk vond ik de rode kaart van Groningen bv wel terecht. De bal ging te veel naar de bal en hij er voordeel bij, ondanks dat het erg ongelukkig was.

 

+1/-1

De bal ging te veel naar de bal? En was het geen pingel zonder Rood?

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 27 oktober 2019 om 19:52:

Ik begin alleen kotsmisselijk te worden van de volslagen willekeur die steeds optreedt. Berghuis kwam een paar weken terug met een krankzinnige tackle die erger was dan deze drie overtredingen bij elkaar en werd met slechts geel bestraft. Wuytens komt tien minuten na de rode kaart van Thomas met een zelfde soort actie op de enkel van Dumfries en krijgt niet eens een kaart. Vervolgens zie je even later ook nog (niet dat het iets aan de uitslag veranderd had) dat een overduidelijke strafschop in Amsterdam niet gegeven wordt als die Taglafico weer als een idioot komt ingevlogen.


Dit is precies één van de grootste problemen van de huidige VAR opzet. Het lijkt volkomen willekeurig welke momenten nog eens nader bekeken worden door de VAR (en daarna door de scheidsrechter indien een belissing herzien zou kunnen worden). In de wedstrijd tegen FC Utrecht leek het er mij erg op dat de TV-commentator invloed had op de beslissing om de actie van Viergever nog eens te bekijken.

Waarom wordt de beslissing niet gewoon aan ieder team gegeven, met een X aantal mogelijkheden om beslissingen nog eens te laten beoordelen? En dan raak je een beurt kwijt als de VAR beoordeelt dat de scheidsrechter het bij het juiste eind had. Dan is het transparant en voor iedereen gelijk.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 28 oktober 2019 om 15:57:

Ik ben pro VAR, ze moeten het alleen nog verbeteren. Dit seizoen is al beter dan vorig seizoen omdat ze iets minder snel ingrijpen. Dat PSV vaker benadeeld wordt dan dat het ons iets oplevert zal voor 1/3e met pech te maken hebben maarja het kan goed zijn dat het aan het eind van het seizoen in balans is.

Persoonlijk vond ik de rode kaart van Groningen bv wel terecht. De bal ging te veel naar de bal en hij er voordeel bij, ondanks dat het erg ongelukkig was.



Ik ben anti VAR zolang er wekelijks de gekste blunders gemaakt worden door lieden die heel willekeurig soms wel en soms niet reageren waarna de ene scheidsrechter wel en de andere niet bij zijn oorspronkelijke beslissing blijft.
De huidige VAR in Nederland is een soort Russisch roulette.

Als jij de eerste penalty bij Heerenveen echt een penalty vond, raad ik je aan te gaan solliciteren bij de VAR. Je wordt dan vast aangenomen want de grapjas die nu achter het scherm zat negeert ook volledig de Friese duw. En die veroorzaakt toch echt het volslagen onvrijwillige balcontact met de hand van de onschuldige Groningen speler.

Een afgrijselijk idiote beslissing , eerst van de VAR en daarna van de scheidsrechter die zich daarmee net zo belachelijk maakt.

Tel dat op bij niet reagerende VAR's in de gevallen Dumfries en Veltman en de talloze dubieuze welles-nietes ingrepen eerder dit seizoen.

Kijk voor de aardigheid eens naar drie identieke overtredingen van Hendrix, Fer en Wuytens (die bij Dumfries). De eerste krijgt rood, de tweede geel en de derde geen kaart.
Ra,ra?

Waarop is dan jouw pro VAR houding eigenlijk nog gebaseerd?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 oktober 2019, 20:30:43.

 

+1/-1

Eigenlijk moet de VAR alleen maar gebruikt worden voor echt belangrijke dingen als wel of niet over de doellijn. Daar was het in eerste instantie ook voor bedoeld. Nu is het een soort tweede scheidsrechter geworden.

Misschien moet er ook stop komen aan het aantal ingrepen. In tennis mag een speler ook maar een paar keer een beslissing aanvechten.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 28 oktober 2019 om 20:28:

Eigenlijk moet de VAR alleen maar gebruikt worden voor echt belangrijke dingen als wel of niet over de doellijn. Daar was het in eerste instantie ook voor bedoeld. Nu is het een soort tweede scheidsrechter geworden.

Misschien moet er ook stop komen aan het aantal ingrepen. In tennis mag een speler ook maar een paar keer een beslissing aanvechten.



Volledig mee eens. Het zou willekeur uit moeten sluiten maar het wordt alleen maar erger. 'In de geest van de wedstrijd fluiten' en 'intentie' tellen niet meer omdat ieder moment vanuit de meest optimale hoek in slowmotion wordt bekeken en klaar gezet voor de scheidsrechter.

Als PSV-supporters moeten we nu eigenlijk even zwijgen omdat het drie terecht rode kaarten waren. Anderzijds zegt het voldoende dat de voorafgaande gele kaarten door iedereen op het veld geaccepteerd werden omdat (Hendrix uitgezonderd) het vooral ongelukkige acties waren i.p.v. bewuste doodschoppen.

 

+1/-1

Dat "in de Geest van" fluiten vindt ik sowieso stom. Bij Utrecht-PSV mocht ineens alles, totdat de VAR zich ermee ging bemoeien en pats, rood. Dat maakt het er niet duidelijker op. Het is een stuk beter om gewoon de regels te volgen. Dat Sadilek gewoon geel had gekregen en Maher ook een paar kaarten.

 

+1/-1

Gaan we weer ...

Veltman maakt een zelfde overtreding als waar Hendrix en Thomas van het veld werden gestuurd. VAR grijpt twee keer in bij PSV, in Amsterdam wordt niet eens een kaart gegeven. Blind maakt een overduidelijke overtreding voorafgaand aan de 2-0, maar uiteraard wordt er nu ook niet ingegrepen.

:kots :kots :kots

 

+3/-1

Precies om die reden moeten we naar een systeem toe waarbij de tegenpartij een VAR-beslissing kan afdwingen, in plaats van dat we afhankelijk zijn van de willekeur van de VAR-van-dienst.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 10 november 2019 om 14:00:

Precies om die reden moeten we naar een systeem toe waarbij de tegenpartij een VAR-beslissing kan afdwingen, in plaats van dat we afhankelijk zijn van de willekeur van de VAR-van-dienst.



Dat is precies wat Dick Advocaat altijd zegt . VAR is willekeur.

 

+1/-1

Ik snap de afkeer niet: Het is een extra scheids, die evengoed fouten maakt als die in het veld. Ook al kijkt die het na in herhaling. Tis gewoon mensenwerk. Alles hetzelfde beoordeelt krijgen lukt echt niet dankzij een herhaling en camerastandpunten. Het is subjectief en voor interpretatie vatbaar. Zoals het altijd al is geweest.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Justifier schreef op 10 november 2019 om 19:27:

Ik snap de afkeer niet: Het is een extra scheids, die evengoed fouten maakt als die in het veld. Ook al kijkt die het na in herhaling. Tis gewoon mensenwerk. Alles hetzelfde beoordeelt krijgen lukt echt niet dankzij een herhaling en camerastandpunten. Het is subjectief en voor interpretatie vatbaar. Zoals het altijd al is geweest.



Je snapt de afkeer niet?
Je ziet geen verschil tussen de beslissing van een scheidsrechter die in een split second een besluit moet nemen en de beslissing van een VAR die achter een hele hoop schermen allerlei herhalingen ziet en dan toch met de regelmaat van de klok de mist in gaat.
De willekeur is om te huilen en dit jaar even erg als het vorig seizoen.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 10 november 2019 om 20:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Justifier schreef op 10 november 2019 om 19:27:

Ik snap de afkeer niet: Het is een extra scheids, die evengoed fouten maakt als die in het veld. Ook al kijkt die het na in herhaling. Tis gewoon mensenwerk. Alles hetzelfde beoordeelt krijgen lukt echt niet dankzij een herhaling en camerastandpunten. Het is subjectief en voor interpretatie vatbaar. Zoals het altijd al is geweest.



Je snapt de afkeer niet?
Je ziet geen verschil tussen de beslissing van een scheidsrechter die in een split second een besluit moet nemen en de beslissing van een VAR die achter een hele hoop schermen allerlei herhalingen ziet en dan toch met de regelmaat van de klok de mist in gaat.
De willekeur is om te huilen en dit jaar even erg als het vorig seizoen.



Het leerproces van vorig seizoen is geprolongeerd.

 

+3/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR