Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 187 pagina's: 1 2 3 4 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 183 184 185 186 187

open/sluit de onderstaande quote:

Heppie Berrie schreef op 17 maart 2022 om 06:07:

Dat is idd een hele mooie en juiste analyse op de ajax-variant van deze site. Het is goed om te zien dat het nu in de koppies gaat zitten daar, ook bij de supporters. Het idee van...'het zal toch niet dat ons grote ajax dit seizoen met 0 prijzen eindigt en daarna flink moet bezuinigen....' En zodra dat zaadje is geplant, gaat dat zaadje alleen maar groeien. Het is een onbewuste collectieve mindset, maar zo krachtig. Het gaat fout daar, dat is onvermijdelijk.



Het gaat ook een keer mis daar. Heel wat kapitaal is verdampt door spelers langer te binden en vervolgens niet spelen (bijv tagliafico), daarnaast gaan spelers transfervrij weg of met een kortlopend contract (Onana, Brobbey, Mazraoui en Gravenberch), ook zijn de laatste aankopen behalve Antony en berghuis ook niet echt geweldig te noemen (daramy, kudus etc). Dan betalen ze ook nog gigantische salarissen aan hun spelers.

Zij moeten dus elk jaar Champions league halen en goed verkopen om het te redden. Dat gaan ze nooit volhouden! Zeker niet met het huidige gezeik dat daar nu speelt buiten het veld.

 

+2/-0

Ik denk ook dat Ajax een gevaarlijk spel speelt door zich zo'n grote broek aan te meten in de afgelopen jaren. Ik denk dat ze niet hadden verwacht dat jongens als Onana, Tagliafico en Mazraoui niet of nauwelijks een transferopbrengst zouden opleveren. David Neres werd natuurlijk ook verkocht voor een schijntje van wat ze eerder hadden verwacht. Gravenberch met een éénjarig contract, Haller die er pas net is (en steeds verder richting de 30 kruipt).. Dat hou je 1 cashcow over, en dat is Antony.

Het probleem voor hen is op dit moment ook dat de jongens net achter de basis, zoals Kudus, Daramy, Rensch en Schuurs een duidelijke stap achteruit zijn ten opzichte van de eerste keuzes. Met Klaassen hebben ze eigenlijk maar 1 invaller die echt basiswaardig is.

We zullen zien hoe het gaat lopen. Ik denk dat Ajax had verwacht dit seizoen een serieuze rol in de CL te spelen. Dat het 'zelfs nu' niet lukt, zal toch ook een beetje in de kopjes gaan zitten van de spelers. Zijn die 8 CL-wedstrijdjes nou echt een heel seizoen in de Mickey Mouse competitie waard?

Toch hebben ze op dit moment verreweg de meeste kwaliteit. Als je ziet hoe ze tegen Benfica gespeeld hebben, dan kun je stellen dat de Portugezen niks te vertellen had op voetballend gebied. Tegen Nederlandse clubs kom je dan - normaalgesproken - niet in de problemen. Ik zie ze dan ook gewoon kampioen worden. En dan hangt het van de transferzomer af hoe het er volgend jaar uit ziet. Punt is dat er veel zal gaan veranderen, zowel in Eindhoven als Amsterdam.

 

+1/-0

Zolang ze maar elk jaar CL spelen, is er niet zo veel aan de hand voor ze.
De uitdaging is dat een van de andere clubs, liefst PSV, die cyclus een keer doorbreekt.
Probleem is dat als het dit jaar niet gebeurt we weer terug bij af zijn. Natuurlijk moet Ajax behoorlijk wat doorselecteren en/of vervangen doordat spelers over de top zijn (Blind en Tadic) of vertrekken (Onana, Mazroui) maar datzelfde probleem hebben wij natuurlijk ook, en misschien nog wel in grotere mate. En dan ook nog eens met minder poen.
Er vanuit gaan de dat zowel Gakpo, Zahavi, Madueke, Sangare, Götze als Max vertrekken, geef ik je het te doen.
Waar Ajax dan nog smaakmaker Anthony en prima aankoop Berghuis houden, blijven wij toch echt niet met de betere spelers achter.....
Daar gaat het flirten met Luuk de Jong en Santiago Arias al helemaal geen positieve bijdrage aan leveren.
Kortom, het lijkt eigenlijk een nu of nooit (tenminste niet de eerste paar jaar) situatie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 17 maart 2022 om 15:46:

Zolang ze maar elk jaar CL spelen, is er niet zo veel aan de hand voor ze.
De uitdaging is dat een van de andere clubs, liefst PSV, die cyclus een keer doorbreekt.
Probleem is dat als het dit jaar niet gebeurt we weer terug bij af zijn. Natuurlijk moet Ajax behoorlijk wat doorselecteren en/of vervangen doordat spelers over de top zijn (Blind en Tadic) of vertrekken (Onana, Mazroui) maar datzelfde probleem hebben wij natuurlijk ook, en misschien nog wel in grotere mate. En dan ook nog eens met minder poen.
Er vanuit gaan de dat zowel Gakpo, Zahavi, Madueke, Sangare, Götze als Max vertrekken, geef ik je het te doen.
Waar Ajax dan nog smaakmaker Anthony en prima aankoop Berghuis houden, blijven wij toch echt niet met de betere spelers achter.....
Daar gaat het flirten met Luuk de Jong en Santiago Arias al helemaal geen positieve bijdrage aan leveren.
Kortom, het lijkt eigenlijk een nu of nooit (tenminste niet de eerste paar jaar) situatie.



Ik denk dat ze bij Ajaks de vertrekkende spelers harder zullen gaan missen dan wij ... en onze vertrekkende spelers gaan nog iets opbrengen, dat is bij hun niet het geval!

 

+1/-0

Ajax heeft te weinig transferwaarde gehaald uit de investeringen die ze hebben gedaan, tel daarbij op het gebrek aan kapitaal wat ze hebben opgebouwd met een rits dure miskopen en tot slot en misschien nog het belangrijkste om helemaal in verval te komen; ze hebben zoveel betaald aan salaris dat je maar een paar clubs hebt die uberhaupt spelers over kunnen nemen. Als Tadic Blind of Haller niet presteren of minder presteren dan raak je ze ook niet meer kwijt.

Als je dat combineert met het feit dat er een nieuwe TD komt, die ze niet kunnen vinden, een nieuwe trainer wellicht, die wij ook niet kunnen vinden, en een heel veel nieuwe basisspelers. Het kan nog allemaal nét wel goed gaan met een paar succesjes maar de kans om 3 stappen terug te doen is groter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 17 maart 2022 om 15:46:

Zolang ze maar elk jaar CL spelen, is er niet zo veel aan de hand voor ze.
De uitdaging is dat een van de andere clubs, liefst PSV, die cyclus een keer doorbreekt.
Probleem is dat als het dit jaar niet gebeurt we weer terug bij af zijn. Natuurlijk moet Ajax behoorlijk wat doorselecteren en/of vervangen doordat spelers over de top zijn (Blind en Tadic) of vertrekken (Onana, Mazroui) maar datzelfde probleem hebben wij natuurlijk ook, en misschien nog wel in grotere mate. En dan ook nog eens met minder poen.
Er vanuit gaan de dat zowel Gakpo, Zahavi, Madueke, Sangare, Götze als Max vertrekken, geef ik je het te doen.
Waar Ajax dan nog smaakmaker Anthony en prima aankoop Berghuis houden, blijven wij toch echt niet met de betere spelers achter.....
Daar gaat het flirten met Luuk de Jong en Santiago Arias al helemaal geen positieve bijdrage aan leveren.
Kortom, het lijkt eigenlijk een nu of nooit (tenminste niet de eerste paar jaar) situatie.



Ze maken dit jaar dik verlies als ze voor het einde van het seizoen niet een of meerdere grote verkopen doen...

Al vaker gezegd. Ze spelen in Amsterdam al een paar seizoenen Russisch roulette. Als je dan spelers niet verkoopt op het juiste moment (Onana, Neres, Tagliafico, Mazraoui) verdampen die transferinkomsten enorm. Dit beleid kun je onmogelijk lang volhouden zolang je in een competitie als de Eredivisie speelt.

 

+1/-0

Zeker nog als dezelfde spelers + Gravenberch en Dest gewoon weigeren te verlengen op 19 jarige leeftijd. Als ik Ajax was zou ik wat voorzichtiger zijn met die jonge gasten en ze pas echt in de basis zetten als ze langlopende contracten hebben.

Anthony en Timber gaan meer dan 20 miljoen opleveren en wellicht Haller als ze hem nu verkopen en heel misschien Martinez als er ergens een Atletico achtige club nog wat geld over heeft voor een Argentijnse slager.

Het moment dat er een grote dominosteen om valt dan kan het heel hard de verkeerde kant op gaan met Ajax.

 

+1/-0

Ajax heeft echt nog wel veel kapitaal op het veld staan hoor. Natuurlijk zijn er een paar transfervrij, maar dat wil niet zeggen dat het nu ineens de verkeerde kant opgaat. Ze hebben bovendien nog een aardig eigen vermogen, dus ze zijn ook nog altijd een rijke club. Belangrijk voor Ajax is dat het vertrek van Overmars goed wordt opgevangen en dat de rust weer een beetje terugkeert. Ik vind het jammer dat ze uit de CL liggen. Als ze nog erin zouden zitten zou de kans op puntenverlies in de competitie groter zijn gezien het drukkere programma. Niemand verwacht dat PSV nog kans heeft op de titel, maar wat zou het mooi zijn...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

StephanPSV schreef op 18 maart 2022 om 10:10:

Niemand verwacht dat PSV nog kans heeft op de titel, maar wat zou het mooi zijn...



Wie bedoel je met niemand?
We kunnen na dit weekend evengoed weer bovenaan staan.
Daar waar bij Ajax het de afgelopen weken allemaal erg moeizaam ging, lijken wij weer een beetje de draai gevonden te hebben. Ik zie het nog wel goed komen hoor :)

 

+1/-0

Ik zie het nog steeds niet gebeuren. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax tegen Feyenoord in de problemen zal komen. Feyenoord heeft al 17 jaar niet meer gewonnen. Een gebrek aan scherpte zullen ze in Amsterdam nu niet hebben. Het publiek zal er nu wel vol achter gaan staan.

Voor mijn gevoel zal de volgende speelronde cruciaal zijn. De draad weer oppakken na een interlandperiode blijkt vaak lastig en op zaterdag hebben Ajax (Groningen) en PSV (Twente) allebei een lastige uitwedstrijd op het programma staan. Ik zie beide teams daarna eigenlijk niks meer verspelen. Ook niet PSV in De Kuip. Natuurlijk moet Ajax nog naar AZ en Vitesse, maar juist in die topwedstrijden staan ze er wel steeds in de competitie. Ik zie het dan nog eerder voor ze mis gaan in Nijmegen.

 

+1/-0

Ik weet dat ik destijds, nadat ze verloren van de Spurs, dacht: nu zullen ze wel instorten en worden we misschien toch nog kampioen. Maar dat gebeurde niet. Na die nederlagen tegen Getafe en Roma idem. Het zou erg leuk zijn, en er is dit jaar wel meer aan de hand daar dan gewoonlijk (hoewel, jaar geleden doping Onana en steekpartij Promes), maar als de afgelopen jaren een indicator zijn: don't get your hopes up. Zéker niet als het tegen Feyenoord is.

Als Kalou en Kuyt nou meededen...

 

+1/-0

Als ik eerlijk ben, zie ik PSV ook gewoon niet alles winnen en dat is wel wat er nodig is voor een kampioenschap. Het ziet er op dit moment qua prestaties niet slecht uit, maar het is maar de vraag hoe het momentum na de interlandbreak gaat zijn.
Ajax zie ik niet verliezen tegen Feyenoord, eerder als ze op bezoek zijn bij de mindere goden zoals Groningen idd.

 

+1/-0

Ik verwacht een simpele zege voor Ajax op Feyenoord. Ze hebben simpelweg meer kwaliteit, spelen thuis en zullen willen laten zien wat ze waard zijn. Feyenoord mist spelers en speelde afgelopen donderdag nog. Ik hoop dat het anders wordt maar heel realistisch is dat niet.

Ajax speelt juist tegen de middenmoot minder goed en hoeft ook niet meer doordeweeks te spelen. Ajax zal dan toch ook de beste papieren hebben om kampioen te worden. Maar het blijft voetbal.

 

+1/-0

Haha begint goed :)
Dat gaat in die hoofdjes zitten, frustratie komt boven drijven.

 

+1/-0

Prima potje tot nu toe :D

 

+1/-0

Met de nodige voorzichtigheid getuige de tussenstand in de betonbak.Twee tikkies hebben de neuzen toch weer gehad....Lekker man!

 

+1/-0

Fijn dat Makkelie niet in het theater van Anthony trapt. Die gozer ligt meer op de grond dan dat hij de bal heeft. De vraag is nu: wordt het zo’n dag? 🎶

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 20 maart 2022 om 15:29:

Fijn dat Makkelie niet in het theater van Anthony trapt. Die gozer ligt meer op de grond dan dat hij de bal heeft. De vraag is nu: wordt het zo’n dag? 🎶



Ik help het je hopen....

 

+1/-0

Helaasch. Gezien de tweede helft terecht. Ik was er al bang voor, Feyenoord ging te hard in de eerste helft, zo kort na donderdag. Tweede helft zijn ze er niet aan gekomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 20 maart 2022 om 15:29:

Fijn dat Makkelie niet in het theater van Anthony trapt. Die gozer ligt meer op de grond dan dat hij de bal heeft. De vraag is nu: wordt het zo’n dag? 🎶



Als hij nog 3 min had toegevoegd aan de 5 was hij er niet ingetrapt !! Achteraf heeft al dat theater gewoon gewerkt. Dit was de kans om dichterbij te komen en heb het gevoel dat het kampioenschap is beslist.
Dood en doodzonde pfff

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 187 pagina's: 1 2 3 4 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 183 184 185 186 187

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax