Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Scheidsrechters

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 15 januari 2023 om 16:51:

Je moet het helemaal bij jezelf zoeken als je tegen 10 kneuzen het zover nog laat komen.


Wat een dooddoener altijd. Ajax wordt vorig jaar kampioen door de arbitrage. Als wij winnen heeft aan het eind van het seizoen niemand het meer over deze wedstrijd. Nergens in de spelregels staat dat een club een penalty tegen krijgt als het ondermaats presteert. We zouden gewoon qua spelbeeld en aantal doelpunten terecht hebben gewonnen was hij niet gegeven.

 

+3/-0

Turlijk een dooddoener.
Ik ben met je eens dat een overwinning terecht was geweest maar er wordt gesteld "dat PSV al jaren wordt benadeeld door de arbitrage".
Dat wetende (of het moet alleen de supporters zijn opgevallen?) zorg je toch dat je niet in zo'n situatie komt?

Natuurlijk heeft niemand het meer over specifiek deze wedstrijd, zeker nu je al punten hebt verloren tegen ongeveer alle degradatiekandidaten......het maakt dan ook niet meer veel uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 15 januari 2023 om 16:53:

forumillustratie

tja.... tocht buitenspel voordat die pingel gegeven werd??



Ik zie het er eerlijk gezegd niet in. Je moet niet de 16 meterlijn pakken als lijn.

 

+1/-0

Zijn linkerbeen staat, voor mij dan, wel al voorbij Ramalho...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 15 januari 2023 om 17:12:

Zijn linkerbeen staat, voor mij dan, wel al voorbij Ramalho...



Feit is in ieder geval dat Ramalho nogal laat bedacht dat het slim was om te stappen. En zo gingen er nog tig dingen mis in die ene goal. Van het totale gebrek aan organisatie, omdat ze per se willen scoren in de 96ste minuut, tot het domme balverlies, het verkeerde stappen, en de mispeer van Til met de scheidsrechterlijke dwaling tot gevolg, waarbij de VAR uiteraard het allemaal wel prima vindt.

 

+1/-0

Eens!

Dat de VAR gewoon niet roept van: gast, wat doe je nou! Is en blijft gewoon onbegrijpelijk.

 

+1/-0

4 punten gejat door falende of malverserende arbitrage en VAR in de laatste twee wedstrijden alleen al.
Of heeft de arbitrage en VAR gegokt op eigen wedstrijden?

 

+1/-0

Zo lang psv er niks van zegt, zal psv altijd benadeeld blijven hierdoor. Natuurlijk was dit een goedmaker vd rode kaart. Dat was natuurlijk geen rood. Zo eerlijk moeten we ook zijn. Alleen dit was toch geen penalty en anders was die overtreding op teze tegen sparta toch ook een penalty?

 

+1/-0

Je kan gisteren in mijn ogen niks over de scheidsrechter zeggen. Hij gaf een rode kaart voor die trap van Erdogan tegen het bovenbeen van De Jong. Dat was een juiste beslissing, maar niet alle scheidsrechters zouden die kaart gegeven hebben.

Hetzelfde geldt in mijn ogen voor de penalty. Niet elke scheidsrechter zou hem gegeven hebben, maar in mijn ogen torpedeert Til met zijn mispeer gewoon die speler van Fortuna. Niet opzettelijk, niet het ontnemen van een scoringskans, maar wel gewoon een overtreding binnen de 16. In mijn ogen onvergelijkbaar met die situatie van Teze vorige week, waar Teze zijn voet liet hangen om een raakmoment af te dwingen. Wél vergelijkbaar in mijn ogen met de situatie waar die keeper van RKC in de slotminuut een overtreding maakt op Xavi Simons. En ja, daar kregen wij die penalty ook (tot afgrijzen van RKC).

En ja..deze situatie hier was randje buitenspel. Wellicht net erover. Maar blijkbaar was het zo close dat niet vast te stellen is met de technologie. Dus ook hier mogen we niet klagen over de scheidsrechter, maar staat Ramalho gewoon verkeerd opgesteld.

Verder moet PSV zich gewoon diep schamen voor deze wanprestatie. Het was wéér van een andere orde dan het stomme puntverlies in Leeuwarden, Groningen en vorige week tegen Sparta. Maar wederom oerstom en totaal aan onszelf te wijten. De enige reden waarom wij - op papier tenminste - nog meedoen om de titel, is het keiharde falen van al onze concurrenten.

 

+1/-0

Nu drie wedstrijden schorsing voor Tannane. Naar mijn mening een terechte schorsing, mits dit altijd zo afgehandeld wordt. Hoe vaak wordt daar gewoon geel voor gegeven? Dit was net intens genoeg?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 16 januari 2023 om 20:35:

Nu drie wedstrijden schorsing voor Tannane. Naar mijn mening een terechte schorsing, mits dit altijd zo afgehandeld wordt. Hoe vaak wordt daar gewoon geel voor gegeven? Dit was net intens genoeg?



We weten allemaal het antwoord. Er is maar een club waarbij voor dat soort momenten structureel geen rood wordt gegeven.

 

+2/-0

Man man man wat is het op het moment toch beroerd gesteld met het scheidsrechterskorps in Nederland. Er is er werkelijk geen een die een wedstrijd eens strak, fair en onzichtbaar tot een goed einde weet te brengen. :\[

 

+1/-0

Ze zijn helaas allemaal zo beïnvloedbaar als de pest... Sinds RKC thuis wordt iedere overtreding op Simons gezien als niks en dat ie zich aanstelt. Er was die week een ware media hetze, want hoe haalde een scheidsrechter het toch in zijn hoofd om een penalty te geven als een kleinere speler in zijn gezicht wordt getrapt... Dit moest toch wel een goedmakertje zijn voor de penalty in de Kuip... Ondertussen wordt er voor de simpelste overtredingen op Simons gewoon niet meer gefloten en is hij vogelvrij verklaard.

Je hebt een scheidsrechterscorps dat mag aanschuiven bij VI om daar gezellig en grappig te doen over de gekke beslissingen die je zelf dat weekend hebt genomen (+ een goede 1000 euro gastengeld in je zak te steken) Vervolgens zitten die mannen wekelijks te vertellen wie ze irritant vinden op het veld en hoge bomen vangen uiteraard veel wind, dus daar wordt vervolgens ook naar gefloten... Gek genoeg betreft het nooit Alvarez, die al jaren de slager uithangt op de voetbalvelden en theatraal gedrag vertoond.

En ze willen de meest simpele verbeteringen om het eerlijk en transparant te maken ook gewoon niet doorvoeren:

- Zuivere speeltijd (of van mijn part met een timer bijhouden hoe lang het spel stil ligt bij wissels, tijdrekken, blessures en var momenten)
- Openbare communicatie tussen VAR en scheidsrechters (wie zegt mij dat een VAR niet na een bepaald duel zegt dat het toch geen corner was waar de goal uitviel of dat waar de scheidsrechter net geel gaf, het toch ook wel rood had mogen zijn, maar niet op zeker (bla bla bla)
- Het aanvragen van een VAR moment ipv de willekeur op basis van herhalingen van ESPN
- Het spel even stilleggen als er iets discutatbels is gebeurd zodat de VAR het even kan checken... Te vaak wil de scheidsrechter zo snel mogelijk doorspelen, want het zijn mannetjes die geen fouten maken. Hoe fijn was het dat ze het op het WK een stuk beter snapten op dit vlak...

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psver2012 schreef op 10 februari 2023 om 11:26:

Ze zijn helaas allemaal zo beïnvloedbaar als de pest... Sinds RKC thuis wordt iedere overtreding op Simons gezien als niks en dat ie zich aanstelt. Er was die week een ware media hetze, want hoe haalde een scheidsrechter het toch in zijn hoofd om een penalty te geven als een kleinere speler in zijn gezicht wordt getrapt... Dit moest toch wel een goedmakertje zijn voor de penalty in de Kuip... Ondertussen wordt er voor de simpelste overtredingen op Simons gewoon niet meer gefloten en is hij vogelvrij verklaard.

Je hebt een scheidsrechterscorps dat mag aanschuiven bij VI om daar gezellig en grappig te doen over de gekke beslissingen die je zelf dat weekend hebt genomen (+ een goede 1000 euro gastengeld in je zak te steken) Vervolgens zitten die mannen wekelijks te vertellen wie ze irritant vinden op het veld en hoge bomen vangen uiteraard veel wind, dus daar wordt vervolgens ook naar gefloten... Gek genoeg betreft het nooit Alvarez, die al jaren de slager uithangt op de voetbalvelden en theatraal gedrag vertoond.

En ze willen de meest simpele verbeteringen om het eerlijk en transparant te maken ook gewoon niet doorvoeren:

- Zuivere speeltijd (of van mijn part met een timer bijhouden hoe lang het spel stil ligt bij wissels, tijdrekken, blessures en var momenten)
- Openbare communicatie tussen VAR en scheidsrechters (wie zegt mij dat een VAR niet na een bepaald duel zegt dat het toch geen corner was waar de goal uitviel of dat waar de scheidsrechter net geel gaf, het toch ook wel rood had mogen zijn, maar niet op zeker (bla bla bla)
- Het aanvragen van een VAR moment ipv de willekeur op basis van herhalingen van ESPN
- Het spel even stilleggen als er iets discutatbels is gebeurd zodat de VAR het even kan checken... Te vaak wil de scheidsrechter zo snel mogelijk doorspelen, want het zijn mannetjes die geen fouten maken. Hoe fijn was het dat ze het op het WK een stuk beter snapten op dit vlak...



Nou dit dus. Plus laat scheidsrechters geen wedstrijden fluiten van clubs uit de regio waar ze vandaan komen. Zie Makkelie in Rotterdam en van de Graaf die gisteren notabene op de fiets naar Den Haag is gegaan om daar ADO - Go Ahead te fluiten (en in die wedstrijd Go Ahead één zekere en een halve penalty heeft onthouden)

 

+1/-0

Ik heb gisteren Twente-Ajax zitten kijken en dinsdag PSV-Emmen. Dan lees ik commentaren dat Simons vogelvrij wordt verklaard en dat Tadic of Bergwijn elke keer een vrije trap meekrijgt als hij gaat liggen.

Natuurlijk zijn er situaties waarbij Simons ten onrechte geen vrije trap meekrijgt, en zo wordt er ook wel eens makkelijk gefloten bij een overtreding op Tadic. Maar ik zag gisteren voldoende momenten waarop Tadic (of later Conceicao) als een stervende zwaan naar de grond gaat, maar er gewoon doorgespeeld wordt. Net als dat Xavi ook wel eens een vrije trap meekrijgt.

Oftewel, we zien de zaken over het algemeen toch best wel door onze gekleurde bril, wat natuurlijk supporters-eigen is.

Is de kritiek op scheidsrechters dan onterecht? Nee, natuurlijk niet! Het niveau van de arbitrage is erg matig en zelfs met een VAR gebeuren er genoeg twijfelachtige dingen op de Nederlandse velden. Makkelie was misschien niet direct doorslaggevend bij Feyenoord-PSV, maar hij floot (voor PSV) een hele vervelende wedstrijd. Toch waren ook de Feyenoord-supporters hem regelmatig allerlei verwensingen naar zijn hoofd aan het slingeren, dus ook vanuit Rotterdams perspectief zal hij sommige dingen niet goed hebben afgehandeld. Gisteren was het natuurlijk een slecht moment om af te fluiten toen Twente veelbelovend in de aanval was. Maar ja, dat gebeurt, zeker in een eerste helft wel vaker. Soms mag zelfs een corner niet meer genomen worden. De scheidsrechter bij PSV-Emmen floot dinsdag ook snel af, in plaats van nog een vrije trap te geven aan het eind van de blessuretijd. Daar had iemand nog een beste kans op 4-1 kunnen hebben, als er gewoon normaal gefloten was. Niet dat het heel veel uitmaakt, maar voor een speler persoonlijk én voor het publiek was het toch leuk geweest om een mooi slotstuk te hebben.

Op dit moment kan ik naast Makkelie, Nijhuis en de man met de 4 ü's geen scheidsrechter bedenken die de potentie heeft om topwedstrijden in goede banen te leiden. Dat is erg jammer. Volgens mij moet onze vriend Dick van Egmond daar heel snel met pensioen gestuurd worden. Op het veld was ie ook al niet om uit te staan.

Dit bericht is gewijzigd op 10 februari 2023, 14:48:25.

 

+1/-0

Die 3 zijn de ervaren mannen en de mannen die opvallen, maar zijn dat voordelen? Ik zou zeggen: nee. Meestal erger ik me kapot aan diezelfde namen, ook als er geen PSV op het formulier staat. Van die lui die elke wedstrijd nabesproken worden zouden gedegradeerd moeten worden en de grijze anonieme muizen zijn klaarblijkelijk de beste scheidsrechters.

 

+2/-0

Helemaal met Albert eens! Waarom zou je die 3, “goede” scheidsrechter noemen?? Ik vind ze eigenlijk helemaal niets meer of minder dan de rest. … die met die u’s al helemaal niet, die vind ik gewoon slecht! En die andere 2 zijn voortaan identiek … gewoon ego-trippers.

 

+1/-0

Negen wissels, blessurebehandelingen en een doelpunt. En dan nu maar vier minuten blessuretijd geven bij een voorsprong van Feyenoord. Doe het als arbitrage dan op z'n minst iets minder opzichtig.

Dit bericht is gewijzigd op 12 februari 2023, 16:32:44.

 

+5/-0

En dan bij Ajaks waar Berghuis gewoon bewust doorgaat op de keeper en nog niets eens een Var check?!
Of die Alvarez die constant loopt te kwallen en gewoon alles mee krijgt …

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 12 februari 2023 om 16:26:

Negen wissels, blessurebehandelingen en een doelpunt. En dan nu maar vier minuten blessuretijd geven bij een voorsprong van Feyenoord. Doe het als arbitrage dan op z'n minst iets minder opzichtig.



Zouden ze hier ook een berekening van maken of de toegevoegde tijd correct is of niet? Net zoals ze bij Fey - PSV deden? Denk het niet...

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Nederlandse competities » Scheidsrechters