Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 233 pagina's: 1 2 3 4 ... 218 219 220 221 222 223 224 225 226 ... 229 230 231 232 233

open/sluit de onderstaande quote:

Glasman01 schreef op 23 juli 2025 om 18:05:

Chelsea is bereid om 45 miljoen te betalen voor Hato en hij heeft niet eens in de cl gepspeeld. Als je dan kijkt naar Psv, die hebben geen bod van 45 miljoen gekregen voor welke speler dan ook. Dat ajax meer krijgt voor haar spelers, dat is altijd wel zo geweest, maar Psv komt niet eens in de buurt van Ajax,maar Feyenoord was altijd nummer 3 als het gaat om verkoop, maar die ontvangen vergelijkbare bedragen als Psv. Conclusie: Psv doet het slechtst van de top drie op de transfermarkt, als het gaat om verkoop.

Ik ben er echt van overtuigd dat een select clubje met clubs alleen aan elkaar mega hoge transfersommen betalen om andere clubs klein(er) te houden en helaas voor ons is dat in NL ajax. Het is absurd voor welke bedragen zij spelers verkopen.

+2/-0

Ik ben inmiddels wel benieuwd geworden naar die Oscar Gloukh. Het aantal nieuwsberichten over zijn (al dan niet) aanstaande komst naar Amsterdam komt inmiddels in de buurt van het aantal nieuwsberichten over de contractverlenging van Perisic.

Wij zijn op dit moment de beste club van Nederland, we hebben geld om te investeren, en het salaris dat Ajax voor hem klaar heeft liggen, zou voor ons geen probleem moeten zijn. Wat ik me dan afvraag: liggen wij nou enorm te slapen dat we zo'n "geweldenaar" niet naar Eindhoven lokken? Of is deze speler helemaal niet zo bijzonder?

Als je op FotMob kijkt, dan staat Gloukh op de 2e plek qua "score" op basis van de Oostenrijkse competitie van het afgelopen seizoen, en de (misschien)_ door ons begeerde Bøving op plek 21.

+1/-0

BasArnhem schreef op 28 juli 2025 om 10:53:

Ik ben inmiddels wel benieuwd geworden naar die Oscar Gloukh. Het aantal nieuwsberichten over zijn (al dan niet) aanstaande komst naar Amsterdam komt inmiddels in de buurt van het aantal nieuwsberichten over de contractverlenging van Perisic.

Wij zijn op dit moment de beste club van Nederland, we hebben geld om te investeren, en het salaris dat Ajax voor hem klaar heeft liggen, zou voor ons geen probleem moeten zijn. Wat ik me dan afvraag: liggen wij nou enorm te slapen dat we zo'n "geweldenaar" niet naar Eindhoven lokken? Of is deze speler helemaal niet zo bijzonder?

Als je op FotMob kijkt, dan staat Gloukh op de 2e plek qua "score" op basis van de Oostenrijkse competitie van het afgelopen seizoen, en de (misschien)_ door ons begeerde Bøving op plek 21.

Op basis van wat videobeelden zou je zeggen dat het echt een geweldige voetballer is en dat het een goede vervanger voor Tillman zou zijn.

Wat ik dan weer niet begrijp is dat RB Salzburg hem dan verkoopt en (meer nog) dat RB Leipzig hem niet overneemt. Op basis van de highlights zou je zeggen dat hij ook een goede vervanger voor Simons zou zijn. Zal hij dan misschien toch wat beperkingen hebben?

Volgens een analyse van VI is hij in defensief opzicht kwetsbaar.

+1/-0

We mogen aannemen dat onze scouting Gloukh goed in beeld heeft. Toch lijkt het erop dat hij mogelijk niet volledig aansluit bij het spelersprofiel waar PSV momenteel naar zoekt.

Wat breed wordt opgemerkt in analyses, is dat hij fysiek beperkt is (slechts 1.69 meter) en dat zijn positionering bij het drukzetten en verdedigend meeverdedigen nog onvoldoende ontwikkeld is. Daarnaast is zijn spel nog wisselvallig: de ene wedstrijd laat hij zijn klasse zien, de volgende is hij vrijwel onzichtbaar.

+1/-0

SouBavaria schreef op 28 juli 2025 om 10:29:

Chelsea is bereid om 45 miljoen te betalen voor Hato en hij heeft niet eens in de cl gepspeeld. Als je dan kijkt naar Psv, die hebben geen bod van 45 miljoen gekregen voor welke speler dan ook. Dat ajax meer krijgt voor haar spelers, dat is altijd wel zo geweest, maar Psv komt niet eens in de buurt van Ajax,maar Feyenoord was altijd nummer 3 als het gaat om verkoop, maar die ontvangen vergelijkbare bedragen als Psv. Conclusie: Psv doet het slechtst van de top drie op de transfermarkt, als het gaat om verkoop.

Ik ben er echt van overtuigd dat een select clubje met clubs alleen aan elkaar mega hoge transfersommen betalen om andere clubs klein(er) te houden en helaas voor ons is dat in NL ajax. Het is absurd voor welke bedragen zij spelers verkopen.

Ik zeg al vele jaren dat die zaken lijken te stinken. Als je ziet hoeveel miljoenen er in omgaan. Het zijn inderdaad veelal dezelfde clubs die het betreft. Er kon wel eens een hoop geld worden weggesluisd op deze manier.

+2/-0

romario35 schreef op 28 juli 2025 om 12:34:

SouBavaria schreef op 28 juli 2025 om 10:29:

Ik zeg al vele jaren dat die zaken lijken te stinken. Als je ziet hoeveel miljoenen er in omgaan. Het zijn inderdaad veelal dezelfde clubs die het betreft. Er kon wel eens een hoop geld worden weggesluisd op deze manier.

Die clubs zijn te groot, dat gaat toch nooit aan de oppervlakte komen, maar als iedereen in dat clubje elkaar grote transfersommen heen en weer toe blijft schuiven, dan houdt het systeem zichzelf in stand. En de subtop clubs komen er nooit bij in de buurt, want ze krijgen de kans niet.

+1/-0

romario35 schreef op 28 juli 2025 om 11:27:

Op basis van wat videobeelden zou je zeggen dat het echt een geweldige voetballer is en dat het een goede vervanger voor Tillman zou zijn.

Wat ik dan weer niet begrijp is dat RB Salzburg hem dan verkoopt en (meer nog) dat RB Leipzig hem niet overneemt. Op basis van de highlights zou je zeggen dat hij ook een goede vervanger voor Simons zou zijn. Zal hij dan misschien toch wat beperkingen hebben?

"volgens een analyse van VI". De grote Pieter Zwart zei gisteren nog dat Mauro Junior geen opkomende back is. Dan kijk je dus geen voetbal, dat blad is al jaren in verval en de mensen die het daar voor het zeggen hebben zorgen daar zelf voor. Al geloven ze heilig in zichzelf daar.

+1/-0

Jordy de Wijs schreef op 29 juli 2025 om 11:04:

romario35 schreef op 28 juli 2025 om 11:27:

"volgens een analyse van VI". De grote Pieter Zwart zei gisteren nog dat Mauro Junior geen opkomende back is. Dan kijk je dus geen voetbal, dat blad is al jaren in verval en de mensen die het daar voor het zeggen hebben zorgen daar zelf voor. Al geloven ze heilig in zichzelf daar.

Ik dacht inderdaad dat die Pieter Zwart zo geroemd werd, hij werd zelfs genoemd als assistent voor Peter Bosz. 😃
Ik ben al jaren geen lid meer van VI, ben dus ook niet meer op de hoogte van de kwaliteit van het blad.

Ik volg het voetbal sinds 1977, (sinds 1980 ga ik naar PSV), van 1982 tot 2017 keek ik zo ongeveer alles wat er te zien was. Ik kende bijvoorbeeld alle spelers van het Roemeense nationaal team, alleen al aan hun manier van lopen. De laatste jaren is dat wel minder geworden. Ik volg nog wel de Nederlandse competitie, maar voor het overige is het een stuk minder geworden.

+1/-0

Pieter Zwart kan mooi praten en komt als een expert over, maar is vaak ook warrig. Heeft wel het dalende niveau binnen VI wat omgebogen, maar hij trapt wel veel (open) deuren in en blijkt dus veel te baseren op 'data'. Lijkt inderdaad dat hij niet altijd voetbal kijkt of over de speler waar hij over spreekt.

Bron: VI op Youtube, het blad lees ik al jaren niet meer.

+2/-0

"Poot stijf houden" gaat deze keer (met Hato), waarschijnlijk niet lukken.
Chelsea weet natuurlijk dat Ajax dat geld nodig heeft, en zet ze mooi voor het blok. 40+ miljoen, en niet meer ... ;)

+1/-0

Ik vind het toch jammer dat Itakura waarschijnlijk bij Ajax belandt. In mijn ogen kan PSV nog wel een goede, ervaren centrale verdediger gebruiken.
Of PSV vond hem toch niet goed genoeg of Itakura heeft al eerder aangegeven dat hij niet naar PSV wilde verkassen.

Nu maar hopen dat PSV uiteindelijk beter af is met de jonge Gasiorowski dan Ajax met de ervaren Itakura.

Overigens zag ik in Itakura ook niet direct een 1 op 1 vervanger voor Boscagli. Boscagli lijkt me opbouwend beter, mede omdat hij over een goede lange pass beschikte waarmee hij het spel kon verleggen. Itakura verdedigd korter en feller. Ik denk niet dat Boscagli zo gemakkelijk te vervangen is. Hato lijkt me gemakkelijker te vervangen voor Ajax.

+1/-0

romario35 schreef op 30 juli 2025 om 23:08:

Ik vind het toch jammer dat Itakura waarschijnlijk bij Ajax belandt.

Ik hoop op een Branco vd Boomen scenario...

+1/-0

De eerste geluiden lijken erop dat we een ijzersterke verdediger in huis hebben gehaald als vervanger voor Boscagli. Wellicht in de passing wat minder, maar fysiek sterker in de duels. Hij maakt tot dusver een ijzersterke indruk in de voorbereiding.

Wat betreft Itakura, hij is heel wisselvallig, dit zie je ook terug in zijn marktwaarde. Die schommelt al jaren tussen 12m en 15m. Hij is ondertussen 28 jaar ook, daar zit geen groei/ rek meer in.

Ben erg benieuwd wat Ajax gaat doen. Ze verkopen Hato als Linksback, dus ik ga er voor het gemak vanuit dat ze op die positie ook een nieuwe aanwinst zoeken. Itakura is een centrale verdediger.

Volgens mij hebben ze centrale verdedigers genoeg met Sutalo, Baas, Janse en Kaplan. Dan moeten ze met (alleen) Wijndal het seizoen in als linksback. Ik zou als ik Ajax was dan ook focussen op een linksback en geen extra centrale verdediger aankopen.

Of kan Sutalo, Baas, Kaplan of Janse als linksback spelen? Volgens mij niet, Baas en Janse zijn stuk minder op die positie.

+1/-0

Passievrucht schreef op 31 juli 2025 om 11:33:

De eerste geluiden lijken erop dat we een ijzersterke verdediger in huis hebben gehaald als vervanger voor Boscagli. Wellicht in de passing wat minder, maar fysiek sterker in de duels. Hij maakt tot dusver een ijzersterke indruk in de voorbereiding.

Wat betreft Itakura, hij is heel wisselvallig, dit zie je ook terug in zijn marktwaarde. Die schommelt al jaren tussen 12m en 15m. Hij is ondertussen 28 jaar ook, daar zit geen groei/ rek meer in.

Ben erg benieuwd wat Ajax gaat doen. Ze verkopen Hato als Linksback, dus ik ga er voor het gemak vanuit dat ze op die positie ook een nieuwe aanwinst zoeken. Itakura is een centrale verdediger.

Volgens mij hebben ze centrale verdedigers genoeg met Sutalo, Baas, Janse en Kaplan. Dan moeten ze met (alleen) Wijndal het seizoen in als linksback. Ik zou als ik Ajax was dan ook focussen op een linksback en geen extra centrale verdediger aankopen.

Of kan Sutalo, Baas, Kaplan of Janse als linksback spelen? Volgens mij niet, Baas en Janse zijn stuk minder op die positie.

Ze zoeken een cv EN een linksback!
Maar die cv moet Itakura worden, enkel en alleen om ons "dwars te zitten" ...

Laat ze maar lekker met hun miljoenen strooien, dan kunnen ze straks weer bij de bank aankloppen. ;)

+1/-0

Tja, je kunt niet iedereen kopen die goed is hè. Wij hebben besloten voor Gasiorowski te gaan en niet voor Itakura. Daardoor kan Ajax nu doorpakken op hem. Feyenoord heeft zijn geld weer op andere paarden ingezet (toevalligerwijs ook een Japanner).

De tijd zal leren welke scouting / technisch directeur zijn zaakjes het beste op orde had, dat is ook het leuke van voetbal.

Ik vind het op zich niet gek dat Ajax een extra CV wil halen. Rugani is vertrokken, en persoonlijk vind ik Baas niet echt een geweldenaar. Of Itakura een schot in de roos gaat zijn, of dat wij na 10 speelrondes heel blij zijn dat het ons niet gelukt is hem in te lijven, is koffiedik kijken.

+1/-0

Ze vinden daar anders Baas wel een geweldenaar. Want het mislopen van de titel werd voor een groot deel aan het ontbreken van Baas toegeschreven. Nu ben je daar nogal snel een godenzoon maar toch.

+1/-0

Het ging vooral om het voetballende gedeelte wat door Ajax gemist werd toen Baas wegviel. Een geweldenaar is het niet, maar hij kan wel opbouw verzorgen, hoewel ik hem verdedigend kwetsbaar vindt.

Als Ajax Itakura haalt, halen ze een stabiele factor voor achterin, maar zonder restwaarde. Ik ben zelf van mening dat PSV achterin ervaring mist. Als je soms Obispo en Nagalo ziet klungelen moet je er niet aan denken dat Flamingo of Yarek wegvallen voor langere tijd. Dat gaat geheid punten kosten. Daarom is het goed om achterin in te zetten op meer ervaring. Itakura was erg welkom geweest / is erg welkom om voor de broodnodige ervaring te zorgen.

+1/-0

Punt is dat je, zeker bij een club als PSV, heel goed moet opletten waar je je centen aan uitgeeft. Als je dan al 4 centrale verdedigers in je A-selectie hebt, dan ga je daar niet zomaar een vijfde bij aantrekken. En zeker niet één die uit de Bundesliga komt en dus de hoofdprijs kost in salaris.

PSV heeft (willens en wetens) het contract met Obispo verlengd. Nagalo is vorig jaar voor 7 miljoen aangetrokken. Ze zullen (intern) dus echt wel als goed genoeg voor de A-selectie worden gezien, zeker in hun huidige rol als back-up. Supporters reageren altijd vrij opportunistisch, en na een zwakke beurt van Nagalo tegen Eindhoven wordt de roep om een extra CV begrijpelijkerwijs luider. Als Obispo straks door een blessure weer een wedstrijdje of wat aan de kant zit, zal er ook wel "zie je wel" worden geroepen.

Laten we vooral hopen dat de pech qua blessureleed ons dit jaar bespaard gaat blijven en dat zowel onze backs als onze CV's gewoon beschikbaar blijven. Dan hebben we een sterke verdediging staan, en zal het me aan m'n reet roesten of Itakura wel of niet in Amsterdam gaat ballen.

Vorig jaar gingen we het seizoen in met Ledezma, Oppegard en Dams op de backposities. Halverwege september kwam daar Karsdorp bij, en pas later in het jaar werd Mauro fit. Oftewel, we zijn kampioen geworden terwijl we een groot deel van het jaar met 2 kampioenselftal-onwaardige spelers op de backpositie hebben gespeeld. We staan er, verdedigend, nu echt een heel stuk beter voor.

+1/-0

BasArnhem schreef op 31 juli 2025 om 18:03:

Vorig jaar gingen we het seizoen in met Ledezma, Oppegard en Dams op de backposities. Halverwege september kwam daar Karsdorp bij, en pas later in het jaar werd Mauro fit. Oftewel, we zijn kampioen geworden terwijl we een groot deel van het jaar met 2 kampioenselftal-onwaardige spelers op de backpositie hebben gespeeld. We staan er, verdedigend, nu echt een heel stuk beter voor.

Wellicht wat off topic nu ;)
Eens met je post.. echter.. de vraag is hoe de balans nu is. Defensief wellicht beter, maar met het vertrek van Lang, Baka en Tillman hebben we ook wel de nodige creativiteit en doelpunten ingeleverd.

+1/-0

Inderdaad off-topic, maar ik deel je zorg zeker. Er is echter geen acuut probleem. Wij hebben in de basis nu voldoende opties op het middenveld, want nu Schouten weer beschikbaar is kan Saibari doorschuiven naar 10 en dan heb je Til nog achter de hand. Voorin hebben we Van Bommel op de plek van Lang en Bakayoko zat vorig jaar veelal op de bank.

Maar het seizoen is lang, spelers zullen vermoeid en geblesseerd raken, en dan moet je kwalitatief goede opties achter de hand hebben. Zeker bij Saibari en Van Bommel vraag ik me af hoeveel belasting zij aan kunnen in een dubbel programma. Ik verwacht daarom dat er echt nog wel wat bij gaat komen in de 2 voorste linies.

Ik ben benieuwd hoe Ajax de gaten in de selectie nog gaat opvullen. Zijn Moro en Gloukh (en straks wellicht Itakura) in staat om iets bij te dragen aan het verder toch kwaliteitsarme elftal? Of gaat Sjonnie Heitinga wonderen verrichten en een kampioenselftal bouwen met Gaaei, Baas, Wijndal, Fitz-Jim, Berghuis en Weghorst?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 233 pagina's: 1 2 3 4 ... 218 219 220 221 222 223 224 225 226 ... 229 230 231 232 233

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax