Uit: Dongen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.264
Reg.: 8 oktober 2005
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu PSV-Shakhtar Donetsk
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: -
Peejay
Fan van PSV
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2006
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: -
Vak: Noord - S
Forumreacties: 4.810
Reg.: 11 januari 2002
open/sluit de onderstaande quote:vaio schreef op 02 september 2026 om 16:22:
Ze laten de beste linksback van Nederland gaan... Wijndal mag weg..
Dit bericht is gewijzigd op 2 september 2026, 19:16:11.
Corinthians
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: -
Forumreacties: 57
Reg.: 2 november 2018
open/sluit de onderstaande quote:Skipper schreef op 02 september 2026 om 16:20:
open/sluit de onderstaande quote:Corinthians schreef op 02 september 2026 om 14:34:
Elke keer als ik het nieuws open hebben ze er wel weer eentje aangetrokken.
Kan me nog een uitvak in Eindhoven herinneren in 1994. Die zongen vrolijk “en koop er nog maar 1” tot aan”en koop er nog maar 11” nadat ze met 1-4 wonnen. Die beruchte wedstrijd van Aad de Mos toen hij verraste met E Meyer in de verdediging (of zoiets)
Dat was volgens mij in een europese wedstrijd (ik meen Leverkusen) dat hij hem linksback zette.
Was wel een dramatisch seizoen en een Ajax dat niet bepaald met amateurs speelde zoals afgelopen seizoenen...
Kleine1
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Indonesie
Forumreacties: 563
Reg.: 27 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:Peejay schreef op 02 september 2026 om 16:46:
open/sluit de onderstaande quote:vaio schreef op 02 september 2026 om 16:22:
Ze laten de beste linksback van Nederland gaan... Wijndal mag weg..
Beter gezegd: Hij is weg, want contract is ontbonden met wederzijds goedvinden.
Update: Dus niet, want de club, die hem wilde, ging voor een ander
Skipper
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 1.217
Reg.: 8 november 2019
open/sluit de onderstaande quote:Corinthians schreef op 02 september 2026 om 18:16:
open/sluit de onderstaande quote:Skipper schreef op 02 september 2026 om 16:20:
open/sluit de onderstaande quote:Corinthians schreef op 02 september 2026 om 14:34:
Elke keer als ik het nieuws open hebben ze er wel weer eentje aangetrokken.
Kan me nog een uitvak in Eindhoven herinneren in 1994. Die zongen vrolijk “en koop er nog maar 1” tot aan”en koop er nog maar 11” nadat ze met 1-4 wonnen. Die beruchte wedstrijd van Aad de Mos toen hij verraste met E Meyer in de verdediging (of zoiets)
Dat was volgens mij in een europese wedstrijd (ik meen Leverkusen) dat hij hem linksback zette.
Was wel een dramatisch seizoen en een Ajax dat niet bepaald met amateurs speelde zoals afgelopen seizoenen...
Mwha…. Dramatisch seizoen?
De Mos haalde wel Nilis en Ronaldo (en had ook graag Rivaldo en R Carlos gehaald) genoeg mooie wedstrijden gezien. Het Ajax van destijds was uiteraard van een zeer hoog niveau, enige Ajax waar ik ooit wel respect voor gehad heb.
Leverkussen thuis werd 0-0. Volgens mij stond E Meyer weldegelijk linksback in de wedstrijd tegen ajax
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 4.578
Reg.: 28 juli 1999
Vak: Oost - YY
Forumreacties: 3.461
Reg.: 28 november 2001
Dat is inderdaad genieten. Vergeet ook niet:
- 3 punten in mindering;
- Van Bommel die niet mag spelen zo lang Bouwman eruit ligt.
En uiteraard de columns vandaag van Hugo Borst en Henk Spaan. Van die laatste weten we dat het een echte Amsterdammer is. Met name Borst heeft overduidelijk kleur bekend. Familie erbij halen, psychologische hulp, vergelijken met Schumacher/Batiston, etc. Wat een ongelooflijke drama queen....Hugo is af.
Ja, het was lomp en onbesuisd. Ja, het was rood. Maar op geen enkele manier bewust, en hij schrok er zelf ook van. Maakt het natuurlijk niet minder vervelend voor Ajax en Bouwman in het bijzonder. Maar volgens een aantal media/analisten en Ajax-supporters lijken er wel tribunalen opgericht moeten worden, zo erg is het allemaal wat Van Bommel deed.....
Overigens wel jammer dat de voetbal(praat)programma's allemaal net te kort zijn. Ze hebben allemaal net geen tijd meer gehad om het ook te hebben over bijvoorbeeld de onterechte gele kaarten voor Sano en Kostic, en de ook voor rood in aanmerking komende overtreding van Amrabat op Bajraktarevic. Zo lijkt het er bijna nog op dat PSV de scheidsrechter de hele wedstrijd mee had
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.150
Reg.: 23 juli 2000
Hypo666crisy
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Noordwijk (ZH)
Forumreacties: 387
Reg.: 6 februari 2018
Dat laatste irriteert mij nog het meest!
Er is genoeg gezegd en geschreven over vBommel en ja, rood had gekund.
Maar al die columnisten, praatprogramma's en internet moraalridders vergeten even dat toen Ajacieden, een paar jaar geleden, elke pot de meest gore overtredingen maakten EN er mee weg kwamen, het hele zooitje muisstil bleef!
Plea eruit schoppen, mwoah, was onbedoeld, kan gebeuren, geen rood etc etc.
En nu moord en brand schreeuwen? Hou op, hou echt op nu!
Koen073
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Forumreacties: 468
Reg.: 23 september 2019
open/sluit de onderstaande quote:Hypo666crisy schreef op 07 september 2026 om 14:42:
Dat laatste irriteert mij nog het meest!
Er is genoeg gezegd en geschreven over vBommel en ja, rood had gekund.
Maar al die columnisten, praatprogramma's en internet moraalridders vergeten even dat toen Ajacieden, een paar jaar geleden, elke pot de meest gore overtredingen maakten EN er mee weg kwamen, het hele zooitje muisstil bleef!
Plea eruit schoppen, mwoah, was onbedoeld, kan gebeuren, geen rood etc etc.
En nu moord en brand schreeuwen? Hou op, hou echt op nu!
Nikiforov 3
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Forumreacties: 665
Reg.: 27 juli 2017
Favoriete opstelling: 4-3-3
De media en analisten laten weer eens hun ware kant zien. Een aantal seniele oude mannen (Borst, Spaan) die zich moeten profileren t.o.v. van een jonge jongen die net terugkomt van een zware blessure. Fijn dat ze weer even hun moment of fame hebben en onder het mom van moreel kompas ook nog even hun oude vete met Mark op kunnen halen.
Was het rood: ja, zeer waarschijnlijk wel. Klaar en door. Vervelend voor die Bouwman, die weet ook gelijk hoe het bij de grote jongens eraan toe gaat.
De hypocrisie en misplaatste verongelijktheid spat er weer met bakken vanaf. Ik weet in ieder geval weer waarom mijn afkeer richting die club nog steeds met het jaar groter wordt.
Skipper
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Forumreacties: 1.217
Reg.: 8 november 2019
open/sluit de onderstaande quote:Klompje schreef op 07 september 2026 om 14:39:
Hugo is inderdaad af, maar ik heb hem eigenlijk nooit zo als pro-Ajax gezien, ik denk haast dat het persoonlijk is naar de familie van Bommel en dat hij dit ook gedaan had als het tegen Telstar was gebeurd.
Uit: Dongen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.264
Reg.: 8 oktober 2005
Ruben.. onbesuisd, ongelukkig, what's in a name.. had hij rood moeten krijgen? Ik vind van wel. Was de situatie andersom geweest, hadden wij ook moord en brand geschreeuwd, dat pak ik dan altijd maar als referentie.
Fijn dat we de pot gewonnen hebben. Ik vond Ajax op sommige momenten best aardig spelen, hadden ook zomaar een paar goals meer kunnen incasseren als ze het vizier op scherp hadden staan. Daar hadden we dan weinig tegenin gebracht.
Ajax weet zich tegen PSV altijd wel te motiveren, ben benieuwd of ze tegen Fortuna dezelfde intensiteit op de mat kunnen leggen. Dat zijn uiteindelijk de wedstrijden die je moet winnen om kans te maken op de titel.
PFL_STEIN_CITY
Mister PSV
Uit: Stein
Forumreacties: 1.445
Reg.: 31 augustus 2003
Je kunt genoeg discutabele momenten in de wedstrijd terughalen, je koopt er alleen geen mallemoer meer voor. Met 3 punten vertrokken uit Amsterdam, meer hoefde ook niet. Lekker man.
Over de wedstrijd. Het golfde behoorlijk op en neer, met name de eerste helft. Ajax kwam niet slecht voor de dag en had zeker ook kansen om op voorsprong te komen. Dat wordt nu vanuit hun kant ook erg uitvergroot. Dat heeft ook te maken met hoop. Ze hebben veel nieuwe spelers, een nieuwe trainer, ze hebben jaren niets ervan gebakken. Ze waren als de dood dat we ze van het veld zouden blazen. Dat gebeurde niet. Ergens had dat ook met hun speelplan te maken. Ze speelden overal 1 tegen 1 en dan kun je je simpelweg niet verstoppen. Dan moet je. Het was niet het Ajax-spelletje zoals we gewend zijn wat we zagen. Het was direct naar de spits bij balbezit en bij balverlies overal 1 tegen 1 en gas erop. Dat is lastig maar tegelijk eigenlijk ook het makkelijkste wat er is. Ik denk dat dit voor hun goed uitpakte en dat wij met wat meer gogme eerder waren uitgelopen. Dit voelde voor hun als een bevestigingswedstrijd, een wedstijd van 'hallo wij zijn er weer'. Dat is mooi. Ik ben heel benieuwd of ze dit ook tegen andere teams kunnen opbrengen. Uiteindelijk krijgen ze ook deze wedstrijd er gewoon weer drie tegen.
In vergelijking met ons vind ik dat ze een minder kwalitatief brede selectie hebben. Daarnaast lijkt er bij hun meer druk op te staan, de fans krijgen hoop en de vrees is natuurlijk dat die hoop uitgestelde teleurstelling wordt. Heel Amsterdam smacht naar een kampioenschap, een prijs. Ik denk daarom ook dat wij ze echt een behoorlijk tik gegeven hebben (blijkt ook wel uit de reacties) maar ook nog kunnen gaan geven mochten we op stoom geraken. Dan slaat de ontevredenheid toe, het slaat namelijk nog al snel om in Amsterdam zullen we maar zeggen.
Daarnaast hebben ze nog wel wat werk qua fitheid, fysiek en inhoud. Na een uur waren ze op.
Koen073
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Forumreacties: 468
Reg.: 23 september 2019
open/sluit de onderstaande quote:PFL_STEIN_CITY schreef op 08 september 2026 om 10:11:
Je kunt genoeg discutabele momenten in de wedstrijd terughalen, je koopt er alleen geen mallemoer meer voor. Met 3 punten vertrokken uit Amsterdam, meer hoefde ook niet. Lekker man.
Over de wedstrijd. Het golfde behoorlijk op en neer, met name de eerste helft. Ajax kwam niet slecht voor de dag en had zeker ook kansen om op voorsprong te komen. Dat wordt nu vanuit hun kant ook erg uitvergroot. Dat heeft ook te maken met hoop. Ze hebben veel nieuwe spelers, een nieuwe trainer, ze hebben jaren niets ervan gebakken. Ze waren als de dood dat we ze van het veld zouden blazen. Dat gebeurde niet. Ergens had dat ook met hun speelplan te maken. Ze speelden overal 1 tegen 1 en dan kun je je simpelweg niet verstoppen. Dan moet je. Het was niet het Ajax-spelletje zoals we gewend zijn wat we zagen. Het was direct naar de spits bij balbezit en bij balverlies overal 1 tegen 1 en gas erop. Dat is lastig maar tegelijk eigenlijk ook het makkelijkste wat er is. Ik denk dat dit voor hun goed uitpakte en dat wij met wat meer gogme eerder waren uitgelopen. Dit voelde voor hun als een bevestigingswedstrijd, een wedstijd van 'hallo wij zijn er weer'. Dat is mooi. Ik ben heel benieuwd of ze dit ook tegen andere teams kunnen opbrengen. Uiteindelijk krijgen ze ook deze wedstrijd er gewoon weer drie tegen.
In vergelijking met ons vind ik dat ze een minder kwalitatief brede selectie hebben. Daarnaast lijkt er bij hun meer druk op te staan, de fans krijgen hoop en de vrees is natuurlijk dat die hoop uitgestelde teleurstelling wordt. Heel Amsterdam smacht naar een kampioenschap, een prijs. Ik denk daarom ook dat wij ze echt een behoorlijk tik gegeven hebben (blijkt ook wel uit de reacties) maar ook nog kunnen gaan geven mochten we op stoom geraken. Dan slaat de ontevredenheid toe, het slaat namelijk nog al snel om in Amsterdam zullen we maar zeggen.
Daarnaast hebben ze nog wel wat werk qua fitheid, fysiek en inhoud. Na een uur waren ze op.
PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax