Vak: -
Forumreacties: 9.244
Reg.: 14 april 2008
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu PSV-Shakhtar Donetsk
Man van de Wedstrijd PSV-FC Groningen: -
open/sluit de onderstaande quote:FlitsPhirips schreef op 21 maart 2020 om 10:18:
open/sluit de onderstaande quote:Dat het een lange weg is die we moeten gaan voordat het religieuze en seculiere kwaad uit de wereld is, daarover zullen we vermoedelijk niet in discussie hoeven.
Noem eens een voorbeeld van seculier kwaad. Dat bestaat helemaal niet. Secularisme heeft bij mijn weten nooit één persoon kwaad gedaan.
FlitsPhirips
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 445
Reg.: 5 augustus 2019
Favoriete opstelling: 4-4-2
Er is geen enkele verbinding tussen de daden van deze lieden en secularisme danwel atheïsme. Om Stalin eruit te pikken (waarschijnlijk de grootste schurk); die maakte waar het hem uitkwam maar al te graag gebruik van religie. Een ideaal instrument als je dictator bent, of je zelf nou gelooft of niet.
Maar goed, we dalen weer eens af voor wat betreft het niveau van de discussie. Het is een bizarre vertoning. Al wanneer ik een voorbeeld noem van religieus geïnspireerde misdaden (aantoonbaar het gevolg van religie) krijg ik voor mijn voeten dat ik niet moet generaliseren. En bij de volgende gelegenheid kom jij weer met dit soort bizarre claims over 'atheïstische jongens'. Een schrijnend gebrek aan consistentie en zelfkritiek.
Ik constateer tevens dat je op het stukje over Trump en Bloomberg niet reageert. Hoelang moeten we wachten tot je de link tussen de christelijke stemmers en Trump weer ontkent? Één, twee dagen?
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 maart 2020, 12:04:19.
open/sluit de onderstaande quote:FlitsPhirips schreef op 21 maart 2020 om 11:57:
Er is geen enkele verbinding tussen de daden van deze lieden en secularisme danwel atheïsme. Om Stalin eruit te pikken (waarschijnlijk de grootste schurk); die maakte waar het hem uitkwam maar al te graag gebruik van religie. Een ideaal instrument als je dictator bent, of je zelf nou gelooft of niet.
Maar goed, we dalen weer eens af voor wat betreft het niveau van de discussie. Het is een bizarre vertoning. Al wanneer ik een voorbeeld noem van religieus geïnspireerde misdaden (aantoonbaar het gevolg van religie) krijg ik voor mijn voeten dat ik niet moet generaliseren. En bij de volgende gelegenheid kom jij weer met dit soort bizarre claims over 'atheïstische jongens'. Een schrijnend gebrek aan consistentie en zelfkritiek.
Ik constateer tevens dat je op het stukje over Trump en Bloomberg niet reageert. Hoelang moeten we wachten tot je de link tussen de christelijke stemmers en Trump weer ontkent? Één, twee dagen?
FlitsPhirips
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:VHTLsaw schreef op 21 maart 2020 om 12:15:
Je eerste zin dient enige aanpassing.
Vervang aub "Er is" door "Ik, Flits Phirips, zie".
Nu klopt de zin wel.
open/sluit de onderstaande quote:Als jij dat de enige oorzaak vindt dat we met die meneer in het Witte Huis opgezadeld zitten vind ik dat prima.
open/sluit de onderstaande quote:Voor het overige blijf ik van mening dat het kwaad niet van God of god afkomstig is, maar in de mens zit. Die opvatting moet jou als atheist toch eigenlijk zeer aanspreken.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 maart 2020, 15:59:04.
FlitsPhirips
Fan van PSV
Debutant Oranje
Goed idee. In de tussentijd een achtergrondartikel over de actualiteit: Authoritarian Christians are deliberately undermining the public health response to coronavirus.
FlitsPhirips
Fan van PSV
Debutant Oranje
Goed nieuws, deze keer uit Costa Rica. Daar heeft het gerechtshof geoordeeld dat het verbod op het trouwen voor LHBT's opgeheven moet worden. Uiteraard is deze overwinning van de kant van de mensenrechten een overwinning op de kerk. Het is mogelijk gemaakt omdat de huidige president Alvarado de verkiezingen won. Zijn tegenstander was een evangelist, die had beloofd tegen deze mensenrechten te zullen strijden.
PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Waarom we van religie af moeten