Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Historie » Mohamed Ihattaren

Deze normale topic is open en bestaat uit 54 pagina's: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

Mo had juist naar Thomas moeten kijken en moeten beseffen waarom Thomas wel mocht spelen en Mo niet. Dit lag niet bij PSV maar bij Ihattaren zelf natuurlijk. Madueke had eind vorig jaar hetzelfde met Vertessen en kijk hoe Madueke uit de startblokken kwam dit jaar.

Overigens ben ik blij dat PSV niet elke keer met een verkeerde wissel aan klopt bij Roger.

 

+1/-0

Het zegt veel dat Juventus hem nu met koopoptie aan Ajax wil verhuren. Ze hebben dus niet de verwachting dat deze jongen in de toekomst waardevol kan zijn. Dus óf ze zijn op hem afgeknapt door wat er bij Sampdoria is gebeurd, of ze zagen hem in eerste instantie al puur als handelswaar.

Bij Ajax kan hij voor een nieuwe kans gaan, maar dan moet hij echt beseffen dat hij op 0 begint en zichzelf helemaal opnieuw moet bewijzen. En als hij die mindset heeft, dan had hij in principe ook bij PSV voor een nieuwe kans kunnen gaan (aan het begin van het seizoen). Maar toen was meneer na 1 wedstrijd bankzitten tegen Galatasaray zodanig uit het veld geslagen.

Ajax is een geoliede machine. Ze hebben een kern van 13/14 spelers (15 als Bergwijn nog komt) die de ploeg dragen, met daarachter een groep jongens als Daramy, Kudus, Schuurs, Rensch en wat gasten uit jong Ajax die af en toe wat minuten mogen maken. Mo zal, als hij fit is, dit seizoen hooguit in die groep terecht gaan komen. Als hij zich goed ontwikkelt, dan zal hij in de voorbereiding wellicht een serieuze kans kunnen afdwingen. Ik ben benieuwd of hij daar het geduld voor heeft, of dat hij vindt dat hij al eerder een kans verdient.

Ik vermoed dat hij het echter makkelijker kan hebben dat hij onder Tadic, Antony, Berghuis en Bergwijn in de pikorde staat, dan dat hij onder Bruma, Vertessen en Doan staat.

 

+1/-0

Als je een koopoptie afspreekt voor hetzelfde bedrag als waar je hem zelf een paar maanden geleden hebt gekocht is het natuurlijk geen handelswaar, maar willen ze vooral van hem af. Maar komt natuurlijk door de grote boze Schmidt omdat Super Mo op de bank moest zitten, terwijl Thomas wel in mocht vallen :D

 

+2/-0

Misschien past hij dan ook beter in Amsterdam.

Ik heb 10x liever een Thomas die zich de pleuris werkt voor het team, dan zo'n verwend jochie als Ihattaren die denkt dat alles komt aanwaaien en denkt dat hij Lionel Messi is.

 

+2/-0

Denken jullie nu echt dat hij het geduld kan opbrengen, en een paar maanden (of tot het eind van het seizoen) in Jong Ajaks kan spelen? En dan heb ik het nog niet eens over weer 100% fit worden ... ik betwijfel of hij daar uberhaupt in zal slagen.

En krijgt hij dan eventueel een kans in het 1e, dan gaat hij denken dat hij iedere week moet spelen ....

Ik denk, zoals eerder hier al vermeld, dat die jongen gewoon geen topsport mentaliteit heeft, en dat hij ook daar gewoon gaat falen!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:



Mijn conclusie is dat er iets in 'm is geknakt op het moment dat hij wel fit was en lijdzaam moest toezien hoe 2e garnituur als Thomas wél mocht invallen en hij op de bank zat te verpieteren wetend dat hij juist het type speler was die we nodig hadden.



PSV heeft spelers nodig die niet verzaken en als je dan toch nog mocht vinden dat je niet voor het team hoeft te werken, moet je van het niveau Romario zijn anders heeft een ploeg niks aan je.



Hem daar laten zakken heeft hij RS/PSV zo zwaar aangerekend dat we nu in de huidige situatie zitten.



Hij heeft zelfs geprobeerd om terug te komen bij PSV. Hij zit nu juist bij Ajax omdat PSV dat terecht niet zag zitten.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tezzyunited schreef op 31 januari 2022 om 12:18:

Misschien past hij dan ook beter in Amsterdam.

Ik heb 10x liever een Thomas die zich de pleuris werkt voor het team, dan zo'n verwend jochie als Ihattaren die denkt dat alles komt aanwaaien en denkt dat hij Lionel Messi is.



Ik had heel graag gezien dat PSV niet achter spelers van het kaliber Ryan Thomas aan zou gaan. Ik zie hem absoluut niet graag, en als hij meedoet kun je eerder wachten op de volgende stommiteit dan op een magnifieke actie. Ook al heeft Ihattaren bij PSV zich absoluut niet netjes gedragen, hij heeft in die spaarzame momenten meer laten zien dan Ryan Thomas ooit bij PSV zal laten zien al blijft hij tot zijn pensioen bij ons voetballen.

Het probleem is dat de mentaliteit die van Mo verwacht werd niet matchte met de status die hij in zijn eigen ogen al genoot in Eindhoven. Een status die hij bij Van Bommel misschien wel zo voelde, maar bij Schmidt was hij gewoon één van de 25. En had hij het gevoel dat hij niks meer goed kon doen. Soms klikt het gewoon niet tussen een coach en een speler.

In die ene bewuste bekerwedstrijd die we bij Ajax speelden, en met 2-1 verloren, werden we van het kastje naar de muur gespeeld in de eerste helft. Het is eigenlijk van de zotte dat ook maar iemand van de basisploeg daar kan spreken van een persoonlijk geslaagde wedstrijd, maar blijkbaar hadden trainer en speler daar een meningsverschil over. Ik steun hier in principe de trainer, alhoewel ik ook wel zag dat Ihattaren die wedstrijd een paar keer een leuke actie had (in tegenstelling tot veel anderen die zelfs niet tot een paar leuke acties kwamen).

We kunnen eeuwig blijven soebatten over wiens schuld het is dat het talent van Ihattaren er niet uit is gekomen. Schmidt zal vast niet alles goed gedaan hebben, maar vast staat dat Mo zich natuurlijk verre van professioneel heeft gedragen. Als hij tot inkeer komt, en zijn talent weer de boventoon gaat voeren... dan heeft onze concurrent voor 2 miljoen het koopje van de eeuw gedaan. Als hij heel erg met zichzelf in de knoop blijft zitten, dan zal zijn carrière na dit verhuur-avontuur als een nachtkaars uit gaan.

Punt blijft dat je PSV hier niks kan verwijten, en dat Ajax daar nu spekkoper van kan worden. Maar laten we niet vergeten dat wij met Bergwijn en Malen meer dan 60 miljoen verdiend hebben aan spelers die grotendeels door Ajax zijn opgeleid.

@Ricardo: scherp opgemaakt. Blijkbaar hebben ze zich bij Juventus dan vergist in de kwaliteit / mentaliteit van het handelswaar ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 31 januari 2022 om 13:46:

open/sluit de onderstaande quote:

tezzyunited schreef op 31 januari 2022 om 12:18:

Misschien past hij dan ook beter in Amsterdam.

Ik heb 10x liever een Thomas die zich de pleuris werkt voor het team, dan zo'n verwend jochie als Ihattaren die denkt dat alles komt aanwaaien en denkt dat hij Lionel Messi is.



Ik had heel graag gezien dat PSV niet achter spelers van het kaliber Ryan Thomas aan zou gaan. Ik zie hem absoluut niet graag, en als hij meedoet kun je eerder wachten op de volgende stommiteit dan op een magnifieke actie. Ook al heeft Ihattaren bij PSV zich absoluut niet netjes gedragen, hij heeft in die spaarzame momenten meer laten zien dan Ryan Thomas ooit bij PSV zal laten zien al blijft hij tot zijn pensioen bij ons voetballen.



Ik ben het met je eens dat kaliber Thomas veel te weinig is voor PSV. Heb die aankoop überhaupt nooit begrepen. Dus zegt het genoeg dat ik liever Thomas zie, dan Ihattaren.

 

+1/-0

Als Thomas niet zijn kruisband direct had afgescheurd, had het nog wat kunnen worden. Maar in plaats van een mooie sprong maken in zijn eerste jaar, zette hij dus een stapje achteruit.

 

+1/-0

Ik heb mijn glazen bol even opgepoetst:
- Mo begint fanatiek bij (Jong) Ajax, en zal na een tijdje in dat team meedraaien;
- Ajax 1 laat hem zo richting het eind van het seizoen een paar keer aansluiten bij het elftal, en hier en daar wat speelminuten geven. Hiermee geven ze hem het signaal dat hij 'op de goede weg is', en dat ze in hem voor het nieuwe seizoen een belangrijke jongen gaan zien. Niet omdat ze dat zelf zo hard geloven, maar vooral om Mo gemotiveerd te krijgen/houden richting het nieuwe seizoen.
- Mo begint fit en goed aan het nieuwe seizoen, zal hierbij best nog wel een doelpuntje of mooie assist afleveren. Consequentie, er volgen hier op het forum (door sommigen) allerlei verwijten aan PSV en misschien Schmidt in het bijzonder dat we het allemaal helemaal verkeerd hebben gezien, en die jongen volledig verkeerd hebben aangepakt.
- Het wordt oktober, Mo verliest wat van zijn flair, geeft zo nu en dan niet thuis, moet zo nu en dank banken. Mo voelt zich niet begrepen. De rest kunnen we allemaal wel weer invullen....

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 31 januari 2022 om 13:46:

open/sluit de onderstaande quote:

tezzyunited schreef op 31 januari 2022 om 12:18:


Punt blijft dat je PSV hier niks kan verwijten, en dat Ajax daar nu spekkoper van kan worden. Maar laten we niet vergeten dat wij met Bergwijn en Malen meer dan 60 miljoen verdiend hebben aan spelers die grotendeels door Ajax zijn opgeleid.




Grotendeels eens, maar mag ik het probleem dan wat breder trekken zonder het nog op Ihattaren te betrekken?
Moet PSV niet eens serieus bekijken hoe ze met heel jonge spelers omgaan?
Waar er in A'dam nog wel eens eentje leuk wordt verkocht en ze ook al piepjong worden ingezet in het eerste, moet ik al heel lang terug gaan om bij PSV een jeugdproduct voor de hoofdprijs te zien vertrekken. Bovendien is het ook vaak voorzichtig brengen, nog een beetje wachten en dan zijn ze pleite naar een club die ze wel voor de leeuwen gooit. Nu wordt er dan eindelijk eentje bij het eerste gehaald omdat we krap in de spitsen zitten maar anders was dat ook niet gebeurt.
Is die keuze om het geduld van die jonge gasten zo op de proef te stellen wel zo verstandig?

 

+1/-2

Al heel lang, twee hele lange jaren geleden dat Bergwijn voor 30 miljoen is verkocht :denk

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 31 januari 2022 om 11:58:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 31 januari 2022 om 10:38:
Na die betreffende wedstrijd had men RS mogen aanspreken op het niet inbrengen van Mo gewoon omdat het op dat moment mogelijk nog je kapitaal op het veld kon zijn.



Als Algemeen Directeur of Directeur Voetbalzaken de hoofdtrainer aanspreken dat hij een specifieke speler speeltijd moet geven? Dat is een situatie waar je zo ver mogelijk vandaan dient te blijven, de hoofdtrainer is verantwoordelijk voor het opstellen van het team en niet iemand anders binnen de organisatie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 31 januari 2022 om 14:43:

Al heel lang, twee hele lange jaren geleden dat Bergwijn voor 30 miljoen is verkocht :denk



Die zoals boven al herhaaldelijk geschreven zijn opleiding grotendeels bij Ajax heeft genoten

 

+1/-2

Hij was 14 toen hij naar PSV kwam en dan is het geen jeugdproduct? Het bashen van sommigen om maar te kunnen bashen begint hier nu wel heel sneue vormen aan te nemen :D

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 31 januari 2022 om 16:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 31 januari 2022 om 14:43:

Al heel lang, twee hele lange jaren geleden dat Bergwijn voor 30 miljoen is verkocht :denk



Die zoals boven al herhaaldelijk geschreven zijn opleiding grotendeels bij Ajax heeft genoten



Nee, Bergwijn is geen jeugdspeler van PSV :D Mijn god zeg

 

+3/-0

Ach ja, er is natuurlijk altijd een verschil tussen een jongen als Memphis, Cody, Teze of Hendrix die al vanaf de kleine jeugd-elftalletjes in ons rood-wit rondlopen, en aan de andere kant een Bergwijn die wat later komt of een Malen die nog later komt. Dat zit hem denk ik vooral in sentiment. Wat voor mij telt is dat PSV in die laatste twee gevallen de speler zijn debuut in een eerste elftal heeft gegeven en daarmee zie ik ze zeker nog wel als een product van de Herdgang. Dat daar verschillende gradaties in zijn, neemt niet weg dat het qua verkoop natuurlijk niet uitmaakt of zo iemand 10 jaar op de Herdgang heeft rondgelopen of slechts 1 of 2 jaar.

PSV heeft Memphis, Malen en Bergwijn uiteindelijk voor veel geld verkocht, omdat deze jongens, naast dat ze potentie toonden, ook echt gedurende een langere periode bij PSV belangrijk zijn geweest voor het eerste elftal. Dat in tegenstelling tot een Sam Lammers en Mohammed Ihattaren. Zeker bij laatstgenoemde was de verwachting dat hij ook een grote transfersom zou gaan opbrengen, maar als de ontwikkeling stokt vanwege randzaken, dan is dat dus helemaal niet zeker.

Ik ben het dus ook helemaal niet eens met Guppie dat PSV verkeerd omgaat met jeugdspelers. Het geval Ihattaren is uitzonderlijk, die is door PSV op zeer jonge leeftijd misschien te snel gebracht, maar dat kwam ook omdat PSV op dat moment kwalitatief geen betere opties had. Dat is voor zo'n jongen killing. Die kan niet direct een elftal dragen, die moet rustig kunnen komen, net als een Depay en een Malen.

Ik maak me er dan meer zorgen over dat de PSV-opleiding veel te weinig potentiële eerste elftal spelers oplevert. Hoeveel gasten heeft Schmidt vorig jaar wel niet (noodgedwongen) laten debuteren? En hoeveel hebben er daarvan de potentie om voor PSV belangrijk te worden? Ik zet mijn geld toch eerder op Bakayoko... Een beetje gechargeerd gezegd, heeft Ajax de afgelopen 5 jaar meer rechtsbacks laten doorbreken in het eerste elftal dan wij in het hele team.

 

+1/-0

Beetje flauw. Er breekt echt heel veel door de laatste jaren. Vergelijk het eens met de jaren tot 2010. Je verandert dat niet zomaar. Je ziet nu wel echt een moie generatie die vanaf de Fjes er is maar scouten op die leeftijd is eigenlijk vaak compleet zinloos en zelfs immoreel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 31 januari 2022 om 18:31:

Beetje flauw. Er breekt echt heel veel door de laatste jaren. Vergelijk het eens met de jaren tot 2010. Je verandert dat niet zomaar. Je ziet nu wel echt een moie generatie die vanaf de Fjes er is maar scouten op die leeftijd is eigenlijk vaak compleet zinloos en zelfs immoreel.



Sowieso zijn de jaren vanaf 15/16 jaar het belangrijkst, omdat dan discipline een nog grotere rol gaat spelen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 54 pagina's: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

PSV Forum » Historie » Mohamed Ihattaren