Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Historie » Roger Schmidt

Deze normale topic is open en bestaat uit 65 pagina's: 1 2 3 4 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65

open/sluit de onderstaande quote:

DavyNavy schreef op 06 februari 2022 om 13:02:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 06 februari 2022 om 08:39:

Een nachtje kunnen slapen, het een beetje kunnen verwerken.

Helaas ontslaat PSV haar trainers altijd te laat. Van Bommel werd pas ontslagen toen het schip op de bodem lag, en Schmidt zal ook pas de deur gewezen worden, als de tweede plek in enorm gevaar is gekomen.

Ik snap dat PSV de tijd wil nemen tot de zomer met het zoeken van een kandidaat, maar misschien wil die vervanger nu al wel beginnen, en anders is er altijd wel een interim bereid.

Wat Schmidt gisteren gedaan heeft, somt zijn hele Kapitel op.
- keeperswissel, waarbij we allemaal de blunders van Mvogo nog kennen (die zelfs veel meer evident waren dan die van Drommel), waardoor de enige keeper met waarde voor de club direct minder waard is geworden.
- Een ander systeem spelen dan we het hele seizoen hebben gedaan. Een systeem waarin we tegen Ajax en AZ voetballend eigenlijk niets hebben gecreëerd.
- op voorsprong komen, inzakken, en weggeven (deja vu).
- Boscagli, momenteel je beste verdediger, op het middenveld zetten
- Teze, die back wil staan, in het centrum zetten
- Veerman er vroegtijdig uit halen, je enige middenvelder die voorin iets kan doen
- weer een topper verliezen
- weer in eigen huis verliezen

Er is geen enkele hoop op verbetering. Maar ik snap het wel, nu Schmidt zelf wegliep, hoeft een TD niet te erkennen dat het aanstellen van de man een fout was, zoals het aanstellen van van Bommel dat ook bleek. Dus hem gewoon tot de zomer laten zitten, maakt dat het er in dat opzicht beter uitziet.
Alleen ik wil nog wel iets maken van dit seizoen en ik kan met de beste wil geen voorstelling maken, van Schmidt dat met PSV iets fatsoenlijks presteert.

Dus in mijn "beste" Duits: Roger raus.



Achteraf is het makkelijk praten. Maar bijvoorbeeld de keeperswissel was meer dan logisch.



2 Weken terug gaf Roger nog aan dat hij Drommel niet zou passeren en dat zijn fouten nog hoort bij zijn ontwikkeling. 2 weken laten passeert hij hem ineens terwijl Drommel in de laatste wedstrijd die hij speelde geen blunder maakte.

Nu zou een keeperswissels wel logisch zijn, gezien het gemaakte fouten van Drommel. echter wisselt hij nu prutser 1 voor prutser 2. Verder laat Schmidt zien dat zijn woorden ook niks voorstelt want wat hij zegt kan 2 weken later weer ineens totaal anders zijn.

 

+2/-0

Hoewel ik ook verbaasd was over de keeperswissel vond ik de uitleg van Schmidt wel logisch waarom hij nu Mvogo pas opstelde en niet een paar weken geleden. Dat het zacht gezegd helemaal verkeerd uitpakt is natuurlijk ook een feit en het gevolg is nu dat je met twee keepers zonder enig zelfvertrouwen zit.

Ik had Drommel gewoon laten staan, ondanks dat hij dit seizoen met regelmaat een heel zwakke indruk heeft gemaakt. Dat geldt echter ook voor Mvogo afgelopen seizoen. Je zal nu ook gewoon met Mvogo moeten blijven spelen. Drommel kun je nu niet meer opstellen als een trainer openlijk in interviews meerdere keren aan heeft gegeven geen vertrouwen te hebben in hem.

 

+1/-0

De keeperswissel slaat helemaal nergens op. Zowel de keuzes op zich zelf als het moment zijn voor mij onbegrijpelijk.
Mvogo was vorig seizoen ook een onbetrouwbare keeper die ook nog eens heel graag (en begrijpelijk) weg wilde in de winterstop.
Gezien zijn uitleg liep Schmidt al langer met deze keuze rond. Dan had hij het in de winterstop moeten doen, niet nu.

Verder gisteren ook weer een aantal opmerkelijke keuzes:
Waarom Boscagli nu wel op het middenveld terwijl Sangare terug is en tegen Ajax niet;
Waarom weer met Gotze als spits beginnen waardoor Gakpo opnieuw de enige is met snelheid en een individuele actie;
Waarom Veerman eruit als je met Vertessen snelheid brengt.

Gisteren was bij uitstek een wedstrijd om met Sangare - Veerman te starten en een echte spits (Vertessen, Gakpo, Zahahvi).

Wat mij betreft mag de knop nu om naar volgend seizoen. Spelers als Zahavi en Mvogo die vertrekken en niets toevoegen hoef ik niet meer in de basis te zien. Voor Gotze geldt hetzelfde tenzij hij heel snel bijtekent.

 

+2/-0

Götze heeft in oktober al bijgetekend. Ben het verder wel eens met wat je schrijft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 06 februari 2022 om 15:05:

Götze heeft in oktober al bijgetekend. Ben het verder wel eens met wat je schrijft.



Helemaal vergeten..

 

+1/-0

Als de beoogde nieuwe trainer voor volgend seizoen al beschikbaar is (Koeman? Cocu?) zou hij wat mij betreft al mogen beginnen. Ik ben altijd fan van Schmidt geweest en had hem hier heel graag zien slagen, maar ik ben er na het echec van gisteravond nu wel klaar mee. Om welke reden dan ook werken zijn plannen niet en hoewel we nog om meerdere prijzen strijden mag de voorbereiding op het post-Schmidt tijdperk van mij gaan beginnen!

 

+2/-0

Gezien de woorden van Gerbrands hoef je op korte termijn niets te verwachten in de richting van een nieuwe trainer.

 

+1/-0

Ik ben het vanzelfsprekend wel eens met een groot deel van de kritiek op RS maar hij staat niét in het veld.
Natuurlijk is er wel een vraagteken te plaatsen bij zijn strijdplan maar hetgeen die 11 in het veld laten zien is nu ook niet het toonbeeld van kwaliteit en inzet.
We hebben gewoon een matige verdediging ondanks alle verhalen op dit forum over de kwaliteiten van Teze en Obispo. Samen met Mwene, Boscagli en Mauro heb je het wat mij betreft over een verdediging van het niveau subtop NL en elke beetje fatsoenlijke tegenstander speelt ze omver. Ramalho kan dan iets beter zijn maar is ook een modale verdediger, prima voor PSV als je een paar reuzendoders erbij hebt maar als verdedigende leider vind ik hem te matig. Overigens geeft zijn loopbaan precies aan dat een club van het niveau PSV wel ongeveer zijn plafond is en dat hij gewoon zijn stinkende best moet doen zoch daar te handhaven.
Over de keepers heb ik het maar niet, een grote droevenis.
Wat ik RS wel verwijt is dat er altijd als we een voorsprong hebben, een soort vertwijfeling in het team sluipt. Zelden of nooit wordt er doorgejaagd op treffer 2 en 3, altijd is het alsof men elkaar aankijkt "wat gaan we doen?". Dat is toch iets wat vanaf de kant moet worden opgelost als je geen echte leiders in het veld hebt staan.
Als met al zijn we natuurlijk weer een seizoen verder en wordt het weer hetzelfde resultaat: nul komma nul aan prijzen, 10 punten achter Ajax en tot het gaatje moeten gaan om Feijenoord af te houden want die hebben juist alles voor elkaar wat bij ons hopeloos misgaat.

 

+1/-0

Nu voor het tweede jaar op rij hebben we ondanks de vele beperkingen en misstapjes onszelf een kans gegeven om in de belangrijke periode na de winterstop mee te doen om de prijzen en voor het tweede jaar op rij gaat het hopeloos fout. Dat we wonnen bij Groningen was wel iets om vertrouwen uit te putten omdat je weinig weg gaf en toch een lastige tegenstander verslaat in een uitwedstrijd. Waar onze kracht normaal gesproken ligt is in het Philips Stadion en dit jaar krijgen we het voor elkaar om de 6 meest lastige thuiswedstrijden niet te winnen. De kille cijfers liegen er niet om, 2 punten uit 6 wedstrijden, 6 goals voor en 12 tegen. Zelfs tegen 10 man lukte het niet. Dat alle andere thuiswedstrijden wel gewonnen werden is precies het probleem van de trainer Roger. Iedereen wist dat deze reeks van 4 wedstrijden (Groningen, Ajax, AZ, Vitesse) cruciaal waren en weer is het helemaal niets. Dan kun je niet anders dan blij zijn van beide kanten dat het over 4 maanden erop zit. Ik zeg bewust 4 maanden omdat ik niets wil horen over vroegtijdig ontslag, in ieder geval de komende 2 maanden niet. Wellicht voor Feyenoord uit en de bekerfinale tegen Ajax dat je nog even een andere trainer kunt aanstellen. Vergeet ook niet dat er ook best een reële kans is dat we Feyenoord of AZ ook nog 2x treffen in de ECL.

De manager Roger vind ik een prettige man die goed dingen kan uitleggen en ik ben het vrijwel nooit met hem oneens. De keeperswissel had ik niet gedaan omdat het risico groter was dan wat de winst had kunnen zijn en net dat scenario komt uit. Nu heb je niet enkel 2 keepers die onder presteren maar ook 20 a 30k mensen op de tribune die er helemaal klaar mee zijn. Dat gaat ook niet helpen kan ik vast voorspellen. Ik geloof dat hij de situatie nu kan managen en met wat winstpartijen in de beker en ECL verwacht ik wel weer dat we een beetje boven drijven. Het programma is niet in ons nadeel en lijkt een beetje op het programma van de reeks van 9 uit 10 gewonnen. Juist tegen deze reeks tegenstanders blijkt Roger uitstekend te presteren en dat geeft me een beetje vertrouwen. Zeker als Zahavi Vinicius en Madueke wel weer fit genoeg zijn.

Waar mijn vertrouwen echt tot een dieptepunt is gezakt heeft alles te maken met de trainer Roger en zijn visie. Ik geloof er niet meer in omdat de cijfers er niet om liegen. Elke keer als we tegen een tegenstander komen die een topdag hebben of minimaal van ons niveau zijn dan is er precies niets meer over van het tactisch plan. Je ziet het ook echt niet meer terug op het veld in deze wedstrijden. Het is eerder een potje worstelen dan voetbal. Waar we vorig jaar te veel weg gaven, creëren we nu te weinig. Er is geen balans en een beetje tegenstander van ons niveau rolt ons dan makkelijk op. Dat er mensen zijn die de ‘lijn van Schmidt’ willen doortrekken kan ik niet begrijpen. We moeten zo snel mogelijk van deze lijn af maar wel pas in de zomer en de nieuwe trainer heeft dan tijd genoeg om een eigen plan te bedenken wat bij het restant van deze selectie kan passen.

Ik weiger te geloven dat onze selectie niet goed, breed of divers genoeg is om wedstrijden tegen Ajax AZ Feyenoord Benfica Sociedad en Monaco to winnen. Je zult ze echt niet allemaal winnen maar er zo weinig winnen is ongekend. Probeer het eens om te draaien, zou je de selecties van Feyenoord en AZ willen omwisselen met die van PSV? Heeft AZ/Feyenoord een Ramalho, een Sangaré of een Gakpo? Bij AZ is de beste speler een linksback en bij Feyenoord is het de trainer en niet de selectie. Als Cocu of Bosz met dit materiaal deze 6 thuiswedstrijden had gespeeld dan zet ik er een hypotheek op dat we er meer hadden gewonnen dan 0. Dat Roger het vertrek van Mvogo en Zahavi heeft tegen gehouden vind ik ook ongekend. Ten eerste omdat hij Zahavi nu niet gebruikt en ten tweede omdat hij nu juist de kans had om een betere keeper aan te trekken. De liefde die Roger heeft voor zijn miskopen is typisch voor een trainer die zelf spelers kan halen. Götze kan wat mij betreft ook zo snel mogelijk weg.

Kapitel Schmidt kan hoogstens nog een troostprijs opleveren.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 07 februari 2022 om 10:19:

Als Zahavi, Vinicius en Madueke weer fit zijn.

Ik weiger te geloven dat onze selectie niet goed, breed of divers genoeg is om wedstrijden tegen Ajax AZ Feyenoord Benfica Sociedad en Monaco to winnen.




Tinus, ik ben het met het grootste deel van je analyse wel eens maar bovenstaande 2 quotes doen mij toch twijfelen aan je objectieve blik ;)
Zahavi is het helemaal kwijt, Vinicius heeft het gewoon niet en Madueke is na een sprankelend begin toch ook een lange periode voornamelijk an het worstelen geweest met zichzelf. Hij was toen blind voor medespelers, totaal ineffectief en uiteindelijk geblesseerd. Zie jij die na zo'n lange tijd inactief nog de topvorm pakken en beslissend zijn?

Dan de quote dat je weigert te geloven enz.......dat zien we toch vrijwel wekelijks?
Ik zou me misschien in je betoog kunnen vinden als er uitzonderingen waren maar tegen elke serieuze tegenstander staan we met lege handen. En dan kunnen we met allerlei oorzaken komen als VAR, blessures, pech, geflatteerd enz. maar dan win je er toch wel eens eentje. Het is m.i. gewoon structureel en dan moet het dus met de kwaliteit te maken hebben. Je mag toch verwachten dat de spelers willen winnen, en dat lukt dan niet 1 keer ?

 

+1/-0

Het gaat erom dat je dan gewoon met een spits speelt en niet met Götze in de punt. Dat zal het elftal al beter doen functioneren. Zoals het nu tegen AZ stond was niet om aan te gluren ondanks dat ik het middenveld op die manier nog niet zo slecht vond, maar aanvallend was het helemaal niets.

Nou jij denkt dat het met de kwaliteit te maken heeft, en ik geloof dat het met Schmidt te maken heeft. We hebben met veel minder kwaliteit veel meer bereikt in het verleden en ik vind deze selectie helemaal niet zo slecht als dat het lijkt in topwedstrijden. Als het echt zo dramatisch was dan wonnen we de rest van de wedstrijden niet op grote schaal. Ik vind Obispo, Ramalho en Boscagli dikke prima als opties centraal achterin, ik vind Max en Mauro beide basiswaardig waarbij Mauro tegen zowel AZ en Ajax makkelijk overeind bleef, ik vind Sangaré top en Veerman een geweldige aanvulling. Götze levert niet maar is geen kwalitatief slechte speler en voorin hebben we met Gakpo een topspeler en met Doan Madueke Vertessen een range aan aanvallers die dit jaar vaak genoeg wel belangrijk zijn geweest. Maar we missen een spits die buiten elke discussie staat. Ik zie het een beetje als hetzelfde verhaal als toen met Lato/Boscagli/Sadilek als linksbacks. Er kwam toen een echte linksback die gewoon voldeed en heel het team speelde beter. Ik denk dat het met de spitspositie hetzelfde is. Daar moet dus echt een klasbak worden gehaald.

Als je kijkt naar PSV en wat er aan kapitaal op het veld staat en je zet daar een lijstje van pakweg AZ en Feyenoord tegenover dan kun je niet anders conlcuderen dat PSV minimaal de waarde op het veld heeft staan als Feyenoord en AZ samen. Dat er gebreken zijn zie ik ook wel en dat Ajax een stuk verder is zie ik ook wel maar ik weiger te geloven dat bij wijze van spreken een Slot hier niet substantieel meer uit zou kunnen halen.

 

+3/-0

Inhakend op wat Sir Tinus stelt: Vinicius is geen topspits (wat houterig, mist te veel kansen), maar met hem voorin speelden we tot nu toe als team vrijwel altijd goed.

Met name Bruma, Doan, Vertessen, en Gakpo komen stukken beter uit de verf met Vinicius in de punt. Hij bind 2 man, is aanspeelbara door de lucht, trekt ook af en toe gaten en creeert zo de benodigde ruimtes ide de buitenspelers nodig hebben om hun ding te doen.

 

+1/-0

Dat is ook precies het manco van de laatste 2 wedstrijden: het spelen zonder echte spits. Vinicius is een echt aanspeelpunt, maar ook met Zahavi in de spits is er veel meer diepte in het spel. Doordat dit ontbrak werd er de laatste 2 wedstrijden niks gecreeerd (ook weinig weggegeven, maar daar heb je vrij weinig aan als je zelf amper scoort).

 

+1/-0

Alleen al met die conclusie dat je tegen Ajax en AZ samen nog geen 4 kansen weg geeft in 180 minuten laat zien dat we defensief veel te kwetsbaar zijn geweest de afgelopen anderhalf jaar. We spelen 2x met een versterkt middenveld en we kunnen het wel dicht houden (a la Cocu) maar dan kunnen we blijkbaar niets creëren. Maarja Ajax en AZ ook niet dus. Als je dan met een echt spits speelt, en wellicht met goede backs over de zijkant, dan kun je zulke wedstrijden dus wel winnen. Tegen Groningen was het ook niet slecht met Romero in de punt.

 

+2/-0

Precies - daarnaast vind ik ook nog altijd dat sommige spelers te weinig brengen in de topwedstrijden. Doan heeft vooral hard gewerkt, maar verder die laatste 2 potten weinig gecreeerd en ook Gakpo heeft eigenlijk te weinig laten zien (op de prima corner van zaterdag na). Zeker voor een speler die toe zou zijn aan een stap omhoog, dan verwacht ik wel dat je meer onderscheidend bent. Hij stond natuurlijk tegen 2 van de betere backs in de eredivisie, maar eigenlijk heeft hij niks weten te creeren. Dan wordt het wel moeilijk voor PSV om uberhaupt te scoren.

 

+2/-0

Goed om te zien dat er eindelijk meer mensen zijn hier die Schmidt een absolute aanfluiting vinden.
Het was zaterdag weer niet om aan te zien. 2 jaar Schmidt, 0 automatismen behalve de gebruikelijke idiote tegendoelpunten en de ca. 0 kansen die gemiddeld per wedstrijd gecreëerd worden. Wat een aanfluiting.

 

+1/-2

Ik snap niet zo goed waarom hij nu maar blijft vasthouden aan dat nieuwe systeem zonder centrumspits. Het is niet dat het voetbal daar zo veel beter van wordt. Sterker nog, in de periode waarin we blessure na blessure moesten lijden, zag het er met de overgebleven spelers juist alleraardigst uit. Dat was volgens mij met Vinicius.

 

+1/-0

Ik ben er klaar mee, de zin om de rest van dit seizoen nog als gepassioneerd / geïnteresseerd supporter te beleven is bij mij naar een minimum gedaald na de zoveelste teleurstelling. Ik zal vast af en toe nog weer gaan kijken, waarschijnlijk morgenavond alweer, maar ik heb niet de illusie dat het nog iets gaat worden dit seizoen.

Het jammere is dat de start van het seizoen zo fris en veelbelovend was. We speelden dominant voetbal, waren sterk aan de bal en creëerden voldoende kansen en mogelijkheden. Na korte tijd werd het wat moeizamer en de wedstrijden tegen Sociedad en Feyenoord waren de eerste tekenen dat het dit seizoen wederom niet goed zit.

De wedstrijd tegen AZ was niet per sé heel slecht. Maar het was ook zeker niet goed. PSV speelde in de eerste helft gedurende een hele fase best goed voetbal. Ze zaten er scherp en kort op, jaagden AZ overal af en de 1-0 was op dat moment verdiend. Tekenend was het dat deze goal uit een corner viel, want echte kansen hebben we niet gecreëerd. Bij het enige moment wat op een kans kon gaan lijken, had Gakpo ruzie met de bal. Toen PSV in de slotfase van de eerste helft iets meer moeite had om het afjagen vol te houden, zag je al dat AZ iets beter in de wedstrijd kwam. Die goal mag natuurlijk nooit vallen, hoe Wijndal die voorzet kon geven tussen zoveel verdedigers is schandalig. Maar goed, als Sangaré daarna gewoon 2-1 maakt, ga je gewoon met een voorsprong rusten.

Dan in de tweede helft eigenlijk een zelfde soort spelbeeld als in de eerste helft. PSV een optisch overwicht, de baas op het veld, maar zonder echt veel gevaar te stichten. En wederom doe je jezelf met een stommiteit de das om. Mvogo staat met zijn geblunder voor het 2e seizoen op rij aan de basis van de thuisnederlaag tegen AZ. Daarna heb je nog 20 minuten, maar creëer je helemaal niks meer.

Het is zo jammer, want ik ben het met Tinus eens dat we op zich voldoende kwaliteit in het team hebben. Jongens als Hatzidiakos, Trauner, Martins Indi en Senesi vind ik echt niet per sé beter dan onze centrale verdedigers. De vaak verguisde Mauro vond ik tegen AZ zelfs één van onze beste spelers. En dan zijn ons middenveld en de aanval relatief nog sterker dan onze verdediging.

Van de andere kant, wij lopen hier allemaal weg met Gakpo en willen minstens 30 miljoen voor hem vangen. Maar als je eerlijk kijkt, dan heeft een jongen als Karlsson al 2 jaar lang een hoger rendement dan Gakpo. En dan moet ik zeggen dat ik na de laatste 2 wedstrijden toch ook wel meer had verwacht van Gakpo, ook al was hij zeker niet slecht en stond hij 2x aan de basis van de door ons gescoorde goal.

PSV moet zich herpakken en de komende serie gewoon weer winstpartijen gaan pakken. En die kans zit er natuurlijk wel in, want de tegenstand wordt wat minder en bij ons komen nog een aantal belangrijke spelers terug van een blessure. Schmidt de laan uitsturen gaat niet helpen, tenminste - als de selectie nog achter hem staat. Ik zou gewoon proberen er het beste van te maken, en achter de schermen al druk aan de slag gaan met volgend seizoen.

 

+2/-0

Voor Schmidt waren er onder Van Bommel soortgelijke problemen. Misschien groter, omdat ik denk dat Schmidt een betere en vooral meer ervaren trainer als Van Bommel is.

Sinds het vertrek van Cocu is niet goed meer geweest. En in zijn laatste seizoen verguisde we Cocu allemaal, ik ook, vanwege afschuwelijk voetbal. Achteraf beschouwd heeft hij dat jaar wel maximaal gepresteerd om met die selectie kampioen te worden.

Daarna kregen zowel Van Bommel als Schmidt de opdracht mee om, naast het winnen van prijzen, ook attractiever voetbal op de mat te leggen. Beiden gingen ten onder aan die combinatie.

Het uitblijven van prijzen heeft natuurlijk ook veel te maken met de kentering van beleid in A'dam. En met, her allerbelangrijkste punt, de kwaliteit in onze selectie.

Onder Cocu kwamen we ver met jongens van kwaliteit tussen 25 en 30 (Guardado, Moreno, Luuk) en toptalenten (Depay, Wijnaldum). Onder Hiddink hetzelfde beeld. Welke trainer we ook aanstellen: kwaliteit in de selectie is leidend. En die is, uitzonderingen daargelaten, al seizoenenlang, ondermaats.

 

+2/-0

Als er 1 iemand blij is met de terugkeer van Madueke is het Roger Schmidt denk ik. Hij heeft het ook niet echt getroffen met de fitheid van zijn aanvallers in die 1,75 jaar bij PSV. Als iedereen fit is dan is deze selectie echt 100% goed genoeg om met 2 vingers in de neus 2e te kunnen worden. Zelfs met het verliezen van de wedstrijden tegen Ajax Feyenoord en AZ en de slordige onterechte misstapjes tegen Willem II en Heerenveen staan we nog 2e en kunnen we na een tering zwaar programma weer even vooruit kijken. Met 6 punten uit deze 4 wedstrijden in de competitie kun je moeilijk tevreden zijn. Enkel als je had gewonnen van AZ en Ajax en die 2 uitwedstrijden had verloren had het nog ergens 'ok' kunnen zijn omdat je dan 3 punten dichterbij Ajax had gestaan en dat het probleem tegen de toppers was opgelost en het uitwedstrijden syndroom daarvoor terug komt. Dat we net in die 2 wedstrijden geen fitte spits hadden (Groningen hadden we Romero nog) heeft ook wel invloed op het resultaat gehad. Toch is dit weekend weer het bewijs dat de lijn Schmidt niet langer geromantiseerd kan worden. Letsch heeft inmiddels tegen Ajax en PSV samen dit seizoen 17 goals tegen en 0 gemaakt en dat doet mij nog meer beseffen dat een dergelijk tactiek niet duurzaam genoeg is. Het kan soms werken en ik vind het een geweldige tactiek om een tegenstander te verrassen maar het is gewoon te veel gefocusd op de ultieme uitvoering terwijl je die over 34 wedstrijden nog niet 60% van de tijd kunt uitvoeren.

Zelf had ik graag Veerman gezien ivm de toekomst maar Guti kan wel aardige cijfers overleggen inmiddels en lijkt een goede fit te zijn met Sangaré. De zoveelste speler die eigenlijk niet goed genoeg bleek die weer een hele belangrijke rol speelt. Mauro was ook weer goed, Teze weer goed als CV, Mwene was weer acceptabel en zelfs voorin zag het er met Zahavi en Götze weer een stukje beter uit. Al deze spelers zijn geen kopmannen maar knechten en die moeten aan de hand van de toppers (Sangare Ramalho Gakpo en Madueke) shinen. Helaas zijn we nooit compleet met die toppers dus ik ben erg benieuwd wat er nog in het vat zit als ze de laatste 2,3 a 3 maanden wel fit blijven.

Ik vond dat PSV zaterdag verkleed was als kampioenskandidaat, maar het was weer op dat niveautje net wat lager. Mijn optimisme is dus zeker nog niet gekieteld en ik ga gewoon achterover leunen en ik zie wel wat er gebeurd. Zowel GAE als Tel Aviv en het programma in de Eredivisie mag geen enkel probleem opleveren. Enkel een mogelijke lastige loting in de ECL zou ons uit die reeks moeten duwen en dat zie ik enkel gebeuren als het een Feyenoord of AZ is die we dan loten. Daar zit nog 100% wantrouwen met Roger icm deze selectie en zijn spelopvattingen.

Laat ik positief afsluiten, ik kan me niet meer heugen dat we uit wedstrijden bij AZ Vitesse Groningen zo makkelijk konden winnen en dat nog zonder een tegendoelpunt. Het geeft zelfs vertrouwen richting Utrecht en Twente uit want die schat ik hetzelfde in.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 65 pagina's: 1 2 3 4 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65

PSV Forum » Historie » Roger Schmidt