Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19

Ik snap dit soort wedstrijden echt totaal niet. Om één of andere reden komt dat eens in de zoveel wedstrijden voor. Dat kan, maar in de tweede wedstrijd van een WK niet.

Gewoon vrijlopen, risco nemen, de bal laten gaan, het veld breed houden en wat inzet tonen. Dan kan het even niet lopen, maar dan haal je toch een beter niveau dan nu. Dan kun je 30 schoten het stadion uitschieten. Maar twee schoten in een hele wedstrijd van buiten de 16 is echt iets wat Volendam ook nog wel had gekund vandaag.

Koopmeiners, Dumfries, Blind, Aké, Bergwijn en nog veel anderen hoeven niet te douchen vandaag.

 

+1/-0

Misschien moeten we maar tweede worden in de poule. Argentinië wint ook wel van Polen en Engeland is ook geen absolute wonderploeg. Ik zie ons ook wel punten verspelen tegen Qatar want het geluk is nu wel op bij Louis. En hij blijft toch zijn vriendjes opstellen. Eigenwijs als hij is, houdt hij vast aan 5-3-2, wat totaal niet loopt.
Maar goed, zolang Cody die ballen erin blijft schieten, kan er nog van alles gebeuren.

 

+1/-0

Ik hoop eigenlijk toch dat Xavi lekker op de bank blijft zitten. Die clausule zit me toch niet lekker. Na komende zomer mag hij vollop schitteren in het internationale voetbal.

 

+3/-0

Nou, daar kom je heel goed weg met een 1-1 tegen Ecuador. Je wordt natuurlijk ontzettend geholpen met die vroege 1-0, schitterend schot van Gakpo, maar uiteindelijk wel gewoon een cadeautje omdat er op een gevaarlijke plek simpel wordt ingeleverd bij Klaassen.

Vervolgens zie je eigenlijk een enorm gebrek aan initiatief en daadkracht, een beetje hetzelfde euvel als tegen Senegal. Alleen was er nu door die voorsprong ook nog een soort houding van "we hoeven niet". En als je dan in het tweede helft het deksel op de neus krijgt, is het heel lastig om die mentaliteit weer om te draaien.

Als je tot nu toe kijkt, dan zie je een verdediging die, in verdedigend opzicht, doorgaans doet wat het moet doen. Maar je ziet een Blind en een Dumfries die 0,0 positieve bijdrage hebben aan de aanvallende aspiraties. En die andere drie proberen niet eens echt mee te doen met het voetballende stuk. Koopmeiners, Klaassen, Berghuis, Bergwijn en Memphis zijn tot nu toe ook niet goed. En ook Frenkie straalt niet. Dan hou je Gakpo over die 2 belangrijke goals maakt, maar verder in het voetballende ook niet echt in staat is om zich positief te onderscheiden.

Er moet veel meer schwung en intensiteit in het elftal komen, wil je dit WK iets gaan presteren. We zijn tegen Ecuador afgetroefd op vechtlust en duelkracht. Dat is een pijnlijke constatering, en als dat niet snel verandert, dan ga je jezelf óf blameren tegen Qatar óf je gaat er in de knock-out fase heel snel uit.

Een jongen als Simons kan wel wat bravoure en lef brengen, iets wat we nu missen. Ik zou ook graag Malacia in plaats van Blind zien. Ik ben benieuwd wat er morgen uit de hoge hoed van Louis komt, want ik denk niet dat hij blij is geweest met de performance van vrijdag.

 

+1/-0

Van Gaal probeert Nederland al wijs te maken dat hij Xavi afgelopen dagen heeft leren voetballen. Ik verwacht daarom dat hij wel minuten gaat krijgen.

Als ik naar de interviews van Van Gaal en Van Dijk luister gaat er taktisch niet zo veel veranderen. Ik vrees ook dat ze zich niet realiseren hoe beschamend slecht het was vrijdag. Qua xG had het 0-2 moeten zijn. Wat dat betreft was het beter geweest als we waren afgedroogd door Ecuador, zodat we daarna in ieder geval weer even wakker zouden zijn.

532 Tegen Qatar is sowieso al iets om je voor te schamen, al zou het 7-0 worden. Als je tegen Iran of de VS met dezelfde intensiteit speelt als in de tweede wedstrijd, wordt je zwaar overlopen en kan ook de individuele kwaliteit je niet meer redden.

 

+1/-0

Een echte vernedering van Qatar (minimaal 8-0) zou wat kleur geven aan dit voor de rest nogal bloed doorlopen toernooi in de zandbak.

 

+1/-0

Er hoeft tactisch ook niet zoveel anders want het is allemaal nog opwarmen richting de serieuze wedstrijden. Ergens is het ook gewoon goed dat het nog niet draait als een tierelier want dan kunnen teams ook een counter plan bedenken/afstemmen. Vooralsnog loopt het eigenlijk nog precies volgens plan. Nu lekker een veredeld oefenpotje tegen een kleintje waarbij onze aanvallers weer wat vertrouwen kunnen opdoen. Het maakt voor een spits als Depay niet uit of hij ze tegen Denemarken, Marokko of Qatar maakt dus hij zal happy zijn na vanmiddag.

In de volgende ronde tref je normaal nog een klein land waarbij je zwaar favoriet bent en waarbij je weer zelf het spel zal moeten maken zonder dat er veel gevaar in de omschakeling ligt. Daarna wordt het wel interessant maar dat is pas over 10 a 11 dagen. Dan hoef je pas je eerste goede wedstrijd te spelen en dan wordt je langs de maatlat gelegd.

Dumfries is eigenlijk goed als het een ren je rot wedstrijd wordt maar juist niet als hij al diep staat. Het enige gevaar wat ie dan nog heeft zijn hoge ballen bij de 2e paal die hij binnen kan koppen. Blind kun je in dit soort wedstrijden er wel goed bij hebben want die kan die bal wel geven en is veel slimmer in balbezit. Memphis zou je juist willen zien in een rol met wat meer ruimte en niet tegen een team wat in de eigen 16 gaat kamperen. Gakpo wil je eigenlijk in dit soort wedstrijden vanaf de flank hebben en Luuk in de spits maar daar gaat Louis niet aan natuurlijk. De Roon heb je echt niet nodig maar dat lijkt inmiddels wel de beste RCM in dit systeem van alle 26 spelers die mee zijn. Uit armoede wel te verstaan.

Ik verwacht echt een 4-0 en door. Geen enkele zorgen want Louis heeft een gouden pik. De loting, de rustdagen, het speelschema, de mogelijke tegenstanders tot aan de halve finale... het houdt allemaal niet op. Dus mooi nu nog even Xavi inpassen en dan straks met Luuk en Gakpo zijn het de PSVers die de spreekwoordelijke kastanjes uit het vuur halen.

 

+1/-0

Marco van Basten vindt het te snel om Xavi Simons te laten spelen, want hij is "een paar keer ingevallen bij PSV".

Aldus de bondscoach die elke Ajacied met 2 speelminuten gelijk in Oranje zette.

 

+2/-0

Verdorie die Klaassen verspeelt ook vaak de bal zeg🤔

 

+1/-0

Lekker hoor die wissels, Jansen, Koopmeiners, Weghorst😱

 

+1/-0

Waarom geen Xavi? Waarom geen Luuk? Pffff.

 

+1/-0

WTF Hebben we nog meer Ajacieden op de bank?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JorisDeDraak schreef op 29 november 2022 om 15:11:

Marco van Basten vindt het te snel om Xavi Simons te laten spelen, want hij is "een paar keer ingevallen bij PSV".

Aldus de bondscoach die elke Ajacied met 2 speelminuten gelijk in Oranje zette.


Ben benieuwd was Bassie dadelijk over Taylor te zeggen heeft dan...

In other news: wat een gezapig zaadpotje zeg. :slaap Als het zo blijft gaan, is het de volgende ronde al klaar, als ze een beetje tegenstander krijgen.

 

+1/-0

Valt me tegen van Louie.

En die scheids is ook een lul.

 

+1/-0

Wat een grafwedstrijd. Dan doet het nog zeer ook om die lach bij van Gaal te zien. Een beetje zo'n tevreden, zelfingenomen lach.

Xavi wordt zijn prestige project. Hij brengt hem niet als het volk dat wil maar als HIJ dat wil. Gewoon even laten zie wie er de bondscoach is.

Op Radio 1 waren ze heel vernietigend over Janssen-Weghorst en dan mocht Bergwijn niet eens invallen. Ik weet niet wat de bedoeling was maar als dit niet minstens de laatste minuten van die twee zijn dan heb ik alle vertrouwen in Louis verloren. Luuk mag straks een keer in de 89e minuut invallen na 4 weken voorbereiding als er echt stront aan de knikker is. Het middenveld is echt bizar matig en als je moet voetballen kan De Roon gewoon niet helaas. En als je moet tegenhouden dan kan Berghuis niet. En Koopmeiners heeft nog nooit iets goed gedaan in Oranje en over Taylor ga ik niet eens beginnen.

Ik geloof nog steeds (want ik ben eigenwijs) dat er met deze selectie echt wel wat te halen is maar als je toch ziet hoe we na 90 minuten op dat veld staan dan moet je eigenlijk gewoon dankbaar zijn dat de lotingen zo gunstig zijn geweest.

 

+1/-0

3 matige tot slechte wedstrijden en toch groepswinnaar, tot zo ver gaat het nog goed.
Nu begint het WK pas echt en zal het voetballend toch een stuk beter moeten.

Wat betreft de wissels van vandaag: dit leek mij eerst ook de uitgelezen kans om Xavi te laten debuteren. Maar aan de andere kant, in dit elftal wat in een bejaardentempo met 2, 3, 4 keer raken en balletjes breed of achteruit speelt (en dan nog regelmatig achter de man) was er voor Xavi misschien juist beter om niet in te vallen.
Wat heb je aan Jansen en Weghorst voorin als er bijna geen fatsoenlijke bal voorin komt?

 

+1/-0

Wedstrijd 3 waarmee je eigenlijk niet tevreden kan zijn. Ja, met het resultaat en de groepswinst misschien. Maar niet met de manier waarop 'we' ons tot nu toe presenteren. Stel dat je er in de volgende ronde (of kwartfinale) uitvliegt, dan zal niemand op de hele wereld zich dit Oranje herinneren. In tegenstelling tot alle WK's vanaf 1994 (die ik bewust heb meegemaakt), waarin lang niet alles goed ging maar waarin we nog wel gedenkwaardige wedstrijden hebben gezien.

Ik snapte ook niks van de wissels. Van Gaal heeft 15 man op de bank zitten, maar tot nu toe heeft hij slechts een man of 4/5 van de wissels gebruikt. Zeker gisteren was het een uitgelezen moment om eens de kans te geven aan Malacia, Frimpong, Simons of Noa Lang. Want als je Jansen brengt in een 'statische wedstrijd' met een 2-0 voorsprong, weet je dat dat niks teweeg gaat brengen.

Maar goed, elke wedstrijd is anders en het gaat er op een toernooi natuurlijk om dat je niet uitgeschakeld wordt. De VS spelen een heel ander type spel dan de 3 tegenstanders in de poule. Ze zullen ons veel meer onder druk zetten en opjagen, maar dat betekent ook dat er ruimte zal komen en dat vinden wij over het algemeen wel prettig. Wel vind ik de VS sterker dan vooraf verwacht, en denk ik wel dat onze spelers een veel hoger niveau zullen moeten halen om de kwartfinale te halen.

Ik ben benieuwd! Als we dit toernooi nog succesvol gaan worden, dan is Louis de koning en zijn we deze 3 wedstrijden al snel weer vergeten. Maar als er een snel einde aan ons toernooi komt, dan hebben we helemaal niets laten zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 november 2022 om 10:12:

Wedstrijd 3 waarmee je eigenlijk niet tevreden kan zijn. Ja, met het resultaat en de groepswinst misschien. Maar niet met de manier waarop 'we' ons tot nu toe presenteren. Stel dat je er in de volgende ronde (of kwartfinale) uitvliegt, dan zal niemand op de hele wereld zich dit Oranje herinneren. In tegenstelling tot alle WK's vanaf 1994 (die ik bewust heb meegemaakt), waarin lang niet alles goed ging maar waarin we nog wel gedenkwaardige wedstrijden hebben gezien.

Ik snapte ook niks van de wissels. Van Gaal heeft 15 man op de bank zitten, maar tot nu toe heeft hij slechts een man of 4/5 van de wissels gebruikt. Zeker gisteren was het een uitgelezen moment om eens de kans te geven aan Malacia, Frimpong, Simons of Noa Lang. Want als je Jansen brengt in een 'statische wedstrijd' met een 2-0 voorsprong, weet je dat dat niks teweeg gaat brengen.

Maar goed, elke wedstrijd is anders en het gaat er op een toernooi natuurlijk om dat je niet uitgeschakeld wordt. De VS spelen een heel ander type spel dan de 3 tegenstanders in de poule. Ze zullen ons veel meer onder druk zetten en opjagen, maar dat betekent ook dat er ruimte zal komen en dat vinden wij over het algemeen wel prettig. Wel vind ik de VS sterker dan vooraf verwacht, en denk ik wel dat onze spelers een veel hoger niveau zullen moeten halen om de kwartfinale te halen.

Ik ben benieuwd! Als we dit toernooi nog succesvol gaan worden, dan is Louis de koning en zijn we deze 3 wedstrijden al snel weer vergeten. Maar als er een snel einde aan ons toernooi komt, dan hebben we helemaal niets laten zien.



Ik denk ook dat het een vloek en een zegen is dat je in deze kant van het schema terecht komt. Misschien is het ook maar beter om in de kwartfinale Argentinië tegen te komen. Het is geen schande als je dan eruit vliegt, terwijl die ook gewoon te pakken zijn door Nederland. Pak je ze ook, dan geeft dat een enorme boost, terwijl je geacht wordt te winnen van de VS en Polen/Mexico/Australië/Denemarken en dan slechts je taak voltooit.

 

+1/-0

Je hoeft op deze manier maar 2 goede wedstrijden te spelen en voor je het weet sta je met die beker in de lucht. Ik kan het me niet voorstellen maar het kan natuurlijk wel. Frankrijk sprankelde ook geen moment 4 jaar geleden en ze waren zelfs veel te defensief naarmate ze kwaliteit hadden. Maar als je elke keer overleeft dan komen de goede landen ook tegen elkaar. Nederland hoeft Spanje er niet uit te flikkeren of grandioos van Brazilië te winnen als ze maar niet verliezen van het team waar je tegen speelt.

Senegal
Ecuador
Qatar
USA
Denemarken
Kroatië
Portugal

Dit kan gewoon de route naar een wereldtitel zijn. Dat is toch bizar? Een beetje zoals Feyenoord vaak in de Bekerfinale komt en hoe PSV vorig jaar in de Bekerfinale kwam. Is onze selectie perfect? Nee verre van, maar zelfs tegen Kroatië en Portugal zou ik denken dat het 50/50 kan zijn als iedereen fit is en een beetje vorm heeft.

 

+1/-0

Ik kan me nog wel een ander toernooi herinneren:
Oekraïne
Oostenrijk
Noord-Macedonië
Tsjechië
Denemarken
Engeland
Italië

Wat dat betreft is er een grote parallel met het vorige grote toernooi.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19

PSV Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal