Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Toon Gerbrands

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 9 10 11 12 13

Ons algemeen directeur moet nu iedereen bij elkaar houden, ben benieuwd wat voor maatregelen hij neemt.

 

+1/-1

Wow, goede topic opener. En wat voor maatregelen zullen dat dan mogen zijn?

 

+1/-0

Laat Gerbrands zich naar buiten toe vooral zo weinig mogelijk horen. Komen alleen maar tegeltjeswijsheden en politieke correcte teksten uit.

 

+1/-2

Toon mag van mij afgezet worden. Heeft het alleen maar over topsportmlimaat. Volgens mij is er een grote klimaatverandering bij Psv met alle gevolgen van dien.Ik hoop dat de RVC dit ook ziet en onmiddellijk gaat ingrijpen.Wellicht kan hij beter een club als FC Eindhoven gaan runnen maar bij PSV moet hij niet achter de knoppen zitten.

 

+1/-7

:huh Toon is geweldig en een perfecte figuur voor ons PSV

 

+2/-0

Discussie over aankopen en opstellingen , dat ligt eerst en vooral op het bordje van de Jong en MvB. En dat zijn volwassen mannen.

Maar Toon is eindverantwoordelijk.

 

+3/-0

Toontje Topsport maakt zich vooral druk om roken in het stadion. Van voetbal weet hij niets waardoor hij nooit enkele kritiek levert op de technische mensen. En dat dan onder het mom van 'de rust bewaren' camoufleren dat hij totaal niet weet wat hij moet doen als het op het veld niet loopt.

 

+1/-2

Heel veel plannen van Gerbrands;

- Naar 16 teams
- Later beginnen aan de competitie (na Europese voorrondes)
- Teams die in Europa spelen later instromen in KNVB beker
- Geen amateurteams in de beker
- Eventuele kampioens/degradatie competitie

Ik ben groot voorstander om terug te gaan naar 16 teams. Zeker als je op die manier de eerste divisie dus kunt versterken (zolang het geld niet minder wordt voor dergelijke clubs) want dat komt weer ten goede aan de opleiding in NL. Je hebt minder speelrondes dus kunt gewoon later beginnen en teams in Europa een rustige voorbereiding geven.

Europese teams later in laten stromen voor de beker is ook een goed idee. Je zou bv amateurteams in een soort van competitie kunnen doen per regio zodat zij een soort voorronde spelen voor de beker. Dan begin je met 27 a 30 (afhankelijk hoeveel teams CL/EL halen) teams in september en speel je tot januari knockout wedstrijden. Vanaf januari laat je CL/EL teams instromen zodat je met 16 teams over blijft en vanuit daar speel je dubbele ontmoetingen (uit/thuis) tot aan de finale. In de finale speel je voor de beker en rechtstreekse plaatsing EL groepsfase (of misschien in de toekomst wel VCL). Als de winnaar al CL of EL haalt via competitie dan gaat niet de verliezend finalist EL in maar gewoon volgens de ranglijst de eerstvolgende.

AUB geen kampioens/degradatie compeitie. Absoluut geen voorstander vanwege het feit dat je kampioen wordt over heel het seizoen, en niet de laatste paar maanden. In Belgie is het ook niet bepaald een succes en ik vind het oneerlijk vanwege het feit dat je niet altijd uit en thuis kunt spelen.

 

+1/-0

Aanvulling; een Belgie Nederland beker lijkt me wel ook wel wat om uit te proberen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 23 september 2019 om 12:36:

Aanvulling; een Belgie Nederland beker lijkt me wel ook wel wat om uit te proberen.



Dit is op zich wel een interessant idee, zeker voor de weerstand in de beker, die aanzienlijk wordt verhoogd op deze manier. Dit leidt tot meer aantrekkelijke wedstrijden en als leuke bijkomstigheid: regelmatigere krachtmetingen met onze zuiderburen.

Ik voorzie echter een probleem met het Europese ticket dat de bekerwinnaar verdient. Welk land moet dat ticket afstaan aan de bekerwinnaar? Als de winnaar het ticket van het eigen land krijgt, dan wil dan dus zeggen dat het andere land een extra ticket te verdelen heeft in de competitie. Maar aangezien de competitie van de lange adem is, waarin teams aantonen over een langere periode een bepaald niveau te hebben, dan is dat voor clubs een extra reden het bekertoernooi niet serieus te nemen zodat de sterkste ploegen Europa in kunnen en niet een ploeg die toevallig een aantal goede dagen heeft.

En als je zegt, ieder land legt 1 ticket in en het gaat naar beide finalisten, dan heb je kans dat beide finalisten uit hetzelfde land komen en dat één land zijn ticket zou moeten afstaan aan het andere land. Dat mag volgens mij niet eens volgens Fifa regels.

Dus dan geen Europees voetbal verbinden aan de beker? Maar dan neemt de allure van het bekertoernooi alleen maar verder af. En dat willen we juist voorkomen.

 

+1/-0

Ik opteerde eigenlijk voor een extra beker. Wat daar op het spel moet staan is wel een goede discussie, maar kan me niet voorstellen dat de Uefa het goed gaat keuren dat een land tickets in kan zetten om een extra ticket te winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 23 september 2019 om 12:26:

Ik ben groot voorstander om terug te gaan naar 16 teams. Zeker als je op die manier de eerste divisie dus kunt versterken (zolang het geld niet minder wordt voor dergelijke clubs) want dat komt weer ten goede aan de opleiding in NL. Je hebt minder speelrondes dus kunt gewoon later beginnen en teams in Europa een rustige voorbereiding geven.


Als je in de eredivisie naar 16 gaat, zullen er clubs moeten gaan verdwijnen op een niveau lager. Er is nog geen wisselwerking vanuit de eerste divisie naar de amateurniveau's. Dat maakt deze discussie lastig, want je gaat meteen schrappen in profclubs. Of je moet Jong PSV enzo weer op een andere manier laten meedraaien in het spel. Zonder daar een bredere visie op te presenteren, krijg je van al dat soort kanten tegenstand. Want misschien gaat het wel ten koste van... vul maar in.

Dat het voor PSV mooier zou zijn om in een competitie van 16 te spelen lijkt wel duidelijk. Zeker met het huidige niveauverschil tussen PSV, Ajax en de rest stellen die laatste potjes steeds minder voor.

 

+1/-0

Terug naar 16 team, maar ook playoffs om de kampioen te bepalen. Ik ben dus tegen. Als je na een seizoen bovenaan staat, ben je terecht kampioen. Daar moet je niet meer aan tornen.

 

+1/-0

Je kunt ook stellen: als je in de playoffs van alle sterke ploegen uit de competitie de beste blijkt, ben je de terechte kampioen.

De wereldkampioen wordt ook zo bepaald.

 

+1/-0

Ik ben ook niet perse tegen playoffs om de kampioen te bepalen. Het betekent meer topwedstrijden en toppers waar de druk echt op staat. Nu heb je dat hooguit één keer per seizoen en pak je de titel eigenlijk tegen de kleintjes. Er valt zeker wat voor te zeggen.

 

+1/-0

Ik ben wel tegen play-offs. Juist door het toevoegen van play-offs maar je de reguliere competitie nog minder belangrijke en interessant, want de belangen zijn minder groot geworden. Je kunt een slecht seizoen altijd nog wel weer goedmaken in de play-offs. Het enige wat je toevoegt is een extra geluksfactor wat altijd meespeelt in een knock-outcompetitie. Oftewel: een mindere dag of een vreemde beslissing van de scheids/VAR in de play-offs en je hele seizoen is naar de knoppen. Volgens mij hebben we daar de beker al voor. Daarnaast vergroot de play-offs de kans dat een matige ploeg zich plaatst voor de EL of CL waarmee we onze positie op de UEFA coëfficiëntenlijst weer gaan verzwakken.

Van 18 naar 16 teams voegt ook totaal niks toe. De twee clubs die je krijgt uit de eerste divisie zijn (vanwege het grote gat tussen de ere- en eerste divisie) over het algemeen altijd zwakke tegenstanders, dat is met 16 teams niet anders. En volgens mij maak je het voor die clubs alleen maar moeilijker om zich te handhaven in de eredivisie omdat er gewoon minder posities te verdelen zijn op de ranglijst. De kans op degradatie neemt voor andere eredivisieclubs ook weer toe waardoor ook zij, bij degradatie, weer moeten snijden in hun begroting en spelersgroep en per definitie zwakker worden. Ik heb ook nog geen enkele concreet argument gehoord waarom en wat het dan wel gaat toevoegen om van 18 naar 16 te gaan.

 

+1/-0

Geweldig nieuws dat hij langer bij onze club zal blijven :)

 

+1/-0

Zorg eerst weer eens voor succes met prijzen te winnen, voordat je er boekjes over schrijft. :slaap


Rik Elfrink

PSV-directeur Toon Gerbrands komt met nieuw boek: ‘De prijs van succes’.

 

+1/-1

Bij de beste 32 van Europa...

Geen excuses in topsport, toch?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 9 10 11 12 13

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Toon Gerbrands