Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Nieuwe trainer

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28

Mocht Ruud+Fred niet doorgaan, dan is Hjulmand (coach van de tegenstander van Oranje vandaag) wel 1 van de buitenlandse kandidaten die wat mij betreft iets speciaals zou kunnen brengen bij PSV.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 26 maart 2022 om 16:17:

Mocht Ruud+Fred niet doorgaan, dan is Hjulmand (coach van de tegenstander van Oranje vandaag) wel 1 van de buitenlandse kandidaten die wat mij betreft iets speciaals zou kunnen brengen bij PSV.



Maar wat vind je van Ruud met Rutten en Ooijer?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 28 maart 2022 om 08:17:

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 26 maart 2022 om 16:17:

Mocht Ruud+Fred niet doorgaan, dan is Hjulmand (coach van de tegenstander van Oranje vandaag) wel 1 van de buitenlandse kandidaten die wat mij betreft iets speciaals zou kunnen brengen bij PSV.



Maar wat vind je van Ruud met Rutten en Ooijer?



Met Hiddink erbij als klankbord op de achtergrond heb ik in deze samenstelling wel vertrouwen.

 

+1/-0

De toevoeging van ervaring in de persoon van Fred Rutten lijkt me goed. Van Nistelrooy is nog hartstikke onervaren, maar van mij mag hij een kans krijgen. Het is een grote naam in het internationale topvoetbal. Hopelijk krijgt hij wel een fatsoenlijke spits in zijn selectie met enigszins het talent wat Ruud had. Ik blijf het wel een gewaagde keuze vinden, maar hopelijk heeft PSV geleerd van de situatie Van Bommel.

 

+1/-0

Vanaf komend seizoen dus Ruud & Fred. Ben heel benieuwd! Succes heren! :psv

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 28 maart 2022 om 08:17:

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 26 maart 2022 om 16:17:

Mocht Ruud+Fred niet doorgaan, dan is Hjulmand (coach van de tegenstander van Oranje vandaag) wel 1 van de buitenlandse kandidaten die wat mij betreft iets speciaals zou kunnen brengen bij PSV.



Maar wat vind je van Ruud met Rutten en Ooijer?



Ik heb zo mijn twijfels. Vrees enigzins dat van Nistelrooy deels/vooral is aangesteld om het krediet dat ie als speler heeft opgebouwd, en niet zozeer na een zorgvuldige kijk op wat PSV op dit moment nodig heeft om succesvol de op de fundamenten gelegd in het Schmidt tijdperk te bouwen. I could be wrong (let's hope so).

Ik zie Rutten ook niet als de man die bepaalde waarschijnlijke en begrijpelijke zwakkere punten van RvN kan compenseren. Al brengt ie op zich wel ervaring mee die iets toevoegt (is dat genoeg?).

M.i. is het moeilijkste punt voor elke PSV coach om taktisch een compleet plan te hebben en erin te krijgen, dat voldoende variatie herbergt en pro-actief wordt toegepast.

O.a. Cocu (die het later wel herstelde) en van Bommel liepen vast met 'trying make Plan A work better). Ook Rutten was een 'Plan A' coach bij PSV. En Schmidt al helemaal on zijn eerste seizoen.

Maar Schmidt heeft zich in zijn 2e seizoen hier redelijk aangepast aan de eredivisie en dan met name wat te dien als de tegenstanders je Plan A haarfijn hebben geanalyseerd.

Laat ik zeggen dat als van Nistelrutten in dezelfde 'Plan A until we die' val loopt, en Brands zegt, "we moeten Ruud tijd en ruimte geven om zich te ontwikkelen en fouten te maken, dat ik het wel even gehad heb.

Goed, Ruud begint gewoon op nul. Laten we hopen dat ze het bij PSV beter hebben doordacht dan dat ik zo van een afstandje gevoelsmatig inschat.

 

+2/-0

Het belangrijkste is dat er een goed plan A ligt maar dat je daar niet in door slaat inderdaad. Maar dat plan A moet wel zo eenduidig en simpel zijn om uit te voeren dat het een basis moet kunnen geven vol automatismes waardoor je makkelijker aanpassingen kunt doen tijdens een wedstrijd of een tactisch foefje voor de wedstrijd. Ik denk persoonlijk dat Roger het te moeilijk heeft gemaakt in zijn eerste seizoen. Op het moment dat 1 speler 1 seconde te laat beseft wat ie had moeten doen stort een gedeelte van zijn tactiek als een kaartenhuis in elkaar. Er wordt dit jaar veel gezegd en geschreven over het terugvallen op 4231 ipv 4222 maar de degelijkheid is bij PSV teruggekeerd nadat Mauro Guti en Doan vooral veel tempo eruit haalde in balbezit. Waar Rosario en ook Sangaré bv altijd geforceerd de bal vooruit moesten spelen is dat helemaal niet meer van toepassing sinds november. De huidige speelwijze vind ik een mix van wat Roger voor ogen had gecombineerd met dat wat in de Eredivisie wordt gevraagd, vooral tegen de mindere teams.

Ik geloof dat er met Ruud niet gekozen is voor een trainer of een manager maar voor een naam en uithangbod. Ik zou bijna willen zeggen een 'billboard'aanstelling maar dat wil ik niet zo negatief uitleggen als het wellicht klinkt. Ruud is een icoon die misschien te snel wordt gebracht maar hij heeft wel stapjes mogen maken en is ook weer niet zo nieuw aan het front. Dat gecombineerd met een veilige omgeving, een relatief zeer sterk vertrouwen vanuit de top en met toch wel een ogenschijnlijke sterke staf. Geen Robbemond, vd Weerden of Dirkx maar de ervaren Rutten die notabene zelf PSV heeft getraind en onder Hiddink dezelfde rol heeft gehad.

Waar je bij Roger, Slot of Ten Hag van te voren weet waar ze voor staan en dat het dan ook goed zichtbaar is hoe het team speelt wordt het bij PSV wel even spannend. Welke accenten Ruud voor ogen heeft zou ik niet weten. Cocu vond voorzetten vanaf de backs heel belangrijk, schakelde soms over naar een lange bal op Luuk of speelde met Gini en Memphis katapult voetbal. Roger vond het belangrijk dat de bal zo snel mogelijk bij de goal van de tegenstander is en altijd op 100% pressing ook al laat de fitness het niet toe en van Bommel vond ik veel te geduldig met balletjes rondspelen achterin. Ik vermoed dat we bij Ruud een mix van bovenstaande gaan krijgen zonder dat het een echte Ruud stempel krijgt. Maar ik laat me graag verrassen.

Als Ruud met een compacte groep van circa 16 multifunctionele spelers als kerngroep gaat spelen in een herkenbaar systeem en de rust kan behouden en geloof kan creëeren dan zie ik hem kampioen worden met PSV. Ten eerste omdat we samen met Ajax de beste selectie zullen hebben gezien de financiële mogelijkheden maar ik denk dat de Herdgang volgend jaar beslissend is in de titelstrijd. De rust behouden in Eindhoven en toekijken hoe de Ajax zichzelf elimineert vanuit Amsterdam en het medialandschap.

 

+2/-0

Geen Robbemond, vd Weerden of Dirkx nee, maar wel Knoop, Ooijer, Wolf en Rabanal. Ik zie het verschil niet. Ik vind het vooral teruggrijpen naar het vertrouwde/nog een laatste kunstje van Hiddink/Rutten. Jammer dat PSV het spannende/vernieuwende pad met Schmidt zo snel al weer verlaat. Ik hoop uiteraard dat Ruud het goed gaat doen maar had hem graag nog wat tijd gegund om ervaring op te doen in binnen en buitenland.

 

+2/-0

Hoe Ruud het gaat doen vind ik nog lastig in te schatten. Ik weet niet of hij voldoende leiderschap heeft of inspirerend kan zijn, of hij tactisch sterk is en of hij op de juiste momenten gaat ingrijpen of wisselen. Ondanks zijn ervaring als assistent of bij jeugdteams zal hij ook nog veel moeten leren. Ik denk dat het verschil met Van Bommel is dat hij waarschijnlijk minder drammerig/direct gaat zijn in zijn aanpak en met deze nieuwe generatie spelers denk ik dat dat ook een betere aanpak is.

Ik denk dat je op basis van zijn voetbalcarrière kan zeggen dat hij ambitieus en professioneel is, maar ook niet bang om van zich te laten horen als hij vindt dat anderen het beter moeten doen (incidenten bij Man United). Hij komt op mij verder rustig, nuchter, realistisch en soms bescheiden over. Ik denk dat één van zijn belangrijkste taken het inpassen van jonge talenten zal zijn aangezien een deel van het geld van het nieuwe partnerfonds naar het binnenhalen van spelers tussen de 15 en 18 jaar zal gaan. Die spelers zullen op termijn langzaam ingepast moeten worden in het eerste. Zijn ervaring bij de jeugdteams kan daarbij helpen.

Uiteindelijk zijn de kwaliteit en mentaliteit van de selectie voor een groot deel bepalend voor de prestaties. Ik hoop dat we volgend jaar een team hebben staan wat ook in de eerste helft van het seizoen frequent goed voetbal kan laten zien.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 maart 2022, 14:06:27.

 

+2/-0

Nu het werk van RS wat lijkt te gaan brengen, moeten we weer opnieuw beginnen.
Da's jammer, maar inherent aan het vastleggen van een coach voor 2 jaar.
Als ik de berichten mag geloven heeft Brands Ruud overtuigd met voor te houden dat hij niet meer dichter bij het trainerschap van PSV 1 kan komen met zijn voorgeschiedenis.
Dat betekent voor mij dat we volgend jaar geen excuses moeten horen dat Ruud nog een beetje moet groeien in zijn rol en wat meer tijd moet krijgen. Als Brands hem klaar vindt, dan moet hij ook leveren.
Het zou wel eeuwig zonde zijn als we weer een groot clubicoon zouden afbranden door hem na 1 of 2 seizoenen de zak te geven maar het risico zit erin.

Alles zal afhangen van de selectie welke hij tot zijn beschikking heeft, die maakt de trainer tot een topper of tot een kneus.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 31 maart 2022 om 15:02:

Nu het werk van RS wat lijkt te gaan brengen, moeten we weer opnieuw beginnen.



Zo zwaar til ik daar niet aan. Het is nauwelijks een maand geleden dat we er niet aan kwamen bij Sparta en dankzij een rode kaart de wedstrijd wonnen. Doordat Ajax later die dag van Eagles verloor, doen we oneens weer mee, maar we waren op weg definitief af te haken.

Sindsdien hebben we ook nog een zorgwekkende thuiswedstrijd tegen Kopenhagen gespeeld. En verder een dolend Utrecht verslagen.

Er lijkt nu wat flow in te zitten en hopelijk zetten we dat om in metaal, maar om nou te zeggen dat ineens alles op zijn plek valt en Schmidt's filosofie en speelwijze de aanjager daarvan is... dat betwijfel ik.

 

+1/-0

Ben ik met Tijn eens. Je kan ook 'gewoon' tegenpuntverlies aanlopen dit weekend waarbij, als Ajax wint, het bijna al beslist is.
Het is een dubbeltje op zijn kant en de laatste weken na de verloren potten tegen Ajax en AZ viel het de goede kant op. De reeks is dus prima, maar het moest soms uit de tenen komen.

Wat wel bemoedigend is, is dat PSV tegen (een dolend) Utrecht, Kopenhagen uit, Fortuna en Heracles (niet de grootste clubs, maar toch) in 90 minuten met een vol programma vrijwel niets weggeeft en alles onder controle had. En die controle is wat er juist de 18 maanden ervoor onder Schmidt juist aan ontbrak. Als je zoveel controle tegen Twente kunt hebben, maak je een goede kans op winst. Speel je zo slordig als de eerste helft thuis tegen Kopenhagen, dan ga je daar niet winnen.

 

+1/-0

Ook waar. Anyway, Schmidt koos zelf om te vertrekken, dus dan houdt het voor ons hoe dan ook op.

Nu weet ik niet het totale lijstje van PSV met kandidaten, maar ik vind de combi Ruud + Fred helemaal niet zo slecht. Fred is veel beter als hij niet de eerste man is, en Ruud is Ruud, dus je staat bij voorbaat 1-0 voor.

 

+2/-0

Noem mij maar negatief maar ik hou m'n hart vast. Alle recepten voor weer een held die van z'n sokkel valt liggen op tafel

Stel, heel raar natuurlijk want we zitten in een roes en doen al bijna alsof we het kampioenschap niet mis kunnen lopen, maar stel dat we geen kampioen worden dit jaar. Dan begint Ruud het seizoen met een nog grotere honger naar CL en een kampioenschap al heel vroeg met vCL.
Nog een 'stel'.. Stel dat Gakpo, Gotze en Sangare (en wie weet wie nog meer) vertrekken, lijkt me niet heel onrealistich, en stel dat het De Jong weer niet lukt om al heel vroeg waardige vervangers te halen, laat staan de selectie te versterken, maar weer wacht op laatste-moment-buitenkansjes. Dan moet Ruud het seizoen beginnnen met spelers als Baumgartl, Sadilek, Bruma, Van Ginkel, Vinicius, Thomas en noem zo allemaal maar op.
Komt ie weer... Stel dat de resultaten de eerste 2 maanden hierdoor zwaar tegenvallen, ook niet heel onrealistisch, en onze vrolijke medesupporters met hun korte lontjes de tent weer afbreken. Wat dan? Kunnen de hoge heren dat managen? De Jong in ieder geval niet. Onze nieuwe AD? Laten we het hopen. Of moeten we dan Guus toch weer naar de voorgrond sleuren?

Kampioen worden dit jaar is een must voor Ruud volgend seizoen, maar of dat nou zo realistisch is...

 

+1/-0

Ik ben niet zo van de hosanna stemming op dit moment omdat het dit seizoen op teveel belangrijke momenten misgegaan is, maar dit doemscenario dat je schetst bevat ook wel veel 'stel dat'.
Er zijn nog tal van scenario's te bedenken die tussen we-kunnen-de-CL-winnen en we-staan-na-10-wedstrijden-op-een-degradatieplek in zitten.

Het meest waarschijnlijke is dat er een paar spelers vertrekken, PSV een eventuele voorronde CL net wel of net niet overleeft en dat het meerendeel van de wedstrijden gewonnen wordt in de eredivisie maar dat er ook wat zeperds tussen zitten.

Ik vind het, met de aanwezigheid van Rutten en Brands, toch wel wat minder risicovol dan wanneer de Jong en van Nistelrooij het allemaal alleen hadden moeten doen.

 

+1/-0

Tja, ik blijf hopen op wonderen en betere tijden maar of dat nou zo heel realistisch is... Als ik iets realistischer naar de zaken kijk lijkt mij mijn doemscenario een stuk waarschijnlijker. Maar goed, ik hoop dat ik er gruwelijk naast zit en inderdaad de doemdenker ben.

 

+1/-0

Op voorhand kun je alles winnen, niet te negatief!

Met z'n allen:
Hij is zo knap, hij is zo mooi, ja daar is Ruud van Nistelrooy. Zijn lijf is helemaal perfect, door de goden zelf verwekt. Zijn figuur, een wonder der natuur.

 

+2/-0

Ruud heeft natuurlijk wel een goede selectie nodig. Het wordt voor PSV gewoon spannend qua spelers die er blijven en welke vertrekken en welke zullen komen. Gotze, Gakpo en Sangare zie ik wel vertrekken. Madueke blijft hopelijk nog een jaar. Als je dit soort klassespelers wil vervangen moet je van goede huize komen. Voorgenoemde spelers zijn namelijk best bepalend / je beste spelers. Daar moet pure kwaliteit voor terugkomen. Er is hard werk nodig vanuit De Jong en ook Brands om dit op orde te krijgen.

 

+1/-0

Ik zie Gotze best blijven onder van Nistelrooy. Gakpo maakt tot nu toe altijd verstandige keuzes. Die zie ik niet voor geld op de bank maar zelf ook op de bank kiezen.

 

+1/-0

Ik heb veel vertrouwen in Brands en Van Nistelrooy, ook in Rutten als veldtrainer. Maar we zullen wel geduld moeten hebben want na vier rommelige jaren (waarvan de laatste twee toch weer met de blik naar boven) kan het niet in een half jaar en één transferperiode meteen top zijn. Grootste uitdaging voor Van Nistelrooy is misschien nog wel dat veel spelers mega enthousiast lijken te zijn over Schmidt als trainer en persoon.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 28 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Nieuwe trainer