Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22

Het enige dat ik op korte termijn graag zou willen zien is een poging om vermakelijk voetbal te spelen. Ik stel me in op een roemloos Europees seizoen waarin je er uiteindelijk in de Conference League uit vliegt tegen de nr. 2 van Zweden. In de competitie mik ik op plek 3.

Maar probeer in ieder geval iets wat lijkt op voetbal in de ploeg te slijpen.

 

+1/-0

Falende tactiek, verkeerde spelers op verkeerde posities en niet geleerd van eerdere fouten. Dat is geen beste conclusie na 5 topwedstrijden in 7 wedstrijden tijd. En van die 7 mochten we er één niet verliezen, en die verliezen we.

Weeeeer een 50/50 duel niet gewonnen, weer thuis niet gewonnen (10e keer op rij tegen serieuze tegenstand) en aan het publiek lag het niet. Aan de tegenstander ook zeker niet.

 

+1/-0

Ik heb mijn abonnement op ESPN weer geactiveerd omdat ik benieuwd was naar de nieuwe start onder Van Nistelrooij. Helaas lijkt het weer dezelfde kant op te gaan als voorgaande jaren. Met veel moeite tegen de kleintjes en niet thuis geven als het er om gaat.

Ik ga het geld gebruiken om mijn stookkosten mee te betalen. Daar krijg ik het tenminste wel warm van.

 

+2/-0

John de Jong maakt er gewoon een puinhoop van.

- Er is geen enkele PSV niveau back. Zowel Schmidt als van Nistelrooij switchen tussen Teze en Mwene. Wat aangeeft dat ze nog zoekende zijn om die positie in te vullen. En wat doet onze TD? Hij huurt een talent waarvan je vooraf weet dat deze er ook niet direct staat. Wat moet je in godsnaam met Hoever? Kan iemand mij uitleggen wat de gedachte is achter deze huur transfer?

- Dan heb je de blessure gevoelige Madueke. 2 wedstrijden en die jongen ligt er weer een half seizoen uit. Je had met Doan een uitstekende speler in huis die beschikte over wat ervaring en rendement. Verkopen ze voor een habbekrats. En behalve 2 onervaren jeugdspelers die net komen kijken heb je geen echte buitenspelers voor die positie.

- Geen vervanger voor Gakpo. Speelt al weken als een drol. Maar wie moet van Nistelrooij dan brengen? Waarom huurt PSV voor een jaar een 18 jarige Braziliaan? Waarvan je weet dat hij er niet meteen staat? Die ook niets op gaat brengen en die je voorlopig niet kunt inzetten?

- Luuk de Jong valt uit, tja wie dan? Vinicius, wat geen PSV niveau is?


John de Jong maakt er al jaren een potje van met zijn niet te volgen aankoopbeleid. Ik ben de Baumgartels, Bruma's en andere dure miskopen nog niet vergeten. De vreemde huur transfers van dit seizoen zijn ook niet te volgen.

De RVC heeft Brands aangetrokken omdat ze het nodig vonden hem te ondersteunen. Tot dusverre is daar nog weinig van terecht gekomen.

 

+3/-0

Het blijft een gok, dat zag je wel met Koeman, Wouters, Cocu, Gio, Van Bommel, Rijkaard, Van Basten.....

Soms gaat het wel eens goed. Ik blijf erbij dat Ruud eerst nog ergens anders hoofdtrainer had moeten zijn en daar ook had moeten presteren.

Nu werd door Brands gezegd, dat Ruud al genoeg ervaring had, maar als dat al zo is, wat was er zo bijzonder aan?

Henk de Jong heeft nog meer ervaring, waarom wordt die dan geen trainer van PSV.

Ik leg de verantwoordelijkheid ook neer bij Brands en de RvC.

Want we kunnen ook nog wel eens over onze aankopen beginnen. Er spelen er 2, waarvan 1, Luuk de Jong voldoet. De andere, Benitez, voldoet niet en de rest zit op de bank.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 25 augustus 2022 om 08:12:

Het blijft een gok, dat zag je wel met Koeman, Wouters, Cocu, Gio, Van Bommel, Rijkaard, Van Basten.....

Soms gaat het wel eens goed. Ik blijf erbij dat Ruud eerst nog ergens anders hoofdtrainer had moeten zijn en daar ook had moeten presteren.

Nu werd door Brands gezegd, dat Ruud al genoeg ervaring had, maar als dat al zo is, wat was er zo bijzonder aan?

Henk de Jong heeft nog meer ervaring, waarom wordt die dan geen trainer van PSV.

Ik leg de verantwoordelijkheid ook neer bij Brands en de RvC.

Want we kunnen ook nog wel eens over onze aankopen beginnen. Er spelen er 2, waarvan 1, Luuk de Jong voldoet. De andere, Benitez, voldoet niet en de rest zit op de bank.



Een ervaren trainer als Schmidt ging ook onderuit in de CL voorronde en in andere belangrijke wedstrijden. Bovendien heeft van Nistelrooij de volledige ondersteuning van Fred Rutten. Een betere en meer ervaren assistent kun je niet hebben.

Je kunt dit niet direct op van Nistelrooij afschuiven. Een blunder van Ramalho.
En een voorhoede dat niet in de wedstrijd zat. Zonder goede vervangers daarachter.

Lijkt meer op een structureel issue in technisch beleid.

 

+1/-0

Als je als club er alles aan doet om Sangaré en Gakpo binnenboord te houden en daar onverantwoord hoge salarissen aan koppelt, dan kun je niet opeens 2 weken later spreken van getemperde verwachtingen.

Natuurlijk zijn er verzachtende omstandigheden. De blessures van Mauro Jr. op linksback, Madueke, Vertessen en gisteren in de 2e helft De Jong zijn onverwacht en zeer vervelend. Het blok wat gisteren in de 2e helft voor de goals zou moeten zorgen, was op CL-niveau véél en véél te licht.

Maar dat het elftal gisteren zó ontzettend faalde op het moment suprème, waar al een week naar kon worden toegewerkt, is onvergeeflijk in de topsport. Ook in de eerste helft was het ontzettend zwak en was het gewoon wachten op het moment dat Rangers ging scoren. Dat vind ik mede de schuld van de staf, en is denk ik deels te wijten aan de onervarenheid van Ruud.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 25 augustus 2022 om 08:46:

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 25 augustus 2022 om 08:12:

Het blijft een gok, dat zag je wel met Koeman, Wouters, Cocu, Gio, Van Bommel, Rijkaard, Van Basten.....

Soms gaat het wel eens goed. Ik blijf erbij dat Ruud eerst nog ergens anders hoofdtrainer had moeten zijn en daar ook had moeten presteren.

Nu werd door Brands gezegd, dat Ruud al genoeg ervaring had, maar als dat al zo is, wat was er zo bijzonder aan?

Henk de Jong heeft nog meer ervaring, waarom wordt die dan geen trainer van PSV.

Ik leg de verantwoordelijkheid ook neer bij Brands en de RvC.

Want we kunnen ook nog wel eens over onze aankopen beginnen. Er spelen er 2, waarvan 1, Luuk de Jong voldoet. De andere, Benitez, voldoet niet en de rest zit op de bank.



Een ervaren trainer als Schmidt ging ook onderuit in de CL voorronde en in andere belangrijke wedstrijden. Bovendien heeft van Nistelrooij de volledige ondersteuning van Fred Rutten. Een betere en meer ervaren assistent kun je niet hebben.

Je kunt dit niet direct op van Nistelrooij afschuiven. Een blunder van Ramalho.
En een voorhoede dat niet in de wedstrijd zat. Zonder goede vervangers daarachter.

Lijkt meer op een structureel issue in technisch beleid.




Ten eerste ,is een ervaren trainer niet perse een goede trainer.
Ten 2de, tegen Benfica uitgeschakeld worden is iets anders dan tegen dit Rangers.

En we worden niet uitgeschakeld door de blunder van 1 speler. Het zijn al meerdere blunders in meerdere wedatrijden en gewoon over 90 min goed genoeg. Tactisch was het een drama gisteren.

 

+1/-0

Het is zowel RvN als de JdJ/MB te verwijten.
Ik vond de gekozen strijd(?)wijze gisteren getuigen van een ongekende schijterigheid, het was constant blind wegtrappen van de bal en vanaf minuut 10 hebben we de rest van de 1e helft achter de Rangers aangelopen.
Ook onze inkopers mag je wel wat verwijten.
Elk jaar opnieuw waordt er gewacht tot eind augustus in de hoop dat we in de uitverkoop nog een paar afdankertjes van de topclubs kunnen spotten, nooit is de selectie klaar op het moment dat de belangrijkste beslissing valt (kwalificatie CL). Ook nu was het na een paar keer wisselen schrijnend om te zien waarmee we de Rangers partij moesten geven.
En wie nu nog steeds durft te beweren dat onze verdediging CL-waardig is, moet opgenomen worden. Obispo, Teze, Ramalho, Mwene en Max zijn gewoon spelers die je in de eredivisie kunt gebruiken maar die in de CL gewoon niet thuishoren.
Elke ploeg wordt opgebouwd vanuit een solide verdediging, bij PSV is het al jaren anders. We zoeken maar naar middenvelders en aanvallers en hopen dat een paar matig begaafde spelers uit eigen jeugd plus een speler uit Oostenrijk waarin ondanks zijn leeftijd nog nooit een topclub serieuze interesse toonde het wel even zullen klaren in Europa.
Nou, dat hebben we gezien. Volkomen onnodig gewipt tegen een ploeg waarvan AZ en Twente m.i. nog zouden hebben gewonnen.
De mispeer van de eeuw.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 25 augustus 2022 om 09:07:

Het is zowel RvN als de JdJ/MB te verwijten.
Ik vond de gekozen strijd(?)wijze gisteren getuigen van een ongekende schijterigheid, het was constant blind wegtrappen van de bal en vanaf minuut 10 hebben we de rest van de 1e helft achter de Rangers aangelopen.
Ook onze inkopers mag je wel wat verwijten.
Elk jaar opnieuw waordt er gewacht tot eind augustus in de hoop dat we in de uitverkoop nog een paar afdankertjes van de topclubs kunnen spotten, nooit is de selectie klaar op het moment dat de belangrijkste beslissing valt (kwalificatie CL). Ook nu was het na een paar keer wisselen schrijnend om te zien waarmee we de Rangers partij moesten geven.
En wie nu nog steeds durft te beweren dat onze verdediging CL-waardig is, moet opgenomen worden. Obispo, Teze, Ramalho, Mwene en Max zijn gewoon spelers die je in de eredivisie kunt gebruiken maar die in de CL gewoon niet thuishoren.
Elke ploeg wordt opgebouwd vanuit een solide verdediging, bij PSV is het al jaren anders. We zoeken maar naar middenvelders en aanvallers en hopen dat een paar matig begaafde spelers uit eigen jeugd plus een speler uit Oostenrijk waarin ondanks zijn leeftijd nog nooit een topclub serieuze interesse toonde het wel even zullen klaren in Europa.
Nou, dat hebben we gezien. Volkomen onnodig gewipt tegen een ploeg waarvan AZ en Twente m.i. nog zouden hebben gewonnen.
De mispeer van de eeuw.



Precies dit. Je bouwt een team op vanuit de defensie. Teze vind ik een talent. Obispu kan aardig verdedigen maar heeft het als linker centrale verdediger gewoon moeilijk. Max is geen back ,althans niet op dit niveau.
Het ontbreekt PSV aan een tactisch concept. Ze kunnen nergens op terugvallen als het niet loopt. De veldbezetting is matig. Als Max aangespeelt wordt heeft ie 65 meter aan ruimte voor zich. Een "echte" linksbuiten zou de linkerkant helpen. Bijkomend voordeel is dat je de Jong ook eens in zijn kracht kunt gaan gebruiken. PSV heeft geen enkele linksbenige linksbuiten in zijn selectie. Bizar.

Dan de wedstrijd van gisteren. Bepaalde zaken heb je als coach niet in de hand. Wel verwacht ik van een coach dat ie dmv wissels een wedstrijdbeeld kan doen kantelen.
Gisteren was het wisslen van Guti merkwaardig. Je moet scoren , de ruimtes worden kleiner, ik zou Sangare hebben gewisseld en Veerman naast Guti laten spelen. Gakpo op 10 en Simons op de flanken. Bij gebrek aan beter onze Braziliaanse vriend in de spits. Dan zet je iets om. Nu is het wisselen op de positie.
Echt alles of niets spelen kwam er ook niet uit.

 

+1/-0

Ruud heeft echt een wanpresentatie geleverd en psv zo laf laten spelen. Zo laag tempo en de hele tijd balletje breed en balletje terug, maar goed, uiteindelijk is er nog niks aan de hand en denk je 2e helft, dan gaat het gebeuren. Dat gebeurde ook niet en dan krijg je ook nog eens een doelpunt tegen, waar ik echt nog altijd niets van begrijp. Dit is exact dezelfde doelpunt, die psv vorig seizoen ook tegen kreeg. Alleen toen was het guti en nu ramalho. Dit zijn echt hele domme onnodige tegendoelpunten en dit kan gewoon niet op dit niveau. Hebben ze dan echt niks geleerd???

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 25 augustus 2022 om 08:51:

Als je als club er alles aan doet om Sangaré en Gakpo binnenboord te houden en daar onverantwoord hoge salarissen aan koppelt, dan kun je niet opeens 2 weken later spreken van getemperde verwachtingen.
(...)
Maar dat het elftal gisteren zó ontzettend faalde op het moment suprème, waar al een week naar kon worden toegewerkt, is onvergeeflijk in de topsport.



Oké, het is onvergeeflijk. En dan? Consequenties aan verbinden? Want anders is het meer een holle kreet.

Volgens mij bedoel je niet dat we de coach eruit moeten gooien, maar je kunt hem ook niet met de druk op een knop upgraden. Dus wat wil je met zo'n conclusie, vraag ik me af?

Ik denk dat we een beeld hebben gekregen waar PSV staat en waar Ruud staat als coach. Ik had de hoop dat PSV erop en erover zou gaan en dat het, met de hulp van een uitzinnig publiek (want dat was het voor de aftrap), een relatief eenvoudige zege zou zijn geworden. Dus de teleurstelling is bij mij best groot, kan ik je vertellen. Maar wat ik gezien heb is dat Ruud er nog lang niet is en nog niet eens een heel duidelijk plaatje heeft en dat we qua spelers her en der enorme gaten hebben. We hebben niet het materiaal om een Monaco of Rangers structureel te verslaan.

Dan denk ik: oké, ik kan wel meer willen, maar realistisch is dat we blij mogen zijn met een tweede plek en dan kijken in hoeverre het Ruud lukt om een spelwijze te ontwikkelen, die toekomstbestendig is en waarop je verder kunt. Veel meer opties zie ik niet.

 

+1/-0

Het is ook niet aan Ruud te wijten, die doet wat die kan vermoed ik. De conclusie kan wel zijn dat het nog niet goed genoeg is. Dat vond Ruud zelf ook in april en in mei vond die dat niet meer. Na een gesprek met onze Algemene Dircteur.

PSV met Ruud en Brands hebben zelf uitgesproken dat.... Dus mag je er nu op terugkomen ook. Ze beginnen niet goed aan hun hernieuwede periode bij PSV.

Wat mij zorgen baard, dat het met een beginnende trainer en een algemeen dircteur zonder 0.0 ervaring, het vrij logisch is dat dit kan gebeureb. En dat moet niet kunnen als je een top club wilt zijn. Dan moet je overal niveau hebben en niet denken, misschien kunnen ze het aan....

 

+1/-0

Dat ben ik met je eens. Helaas is dit nu echter wel de realiteit 😔.

 

+1/-0

Puur tactisch gezien: Gakpo positioneerde zich gister continu op het middenveld, zijn eigen ploeggenoten in de weg lopend. Rangers hield het compact en op de linkerflank was alleen Max de enige speler die wat ruimte had, maar moest continu de bal terug tikken of iemand op het middenveld aanspelen - waar te veel spelers op een kluit stonden. In de tweede helft verwachtte ik dat de technische staf dit zou oplossen, maar opnieuw stond Gakpo in de as. Waarom is hier niks aan gedaan? En waarom gebeurt het continu dat PSV tiki-taka in de eigen 16 loopt te doen, wat thuis tegen Emmen al fout ging?

Ook verwijt ik Ruud nog steeds dat hij op Ibrox Park heeft nagelaten om vers bloed in de ploeg te brengen in de loop van de tweede helft. Waarom geen Simons of Bakayoko erin? Maargoed, het is te makkelijk om alle schuld bij de coach in de schoenen te schuiven. Al is het grootste verwijt van mij naar hem misschien nog wel dat hij zijn ploeg geen enkele vechtlust heeft mee kunnen geven.

 

+1/-0

Ik zie de oorzaak meer bij het falende aankoopbeleid en de scouting maar verwijt ook RvN duidelijk e.e.a.
Hij wil een verzorgd voetballende defensie en van daaruit opbouwen maar hij heeft toch ook zijn verdedigers wel eens eerder aan het werk gezien. Bij Obispo en Teze zie je de angst in hun ogen als ze aangespeeld worden. Als ze dan worden aangespeeld hebben ze telkens dezelfde aanpak: Bal controleren in TWEE contacten en dan het risicoloze tikje breed. Zelden of nooit een kaats met 1 balcontact.
Ze hebben het gewoon niet om te spelen zoals RvN wil. Dat is wat ik hem wel verwijt: Je weet waarmee je werkt, alle verdedigers waren er ook vorig seizoen al, dan kun je toch niet iets van ze verlangen wat ze niet beheersen?
En dan ook nog geloven dat je daar CL mee haalt? Nu speelden we tegen 2 clubs die eigenlijk ook geen CL-niveau zijn en we worden, na strontmazzel tegen Monaco, nu kinderlijk uitgeschakeld tegen eenclub van Europese middelmaat, want subtop is voor dit Rangers ook al teveel eer.
Het wordt tijd dat we het idee fixe dat we nog steeds Europese subtop zijn eens laten varen en de zaken wat realistischer benaderen.
Maar het belangrijkste is beginnen bouwen aan een elftal vanuit een goede defensie en eindelijk eens zorgen dat de selectie op orde is wanneer de belangrijkste wedstrijden (kwalificatie CL) plaatsvinden.

 

+1/-0

Ruud is wat mij betreft deze Europese tweeluik met de Rangers echt door de mand gevallen.
Kan je het kwalijk nemen? Zeker niet helemaal, wat ik hem zeker wel kwalijk neem is dat hij 0,0 risico heeft genomen.
Zijn middenveld was veel te verdedigend waardoor ook Veerman uit zn kracht kwam te spelen.
Van mij had hij ook het lef moeten hebben Gakpo er uit moeten halen, die was gewoon de slechtste van het hele veld.
Over v Ginkel en Vinicius gaan we het al helemaal niet hebben, Bakayoko had 100% moeten komen.
Buiten dat mist PSV met de geblesseerde Mauro,Boscagli,Madueke en 2e helft Luuk gewoon te veel kwaliteit.

De beleidsbepalers hebben hem aan de andere kant ook echt laten zakken, je stelt een onervaren coach aan vervolgens lekker wachten met aankopen tot je eventueel de CL haalt....J.de Jong hoe lang mag hij nog door prutsen?
Niemand gaat Gakpo natuurlijk meer kopen voor dit geld dus qua inkomsten gewoon zorgelijk, en blijven we zo aan blunderen denk ik dat Ruud heel erg moet hopen dat Slot de boel met al die aankopen niet al te snel op de rit krijgt maar ik vrees plek 3.....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 25 augustus 2022 om 11:35:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 25 augustus 2022 om 08:51:

Als je als club er alles aan doet om Sangaré en Gakpo binnenboord te houden en daar onverantwoord hoge salarissen aan koppelt, dan kun je niet opeens 2 weken later spreken van getemperde verwachtingen.
(...)
Maar dat het elftal gisteren zó ontzettend faalde op het moment suprème, waar al een week naar kon worden toegewerkt, is onvergeeflijk in de topsport.



Oké, het is onvergeeflijk. En dan? Consequenties aan verbinden? Want anders is het meer een holle kreet.

Volgens mij bedoel je niet dat we de coach eruit moeten gooien, maar je kunt hem ook niet met de druk op een knop upgraden. Dus wat wil je met zo'n conclusie, vraag ik me af?

(...)

Dan denk ik: oké, ik kan wel meer willen, maar realistisch is dat we blij mogen zijn met een tweede plek en dan kijken in hoeverre het Ruud lukt om een spelwijze te ontwikkelen, die toekomstbestendig is en waarop je verder kunt. Veel meer opties zie ik niet.



Als PSV echt de ambitie heeft om er een leuk Europees seizoen van te maken en Ajax te bedreigen voor de titel, moeten er inderdaad consequenties zitten aan wat we tot nu toe gezien hebben dit seizoen. Dan moet er in de laatste week nog 1 en eigenlijk 2 echte versterkingen naar Eindhoven komen.

Maar goed, eigenlijk moet je al concluderen dat je de boot hebt gemist. Je hebt onvoldoende doorgeselecteerd of op de verkeerde plekken. Ik zeg niet dat we met Doan van de Rangers hadden gewonnen, maar sinds de blessure van Madueke, hebben we gewoon geen kwalitatieve optie op rechtsbuiten. Dat doet pijn.

Dus eigenlijk weten we nu dat we ondanks het verlengen van Sangaré en het (waarschijnlijk) behouden van Gakpo niet in staat gaat zijn om met deze selectie onze doelstellingen te behalen. Dan is jouw realistische gedachte gewoonweg het hoogst haalbare, maar dat betekent ook dat we (wederom) een vervelend seizoen tegemoet gaan. Want ik heb dit seizoen nog niet 1 goede wedstrijd gezien.

 

+1/-0

PSV - Benfica 0-0
PSV - Real Sociedad 2-2
PSV - Feyenoord 0-4
PSV - Monaco 1-2
PSV - Ajax 1-2
PSV - AZ 1-2
PSV - Kopenhagen 4-4
PSV - Leicester 1-2
PSV - Monaco 2-2 (3-2)
PSV - Rangers 0-1

Dit is geen willekeurige verzameling wedstrijden, maar gewoon de laatste 10 serieuze thuiswedstrijden tegen enig niveau. een reeks van 10 wedstrijden die we thuis niet kunnen winnen.

Nieuwe trainer heeft in ieder geval niet geholpen. Ongelooflijk dat wij thuis niet kunnen winnen. En het is ook niet dat we elke keer van het kastje naar de muur worden gespeeld want van de 10 wedstrijden was er 1 kansloos vanaf de 0-1 in de 47e minuut en voor de rest hadden we vaak zelfs een voorsprong of voldoende perspectief. Soms gaat het op het einde fout, soms door blessures, soms door te weinig rust, soms door teveel rust, soms door persoonlijke fouten, soms door balletje op de lat etc etc.

 

+2/-0

En dus vrijwel elke wedstrijd dus ook minimaal één tegendoelpunt gekregen. Schijnbaar is onze defensie en organisatie niet goed genoeg voor dit niveau.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij