Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 18 19 20 21 22

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 05 september 2022 om 08:20:

Kampioen word je van achteruit. Guti moet er mi gewoon ipv Veerman en Teze is geen rechtsback. Je mist gewoon de balans. Sangare kan dat niet alleen op het middenveld, waardoor er onnodig veel druk komt op de verdediging die al geen helden zijn.
Mwenne deed het goed in het begin, maar het lijkt wel dat Teze en Obispo perse moeten spelen. Het continu geschuif achterin zegt mi niet veel goed.
PSV is nu 10 wedstrijden onderweg en er is nauwelijks lijn in het spel en geen verbinding tussen de linies. Op kwaliteit kan je altijd verliezen, maar mi beginnen we met de verkeerde opstelling en dito met de tactiek.

In alle eerlijkheid, geen 2de spits achter De Jong helpt dit team ook niet, dat vind ik echt wel een misser van De Jong/Brands.



Totaal met je eens! Ruud is bezig met het dakkapel en de zonnepanelen, terwijl het fundament onder het huis nog niet eens opgedroogd is. Mwene moet altijd rechtsback staan en liefst halen we Arias terug. Teze en Max op backposities kan echt niet. Verder is Ramalho door het ijs aan het zakken, maar afgelopen zaterdag wonnen de twee centraal achterin amper een duel, op het middenveld werd ook geen duel gewonnen en voorin werd amper druk gezet en meeverdedigd. Dit is toch de basis waar Schmidt op hamerde. Guti moet er dus weer in tegen de wat betere tegenstanders. Een spits opstellen inderdaad ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 05 september 2022 om 08:20:

Kampioen word je van achteruit. Guti moet er mi gewoon ipv Veerman en Teze is geen rechtsback. Je mist gewoon de balans. Sangare kan dat niet alleen op het middenveld, waardoor er onnodig veel druk komt op de verdediging die al geen helden zijn.
Mwenne deed het goed in het begin, maar het lijkt wel dat Teze en Obispo perse moeten spelen. Het continu geschuif achterin zegt mi niet veel goed.
PSV is nu 10 wedstrijden onderweg en er is nauwelijks lijn in het spel en geen verbinding tussen de linies. Op kwaliteit kan je altijd verliezen, maar mi beginnen we met de verkeerde opstelling en dito met de tactiek.

In alle eerlijkheid, geen 2de spits achter De Jong helpt dit team ook niet, dat vind ik echt wel een misser van De Jong/Brands.



Ben het wel met je eens. Ik zou ook Ramalho laten banken. En op het middenveld moeten er moeilijke keuzes gemaakt worden. Denk ook dat Sangare - Guti - Simons de beste oplossing is. Erg jammer voor Veerman.

Als spits (back up) hebben we nu El Ghazi. Ik verwacht dat die daar spoedig staat...

 

+1/-0

El Gazi in de spits? Oprechte vraag, kan dat? In mijn geheugen heeft hij altijd rechtsbuiten gespeeld.

 

+1/-0

Nieuwe spelers halen lukt niet. Ook niet transfervrij want het geld is op. PSV heeft best een goede selectie maar het begint altijd met hard werken en scherp zijn. Dat ging tegen Twente helemaal mis. Nu loop je meteen achter de feiten aan.

Het zit ook niet mee dat een rijke club niet eerder kwam voor Gakpo. Dat Vinicius en Luckassen heel laat vertrokken. Dan was er meer mogelijk geweest. PSV kocht vroeg goed in met Benitez, de Jong, Simons en Til. Hoever en Braintwhite vind ik gekke versterkingen want dat zijn ze niet. Dan moet je altijd voor een jeugdspeler gaan want deze jongens kosten je ook salaris...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 05 september 2022 om 08:20:

Kampioen word je van achteruit. Guti moet er mi gewoon ipv Veerman en Teze is geen rechtsback. Je mist gewoon de balans. Sangare kan dat niet alleen op het middenveld, waardoor er onnodig veel druk komt op de verdediging die al geen helden zijn.
Mwenne deed het goed in het begin, maar het lijkt wel dat Teze en Obispo perse moeten spelen. Het continu geschuif achterin zegt mi niet veel goed.
PSV is nu 10 wedstrijden onderweg en er is nauwelijks lijn in het spel en geen verbinding tussen de linies. Op kwaliteit kan je altijd verliezen, maar mi beginnen we met de verkeerde opstelling en dito met de tactiek.

In alle eerlijkheid, geen 2de spits achter De Jong helpt dit team ook niet, dat vind ik echt wel een misser van De Jong/Brands.



Dus na Rangers was de kritiek dat én Sangaré én Guti op het middenveld veel te verdedigend is en nu moeten ze opeens weer allemaal spelen? :D De reacties kun je ook wel invullen als beiden wel in de basis staan en er wordt niet gewonnen van Arsenal en/of Feyenoord :denk

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 05 september 2022 om 09:12:

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 05 september 2022 om 08:20:

Kampioen word je van achteruit. Guti moet er mi gewoon ipv Veerman en Teze is geen rechtsback. Je mist gewoon de balans. Sangare kan dat niet alleen op het middenveld, waardoor er onnodig veel druk komt op de verdediging die al geen helden zijn.
Mwenne deed het goed in het begin, maar het lijkt wel dat Teze en Obispo perse moeten spelen. Het continu geschuif achterin zegt mi niet veel goed.
PSV is nu 10 wedstrijden onderweg en er is nauwelijks lijn in het spel en geen verbinding tussen de linies. Op kwaliteit kan je altijd verliezen, maar mi beginnen we met de verkeerde opstelling en dito met de tactiek.

In alle eerlijkheid, geen 2de spits achter De Jong helpt dit team ook niet, dat vind ik echt wel een misser van De Jong/Brands.



Totaal met je eens! Ruud is bezig met het dakkapel en de zonnepanelen, terwijl het fundament onder het huis nog niet eens opgedroogd is. Mwene moet altijd rechtsback staan en liefst halen we Arias terug. Teze en Max op backposities kan echt niet. Verder is Ramalho door het ijs aan het zakken, maar afgelopen zaterdag wonnen de twee centraal achterin amper een duel, op het middenveld werd ook geen duel gewonnen en voorin werd amper druk gezet en meeverdedigd. Dit is toch de basis waar Schmidt op hamerde. Guti moet er dus weer in tegen de wat betere tegenstanders. Een spits opstellen inderdaad ook.



Een topsalaris betalen voor iemand zonder enig wedstrijdritme voor een 30-jarige speler die vanwege meerdere zware blessures de afgelopen twee jaar nauwelijks heeft gespeeld klinkt inderdaad als een briljant plan :ja

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:


Dus na Rangers was de kritiek dat én Sangaré én Guti op het middenveld veel te verdedigend is en nu moeten ze opeens weer allemaal spelen? :D De reacties kun je ook wel invullen als beiden wel in de basis staan en er wordt niet gewonnen van Arsenal en/of Feyenoord :denk




Dat was niet mijn kritiek hoor. Maar goed. En die reacties wachten we dan wel af. En wat mij perceptie na die wedstrijd was, was voor al Veerman 8 of 10. En niet net systeem sec.

Je moet mi altijd met de punt naar voren spelen voor de balans, anders komt er onnodig veel druk op de laatst linie. En met de punt naar voren wil niet perse zeggen dat het veel te verdedigend is.

 

+1/-0

Is dit nu serieus? PSV heeft alle (officiële) wedstrijden dit seizoen gespeeld met de punt naar voren :denk In de voorbereiding werd gespeeld met de punt naar achteren, daar stapte Van Nistelrooij vanaf aan het eind van de voorbereiding omdat dat niet werkte en sindsdien heeft hij iedere wedstrijd gespeeld met de punt naar voren.

 

+1/-1

Knip edit, laat maar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 05 september 2022 om 10:39:

Is dit nu serieus? PSV heeft alle (officiële) wedstrijden dit seizoen gespeeld met de punt naar voren :denk In de voorbereiding werd gespeeld met de punt naar achteren, daar stapte Van Nistelrooij vanaf aan het eind van de voorbereiding omdat dat niet werkte en sindsdien heeft hij iedere wedstrijd gespeeld met de punt naar voren.



Hij speelt inderdaad altijd met de punt naar voren, maar zeker niet altijd met 2 controleurs. Zaterdag was Sangare, die ook meedeelde in de malaise, de enige controleur en dat is tegen teams die niet van het niveau Excelsior/Cambuur/Emmen/Volendam zijn wel een probleem. Er werden op het middenveld te weinig duels gewonnen waardoor elke bal naar voren net zo snel weer terug kwam.
Als je met dit middenveld tegen Arsenal start mag je hopen dat het geen dubbele cijfers worden.

 

+1/-0

Je bedoelt spelen zoals tegen Rangers dat een betere ploeg heeft dan Twente en waar er hier massaal geklaagd werd over én Sangaré én Guti op het veld? :denk

Denken dat je met dit team met dubbele cijfers zou verliezen van Arsenal. Het begint hier steeds lachwekkender te worden.

 

+1/-1

Met de punt naar voren of met de punt naar achteren. Helemaal geen punt. Het zal allemaal wel. Van een coach van PSV verwacht ik een duidelijke visie/spelopvatting. Het huidige PSV teert op individuele ingevingen van de spelers. Een vast spelconcept is er (nog) niet.
In hoeverre dat er nog gaat komen vraag ik me af. De selectie is namelijk niet in balans. Het ontbreekt aan een extra spits/ een fatsoenlijke linksback. Een linksbenige aanvaller extra is ook welkom.
Wat mij betreft geef je Guti en Teze de kans centraal achterin. Mwene op rechts en Obispo op links. Daarvoor Sangare en Veerman. Op 10 Simons met op de flanken Gakpo. Geen idee wie er in de spits zou moeten. De tweede buitenspeler kan uit de jeugd komen.

 

+1/-0

Je hebt mij niet horen klagen over Sangare en Guti op 1 middenveld; het was juist 1 van de beste keuzes die Schmidt gemaakt heeft. Ik weet niet of je Arsenal deze competitie al gezien hebt, maar als je zo gaat verdedigen als in de eerste helft bij Twente dan staat het inderdaad 'gewoon' 5-0 bij de rust.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 04 september 2022 om 14:29:

Het is natuurlijk weer lekker makkelijk oordelen als je zelf geen enkele verantwoordelijkheid draagt om te zeggen dat er financieel maar meer risico genomen moet worden :slaap



Zoals het ook lekker makkelijk is discussiepunten af te branden als jezelf met geen enkel argument komt waarom het onzin zou zijn.
Bovendien lees je selectief want ik heb het over een beetje meer risico, niet over Van Raay-toestanden.
Er is voor transfers een beperkt bedrag uitgegeven, waarschijnlijk wel wat meer dan gebruikelijk voor tekengeld en toch schijnt er weinig te besteden te zijn. Maar ik zal het dan wel niet goed begrepen hebben als ik al sinds juni las dat er geld was voor een grote aankoop? Waar is dat geld dan? Want ik mag toch aannemen dat LdJ niet die grote aankoop was? Onder een voor PSV begrippen grote aankoop denk ik dan aan een speler van 10-12 mlj.
Ik kan er prima vrede mee hebben dat onze mogelijkheden beperkt zijn, maar speel dan gewoon open kaart en zeg dat er niet meer mogelijk is. Nu wordt er gezegd dat we aanhaken bij ajax, dat er een grote aankoop mogelijk is enz enz en aan het slot van het liedje blijkt het allemaal een utopie te zijn en weten we al eind augustus dat we weer geen steek zijn opgesteken vergeleken met vorige seizoenen.

 

+3/-0

Je kunt ook naar de internationale wetten kijken waar tegenwoordig 80% van de topclubs een soort 3-4-3 of 3-5-2 met wingbacks speelt. Dat is natuurlijk niet zomaar. Defensieve zekerheid is essentieel en die clubs pogen dat zo in te bouwen.

Je kunt dat, afhankelijk van de kracht van de tegenstander, een nuance maken met het type back. Op rechts zou dat bv Mwene kunnen zijn maar ook Saibari.

Centraal achterin heb je Teze op rechts denk ik op zijn beste positie terwijl Ramalho centraal dan ook in een minder grote ruimte komt te spelen (waar niet zijn kracht ligt). Op links Obispo of Branthwait die met hun lichtzinnigheid nog een Ramalho achter zich weten.

Middenveld ongewijzigd en Gakpo met Luuk voorop:

------------Benitez

-----Teze---Ramalho---Obispo

Mwene----Sangaré---Veerman---Mauro Jr

-------------Simons

---------Luuk-------Gakpo

 

+1/-0

Die opstelling gaat goed t/m Luuk en Gakpo. Luuk is minder effectief als tweede spits i.p.v. centraal aanspeelpunt en Gakpo, ondanks dat het al talloze keren is geprobeerd door o.a. Schmidt, is niet effectief gebleken als centrale aanvaller. Gakpo is het beste als hij van buiten naar binnen komt. Verder hebben we nu El Ghazi, Saibairi en Bakayoko als buitenspelers (en maar 1 reservespits) en ik houdt me hart vast als die dan ook verdedigende taken moet uitvoeren.

Eigenlijk speelt PSV in balbezit in een dergelijk systeem. Veerman of Sangaré laten zich vaak zakken om de bal op te halen, terwijl de links- en rechtsback dieper gaan staan. Simons zwerft vaak een beetje rond en Gakpo gaat vaak iets meer richting de rand zestien van de tegenstander. Het staat dan bijvoorbeeld zo (op basis van recente wedstrijden):

-------------------Benitez----------------
-------------Ramahlo------Obispo----------
---------------------Veerman--------------
Teze-----------Sangaré---------------- Max
--------Simons------------Gakpo-----------
-----------------De Jong------------------

Het team heeft hierin wel wat zwaktes:
- Teze is erg wisselvallig als rechtsback in dit systeem. Hij heeft een paar goede voorzetten geproduceerd, maar is ook vaak slordig. Ik vind hem centraal beter.
- Veerman zit nog in de leerfase waar Guti een paar jaar geleden in zat. Aan de bal is het (meestal) super, maar zonder bal is het vaak nog te slap en weet hij niet waar hij moet staan om tegenaanvallen af te stoppen. Guti heeft dat, na een aantal harde lessen, ondertussen veel beter onder de knie.
- Spelers moeten bij balbezit op elkaar letten. Als de backs diep staan, moet je zorgen dat iemand die ruimte bij tegenaanvallen overneemt en andersom. Het komt nog wel eens voor dat er te veel spelers voorin staan en de ruimtes achterin groot zijn waardoor je veel druk op je eigen verdediging krijgt.
- Qua mandekking/positionering zijn de 2 huidige centrale verdedigers én verdedigende middenvelders vrij zwak. Volgens mij komen de meeste tegengoals dit seizoen vanuit de eigen 16, waarbij spelers van de tegenstanders te veel ruimte krijgen. Dat heeft aan de ene kant te maken met het nakomen van afspraken, maar ook met het (gebrek aan) spelinzicht bij de spelers zelf.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 05 september 2022 om 13:34:

Je bedoelt spelen zoals tegen Rangers dat een betere ploeg heeft dan Twente en waar er hier massaal geklaagd werd over én Sangaré én Guti op het veld? :denk

Denken dat je met dit team met dubbele cijfers zou verliezen van Arsenal. Het begint hier steeds lachwekkender te worden.



Ik weet wel zeker dat FC Twente thuis die Rangers zou pakken en weet ook zeker dat hier echt niet massaal geklaagd is over die twee op één middenveld. Tegen de betere tegenstanders is al veel vaker gebleken dat Guti en Sangaré horen te beginnen in de basis en dat de rest mag strijden voor dat plekje in de punt naar voren.

 

+2/-0

Ik snap gewoon niet dat na 10 wedstrijden de technische staf nog steeds zoekende is en er nog weinig lijn in het spel te zien is. Ruud is onervaren en we weten niet of het een goede trainer kan worden. Maar van Rutten had ik meer verwacht.

 

+1/-0

Ook Oppegard wordt gemist. Zat dicht tegen het eerste aan. Had Max kunne vervangen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 05 september 2022 om 16:54:

Ik snap gewoon niet dat na 10 wedstrijden de technische staf nog steeds zoekende is en er nog weinig lijn in het spel te zien is. Ruud is onervaren en we weten niet of het een goede trainer kan worden. Maar van Rutten had ik meer verwacht.



Op basis van zijn top prestaties bij alle clubs waar hij ontslagen is na Twente, waaronder oa PSV?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 18 19 20 21 22

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Ruud van Nistelrooij