Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21

Deze normale topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 51 52 53 54 55

Het was een transferzomer die van te voren zich al moeilijk liet voorspellen, en dat is uiteindelijk ook gebleken. Het verschil tussen Ajax Feyenoord AZ en PSV is zo groot onderling dat je toch wel mag spreken van een duidelijk verschil van visie onder de top 4 clubs. Minstens zo belangrijk is het verschil in verkopen, budget en logica bij het samenstellen van de selectie. Ajax strooit met geld omdat ze het kunnen, maar laten het na om hun selectie te versterken. Feyenoord heeft een complete mismatch met trainer Advocaat en lange termijn denkende Arnesen. Die hebben zich kwalitatief niet versterkt en het geld is op. AZ heeft zich eigenlijk ook niet versterkt maar rommelt een beetje aan. Ik kan toch niet anders concluderen dat wij als enige geprobeerd hebben te groeien en zich te verbeteren. Of dat gelukt is hangt af van de aankopen en een portie geluk en zullen we over 3 maanden wel weten.

Het is tijd om niet meer terug te kijken naar 2019, waar de aankopen inmiddels (tijdelijk) weg zijn, de trainer weg is, en het seizoen is afgesloten met een 4e plek en inmiddels plaatsing voor de EL. Er is geëvalueerd binnen het management en als resultaat volgden de ene na de andere aankoop waarbij de ambitie eraf spat. Veel geld is verdampt maar komt wellicht nog wat terug als extraatje voor de toekomst. Het kapitaal wat we op het veld hebben staan is zeer acceptabel en daarnaast lijkt het alsof we nog wat geld over hebben. Bergwijn en Lammers gingen, en van die 40 miljoen werden slechts 2 dure spelers gekocht (17 miljoen), 2 transfervrij gehaald en 4 gehuurd sinds de crisis. Het kernwoord van deze selectie is balans, en die zie je in leeftijd, ervaring, karakter, talent, risico en korte versus lange termijn visie. Het enige wat ik zelf vervelend vind is dat sommige dingen wel lang hebben geduurd, maar als dan nu blijkt dat dit het masterplan was dan is het acceptabel.

Een mens is nooit tevreden, hoe meer je hebt hoe meer je wilt. Een extra verdediger was geen overbodige luxe geweest maar voor de rest mag Schmidt niet klagen. Het lijkt op eerste gezicht dat de mismatch die bij Feyenoord heerst hier absoluut niet aan de orde is. Het lijkt dat JdJ, Schmidt en Gerbrands weer een trio zijn waar we trots op mogen zijn. JdJ heeft een selectie neergezet die voldoende moet zijn voor plek 2 en overwintering EL, met een mogelijkheid om kampioen te worden en nog wat rondes te overleven mocht je geen ongunstige loting hebben. Dat is volgens mij zijn taak en daar mogen we hem op beoordelen. Nu is Roger Schmidt aan de beurt om van alle puzzelstukjes enerzijds vastigheid te creëren maar anderzijds ook met load management (spelers sparen) het ook sustainable te maken voor als we 2 wedstrijden per week spelen. Het voordeel is dat de kopmannen van vorig jaar de knechten van dit jaar zijn, om maar in wielertermen te spreken. De druk wordt vanuit de hoge verwachtingen van de supporters opgevoerd en ik heb alle vertrouwen in Roger Schmidt dat hij er iets van kan maken.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 07 oktober 2020 om 09:49:

Het is mijn zorg niet maar vraag me toch af hoe Psv dit allemaal kan betalen.
Met Zahavi,Max,Sangare,Gotze van Ginkel,Mvogo heb je al 6 spelers die samen makkelijk meer als 12 miljoen per jaar opstrijken.
Grootverdieners naar Psv begrippen Dumpfries,Malen etc erbij.
Ik heb er toch een beetje dubbel gevoel bij en vind het beetje too much allemaal.
Als al die aankopen straks fit zijn spelen jongens als Thomas,Mauro,Viergever,Rosario,Teze etc uberhaupt nog wel?
1 ding is me duidelijk,John de Jong liet zich inpalmen door MvB en nu is het de loopjongen geworden van Roger.
Die man is met een grote zak geld(waar het ook vandaan kwam)op pad gestuurd door Roger.
En heeft slaafs de bevelen opgevolgd.
Roger heeft haast bij elke transfer de spelers ingepalmd en Jong hoefde alleen nog krabbels te zetten en geld over te maken.
Toon Gebrands hoor je opeens ook niet meer en vraag me af of Psv niet ver boven zijn stand leeft.
Halve elftal is nu Duits en als we kampioen worden zal je niemand horen maar als het straks toch gaat tegenvallen zal Psv helemaal met de grond gelijk gemaakt worden wekelijks in de media en zal de pleuris uitbreken.
Maar goed,als dit allemaal financieel verantwoord is hoor je mij niet klagen.


PSV heeft vorig seizoen voor 32 miljoen Bruma, Baumgartl, Doan en Boscagli gekocht.
PSV heeft vorig seizoen voor 93 miljoen Lozano, Bergwijn, De Jong en Angelino verkocht.
Daartussen zit een gat van +61 miljoen.

PSV heeft dit seizoen voor 17 miljoen Sangaré en Max gekocht.
PSV heeft dit seizoen voor 10 miljoen Lammers en Zoet verkocht.
Daartussen zit een gat van -7 miljoen.

De salarissen van Lammers, Zoet, Bruma, Sadilek, Doan, Afellay, Schwaab, Mitroglou en Rodriguez komen te vervallen. En daarmee komt er ruimte in het salarishuis.

Het is allemaal niet zo moeilijk toch?

En over de transfers gesproken: ja Schmidt heeft een hele dikke vinger in de pap. Maar realiseer je wel dat spelers van het niveau Götze, Max, Fein, Zahavi en Sangaré echt niet naar PSV komen zonder een toptrainer als Schmidt. Ik ben er van overtuigd dat 4 van die 5 namen niet waren gekomen met een andere trainer.

 

+1/-0

Prachtig, al die nieuwe aanwinsten.
En ik zal ook niet ontkennen dat versterkingen nodig waren.
En ik wil ook niet zeuren.
Maar mag ik een bezorgde kanttekening maken?
Een min-of-meer-topclub heeft (denk ik twee doelen: succes op korte termijn, ontwikkeling op langere termijn.
Aan het eerste is duidelijk gedacht.
Voor het tweede doel is nodig dat niet alle hier volgende spelers ondersneeuwen [zie ook Shevxhenko, trouwens]:
Lars Unnerstall, Maxime Delanghe(*);
Jordan Teze(*), Amando Obispo(*);
Mauro Junior(*), Jorrit Hendrix (*), Pablo Rosario(*), Ryan Thomas;
Mo Ihattaren (*), Codi Gakpo (*), Noni Madueke (*).
Om een succesvolle jeugdopleiding overeind te houden is het (in my opinion) nodig dat dat er genoeg eigen kweek (met sterretje *) doorgroeit naar het eerste elftal EN zich een jaartje of twee weet te handhaven.

 

+2/-0

Ik zie het probleem niet.

Teze, Gakpo: Eerste keus op hun positie:
Delanghe: Gepromoveerd naar eerste elftal en derde keeper nu.
Mauro: Lijkt Schmidts ideale 12de (nu wellicht 14de) man. Krijgt genoeg speelminuten verwacht ik.
Hendrix: Die gaat nooit miljoenen opbrengen, of hij nu speelt of niet, hij zal ook nooit onomstreden basisspeler zijn.
Madueke: Een snotneus die net komt kijken en er bijzonder goed opstaat.

Blijven over Obispo, Rosario en Ihattaren, ik zie genoeg perspectief voor hen om door te groeien dit jaar.

 

+2/-1

Ten opzichte van het plaatje wat ik gisteren schetste, hebben we Mario Götze er nog bij gekregen. Een speler van wereldfaam, die de afgelopen jaren wel wat deukjes heeft opgelopen en sinds 2015 eigenlijk al niet meer echt een volledig seizoen in de basis heeft gespeeld. Ik ben benieuwd naar zijn fitheid en zijn gretigheid om zijn oude klasse en potentie nogmaals tot wasdom te brengen.

De nieuwe aankopen zijn in mijn ogen allemaal voor de basis gehaald. Dat betekent dat je met Sangaré, Fein en Götze straks 3 middenvelders in het elftal gaat krijgen die nog geen minuut voor PSV hebben gespeeld. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken! Ik vond de afgelopen weken het middenveld hét zorgenkindje van het elftal, dus eigenlijk is het heel fijn dat er juist in deze linie grote veranderingen komen.

Het middenveld ontbeerde voetballend vermogen, handelingssnelheid en power. Als ik het zo begrijp gaat Sangaré wel wat power toevoegen en brengen Götze en Fein behoorlijk wat voetballend vermogen met zich mee. Dat de reeds aanwezige middelmaat als gevolg hiervan minder minuten zal gaan maken, is logisch en daarnaast ook absoluut noodzakelijk als we serieus om de titel willen spelen.

Ik heb 2 zorgen:
* vallen de kwartjes de juiste kant op met de nieuwe aankopen?
* is de verdediging niet te zwak?

Dat eerste is afwachten. Götze kan ook gigantisch tegenvallen. Het is niet voor niks dat hij de afgelopen jaren zeker niet onomstreden was. Hoe Sangaré gaat bevallen, kun je ook niet voorspellen. Voordat we hem haalden, had ik nooit van hem gehoord. Zelfde geldt voor Fein. Leuk dat Zirkzee en Van Drongelen aangeven dat het een goede speler is, maar hij gaat nu wel van de 2e Bundesliga in één keer naar de top Eredivisie. Dat is wel een behoorlijk stap. Het voordeel is wel dat we zoveel middenvelders hebben dat je heel veel opties en stijlen met elkaar kan combineren.

Van de verdediging krijg ik gemixte signalen in de beginfase van de competitie. Soms gaat het verdedigend best wel goed, zoals tegen Rosenborg en grotendeels in de tweede helft tegen Fortuna. Teze houdt zich prima staande, Max is aanvallend al van grote waarde geweest, van Dumfries weten we wat hij kan, en Boscagli laat zien over een goede inspeelpass te beschikken. Van de andere kant geven we ook best veel ruimte en mogelijkheden weg. Daarbij hebben we nog geen sterke tegenstand gehad, dus lastig om echt over de verdediging te oordelen.

Echter, verdedigen doe je niet alleen met de laatste 4. Tegen Fortuna werd de slag op het middenveld verloren, en daardoor konden de aanvallers steeds worden weggestuurd in de ruimte achter onze verdediging. Ik heb goede hoop dat, als het middenveld beter in elkaar steekt, we ook minder onder druk gaan komen in de verdediging.

Nou, tot slot dan een verwachte opstelling van mijn kant. Ik laat Guti, Van Ginkel en Obispo even buiten beschouwing door hun blessures. Ik denk overigens dat de kans 0% is dat Schmidt van zijn filofosie afwijkt en opeens 4-3-3 gaat spelen. Wel zal een Gakpo een middenveldpositie anders invullen dan bijv. Götze of Mauro Junior, daarmee kun je nuances in je speelstijl aanbrengen.

---------------------- Mvogo ---------------------------
Dumfries ------- Teze -------- Boscagli ------------ Max
--------------------------------------------------------
--------------- Sangaré --------- Fein -----------------
--- Gakpo ------------------------------------ Götze ---
----------------- Zahavi -- Malen ----------------------

En dan heb je legio mogelijkheden om te variëren:

* Ihattaren in plaats van Gakpo om meer voetballend vermogen te krijgen ten koste van diepgang
* Thomas / Hendrix / Mauro Jr. in plaats van Gakpo als je iets meer controle wil op het middenveld
* Rosario als Sangaré niet (direct) voldoet
* Rosario voor Fein als die niet (direct) voldoet of als die terugschuift naar de laatste linie
* Madueke als joker en als er iemand een keertje rust nodig heeft

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 07 oktober 2020 om 18:29:

Ten opzichte van het plaatje wat ik gisteren schetste, hebben we Mario Götze er nog bij gekregen. Een speler van wereldfaam, die de afgelopen jaren wel wat deukjes heeft opgelopen en sinds 2015 eigenlijk al niet meer echt een volledig seizoen in de basis heeft gespeeld. Ik ben benieuwd naar zijn fitheid en zijn gretigheid om zijn oude klasse en potentie nogmaals tot wasdom te brengen.

De nieuwe aankopen zijn in mijn ogen allemaal voor de basis gehaald. Dat betekent dat je met Sangaré, Fein en Götze straks 3 middenvelders in het elftal gaat krijgen die nog geen minuut voor PSV hebben gespeeld. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken! Ik vond de afgelopen weken het middenveld hét zorgenkindje van het elftal, dus eigenlijk is het heel fijn dat er juist in deze linie grote veranderingen komen.

Het middenveld ontbeerde voetballend vermogen, handelingssnelheid en power. Als ik het zo begrijp gaat Sangaré wel wat power toevoegen en brengen Götze en Fein behoorlijk wat voetballend vermogen met zich mee. Dat de reeds aanwezige middelmaat als gevolg hiervan minder minuten zal gaan maken, is logisch en daarnaast ook absoluut noodzakelijk als we serieus om de titel willen spelen.

Ik heb 2 zorgen:
* vallen de kwartjes de juiste kant op met de nieuwe aankopen?
* is de verdediging niet te zwak?

Dat eerste is afwachten. Götze kan ook gigantisch tegenvallen. Het is niet voor niks dat hij de afgelopen jaren zeker niet onomstreden was. Hoe Sangaré gaat bevallen, kun je ook niet voorspellen. Voordat we hem haalden, had ik nooit van hem gehoord. Zelfde geldt voor Fein. Leuk dat Zirkzee en Van Drongelen aangeven dat het een goede speler is, maar hij gaat nu wel van de 2e Bundesliga in één keer naar de top Eredivisie. Dat is wel een behoorlijk stap. Het voordeel is wel dat we zoveel middenvelders hebben dat je heel veel opties en stijlen met elkaar kan combineren.

Van de verdediging krijg ik gemixte signalen in de beginfase van de competitie. Soms gaat het verdedigend best wel goed, zoals tegen Rosenborg en grotendeels in de tweede helft tegen Fortuna. Teze houdt zich prima staande, Max is aanvallend al van grote waarde geweest, van Dumfries weten we wat hij kan, en Boscagli laat zien over een goede inspeelpass te beschikken. Van de andere kant geven we ook best veel ruimte en mogelijkheden weg. Daarbij hebben we nog geen sterke tegenstand gehad, dus lastig om echt over de verdediging te oordelen.

Echter, verdedigen doe je niet alleen met de laatste 4. Tegen Fortuna werd de slag op het middenveld verloren, en daardoor konden de aanvallers steeds worden weggestuurd in de ruimte achter onze verdediging. Ik heb goede hoop dat, als het middenveld beter in elkaar steekt, we ook minder onder druk gaan komen in de verdediging.

Nou, tot slot dan een verwachte opstelling van mijn kant. Ik laat Guti, Van Ginkel en Obispo even buiten beschouwing door hun blessures. Ik denk overigens dat de kans 0% is dat Schmidt van zijn filofosie afwijkt en opeens 4-3-3 gaat spelen. Wel zal een Gakpo een middenveldpositie anders invullen dan bijv. Götze of Mauro Junior, daarmee kun je nuances in je speelstijl aanbrengen.

---------------------- Mvogo ---------------------------
Dumfries ------- Teze -------- Boscagli ------------ Max
--------------------------------------------------------
--------------- Sangaré --------- Fein -----------------
--- Gakpo ------------------------------------ Götze ---
----------------- Zahavi -- Malen ----------------------

En dan heb je legio mogelijkheden om te variëren:

* Ihattaren in plaats van Gakpo om meer voetballend vermogen te krijgen ten koste van diepgang
* Thomas / Hendrix / Mauro Jr. in plaats van Gakpo als je iets meer controle wil op het middenveld
* Rosario als Sangaré niet (direct) voldoet
* Rosario voor Fein als die niet (direct) voldoet of als die terugschuift naar de laatste linie
* Madueke als joker en als er iemand een keertje rust nodig heeft



Dat lijkt de voor de hand liggende opstelling, waarbij de vraag is of Gotze meteen wedstrijdfit is.
Schmidt heeft laten zien niet bang te zijn om te rouleren dus de rest zal zijn minuten ook wel gaan maken.

De door anderen geuite zorgen of de aankopen niet ten koste van de ontwikkelingen van jonge spelers deel ik niet.
Teze, Gakpo en Malen lijken zeker van hun plek. Madueke en Ihattaren hebben laten zien voldoende talent te hebben en kunnen zich nu optrekken aan ervaren spelers.
Belangrijkste vraag bij met name Ihattaren is of het op kan brengen om terug te vechten van een eerste tegenslagje in zijn carrière.

Jongens als Rosario, Hendrix en Viergever, Baumgartl zullen minuten moeten gaan sprokkelen maar hebben (deels) al bewezen niet het niveau te hebben wat PSV na zou moeten streven.

 

+1/-0

Het is duidelijk dat we nu ineens heel veel mogelijkheden hebben om de hopelijk meer dan 50 wedstrijden dit seizoen goed te presteren.
Wel verbaast het me dat er gesproken wordt van een selectie die goed zou zijn voor plek 2.
Persoonlijk denk ik als het plaatje goed in elkaar blijkt te passen - en vertrouwen in Schmidt heb ik - dat we een Nederlandse kampioenskandidaat zijn.

Bovendien wordt Ajax zoals gebruikelijk zwaar overschat.
Ze kunnen dan wel op papier vele miljoenen hebben, maar zowel in 2019 als in 2020 was geen sprake van superioriteit.
En op dit moment staan ze na zwakke optredens tegen Sparta en Groningen, alsmede een onverdiende fortuinlijke zege op Vitesse, toch al een punt achter ons PSV.

Dus , kijkende naar de opstelling en alternatieven die BasArnhem en Nikiforov 3 hierboven schetsen , hoeft PSV dit seizoen geenszins onder te doen voor de godenzonen en is de kans op de titel tussen dit tweetal clubs fifty/fifty.
Met zelfs voordeel voor ons wanneer de ploeg straks 90 minuten lang de tegenstander bij de strot blijkt te kunnen vasthouden.
Of eerder al in de wedstrijd voldoende afstand heeft genomen om de tweede helft van een duel te kunnen freewheelen.

En wie nu op de bank zit; er komen nog speelminuten genoeg in zo'n lang seizoen. Goede reserves zijn onontbeerlijk.

 

+1/-0

Eens met bovenstaande reacties en erg blij met de transfers die gedaan zijn. Kritische kanttekening:
- De 2 broodnodige verdedigers (extra back) en linker CV zijn niet gehaald. Persoonlijk denk ik dat Boscagli verdedigend te kort komt en was een aankoop op die positie topprioriteit.
- Weet iemand hoe het scoutingssysteem er momenteel bij staat? Alles komt uit de hoed van Schmidt, wat voor nu prima is. Maar hoe doen we dat in de toekomst, waar is het netwerk? in bijv zuid Amerika? Wie bepaald op dit vlak het beleid? Waar is Vennegoor (hoofd scouting) dagelijks mee bezig?

Nogmaals, ook ik ben erg blij met namen zoals Ginkel, Gotze en Sahavi en de talenten die gekomen zijn zullen ook vast gaan renderen maar helemaal zorgeloos vind ik het niet

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 07 oktober 2020 om 20:52:

Wel verbaast het me dat er gesproken wordt van een selectie die goed zou zijn voor plek 2.
Persoonlijk denk ik als het plaatje goed in elkaar blijkt te passen - en vertrouwen in Schmidt heb ik - dat we een Nederlandse kampioenskandidaat zijn.

Dus , kijkende naar de opstelling en alternatieven die BasArnhem en Nikiforov 3 hierboven schetsen , hoeft PSV dit seizoen geenszins onder te doen voor de godenzonen en is de kans op de titel tussen dit tweetal clubs fifty/fifty.



Dat is dus precies wat ik zei met plek 2. We worden hiermee minimaal 2e en als het hier en daar mee valt met de aankopen en Schmidt krijgt het aan de praat hebben we misschien wel de beste selectie. Maar Ajax heeft een basis die 2 jaar resultaten heeft geboekt en wij NOG niet.

 

+1/-0

Ook na het sluiten van de transfermarkt zie ik niet hoe PSV kampioen zou moeten worden. Het spel is er alleen maar beroerder op geworden en zo sensationeel zijn we niet begonnen. Dan moet Schmidt zijn systeem er dus in slijpen en de aankopen in zien te passen. Nee, ik ben meer dan tevreden als PSV 2e wordt, een herkenbaar spelsysteem ontwikkelt en Europees zo ver mogelijk komt.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 07 oktober 2020 om 22:36:

Ook na het sluiten van de transfermarkt zie ik niet hoe PSV kampioen zou moeten worden. Het spel is er alleen maar beroerder op geworden en zo sensationeel zijn we niet begonnen. Dan moet Schmidt zijn systeem er dus in slijpen en de aankopen in zien te passen. Nee, ik ben meer dan tevreden als PSV 2e wordt, een herkenbaar spelsysteem ontwikkelt en Europees zo ver mogelijk komt.



Niet zo moeilijk, gewoon net als afgelopen week winnen en Ajax dat punten verspeeld. We hoeven niet beter te zijn dan Ajax, als we maar wekelijks beter zijn dan onze tegenstanders. En ook zij spelen verre van sprankelend. Zij hebben pas 6 doelpunten in 4 wedstrijden, ondanks dat ze met RKC en Sparta de onderste twee al hebben gehad en geen Europees hebben gespeeld.
We hebben nu de kwaliteiten om puntjes te "stelen". We hebben veel doelpuntenmakers, en daarmee win je van de kleintjes. Als we in de 80 punten eindigen, wat ik zeker zie gebeuren, worden we fluitend kampioen. Wat we onderweg tegen Ajax doen maakt dan geen zak uit.
Vorig seizoen hadden ze omgerekend naar 34 wedstrijden 76 punten, wij nu 85. We hoeven dus alleen maar zo door te gaan :psv :pul

 

+3/-0

---------Malen----Zahavi
---------Gapko----Madueke

Gapko----Sangaré---Rosario---Ihattaren
Götze----Hendrix---Ginkel----Mauro Jr

Max------Fein------Teze------Dumfries
Boscagli-Viergever-Baumgartl-Teze

--------------Mvogo
--------------Unnerstall

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 07 oktober 2020 om 23:11:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 07 oktober 2020 om 22:36:

Ook na het sluiten van de transfermarkt zie ik niet hoe PSV kampioen zou moeten worden. Het spel is er alleen maar beroerder op geworden en zo sensationeel zijn we niet begonnen. Dan moet Schmidt zijn systeem er dus in slijpen en de aankopen in zien te passen. Nee, ik ben meer dan tevreden als PSV 2e wordt, een herkenbaar spelsysteem ontwikkelt en Europees zo ver mogelijk komt.



Niet zo moeilijk, gewoon net als afgelopen week winnen en Ajax dat punten verspeeld. We hoeven niet beter te zijn dan Ajax, als we maar wekelijks beter zijn dan onze tegenstanders. En ook zij spelen verre van sprankelend. Zij hebben pas 6 doelpunten in 4 wedstrijden, ondanks dat ze met RKC en Sparta de onderste twee al hebben gehad en geen Europees hebben gespeeld.
We hebben nu de kwaliteiten om puntjes te "stelen". We hebben veel doelpuntenmakers, en daarmee win je van de kleintjes. Als we in de 80 punten eindigen, wat ik zeker zie gebeuren, worden we fluitend kampioen. Wat we onderweg tegen Ajax doen maakt dan geen zak uit.
Vorig seizoen hadden ze omgerekend naar 34 wedstrijden 76 punten, wij nu 85. We hoeven dus alleen maar zo door te gaan :psv :pul



Ga je nu de 4 gespeelde wedstrijden tegen de rechterrijtje-clubs Heracles, Fortuna, Groningen en Emmen extrapoleren naar 34 wedstrijden?

Ik ben het met de sceptici eens dat het totaal niet gezegd is dat we met deze selectie "gemakkelijk" 2e worden. Ik denk wél dat we met de laatste aankopen een kwaliteitsimpuls aan ons elftal geven en dan voornamelijk in de middenlinie (die dat ook hard nodig had). Maar in de eerste wedstrijden van het seizoen heb ik weinig aanknopingspunten gezien dat we beter zijn dan een Vitesse, Utrecht, Feyenoord, AZ en laat staan Ajax. Hopelijk gaat het met de nieuwe mensen inderdaad een stuk beter draaien en komen we in een flow. Dan kunnen er mooie dingen gaan gebeuren.

En Ajax, ja...in mijn ogen is dat nog steeds titelkandidaat nummer 1. Betekent dat dat ze op hun sloffen kampioen worden? Zeker niet. Ook Ajax zal nog wel moeten presteren. Afgelopen zondag in Groningen deden ze dat niet, en dan zie je dat ook zij gewoon tegen zeperds kunnen aanlopen. Ook Ajax heeft een aantal zeer jonge spelers in de selectie en die zullen gewoon af en toe grillig zijn.

Ik heb na de transfers wel een stuk meer vertrouwen (en zin) in het seizoen! Er is eindelijk daadwerkelijk wat gebeurt en de balans qua leeftijd is ook een stuk beter. Laten we zien hoe het na de interlandbreak gaat. Eerst nog een op papier "makkelijk potje" tegen PEC, maar daarna treffen we met Vitesse een tegenstander die een stuk sterker is.

 

+1/-0

Ik zie dat iedereen Ihataren er gewoon naast zet en daarmee zomaar meegaat in het vernietigen van kapitaal, en ja dat is voor een club als PSV zeer belangijk. Los van het feit dat hij gewoon beter is dan een Gakpo of Mauro.

p.s. hoe kun je met het aantrekken van deze middenvelders Rosario nog in de basis willen zien.

 

+1/-2

uitgangspunt zou mijn inziens altijd moeten zijn dat de beste 11 spelen. Ik zou het raar vinden om je basiself aan te passen aan de transferwaarde van spelers.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zizou schreef op 08 oktober 2020 om 11:47:

Ik zie dat iedereen Ihataren er gewoon naast zet en daarmee zomaar meegaat in het vernietigen van kapitaal, en ja dat is voor een club als PSV zeer belangijk. Los van het feit dat hij gewoon beter is dan een Gakpo of Mauro.

p.s. hoe kun je met het aantrekken van deze middenvelders Rosario nog in de basis willen zien.



Is Ihattaren echt wel beter dan Gakpo? Ik denk dat je Gakpo daarmee echt tekort doet. Gakpo heeft er dit seizoen in 6 officiële wedstrijden gewoon 5 inliggen, waarvan 3 in Europese wedstrijden. Kijk je naar vorig seizoen dan is hij in een slecht seizoen van PSV in de Eredivisie betrokken bij 13 goals in 25 wedstrijden. Ihattaren in vorig seizoen bij 7 goals in 22 wedstrijden.
Dan kunnen we in elk geval concluderen dat Gakpo al meer dan een jaar (!) beter in vorm is. Als we dan toch over waarde gaan praten, dan vertegenwoordigd Gakpo op dit moment meer waarde dan Ihattaren, al was het alleen al omdat die laatste nog altijd niet zijn contract verlengd heeft.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zizou schreef op 08 oktober 2020 om 11:47:

Ik zie dat iedereen Ihataren er gewoon naast zet en daarmee zomaar meegaat in het vernietigen van kapitaal, en ja dat is voor een club als PSV zeer belangijk. Los van het feit dat hij gewoon beter is dan een Gakpo of Mauro.

p.s. hoe kun je met het aantrekken van deze middenvelders Rosario nog in de basis willen zien.



Hij heeft afgelopen jaar goed weten te verbergen dan dat hij beter is dan Gakpo. Even los van het feit dat het geen concurrenten voor elkaars positie zijn.

 

+2/-0

Ik denk dat je niet alleen naar de assists en goals moet kijken, want dan is ook Frenkie de Jong maar een matig spelertje.

Ihattaren en Gakpo zijn natuurlijk hele verschillende spelers, die je lastig met elkaar kan vergelijken. Ihattaren is de man met de ideeën, met de mooie techniek, en Gakpo is opportunistisch en doelgericht.

Ik vind Gakpo zonder bal bijzonder matig en ook in het veldspel moet hij groeien. Zijn goals en assists zijn meer dan prima, maar ik vind hem verre van balvast en meeverdedigend is hij lang niet altijd scherp. In plaats van een speler die altijd een zesje haalt met uitschieters, is het bij hem alles of niets. En dat kan zelfs binnen 1 wedstrijd enorm fluctueren.

Ihattaren moet inderdaad werken aan zijn rendement, maar ik schat hem aan de bal een stuk hoger in. Helaas komt dat laatste er dit seizoen nog helemaal niet uit. En dan blijft er weinig over op basis waarvan je Mo op dit moment in de basis zou zetten. Ik heb wel het idee dat hij zich makkelijker aan het niveau kan optrekken als er om hem heen betere spelers staan.

Ik zou zeggen, laat het ze maar uitvechten. Ze hebben een heel verschillende stijl dus ze kunnen ook prima samen spelen. Mo heeft pas een probleem als straks zowel Van Ginkel als Götze boven hem in de pikorde staan, want dat zijn in mijn ogen meer vergelijkbare spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 07 oktober 2020 om 20:52:

Het is duidelijk dat we nu ineens heel veel mogelijkheden hebben om de hopelijk meer dan 50 wedstrijden dit seizoen goed te presteren.
Wel verbaast het me dat er gesproken wordt van een selectie die goed zou zijn voor plek 2.
Persoonlijk denk ik als het plaatje goed in elkaar blijkt te passen - en vertrouwen in Schmidt heb ik - dat we een Nederlandse kampioenskandidaat zijn.

Bovendien wordt Ajax zoals gebruikelijk zwaar overschat.
Ze kunnen dan wel op papier vele miljoenen hebben, maar zowel in 2019 als in 2020 was geen sprake van superioriteit.
En op dit moment staan ze na zwakke optredens tegen Sparta en Groningen, alsmede een onverdiende fortuinlijke zege op Vitesse, toch al een punt achter ons PSV.

Dus , kijkende naar de opstelling en alternatieven die BasArnhem en Nikiforov 3 hierboven schetsen , hoeft PSV dit seizoen geenszins onder te doen voor de godenzonen en is de kans op de titel tussen dit tweetal clubs fifty/fifty.
Met zelfs voordeel voor ons wanneer de ploeg straks 90 minuten lang de tegenstander bij de strot blijkt te kunnen vasthouden.
Of eerder al in de wedstrijd voldoende afstand heeft genomen om de tweede helft van een duel te kunnen freewheelen.

En wie nu op de bank zit; er komen nog speelminuten genoeg in zo'n lang seizoen. Goede reserves zijn onontbeerlijk.



Een gedachte waarin ik me ook kan vinden , prima . Eest nog de interlands bekijken met dat ongeregeld zooitje en dan gaan we weer aan de bak . :psv

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 08 oktober 2020 om 15:49:

Ik denk dat je niet alleen naar de assists en goals moet kijken, want dan is ook Frenkie de Jong maar een matig spelertje.

Ihattaren en Gakpo zijn natuurlijk hele verschillende spelers, die je lastig met elkaar kan vergelijken. Ihattaren is de man met de ideeën, met de mooie techniek, en Gakpo is opportunistisch en doelgericht.

Ik vind Gakpo zonder bal bijzonder matig en ook in het veldspel moet hij groeien. Zijn goals en assists zijn meer dan prima, maar ik vind hem verre van balvast en meeverdedigend is hij lang niet altijd scherp. In plaats van een speler die altijd een zesje haalt met uitschieters, is het bij hem alles of niets. En dat kan zelfs binnen 1 wedstrijd enorm fluctueren.

Ihattaren moet inderdaad werken aan zijn rendement, maar ik schat hem aan de bal een stuk hoger in. Helaas komt dat laatste er dit seizoen nog helemaal niet uit. En dan blijft er weinig over op basis waarvan je Mo op dit moment in de basis zou zetten. Ik heb wel het idee dat hij zich makkelijker aan het niveau kan optrekken als er om hem heen betere spelers staan.

Ik zou zeggen, laat het ze maar uitvechten. Ze hebben een heel verschillende stijl dus ze kunnen ook prima samen spelen. Mo heeft pas een probleem als straks zowel Van Ginkel als Götze boven hem in de pikorde staan, want dat zijn in mijn ogen meer vergelijkbare spelers.



Frenkie is een DM/CM, terwijl Gakpo en Mo van nature meer aanvallend zijn, absoluut niet vergelijkbaar. Natuurlijk is Gakpo iets meer aanvaller dan Mo, maar alsnog mag je wel naar statistieken kijken, niet? Gakpo betrokken bij 30 goals in 65 wedstrijden, Mo bij 16 in 48 wedstrijden. Puur op basis van z'n statistieken kan je niet om Gakpo heen. Tuurlijk is Ihattaren technisch gezien superieur: betere dribbel, betere balaanname, betere steekpass, maar qua effectiviteit blijft die ver achter.

Dat dikgedrukte stukje vind ik trouwens opvallend. Sinds het begin van dit seizoen vind ik Gakpo juist de meest meeverdedigende aanvaller, die maakt af en toe abnormale meters hoor. Ook vind ik hem vrij balvast, hij is natuurlijk fysiek bovenmatig bedeeld voor een vleugelspeler (1.90+ en vrij pezig). Eigenlijk gelden al deze punten meer voor Mo dan voor Gakpo imo.

Al met al denk ik dat Gakpo en Malen 99% zeker van een basisplek zijn. Zahavi zit daar dicht tegen aan, terwijl die vierde positie tot nu toe vrij open ligt (Mauro/Noni). Ik verwacht zelfs dat Zahavi eerder wordt geslachtofferd dan Gakpo, gezien z'n leeftijd en slappe fysiek. Ik vond hem tegen Fortuna echt gigantisch slecht in het vasthouden van de bal, hij werd een aantal keer echt van de bal afgestompt. En dat terwijl de Fortuna verdedigers nu ook geen abnormale kasten zijn.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 51 52 53 54 55

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21