Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21

Deze normale topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55

open/sluit de onderstaande quote:


Ruudje Gullit speelde bij PSV heel vaak libero!



Zat in het stadion in 1985 voor Utrecht - PSV, en aanschouwde destijds dat Gullit een geweldige tackle had: clean hard, en op de bal. Fenomenaal. Plus dit nauurlijk:

https://www.youtube.com/watch?v=Wg59olXUsLMlink

 

+1/-0

Heb het al vaker gezegd maar zit nu weer te kijken naar hem tegen Feyenoord. Volgens mij moet je gewoon die Bazoer terughalen als je achterin wat voetbal, snelheid en body erin wil krijgen.

Die is zo comfortabel aan de bal onder druk. Fysiek sterk en niet vd bal af te zetten. Dribbelt uitstekend het middenveld in. Heeft een zuivere lange bal.

Zijn probleem was altijd dat ie zichzelf meer middenvelder vond. Volgens mij heeft ie zijn rol achterin nu volledig geaccepteerd. En mentaal was het natuurlijk een kruidvat. Maar zo te zien heeft die strenge Duitser hem al een tijdje heel goed onder controle, dus hij kan wel normaal doen. Laatbloeier na de hype.

Contract loopt af in '22 en zal denk ik rond de 8 miljoen moeten kosten.

 

+1/-0

Speelt inderdaad alweer prima. Afgezien van alle sentimenten, wil ik nog wel een korte kanttekening plaatsen:

Bazoer speelt nu centrale verdediger in een 5-mans verdediging met twee degelijke verdedigers naast hem (Rasmussen en Doekhi), in balbezit speelt die eigenlijk gewoon VM. Ik vraag me af hoe die zou functioneren in een 'normale' verdedigende bezetting, dus als RCV in een 4-mans verdediging. Desalniettemin zou die in z'n huidige vorm ook een uitstekende optie voor de positie voor de verdediging zijn, bijv. bij een eventueel vertrek van Rosario en/of de vele reserves (Fein, Guti, Thomas, Hendrix).

 

+1/-0

Als je Bazoer en Rosario in je selectie hebt, denk ik dat 9 vd 10 trainers op die plek Bazoer neerzetten. Veel beter in de kleine ruimte, veel sneller handelen, veel betere en zuiverdere passing, en hij kan 90 minuten gas geven en aanvallers wegsteken.

Maar ik zou hem in eerste instantie voor rechtscentraal achterin halen. Is hier opgeleid in 4 mans defensie en stond op het punt door Cocu gebruikt te worden totdat Ajax hem weglokte met een plek op het middenveld.

Ik had hem al volledig afgeschreven na Utrecht. Maar valt niet meer te ontkennen dat ie bij Vitesse heel sterk teruggekomen is en nu op zijn 24e zijn verstand in begint te dalen.

 

+1/-0

Ik vind hem als centrale verdediger in een 4-mans verdediging eigenlijk ongeschikt. Dat hebben ze bij Fox eerder dit seizoen al uitgelicht op moment als hij weer terug moet hij niet achter zijn man aanrent, maar hem gewoon laat lopen en hij er zelf achteraan wandelt. Als er nog twee andere centrale verdedigers bij staan kun je daar nog mee weg komen. Op moment als er nog maar één verdediger in het centrum over is, is dat meestal dodelijk.

Vandaag zag je het tegen Feyenoord weer, ergens rond de 80ste minuut. Hij verovert uitstekend de bal en dribbelt het strafschopgebied uit. Zijn pass wordt vervolgens door zijn ploeggenoot knullig verspeeld zodat Feyenoord kan counteren. De man van Bazoer kan mee opstormen omdat hijzelf zo langzaam mee teruggaat dat hij bijna stil stond. Enige plek voor hem zou als een van de controleurs op het middenveld zijn. Gezien zijn huidige vorm een interessante mogelijkheid, maar gezien de problemen die hij al zijn hele loopbaan heeft vraag ik me af of het geen tikkende tijdbom is en of je hier wel aan moet willen beginnen.

 

+1/-0

Op het middenveld hebben we straks wel een enorm overschot. Ik neem aan dat De Jong alvast wel lijntjes uit heeft gezet voor wat uitgaande transfers.

 

+1/-0

Nieuwe trainer, nieuwe speelstijl, maar met deze selectie moet je je wedstrijden véél makkelijker kunnen winnen.

Spelers als Gakpo, Malen, Ihattaren, Max, Dumfries en Sangare kunnen gewoon in de subtop, enkelen misschien wel top, van Europa terechtkomen en Gotze heeft daar al gezeten.

Hopelijk gaat het na de winterstop beter.

 

+1/-0

Er is dus in ieder geval wel interesse in nieuwe verdedigers. Alleen denk ik niet dat een 19-jarig talent dat zou moeten zijn.

Een jonge linksback voor de breedte is wel een goed idee, maar voor de CV positie moet er een meer ervaren iemand bij. Daar moet echt wel iemand te vinden zijn die beter kan verdedigen dan Boscagli. Dat is niet zo moeilijk. Eigenlijk proberen iemand te vinden zoals vorig jaar Rodriguez, die op de bank zit bij een grote club en meer aan spelen wil toekomen ivm het EK.

 

+1/-0

Die dan vervolgens vooral tweede viool moet spelen achter Max?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 25 december 2020 om 11:35:

Er is dus in ieder geval wel interesse in nieuwe verdedigers. Alleen denk ik niet dat een 19-jarig talent dat zou moeten zijn.

Een jonge linksback voor de breedte is wel een goed idee, maar voor de CV positie moet er een meer ervaren iemand bij. Daar moet echt wel iemand te vinden zijn die beter kan verdedigen dan Boscagli. Dat is niet zo moeilijk. Eigenlijk proberen iemand te vinden zoals vorig jaar Rodriguez, die op de bank zit bij een grote club en meer aan spelen wil toekomen ivm het EK.



Het liefst zie ik ook een ervaren beul achterin, echter als die er niet is of niet betaalbaar is dan zie ik deze, tijdelijke, oplossing wel zitten. Dan heb je achterin (ik ga uit van transfer Dumfries);
RB: Teze, Sambo
CV: Saliba, Teze
CV: Boscagli, Obispo/aankoop
LB: Max, Oppegård

Belangrijkste is dat de schoonmaak van de spelers die niet goed genoeg zijn uitgevoerd gaat worden (Baumgartl, Viergever etc).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 26 december 2020 om 16:55:

Liever zie ik ik iemand komen die Max of Dumfries kan opvolgen na de zomer. Iemand als Frimpong van Celtic, jonge Nederlander die het daar erg goed doet maar nog nooit genoemd wordt ivm het Nederlands elftal. Meer een rechtsback, maar kan ook links.
Maar die zal wel te duur zijn.



Voor 11 miljoen naar Leverkusen dus :B

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 januari 2021, 22:59:23.

 

+1/-0

Een goede centrale verdediger lijkt me geen overbodige luxe
Valt Dumfries uit dan is Teze zijn vervanger en wordt het stukken minder met Baumgartl.
Valt max weg dan lijkt me Boscagli zijn vervanger en wordt het billen knijpen met Viergever..die zich vaak hands laat aanschieten en niet de speler is van 2 jaar geleden.
Gewoon speler huren ..frisse insteek in de groep .

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 27 december 2020 om 11:33:

Een goede centrale verdediger lijkt me geen overbodige luxe
Valt Dumfries uit dan is Teze zijn vervanger en wordt het stukken minder met Baumgartl.
Valt max weg dan lijkt me Boscagli zijn vervanger en wordt het billen knijpen met Viergever..die zich vaak hands laat aanschieten en niet de speler is van 2 jaar geleden.
Gewoon speler huren ..frisse insteek in de groep .



Mochten we een type Alex op de kop kunnen tikken moeten we dat zeker doen.

Maar zo te horen uit de mond van Schmidt lijk de kans groter dat we zonder versterking van buitenaf verder gaan.

Wie weet wat Gerbrands ons nog gaat melden a.s. zondag bij Kraak op Omroep Brabant?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ook bij PSV hakt de coronapandemie er flink in. Afgelopen zomer nog legde de club een aantal grote namen vast, maar de verkoop van spelers in de zomer is onvermijdelijk als de club uit de rode cijfers wil blijven. Dat zegt algemeen directeur Toon Gerbrands in een uitgebreid interview met Voetbal International, waarin hij samen met de directeuren van de drie andere topclubs in Nederland terugblikt en vooruit kijkt.



Dit is natuurlijk onvermijdelijk.

Malen lijkt me kandidaat nummer 1 om een toptransfer te maken. Nog 1.5 jaar genieten van deze geweldenaar zou natuurlijk heerlijk zijn, maar als er een mooi bedrag tegenover staat, plus met Madueke in de startblokken, kan ik wel leven met een mooie transfer deze zomer.

We beschikken natuurlijk ook nog over John's miskopen van 2019: Bruma, Baumgartl en (evt) Doan. Al met al kostten die bijna 30 miljoen en met een beetje geluk haal je daar nog de helft uit (gemiddeld 5 voor elk?).

Ik hoop dat het daar bij blijft en dat er geen noodzaak is om twee uitgaande toptransfers af te sluiten.

 

+1/-0

Als Doan Luckassen en Bruma nog iets opleveren hebben we denk ik wel genoeg verkocht om financiële problemen te voorkomen.

 

+1/-0

Ik denk dat je blij mag zijn als die drie spelers samen 10 miljoen bruto opbrengen.
In het slechtste scenario loopt Luckassen gratis de deur uit en zit je volgend jaar zelf weer met Bruma opgescheept. Doan lijkt zich aardig in de kijker te spelen.

We zullen ook na dit seizoen weer een grote transfer nodig hebben met Dumfries, Malen en Max als belangrijkste kandidaten. Laten we hopen dat er in een vroeg stadium een klapper kan worden gemaakt waardoor we vanuit een luxepositie zelf kunnen investeren.

Door alle onzekerheid zullen er zeker buitenkansjes komen op de markt. Grote clubs moeten in absolute getallen veel meer bezuinigen dan PSV (zie bv. Barcelona). Dat levert hopelijk meer klappers van het formaat Gotze op.

 

+1/-0

10 miljoen uit overbodige spelers lijkt me meer dan voldoende. Mij apart tel je een Viergever Sadilek of Rigo ook nog mee.

Je beste spelers hoef je nooit te verkopen tenzij je echt geen uitzicht hebt op inkomsten. Nou dat is bij PSV wel eens geweest maar ik kan me zelden een elftal herinneren met meer kapitaal op het veld.

Maar goed waar hebben we het over. Max Malen of Dumfries is sowieso weg.

 

+1/-0

Malen als 'ie heel blijft sowieso. Max kan ook wel eens heel snel gaan. Dumfries zou nog wel eens kunnen blijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 26 december 2020 om 16:55:

Liever zie ik ik iemand komen die Max of Dumfries kan opvolgen na de zomer. Iemand als Frimpong van Celtic, jonge Nederlander die het daar erg goed doet maar nog nooit genoemd wordt ivm het Nederlands elftal. Meer een rechtsback, maar kan ook links.
Maar die zal wel te duur zijn.



Voor 11 miljoen naar Leverkusen dus

(per ongeluk mijn oude post gewijzigd ipv gequote)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 27 januari 2021 om 23:00:

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 26 december 2020 om 16:55:

Liever zie ik ik iemand komen die Max of Dumfries kan opvolgen na de zomer. Iemand als Frimpong van Celtic, jonge Nederlander die het daar erg goed doet maar nog nooit genoemd wordt ivm het Nederlands elftal. Meer een rechtsback, maar kan ook links.
Maar die zal wel te duur zijn.



Voor 11 miljoen naar Leverkusen dus

(per ongeluk mijn oude post gewijzigd ipv gequote)



Pfoe, pittig bedrag hoor. Anderhalf jaar geleden voor een paar ton overgenomen van City, speelt ruim een jaartje basis en nu al voor zo'n bedrag. Had eigenlijk wel het idee dat zo'n spelers nog wel haalbaar zouden zijn voor bedragen tussen de 4 en 6 miljoen.

Jammer dat er inderdaad geen back-up voor Max of Dumfries is gehaald. Je had eventueel al kunnen inspelen met een CV, afhankelijk van hoeveel vertrouwen PSV heeft in Teze en op welke positie: CV of RB.

Had stiekem wel wat contractnieuws verwacht deze winterstop. Het contract van Obispo loopt komende zomer af, terwijl jongens als Thomas, Piroe, Mauro, Vertessen en Ledezma nog maar een contract voor 1.5 jaar hebben (Gotze, Zahavi en Viergever neem ik even niet in beschouwing). Piroe zal wel vertrekken, die krijgt nauwelijks kansen, en Thomas zal komende zomer ook wel mogen vertrekken, maar die andere drie zullen hopelijk toch wel verlengen. Gaan waarschijnlijk geen absolute basisspelers worden, maar wel gewoon nuttige jongens voor op de bank.

En dan is er natuurlijk nog altijd Mo. Heb wel iets meer vertrouwen dat die gaat verlengen, maar alsnog schat ik het op 50/50. Als die niet bijtekent zullen we hem komende zomer 'gewoon' moeten verkopen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 januari 2021, 08:54:57.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Selectie seizoen 2020/21