Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25

Deze normale topic is open en bestaat uit 34 pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 31 maart 2025 om 15:22:

Wie gaan er vertrekken?
Benitez, Drommel (?), Karsdorp, Ledezma (?), Mauro (?), Boscagli, Malacia, Veerman, Saibari (?), Perisic, Bakayoko, Lang.

Dat is inderdaad een stevige verbouwing, maar als ik eerlijk ben denk ik dat eigenlijk alleen Perisic hiervan een echte aderlating is. Lang kan het niveau in topwedstrijden soms aan, maar het is vaak een tombola wat je krijgt.
De rest heeft in de topwedstrijden het niet laten zien.

Mauro zou op zich ook jammer zijn, maar dan vooral omdat hij overal een prima backup is, niet omdat hij standaard basismateriaal is.

+1/-0

Er gaat waarschijnlijk een hele hoop gebeuren, hopelijk met CL-geld in het vooruitzicht.

Wie gaan er vertrekken?
Benitez, Drommel (?), Karsdorp, Ledezma (?), Mauro (?), Boscagli, Malacia, Veerman, Saibari (?), Perisic, Bakayoko, Lang.

Dan hou je inderdaad een verdomd klein groepje over. Ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat de bank iets smaller gaat worden en dat de groep überhaupt iets kleiner gaat worden. Geen fijn vooruitzicht als je ook nog Europees moet spelen, voor een landstitel moet gaan en te maken krijgt met een Ajax dat komende zomer weer kan gaan investeren en qua transferinkomsten waarschijnlijk even veel of meer binnen gaat harken met kleinere uitgaande getallen.

Denk ik ook! Een landstitel moet je voor 2026 sowieso bij voorbaat al uit je hoofd zetten. Dat gaat echt een utopie blijken..

+1/-0

SouBavaria schreef op 31 maart 2025 om 15:48:

Er gaat waarschijnlijk een hele hoop gebeuren, hopelijk met CL-geld in het vooruitzicht.

Wie gaan er vertrekken?

Dan hou je inderdaad een verdomd klein groepje over. Ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat de bank iets smaller gaat worden en dat de groep überhaupt iets kleiner gaat worden. Geen fijn vooruitzicht als je ook nog Europees moet spelen, voor een landstitel moet gaan en te maken krijgt met een Ajax dat komende zomer weer kan gaan investeren en qua transferinkomsten waarschijnlijk even veel of meer binnen gaat harken met kleinere uitgaande getallen.

Denk ik ook! Een landstitel moet je voor 2026 sowieso bij voorbaat al uit je hoofd zetten. Dat gaat echt een utopie blijken..

Dat dachten ze in Amsterdam drie maanden geleden ook nog...
Competitie is dusdanig zwak dat het alle kanten op kan.

Stel:
1. Een aantal sterkhouders (Dest, Flamingo, Tillman, Schouten, Pepi, de Jong, hopelijk Perisic) behouden;
2. een aantal nuttige spelers (Til, hopelijk Mauro) behouden;
3. doorgroei van een aantal jonge jongens (Babadi, Land maar bv. ook een Nagalo of Driouech);
4. Gerichte versterkingen van de opbrengsten van Lang, Bakayoko en anderen. Een buitenspeler die eens een bal voor de pot slingert en meer dan een lantaarnpaal passeert bv.

Dan kan de wereld er ineens heel anders uitzien. Een keeper die af en toe een bal tegenhoudt en een stabiele CV naast Flamingo zou niet teveel gevraagd moeten zijn.
Primaire doel is duidelijk. Mentaliteit inkopen, want deze selectie blijkt helaas voor een groot deel mentaal ongeschikt voor topvoetbal.

+4/-0

Vraag me af hoeveel geld er daadwerkelijk te besteden is.
Belastingen en winstpremies gaan er sowieso nog vanaf. Daarnaast nog niet gegarandeerd dat je volgend jaar weer CL speelt (1-2 zeker, 3 speelt 3e voorronde).

Het is wel pijnlijk duidelijk geworden dit jaar dat we te veel voetbal hebben en te weinig karakter... daar zal echt een betere mix in moeten ontstaan. Zo lang we in de tegenvallende wedstrijden niet in staat zijn om de mouwen op te stropen kun je kampioenschappen wel op je buik schrijven.

+1/-0

vaio schreef op 02 april 2025 om 11:28:

Vraag me af hoeveel geld er daadwerkelijk te besteden is.
Belastingen en winstpremies gaan er sowieso nog vanaf. Daarnaast nog niet gegarandeerd dat je volgend jaar weer CL speelt (1-2 zeker, 3 speelt 3e voorronde).

Het is wel pijnlijk duidelijk geworden dit jaar dat we te veel voetbal hebben en te weinig karakter... daar zal echt een betere mix in moeten ontstaan. Zo lang we in de tegenvallende wedstrijden niet in staat zijn om de mouwen op te stropen kun je kampioenschappen wel op je buik schrijven.

Ondanks dat daar de resultaten nog wel redelijk goed zijn, vind ik dat je het team van PSV een beetje kunt vergelijken met Real Madrid en Manchester City. Ook teams die teveel voetbal hebben en (veel) te weinig onverzettelijkheid.

HET speerpunt MOET wat mij betreft echt karakter en doorzettingsvermogen zijn (kernpunten die ons PSV op de kaart hebben gezet) en veel minder puur het voetbal. Zorg voor een normale keeper, lengte en duelkracht achterin, een ijzervreter op 6 en nieuwe buitenspelers. Pepi zal er hopelijk staan vanaf augustus, maar hij is afhankelijk van aanvoer. Er is echt zoveel werk te doen, dat ik ons clubje volgend seizoen niet mee zie doen om het kampioenschap. De roep om defensieve versterkingen is er echt al jaren, OOK vorig seizoen bleef ik dat zelf roepen hier op het forum. Gelukkig legde alleen BVB het probleem bloot.

+1/-0

Ik vrees dat we de 2e plaats ook nog wel gaan verliezen aan Feyenoord. Wat mij betreft verdwijnen Benitez, Boscagli, Veerman, Bakayoko en Lang uit de basis. Deze mannen zijn alleen maar met zichzelf bezig. Dit zijn spelers die PSV bij de hand zouden moeten nemen.

De Champions League halen in cruciaal om kapitaal te genereren om fors te gaan doorselecteren.

+2/-0

Was dat niet in 1999 dat PSV een enorme renovatie had en van een plekje onder Willem II, naar de titel ging? Uiteraard hebben we nu geen RvN die ze achter elkaar erin ramt, hoewel Pepi met een heel seizoen basis ook wel in de buurt moet kunnen komen.

Nagalo/Flamingo lijkt al een redelijk duo te zijn achterin, hoewel je natuurlijk altijd voor verbetering moet proberen te gaan.

Een keeper lijkt me echter prio 1. Benitez is op dit moment slechter dan de gemiddelde Eredivisiekeeper. Zo'n bal als de 0-2 van Ajax gaat Vaessen morgen niet laten passeren.

+1/-0

Blijkbaar vindt de pers Ten Hag een serieuze opvolger voor Bosz. Nou hopelijk niet! Van Bommel en dan met zijn zoon Ruben.

+1/-0

hen-3 schreef op 04 april 2025 om 14:17:

Blijkbaar vindt de pers Ten Hag een serieuze opvolger voor Bosz. Nou hopelijk niet! Van Bommel en dan met zijn zoon Ruben.

Ten Hag is natuurlijk een prima trainer.
Heeft als assistent bij mooie clubs gewerkt, bij Bayern rondgelopen, het bij Utrecht en Ajax goed gedaan en ja.. is gesneuveld bij ManU. Maar eerlijk.. welke trainer niet na Sir Alex.

+1/-0

vaio schreef op 04 april 2025 om 17:18:

hen-3 schreef op 04 april 2025 om 14:17:

Ten Hag is natuurlijk een prima trainer.
Heeft als assistent bij mooie clubs gewerkt, bij Bayern rondgelopen, het bij Utrecht en Ajax goed gedaan en ja.. is gesneuveld bij ManU. Maar eerlijk.. welke trainer niet na Sir Alex.

Voordat Ten Hag kwam betekende falen dat je geen kampioen werd. Hij werd 8e (diepterecord) en stond daarna 15e, met een vrijwel blanco cheque. Hij haalde spelers van Ajax voor bizarre bedragen, die hij dus door en door kent. Het is gewoon waardeloos allemaal. Bij Ajax was er ook veel kritiek, ondanks de resultaten.

Ik hoop dat er een betere trainer te vinden is, of anders toch liever door met Bosz dan Ten Hag.

+1/-0

Komend seizoen zoiets?

Flekken
Dest- Goes - Beukema-Mauro
Schouten-Land-Tillman
Perisic-Pepi-v Bommel

Bank: Olij, Flamingo, Malacia, LdJ,
Bjaktaravic, Driouech, Kuhn, Abed, Rodriguez,
Til, Valente, Nagalo, Babadi

+1/-0

Ga even slapen, laat de alcohol een klein beetje uit je bloed verdwijnen en post daarna iets serieuzers.

+2/-0

Wie gaan er vertrekken?

Wie geloofde er in 2023-2024 bij aanvang in een landstitel? We hadden geen geweldig seizoen, verkochten Gakpo en Madueke in de winter, en de enige echte topspeler die we hadden was Xavi Simons. Toen Simons in de zomer vertrok en ook nog eens slechts een zeer beperkt bedrag opleverde, was het geloof bij mij en vele anderen naar een minimum gedaald.

We haalden toen Schouten en Lang en huurden Tillman, terwijl Lozano en Dest ons in de slotdagen ook nog kwam versterken. Tel daarbij op dat we een opgebloeide Saibari en Teze nog 2 sterkhouders "gratis" erbij kregen. En toen begon het opeens te lopen en beleefden we één van de beste seizoenen uit de clubhistorie.

Dat het een erg complexe puzzel is om volgend seizoen een kwalitatief waardige selectie op de been te brengen, is ontegenzeggelijk waar. Maar aan de andere kant heb je soms ook maar een paar wijzigingen nodig om de boel weer helemaal vlot te trekken. Veel zal afhangen van wat Stewart kan doen. Zijn er een paar pareltjes voor PSV die hij al warm heeft gemaakt voor een overstap? Of moeten we vissen in een vijver met tal van concurrenten, waardoor elke aankoop veel te duur gaat zijn?

+3/-0

Het Ajax van dit jaar heeft ook wel ontegenzeggelijk aangetoond dat je niet de beste spelers hoeft te hebben, maar dat het gaat om het sterkste collectief.

Iets met "hard work beats talent... "

+1/-0

Maar als we het voetbal van Ajax er bij krijgen, dan ga ik weinig wedstrijden zien. Bosz heeft een nieuwe weg ingeslagen en die route moet je bewandelen. Dat wil zeggen inzet en intensiteit, maar ook gewoon goed aanvallend voetbal.

+1/-0

Eens. En dat begint met een degelijke achterhoede.

+2/-0

Jep. Hoewel ik denk dat je daar met Dest, Flamingo en hopelijk Mauro al een degelijk geraamte hebt staan.

+2/-0

BasArnhem schreef op 10 april 2025 om 10:11:

Wie gaan er vertrekken?

Wie geloofde er in 2023-2024 bij aanvang in een landstitel? We hadden geen geweldig seizoen, verkochten Gakpo en Madueke in de winter, en de enige echte topspeler die we hadden was Xavi Simons. Toen Simons in de zomer vertrok en ook nog eens slechts een zeer beperkt bedrag opleverde, was het geloof bij mij en vele anderen naar een minimum gedaald.

We haalden toen Schouten en Lang en huurden Tillman, terwijl Lozano en Dest ons in de slotdagen ook nog kwam versterken. Tel daarbij op dat we een opgebloeide Saibari en Teze nog 2 sterkhouders "gratis" erbij kregen. En toen begon het opeens te lopen en beleefden we één van de beste seizoenen uit de clubhistorie.

Dat het een erg complexe puzzel is om volgend seizoen een kwalitatief waardige selectie op de been te brengen, is ontegenzeggelijk waar. Maar aan de andere kant heb je soms ook maar een paar wijzigingen nodig om de boel weer helemaal vlot te trekken. Veel zal afhangen van wat Stewart kan doen. Zijn er een paar pareltjes voor PSV die hij al warm heeft gemaakt voor een overstap? Of moeten we vissen in een vijver met tal van concurrenten, waardoor elke aankoop veel te duur gaat zijn?

Dat en het feit dat er ook een mate van toeval per seizoen is (blessures of andere zaken) waardoor dingen net wel of net niet in elkaar vallen. Kijk maar naar een Klaassen bij Ajax, die zo'n beetje MVP voor hun is dit seizoen. Die had geen contract en was alleen zijn conditie op peil aan het houden voordat ze last minute besloten hem erbij te trekken.

Ook wat concurrentie doet is een factor die je zelf niet in de hand hebt. Als Ajax de resterende potten wint, eindigen ze op 88 punten en met dat aantal ben je vrijwel altijd kampioen. Sinds de invoering van het betaalde voetbal in '57 werd er slechts 4x meer punten behaald door een club. Dat ze zoveel punten zouden halen als ze nu doen (en dat PSV zo in elkaar zou storten) had ook echt niemand voor aanvang van het seizoen verwacht.

+1/-0

James Sonny Crockett schreef op 11 april 2025 om 11:47:

Jep. Hoewel ik denk dat je daar met Dest, Flamingo en hopelijk Mauro al een degelijk geraamte hebt staan.

Ik heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen in dat we erin slagen het contract van Mauro Jr. te verlengen. Dit soort spelers, de "waterdragers", is er normaal gesproken als de kippen bij om te verlengen als de club met ze door wil. Ik denk dat Mauro, na een behoorlijke periode in Nederland, toch graag een keer in het buitenland wil kijken, en misschien wel in Brazilië. Daarnaast is hij ook een blessuregevoelige speler, het is lastig om hem in te tekenen als sterkhouder.

Dat we Dest en Flamingo alvast op kunnen schrijven voor de verdediging van volgend seizoen, is natuurlijk waar. Maar als je een keeper, 2 basis-verdedigers (LCV en back) en 2 back-up backs moet halen, terwijl je geen inkomsten genereert in die linies, dan kun je uittellen dat het heel moeilijk gaat worden. Want met de inkomsten die bijv. Veerman, Til, Tillman, Saibari, Lang en Bakayoko gaan genereren, moeten ook de tekorten op de lopende begroting worden aangevuld en vervangers voor hun posities worden gehaald.

Daarom is het van levensbelang dat we 2e worden, zodat we in ieder geval voor volgend jaar weer behoorlijke CL-inkomsten kunnen voorzien. Als dat achterwege blijft, of in ieder geval onzeker is, dan kun je weer pas in een zeer laat stadium aan je selectie gaan werken en zul je eerst dik moeten verkopen.

+1/-0

Ik ga er vanuit dat Stewart spelers aan gaat trekken die zowel op de centrale- als backposities kunnen spelen. Of in ieder geval spelers die multifunctioneel zijn. En dan bestaat je selectie uit bijvoorbeeld 3 centrale verdedigers en/of 3 backs. Smal, maar zoals ik al eerder aan gaf, ik denk dat je daar niet aan gaat ontkomen. Normaal gesproken moet je zoiets naar mijn mening aanvullen vanuit de jeugd, maar die komt kwaliteit tekort. Stewart heeft het gewoon verprutst, dat is duidelijk.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 34 pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25