Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25

Deze normale topic is open en bestaat uit 32 pagina's: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32

Zolang alles draait heeft PSV een geweldige selectie. Allemaal spelers die best kunnen voetballen. Wanneer het minder draait en er gestreden en verdedigd moet worden, wanneer er dus iets anders wordt gevraagd, dan kunnen we niet omschakelen. Het ontbreekt aan fysiek sterke spelers en werkers, balafpakkers. Spelers als Stam, Gerets, Van Aerle, Van de Kerkhof en Alex. Onze verdedigende middenvelder is een voetballer en als die geblesseerd is dan speelt een aanvallende middenvelder op zijn plaats. De spelers uit de jeugd zijn spelers als Land en Babadi, geel balafpakkers.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV-1913 schreef op 03 maart 2025 om 14:24:

Binnen tien maanden van 35 punten voorsprong op ajax zijn we naar 8 punten achterstand op ajax gegaan. Het is echt een schande dat PSV dit heeft laten gebeuren. Met deze selectie is het gewoon een belachelijke wanprestatie en dat mag je Bosz toch echt wel aanrekenen.

Ajax zet qua resultaat dit jaar gewoon een bijna net zo'n goede reeks neer als wij vorig jaar. Daar heeft PSV niets mee te maken.

Dat PSV zo instort na de winterstop, dat is uiteraard wel serieus.

+1/-0

romario35 schreef op 03 maart 2025 om 18:13:

Zolang alles draait heeft PSV een geweldige selectie. Allemaal spelers die best kunnen voetballen. Wanneer het minder draait en er gestreden en verdedigd moet worden, wanneer er dus iets anders wordt gevraagd, dan kunnen we niet omschakelen. Het ontbreekt aan fysiek sterke spelers en werkers, balafpakkers. Spelers als Stam, Gerets, Van Aerle, Van de Kerkhof en Alex. Onze verdedigende middenvelder is een voetballer en als die geblesseerd is dan speelt een aanvallende middenvelder op zijn plaats. De spelers uit de jeugd zijn spelers als Land en Babadi, geel balafpakkers.

Hier sla je denk ik de spijker op zijn kop. Mauro zou die rol in mijn ogen kunnen vervullen op de komende tijd door te komen. Met zijn gif en doorzettingsvermogen zou hij zo een speler kunnen zijn. Echter hebben we hem nu te vaak nodig op de back posities.

+2/-0

Ik vind het vooral een collectieve wanprestatie wat PSV na de winterstop laat zien. Zoveel spelers uit vorm, ongelooflijk. Het heilige vuur ontbreekt, transferperikelen, slappe hap, maar in het bijzonder wil ik de verdedigers even eruit lichten.

De verdediging heeft geen echte verdedigers en zijn door de band genomen kwalitatief onder de maat. Ik denk dat iedereen op dit forum al jaren aangeeft dat er geïnvesteerd moet worden in de verdediging. Echte verdedigers.

- Ledezma is geen verdediger en als ie moet verdedigen is het bijzonder kwetsbaar.
- Karsdorp is gewoon niet meer de Karsdorp van jaren geleden. Een paar jaar geleden kwam ie tijdelijk terug naar Feyenoord. Toen was het ook niet veel.
- Flamingo vind ik een goede aankoop en een versterking. Maar hij is ook nog jong. Dus fouten horen er helaas bij. Al een paar keer door de ondergrens gezakt. Maar voor de winterstop was ie erg goed.
- Boscagli heeft er geen zin meer in. Wil zijn contract niet verlengen. Het heilige vuur ontbreekt. Ook hij is defensief kwetsbaar. Uiteraard is het een goede opbouwer.
- Malacia heeft te lang geen wedstrijden gespeeld. Ook hij is verdedigend kwetsbaar. Heeft zeker maanden nodig om op een acceptabel niveau te komen. Is voor nu geen toegevoegde waarde.
- Mauro is eigenlijk ook geen verdediger, maar een middenvelder.
- Dest is geblesseerd.
- Obispo is wisselvallig. Ook last gehad van blessures, maar geen basisspeler.
- Nagalo is ook vooral een opbouwer. Groot deel geblesseerd geweest dit seizoen. Moet je in de zomer heroverwegen of het een basisspeler wordt of een bankzitter. Kan ik nu nog te weinig beoordelen.

De spelers die bij ons in de verdediging worden opgesteld zijn best goed aan de bal, hoewel bij hoog druk weten ze er ook niet altijd onderuit te voetballen.

+3/-0

StephanPSV schreef op 05 maart 2025 om 09:02:

Ik vind het vooral een collectieve wanprestatie wat PSV na de winterstop laat zien. Zoveel spelers uit vorm, ongelooflijk. Het heilige vuur ontbreekt, transferperikelen, slappe hap, maar in het bijzonder wil ik de verdedigers even eruit lichten.

De verdediging heeft geen echte verdedigers en zijn door de band genomen kwalitatief onder de maat. Ik denk dat iedereen op dit forum al jaren aangeeft dat er geïnvesteerd moet worden in de verdediging. Echte verdedigers.

- Ledezma is geen verdediger en als ie moet verdedigen is het bijzonder kwetsbaar.
- Karsdorp is gewoon niet meer de Karsdorp van jaren geleden. Een paar jaar geleden kwam ie tijdelijk terug naar Feyenoord. Toen was het ook niet veel.
- Flamingo vind ik een goede aankoop en een versterking. Maar hij is ook nog jong. Dus fouten horen er helaas bij. Al een paar keer door de ondergrens gezakt. Maar voor de winterstop was ie erg goed.
- Boscagli heeft er geen zin meer in. Wil zijn contract niet verlengen. Het heilige vuur ontbreekt. Ook hij is defensief kwetsbaar. Uiteraard is het een goede opbouwer.
- Malacia heeft te lang geen wedstrijden gespeeld. Ook hij is verdedigend kwetsbaar. Heeft zeker maanden nodig om op een acceptabel niveau te komen. Is voor nu geen toegevoegde waarde.
- Dest is geblesseerd.
- Nagalo is ook vooral een opbouwer. Groot deel geblesseerd geweest dit seizoen. Moet je in de zomer heroverwegen of het een basisspeler wordt of een bankzitter. Kan ik nu nog te weinig beoordelen.

De spelers die bij ons in de verdediging worden opgesteld zijn best goed aan de bal, hoewel bij hoog druk weten ze er ook niet altijd onderuit te voetballen.

Je zag het gisteren ook weer inderdaad, qua combinaties en aanvallend zag het er zo nu en dan best leuk uit. Boscagli en Malacia deden dat best goed. Maar het is ook wel handig als verdedigers kunnen verdedigen.

Onze verdedigende middenvelder gaf bij een 1-5 stand nog hakballetjes, dat zegt denk ik wel genoeg.

Als ik de technisch directeur was dan zou ik maar eens beginnen met het aantrekken van een centrale verdediger en een verdedigende middenvelder. Hopelijk komen Malacia en Dest terug op hun oude niveau, dat moet de komende wedstrijden gaan blijken.

+1/-0

Passievrucht schreef op 05 maart 2025 om 08:43:

romario35 schreef op 03 maart 2025 om 18:13:

Hier sla je denk ik de spijker op zijn kop. Mauro zou die rol in mijn ogen kunnen vervullen op de komende tijd door te komen. Met zijn gif en doorzettingsvermogen zou hij zo een speler kunnen zijn. Echter hebben we hem nu te vaak nodig op de back posities.

Mauro is inderdaad één van de weinige spelers binnen de selectie die dat gif wel heeft. Die alles geeft om ballen te veroveren. Daar heb je er wel drie van nodig. Vroeger hadden we Gerets, Van Aerle, Heintze en Van de Kerkhof. Mauro is fysiek niet eens de sterkste maar hij heeft wel de juiste mentaliteit.

+1/-0

Als je kampioen word moet je je selectie verversen.
En spelers die weg willen, verkopen en laten gaan.
Denk je nu echt dat bijv Boscagli nog 100 procent gaat geven en een blessure riskeert zodat hij in de zomer geen nieuwe club kan tekenen?
Verders vind ik dat een trainer moet kunnen anticiperen, je ziet dat het al weken niet loopt, dan pas je je systeem aan de kwaliteit van de spelers.
Bosz is veel te rechtlijnig is dat.
Of op hem zijn manier of dan maar niet.
Tijdperk Bosz is over, zoals zijn hele trainers carrière al laat zien.

+1/-0

Boszballetje schreef op 05 maart 2025 om 18:18:

Denk je nu echt dat bijv Boscagli nog 100 procent gaat geven en een blessure riskeert zodat hij in de zomer geen nieuwe club kan tekenen?
Verders vind ik dat een trainer moet kunnen anticiperen, je ziet dat het al weken niet loopt, dan pas je je systeem aan de kwaliteit van de spelers.

Spelers die willen vertrekken, moet je niet altijd zomaar laten gaan (we zijn geen filantropische instelling). Neem Noa Lang als voorbeeld: hij had afgelopen winter naar Napoli kunnen vertrekken en was gefrustreerd toen dat niet doorging. Toch liet hij afgelopen dinsdag zien dat hij wél op Champions League-niveau kan presteren. Risico dat er met hem wat gebeurd is veel groter gezien zijn manier van spelen en zijn positie op het veld, maar die houdt zich ook niet in. Dit heeft veel te maken met het karakter van een speler, en dat is lastig te voorspellen.

Juist de rechtlijnigheid van Peter Bosz vind ik een van zijn sterke punten. Clubs die zich voortdurend aanpassen aan de tegenstander stralen vaak minder kracht uit. Bosz blijft vasthouden aan zijn eigen speelwijze, ongeacht de opponent, met als risico dat het soms volledig misgaat. Uiteraard kan hij wel nuance verschillen aanbrengen om bijvoorbeeld een wedstrijd zoals vorig jaar tegen Ajax om te draaien van 1-2 achterstand naar 5-2 winst.

In mijn ogen kan Bosz weinig doen aan het feit dat een aantal sterkhouders momenteel onder hun niveau presteert. Schouten, Veerman, Boscagli en Flamingo vormen de kern van het elftal, maar draaien al weken niet zoals verwacht.

Toch heeft Bosz ingegrepen door een van deze sterkhouders—nota bene een reserveaanvoerder en international—op de bank te zetten, een beslissing die je niet lichtvaardig neemt.

Waar de problemen precies vandaan komen, is lastig te zeggen. Misschien is het seizoen simpelweg te lang om op drie fronten (competitie, beker en Champions League) mee te blijven doen. Daarnaast zorgen blessures, met name die van Pepi en Tillman, voor een flinke aderlating.

+1/-0

Passievrucht schreef op 06 maart 2025 om 10:02:

Spelers die willen vertrekken, moet je niet altijd zomaar laten gaan (we zijn geen filantropische instelling). Neem Noa Lang als voorbeeld: hij had afgelopen winter naar Napoli kunnen vertrekken en was gefrustreerd toen dat niet doorging. Toch liet hij afgelopen dinsdag zien dat hij wél op Champions League-niveau kan presteren. Risico dat er met hem wat gebeurd is veel groter gezien zijn manier van spelen en zijn positie op het veld, maar die houdt zich ook niet in. Dit heeft veel te maken met het karakter van een speler, en dat is lastig te voorspellen.

Juist de rechtlijnigheid van Peter Bosz vind ik een van zijn sterke punten. Clubs die zich voortdurend aanpassen aan de tegenstander stralen vaak minder kracht uit. Bosz blijft vasthouden aan zijn eigen speelwijze, ongeacht de opponent, met als risico dat het soms volledig misgaat. Uiteraard kan hij wel nuance verschillen aanbrengen om bijvoorbeeld een wedstrijd zoals vorig jaar tegen Ajax om te draaien van 1-2 achterstand naar 5-2 winst.

In mijn ogen kan Bosz weinig doen aan het feit dat een aantal sterkhouders momenteel onder hun niveau presteert. Schouten, Veerman, Boscagli en Flamingo vormen de kern van het elftal, maar draaien al weken niet zoals verwacht.

Toch heeft Bosz ingegrepen door een van deze sterkhouders—nota bene een reserveaanvoerder en international—op de bank te zetten, een beslissing die je niet lichtvaardig neemt.

Waar de problemen precies vandaan komen, is lastig te zeggen. Misschien is het seizoen simpelweg te lang om op drie fronten (competitie, beker en Champions League) mee te blijven doen. Daarnaast zorgen blessures, met name die van Pepi en Tillman, voor een flinke aderlating.

Ik denk zeker dat de crisis veel minder groot zou zijn geweest als Tillman en Pepi niet geblesseerd zouden zijn geraakt en Dest eerder zijn rentree had kunnen maken.

+2/-0

Passievrucht schreef op 06 maart 2025 om 10:02:

Blessures zijn een belangrijke factor (met name Pepi en Tillman).
Grotere factor is m.i. kwalitatieve onderbezetting in de achterhoede. Op de backposities is het al het hele seizoen kwakkelen. Mauro presteert maar de rest is brandhout vooral als je het afzet tegen de stabiele prestaties van Dest en Teze vorig seizoen. Dat werd voor de winterstop gecompenseerd door je stabiele blok
(Boscagli, Veerman, Schouten en Flamingo). Tel daar hun blessures/vormverlies bij op en je hebt een verklaring voor mindere prestaties. Dat laatste is echter nog steeds fundamenteel iets anders dan deze totale implosie. Dat wijst voor mij op groepsdynamiek die niet goed zit en waar een aantal spelers in interviews op lijkt te hinten.

+2/-0

Ik vrees dat het een lastig verhaal gaat worden. De motivatie bij onze heren vedettes liet al behoorlijk te wensen over toen we nog voor drie prijzen in de race waren. Enkele positieve uitzonderingen daargelaten. Nu alle kans op eremetaal inmiddels is vergooid vrees is dat de boel nog verder instort. De 2e plek is voor PSV van groot belang, maar de spelers die al met hun hoofd bij hun volgende club zitten zal het geen ene reet interesseren of we als 2e of als 5e eindigen. Het worden nog lange maanden.

+1/-0

Ook die spelers hebben er baat bij zich zo goed mogelijk te presenteren. Anders clubs gaan je ook geen contract aanbieden als je laat zien dat je mentaal niet topsport geschikt bent.

+1/-0

We winnen weer eens een wedstrijd en plotseling is alles weer mogelijk? Forget it.

+2/-0

Gisteren is toch wel weer duidelijk geworden, waar het grootste probleem van psv ligt. Ze waren heer en meester, maar toch wordt het maar 2-1. Dit komt niet door de verdediging, maar doordat psv te veel kans blijft missen. De verdediging krijgt altijd de schuld, maar als je kijkt naar het aantal kansen dat psv elke wedstrijd mist. Dan is dat toch echt het het grootste probleem.

+2/-0

StephanPSV schreef op 05 maart 2025 om 09:02:

- Dest is geblesseerd.

Die collectieve wanprestatie valt weg te schrijven onder één belangrijke noemer; vertrouwen.. Vertrouwen is essentieel voor elk mens, ook voor profvoetballers. Je ziet het bij meerdere clubs. Als het loopt hebben we een geweldige ploeg en kunnen middelmaatjes als Ledezma best meeliften op de flow van anderen. Maar als iedereen uit vorm is, dan kan een individu zich ook niet onderscheiden. Zeker niet als ze niet overlopen van kwaliteit. Het lijkt er dan op alsof ze het in de 2e klasse nog niet eens zouden maken. Luuk lijkt een bal geen 2 meter meer recht vooruit te kunnen trappen, Schouten is een parodie op de middenvelder van vorig jaar en Bakayoko komt geen lantaarnpaal meer voorbij. Enzovoorts enzovoorts.. Kunnen ze er ineens niets meer van? Nee hoor, ze kunnen het nog gerust. Maar als het vertrouwen weg is, dan houdt het ergens op..

+1/-0

Als Boscagli zo door blijft gaan als hij de laatste tijd doet, dan vindt hij fit ook geen nieuwe club. Ook zo'n speler moet zich laten zien. Door wedstrijden als tegen Arsenal, of die fout tegen Heerenveen, gaan middelmatige clubs uit topcompetities ook twijfelen hé..

+1/-0

Weet iemand wat er met Veerman aan de hand is? Hij speelt weinig de laatste tijd en zit zelfs vandaag op de bank. Had verwacht dat hij wel zou starten om Schouten rust te geven en hem soort van in de etalage te zetten

+1/-0

Goldensands schreef op 12 maart 2025 om 20:18:

Weet iemand wat er met Veerman aan de hand is? Hij speelt weinig de laatste tijd en zit zelfs vandaag op de bank. Had verwacht dat hij wel zou starten om Schouten rust te geven en hem soort van in de etalage te zetten

Dramatisch uit vorm en komt de teamtaken niet altijd na in de omschakeling. Het middenveld moet scherp zijn in de omschakeling. Als je balverlies hebt, moet je er bovenop knallen en dat gif ontbreekt.

Als het team voornamelijk aanvallend speelt, is Veerman een uitstekende kracht om de aanvallers in positie te brengen, echter als je vaker onder druk staat (omdat het hele team meer uit vorm is), moet er harder gewerkt worden en dat ontbreekt soms.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 32 pagina's: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25