Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25

Deze normale topic is open en bestaat uit 32 pagina's: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32

Ik begrijp je standpunt nu beter, vooral je laatste alinea sluit ik me volkomen bij aan. Ik denk ook dat de grootste vooruitgang te behalen is met de huidige selectie, aangezien ze al 1,5 jaar goed voetbal laten zien.

Wat betreft de aankopen had ik je bericht eerst verkeerd geïnterpreteerd. Het leek alsof je bedoelde dat geen enkele aankoop goed genoeg was voor PSV, omdat de een te jong is, de ander blessuregevoelig is geweest, of omdat hij van een club als Utrecht of Twente komt.

Ik ben het met je eens dat spelers meestal tijd nodig hebben om te wennen, al kan dat soms ook snel gaan. Voor een 18-jarige Mexicaan zal dat waarschijnlijk lastiger zijn vanwege cultuurverschillen en persoonlijke ontwikkeling, terwijl een speler van midden 20, uit Nederland, met ervaring in de Eredivisie zich wellicht sneller aanpast. Dat zullen we moeten afwachten.

Al met al begrijp ik je post nu beter. Excuus voor de verwarring!

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PFL_STEIN_CITY schreef op 05 februari 2025 om 16:06:

StephanPSV schreef op 05 februari 2025 om 15:21:

Conclusie:

Lozano > Bajraktarevic
Dams > Malacia
Blessure Tillman > niemand
Blessure Pepi > niemand

De kracht van PSV zat vooral in het forceren als het niet liep met wissels. Er wordt nu een onverantwoord risico genomen. Je teert in op kwaliteit in aanvallend opzicht. Maar eens kaarsje branden dat Luuk de Jong heel blijft. Met bijv. Til of Saibari in de spits vind ik best armoedig / amateuristisch. Het is nu afwachten.

Zo lekker loopt het momenteel niet. De mannen lijken een beetje uitgeblust zo halverwege het seizoen. Een extra reden om een echte spits te halen! En het kan nog, want er zijn echt wel transfervrije opties. De titel wordt hier voor mij op het spel gezet.

Onverantwoord risico? Volgens mij stip jij hier precies het verschil aan tussen een supporter en een beleidsbepaler bij een betaald voetbal organisatie. Supporters roepen wel heel snel dat er van alles bij moet met als reden dat er ook iemand weggegaan is, tijdelijk weggevallen is of niet voldoet. Zo werkt het natuurlijk niet. Ik vind de tendens sowieso negatief. Zoals eerder al hier gezegd is er de laatste jaren namelijk wel geïnvesteerd in de verdediging. Helemaal naar tevredenheid? Nee, voor mij niet. Maar er zit echt wel een idee achter. Sommigen - ik bedoel jou niet persoonlijk hoor - denken ook echt dat er een lijstje is en dat je dat lijstje gewoon moet afgaan, bellen en contracteren. Ze vergeten dat de namen op dat lijstje niet in het winkelmandje bij PSV zitten maar dat er ook andere clubs interesse hebben.

Los daarvan vind ik dat er juist geen onverantwoord risico genomen wordt. En terecht ook! Als Pepi begin april terug is mist hij ongeveer 6 a 7 competitiewedstrijden. Pepi heeft bijgetekend en de Jong gaat normaliter nog een jaar door. Is het dan verantwoord de beurs te trekken voor een derde topspits (voor PSV begrippen)? Ik denk het niet. Los van het feit dat zo een spits ook zelf nadenkt (en anders wel zijn entourage) en begrijpt dat hij straks mogelijk derde keuze is. Ik begrijp de keuze wel, zeker ook met het oog op de stand (gat met nummer 3 is 8 punten). De eerste twee plekken leveren veel geld op en daarmee kun je weer verder bouwen.

Er zijn alternatieven voor als de Jong uitvalt of geschorst wordt. En eerlijk gezegd vind ik die alternatieven beter dan Ohio. Met andere woorden, ik ben blij met Malacia als linksback en begrijp dat het daarbij is gebleven. De echte winst ligt ook niet op de transfermarkt maar op het trainings- en wedstrijdveld.

Op naar het kampioenschap! :pul

Goed verwoord. Helemaal met je eens!

+1/-0

Bijn iedereen doet positief over drommel, maar het was weer zoals we drommel allemaal kennen. Goede reddingen afwisselen met hele vreemde acties. De bal stompen terwijl je die gewoon kunt vangen, waardoor die bal precies terechtkomt bij een feyenoord speler, de bal steeds verkeerd inspelen en standaardsituatie dat gaat drommel gewoon nooit beheersen. Het is dat feyenoord gisteren echt heel zwak was, maar anders hadden ze die fouten van drommel wel afgestraft. Stewart moet nu niet meegaan met de hype, dat drommel volgend seizoen eerste keeeper moet worden. Benitez een nieuwe contract aanbieden of een nieuwe keeper halen. Drommel is als reserve keeper prima, maar voor de basis is hij gewoon niet goed genoeg.

+1/-0

Glasman01 schreef op 06 februari 2025 om 16:44:

Bijn iedereen doet positief over drommel, maar het was weer zoals we drommel allemaal kennen. Goede reddingen afwisselen met hele vreemde acties. De bal stompen terwijl je die gewoon kunt vangen, waardoor die bal precies terechtkomt bij een feyenoord speler, de bal steeds verkeerd inspelen en standaardsituatie dat gaat drommel gewoon nooit beheersen. Het is dat feyenoord gisteren echt heel zwak was, maar anders hadden ze die fouten van drommel wel afgestraft. Stewart moet nu niet meegaan met de hype, dat drommel volgend seizoen eerste keeeper moet worden. Benitez een nieuwe contract aanbieden of een nieuwe keeper halen. Drommel is als reserve keeper prima, maar voor de basis is hij gewoon niet goed genoeg.

Drommel is voor de eredivisie een prima keeper. Hij speelt weinig maar toch zie je dat hij groei doormaakt.

Ik vind hem als keeper prima, als opbouwer/ verdedigingsleider minder. Vind hem onrustiger aan de bal, speelt enkele keren een gevaarlijke bal door het midden. Allemaal dingen die Benitez in mijn ogen beter doet.

Al met al deed Drommel het prima gister.

+1/-0

Ben yedder of Diego Costa half seizoen als reserve spits, al is het maar om luuk ook rust te geven.

Ben yedder is nog voorwaardelijk vrij en Diego costa kan nog makkelijk half jaar als breekijzer fungeren.

Alles beter dan geen reserve spits, nu lijkt het erop dat psv geen kampioen wil worden zonder 2e spits. Cl komen we niet verder en de beker loting moet ook nog mee zitten.

+1/-1

Ronaldopsv schreef op 07 februari 2025 om 10:00:

Ben yedder of Diego Costa half seizoen als reserve spits, al is het maar om luuk ook rust te geven.

Ben yedder is nog voorwaardelijk vrij en Diego costa kan nog makkelijk half jaar als breekijzer fungeren.

Alles beter dan geen reserve spits, nu lijkt het erop dat psv geen kampioen wil worden zonder 2e spits. Cl komen we niet verder en de beker loting moet ook nog mee zitten.

Nee aub niet!! Lekker zo laten! Ik snap echt niet dat je een veroordeelde echt serieus voorstelt om voor PSV te komen spelen....

We moeten realistisch blijven. Gezien onze financiële middelen en status is het behalen van de tussenronde in de Champions League een logische prestatie. Juventus is simpelweg een grotere club, met een beter team en een budget dat twee keer zo groot is als dat van PSV. Onder normale omstandigheden, met of zonder een tweede spits, zou dit een realistisch eindpunt zijn voor PSV. Een extra spits op de bank gaat daar niets aan veranderen. Juventus draait op dit moment ook niet 100%, dus je maakt een kans, maar je kunt geen speler aankopen voor 2 wedstrijden.

Daarnaast zeg ik al meermaals dat er verschillende spelers zijn binnen PSV die in het verleden als spits hebben gespeeld (zelfs op Champions League niveau), en Luuk de Jong speelt gewoon graag alles. Prima toch.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 februari 2025, 10:22:45.

+2/-0

Oké Passievrucht dan houden we het bij deze spelers. Uneken zou ook als back-up kunnen dienen.

Het is alleen realisties om nu te denken geen kampioenschap, geen overleven CL maar misschien wel de beker (ligt aan de loting)

Psv heeft gewoon pech met blessures net zoals bij Feyenoord het geval is. Hopelijk krijgt ajax ook nog enkele problemen bij belangrijke spelers. Anders feliciteer ik ajax met kampioenschap.

Degene die aan het einde vh seizoen bovenaan staat verdient het.

+1/-0

Ronaldopsv schreef op 07 februari 2025 om 10:23:

Degene die aan het einde vh seizoen bovenaan staat verdient het.

Precies, dat is sowieso zo. Als je na 34 wedstrijden bovenaan staat dan ben je de terechte kampioen. We gaan het zien! Alle teams zullen nog punten gaan verspelen, ook Feyenoord, ook Ajax, ook PSV.

Diegene die de minste punten verspeelt, wordt kampioen. Ik ben nog niet overtuigd wie dat zal worden. Brobbey is nu ook niet echt een doelpunten machine....

+1/-0

Natuurlijk wil je er niet aan denken dat Ajax kampioen wordt en dat moet door ons voorkomen worden. Dat gezegd hebbende is tweede voor ons of Ajax genoeg om CL te halen, dus voor de langere termijn is het geen al te groot verschil.

+1/-0

Albert Trestena schreef op 07 februari 2025 om 10:42:

Natuurlijk wil je er niet aan denken dat Ajax kampioen wordt en dat moet door ons voorkomen worden. Dat gezegd hebbende is tweede voor ons of Ajax genoeg om CL te halen, dus voor de langere termijn is het geen al te groot verschil.

En precies dit is de gedachte van de beleidsmakers. Die willen natuurlijk dolgraag kampioen worden, maar worden afgerekend op de lange termijn, ook op de financiën.. En juist die financiën zijn door het huidige beleid in orde. CL 2025-2026 is veilig en er staan mooie verkopen op de rol. Of we dan 25 of 26 keer kampioen zijn geworden is 'bijzaak' voor hen. Klinkt vreemd, maar vrees dat het wel zo is.

+1/-0

forza vessem schreef op 07 februari 2025 om 11:01:

Albert Trestena schreef op 07 februari 2025 om 10:42:

En precies dit is de gedachte van de beleidsmakers. Die willen natuurlijk dolgraag kampioen worden, maar worden afgerekend op de lange termijn, ook op de financiën.. En juist die financiën zijn door het huidige beleid in orde. CL 2025-2026 is veilig en er staan mooie verkopen op de rol. Of we dan 25 of 26 keer kampioen zijn geworden is 'bijzaak' voor hen. Klinkt vreemd, maar vrees dat het wel zo is.

Beleidsmakers zullen alle factoren hebben meegewogen, en eerlijk gezegd kan ik me er wel in vinden. Als je een risicoanalyse maakt en uitgaat van de huidige informatie dat Pepi eind maart of begin april terugkeert, dan gaat het om zes Eredivisie-wedstrijden.

De kans dat een aankoop er direct staat en direct van toegevoegde waarde is, is gewoon klein. Een nieuwe speler moet gewoon wennen en is geen garantie dat die in zo'n korte tijd wat toevoegt. Kijk naar Brobbey, die voegt ook niks toe bij Ajax.
Een speler uit de eigen selectie, die weet hoe wij spelen en al bekend is met de speelwijze, voegt dan wellicht sneller wat toe.

Is het dan echt noodzakelijk om een derde spits aan te trekken? Of blijft de kans op succes met de huidige selectie even groot voor die zes wedstrijden?

+1/-0

Daarin heb je helemaal gelijk. Er is geen sprake van paniek. We doen volop mee om de titel en het geld van de CL is ook al binnen.
Mocht het CL-geld in gevaar zijn geweest, dan was er wellicht wel sprake geweest van paniek en was de kans op een noodgreep ook groter geweest.

+1/-0

Financieel gezien is het natuurlijk vooral belangrijk om bij de beste 2 te eindigen. We staan nu 8 punten voor op Utrecht, 11 op Feyenoord, 12 op Twente en 13 op AZ. Al deze teams kennen een behoorlijke wisselvalligheid, dus de kans dat we in 13 wedstrijden nog door deze teams ingehaald worden, lijkt klein. Zelfs in het allerslechtste scenario van een volledige ineenstorting, dan gaan we nog max. een stuk of 18 verliespunten oplopen, zelfs dan denk ik dat we nog boven deze 4 ploegen gaan eindigen.

Als supporter wil je natuurlijk de titel winnen. Zeker omdat we de afgelopen anderhalf jaar gezien hebben hoe goed we kunnen voetballen, en Ajax absoluut geen beter spel op de mat legt. Dat het langdurig wegvallen van Pepi en Tillman gedurende een transferwindow dan niet wordt opgevangen (met bijv. huurtransfers), is teleurstellend. Financieel gezien ga ik ervan uit dat ze goede afwegingen hebben gemaakt.

+1/-0

Transfervrije spitsen:

Maxi Gomez (ex Valencia)
Mariano Diaz (ex Real Madrid)
Kemar Roofe
Diego costa
Ben yedder (alleen is hij voorwaardelijk vrij)

+1/-0

Ronaldopsv schreef op 07 februari 2025 om 16:09:

Transfervrije spitsen:

Maxi Gomez (ex Valencia)
Mariano Diaz (ex Real Madrid)
Kemar Roofe
Diego costa
Ben yedder (alleen is hij voorwaardelijk vrij)

Ik vind er eigenlijk maar 1 enigsinds een optie en dan moet je je afvragen waarom om hijzelf wil.

Zoals die Lopez die al aangeeft niet naar Nederland te willen.

Transfervrije spitsen:

Maxi Gomez (ex Valencia) - heeft 32 wedstrijden gespeeld en 0 goals gemaakt
Mariano Diaz (ex Real Madrid) - niet gespeeld sinds juli 2024
Kemar Roofe - niet gespeeld sinds juli 2024
Diego costa - zou kunnen
Ben yedder (alleen is hij voorwaardelijk vrij) - moet je niet aan beginnen....

+1/-0

Daar moet je inderdaad niet aan beginnen. Maar laat dit nou eens een les zijn. Het is leuk dat Bosz nu net doet alsof Uneken een belofte is, maar als ze vertrouwen hadden in die jongen, dan waren ze nu niet aan het kijken naar spelers uit bovenstaand rijtje. Een 3e spits moet je uit je eigen jeugdopleiding kunnen halen.

+1/-0

James Sonny Crockett schreef op 07 februari 2025 om 19:29:

Daar moet je inderdaad niet aan beginnen. Maar laat dit nou eens een les zijn. Het is leuk dat Bosz nu net doet alsof Uneken een belofte is, maar als ze vertrouwen hadden in die jongen, dan waren ze nu niet aan het kijken naar spelers uit bovenstaand rijtje. Een 3e spits moet je uit je eigen jeugdopleiding kunnen halen.

Mee eens. Maar dat is een beetje het probleem bij Jong PSV. Het niveau van de spelers ligt daar te laag. Je ziet het ook terug in de stand en het aantal spelers dat doorstroomt naar PSV 1. De lat moet daar echt omhoog. Sneller doorselecteren en ernaar streven minimaal 2 spelers jaarlijks te laten doorstromen. Dat is nu te weinig.

Verder ben ik er voorstander van alsnog een transfervrije spits te halen. Als Luuk geblesseerd raakt moet je een echte spits als alternatief hebben, zeker nu Pepi er het hele seizoen uit ligt. Ben benieuwd waar Earnie mee komt. Want dat PSV er mee bezig is, is nu wel duidelijk. Te laat, maar beter laat dan nooit.

+1/-0

Saibari kan volgens mij prima als spits spelen. Ideaal is het niet, zeker omdat je Tilman ook al kwijt bent op het middenveld.

+1/-0

Topclub onwaardig zonder 2e spits achter Luuk. Niet goed gehandeld van Earnest. Het is zijn werk om de selectie op orde te hebben. Als je ziet hoeveel PSV al geforceerd heeft door het inbrengen van bijv. een tweede spits. Het is amateurisme ten top, terwijl er ontzettend veel geld is verdiend. Die Bajraktarevic is trouwens geen directe versterking. Niet te vergelijken met Lozano. Als je door wil ontwikkelen als club moet je ook betere spelers halen, maar ook zeker een ijzersterke selectie hebben. Nu ontbeer je een 2e spits. En dat gaat nog meer punten kosten.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 32 pagina's: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25