Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18

Nog minder dan 2 weken tot de seizoensopening om de JCS tegen Feyenoord. Uitgezonderd de linksback-positie, lijkt het duidelijk hoe het elftal er die avond uit zal zien, want er zijn nog nauwelijks significante wisselingen in de selectie geweest. De enige vragen die voor mij spelen, zijn de vraag of Noa Lang al kan starten, en wie de voorkeur gaat krijgen van het duo Til / Tillman.

Maar wat gaat er de komende weken nog allemaal gebeuren? Hoeveel chaos gaat er ontstaan in het eerste blok tot de interlandbreak na speelronde 4? Het zal toch niet zo zijn dat Veerman, Schouten, Bakayoko, Teze, Boscagli en Benitez dit seizoen allemaal nog in het Philips stadion te bewonderen zijn?

Ondanks dat Stewart deze week zei dat PSV niet per sé hoeft te verkopen, heb ik na het kampioenschap andere geluiden gehoord, namelijk dat PSV altijd een goede uitgaande transfer nodig heeft om niet in de problemen te komen. Voor het aantrekken van meer versterkingen voor de verdediging is ook geld nodig. En laten we niet vergeten dat we met het aantrekken van Tillman, Flamingo en Driouech toch ook al dik 20 miljoen uitgegeven hebben.

Natuurlijk, de directie wil en zal zich niet in de kaarten laten kijken, maar ik denk dat er nog wel het een en ander gaat gebeuren.

 

+2/-0

Een grote uitgaande transfer was wenselijk deze zomer. Dat is natuurlijk heel iets anders dan dat het nodig is.

Saibari is daarnaast natuurlijk ook een kandidaat voor een plek in de basis

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 22 juli 2024 om 08:37:

Nog minder dan 2 weken tot de seizoensopening om de JCS tegen Feyenoord. Uitgezonderd de linksback-positie, lijkt het duidelijk hoe het elftal er die avond uit zal zien, want er zijn nog nauwelijks significante wisselingen in de selectie geweest. De enige vragen die voor mij spelen, zijn de vraag of Noa Lang al kan starten, en wie de voorkeur gaat krijgen van het duo Til / Tillman.

Maar wat gaat er de komende weken nog allemaal gebeuren? Hoeveel chaos gaat er ontstaan in het eerste blok tot de interlandbreak na speelronde 4? Het zal toch niet zo zijn dat Veerman, Schouten, Bakayoko, Teze, Boscagli en Benitez dit seizoen allemaal nog in het Philips stadion te bewonderen zijn?

Ondanks dat Stewart deze week zei dat PSV niet per sé hoeft te verkopen, heb ik na het kampioenschap andere geluiden gehoord, namelijk dat PSV altijd een goede uitgaande transfer nodig heeft om niet in de problemen te komen. Voor het aantrekken van meer versterkingen voor de verdediging is ook geld nodig. En laten we niet vergeten dat we met het aantrekken van Tillman, Flamingo en Driouech toch ook al dik 20 miljoen uitgegeven hebben.

Natuurlijk, de directie wil en zal zich niet in de kaarten laten kijken, maar ik denk dat er nog wel het een en ander gaat gebeuren.



Met het bereiken van de achtste finale vorig jaar in de Champions League kwam het totaal op €52,24 miljoen. Daarnaast kan de startpremie van 2024/25 ook al worden bijgeschreven (€18,6m). Exclusief televisiegelden/exclusief winstpremies. Daarnaast is Lozano ook al verkocht (€12m).

Ik maak me dus niet zo'n zorgen voor die €20m die op dit moment is uitgegeven. Ik geloof wel wat Stewart zegt, dat ze niet noodzakelijk hoeven te verkopen op dit moment.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 22 juli 2024 om 09:12:

Een grote uitgaande transfer was wenselijk deze zomer. Dat is natuurlijk heel iets anders dan dat het nodig is.

Saibari is daarnaast natuurlijk ook een kandidaat voor een plek in de basis



Oh natuurlijk, hoe kan ik Saibari nu vergeten zijn!

Ik vond Saibari vorig jaar al echt een geweldenaar op het middenveld en zie hem eigenlijk zelfs liever dan Joey Veerman. Ik hoop dat hij dit jaar fit kan blijven. Als ik hem zie, dan oogt hij altijd ietwat aan de zware kant, en in combinatie met zijn speelstijl verbaast het me niet dat hij af en toe geblesseerd raakte. Hopelijk kan hij een stap zetten in zijn fitheid.

Gezien het feit dat hij al vanaf dag 1 in training is, verwacht ik dat hij in de wedstrijd om de JCS wel zeker gaat starten.

@Passievrucht: het financiële reilen en zeilen van een club is voor ons als buitenstaanders een kwestie van puur speculeren. We zullen nooit inzicht hebben in wat er daadwerkelijk in en uit gaat. Van al die CL-gelden zal een deel als premies zijn uitbetaald in de salarissen. Wellicht zijn er nog transfer-clausules geactiveerd waardoor we extra geld aan clubs hebben moeten betalen. En ik vermoed dat we sowieso een gat in de begroting hebben, omdat we weten dat er toch altijd wel wat transferinkomsten / prijzengeld binnen komt.

Daarom vertrouw ik niet op dit soort simpele optellingen. Zelfs op basis van een (relatief) objectief verslag als het jaarverslag is het niet eenvoudig om erachter te komen hoe een club er nou echt voor staat.

Het zal op dit moment vast goed gaan. De vraag is echter hoe het gaat als het ergens in de komende jaren weer een keertje tegenzit. Want reken maar dat we binnen een jaar of 2 die extra CL-plaats weer kwijtraken aan Portugal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 22 juli 2024 om 12:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 22 juli 2024 om 09:12:

Een grote uitgaande transfer was wenselijk deze zomer. Dat is natuurlijk heel iets anders dan dat het nodig is.

Saibari is daarnaast natuurlijk ook een kandidaat voor een plek in de basis



@Passievrucht: het financiële reilen en zeilen van een club is voor ons als buitenstaanders een kwestie van puur speculeren. We zullen nooit inzicht hebben in wat er daadwerkelijk in en uit gaat. Van al die CL-gelden zal een deel als premies zijn uitbetaald in de salarissen. Wellicht zijn er nog transfer-clausules geactiveerd waardoor we extra geld aan clubs hebben moeten betalen. En ik vermoed dat we sowieso een gat in de begroting hebben, omdat we weten dat er toch altijd wel wat transferinkomsten / prijzengeld binnen komt.

Daarom vertrouw ik niet op dit soort simpele optellingen. Zelfs op basis van een (relatief) objectief verslag als het jaarverslag is het niet eenvoudig om erachter te komen hoe een club er nou echt voor staat.

Het zal op dit moment vast goed gaan. De vraag is echter hoe het gaat als het ergens in de komende jaren weer een keertje tegenzit. Want reken maar dat we binnen een jaar of 2 die extra CL-plaats weer kwijtraken aan Portugal.



Klopt, het blijft gissen. Dus we weten het allebei niet. Jij komt met aannames dat erg wellicht clausules, winstpremies, extra salarissen betaald zijn. Ook dat weten we niet.
Enige dat we weten is dat er een bult geld binnen komt en dat dit altijd beter is dan dat je het geld niet binnen krijgt. Als Stewart zegt dat er geen noodzakelijke uitgaande transfer nodig is, geloof ik dat. In het verleden werd er ook open en eerlijk gecommuniceerd als dat wel noodzakelijk was.

 

+1/-0

Ik verwacht nog wel dat Bakayoko en Veerman zullen vertrekken. Bayern is erg geinteresseerd in Bakayoko, zowel de trainer als de td. En ook voor Veerman verwacht ik dat hij wel de stap zal maken. Ben benieuwd wat we voor beide zullen krijgen. Schouten heb ik geen idee van. Wil hij blijven? Of wil hij op z'n 27e een mooie stap (zowel sportief als financieel) maken?
Teze en Boscagli is het ook aardig stil rond een eventuele contractverlenging. Het is duidelijk dat de transfermarkt echt nog moet ontbranden. Dus krijgen we weer het aloude liedje dat last minute aan bepalende spelers getrokken gaat worden, dus spannend tot 2 september.
Sluit gewoon die transfermarkt, voor de zoveelste keer, voordat competities beginnen! Welke club kan daar nou tegen zijn?

 

+2/-0

De Europese commissie is daar fel op tegen

 

+1/-0

Pasveer schijnt eerste keeper te worden in Amsterdam. Hierdoor lijkt Ramaj weg te mogen. Dit zou wat mij betreft best iets voor PSV kunnen zijn wanneer Benitez vertrekt. Erg jong (22 jaar) en maakte op mij afgelopen jaar een prima indruk. Heeft veel punten gepakt voor Ajax. Oogt wel wat druistig, maar dat zie je bij alle jonge keepers.

Wat vinden jullie? Concurrentiestrijd met Drommel?

 

+1/-0

Die prima indruk vond ik wel meevallen. Maakte Europees en ook in de de Eredivisie de nodige (waarvan soms cruciale) fouten. Met name bij hoge ballen een bijzonder kwetsbare keeper. Werd een beetje op een voetstuk geplaatst, maar dat was meer omdat de rest (nog) minder was.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 22 juli 2024 om 08:37:

Nog minder dan 2 weken tot de seizoensopening om de JCS tegen Feyenoord. Uitgezonderd de linksback-positie, lijkt het duidelijk hoe het elftal er die avond uit zal zien, want er zijn nog nauwelijks significante wisselingen in de selectie geweest. De enige vragen die voor mij spelen, zijn de vraag of Noa Lang al kan starten, en wie de voorkeur gaat krijgen van het duo Til / Tillman.

Maar wat gaat er de komende weken nog allemaal gebeuren? Hoeveel chaos gaat er ontstaan in het eerste blok tot de interlandbreak na speelronde 4? Het zal toch niet zo zijn dat Veerman, Schouten, Bakayoko, Teze, Boscagli en Benitez dit seizoen allemaal nog in het Philips stadion te bewonderen zijn?

Ondanks dat Stewart deze week zei dat PSV niet per sé hoeft te verkopen, heb ik na het kampioenschap andere geluiden gehoord, namelijk dat PSV altijd een goede uitgaande transfer nodig heeft om niet in de problemen te komen. Voor het aantrekken van meer versterkingen voor de verdediging is ook geld nodig. En laten we niet vergeten dat we met het aantrekken van Tillman, Flamingo en Driouech toch ook al dik 20 miljoen uitgegeven hebben.

Natuurlijk, de directie wil en zal zich niet in de kaarten laten kijken, maar ik denk dat er nog wel het een en ander gaat gebeuren.








Ik verwacht dat Veerman nog gaat vertrekken. Benitez misschien. Verwacht dat Jerdy Schouten wel gaat blijven. Verstandige jongen die pas 1 jaar hier speelt. Is basisspeler en weet wat ie heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 23 juli 2024 om 12:54:

Pasveer schijnt eerste keeper te worden in Amsterdam. Hierdoor lijkt Ramaj weg te mogen. Dit zou wat mij betreft best iets voor PSV kunnen zijn wanneer Benitez vertrekt. Erg jong (22 jaar) en maakte op mij afgelopen jaar een prima indruk. Heeft veel punten gepakt voor Ajax. Oogt wel wat druistig, maar dat zie je bij alle jonge keepers.

Wat vinden jullie? Concurrentiestrijd met Drommel?



Los van het feit dat Ajax hem sowieso niet aan ons zal willen verkopen zal hij ongetwijfeld een transfersom moeten opleveren die PSV nooit gaat betalen. In de afgelopen weken zag ik al berichten voorbij komen dat clubs uit Engeland tussen de 20 en 30 miljoen willen betalen.

 

+1/-1

Wat zou het mooi zijn als de selectie versterkt kan worden met een linksback die ook links centraal achterin uit de voeten kan. Met Obispo, Boscagli, Dest en Mauro geblesseerd voor langere of minder lange tijd is de spoeling daar wel erg dun.
Vorig jaar was de kracht ook wel dat de breedte van de selectie erg goed was. En dat is het op het middenveld en in de aanval ook wel. Maar achterin is het erg dunnetjes. Dus investeren maar.

Verder verwacht ik nog wel vuurwerk in augustus op de transfermarkt. Veerman naar Liverpool voor Van den Berg + 25 miljoen is voor mij een deal. Schouten voor PSG voor 60 miljoen moet je altijd doen. Hoe waardeloos ik het ook vind als hij vertrekt.
Bakayoko zou PSG ook nog weleens voor kunnen komen, of anders Bayern. Verder is het nodig te anticiperen op het vertrek van Lozano in de winter.

Als bovengenoemde allen vertrekken, wat niet eens onwerkelijk is, doe je in kwaliteit echt stevig een stap terug. Dan moet er echt stevig geïnvesteerd worden. Hopelijk gaan spelers i, iig niet last minute.

Dus sowieso (nog) aankopen:
- Rechter centrale verdediger (De Vrij of Van den Berg of St. Juste of Sandler?)
- Linksback die ook links centraal kan (Rodriguez?)
- Rechtsbuiten, vervanger Lozano (Prestianni?)

En als er basisspelers vertrekken ook daar vervangers voor halen.

 

+2/-0

Allicht dat Wijndal een optie is … viel enorm tegen bij Ajax maar was bij AZ natuurlijk gewoon goed en allicht een interessant renovatie project gezien de vele blessures aan die kant … en ja ik weet dat het een Ajacied is en ja vaak arrogant etc maar als jij water bij de wijn wil doen etc …

Of van Aanholt voor andere financiële voorwaarden

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

abroad schreef op 30 juli 2024 om 16:29:

Allicht dat Wijndal een optie is … viel enorm tegen bij Ajax maar was bij AZ natuurlijk gewoon goed en allicht een interessant renovatie project gezien de vele blessures aan die kant … en ja ik weet dat het een Ajacied is en ja vaak arrogant etc maar als jij water bij de wijn wil doen etc …

Of van Aanholt voor andere financiële voorwaarden



Ik vind hem een goede optie... huren voor 1 seizoen met optie tot koop. Dest kan ook nog rechts en ik verwacht dat Teze volgend jaar ergens anders speelt (Dest ook trouwens).

 

+1/-0

Alsof Ajax daaraan mee gaat werken

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 30 juli 2024 om 20:18:

Alsof Ajax daaraan mee gaat werken



Die gasten MOETEN verkopen om geld te genereren voor aankopen (die broodnodig zijn) en om het salaris huishouden omlaag te brengen. Als er ooit weer een moment is voor ons om een Ajax speler te kopen dan is het nu. Hij zal niet gratis zijn, maar als er tegen het einde van de transferperiode nog geen interesse is dan verkopen ze met alle liefde hun zogenaamde 4e linksback.

Ik denk dat hij hier een success kan worden.

 

+1/-0

Gewoon gaan voor Rodriguez, mits hij wil uiteraard! Kan ook prima links centraal of met 3 mans verdediging linker kant oppakken, hij zou voor mij nr 1 zijn voor die linksback positie!

 

+1/-0

Wijndal heeft al 3 jaar helemaal niks meer laten zien, en heeft hier straks Serginho Dest voor zich. Wijndal moet nu een stap terug doen en naar een club gaan waar hij weer onomstreden kan zijn.

PSV zit in de lastige situatie dat er eigenlijk maar 1 "basis-positie" te vergeven is, en dat is de RCV-positie. Daarnaast zijn er nog diverse back-ups nodig, want er is (door de blessures) nauwelijks PSV1-waardig materiaal om nieuwe afwezigen op te vangen. Laat staan als er zich nog een last-minute vertrek van Teze of Boscagli aandient.

Ik zou zeggen dat PSV voor de rechterkant een talentvolle jongen moet nemen die zich achter Teze kan ontwikkelen. Ik heb niet het idee dat er in Jong PSV iemand rondloopt die goed genoeg is. Voor het centrum heb je voldoende opties als de "basis RCV" nog gehaald wordt. Je hebt dan onze Flamingo als back-up, met de geblesseerde Obispo, en Schouten als mogelijk noodverband. Op links moet je eigenlijk een speler huren. Een speler die er direct kan staan, en die in de tweede seizoenshelft met Dest kan concurreren wie de linksback is op het moment dat de prijzen verdeeld worden. Voor volgend jaar hebben we geen linksback nodig, want dan zijn we voorzien.

Ricardo Rodriguez zal een zeer dure optie zijn, en die gaat m.i. nooit komen nu we Dest (en Mauro) onder contract hebben.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Keng Wai schreef op 30 juli 2024 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 30 juli 2024 om 20:18:

Alsof Ajax daaraan mee gaat werken



Die gasten MOETEN verkopen om geld te genereren voor aankopen (die broodnodig zijn) en om het salaris huishouden omlaag te brengen. Als er ooit weer een moment is voor ons om een Ajax speler te kopen dan is het nu. Hij zal niet gratis zijn, maar als er tegen het einde van de transferperiode nog geen interesse is dan verkopen ze met alle liefde hun zogenaamde 4e linksback.

Ik denk dat hij hier een success kan worden.



Ik denk dat we dan Sylvano Vos ook maar meteen moeten nemen. Als we dan toch spelers van Ajax aan het kopen zijn, zou toch leuk zijn als die zijn potentie waar maakt en we hem voor veel doorverkopen

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

abroad schreef op 30 juli 2024 om 16:29:

Allicht dat Wijndal een optie is … viel enorm tegen bij Ajax maar was bij AZ natuurlijk gewoon goed en allicht een interessant renovatie project gezien de vele blessures aan die kant … en ja ik weet dat het een Ajacied is en ja vaak arrogant etc maar als jij water bij de wijn wil doen etc …

Of van Aanholt voor andere financiële voorwaarden



Ik heb Wijndal eigenlijk nooit goed gevonden … ja, hij was een tijdje een van de uitblinkers bij AZ, maar in mijn ogen nooit topclub waardig.
Daarbij is hij na z’n transfer naar Ajaks al meteen naast z’n schoenen gaan lopen … zonder iets gepresteerd te hebben op hoogste niveau …
Nee, laat maar … er zijn heus wel betere opties.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25