Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25

Deze normale topic is open en bestaat uit 33 pagina's: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33

Het spel van Bosz was vorig seizoen gebaseerd op vroeg druk zetten.
De 5 seconden regel.
Dus ze hadden de energie en het geloof om de tegenstander af te jagen op eigen helft.
Onze middenvelders en verdedigers kwamen er daardoor een stuk beter uit te zien.
Nu geven ze die druk niet meer elke wedstrijd en speelt de tegenstander zich eronder uit... En komen de zwaktes van bepaalde spelers naar boven.
Ze staan te vaak 1 op 1 achterin en onze verdedigers en middenvelders hebben niet de snelheid en macht om dit te corrigeren.
Dus Bosz kan of zijn speelstijl aanpassen of exit
Want een slechte selectie hebben we niet..

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 27 februari 2025 om 17:14:

PSVRijnwoude schreef op 27 februari 2025 om 16:49:

Kleine1 schreef op 27 februari 2025 om 16:13:

Ik geloof dat we nog helemaal niet naar komend seizoen moeten kijken ...
Op dit moment zou ik graag hebben dat Bosz eens even een paar spelers schoffeert, en ze gewoon op de bank laat zitten (of liever nog, buiten de selectie zou laten)!
Gewoon even beginnen met een paar andere spelers, bv uit de jeugd, en eens kijken hoe het dan loopt. Ik kan me niet voorstellen dan bij een 100% inzet van het gehele team, wij hoeven te verliezen van bv een GAE.

Ok, maar noem dan eens namen. Ik vind het lastig dat spelers zo wisselend presteren. Boscagli was prima tegen juve, maar nu drama. Til wisselt zijn hele leven al prima potten af met dramawedstrijden. Saibari is soms top, soms ook echt helemaal niks.
Flamingo speelt een prima seizoen, valt me heel erg mee, maar is wel verantwoordelijk voor de nederlaag tegen Heerenveen, de rode kaart tegen Rode ster, en dankzij hem verloren we twee punten tegen NEC. had hij daarna dan op de bank gemoeten ? En zo kan je bijna iedereen afgaan. Volgens mij presteren alleen perisic en mauro constant.

Ik denk dat juist enkele namen die je noemt, het gewoon goed zouden doen, en ook minder fouten zouden maken in een beter draaiend team (met meer inzet).
Ik geloof dat als je een Veerman vervangt (Tygo Land?), Bakayoko laat banken (Bjaraktarevic een kans geeft), Til even niet opstelt (Saibari erin), dat het team misschien al veel beter kan gaan draaien ...

Helaas, en dat is mijn mening, zullen zeker Bakayoko en Veerman toch minuten gaan krijgen (druk van TD), omdat ze einde v/h seizoen verkocht MOETEN worden.

Begreep opeens dat bajraktarevic geblesseerd is, en die lijkt me ook nog wat te licht. Maar Perisic op rechts zou kunnen. Maar iedereen wil Baka op de bank en vervolgens Baka voor veel verkopen. Als hij niet speelt gaat ie echt niet veel opbrengen (zijn prestaties dit seizoen zijn zeer matig).
Zijn we bereid dan ook dat verlies te pakken?
Saibari voor Til kan ik prima mee leven. Maar Bosz ''had zijn redenen'' waarom Saibari en lang niet starten. Zolang we die reden niet kennen....

Persoonlijk ben ik iets meer van Babadi dan land, maar geef ze beide een paar wedstrijden zou ik zeggen. Ook voor volgend seizoen, dan weet je of je daarmee verder kan of niet.

+1/-0

PSVRijnwoude schreef op 27 februari 2025 om 18:21:

Op dit moment zou ik graag hebben dat Bosz eens even een paar spelers schoffeert, en ze gewoon op de bank laat zitten (of liever nog, buiten de selectie zou laten)!
Gewoon even beginnen met een paar andere spelers, bv uit de jeugd, en eens kijken hoe het dan loopt. Ik kan me niet voorstellen dan bij een 100% inzet van het gehele team, wij hoeven te verliezen van bv een GAE.

Ok, maar noem dan eens namen. Ik vind het lastig dat spelers zo wisselend presteren. Boscagli was prima tegen juve, maar nu drama. Til wisselt zijn hele leven al prima potten af met dramawedstrijden. Saibari is soms top, soms ook echt helemaal niks.
Flamingo speelt een prima seizoen, valt me heel erg mee, maar is wel verantwoordelijk voor de nederlaag tegen Heerenveen, de rode kaart tegen Rode ster, en dankzij hem verloren we twee punten tegen NEC. had hij daarna dan op de bank gemoeten ? En zo kan je bijna iedereen afgaan. Volgens mij presteren alleen perisic en mauro constant.

Ik denk dat juist enkele namen die je noemt, het gewoon goed zouden doen, en ook minder fouten zouden maken in een beter draaiend team (met meer inzet).
Ik geloof dat als je een Veerman vervangt (Tygo Land?), Bakayoko laat banken (Bjaraktarevic een kans geeft), Til even niet opstelt (Saibari erin), dat het team misschien al veel beter kan gaan draaien ...

Helaas, en dat is mijn mening, zullen zeker Bakayoko en Veerman toch minuten gaan krijgen (druk van TD), omdat ze einde v/h seizoen verkocht MOETEN worden.

Begreep opeens dat bajraktarevic geblesseerd is, en die lijkt me ook nog wat te licht. Maar Perisic op rechts zou kunnen. Maar iedereen wil Baka op de bank en vervolgens Baka voor veel verkopen. Als hij niet speelt gaat ie echt niet veel opbrengen (zijn prestaties dit seizoen zijn zeer matig).
Saibari voor Til kan ik prima mee leven. Maar Bosz ''had zijn redenen'' waarom Saibari en lang niet starten. Zolang we die reden niet kennen....

Persoonlijk ben ik iets meer van Babadi dan land, maar geef ze beide een paar wedstrijden zou ik zeggen. Ook voor volgend seizoen, dan weet je of je daarmee verder kan of niet.

Al zouden die jeud(ige) spelers te licht zijn, als ze met volle inzet spelen, dan brengen ze voor het team meer dan die lapzwansen! ;)

+1/-0

Kleine1 schreef op 27 februari 2025 om 20:07:

PSVRijnwoude schreef op 27 februari 2025 om 18:21:

Al zouden die jeud(ige) spelers te licht zijn, als ze met volle inzet spelen, dan brengen ze voor het team meer dan die lapzwansen! ;)

Kan me erin vinden, maar enthousiaste jeugd met inzet heeft eerst wat krediet, maar dat kan snel gaan. Je hoort niemand meer over Dams (en die kreeg toch echt de volle laag) en inmiddels is de gunfactor bij ledezma ook wel weg.

+1/-0

De roep om jeugd is in mijn ogen echt ontzettend dom. Jonge gasten zijn gebaat bij vertrouwen, en dat heeft dit team overduidelijk niet. Land en Babadi hebben echt 0,0 serieuze kansen gekregen dit jaar. Ze er nu dan inzetten, is zeer risicovol. En Jong PSV bewijst wekelijks dat er uit dat team werkelijk waar niemand in aanmerking mag komen om in PSV1 te spelen.

Matteo Dams kreeg complimenten omdat hij in zijn eerste invalbeurten minder domme dingen deed dan Oppegard in de eerste wedstrijden van het seizoen. Maar is dat genoeg? De norm bij backs van PSV is Teze, Dest, Dumfries, Angelino, Willems. Dams kon er (nog) niks van. Leuk dat ie 19 is, maar ik wil gewoon liever een goede speler zien bij mijn club. Zelfde geldt voor Ledezma. Hartstikke leuk experiment, in sommige wedstrijden kwam je er prima mee weg, maar deze jongen komt 3 klasses te kort om back bij PSV te mogen staan.

PSV had vorig jaar 11 goede voetballers in de basis, met daarnaast nog een stuk of 3-4 backups die je moeiteloos kon inpassen. Onze zwakke schakel was Ramalho. Dit jaar spelen we elke wedstrijd met 2 spelers die eigenlijk tekort komen, en na de winter ben je met Pepi en Tillman ook nog eens 2 kernspelers kwijt.

We zijn razend enthousiast over Flamingo, maar als je ziet wat we allemaal al door zijn schuld tegen hebben gekregen, zou je bijna terugverlangen naar Ramalho.

Maar het belangrijkste is de honger die weg lijkt. Til, Schouten, Veerman en Boscagli zijn voor mij daarvan de belangrijkste exponenten. Het zit even tegen, en men is niet in staat om de ploeg bij de hand te nemen. Sterker nog, met een gebrek aan werklust zijn ze exemplarisch geworden voor het verval van PSV. Het is dat onze selectie-opbouw niet goed is, want je kunt ze nu simpelweg niet vervangen.

+1/-0

Als je kijkt naar het grootste verschil van psv in de eerste en tweede seizoenshelft. Dan is dat, dat psv in het eerste seizoenshelft aan de lopend band scoorde, maar nu hebben ze duizend kansen nodig voor ze een keer scoren. Tegen de eagles hebben ze alleen een doelpunt gemaakt, door een makkelijk gegeven penalty en bosz blijft maar steeds gebruik maken van dezelfde 15 spelers. De rest vd selectie krijgen zelden speelminuten. Om maar een voorbeeld te geven. Babadi maakt de gelijkmker tegen utrecht, waardoor psv nog een punt pakt. Je zou dan denken, Bosz gaat babadi nu vaker brengen, iemand die wel een doelpunt scoort, maar nee hoor. Babadi mocht weer doen, wat hij bijna elke wedstrijd doet, 90 minuten de bank warm houden en kijken naar hoe zijn medespelers de ene na de andere kans missen.

+1/-0

BasArnhem schreef op 28 februari 2025 om 10:07:

De roep om jeugd is in mijn ogen echt ontzettend dom. Jonge gasten zijn gebaat bij vertrouwen, en dat heeft dit team overduidelijk niet. Land en Babadi hebben echt 0,0 serieuze kansen gekregen dit jaar. Ze er nu dan inzetten, is zeer risicovol. En Jong PSV bewijst wekelijks dat er uit dat team werkelijk waar niemand in aanmerking mag komen om in PSV1 te spelen.

Matteo Dams kreeg complimenten omdat hij in zijn eerste invalbeurten minder domme dingen deed dan Oppegard in de eerste wedstrijden van het seizoen. Maar is dat genoeg? De norm bij backs van PSV is Teze, Dest, Dumfries, Angelino, Willems. Dams kon er (nog) niks van. Leuk dat ie 19 is, maar ik wil gewoon liever een goede speler zien bij mijn club. Zelfde geldt voor Ledezma. Hartstikke leuk experiment, in sommige wedstrijden kwam je er prima mee weg, maar deze jongen komt 3 klasses te kort om back bij PSV te mogen staan.

PSV had vorig jaar 11 goede voetballers in de basis, met daarnaast nog een stuk of 3-4 backups die je moeiteloos kon inpassen. Onze zwakke schakel was Ramalho. Dit jaar spelen we elke wedstrijd met 2 spelers die eigenlijk tekort komen, en na de winter ben je met Pepi en Tillman ook nog eens 2 kernspelers kwijt.

We zijn razend enthousiast over Flamingo, maar als je ziet wat we allemaal al door zijn schuld tegen hebben gekregen, zou je bijna terugverlangen naar Ramalho.

Maar het belangrijkste is de honger die weg lijkt. Til, Schouten, Veerman en Boscagli zijn voor mij daarvan de belangrijkste exponenten. Het zit even tegen, en men is niet in staat om de ploeg bij de hand te nemen. Sterker nog, met een gebrek aan werklust zijn ze exemplarisch geworden voor het verval van PSV. Het is dat onze selectie-opbouw niet goed is, want je kunt ze nu simpelweg niet vervangen.

Ik vind het niet terecht dat je alle verliespunten gaat wijten aan individuele (jonge) spelers.
Ja, tuurlijk maken nieuwelingen iets vaker een foutje … en ja, zij hebben het vertrouwen nodig van de meer ervaren spelers … maar moet dat niet komen van juist die spelers die het nu laten afweten??
Ik denk dat de meeste tegendoelpunten dit jaar komen uit fouten (direkt of indirekt) van diezelfde spelers die normaal de kar zouden trekken. Kijk alleen eens naar de fouten die een Veerman, Schouten of Boscagli maken, op cruciale plekken in het veld?!

Ik blijf erbij dat die spelers die niet 100% geconcentreerd spelen, of geen 100% inzet geven, vervangen moeten worden.
En helaas hebben we voor die spelers nu alleen maar jeugdige spelers. Maar ja, die gaan waarschijnlijk\hopelijk wel 120% geven, en dan draait naar mijn mening meteen het hele team beter … Hierdoor kan je beter afjagen, ga je weer meer scoren, en mag je af en toe een foutje achterin maken …

Maar het begint gewoon allemaal bij concentratie EN inzet!

Enne, om nu te zeggen dat niemand van Jong PSV in het 1e mag staan, dat gaat een beetje ver …. Ja, die jongens winnen niet veel, maar daarvoor zitten ze in opleiding. Dat neemt niet weg dat ee helemaal geen talent bij zit …

+1/-0

Dan verschillen we daarover van mening. Iemand als Johan Bakayoko stak er bij Jong PSV met kop en schouders bovenuit. Wat er nu in staat, gaat in mijn beleving nooit verder komen dan de eredivisie (en dan mogen ze al van geluk spreken).

Ik ben het met je eens dat het noodzakelijk is dat iedereen bij PSV elke wedstrijd 100% geeft. Maar jij doet alsof het genoeg is om 100% inzet te tonen, wat natuurlijk niet waar is. Die inzet moet wel gekoppeld worden aan kwaliteit en slimheid. Een middenvelder die zich een slag in de rondte werkt, maar geen idee heeft hoe hij zich moet positioneren, gaat echt niet opeens meer brengen dan Veerman.

Ik had gehoopt dat Tygo Land en Isaac Babadi dit jaar verder zouden zijn. Dat zij serieuze opties voor PSV1 zouden worden. Want dan zou je Veerman, Schouten of Til een keer kunnen slachtofferen. Maar helaas mogen Tygo en Isaac alleen spelen als het nergens om gaat, en worden ze keihard genegeerd in de andere wedstrijden.

+2/-0

Een Tygo Land werd al vergeleken met Frenkie de Jong …. Babadi is voor gevochten om hem binnen te houden … maar die zouden niet goed genoeg zijn voor de top van de ED of hoger?? Puur omdat Jong PSV niet de resultaten behaalt die we graag zouden willen zien?
Vergelijk het eens met het eerste, waar een speler als Perisic van buitencategorie is … maar toch winnen wij (vele wedstrijden) niet! 1 of 2 topspelers in een team kunnen niet altijd het verschil maken …

Ik vind het echt jammer dat deze jongens niet eerder een kans hebben gekregen onder Bosz, bv in de 1e helft van dit seizoen … dan waren ze nu misschien verder geweest. Ik denk dat dat ook een reden kan zijn waarom ze bij Jong niet echt fantastisch presteren … die jongens zijn toch teleurgesteld, lijkt me. En een Land met vertrouwen was op dit moment misschien beter geweest als een Veerman.

+1/-0

Weer een schandalige vertoning

+1/-0

Is die Nagalo dan echt zo ongelofelijk veel slechter dan Boscagli?
Krijgt nooit de kans van Bosz, opmerkelijk.

+1/-0

Voor de zoveelste keer een slecht optreden. Laat Bosz en Stewart ook maar vertrekken. Hoe leuk vorig seizoen was zo groot is het verval nu. Er is werkelijk geen teken van herstel. Bosz is radeloos en de selectie ook. Zware onvoldoende voor PSV!

+1/-0

Je zou ook gewoon denken dat bij die spelers een lampje gaat branden nadat een penalty net niet gegeven wordt en de 2-2 eerst word afgekeurd maar nee hoor. Het is alsof ze dachten, 1e en 2e keer is het hen niet gelukt, laten we hen helpen met 3 maal scheepsrecht. Totaal topclub onwaardig. Ook bij de afgekeurde 2-2 allemaal laten ze hun mannetje gewoon lopen en niemand durft een speler gewoon ff neer te leggen onder het mom van tot hier en niet verder en hergroeperen. Er zit gewoon geen heilig vuur in.

Dit bericht is gewijzigd op 1 maart 2025, 23:06:14.

+1/-0

Er mogen van de zomer wel wat "smeerlappen" aangekocht worden. Spelers die blijven gaan en de rest meesleuren. Bij Go Ahead heb je er een paar rondlopen. Die Edvardsen, Nauber of Kramer. Of bij AZ heb je Clasie en Goes. Jongens die vooraan in de strijd gaan en af en toe de grens opzoeken.

Het ontbreekt niet aan kwaliteit in deze selectie, dat hebben we vorig jaar en begin dit jaar gezien, maar het ontbreekt spelers met een bepaalde mindset, drive, urgentie, etc.

+5/-0

Passievrucht schreef op 03 maart 2025 om 12:07:

Het ontbreekt niet aan kwaliteit in deze selectie, dat hebben we vorig jaar en begin dit jaar gezien, maar het ontbreekt spelers met een bepaalde mindset, drive, urgentie, etc.

Klopt.. en zolang het voetballend allemaal klopt (en dat was 1,5 seizoen zo), dan heb je die smeerlap niet nodig. Loopt het minder, dan heb je niets aan "ideale schoonzonen", dan mis je het gif van een Toivonen, een Van Bommel.. iemand die er af en toe even onder schopt en de toon van de wedstrijd kan zetten.

+1/-0

Het scheelt al veel als er soms een uitbraak uitgehaald wordt met een overtreding op het middenveld. Dan moet je wel iemand hebben die de nuttige overtredingen maakt en niet veel wedstrijden mist door schorsingen. Bij Van Bommel was het wat onzinnig af en toe bij zijn comeback. Edit: overigens ook omdat hij al snel de naam kreeg.
Nu is het inderdaad wat te netjes. Dat geldt voor overtredingen, maar ook voor duikelen en tijdrekken. Vooral Europees doen we op dat vlak vaak ver onder voor onze tegenstanders.

+1/-0

Ik vind het allemaal zo makkelijk om nu te schreeuwen om "klootzakken". De ideale schoonzonen hebben ons de afgelopen 1,5 fantastisch voetbal gegeven. Dat er nieuw bloed nodig is in de selectie is duidelijk, maar dat moeten ook gewoon kwaliteitspelers zijn. En hoe vervelend ik het ook vind, Bosz moet aan gaan tonen dat hij dit om kan draaien. Hij stelt ze op, hij is verantwoordelijk. En een bal binnenkant/buitenkant paal is nog daargelaten, maar dat stadium zijn we al even voorbij. Hoewel er haast magneten in dat doel van ons lijken te zitten.

+1/-0

James Sonny Crockett schreef op 03 maart 2025 om 14:05:

Ik vind het allemaal zo makkelijk om nu te schreeuwen om "klootzakken". De ideale schoonzonen hebben ons de afgelopen 1,5 fantastisch voetbal gegeven. Dat er nieuw bloed nodig is in de selectie is duidelijk, maar dat moeten ook gewoon kwaliteitspelers zijn. En hoe vervelend ik het ook vind, Bosz moet aan gaan tonen dat hij dit om kan draaien. Hij stelt ze op, hij is verantwoordelijk. En een bal binnenkant/buitenkant paal is nog daargelaten, maar dat stadium zijn we al even voorbij. Hoewel er haast magneten in dat doel van ons lijken te zitten.

Wat Vaio zegt klopt. Zolang het voetbal goed is, zijn die "klootzakken" niet nodig (zoals laatste 1.5 jaar). Dan speelt iedereen in zijn kracht, dan spelen we 10 meter verder naar voren, hebben we weinig balverlies, spelen we met vertrouwen en sta je vaak met rust al met 2-0 voor.

Nu loopt het niet, lijden we veel balverlies en moet er continue omgeschakeld worden. Op dat moment mis je echt wel een paar klootzakken die de angel uit de counters halen.

Elke eerste kans van de tegenstander is raak. PSV is tegen Go Ahead 30 minuten aan het aanvallen (eigenlijk niks aan het handje), hun breken 1x uit en pats-boem 1-0...

+1/-0

Binnen tien maanden van 35 punten voorsprong op ajax zijn we naar 8 punten achterstand op ajax gegaan. Het is echt een schande dat PSV dit heeft laten gebeuren. Met deze selectie is het gewoon een belachelijke wanprestatie en dat mag je Bosz toch echt wel aanrekenen.

+1/-0

Passievrucht schreef op 03 maart 2025 om 14:21:

James Sonny Crockett schreef op 03 maart 2025 om 14:05:

Wat Vaio zegt klopt. Zolang het voetbal goed is, zijn die "klootzakken" niet nodig (zoals laatste 1.5 jaar). Dan speelt iedereen in zijn kracht, dan spelen we 10 meter verder naar voren, hebben we weinig balverlies, spelen we met vertrouwen en sta je vaak met rust al met 2-0 voor.

Nu loopt het niet, lijden we veel balverlies en moet er continue omgeschakeld worden. Op dat moment mis je echt wel een paar klootzakken die de angel uit de counters halen.

Elke eerste kans van de tegenstander is raak. PSV is tegen Go Ahead 30 minuten aan het aanvallen (eigenlijk niks aan het handje), hun breken 1x uit en pats-boem 1-0...

Een paar klootzakken die met name hard kunnen lopen dan aub …
Het is toch schandalig dat een man met de bal aan de voet niet achterhaald kan worden? Als je bv kijkt hoe traag die Veerman is … dan vraag ik me af: kan hij echt niet harder lopen, of wil hij het niet? Maar datzelfde geldt eigenlijk ook voor z’n schoten, het is altijd balletje plaatsen maar een keer hard op de wreef nemen, heb ik hem nog nooit zien doen (zou dat pijn doen aan z’n zachte voetjes? 😉) … dus eigenlijk is het gewoon een zeer beperkte speler he?!

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 33 pagina's: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25