Passievrucht
Fan van PSV
Legende
Uit: Eindhoven
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 673
Reg.: 17 augustus 2005
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd RKC Waalwijk-PSV: -
open/sluit de onderstaande quote:Nikiforov 3 schreef op 05 februari 2025 om 10:29:
open/sluit de onderstaande quote:Skipper schreef op 05 februari 2025 om 08:31:
open/sluit de onderstaande quote:Kleine1 schreef op 04 februari 2025 om 21:04:
De dagen dat je Rijkaard even op een velletje papier kon laten tekenen met de belofte van een stereotoren zijn wel echt ver achter ons.
Dat waren nog eens tijden![]()
Al bij al ben ik niet ontevreden. Malacia en een hopelijk snel aansluitende Dest geven achterin meer opties. Daarmee kun je Mauro waar nodig vrij spelen voor het middenveld. Spitsposities is precair. Hopen dat Luuk fit blijft. Benieuwd naar de exotische optie die Bosz voor ogen heeft. Ik vermoed Saibari en dat kan met Mauro als extra middenveldoptie.
Tot slot: los van welke aankoop is de meeste winst te behalen met terugkeer van vorm en stabiliteit bij Schouten en Veerman. Daar zit het grote verschil tussen nu en vorig jaar.
Dit zou kunnen, wellicht dat daarom Babadi ook moest blijven. Met Schouten, Veerman, Til, Babadi, Mauro zou je genoeg middenvelders hebben om Saibari vrij te spelen voor de spits positie.
Ik hoorde dat Perisic ook in de spits zou kunnen, al weet ik niet in hoeverre dat waar is. Uiteraard heeft Guus Til al meermaals in de spits gespeeld en je hebt eventueel Jesper Uneken nog.
Echter ik vraag me af of Uneken een ander type spits is als Luuk. Pepi is een totaal andere spits. Als je na 65 minuten een andere impuls nodig hebt, dan is de wissel Luuk - Pepi gewoon ideaal. Ik ben bang dat de wissel Luuk - Jesper niet voldoende variatie brengt.
Ronaldopsv
Fan van PSV
Speler O19
Vak: West - K
Forumreacties: 48
Reg.: 15 mei 2024
Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Tilburg
Vak: -
Forumreacties: 447
Reg.: 27 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:Ronaldopsv schreef op 05 februari 2025 om 12:04:
Weet iemand nog een transfer vrije spits ?
Geen 2e spits is kampioenschap kado geven aan ajax.
Wat een drama beleid leidt psv. Het is gewoon espn, ziggosport en viaplay scouting dat kan iedereen hier doen op het forum.
Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Tilburg
Forumreacties: 447
Reg.: 27 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:Passievrucht schreef op 05 februari 2025 om 10:41:
open/sluit de onderstaande quote:Nikiforov 3 schreef op 05 februari 2025 om 10:29:
open/sluit de onderstaande quote:Skipper schreef op 05 februari 2025 om 08:31:
open/sluit de onderstaande quote:Kleine1 schreef op 04 februari 2025 om 21:04:
De dagen dat je Rijkaard even op een velletje papier kon laten tekenen met de belofte van een stereotoren zijn wel echt ver achter ons.
Dat waren nog eens tijden![]()
Al bij al ben ik niet ontevreden. Malacia en een hopelijk snel aansluitende Dest geven achterin meer opties. Daarmee kun je Mauro waar nodig vrij spelen voor het middenveld. Spitsposities is precair. Hopen dat Luuk fit blijft. Benieuwd naar de exotische optie die Bosz voor ogen heeft. Ik vermoed Saibari en dat kan met Mauro als extra middenveldoptie.
Tot slot: los van welke aankoop is de meeste winst te behalen met terugkeer van vorm en stabiliteit bij Schouten en Veerman. Daar zit het grote verschil tussen nu en vorig jaar.
Dit zou kunnen, wellicht dat daarom Babadi ook moest blijven. Met Schouten, Veerman, Til, Babadi, Mauro zou je genoeg middenvelders hebben om Saibari vrij te spelen voor de spits positie.
Ik hoorde dat Perisic ook in de spits zou kunnen, al weet ik niet in hoeverre dat waar is. Uiteraard heeft Guus Til al meermaals in de spits gespeeld en je hebt eventueel Jesper Uneken nog.
Echter ik vraag me af of Uneken een ander type spits is als Luuk. Pepi is een totaal andere spits. Als je na 65 minuten een andere impuls nodig hebt, dan is de wissel Luuk - Pepi gewoon ideaal. Ik ben bang dat de wissel Luuk - Jesper niet voldoende variatie brengt.
Ik dacht dat Uneken juist een type Luuk de Jong was?!
Polstar
Sterspeler Oranje
Forumreacties: 24
Reg.: 1 augustus 2016
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Ronaldopsv schreef op 05 februari 2025 om 12:04:
Weet iemand nog een transfer vrije spits ?
Geen 2e spits is kampioenschap kado geven aan ajax.
Wat een drama beleid leidt psv. Het is gewoon espn, ziggosport en viaplay scouting dat kan iedereen hier doen op het forum.
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Polstar schreef op 05 februari 2025 om 13:06:
Een snelle zoekopdracht wijst uit dat Wissam Ben Yedder nog zonder club zit. Een makkelijk scorende spits die er vorig seizoen nog 16 maakte in de Franse competitie. Hij heeft dit seizoen nog niet gespeeld maar we zijn in paniek toch?
Ronaldopsv
Fan van PSV
Speler O19
Vak: West - K
Forumreacties: 48
Reg.: 15 mei 2024
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Ronaldopsv schreef op 05 februari 2025 om 13:58:
Wissam ben yedder is geen verkeerde spits, misschien wil hij wel half seizoen reserve spits zijn.
Alles beter dan niemand lijkt me.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 februari 2025, 15:17:36.
StephanPSV
Legende
Forumreacties: 2.063
Reg.: 6 april 2008
Favoriete opstelling: 4-3-3
Conclusie:
Lozano > Bajraktarevic
Dams > Malacia
Blessure Tillman > niemand
Blessure Pepi > niemand
De kracht van PSV zat vooral in het forceren als het niet liep met wissels. Er wordt nu een onverantwoord risico genomen. Je teert in op kwaliteit in aanvallend opzicht. Maar eens kaarsje branden dat Luuk de Jong heel blijft. Met bijv. Til of Saibari in de spits vind ik best armoedig / amateuristisch. Het is nu afwachten.
Zo lekker loopt het momenteel niet. De mannen lijken een beetje uitgeblust zo halverwege het seizoen. Een extra reden om een echte spits te halen! En het kan nog, want er zijn echt wel transfervrije opties. De titel wordt hier voor mij op het spel gezet.
PFL_STEIN_CITY
Mister PSV
Uit: Stein
Forumreacties: 1.437
Reg.: 31 augustus 2003
open/sluit de onderstaande quote:StephanPSV schreef op 05 februari 2025 om 15:21:
Conclusie:
Lozano > Bajraktarevic
Dams > Malacia
Blessure Pepi > niemand
De kracht van PSV zat vooral in het forceren als het niet liep met wissels. Er wordt nu een onverantwoord risico genomen. Je teert in op kwaliteit in aanvallend opzicht. Maar eens kaarsje branden dat Luuk de Jong heel blijft. Met bijv. Til of Saibari in de spits vind ik best armoedig / amateuristisch. Het is nu afwachten.
Zo lekker loopt het momenteel niet. De mannen lijken een beetje uitgeblust zo halverwege het seizoen. Een extra reden om een echte spits te halen! En het kan nog, want er zijn echt wel transfervrije opties. De titel wordt hier voor mij op het spel gezet.
StephanPSV
Legende
Forumreacties: 2.063
Reg.: 6 april 2008
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:PFL_STEIN_CITY schreef op 05 februari 2025 om 16:06:
open/sluit de onderstaande quote:StephanPSV schreef op 05 februari 2025 om 15:21:
Conclusie:
Lozano > Bajraktarevic
Dams > Malacia
Blessure Pepi > niemand
Onverantwoord risico? Volgens mij stip jij hier precies het verschil aan tussen een supporter en een beleidsbepaler bij een betaald voetbal organisatie. Supporters roepen wel heel snel dat er van alles bij moet met als reden dat er ook iemand weggegaan is, tijdelijk weggevallen is of niet voldoet. Zo werkt het natuurlijk niet. Ik vind de tendens sowieso negatief. Zoals eerder al hier gezegd is er de laatste jaren namelijk wel geïnvesteerd in de verdediging. Helemaal naar tevredenheid? Nee, voor mij niet. Maar er zit echt wel een idee achter. Sommigen - ik bedoel jou niet persoonlijk hoor - denken ook echt dat er een lijstje is en dat je dat lijstje gewoon moet afgaan, bellen en contracteren. Ze vergeten dat de namen op dat lijstje niet in het winkelmandje bij PSV zitten maar dat er ook andere clubs interesse hebben.
Los daarvan vind ik dat er juist geen onverantwoord risico genomen wordt. En terecht ook! Als Pepi begin april terug is mist hij ongeveer 6 a 7 competitiewedstrijden. Pepi heeft bijgetekend en de Jong gaat normaliter nog een jaar door. Is het dan verantwoord de beurs te trekken voor een derde topspits (voor PSV begrippen)? Ik denk het niet. Los van het feit dat zo een spits ook zelf nadenkt (en anders wel zijn entourage) en begrijpt dat hij straks mogelijk derde keuze is. Ik begrijp de keuze wel, zeker ook met het oog op de stand (gat met nummer 3 is 8 punten). De eerste twee plekken leveren veel geld op en daarmee kun je weer verder bouwen.
Er zijn alternatieven voor als de Jong uitvalt of geschorst wordt. En eerlijk gezegd vind ik die alternatieven beter dan Ohio. Met andere woorden, ik ben blij met Malacia als linksback en begrijp dat het daarbij is gebleven. De echte winst ligt ook niet op de transfermarkt maar op het trainings- en wedstrijdveld.
Op naar het kampioenschap!
Haroldinho
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Rotterdam
Vak: Noord - RR
Forumreacties: 2.107
Reg.: 23 september 2002
open/sluit de onderstaande quote:Ronaldopsv schreef op 05 februari 2025 om 13:58:
Wissam ben yedder is geen verkeerde spits, misschien wil hij wel half seizoen reserve spits zijn.
Alles beter dan niemand lijkt me.
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:StephanPSV schreef op 05 februari 2025 om 16:46:
open/sluit de onderstaande quote:PFL_STEIN_CITY schreef op 05 februari 2025 om 16:06:
Conclusie:
Lozano > Bajraktarevic
Dams > Malacia
Blessure Pepi > niemand
Onverantwoord risico? Volgens mij stip jij hier precies het verschil aan tussen een supporter en een beleidsbepaler bij een betaald voetbal organisatie. Supporters roepen wel heel snel dat er van alles bij moet met als reden dat er ook iemand weggegaan is, tijdelijk weggevallen is of niet voldoet. Zo werkt het natuurlijk niet. Ik vind de tendens sowieso negatief. Zoals eerder al hier gezegd is er de laatste jaren namelijk wel geïnvesteerd in de verdediging. Helemaal naar tevredenheid? Nee, voor mij niet. Maar er zit echt wel een idee achter. Sommigen - ik bedoel jou niet persoonlijk hoor - denken ook echt dat er een lijstje is en dat je dat lijstje gewoon moet afgaan, bellen en contracteren. Ze vergeten dat de namen op dat lijstje niet in het winkelmandje bij PSV zitten maar dat er ook andere clubs interesse hebben.
Los daarvan vind ik dat er juist geen onverantwoord risico genomen wordt. En terecht ook! Als Pepi begin april terug is mist hij ongeveer 6 a 7 competitiewedstrijden. Pepi heeft bijgetekend en de Jong gaat normaliter nog een jaar door. Is het dan verantwoord de beurs te trekken voor een derde topspits (voor PSV begrippen)? Ik denk het niet. Los van het feit dat zo een spits ook zelf nadenkt (en anders wel zijn entourage) en begrijpt dat hij straks mogelijk derde keuze is. Ik begrijp de keuze wel, zeker ook met het oog op de stand (gat met nummer 3 is 8 punten). De eerste twee plekken leveren veel geld op en daarmee kun je weer verder bouwen.
Er zijn alternatieven voor als de Jong uitvalt of geschorst wordt. En eerlijk gezegd vind ik die alternatieven beter dan Ohio. Met andere woorden, ik ben blij met Malacia als linksback en begrijp dat het daarbij is gebleven. De echte winst ligt ook niet op de transfermarkt maar op het trainings- en wedstrijdveld.
Op naar het kampioenschap!
Ik vind dat je inteert op de kwaliteit nu je in de 2e seizoenshelft zit. En ik had gewoon een half jaar huur verwacht van een speler, geen koop voor meerdere jaren. Gewoon iemand die je uit de brand helpt in aanvallend opzicht. Ik snap ook dat dat lastig is, maar ik word niet betaald om de selectie kwalitatief op orde te houden. De TD wel. Juist Pepi of andere invallers hebben PSV meermaals gered en als die kwaliteit terugloopt maak ik mij denk ik terecht zorgen. 7 wedstrijden (of Pepi terug is eind maart moeten we afwachten) zijn toch 21 punten in de competitie. Daarnaast speel je ook Champions League en beker. Voorlopig hebben we overigens niet de minste verliespunten EN overtuigen we niet zo sinds de winterstop. Overigens vond ik Ohio geen geweldig alternatief.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 februari 2025, 17:08:05.
Yonci
Sterspeler Oranje
Vak: Oost - XX
Forumreacties: 460
Reg.: 9 augustus 2016
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Yonci schreef op 06 februari 2025 om 07:56:
Peresic heeft bij Bosz aangegeven bij Bayern ook regelmatig in de spits te hebben gespeeld.
Ben daar best benieuwd naar hoe hij dat invult.
Vak: Oost - YY
Forumreacties: 3.447
Reg.: 28 november 2001
De echte winst ligt ook niet op de transfermarkt maar op het trainings- en wedstrijdveld.
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
Helemaal eens met Petrovic. Daarnaast kan je niet inspelen op blessures en voor iedere blessure een nieuwe speler aankopen.
Je ziet het nu alweer gebeuren bij Ajax:
https://www.nu.nl/voetbal/6344971/regeer-raakt-vlak-na-transfer-naar-ajax-geblesseerd-en-is-maanden-uitgeschakeld.htmllink
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.525
Reg.: 18 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Passievrucht schreef op 04 februari 2025 om 10:10:
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 03 februari 2025 om 20:43:
Gaan we dat oplossen met een Malacia die de afgelopen anderhalf jaar 310 wedstrijdminuten bij Man Utd in de benen heeft? Zouden we dat gaan oplossen met een linksbackie van Utrecht of Twente, of met een 20-jarige Spanjaard (ook al is het een groot talent)?
Het is altijd zo makkelijk om kritiek te leveren. Geen enkele aanwinst lijkt goed genoeg voor PSV. Halen we een speler van Utrecht of Twente? Niet goed genoeg. Een 20-jarig talent? Niet goed genoeg. Een speler van Man United die bij Feyenoord jaren goed heeft gepresteerd en zelfs Oranje haalde? Ook niet goed genoeg.
Maar wie moet PSV dan wél halen? Gvardiol van Real? Die komt niet. Dimarco van Inter? Vergeet het maar. Mendes van PSG? Ook niet haalbaar.
Nieuwe spelers krijgen vaak al kritiek voordat ze überhaupt een minuut hebben gespeeld. Ze zouden te jong zijn, te weinig ervaring hebben of te weinig gespeeld hebben… Blablabla.
De realiteit is simpel: PSV kan geen vaste krachten uit de topcompetities kopen. Daar zijn we als club gewoon te klein voor, hoe graag we dat ook anders zouden willen. We moeten hopen op een dosis geluk bij transfers—een talent dat zich goed ontwikkelt of een huurling van een topclub die weinig speeltijd krijgt.
Laten we nieuwkomers in ieder geval een eerlijke kans geven voordat we ze afserveren. We nemen afscheid van Dams, een 20-jarige die een half jaar in het eerste speelde en ‘niet goed genoeg’ werd bevonden, en krijgen daar een 25-jarige verdediger met ervaring op het hoogste niveau voor terug.
Wie is voor PSV dan wel goed genoeg....want het is voor sommige mensen hier nooit goed....?
PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25