Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Het is nog even aankloten met verdedigers als Flamingo, Yarek en Obispo. Anders kan ik het helaas niet noemen. Als we Excelsior uit met de huidige selectie niet kunnen winnen dan wordt het volgend jaar Europa League als het zo doorgaat. Het is overleven tot eind augustus met de huidige spelers. Maar ik ga er vanuit dat de WK-spelers weer een stapje verder zijn in hun fitheid en met de terugkeer van bijv. Veerman en Dest moet Excelsior uit gewoon een overwinning opleveren.

On-topic: Driouech is zo goed als weg. Nu nog een paar spelers weg en je kan 2 centrale verdedigers halen die wel kunnen verdedigen en directe versterkingen zijn. Flamingo dan hopelijk in de verkoop, evenals Obispo en Nagalo.

Dan heb je Yarek, Merien en de 2 nieuwe aankopen. Dat lijkt me voldoende om het seizoen door te komen. Op Schouten hoef je namelijk niet meer te rekenen het grootste deel van het seizoen.
Hoe mooi zou het zijn als je Boscagli en Geertruida kunt ophalen einde van de maand? Dan staat er een prima centrum hoor.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

StephanPSV schreef op 11 augustus 2026 om 10:16:

Het is nog even aankloten met verdedigers als Flamingo, Yarek en Obispo. Anders kan ik het helaas niet noemen. Als we Excelsior uit met de huidige selectie niet kunnen winnen dan wordt het volgend jaar Europa League als het zo doorgaat. Het is overleven tot eind augustus met de huidige spelers. Maar ik ga er vanuit dat de WK-spelers weer een stapje verder zijn in hun fitheid en met de terugkeer van bijv. Veerman en Dest moet Excelsior uit gewoon een overwinning opleveren.

On-topic: Driouech is zo goed als weg. Nu nog een paar spelers weg en je kan 2 centrale verdedigers halen die wel kunnen verdedigen en directe versterkingen zijn. Flamingo dan hopelijk in de verkoop, evenals Obispo en Nagalo.

Dan heb je Yarek, Merien en de 2 nieuwe aankopen. Dat lijkt me voldoende om het seizoen door te komen. Op Schouten hoef je namelijk niet meer te rekenen het grootste deel van het seizoen.
Hoe mooi zou het zijn als je Boscagli en Geertruida kunt ophalen einde van de maand? Dan staat er een prima centrum hoor.

Weet je wat het is. Die Yarek, Obispo en Flamingo zijn goed genoeg als er een ervaren/ goede verdediger naast staat. Daaraan kunnen ze zich optrekken. Klein foutje kan gecorrigieerd worden door de ervaren verdediger. Ze kunnen daarvan leren. Echter als je Flamingo, Yarek, Sildillia, Obispo etc met elkaar moet laten spelen, komt het collectief te kort.

+3/-0

Passievrucht schreef op 11 augustus 2026 om 13:46:

StephanPSV schreef op 11 augustus 2026 om 10:16:

Weet je wat het is. Die Yarek, Obispo en Flamingo zijn goed genoeg als er een ervaren/ goede verdediger naast staat. Daaraan kunnen ze zich optrekken. Klein foutje kan gecorrigieerd worden door de ervaren verdediger. Ze kunnen daarvan leren. Echter als je Flamingo, Yarek, Sildillia, Obispo etc met elkaar moet laten spelen, komt het collectief te kort.

Tja het ligt er maar net aan hoe hoog je de lat legt. Ik ben van mening dat er 2 centrale verdedigers bij moeten die direct basiswaardig zijn. Zoals de concurrentie op het middenveld moordend is, zo dun bezaaid is het met echt goede verdedigers. Het is niet voor niets dat PSV veel tegendoelpunten krijgt te incasseren. Natuurlijk heeft dat ook te maken met de aanvallende spelopvatting, maar ook met fouten van verdedigers. Hoe mooi zou het zijn als PSV wat kan doorgroeien? Ook op het verdedigende vlak. Dat creëer je door betere spelers toe te voegen, plus meer concurrentie onderling. Obv het huidige pakket aan verdedigers zie ik wat dat betreft te weinig potentie.

+1/-0

Zou PSV Davinson Sánchez niet kunnen huren met koop optie.

Hij speelt niet altijd in Turkije, Bosz kent hem en het is een beest van een verdediger type Alex.

+2/-0

Er moeten twee betrouwbare verdedigers bij. Hopelijk snel Geertruida en daarna, mits we Nagalo en Nog een tweede weten te slijten, nog een andere.

+1/-0

Forza psv schreef op 11 augustus 2026 om 16:15:

Zou PSV Davinson Sánchez niet kunnen huren met koop optie.

Hij speelt niet altijd in Turkije, Bosz kent hem en het is een beest van een verdediger type Alex.

Sanchez lijkt me niet echt de opbouwer die we nodig hebben.

Dan zie ik liever Nejasmic van NEC als tijdelijke vervanger voor Schouten.

Geertruida met Boscagli zie ik helemaal zetten, ik vrees dat het alleen niet realistisch is. Het valt natuurlijk te proberen.

Ik vind het trouwens jammer dat we een eigen talent voor een paar ton naar Cambuur laten gaan om vervolgens een jongen uit Duitsland te halen als opvulling voor Jong PSV.

+1/-0

Het is ook wel echt Hollands om een verdediger te beoordelen op zijn kwaliteiten als opbouwer. We hebben genoeg middenvelders die een pass kunnen geven en straks heb je ook 2 aanvallende wingbacks die iets toe kunnen voegen. We hebben geen Schouten, pas je tactiek daar op aan. Ga niet op zoek naar een identieke vervanger want Schouten was en is geen centrale verdediger.

+4/-0

In dat geval zou je heel je systeem om moeten gooien en naast een andere centrale verdediger ook een echte verdedigende middenvelder moeten halen. Je moet dan de boel op slot gooien, waardoor je veel minder tegendoelpunten krijgt, want je zal zelf ook minder gaan scoren. Je krijgt dan een ander soort voetbal. Niet het voetbal wat we onder Bosz zagen. Meer de degelijkheid van het voetbal onder Cocu.

+2/-0

legerjas schreef op 11 augustus 2026 om 09:13:

Pepi was onzichtbaar en speelde niet goed. Er zijn echter ook weinig bruikbare voorzetten gegeven. Van Bommel deed alles fout tegen Fortuna en Perisic gaf steeds te slappe voorzetten die veel te lang onderweg waren. Dat is makkelijk te verdedigen en als er een keer een bal bij Pepi zou belanden is het lastig om zo'n bal met kracht te koppen.

Pepi is bruikbaar om na een vloeiende aanval een strakke lage voorzet binnen te tikken. Dan staat hij op de goede plaats. Zolang we niet goed voetballen hebben we waarschijnlijk meer aan Til in de spits.

Ik roep het echt al HEEL lang; Pepi is één van de grootste "problemen" van dit PSV. En dat ligt totaal NIET aan Pepi. PSV speelde het spel van Luuk en Luuk het spel van PSV. De pressing game EN hij hield een bal vast als we onder druk stonden, waardoor het gehele elftal meters naar voren op kon schuiven. Pepi bezit die kwaliteiten beiden niet en is qua afmaker, zeker met zijn voeten, weer veel beter dan Luuk. De erfenis van Luuk is gewoon groot. TE groot, want het spel wordt met het jaar minder

+1/-0

SouBavaria schreef op 12 augustus 2026 om 09:07:

Pepi was onzichtbaar en speelde niet goed. Er zijn echter ook weinig bruikbare voorzetten gegeven. Van Bommel deed alles fout tegen Fortuna en Perisic gaf steeds te slappe voorzetten die veel te lang onderweg waren. Dat is makkelijk te verdedigen en als er een keer een bal bij Pepi zou belanden is het lastig om zo'n bal met kracht te koppen.

Pepi is bruikbaar om na een vloeiende aanval een strakke lage voorzet binnen te tikken. Dan staat hij op de goede plaats. Zolang we niet goed voetballen hebben we waarschijnlijk meer aan Til in de spits.

Ik roep het echt al HEEL lang; Pepi is één van de grootste "problemen" van dit PSV. En dat ligt totaal NIET aan Pepi. PSV speelde het spel van Luuk en Luuk het spel van PSV. De pressing game EN hij hield een bal vast als we onder druk stonden, waardoor het gehele elftal meters naar voren op kon schuiven. Pepi bezit die kwaliteiten beiden niet en is qua afmaker, zeker met zijn voeten, weer veel beter dan Luuk. De erfenis van Luuk is gewoon groot. TE groot, want het spel wordt met het jaar minder

Neeje, komt echt wel goed. Pepi maak er zo 20+ per jaar. Doordat hij zaterdag niet best speelde wil niet zeggen dat dit zijn "baseline" is. Iedere speler is wel eens een wedstrijd onzichtbaar. Vorig jaar speelde PSV prima zonder Luuk de Jong.

Het spel was zaterdag gewoon in zijn totaliteit veelste traag, had niets met Pepi te maken. Fortuna ging met 10 of 11 man voor de bal liggen en liet PSV aan de bal. (91% balbezit na 30 minuten voetbal is insane).

Je kunt Pepi als individu niet de schuld geven van het spel van PSV afgelopen zaterdag.

+2/-0

Het ideale zou zijn om overbodige spelers te verkopen/verhuren/contract ontbinden en nog 1 grote klapper te maken.

Verkopen/verhuren van 1 of meerdere van de volgende spelers = Nagalo, Obispo, Flamingo,Sildillia, Veerman, Man of Bajraktarovic en een spits bijv Plea of Pepi.

Kopen/Huren = Geertruida of Davinson Sánchez, Depay transfervrij terughalen en misschien nog een cv verdediger huren.

Middenveld van PSV is ruim bezet en met bijv Depay in de aanval kan bijv Plea of Pepi verkocht worden.

Dan zou er pas een CL waardig team bestaan die ook met AJAX/FEY zou kunnen stijden om kampioenschap.

+1/-1

Passievrucht schreef op 12 augustus 2026 om 12:04:

SouBavaria schreef op 12 augustus 2026 om 09:07:

Neeje, komt echt wel goed. Pepi maak er zo 20+ per jaar. Doordat hij zaterdag niet best speelde wil niet zeggen dat dit zijn "baseline" is. Iedere speler is wel eens een wedstrijd onzichtbaar. Vorig jaar speelde PSV prima zonder Luuk de Jong.

Het spel was zaterdag gewoon in zijn totaliteit veelste traag, had niets met Pepi te maken. Fortuna ging met 10 of 11 man voor de bal liggen en liet PSV aan de bal. (91% balbezit na 30 minuten voetbal is insane).

Je kunt Pepi als individu niet de schuld geven van het spel van PSV afgelopen zaterdag.

Ik zie hier weldegelijk een patroon in waardoor wij zo moeizaam voetballen. Ligt overigens ook aan het bewegen zonder bal en de opbouw van achteruit.

+1/-0

Eens met @SouBavaria,het verdedigen begint bij Bosz zijn filosofie voorin.
Tegen Fortuna ging V.Bommel een paar keer opzichtig in de fout net als zijn vervanger en lag het middenveld direct open waardoor het allemaal op het bordje van de twee cv's kwam die er vervolgens licht van panikeerden.
Alleen met die gegevens vind ik het met terugwerkende kracht bijzonder merkwaardig waarom Pepe niet in dat eerdere stadium is verkocht en een andere spits (kapstok)is aangetrokken want alleen Plea is te weinig.
Behalve die voorhoede blonken de middenvelders ook niet uit in het naar voren verdedigen en maak je het jezelf en in het bijzonder de verdediging wel erg moeilijk.

Maar ja er gebeurt maar weing op de markt al zou ik ook niet de bedragen neerleggen die voor Geertruida genoemd worden.
Misschien gaat er op de laatste dag nog 4 a 5 mln af,maar blijf erbij dat er voorin ook nog wat moet bijkomen.

+1/-0

Duurt toch allemaal veel te lang.
Is Geertruida dan echt de enige speler waar ze het in zien zitten?
En een spits type pinch hitter hebben we ook nodig.
Tegen Fortuna bijvoorbeeld hadden we die goed kunnen gebruiken,met Perisic en Kostic worden die voortzetten wel gegeven.
Ook het middenveld is veel te veel van hetzelfde momenteel.
Saibari kon wedstrijden alleen beslissen met zijn power.

+1/-0

Boszballetje schreef op 12 augustus 2026 om 15:04:

Tegen Fortuna bijvoorbeeld hadden we die goed kunnen gebruiken,met Perisic en Kostic worden die voortzetten wel gegeven.

Geen idee. Ik denk dat het vrij normaal is in dit wereldje dat er niet in paniek aangekocht wordt. Ik vertrouw daarop nog steeds op Brands en Stewart die doen het al enkele jaren prima.

Het middenveld teveel hetzelfde ben ik het totaal niet mee eens. Met Sano, Mijnands, Veerman, Til en Wanner heb je veel diversiteit.

Pinchhitter zie ik ook niet zo zitten. Daar speelt PSV al jaren niet meer mee. Luuk de Jong was dat vroeger ooit. Dat hij als lange spits gebracht werd, daarna werd hij basis speler. Sinds toen speelt PSV niet met een pinchhitter en dat gaat eigenlijk jaren goed.

+1/-0

Las dat Ajax ook nu vol gaat voor Geertruida.
Wat ik tot nu toe weet.
Geertruida wil cl spelen en verhuurd worden 1 jaar ivm behoud salaris van 4.5 miljoen bruto per jaar.
Als Leipzig verplichte optie tot koop wil dan is het nog duurder voor Psv wrsch.
Hopelijk weten ze wat ze aan het doen zijn bij Psv.

+1/-0

PSV zit gewoon geld te bewaren voor de uitbreiding vh stadion. Leuk dat ze dat laten onderzoeken en dat er 20.000 wachtenden zijn maar wat blijft daarvan over na 1 of 2 seizoenen 3e plek en geen cl. Dan is er een stuk minder interesse.

Tevens waar willen ze die nieuwe 20.000 mensen laten parkeren er is nu al geen plek meer in en rond het stadion. Tevens zijn de faciliteiten in het Philips stadion niet gebouwd op 20.000 meer plaatsen.

Als PSV echt toekomst ziet in meerdere seizoenkaarten houders dan hadden ze een nieuw stadion moeten bouwen op een buitenterrein rond Eindhoven waar veel parkeer plekken gebouwd kunnen worden en waar gelijk de faciliteiten naar de maatstaven van de toekomst gebouwd kunnen worden.

De verbouwing gaat nu ten koste vd selectie en daar gaan ze spijt van krijgen.

+1/-0

Passievrucht schreef op 13 augustus 2026 om 11:20:

Boszballetje schreef op 12 augustus 2026 om 15:04:

Geen idee. Ik denk dat het vrij normaal is in dit wereldje dat er niet in paniek aangekocht wordt. Ik vertrouw daarop nog steeds op Brands en Stewart die doen het al enkele jaren prima.

Mmmm... met uitzondering van de (centrale) verdediging, wat mij betreft. Gasiorowski, Flamingo, Branthwaite, Nagalo. Niet één topper, en niet één onbesproken. De enige die dat centraal achterin is, is Schouten, en dat is nota bene een middenvelder.
Nee, ze hebben samen de afgelopen jaren echt wel steken laten vallen als het om de verdediging gaat (hoogstens met uitzondering van Dest en eventueel Salah-Edine).

+1/-0

Forza psv schreef op 13 augustus 2026 om 13:17:

PSV zit gewoon geld te bewaren voor de uitbreiding vh stadion. Leuk dat ze dat laten onderzoeken en dat er 20.000 wachtenden zijn maar wat blijft daarvan over na 1 of 2 seizoenen 3e plek en geen cl. Dan is er een stuk minder interesse.

Tevens waar willen ze die nieuwe 20.000 mensen laten parkeren er is nu al geen plek meer in en rond het stadion. Tevens zijn de faciliteiten in het Philips stadion niet gebouwd op 20.000 meer plaatsen.

Als PSV echt toekomst ziet in meerdere seizoenkaarten houders dan hadden ze een nieuw stadion moeten bouwen op een buitenterrein rond Eindhoven waar veel parkeer plekken gebouwd kunnen worden en waar gelijk de faciliteiten naar de maatstaven van de toekomst gebouwd kunnen worden.

De verbouwing gaat nu ten koste vd selectie en daar gaan ze spijt van krijgen.

Ik verwacht dat mensen bij PSV in het bestuur en RVC kundig genoeg zijn te weten hoe ze dit moeten managen.
Ik snap de frustratie die ten grondslag ligt aan je post Forza, maar het is wel heel kort door de bocht..

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2026/2027