Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Champions League 2024/2025

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Nog minder dan een week tot de loting voor de vernieuwde groepsfase van de Champions League, a.s. donderdag om vanaf 18u.

Voor het eerst geen normale groepsfase, maar 1 grote ranglijst van 36 deelnemers. Na 8 speelrondes, waarbij dus lang niet tegen elke mogelijke tegenstander wordt gespeeld, wordt de balans opgemaakt. De nummers 1 t/m 8 plaatsen zich voor de achtste finales, terwijl de nummers 9 t/m 24 in een knock-out wedstrijd bepalen wie ook doordringt tot de achtste finales. Er is geen vangnet meer voor doorstroming naar de Europa League.

In de loting zijn er straks wederom 4 potten, waarbij het niet meer zo van belang is in welke pot je zit. Je loot namelijk uit elke pot 2 tegenstanders, ook uit je eigen pot. Gezien de diversiteit in teams in de verschillende potten, kun je echter nog steeds veel geluk of juist pech hebben met de loting. Zo kun je uit pot 2 loten tegen Club Brugge en Shaktar Donetsk, of juist tegen Arsenal en Juventus.

Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien. Als club speel je in ieder geval 2 extra groepswedstrijden, plus je komt 8 verschillende ploegen tegen, wat mij ook leuk lijkt. Doordat er 1 grote ranglijst is, is het waarschijnlijk ook minder voorspelbaar wat er allemaal kan veranderen tijdens een speelronde, waardoor het lastiger is voor de ploegen om met een B-team te komen aanzetten.

Voor PSV, en Nederlandse clubs in het algemeen, zal het de ambitie zijn om zich tussen de nummers 9 t/m 24 te scharen, om zo zicht te houden op de knock-out fase.

Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe opzet gaat werken. Of het spannender wordt of juist niet. Of het eerlijker wordt of juist niet.

Natuurlijk zal je ook in deze opzet top moeten zijn als Nederlandse ploeg om een kans te maken tussen het geweld van de grote clubs. Het is ook daarom te hopen dat Earnest Stewart de komende 10 dagen op de toppen van zijn kunnen gaat presteren!

 

+1/-0

Klinkt leuk die nieuwe opzet maar die is er wel op gericht om er nog zekerder van te zijn dat de top 15 de knock-out out fase haalt waardoor er minder verrassingen zullen zijn.
Gelukjes in de vorm van een topploeg die met een B team speelt zul je bijna niet meer hebben. Maar goed dat kan zowel een geluk als een nadeel zijn voor de ploegen daaronder.En als er een extreem zwakke broeder bij zit(Rangers vorige keer)moet je maar hopen dat die in jouw poule zit. Die drie gratis punten kunnen je anders lelijk opbreken.
Maar heb er wel zin in😊

 

+2/-0

Doe mij maar de volgende tegenstanders. Zware loting, maar prachtige affiches en kriskras door heel Europa.
Real Madrid, Manchester City, Juventus, Leverkusen, Sporting Portugal, Celtic, Aston Villa, Sturm Graz.

 

+1/-0

Zware loting? Exit CL.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 27 augustus 2024 om 18:08:

Zware loting? Exit CL.



Als Nederlandse Club moet je er ook vanuit gaan dat je na de eerste ronde klaar bent. Alleen met wat geluk, of met een gunstige loting, kan je wellicht een rondje verder komen. Afgelopen seizoen zijn we de poule doorgekomen, maar in de basis moet je daar niet vanuit gaan.

We kunnen het ook niet permitteren om de selectie met 100 miljoen te versterken, om dat gat te dichten.

Dus laten we gewoon hopen op een mooie loting!

 

+1/-0

Je moet zorgen dat je bij de eerste 24 eindigt, dan ga je minimaal nog 1 ronde door.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 augustus 2024, 10:39:04.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yonci schreef op 29 augustus 2024 om 09:49:

Je moet zorgen dat je bij de eerste 24 eindigt, dan ga je minimaal nog 1 ronde door.



Dat zou mooi zijn natuurlijk, maar we weten allemaal dat er al een stuk of 20 clubs een veel hoger budget, selectiewaarde etc hebben. Dan moet de rest vechten voor de overgebleven plekjes.

 

+1/-0

In de oude opzet van de CL moest je bij de beste 75% van je groep horen om door te gaan in Europa (met vangnet Europa League). In de nieuwe opzet moet je bij de beste 66% horen om ook na de groepsfase nog Europees te spelen.

Je zou dus kunnen concluderen dat het nu per saldo iets moeilijker is om door te bekeren. Echter, zowel in het verleden als nu is het natuurlijk heel erg afhankelijk van de loting of je daadwerkelijk veel kans maakt of niet. PSV lootte ooit een poule met Internazionale, FC Barcelona en Tottenham Hotspur, waarbij een 4e plek eigenlijk al van te voren ingevuld kon worden. Als je 1 zwakke broeder (Rangers, Celtic, of in het verdere verleden bijv. Rosenborg) in je poule had, dan was het eigenlijk al direct een schande als je 4e werd.

Als we vanavond weten tegen welke tegenstanders we spelen, kunnen we in een inschatting maken of een plek bij de beste 24 realistisch is. Als ik naar de lijst van 36 deelnemers kijk, dan zie ik toch echt wel een stuk of 15/16 ploegen waarvoor wij niet hoeven onder te doen. Het gaat dus zeker niet onmogelijk zijn om ons te plaatsen, maar je moet niet een heleboel pech hebben met de loting.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 29 augustus 2024 om 13:58:

In de oude opzet van de CL moest je bij de beste 75% van je groep horen om door te gaan in Europa (met vangnet Europa League). In de nieuwe opzet moet je bij de beste 66% horen om ook na de groepsfase nog Europees te spelen.

Je zou dus kunnen concluderen dat het nu per saldo iets moeilijker is om door te bekeren. Echter, zowel in het verleden als nu is het natuurlijk heel erg afhankelijk van de loting of je daadwerkelijk veel kans maakt of niet. PSV lootte ooit een poule met Internazionale, FC Barcelona en Tottenham Hotspur, waarbij een 4e plek eigenlijk al van te voren ingevuld kon worden. Als je 1 zwakke broeder (Rangers, Celtic, of in het verdere verleden bijv. Rosenborg) in je poule had, dan was het eigenlijk al direct een schande als je 4e werd.

Als we vanavond weten tegen welke tegenstanders we spelen, kunnen we in een inschatting maken of een plek bij de beste 24 realistisch is. Als ik naar de lijst van 36 deelnemers kijk, dan zie ik toch echt wel een stuk of 15/16 ploegen waarvoor wij niet hoeven onder te doen. Het gaat dus zeker niet onmogelijk zijn om ons te plaatsen, maar je moet niet een heleboel pech hebben met de loting.



Ik vind top 24 een uitstekende doelstelling voor PSV. Waarbij hoe hoger je komt hoe 'makkelijker' de tegenstander richting de 8e finale. Ik moest in het begin wennen aan het idee maar ik heb het volledig omarmd. Het is best een dynamisch geheel waarbij je maar 1x een tegenstander treft maar ook omdat je dus pech/geluk kan hebben met je thuiswedstrijden.

https://draw.inker.one/#/cl/lslink

Bovenstaande een generator om alvast eens te testen hoe zoiets eruit kan zien.

Ben alleen benieuwd hoe ze het gaan uitzenden want het is niet met balletjes ofzo. En je hebt niet 4x 8 ploegen die je moet loten maar je hebt 16 x 4 wedstrijden die je moet loten met de computer. We gaan het zien maar het is sowieso heerlijk omdat het niet over transfers gaat.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 29 augustus 2024 om 14:07:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 29 augustus 2024 om 13:58:

In de oude opzet van de CL moest je bij de beste 75% van je groep horen om door te gaan in Europa (met vangnet Europa League). In de nieuwe opzet moet je bij de beste 66% horen om ook na de groepsfase nog Europees te spelen.

Je zou dus kunnen concluderen dat het nu per saldo iets moeilijker is om door te bekeren. Echter, zowel in het verleden als nu is het natuurlijk heel erg afhankelijk van de loting of je daadwerkelijk veel kans maakt of niet. PSV lootte ooit een poule met Internazionale, FC Barcelona en Tottenham Hotspur, waarbij een 4e plek eigenlijk al van te voren ingevuld kon worden. Als je 1 zwakke broeder (Rangers, Celtic, of in het verdere verleden bijv. Rosenborg) in je poule had, dan was het eigenlijk al direct een schande als je 4e werd.

Als we vanavond weten tegen welke tegenstanders we spelen, kunnen we in een inschatting maken of een plek bij de beste 24 realistisch is. Als ik naar de lijst van 36 deelnemers kijk, dan zie ik toch echt wel een stuk of 15/16 ploegen waarvoor wij niet hoeven onder te doen. Het gaat dus zeker niet onmogelijk zijn om ons te plaatsen, maar je moet niet een heleboel pech hebben met de loting.



Ik vind top 24 een uitstekende doelstelling voor PSV. Waarbij hoe hoger je komt hoe 'makkelijker' de tegenstander richting de 8e finale. Ik moest in het begin wennen aan het idee maar ik heb het volledig omarmd. Het is best een dynamisch geheel waarbij je maar 1x een tegenstander treft maar ook omdat je dus pech/geluk kan hebben met je thuiswedstrijden.

https://draw.inker.one/#/cl/lslink

Bovenstaande een generator om alvast eens te testen hoe zoiets eruit kan zien.

Ben alleen benieuwd hoe ze het gaan uitzenden want het is niet met balletjes ofzo. En je hebt niet 4x 8 ploegen die je moet loten maar je hebt 16 x 4 wedstrijden die je moet loten met de computer. We gaan het zien maar het is sowieso heerlijk omdat het niet over transfers gaat.



De loting is alleen handmatig voor de 9 ploegen in pot 1. De rest zal met de computer gedaan worden.

 

+1/-0

Dit is uit de loting gekomen:

Thuis:
PSV - Liverpool
PSV - Shakthar Donetsk
PSV - Sporting Clube de Portugal
PSV - Girona

Uit:
Juventus - PSV
Paris Saint Germain - PSV
Rode Ster Belgrado - PSV
Stade Brest - PSV

 

+1/-0

Ik ben benieuwd naar de nieuwe opzet: gaan teams nu voor de winst of gaan ze juist spelen om niet te verliezen?

 

+1/-0

Op sportief vlak een gunstige loting. 2 thuiswedstrijden winnen en uit speel je ook tegen twee zwakke broeders (op papier). 12 punten zou mogelijk
moeten zijn en dan zit je hoogstwaarschijnlijk bij de eerst 24.

Qua reisjes overigens wel een matige loting in mijn ogen.

 

+1/-0

Ik denk dat 9/10 punten haalbaar zou moeten zijn. Dat zou in ieder geval genoeg moeten zijn om een extra ronde af te dwingen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JesperPSV schreef op 29 augustus 2024 om 22:48:


Qua reisjes overigens wel een matige loting in mijn ogen.



Op zich is Belgrado wel echt een fantastische away, maar net een beetje te link denk ik. Ik ga me wel oriënteren op deze in ieder geval Turijn is verder een niet al te interessante stad en verwacht wel wat onrust die dag met de combo Curva Nord van Inter in de buurt.
Verder wel apart dat wij twee keer naar Frankrijk moeten, waarbij de wedstrijd tegen Brest zal worden gespeeld in Guingamp. Scheelt toch weer 120 kilometer. Maar ook dat is geen stad waar veel vertier is. Het gros zal dus wel gaan voor PSG.

Wat het sportieve gedeelte betreft: geen pijl op te trekken. Laten wij hopen op een thuiswedstrijd om mee te beginnen en een driepunter om een vliegende start te maken!

 

+1/-0

Wel geen CL maar toch. AZ, Twente en Ajax alle drie thuis tegen twee Turkse en één Italiaanse ploeg, hoe sterk is dat?
Blij dat wij geen Turken thuis treffen, dat scheelt een hoop gedoe.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 30 augustus 2024 om 11:09:

open/sluit de onderstaande quote:

JesperPSV schreef op 29 augustus 2024 om 22:48:


Qua reisjes overigens wel een matige loting in mijn ogen.



Op zich is Belgrado wel echt een fantastische away, maar net een beetje te link denk ik. Ik ga me wel oriënteren op deze in ieder geval Turijn is verder een niet al te interessante stad en verwacht wel wat onrust die dag met de combo Curva Nord van Inter in de buurt.
Verder wel apart dat wij twee keer naar Frankrijk moeten, waarbij de wedstrijd tegen Brest zal worden gespeeld in Guingamp. Scheelt toch weer 120 kilometer. Maar ook dat is geen stad waar veel vertier is. Het gros zal dus wel gaan voor PSG.

Wat het sportieve gedeelte betreft: geen pijl op te trekken. Laten wij hopen op een thuiswedstrijd om mee te beginnen en een driepunter om een vliegende start te maken!



Wij hebben uiteindelijk toch Juventus geboekt. Doen een combi trip met Bologna, wat 2 uurtjes is met de trein, en nu lekker gewoon vanaf ehv vliegen voor nog geen €120. Treinen zijn modern, goedkoop en snel.
Zou dat ja dat het onrustig wordt ? Sprak een oud collega die er in 2019 met ajaks is geweest en die heeft helemaal niets meegemaakt. En dat met ADO wat vriendjes zijn van Juve. Volgens mij is het daar tegenwoordig wel rustig nu ze dat nieuwe stadion hebben. Zal nog lekker weer zijn daar over 2 weken😎 het is overigens wel een dure stad. Een beetje hotel al gauw €150 p/n. Benieuwd naar de voorwaarde voor kaarten. Zal niet uitverkocht raken lijkt me zo kort dag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JesperPSV schreef op 02 september 2024 om 15:53:

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 30 augustus 2024 om 11:09:

open/sluit de onderstaande quote:

JesperPSV schreef op 29 augustus 2024 om 22:48:


Qua reisjes overigens wel een matige loting in mijn ogen.



Op zich is Belgrado wel echt een fantastische away, maar net een beetje te link denk ik. Ik ga me wel oriënteren op deze in ieder geval Turijn is verder een niet al te interessante stad en verwacht wel wat onrust die dag met de combo Curva Nord van Inter in de buurt.
Verder wel apart dat wij twee keer naar Frankrijk moeten, waarbij de wedstrijd tegen Brest zal worden gespeeld in Guingamp. Scheelt toch weer 120 kilometer. Maar ook dat is geen stad waar veel vertier is. Het gros zal dus wel gaan voor PSG.

Wat het sportieve gedeelte betreft: geen pijl op te trekken. Laten wij hopen op een thuiswedstrijd om mee te beginnen en een driepunter om een vliegende start te maken!



Wij hebben uiteindelijk toch Juventus geboekt. Doen een combi trip met Bologna, wat 2 uurtjes is met de trein, en nu lekker gewoon vanaf ehv vliegen voor nog geen €120. Treinen zijn modern, goedkoop en snel.
Zou dat ja dat het onrustig wordt ? Sprak een oud collega die er in 2019 met ajaks is geweest en die heeft helemaal niets meegemaakt. En dat met ADO wat vriendjes zijn van Juve. Volgens mij is het daar tegenwoordig wel rustig nu ze dat nieuwe stadion hebben. Zal nog lekker weer zijn daar over 2 weken😎 het is overigens wel een dure stad. Een beetje hotel al gauw €150 p/n. Benieuwd naar de voorwaarde voor kaarten. Zal niet uitverkocht raken lijkt me zo kort dag.




Denk toch dat het redelijk uitverkocht zal raken. Busreis is ruim 10 uur (1030 km). Best een stukkie tuffen. Ik wacht de voorwaarden even af. Ben zelf de enige die op voorhand zeker is van een kaartje.

 

+1/-0

Ik heb eens lopen rekenen en de gebruikelijke puntenverdeling qua competities ernaast gelegd. De conclusie is dat je voor plek 24 normaal 8.5, dus 9 punten nodig hebt. In de meer uitzonderlijke gevallen kan dat oplopen tot dicht bij de 10 en moet je dus 11 halen om redelijk zeker te zijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Champions League 2024/2025