Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 ... 185 186 187 188 189

Waar is burgemeester Halsema nu?

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

mathildelaan schreef op 25 september 2023 om 14:50:

Waar is burgemeester Halsema nu?


Aan het werk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 25 september 2023 om 15:33:

open/sluit de onderstaande quote:

mathildelaan schreef op 25 september 2023 om 14:50:

Waar is burgemeester Halsema nu?


Aan het werk.



Grappig.
Maar nu even iets anders.
Ajax en Feyenoord bakkeleien nu over wel of niet uitspelen.
Dat betekent: Ajax en Feyenoord zien hun grotere belang niet. Ze laten het voetbal naar de bliksem gaan. Ze accepteren dat het tuig en het schorem het voetbal bestuurt. Ze kijken naar kleine belangetjes op de korte termijn.
De KNVB reageerde gisteravond met een onleesbaar bericht. Het zou ook aan de situatie bij Ajax liggen. Ja ongetwijfeld, maar daar is de KNVB niet voor uitgevonden. Die moet boven de clubs staan en duidelijke grenzen stellen. En niet een beetje meelullen over Ajax.
En de lokale politiek? Femke Halsema is vooral bezig met zelfprofilering. Ze kiest de onderwerpjes uit die haar goed uitkomen. Van haar valt niks te verwachten.
Kortom: de rode loper worrdt uitgerold voor tuig en schorem.

(PSV zou in deze situatie niet anders hadelen en bij PSV is er ook een probleem met hooligans, daar niet van.)

 

+3/-1

Het is toch ronduit beschamend dat Ajax nu boos is dat de wedstrijd op woensdag uitgespeeld moet worden en overweegt om juridische stappen te ondernemen. Als er van alle partijen één partij is die nu even heel gauw in een hoekje moet gaan zitten huilen om zich heel diep te schamen dan is het Ajax wel. Zij hebben op dit moment even helemaal niks te willen en moeten zich schikken in ieder voorstel van de KNVB, zonder verder commentaar.

Waar ik daarnaast ook benieuwd naar ben: wat zijn de gevolgen voor Ajax zelf? Dan heb ik het over boetes, wedstrijden zonder (een deel van het) publiek, etc. Want het lijkt me dat dit nog wel een staartje krijgt, anders zie ik de fakkels komend weekend al weer vliegen.

En Femke Halsema, tja, die komt niet verder dan "Hoog tijd voor de KNVB en clubs om maatregelen te treffen." Als het niet om Ajax gaat is ze goed in vingertje wijzen, maar als het om haar clubje gaat moeten ineens de KNVB en alle clubs maatregelen treffen. :huh

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 25 september 2023 om 20:11:

Het is toch ronduit beschamend dat Ajax nu boos is dat de wedstrijd op woensdag uitgespeeld moet worden en overweegt om juridische stappen te ondernemen. Als er van alle partijen één partij is die nu even heel gauw in een hoekje moet gaan zitten huilen om zich heel diep te schamen dan is het Ajax wel. Zij hebben op dit moment even helemaal niks te willen en moeten zich schikken in ieder voorstel van de KNVB, zonder verder commentaar.

Waar ik daarnaast ook benieuwd naar ben: wat zijn de gevolgen voor Ajax zelf? Dan heb ik het over boetes, wedstrijden zonder (een deel van het) publiek, etc. Want het lijkt me dat dit nog wel een staartje krijgt, anders zie ik de fakkels komend weekend al weer vliegen.




Het zou het bestuur van Ajax sieren nu elk geboden oplossing te accepteren en voorlopig even heel nederig te zijn…. Ze hebben het nog steeds niet door hè daar?!

Ik hoop ook dat die tribune(s) enkele wedstrijden op slot gaan.
Al straf je de supporters misschien wel meer door verplicht te moeten komen kijken.. 😂

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 24 september 2023 om 15:21:

Femke zie ik ertoe in staat om zelf met fakkels te gaan gooien, omdat dit zo zielig is voor haar mede-Amsterdammers. Dat treurig clubje, en dito voetbal op het moment, uit Duivendrecht.



open/sluit de onderstaande quote:

manolev schreef op 24 september 2023 om 15:27:

Let op, wedstrijd zal vandaag nooit gestaakt worden (mocht dit nodig zijn) omdat ze het ‘gevaarlijk’ vind om 50.000 man tegelijkertijd los te moeten laten in haar stadje. Treurig mens.


Wat een domme, populistische, provinciaalse reacties :slaap

Jullie hebben werkelijk geen flauw benul. Goedkoop proberen te scoren, maar jullie zetten je totaal voor l*l met dit soort domme praatjes...

 

+6/-0

Eens met Berry. Lekker makkelijk afgeven op Halsema, terwijl de sport zelf - de clubs en de bond - het gewoon zelf niet op kunnen lossen. KNVB durft niet, clubs willen niet: impasse. Zo gaat het al decennia, als het om wangedrag gaat. KNVB moet vandaag nog de regels aanpassen: staken wegens wangedrag? Vijf punten aftrek. Ajax moet de F-side tot de winter leeg laten. Laat verdomme eens ballen zien, dat het je menens is.

Maar nee, blijf vooral afgeven op de burgemeester, alsof dat het probleem hier is...

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Berry van Kilsdonk schreef op 25 september 2023 om 21:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 24 september 2023 om 15:21:

Femke zie ik ertoe in staat om zelf met fakkels te gaan gooien, omdat dit zo zielig is voor haar mede-Amsterdammers. Dat treurig clubje, en dito voetbal op het moment, uit Duivendrecht.



open/sluit de onderstaande quote:

manolev schreef op 24 september 2023 om 15:27:

Let op, wedstrijd zal vandaag nooit gestaakt worden (mocht dit nodig zijn) omdat ze het ‘gevaarlijk’ vind om 50.000 man tegelijkertijd los te moeten laten in haar stadje. Treurig mens.


Wat een domme, populistische, provinciaalse reacties :slaap

Jullie hebben werkelijk geen flauw benul. Goedkoop proberen te scoren, maar jullie zetten je totaal voor l*l met dit soort domme praatjes...



Ah, we hebben een echte Amsterdammer hier. Anders gebruik je nooit het woord "provinciaalse". Femke vind ik persoonlijk niet zo'n goede burgemeester. Zeker omdat er daar allerlei hele stupide dingen gebeuren en men meer bezig lijkt te zijn met allerlei kul regels te bedenken dan de stad leefbaar te houden.

Neem daarbij ook bijvoorbeeld de BLM-protesten midden in Corona die ze niet alleen door liet gaan, maar vervolgens ook met haar blije kop erbij gaat staan.

Daarom een ietwat grappig bedoelde opmerking van mij uit dat ze zelf mee gaat staan gooien om de wedstrijd gestaakt te krijgen. Het was toch zielig voor de supporters daar wat ze moesten aanschouwen.

 

+6/-2

Het roepen van 'provinciaal' is in mijn ogen altijd een zwaktebod, omdat er een gebrek aan inhoudelijke argumenten is.
Halsema heeft het in haar positie niet eenvoudig maar waar het misdragingen betreft weet ze niet hoe snel ze maatregelen moet nemen tegen uitsupporters (terecht in mijn ogen), maar doet ze vervolgens vrijwel niks aan de misdragingen van de eigen supporters.
Ook het aanschuiven bij een praatprogramma in plaats van zelf als eind-verantwoordelijke maatregelen treffen past hier naadloos in en toont onvermogen in combinatie met weinig zelfreflectie.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 26 september 2023 om 09:16:

Het roepen van 'provinciaal' is in mijn ogen altijd een zwaktebod, omdat er een gebrek aan inhoudelijke argumenten is.
Halsema heeft het in haar positie niet eenvoudig maar waar het misdragingen betreft weet ze niet hoe snel ze maatregelen moet nemen tegen uitsupporters (terecht in mijn ogen), maar doet ze vervolgens vrijwel niks aan de misdragingen van de eigen supporters.
Ook het aanschuiven bij een praatprogramma in plaats van zelf als eind-verantwoordelijke maatregelen treffen past hier naadloos in en toont onvermogen in combinatie met weinig zelfreflectie.



Inderdaad. Afgelopen seizoen was de brief aan PSV onderhand al verzonden nog voor de PSV'ers terug waren in Eindhoven. Dat uitsupporters de volgende editie niet welkom waren.
Maar hier is ze niet zo snel.
Nu snap ik ook wel dat je bij de Fside te maken hebt met criminelen, maar je kan niet nu niets doen.
Moet toegeven dat ik nu ook even niet weet of ze al met maatregelen is gekomen. Maar ik gok van niet.

 

+2/-0

Goede zet zou zijn als ze nu achter de schermen druk uitoefent op Ajax, om op te treden tegen de F-side. En daarmee over een paar dagen naar buiten treden. Zet Ajax voor het blok: treedt op tegen het gajes op de tribunes.

 

+2/-0

Ik vind het een hele lastige.. clubs hebben uiteindelijk natuurlijk de verantwoording om ervoor te zorgen dat alles in de stadions ordelijk verloopt. Maar met alleen stewards (vrijwilligers?) en met gebrekkinge wetgeving valt het voor clubs bijna niet te doen om alle maatschappelijk ontspoorden op de rails te houden.
Daar overheen nog de enorme groepsdruk die ervoor zorgt dat deze idioten zich nog anders gaan gedragen.

Heb zelf ook jarenlang op Oost gestaan en later nog in vak S, en merkte ook daar dat wedstrijd beleving compleet anders is dan thuis op de bank. Je laat je ongemerkt meeslepen door de krachten en energien rondom je , roept ook wel eens iets wat je normaliter in de Jumbo niet zou roepen.. alle begrip daarvoor ook. Maar op voorhand, tactische - strategische plannen maken hoe je de boel kunt verzieken, vuurwerk laten plaatsen om dit te ondersteunen... dat heeft niets meer te maken met wedstrijd beleving...

Wat mij betreft de F-side een paar wedstrijden dicht, en bij herhaaldelijke flauwekul echt punten in mindering brengen. De sport moet voorop staan en niet geregeerd gaan worden door idioten.

Zou het ook niet vreemd vinden (noem me maar een moraalridder) als die zwarte kleding, zonnebrillen, bivakmutsen, sjaals etc verboden worden. Steun je club in clubkleuren.. support positief ipv de gangster uit te hangen..

 

+7/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 26 september 2023 om 08:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Berry van Kilsdonk schreef op 25 september 2023 om 21:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 24 september 2023 om 15:21:

Femke zie ik ertoe in staat om zelf met fakkels te gaan gooien, omdat dit zo zielig is voor haar mede-Amsterdammers. Dat treurig clubje, en dito voetbal op het moment, uit Duivendrecht.



open/sluit de onderstaande quote:

manolev schreef op 24 september 2023 om 15:27:

Let op, wedstrijd zal vandaag nooit gestaakt worden (mocht dit nodig zijn) omdat ze het ‘gevaarlijk’ vind om 50.000 man tegelijkertijd los te moeten laten in haar stadje. Treurig mens.


Wat een domme, populistische, provinciaalse reacties :slaap

Jullie hebben werkelijk geen flauw benul. Goedkoop proberen te scoren, maar jullie zetten je totaal voor l*l met dit soort domme praatjes...



Ah, we hebben een echte Amsterdammer hier. Anders gebruik je nooit het woord "provinciaalse". Femke vind ik persoonlijk niet zo'n goede burgemeester. Zeker omdat er daar allerlei hele stupide dingen gebeuren en men meer bezig lijkt te zijn met allerlei kul regels te bedenken dan de stad leefbaar te houden.

Neem daarbij ook bijvoorbeeld de BLM-protesten midden in Corona die ze niet alleen door liet gaan, maar vervolgens ook met haar blije kop erbij gaat staan.

Daarom een ietwat grappig bedoelde opmerking van mij uit dat ze zelf mee gaat staan gooien om de wedstrijd gestaakt te krijgen. Het was toch zielig voor de supporters daar wat ze moesten aanschouwen.


Amsterdammer? Ik? Dacht het nie he! En al helemaal geen Echte Amsterdammer :D

"Kul-regels om de stad leefbaar te houden" is nou typisch zo'n opmerking van iemand die geen flauw benul heeft hoe de stad (en dan heb ik het vooral over het centrum) totaal is veranderd (en niet ten goede). Het is daar totaal uit de hand gelopen met het toerisme, het is soms echt niet te doen daar.
Die opmerking bewijst dat je totaal niet weet waar je het over hebt.

Ik zou dan ook graag van je horen welke ingevoerde regels 'kul-regels'zijn ingevoerd om de stad leefbaar te maken.

Je opmerking is dus ook helemaal niet grappig Het bewijst alleen dat je totaal niet weet wat er speelt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 26 september 2023 om 09:16:

Het roepen van 'provinciaal' is in mijn ogen altijd een zwaktebod, omdat er een gebrek aan inhoudelijke argumenten is.
Halsema heeft het in haar positie niet eenvoudig maar waar het misdragingen betreft weet ze niet hoe snel ze maatregelen moet nemen tegen uitsupporters (terecht in mijn ogen), maar doet ze vervolgens vrijwel niks aan de misdragingen van de eigen supporters.
Ook het aanschuiven bij een praatprogramma in plaats van zelf als eind-verantwoordelijke maatregelen treffen past hier naadloos in en toont onvermogen in combinatie met weinig zelfreflectie.


Ik geef je best een gelijk mbt dat zwaktebod hoor. Toch vond ik het in dit kader best passen:
Want vanuit hele grote afstand met een grote bek aantoonbare flauwekul roepen is iets van mensen van ver weg die totaal niet weten wat er aan de hand is. Ongefundeerd schreeuwen dat Halsema niet zal staken (zoals Manolev doet) is een ander voorbeeld van aantoonbare nonsens. Maar ach, het gaat om Halsema, en dat is voor veel mensen een vrijbrief om bullshit en leugens de wereld in te helpen,

Maar even een (oprechte) vraag, niet lullig bedoeld: nemen andere burgemeesters dan hardere maatregelen tegen de supporters uit hun stad dan Halsema doet? Ik kan me niet zo gauw voorbeelden van Aboutaleb of van Dijsselbloem of Jorritsma.

Want Halsema eist nu van Ajax nu betere maatregelen en dreigt met intrekken voor vergunning. Ben benieuwd welke burgemeesters meer doen om het tij te keren.

 

+7/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Berry van Kilsdonk schreef op 26 september 2023 om 18:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 26 september 2023 om 08:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Berry van Kilsdonk schreef op 25 september 2023 om 21:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 24 september 2023 om 15:21:

Femke zie ik ertoe in staat om zelf met fakkels te gaan gooien, omdat dit zo zielig is voor haar mede-Amsterdammers. Dat treurig clubje, en dito voetbal op het moment, uit Duivendrecht.



open/sluit de onderstaande quote:

manolev schreef op 24 september 2023 om 15:27:

Let op, wedstrijd zal vandaag nooit gestaakt worden (mocht dit nodig zijn) omdat ze het ‘gevaarlijk’ vind om 50.000 man tegelijkertijd los te moeten laten in haar stadje. Treurig mens.


Wat een domme, populistische, provinciaalse reacties :slaap

Jullie hebben werkelijk geen flauw benul. Goedkoop proberen te scoren, maar jullie zetten je totaal voor l*l met dit soort domme praatjes...



Ah, we hebben een echte Amsterdammer hier. Anders gebruik je nooit het woord "provinciaalse". Femke vind ik persoonlijk niet zo'n goede burgemeester. Zeker omdat er daar allerlei hele stupide dingen gebeuren en men meer bezig lijkt te zijn met allerlei kul regels te bedenken dan de stad leefbaar te houden.

Neem daarbij ook bijvoorbeeld de BLM-protesten midden in Corona die ze niet alleen door liet gaan, maar vervolgens ook met haar blije kop erbij gaat staan.

Daarom een ietwat grappig bedoelde opmerking van mij uit dat ze zelf mee gaat staan gooien om de wedstrijd gestaakt te krijgen. Het was toch zielig voor de supporters daar wat ze moesten aanschouwen.


Amsterdammer? Ik? Dacht het nie he! En al helemaal geen Echte Amsterdammer :D

"Kul-regels om de stad leefbaar te houden" is nou typisch zo'n opmerking van iemand die geen flauw benul heeft hoe de stad (en dan heb ik het vooral over het centrum) totaal is veranderd (en niet ten goede). Het is daar totaal uit de hand gelopen met het toerisme, het is soms echt niet te doen daar.
Die opmerking bewijst dat je totaal niet weet waar je het over hebt.

Ik zou dan ook graag van je horen welke ingevoerde regels 'kul-regels'zijn ingevoerd om de stad leefbaar te maken.

Je opmerking is dus ook helemaal niet grappig Het bewijst alleen dat je totaal niet weet wat er speelt.



Je leest mijn zin niet helemaal goed. Ze zijn meer bezig met kul-regels verzinnen (zoals een blowverbod dat je niet handhaaft of dat straks alleen nog maar elektrische bestelbussen de stad in mogen maar zelf nieuwe diesel vuilniswagens bestellen omdat de elektrische toch niet zo praktisch waren enzo) DAN de stad leefbaar te houden.

Ik heb zelf 7 a 8 jaartjes daar mogen wonen, maar heb gelukkig het centrum veel kunnen vermijden. Wat een verschrikkelijke plek was dat toen en zal het nu ongetwijfeld nog steeds zijn.

Edit; overigens wel stoer van de berichten die ze naar buiten brengt. Zal de harde kern niet zo blij mee zijn namelijk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Berry van Kilsdonk schreef op 26 september 2023 om 19:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 26 september 2023 om 09:16:

Het roepen van 'provinciaal' is in mijn ogen altijd een zwaktebod, omdat er een gebrek aan inhoudelijke argumenten is.
Halsema heeft het in haar positie niet eenvoudig maar waar het misdragingen betreft weet ze niet hoe snel ze maatregelen moet nemen tegen uitsupporters (terecht in mijn ogen), maar doet ze vervolgens vrijwel niks aan de misdragingen van de eigen supporters.
Ook het aanschuiven bij een praatprogramma in plaats van zelf als eind-verantwoordelijke maatregelen treffen past hier naadloos in en toont onvermogen in combinatie met weinig zelfreflectie.


Ik geef je best een gelijk mbt dat zwaktebod hoor. Toch vond ik het in dit kader best passen:
Want vanuit hele grote afstand met een grote bek aantoonbare flauwekul roepen is iets van mensen van ver weg die totaal niet weten wat er aan de hand is. Ongefundeerd schreeuwen dat Halsema niet zal staken (zoals Manolev doet) is een ander voorbeeld van aantoonbare nonsens. Maar ach, het gaat om Halsema, en dat is voor veel mensen een vrijbrief om bullshit en leugens de wereld in te helpen,

Maar even een (oprechte) vraag, niet lullig bedoeld: nemen andere burgemeesters dan hardere maatregelen tegen de supporters uit hun stad dan Halsema doet? Ik kan me niet zo gauw voorbeelden van Aboutaleb of van Dijsselbloem of Jorritsma.

Want Halsema eist nu van Ajax nu betere maatregelen en dreigt met intrekken voor vergunning. Ben benieuwd welke burgemeesters meer doen om het tij te keren.



Het gaat mijns inziens niet om de vergelijking met haar en andere burgemeesters tav thuis supporters. De vergelijking tussen hoe ze omgaat met de bezoekende club vs thuisclub is degene die je moet maken.

Als er iets mis gaat in het uitvak maakt zij de beslissing om de betreffende club niet terug te laten komen. Mijns inziens is dat wat voor te zeggen, maar dan moet je dezelfde lijn ook doorzetten als het op de thuishaven mis gaat en niet dan de club eerst de kans geven zelf de zaak op orde te krijgen.

 

+4/-0

Wel lekker voor Feyenoord om tegen Ajax in deze vorm te spelen. Ze zullen waarschijnlijk nooit meer zo’n makkelijke overwinning behalen in Amsterdam.

 

+2/-0

Ajax eert Cruijff met plek 14.

 

+1/-0

Hopelijk winnen Vitesse (uit bij NEC) en Utrecht (thuis Almere) dit weekend, dan kan ik een mooie screenshot maken van Teletekst pagina 819 :D :D

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax