Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 ... 185 186 187 188 189

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 09 oktober 2023 om 12:15:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 09 oktober 2023 om 07:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 09 oktober 2023 om 07:02:

En nu hebben ze Van ‘t Schip kunnen strikken, die waarschijnlijk geen nee durft te zeggen (zoals V/d Vaart), terwijl hij thuis met een doodzieke vrouw zit ….
Dus die gaat z’n priveleven weggooien omwille van z’n naam/verleden bij een voetbalclub?! Verschrikkelijk!



pfoe... dat is nogal een conclusie die je daar trekt..
Hier wordt toch echt iets anders gesteld;

"Privéomstandigheden hebben voorrang", aldus Van 't Schip."


https://nos.nl/collectie/13955/artikel/2493413-technische-functie-van-t-schip-bij-ajax-club-zal-er-binnenkort-over-uitweidenlink



Ja, dat is inderdaad mijn conclusie …
Als je aangeeft dat prive omstandigheden voorrang hebben, dan zeg je toch gewoon “nee”?!
Het lijkt mij dat tijd doorbrengen en zorgen voor zijn vrouw in deze fase het allerbelangrijkste is … waarom dan toch die rol aanvaarden? Dat kan ik gewoon niet begrijpen.



Ze is vandaag overleden ..

 

+1/-0

Mooie positie om mee naar Eindhoven te komen.

Ook wel lekker als je man van 20 miljoen toch liever in Kroatië wil spelen en geen taal wil leren. Dat wordt de grootste afschrijving in de geschiedenis van de Eredivisie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 10 oktober 2023 om 17:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 09 oktober 2023 om 12:15:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 09 oktober 2023 om 07:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 09 oktober 2023 om 07:02:

En nu hebben ze Van ‘t Schip kunnen strikken, die waarschijnlijk geen nee durft te zeggen (zoals V/d Vaart), terwijl hij thuis met een doodzieke vrouw zit ….
Dus die gaat z’n priveleven weggooien omwille van z’n naam/verleden bij een voetbalclub?! Verschrikkelijk!



pfoe... dat is nogal een conclusie die je daar trekt..
Hier wordt toch echt iets anders gesteld;

"Privéomstandigheden hebben voorrang", aldus Van 't Schip."


https://nos.nl/collectie/13955/artikel/2493413-technische-functie-van-t-schip-bij-ajax-club-zal-er-binnenkort-over-uitweidenlink



Ja, dat is inderdaad mijn conclusie …
Als je aangeeft dat prive omstandigheden voorrang hebben, dan zeg je toch gewoon “nee”?!
Het lijkt mij dat tijd doorbrengen en zorgen voor zijn vrouw in deze fase het allerbelangrijkste is … waarom dan toch die rol aanvaarden? Dat kan ik gewoon niet begrijpen.



Ze is vandaag overleden ..



Ik wist niet dat ze er zo slecht aan toe was.. 55jr pas..
Dat is wel echt heel treurig.. in zo’n situatie kun je niet anders dan respect tonen en medeleven..

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 10 oktober 2023 om 17:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 09 oktober 2023 om 12:15:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 09 oktober 2023 om 07:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 09 oktober 2023 om 07:02:

En nu hebben ze Van ‘t Schip kunnen strikken, die waarschijnlijk geen nee durft te zeggen (zoals V/d Vaart), terwijl hij thuis met een doodzieke vrouw zit ….
Dus die gaat z’n priveleven weggooien omwille van z’n naam/verleden bij een voetbalclub?! Verschrikkelijk!



pfoe... dat is nogal een conclusie die je daar trekt..
Hier wordt toch echt iets anders gesteld;

"Privéomstandigheden hebben voorrang", aldus Van 't Schip."


https://nos.nl/collectie/13955/artikel/2493413-technische-functie-van-t-schip-bij-ajax-club-zal-er-binnenkort-over-uitweidenlink



Ja, dat is inderdaad mijn conclusie …
Als je aangeeft dat prive omstandigheden voorrang hebben, dan zeg je toch gewoon “nee”?!
Het lijkt mij dat tijd doorbrengen en zorgen voor zijn vrouw in deze fase het allerbelangrijkste is … waarom dan toch die rol aanvaarden? Dat kan ik gewoon niet begrijpen.



Ze is vandaag overleden ..



Tja, dat maakt het verhaal in mijn ogen nog triester … hij is bezig met Ajaks, terwijl z’n vrouw bezig was met haar laatste dagen ….
Zegt trouwens ook iets over de club Ajaks … maar misschien is dat wel het Ajaks-dna waar ze altijd zo trots op zijn? 😉

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 10 oktober 2023 om 18:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 10 oktober 2023 om 17:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 09 oktober 2023 om 12:15:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 09 oktober 2023 om 07:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 09 oktober 2023 om 07:02:

En nu hebben ze Van ‘t Schip kunnen strikken, die waarschijnlijk geen nee durft te zeggen (zoals V/d Vaart), terwijl hij thuis met een doodzieke vrouw zit ….
Dus die gaat z’n priveleven weggooien omwille van z’n naam/verleden bij een voetbalclub?! Verschrikkelijk!



pfoe... dat is nogal een conclusie die je daar trekt..
Hier wordt toch echt iets anders gesteld;

"Privéomstandigheden hebben voorrang", aldus Van 't Schip."


https://nos.nl/collectie/13955/artikel/2493413-technische-functie-van-t-schip-bij-ajax-club-zal-er-binnenkort-over-uitweidenlink



Ja, dat is inderdaad mijn conclusie …
Als je aangeeft dat prive omstandigheden voorrang hebben, dan zeg je toch gewoon “nee”?!
Het lijkt mij dat tijd doorbrengen en zorgen voor zijn vrouw in deze fase het allerbelangrijkste is … waarom dan toch die rol aanvaarden? Dat kan ik gewoon niet begrijpen.



Ze is vandaag overleden ..



Tja, dat maakt het verhaal in mijn ogen nog triester … hij is bezig met Ajaks, terwijl z’n vrouw bezig was met haar laatste dagen ….
Zegt trouwens ook iets over de club Ajaks … maar misschien is dat wel het Ajaks-dna waar ze altijd zo trots op zijn? 😉



Misplaatst..

 

+7/-1

Triest nieuws voor Van 't Schip.

Ik vind het ook raar dat juist in deze periode, vlak voor het overlijden van zijn vrouw, nieuwsberichten doorsijpelen over een mogelijk dienstverband bij Ajax. Overigens kun je de club Ajax in deze weinig kwalijk nemen, want die hebben officieel niets naar buiten gebracht.

Maar goed, niemand van ons weet hoe het precies gelopen is. Als er zoals hier sprake is van een ziekbed, heb je natuurlijk te maken met een langdurig proces waarin je al lange tijd afscheid aan het nemen bent van de "oude situatie". Wellicht heeft Van 't Schip aangegeven dat hij in de toekomst, als de rust na het overlijden zou zijn teruggekeerd, open zou staan voor een rol bij Ajax? En dat wordt dan gelekt door mensen en dan komt het opeens in de media.

Bestuurlijke perikelen bij een club vind ik zelf eigenlijk nooit zo interessant. Bij voetballers en trainers kun je (in de meeste gevallen) nog lekker speculeren of iets goed gaat werken of niet, maar bij bestuurders is dat zo lastig. Wie had er van Dennis te Kloese gehoord voordat hij bij Feyenoord kwam? Die 2 gasten van AZ die nu genoemd worden bij Ajax, had ik nog nooit van gehoord. Van de directeuren / RvC van PSV ken ik de helft niet.

Met betrekking tot het voetbal van Ajax denk ik dat ze het beste afscheid kunnen nemen van Steijn. Hij heeft de boel niet in de hand, er is niks van structuur in het spel te ontdekken en ik mag hopen dat hij zelf ook wel weet dat die 'stijgende lijn' waar hij het over heeft, er helemaal niet is. Spelers lijken niet voor elkaar te willen werken. Jongens als Rensch, die duidelijk tekort kwamen voor het Ajax-niveau, staan nu in de sterkste opstelling. Er wordt vertrouwd op de 17-jarige Hato en de 18-jarige Vos, terwijl supporters roepen om Mika Godts. Er is vast verbetering mogelijk, maar ik denk niet onder deze trainer en ik denk dat ze sowieso niet genoeg kwaliteit hebben om zich nog te mengen in de strijd om de bovenste 4 plaatsen.

 

+1/-0

Van Gaal wil Scholletje (Blind) terughalen.
Het blijft maar leuker worden daar.

 

+1/-0

En nu zou AZ akkoord gaan met een eerdere startdatum voor Kroes, omdat mr. Van Gaal dat zo vriendelijk vraagt …. en mr. Van Gaal is het goede vriendje van AZ ….
Jaha, ik denk dat het AZ gewoon om de pegels gaat, of niet dan? Als ze voor Van Gaal hun concurrent gaan helpen, dan zijn ze wel goed stom! Dan mag ik hopen dan uiteindelijk Ajaks nog 4e wordt, en AZ 5e … (Twente 3e). ;)

 

+1/-0

Misschien dat het non-concurrentiebeding vervalt omdat het gat tussen AZ en Ajax nu 17 punten bedraagt :p.

Hilarisch ook om te zien dat iemand plusjes en minnetjes geeft op AN bij de aankopen van Mislintat en daarbij grotendeels plusjes geeft. Dan verwacht je binnen een seconde veel weerwoord, maar niets behalve een plusje. De lat ligt wel heel laag als je voor een 20 miljoen een plus geeft omdat je een international van Kroatië nog kan verkopen :D. Acht miljoen voor een 4e keeper is ook prima.

Hopelijk houdt dat "wisselgeld" nu ook een keer op.

 

+2/-0

Of wat denk je van een reactie als “gewoon een aantal spelers verkopen” … 🤣
en dan Bergwijn en Rulli opnoemen … alsof er clubs zijn die op deze spelers zitten te wachten … ja, voor 5 miljoen misschien?!

Ik begin me trouwens wel af te vragen wat er nu precies in dat Eigen Vermogen van die club zit … oa Overige reserves die ze blijkbaar niet kunnen gebruiken?!

 

+1/-0

De vet-pot is leeg.. er zijn geen spelers meer die gigantische bedragen vertegenwoordigen..

 

+2/-0

Na deze bestuurlijke en sportieve crisis volgt, bij het niet behalen van CL dit jaar, waarschijnlijk nog een financiele crisis ook …

 

+1/-0

Die jaarrekening is gewoon openbaar: https://www.ajax.nl/media/omzfie0v/ajax-jaarverslag-2022-2023.pdflink

Het probleem zit in de cashflow, niet in eigen vermogen of overige reserves.
Ze hebben nog 65 miljoen aan transfersommen tegoed, maar dat moet natuurlijk wel eerst binnenkomen.
Daarnaast staan de spelers voor 161 miljoen in de boeken. Dit alles per 30 juni 2023.


open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 19 oktober 2023 om 20:17:

Of wat denk je van een reactie als “gewoon een aantal spelers verkopen” … 🤣
en dan Bergwijn en Rulli opnoemen … alsof er clubs zijn die op deze spelers zitten te wachten … ja, voor 5 miljoen misschien?!

Ik begin me trouwens wel af te vragen wat er nu precies in dat Eigen Vermogen van die club zit … oa Overige reserves die ze blijkbaar niet kunnen gebruiken?!

 

+2/-0

Ik neem aan dat op die 161 miljoen hard wordt afgeschreven als die spelers een paar jaar op rij geen Champions League spelen. M.a.w. dan zijn die spelers samen geen 161 miljoen meer waard en is dat eigen vermogen maag een fictieve rekensom.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 20 oktober 2023 om 09:04:

Ik neem aan dat op die 161 miljoen hard wordt afgeschreven als die spelers een paar jaar op rij geen Champions League spelen. M.a.w. dan zijn die spelers samen geen 161 miljoen meer waard en is dat eigen vermogen maag een fictieve rekensom.


Is dat ook niet de wijze waarop bij Barca de financiële malaise begon? Door spelers tegen irreëel hoge waarde in de boeken te zetten om daar dan vreemd vermogen tegenover te kunnen zetten?
Vallen transfers dan tegen heb je een onbalans te pakken?

 

+1/-0

De transfersommen zijn opgenomen voor het bedrag dat betaald is en daarop wordt afgeschreven gedurende de looptijd van het contract met de speler. Zo maar een bedrag opvoeren dat veel hoger is, dat kan in Nederland niet, in Spanje mogelijk wel..
Overigens zijn na 30 juni natuurlijk nog veel spelers gekocht, veel te duur mogelijk en daarop moet tzt mogelijk wel extra worden afgeschreven.

 

+1/-0

Het klopt dat ze op dit moment een cashflow probleem hebben … en dat er nog geld binnen moet komen van verkopen.
Echter, als ik naar die jaarrekening kijk, dan zie ik vorderingen, maar ook hele hoge (lange- en korte termijn) schulden nav aankopen.
Naar mijn mening wordt het eigen vermogen veel te rooskleurig afgeschilderd, en gaat dat het succes van de club niet echt helpen in de toekomst.

 

+1/-0

Op zich heeft Deloitte er wel zijn handtekening onder gezet, dus het zal vast geen luchtfietserij zijn, we gaan het zien.
Sowieso zijn er na 30 juni genoeg slechte (goed voor ons) beslissingen genomen daar, dus ik ben benieuwd!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax